Άξιον εστίν Πρίγγου

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#3
Από τις σπάνιες ερμηνείες που μπορεί κάποιος να ακούσει… άψογος!!!
Εντάξει, υποκειμενικό το ως άνω, όπως και το κάτωθεν εξάλλου.
Δωρεάν συμβουλή (όχι προς τον κ. Χαρδαβέλλα που είναι άψογος, γενικά): Μία σωστή βάση βοηθάει στο να ψαλλούν όλες νότες που προβλέπονται από την εν λόγω σύνθεση του Πρίγγου. Γενικά τέτοια μέλη θέλουν καλή γνώση της φωνητικής έκτασης και ανάλογο "κούρδισμα" της βάσης. Ειδάλλως ή ο άνω Βου (ή ο άνω Κέ, αναλόγως την έκδοση που χρησιμοποιείται) δυσκολεύουν, (εδώ δεν ψάλλονται καν) ή ο κάτω κε (ή Πα αναλόγως και πάλι την έκδοση) ακούγεται αδύναμος. Επιλογές...
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
#4
Εντάξει, υποκειμενικό το ως άνω, όπως και το κάτωθεν εξάλλου.
Δωρεάν συμβουλή (όχι προς τον κ. Χαρδαβέλλα που είναι άψογος, γενικά): Μία σωστή βάση βοηθάει στο να ψαλλούν όλες νότες που προβλέπονται από την εν λόγω σύνθεση του Πρίγγου. Γενικά τέτοια μέλη θέλουν καλή γνώση της φωνητικής έκτασης και ανάλογο "κούρδισμα" της βάσης. Ειδάλλως ή ο άνω Βου (ή ο άνω Κέ, αναλόγως την έκδοση που χρησιμοποιείται) δυσκολεύουν, (εδώ δεν ψάλλονται καν) ή ο κάτω κε (ή Πα αναλόγως και πάλι την έκδοση) ακούγεται αδύναμος. Επιλογές...
Πραγματικά πάντως κορυφαία ερμηνεία από τον Χαρδαβέλλα… μέρες ψάχνω πατώντας στο διαδίκτυο και δεν βρίσκω άλλη τόσο υπέροχη ερμηνεία! Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος άλλος ερμηνευτής που να το έχει αποδώσει τόσο τέλεια! (Πάντα μιλώντας υποκειμενικά…). Επιλογές…
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#5
Πραγματικά πάντως κορυφαία ερμηνεία από τον Χαρδαβέλλα… μέρες ψάχνω πατώντας στο διαδίκτυο και δεν βρίσκω άλλη τόσο υπέροχη ερμηνεία! Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος άλλος ερμηνευτής που να το έχει αποδώσει τόσο τέλεια! (Πάντα μιλώντας υποκειμενικά…). Επιλογές…
Στο #09 αυτού του πακέτου υπάρχει μία όχι τέλεια βέβαια (...), αλλά ας τολμήσω να πω αξιόλογη ηχογράφηση της σύνθεσης αυτής, στην οποία αν μη τι άλλο ψάλλονται τα πάντα...
 
#6
Eίναι προσεγμένη η ερμηνεία, αυτό είναι δύσκολο να αμφισβητηθεί. Και αίσθηση του ρυθμού υπάρχει -που λείπει κι από πολύ πιο παραδοσιακούς ψάλτες.

Αλλά να προσθέσω στη σωστή παρατήρηση του Χρήστου το εξής: υπάρχει θέμα στην παραγωγή και την τοποθέτηση της φωνής: α) είναι εγκεφαλική, χωρίς επαρκή στήριξη, και β) πολύ κλειστή και πρόσθια στην τοποθέτησή της (το σχήμα περίπου με το οποίο αρθρώνει κάποιος τον φθόγγο ε). Και επειδή το ύφος και η φωνή είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, αυτό επηρεάζει αρνητικά την ιεροπρέπεια του μέλους.
Θα ήταν ευχής έργον, με κατάλληλη καθοδήγηση, ακούσματα και ασκήσεις, να βελτιώσει ο κ. Χαρδαβέλλας αυτό το στοιχείο, γιατί είναι ευλογημένος από τον Θεό με σπάνια φωνητική ανατομία. Πρέπει όμως να την "κανοναρχίσει".

ΥΓ Είναι πολύ καλοπροαίρετα όλα τα σχόλιά μου προς τον άνθρωπο -που δεν τον ξέρω. Αν έπρεπε να τον κατατάξω στην κάπως γενική κατηγορία των "τραγουδιστών-ψαλτών", θα έλεγα ότι είναι πιο σοβαρός από πολλούς από αυτούς - κυρίως αυτούς που ακόμα και με σωστή, σχεδόν τέλεια τοποθέτηση, όμως ψάλλουν εντελώς άναρχα, σαν να καθοδηγεί η φωνή τους το μέλος, αντί για το αντίθετο. Ας σκεφτεί τα σχόλια αυτά ο κ. Χαρδαβέλλας -αφού πρώτα τα διασταυρώσει, αν θέλει.
 
Top