Άξιόν εστιν... Ήχος δ΄ - αγια από του Πα (μετά σπάθης)

Το παράδειγμα δεν είναι ατυχές γατί δεν αναφέρθηκα σε δύναμις αλλά στο τρισάγιο το οποίο δεν ξέρουμε ποιος το έγραψε πρώτος αλλά όλοι αυτό ψάλλουν με ελάχιστες διαφορές.
 
Και εσείς που ξέρετε ότι βασίστηκε μόνο στου Πρίγγου επειδή αυτό έχετε υπόψη σας? Ο κ. Γαλάνης ίσως να είχε και άλλα ακούσματα η και κείμενα υπόψη του. Στο βιβλίο του άλλωστε έχει δύο Άξιον εστί στον ίδιο ήχο. Τώρα γιατί εσείς θέλετε ντε και καλά να βάλει ότι είναι διασκευή του Πρίγγου???
 
Κύρε Σκρέκα, εσείς μου κάνατε το μάγκα μούχτιν ρωτώντας την ηλικία μου σε θέμα άσχετο με αυτήν. Τώρα ζητάτε τα ρέστα.

Όταν υπάρχει δράση να είστε έτοιμος και για την αντίδραση.

Όσον αφορά το αναλόγιο… ε… κάνουμε ότι μπορούμε…
 
Μήπως αυτός που εκτίθεται είστε εσείς? Γιατί ίσως να βλέπετε τα πράγματα μονοδιάστατα?

Μάλιστα .
Το ακούσαμε κι αυτό .
Όσοι δεν συμφωνούμε και δεν ακολουθούμε τις δοξασίες της σχολής Καρα , είμαστε για ...οφθαλμίατρο ..
Συνεχίστε το βιολί σας .
Επαναλαμβάνω πως εσείς εκτίθεστε .
Θέλετε με το στανιό να μας πλασάρετε βαμμένη μάινα για παπαγάλο .
Καλη συνέχεια .
Δεν θα σας ακολουθήσω άλλο.
Αιρετικόν άνθρωπον μετα πρώτης και Δευτέρας νουθεσίας ...
 
" δοξασίες , Αιρετικόν άνθρωπον μετα πρώτης και Δευτέρας νουθεσίας ..."

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω αν σε αυτό το forum μιλάμε για μουσική ή για δογματική… και μετά μου λέτε ότι αυτός που εκτίθεται είμαι εγώ.

Μα μιλάτε σοβαρά τώρα???? :mad:
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Το παράδειγμα δεν είναι ατυχές γατί δεν αναφέρθηκα σε δύναμις αλλά στο τρισάγιο το οποίο δεν ξέρουμε ποιος το έγραψε πρώτος αλλά όλοι αυτό ψάλλουν με ελάχιστες διαφορές.

Κανείς όμως δεν γράφει ότι είναι δικό του...
Είναι γραμμένο το μέλος σίγουρα από τον Πέτρο τον Λαμπαδάριο.

Και εσείς που ξέρετε ότι βασίστηκε μόνο στου Πρίγγου επειδή αυτό έχετε υπόψη σας? Ο κ. Γαλάνης ίσως να είχε και άλλα ακούσματα η και κείμενα υπόψη του. Στο βιβλίο του άλλωστε έχει δύο Άξιον εστί στον ίδιο ήχο. Τώρα γιατί εσείς θέλετε ντε και καλά να βάλει ότι είναι διασκευή του Πρίγγου???

Αυτούσιες φράσεις έχει.

Άντε, έχουμε και δουλειές!...
 
Δηλαδή ακλουθώντας το συλλογισμό σας όποιος γράψει ένα μουσικό κείμενο θα πρέπει να βάζει σε παραπομπές όποιες μουσικές φράσεις, μοιάζουν με κάποιου άλλου και αυτές που δεν μοιάζουν να τις λέει δικές του… μα τότε με τόσα κείμενα μουσικά που κυκλοφορούν, κανένας δεν πρέπει να ξαναγράψει μουσική γιατί θα μοιάζει με κάποιου άλλου.

Οι παρακλητικοί κανόνες που κυκλοφορούν δεν είδα κανένα να λέει Πέτρου Λαμπαδαρίου διασκευασθέν υπό τάδε. Και εκεί υπάρχουν αυτούσιες φράσεις .

Τι να κάνουμε «Δεν υπάρχει παρθενογένεση στην μουσική» όπως είπατε. Έτσι από περιέργεια το βιβλίο του κ. Γαλάνη το είδατε ποτέ από κοντά το ξεφυλλίσατε καθόλου? Ή μήπως έχετε πολλές δουλειές και δεν προλάβατε?
 
Τα πράγματα καμιά φορά είναι απλά και τα κάνουμε μόνοι μας δύσκολα.

Άγια λέει... Με ατζέμ στον Ζω και μεταφορά στον Πα και μαζί Σπάθη. Οκ γίνεται και έτσι αλλά είναι τραβηγμένο απ τα μαλλιά. (Γιατί να μην είναι και Γ' ήχος τότε που καταλήγει στον Πα; Έτοιμα τα εναρμόνια διαστήματα, θέτεις και μία σπάθη και έτοιμος. Ούτε μεταφορές από άλλο φθόγγο και οικονομία στις φθορές, ούτε....μαλλιοτραβήγματα).

Επίσης αναφέρεται στην συζήτηση, ως μακάμ Μπουσελίκ.
Αυτό το μακάμ εμφανίζει σειρά 5χ Μπουσελίκ στον Πα και 4χ Κιουρδί στον Κε. Δεν έχει σπάθη παρά μόνο ως "περαστική" αλλαγή.
Εδώ η σπάθη είναι μόνιμη σε όλη τη σύνθεση άρα δεν έχουμε σε καμία περίπτωση Μπουσελίκ.

Επιπλέον ας θυμηθούμε ότι πάμπολλες τέτοιες συνθέσεις (λειτουργικά, Άξιον εστίν) είναι επηρεασμένες από τα μακάμ με σαφή τροπική συμπεριφορά όπως συγκεκριμένα μακάμ.

Για να μην μακρηγορώ, η σύνθεση είναι μακάμ Νεβεσέρ (δηλαδή 5χ Νικρίζ και 4χ Χιτζάζ) το οποίο γράφεται από Νη. Και εδώ έρχεται και "κουμπώνει" και το μαρτυρικό σημάδι (σαφής αναφορά στο μακάμ Νεβεσέρ που γράφεται από Νη).
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Κύρε Σκρέκα, εσείς μου κάνατε το μάγκα μούχτιν ρωτώντας την ηλικία μου σε θέμα άσχετο με αυτήν. Τώρα ζητάτε τα ρέστα.

Όταν υπάρχει δράση να είστε έτοιμος και για την αντίδραση.

Όσον αφορά το αναλόγιο… ε… κάνουμε ότι μπορούμε…


Ποιός είναι αθκιασερός...φαίνεται· η δε καίρια ερώτηση για την ηλικία μόνο μαγκιά δεν υποδηλώνει, εν αντιθέσει με την απάντηση...αλλά και τα παντελώς αποτυχημένα... μαθήματα που πέραν των δρόμων έφθασαν και στη φυσική.
 
Κύριε Σκρέκα,

Πραγματικά δεν έχω καμία διάθεση να κάνω μαθήματα σε κανένα. Όμως το να με ρωτάτε δημόσια την ηλικία μου, σε ένα ιερο-ψαλτικό φόρουμ (που μάλλον το μπερδέψατε με το fecebook) μόνο ειρωνεία υποδηλώνει και ψευτομαγγιά. Για το ποιος είναι αθκιασερός φαίνεται από το πολύ «καίριο» ερώτημά σας σε ένα καθαρά μουσικό θέμα… το οποίο παρεμπιπτόντως έστω για τους τύπους ξεχάσατε να σχολιάσετε ή να πείτε την άποψή σας…

Υ.Γ.
Δεν ξέρω… πραγματικά όμως, ακόμα θεωρείτε το ερώτημά σας καίριο? :confused:
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Και ποιος είναι ο ¨Απαλλού¨; Γάλλος; :D
Χαχαχα! Κατά το «Μιλού»; Σωστός! Αλλά το ότι το «Απαλλού» μοιάζει με γενική με παραπέμπει εμένα μάλλον σε Κυπριακό, καθ' ότι ελληνική η γλώσσα της σύνθεσης! (Γιατί για το μέλος δεν παίρνω όρκο)... Πάντως, το κανονικό του επίθετο θυμίζει ποντιακή καταγωγή, αν και ο άνθρωπος ήτανε από την Προύσα...
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Τα πράγματα καμιά φορά είναι απλά και τα κάνουμε μόνοι μας δύσκολα.

Άγια λέει... Με ατζέμ στον Ζω και μεταφορά στον Πα και μαζί Σπάθη. Οκ γίνεται και έτσι αλλά είναι τραβηγμένο απ τα μαλλιά. (Γιατί να μην είναι και Γ' ήχος τότε που καταλήγει στον Πα; Έτοιμα τα εναρμόνια διαστήματα, θέτεις και μία σπάθη και έτοιμος. Ούτε μεταφορές από άλλο φθόγγο και οικονομία στις φθορές, ούτε....μαλλιοτραβήγματα).

Επίσης αναφέρεται στην συζήτηση, ως μακάμ Μπουσελίκ.
Αυτό το μακάμ εμφανίζει σειρά 5χ Μπουσελίκ στον Πα και 4χ Κιουρδί στον Κε. Δεν έχει σπάθη παρά μόνο ως "περαστική" αλλαγή.
Εδώ η σπάθη είναι μόνιμη σε όλη τη σύνθεση άρα δεν έχουμε σε καμία περίπτωση Μπουσελίκ.

Επιπλέον ας θυμηθούμε ότι πάμπολλες τέτοιες συνθέσεις (λειτουργικά, Άξιον εστίν) είναι επηρεασμένες από τα μακάμ με σαφή τροπική συμπεριφορά όπως συγκεκριμένα μακάμ.

Για να μην μακρηγορώ, η σύνθεση είναι μακάμ Νεβεσέρ (δηλαδή 5χ Νικρίζ και 4χ Χιτζάζ) το οποίο γράφεται από Νη. Και εδώ έρχεται και "κουμπώνει" και το μαρτυρικό σημάδι (σαφής αναφορά στο μακάμ Νεβεσέρ που γράφεται από Νη).
Έχω συναντήσει το «Άξιον εστίν» στον ήχο αυτό στην επεξεργασία του Ραιδεστηνού σε χειρόγραφα να επιγράφεται ως «χησάρ μπουσελίκ». Καθ' ότι παντελώς άσχετος με την ανατολική μουσική, είδα πως έχει μια περιγραφή του μακαμιού αυτού ο Χάρης ο Συμεωνίδης εδώ και μου φαίνεται πως περιγράφει ακριβώς το μέλος αυτό. Δεν ξέρω βέβαια τι κάνει ακριβώς το νεβεσέρ, αν θέλετε δώστε μας μια σαφέστερη περιγραφή με διαστήματα.
 
Όντως περιγράφεται και έτσι, αλλά τι γίνεται..
Το Χησάρ είναι η Σπάθη έτσι; Θεωρητικά η Σπάθη επηρεάζει τον Δι (δίεση) και τον Ζω (ύφεση). (Σημείωση ότι δεν σας κάνω μάθημα, γνωστά σας είναι αυτά, απλά να έχουμε μια πλήρη εικόνα και να βοηθούνται όσοι παρακολουθούν χωρίς να ξέρουν λεπτομέρειες) Για να πάμε άνω του Ζω πρέπει να βάλουμε φθορά πλ.Β αλλιώς το Νη είναι φυσικό.
Έλα που στην πράξη όμως (όπως αναφέρεται και στην συζήτηση που παραπέμψατε) εννοείται πολλές φορές το Νη υψωμένο χωρίς την φθορά στον Κε. Θεωρητικά αυτό είναι λάθος. Το οποίο όμως δεν μας νοιάζει γιατί κινούμαστε εκ πείρας.
Επιπλέον στο μακάμ Χισάρ Μπουσελίκ έχουμε συχνά και τον Δι φυσικό. Θεωρητικά μπορεί να κατέβει από το άνω Πα μέχρι Δι διατονικά (5χ Μπουσελίκ στον Δι).
Επίσης (πολύ σημαντικό) το μακάμ Χισάρ Μπουσελίκ είναι παράγωγο του μακάμ Χισάρ. Στο οποίο ο Βου είναι βαθμίδα σεγκιάχ και όχι μπουσελίκ (υψωμένο). Το μακάμ Χισάρ Μπουσελίκ δηλαδή σε ένα ταξίμι ας πούμε θα έχει πότε Βου φυσικό πότε Βου υψωμένο. Γενικά θα έχει Βου φυσικό, και μόνο σε καταλήξεις θα γυρνάει σε Μπουσελίκ (συχνά αναιρώντας και το Δι δίεση).

Στο μακάμ Νεβεσέρ τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Η κλίμακα είναι η αυτή χωρίς μετατροπίες. 5χορδο Νικρίζ και 4χορδο Χιτζάζ.
Δηλαδή Πα, Βου δίεση (μπουσελίκ), Γα, Δι δίεση (χισάρ), Κε, Ζω ύφεση (ατζέμ ή καλύτερα ντικ ατζέμ-δηλαδή υψωμένο ατζέμ), Νη δίεση (σεχνάζ), Πα'. Τα γράφω από Πα για να είναι πιο εύκολα κατανοητά. Θεωρητικά το Νεβεσέρ γράφεται από Νη.

Γι αυτούς τους θεωρητικούς λόγους θα ενέτασα τη συγκεκριμένη τροπική συμπεριφορά στο Νεβεσέρ.
 
Top