Ευχαριστούμε για την ανάρτηση.
Ο Γρηγόριος δείχνει τον δρόμο για τον τρόπο μελοποίησης των ύμνων της Θείας Λειτουργίας, η οποία δεν ξεφεύγει από τον αντίστοιχο των υπολοίπων ακολουθιών, αλλά η πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου σήμερα εμμένει δυστυχώς στα μακάμια και σε συνθέσεις νεώτερων διδασκάλων που δεν μπορούν να ενταχθούν σε κανένα είδος μελοποιΐας...
Γνωρίζω την τροπή που πήραν τέτοιες συζητήσεις στο παρελθόν δυστυχώς.Είναι μια κουβέντα που έγινε στο forum πολλές φορές, και μάλλον δεν "τραβάει" άλλο, αφού πάντα καταλήγει σε τσακωμούς δίχως κανένα ιδιαίτερο λόγο.
Ὁ Δημήτριος καλά ἔκαμε καί παρέθεσε αὐτό τό μάθημα τοῦ άειμνήστου Δασκάλου μας, Γρηγορίου τοῦ Πρωτοψάλτου. Γιά νά μήν ξεχνοῦμε τήν παράδοσή μας καί νά ἔχουμε σημεῖα ἀναφορᾶς, ἔτσι ὥστε νά μήν πελαγοδρομοῦμε καί "δέρομεν ἀέρα" καί τραγουδοῦμε καί φωνασκοῦμε καί τέλος δέν εἴμαστε μέσα στό Λειτουργικό πνεῦμα. Ἡ σεμνότητα καί ἡ ἱεροπρέπεια ἄς χαρακτηρίζουν τήν ψαλμωδία μας. Καί νά μέ συγχωρεῖτε. Δημήτριος.Είναι μια κουβέντα που έγινε στο forum πολλές φορές, και μάλλον δεν "τραβάει" άλλο, αφού πάντα καταλήγει σε τσακωμούς δίχως κανένα ιδιαίτερο λόγο.
Πάντως τα θέματα που μπορούν να προκύψουν για συζήτηση είναι δύο:
1. Γιατί δεν μελοποιούν οι διδάσκαλοι άλλους "ύμνους" της Θείας Λειτουργίας;
α. δεν γνώριζαν
β. δεν μπορούσαν;
γ. απαγορευόταν;
δ. ακουγόντουσαν οι ευχές;...
2. Γιατί η ψαλτική τέχνη ακολούθησε "άλλο δρόμο" τελικά στην Θεία Λειτουργία;
(αργές εκφωνήσεις, μελοποίηση των απαντήσεων του λαού)
KΑΘΑΡΟΓΡΑΜΜΕΝΟ
"Προχειρογραμμένο..."Πώς θα ήταν το αντίθετό του; Αν δεν ήταν δηλαδή ᾽᾽καθαρογραμμένο᾽᾽;