Άξιον εστίν [Τρ. Γεωργιάδη πλ. δ' χρωματικός]

Akis Liliopoulos

Βυζαντινή Μουσική


και εδώ το κείμενο
 

Attachments

  • αξιον εστιν Γεωργιαδη_πλ. δ_χρωματικος_.pdf
    583.7 KB · Views: 52
Κατ αρχας , συγχαρητηρια για το τόλμημα.
Καποιες μικρες παρατηρησεις .
1. Τιτλοφορείται το κομματι ως πλδ , ενω στο κείμενο του βίντεο βλεπουμε πλ β.
2. Το .."ως προς το διαπασων " ; τι ακριβως σημαινει και που αναφερεται ; στον πλ β; η στον πλ δ ;
3.Το ηχητικό αποτέλεσμα , πιστεύω ότι είναι αρκετα " κομπρεσαρισμένο"
Δεν ξερω αν εχει υποστει καποια επεξεργασία με καποιο προγραμμα ή είναι απλα απο την εγγραφή.
Καλη συνεχεια.
 

Akis Liliopoulos

Βυζαντινή Μουσική
Κατ αρχας , συγχαρητηρια για το τόλμημα.
Καποιες μικρες παρατηρησεις .
1. Τιτλοφορείται το κομματι ως πλδ , ενω στο κείμενο του βίντεο βλεπουμε πλ β.
2. Το .."ως προς το διαπασων " ; τι ακριβως σημαινει και που αναφερεται ; στον πλ β; η στον πλ δ ;
3.Το ηχητικό αποτέλεσμα , πιστεύω ότι είναι αρκετα " κομπρεσαρισμένο"
Δεν ξερω αν εχει υποστει καποια επεξεργασία με καποιο προγραμμα ή είναι απλα απο την εγγραφή.
Καλη συνεχεια.

ευχαριστώ για τα συγχαρητήρια!
1. Δεν λέει μόνο πλ. δ' λέει και χρωματικός, και γράφει πλ. β' ως προς το διαπασών σύστημα. βλ. Βιβλιογραφία: Διονυσίου Ηλιόπουλου, "Μέθοδος Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής", εκδ. 1995,
Ευθυμιάδη Α., "Μαθήματα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής", εκδ1972,
Χρύσανθου, "Εισαγωγή και Μέγα Θεωρητικόν της μουσικής", εκδ 1821, Παρίσι

Αυτός ο φυσικός τρόπος επέκτασης της διαπασών σε βαρύτερα και οξύτερα οκτάχορδα αποτελεί το λεγόμενο ΟΚΤΑΧΟΡΔΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ή ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑ ΔΙΑΠΑΣΩΝ. Είναι το σύστημα δηλαδή που χρησιμοποιεί ολόκληρη την κλίμακα (επτά φωνές). Ανάλογα επίσης με τον αριθμό των οκταχόρδων που σχηματίζονται, κατ’ αυτόν τον τρόπο, το σύστημά μας μπορεί να ονομαστεί ΔΙΣ ΔΙΑΠΑΣΩΝ, ΤΡΙΣ ΔΙΑΠΑΣΩΝ κ.ο.κ.
Το κατά διαπασών σύστημα χρησιμοποιούν οι εξής ήχοι της Βυζαντινής Μουσικής: Α΄, πλ. Α΄, Δ΄, πλ. Δ΄(με βάση τον Νη), Β΄, Πλ.Β΄, Γ΄, Βαρύς Διατονικός εκ του Ζω (φυσικού) και Βαρύς Εναρμόνιος με Ζω ύφεση.

3.Το ηχητικό αποτέλεσμα , πιστεύω ότι είναι αρκετα " κομπρεσαρισμένο"
Δεν ξερω αν εχει υποστει καποια επεξεργασία με καποιο προγραμμα ή είναι απλα απο την εγγραφή.


Δεν γνωρίζω την Ορολογία "κομπρεσαρισμένο" εννοείς πάει γρήγορα?? όπως ο κομπρέσορας??!?!
Η εγγραφή είναι με ένα απλό mp3
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
ευχαριστώ για τα συγχαρητήρια!
1. Δεν λέει μόνο πλ. δ' λέει και χρωματικός, και γράφει πλ. β' ως προς το διαπασών σύστημα. βλ. Βιβλιογραφία: Διονυσίου Ηλιόπουλου, "Μέθοδος Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής", εκδ. 1995,
Ευθυμιάδη Α., "Μαθήματα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής", εκδ1972,
Χρύσανθου, "Εισαγωγή και Μέγα Θεωρητικόν της μουσικής", εκδ 1821, Παρίσι

Αυτός ο φυσικός τρόπος επέκτασης της διαπασών σε βαρύτερα και οξύτερα οκτάχορδα αποτελεί το λεγόμενο ΟΚΤΑΧΟΡΔΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ή ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑ ΔΙΑΠΑΣΩΝ. Είναι το σύστημα δηλαδή που χρησιμοποιεί ολόκληρη την κλίμακα (επτά φωνές). Ανάλογα επίσης με τον αριθμό των οκταχόρδων που σχηματίζονται, κατ’ αυτόν τον τρόπο, το σύστημά μας μπορεί να ονομαστεί ΔΙΣ ΔΙΑΠΑΣΩΝ, ΤΡΙΣ ΔΙΑΠΑΣΩΝ κ.ο.κ.
Το κατά διαπασών σύστημα χρησιμοποιούν οι εξής ήχοι της Βυζαντινής Μουσικής: Α΄, πλ. Α΄, Δ΄, πλ. Δ΄(με βάση τον Νη), Β΄, Πλ.Β΄, Γ΄, Βαρύς Διατονικός εκ του Ζω (φυσικού) και Βαρύς Εναρμόνιος με Ζω ύφεση.

3.Το ηχητικό αποτέλεσμα , πιστεύω ότι είναι αρκετα " κομπρεσαρισμένο"
Δεν ξερω αν εχει υποστει καποια επεξεργασία με καποιο προγραμμα ή είναι απλα απο την εγγραφή.


Δεν γνωρίζω την Ορολογία "κομπρεσαρισμένο" εννοείς πάει γρήγορα?? όπως ο κομπρέσορας??!?!
Η εγγραφή είναι με ένα απλό mp3

Το πλ. δ΄ μόνον στον τίτλο σας το αναφέρετε. Στο μουσικό κείμενο αναφέρεται ως πλ. β΄
Ως ως προς το διαπασών σύστημα σωστά αναφέρεται διότι ο άνω βου & ο άνω γα έχουν αντιφωνία ( δηλ. η συχνὄτητες των είναι διπλάσιες από τον βου & τον γα.
Τα όσα λοιπά αναφέρετε τα γνωρίζεις άριστα ο Απόστολος και νομίζω πως δεν χρειάζονται.
Το άκουσμά σας είναι πολύ καλό για μένα.
 
Η ερώτηση ήταν ρητορική .
Προσπαθούμε να εντάξουμε καλα και σωνει κάποια μαθήματα ( όπως το τρισάγιον "φεραχνακ" του Στανίτσα , σε άλλο θεμα) τα οποία γράφηκαν κατα μίμηση μακαμίων.
Αυτά , ως προς τον ήχο.
Οσον αφορα την επιλογη των μαθημάτων (λειτουργικά και Άξιον εστιν) εχω τοποθετηθει -παλιν και πολλάκις κι σε αλλες θεματικες ενοτητες - είμαι (πλέον) υπέρ των πιο συντηρητικών μαθημάτων .
Όπως και να χει,αυτά τα πολυπλοκα μαθήματα , πρεπει να τα εχεις ακούσει χιλιάδες φορές , για να γινουν κτημα σου και να τα αποδοσεις με φυσικότητα και οχι επιτηδευμένα.
Τέλος , το κομπρεσαρισμένο , είναι ορος της ηχοληψίας και σημαίνει , αυτο που έχει περάσει απο κομπρέσορα. Ο κομπρέσορας " φλαταρει" τις συχνότητες και αποτρέπει τις μεγαλες αποκλίσεις στις εντάσεις . Εχει θετικά και αρνητικά.
Ικανον εστι...
 

Akis Liliopoulos

Βυζαντινή Μουσική
Σας ευχαριστω και τους δύο για τις παρατηρήσεις σας, δράττομαι της ευκαιρίας κ. Κιαμηλίδη, όπως σας συγχαρώ για τις μουσικές ακολουθίες που μας προσφέρεται, στην Κουλούρα ερχόταν συχνά ο πατήρ μου ιατρός ιεροκήρυκας Νικ Λιλιόπουλος 2011+http://ow.ly/ztFdy χαιρετώ!
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Σας ευχαριστω και τους δύο για τις παρατηρήσεις σας, δράττομαι της ευκαιρίας κ. Κιαμηλίδη, όπως σας συγχαρώ για τις μουσικές ακολουθίες που μας προσφέρεται, στην Κουλούρα ερχόταν συχνά ο πατήρ μου ιατρός ιεροκήρυκας Νικ Λιλιόπουλος 2011+http://ow.ly/ztFdy χαιρετώ!
Να είστε πάντα καλά αγαπητέ κ. Λιλιόπουλε, και σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια.
Και βέβαια είχαμε γνωρισθεί με τον Μακαριστό Πατέρα σας. Μία φορά στον Πολιούχο μας στον άγιο Αντώνιο μία Τρίτη και τα είπαμε εκτενώς και μου έδωσε και τις σχετικές και αναγκαίες συμβουλές του για τις οποίες τον ευχαρίστησα ιδιαίτερα, ενώ λόγω και της γνωριμίας μας, είχαμε την Χαρά να μας επισκεφθεί και να κηρύξει τον Θείον Λόγον και στην Κουλούρα, έχοντας μαζί του και κάποιο από τα αδέλφια σας που ήταν άψογος στο διακόνημα του.
Με την ευκαιρία σας ευχαριστώ και για τις αναρτήσεις της Αγάπης σας στο Ψαλτολόγιο, και να σας συγχαρώ και για τα Καλλικέλαδα παιδιά σας που ψάλλουν εξαίρετα.
 
Last edited:

Akis Liliopoulos

Βυζαντινή Μουσική
κ. Κιαμηλίδη, σας ευχαριστώ θερμώς για τα καλά σας λόγια συγκινούμαι ιδιαιτέρως όταν ακούω να μιλούν για τον πατέρα μου, δεν θέλω να καταχραστώ το χώρο εδώ για μελλοντικούς αναγνώστες του ψαλτολογίου, μιας και είμαι λίγο άπειρος στα σχόλια, θα τα πούμε κάποια στιγμή ιδιαιτέρως καθ'ότι στην Βέροια έρχομαι για τις εξετάσεις γλώσσας, ως εκπρόσωπος Αγγλικού Πανεπιστημίου. Να είστε καλά. Χαίρεται!
 
Top