«Iστορική ευθύνη η δημιουργία Ενιαίου Ταμείου Ιεροψαλτών»

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Εξαρτάται, αν είστε μόνιμος δε σας συμφέρει να την αφήσετε. Εάν είστε ωρομίσθιος με μπλοκάκι σας συμφέρει!
Το θέμα είναι πως στην πρώτη περίπτωση δε θα μπορεί να σας δικαιολογηθεί κανένας μισθός για το ψάλσιμο, άρα σαν εισόδημα το χάνετε και ίσως και το δικαίωμα του ψάλλειν, προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία να πάρει τη θέση κάποιος άνεργος!
Επίσης κάποιοι που φαίνονται μεν σαν εργαζόμενοι, αλλά με πενιχρά εισοδήματα και πολλά στόματα να θρέψουν, πάλι δε θα μπορεί να τους δικαιολογηθεί μισθός και είναι οι κατεξοχήν που χρειάζονται τη βοήθεια της εκκλησίας.
Δηλαδή μην καταλήξει κι αυτό σαν τα επιδόματα του κράτους (και συχνά και του φιλοπτώχου της εκκλησίας) που συνήθως δίνονται με πλασματικά κριτήρια.

Για τα χρήματα με προβληματίζει διότι οι μητροπόλεις τα χρήματα τα μαζεύουν από τις ενορίες και οι ενορίες από τους πιστούς. Αν η μισθοδοσία περνάει μέσω μητρόπολης θα πρέπει οι πιστοί την προσφορά τους να τη δίνουν όλη στη μητρόπολη και πιθανότατα δε θα θέλουν γιατί στο ναό δε θα μένει τίποτα. Και επίσης δεν είμαι σίγουρος αν η μητρόπολη κάποιους περιθωριακούς ναούς τους κλείσει κιόλας ως μη βιώσιμους. Είναι ναοί στην επαρχία ιδίως που με δυσκολία τοποθετείται ιερέας. Θα εξασφαλισθούν τα χρήματα για ψάλτη; Οι ενορίτες αυτή τη στιγμή τα βάζουνε ρεφενέ για να γίνει μια λειτουργία ή μια άλλη δαπάνη. Μετά τρέχα γύρευε..

Αν υπάρχουν και γυναίκες στα αναλόγια, τότε είναι που δε θα μπορέσει να παραμείνει κανένας από τους τωρινούς ψάλτες στη θέση του.
 

tzark

Μέλος
Εξαρτάται, αν είστε μόνιμος δε σας συμφέρει να την αφήσετε. Εάν είστε ωρομίσθιος με μπλοκάκι σας συμφέρει!
Το θέμα είναι πως στην πρώτη περίπτωση δε θα μπορεί να σας δικαιολογηθεί κανένας μισθός για το ψάλσιμο, άρα σαν εισόδημα το χάνετε και ίσως και το δικαίωμα του ψάλλειν, προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία να πάρει τη θέση κάποιος άνεργος!
Επίσης κάποιοι που φαίνονται μεν σαν εργαζόμενοι, αλλά με πενιχρά εισοδήματα και πολλά στόματα να θρέψουν, πάλι δε θα μπορεί να τους δικαιολογηθεί μισθός και είναι οι κατεξοχήν που χρειάζονται τη βοήθεια της εκκλησίας.
Δηλαδή μην καταλήξει κι αυτό σαν τα επιδόματα του κράτους (και συχνά και του φιλοπτώχου της εκκλησίας) που συνήθως δίνονται με πλασματικά κριτήρια.

Για τα χρήματα με προβληματίζει διότι οι μητροπόλεις τα χρήματα τα μαζεύουν από τις ενορίες και οι ενορίες από τους πιστούς. Αν η μισθοδοσία περνάει μέσω μητρόπολης θα πρέπει οι πιστοί την προσφορά τους να τη δίνουν όλη στη μητρόπολη και πιθανότατα δε θα θέλουν γιατί στο ναό δε θα μένει τίποτα. Και επίσης δεν είμαι σίγουρος αν η μητρόπολη κάποιους περιθωριακούς ναούς τους κλείσει κιόλας ως μη βιώσιμους. Είναι ναοί στην επαρχία ιδίως που με δυσκολία τοποθετείται ιερέας. Θα εξασφαλισθούν τα χρήματα για ψάλτη; Οι ενορίτες αυτή τη στιγμή τα βάζουνε ρεφενέ για να γίνει μια λειτουργία ή μια άλλη δαπάνη. Μετά τρέχα γύρευε..

Αν υπάρχουν και γυναίκες στα αναλόγια, τότε είναι που δε θα μπορέσει να παραμείνει κανένας από τους τωρινούς ψάλτες στη θέση του.
Δεν θέλω να το συνεχίσουμε άλλο αλλά να γνωρίζετε ότι όλα πλέον έχουν αλλάξει και αυτό θα φανεί μετά την πανδημία.
Ο Θεός να σας ευλογεί.
 

tzark

Μέλος
Παρακμή χωρίς τέλος :cry:
Αυτό το λέτε εσείς...αν ακούγατε όμως το εκκλησίασμα τι γνώμη σχημάτισε....ίσως είχατε άλλη άποψη. Ας είναι..... να είστε πάντα καλά. Να μην το συνεχίσουμε...!!!!
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
η παρακμή είναι για τον ψαλτικό κόσμο, να βρεθεί εκτός αναλογίου καθ οιονδήποτε τρόπο.

γιατί να μην το συνεχίσουμε; τι νόημα έχει η ενημέρωση αυτή, χωρίς διευκρινίσεις; από πού προέρχονται κατ' αρχάς αυτές οι πληροφορίες;
 

Exa/los

Member
Αυτό το λέτε εσείς...αν ακούγατε όμως το εκκλησίασμα τι γνώμη σχημάτισε....ίσως είχατε άλλη άποψη. Ας είναι..... να είστε πάντα καλά. Να μην το συνεχίσουμε...!!!!

Το εκκλησίασμα σίγουρα μπορεί να αναγνωρίσει έναν καλό ψάλτη/χορωδία αλλά πάλιν και πολλάκοις είναι πνιγμένο στο νεφελώδες παραπέτασμα του "θρησκευτικού συναισθηματισμού" που θέλει εγκώμια Παναγίας, κλάψα μπροστά στο αγαλματίδιο του εσταυρωμένου και "ανατρίχισμα" στο άκουσμα του Αγνή Παρθένε. Το έχουν καταλάβει αυτό κάποιες μητροπόλεις και έχουν εντάξει φοβερά προγράμματα ακολουθιών, μου κάνουν ταξιδιωτικά πρακτορεία να ζηλεύουν.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
δεν είναι όλο το εκκλησίασμα τέτοιο, επίσης υπάρχουν και προβοκάτορες που περιμένουν νεωτερισμούς για να συρρεύσουν στην εκκλησία και να πουν μπράβο, τι ωραία που είναι τώρα και γι' αυτό και ήρθαμε.. ο όρος εκκλησίασμα είναι σχετικός. ελέγχεται πχ ο οποιοσδήποτε μπαίνει μέσα αν είναι αιρετικός;

όμως το θέμα μας δεν είναι το αν θα αρέσουν στον κόσμο, αλλά το αν θα δημιουργήσουν ανακατέματα σε εμάς.
 

kle89

Παλαιό Μέλος
Από την ιστοσελίδα https://www.pemptousia.gr/2020/11/istoriki-efthini-i-dimiourgia-enieou-tamiou-ieropsalton/ :

Κωνσταντίνος Πολίτης, Πρωτοψάλτης, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος (ΟΜ.Σ.Ι.Ε.)
9 Νοεμβρίου 2020​
Ανοικτή Επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος αποστέλλει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Πολίτης, όπου, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Αποτελεί αναγκαία επιλογή και ιστορική ευθύνη η έναρξη τριμερούς συζήτησης μεταξύ Εκκλησίας, Πολιτείας και Ιεροψαλτικής κοινότητας για την δημιουργία ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤΩΝ, από το οποίο θα μισθοδοτούνται νομίμως οι 10.000 ψάλτες, η πλειοψηφία των οποίων ασκεί το λειτούργημά της με επιστημονικό και άρτιο τρόπο επί τη βάσει της ψαλτικής τέχνης και σύμφωνα με την ιερή μας παράδοση».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Αθήνα, 9 Νοεμβρίου 2020
Α.Π. 548


ΠΡΟΣ: Τον Πρόεδρο και τα Μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Δια του Αρχιγραμματέως Αυτής Θεοφ. Επισκόπου Ωρεών κ. ΘΕΟΦΙΛΟΥ.


Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
κ. κ. ΙΕΡΩΝΥΜΕ,


Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς,

Δια της παρούσης προάγομαι ευσεβάστως να καταθέσω υπ’ όψιν Υμών την μεγάλη ανησυχία και την αίσθηση αδικίας και οδήγησης σε εξαφάνιση της Ιεροψαλτικής Κοινότητας, εξαιτίας των επισυμβαινομένων εξ’ αιτίας της πανδημίας.

Η δεύτερη -αδυσώπητη- επέλαση του κορονοϊού και το θλιβερό, συνεπακόλουθο δεύτερο κλείσιμο των ναών αναδεικνύει περίτρανα την διοικητική ανεπάρκεια της Εκκλησίας, να διαχειριστεί οποιαδήποτε κρίση και, κυρίως, να δράσει κατά τρόπο που επιτάσσει η αποστολή της και η χριστιανική διδασκαλία, μέσα στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους δικαίου και της ηθικής της σύγχρονης ευρωπαϊκής εργατικής νομοθεσίας.

Το διοικητικό μοντέλο της Τουρκοκρατίας, το οποίο δομήθηκε από την Εκκλησία, πάνω στην προφανή έλλειψη κρατικής μέριμνας και πολιτικού νομικού πλαισίου, συντηρήθηκε καταχρηστικά για δύο επιπλέον αιώνες μέσα στον νέο Ελληνισμό, κρυπτόμενο, κατά περίπτωση, πίσω από Ιερούς Κανόνες και Εθιμικά δεδομένα, τα οποία πλέον είναι, εν τοις πράγμασι, παρωχημένα.

Η οικονομική λογική του παγκαριού που βασίζεται στην άτυπη κηροπωλησία και η περιαγωγή δίσκου για τα έργα ευποιίας δεν αποτελεί πλέον λύση στα μεγάλα οργανωτικά και διοικητικά ζητήματα που ανέδειξε η πανδημία.

Ήρθε η ώρα, η Εκκλησία μας, να συζητήσει με το Κράτος και την ιεροψαλτική κοινότητα τη δημιουργία κεντρικού φορέα μισθοδοσίας του προσωπικού των Ιερών ναών, το οποίο υπερβαίνει τις 20.000 πανελλαδικά και αποτελεί, ιστορικά και εκκλησιολογικά, το βασικό κορμό της.

Η αναχρονιστική τυποποίησή του προσωπικού αυτού (ψάλτες και νεωκόροι) κάτω από τον απαξιωτικό όρο «υπηρετικό προσωπικό», η έλλειψη οποιασδήποτε κλαδικής συμφωνίας, η δόμηση σχέσεων που αντί να ανάγονται στο εργατικό δίκαιο βασίζονται πάνω σε άσχετες, προς την προσφορά της εργασίας, πνευματικές σχέσεις δεν μπορούν να επιβιώσουν στο σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον.

Η αδικία και το bullying που υφίστανται οι εν ενεργεία ιεροψάλτες, εξαιτίας της άσκησης παράλληλης απασχόλησης, αποτελεί εξευτελισμό της έννοιας του εκκλησιαστικού λειτουργού και του κατώτερου κληρικού, εφ’ όσον κάτω από αυτή υποκρύπτεται δόλος και απόκρυψη από το κράτος και την κοινωνία μόνιμων, παγίων και διαρκών εργασιακών σχέσεων.

Αποτελεί αναγκαία επιλογή και ιστορική ευθύνη η έναρξη τριμερούς συζήτησης μεταξύ εκκλησίας, πολιτείας και Ιεροψαλτικής κοινότητας για την δημιουργία ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤΩΝ, από το οποίο θα μισθοδοτούνται νομίμως οι 10.000 ψάλτες, η πλειοψηφία των οποίων ασκεί το λειτούργημά της με επιστημονικό και άρτιο τρόπο επί τη βάσει της ψαλτικής τέχνης και σύμφωνα με την ιερή μας παράδοση.

Η οικονομοτεχνική ωρίμανση ξεκίνησε, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας μας, ήδη από το 2000, στο πλαίσιο του τότε διεξαγόμενου διαλόγου για τον Κανονισμό Ιεροψαλτών, με βάση ένα πλήρες σκεπτικό που επιλύει μια μεγάλη σειρά ζητημάτων και, κυρίως την ηθική στην διαδοχή των γενεών και την ισότιμη μεταχείριση των Ιεροψαλτών κατά την αξία τους και ανεξάρτητα της περιοχής που ασκούν τα καθήκοντά τους.

Αναμένουμε, το αναντίρρητο πατρικό Σας ενδιαφέρον, να αποτυπωθεί άμεσα στην πράξη, μέσα από την σύσταση ΜΙΚΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ για το φλέγον αυτό ζήτημα.

Με υιική αγάπη και σεβασμό,
Κωνσταντίνος Πολίτης, Πρόεδρος
Καλησπέρα και με συγχωρείτε για την παρέμβαση μα θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με αυτό το θέμα.. Κάποιος ιερόψαλτης πως μπορεί να ασφαλιστεί από έναν Ναό; Είναι υποχρεωμένος ο Ναός και η εκάστοτε Μητρόπολη; Ο Νόμος τον προστατεύει στην ιδιότητα του ως ιερόψαλτης.. Η έγκειται στην κάθε μητρόπολη; Εν τέλει ο ιερόψαλτης έχει δικαιώματα που μπορεί να αναζητήσει η όχι; Ευχαριστώ πολύ..
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Δεν προκύπτει κάτι περί ασφάλισης "εκεί" ούτε ξεκαθαρίζει το ακριβές καθεστώς.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Δεν προκύπτει κάτι περί ασφάλισης "εκεί" ούτε ξεκαθαρίζει το ακριβές καθεστώς.
Χαίρετε!
Στο Άρθρο 5 του ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 176/2006 «Περί των Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών», αναφέρεται, μεταξύ άλλων και ότι:
"Όλοι οι διοριζόμενοι Ιεροψάλτες ασφαλίζονται στο Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Ι.Κ.Α.) σύμφωνα με τις περί αυτού εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις."
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Σωστά, κάνει μια αναφορά. Αλλά δε συσχετίζει την αμοιβή με τις ώρες και τα ένσημα και κυρίως δεν έχει κατώτατο όριο αμοιβής.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Σωστά, κάνει μια αναφορά. Αλλά δε συσχετίζει την αμοιβή με τις ώρες και τα ένσημα και κυρίως δεν έχει κατώτατο όριο αμοιβής.
Ο επιθετικός προσδιορισμός "οι διοριζόμενοι", περικλείει, κατά κανόνα, την έννοια της μόνιμης & πλήρης 8-ώρου απασχόλησης, με ό,τι απ΄αυτή τη σχέση εργασίας σημαίνει... Όπως, χαρακτηριστικά, αναφέρεται: "σύμφωνα με τις περί αυτού εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις."
Διαφορετικά, θα αναφερόταν σε προσλήψεις με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή μειωμένης απασχόλησης!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εἶσαι σίγουρος γιὰ τὸ «διοριζόμενοι»; Τὸ 'χεις ψάξει ἢ ἁπλῶς εἰκάζεις;
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Στο Άρθρο 3, του ίδιου κανονισμού αναφέρεται:
"1. Σε κάθε Ενοριακό Ιερό Ναό ιδρύονται δύο θέσεις Ιεροψαλτών, και συγκεκριμένα του Πρωτοψάλτη (Δεξιού) και του Λαμπαδάριου (Αριστερού).
2. Στους ανωτέρω Ιερούς Ναούς δύνανται να προσλαμβάνονται και βοηθοί Ιεροψάλτες (Δομέστικοι) ή Μέλη πολυμελούς Βυζαντινού Χορού του Ναού.
3. Ο Ιεροψάλτης, διορίζεται σε μία εκ των ανωτέρω δυο θέσεων και συνδέεται με τον Ενοριακό Ναό, όπου διακονεί με εργασιακή σχέση δημοσίου δικαίου, προσλαμβάνεται δε κατά τη διαδικασία του επομένου άρθρου...."
Πριν τον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 176/2006 «Περί των Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών» πολλοί εκ΄ των ιεροψαλτών διορίζονταν από τις Ι. Μητροπόλεις, όπου ανήκαν οι Ι. Ν. που θα υπηρετούσαν, αλλά με άλλη διαδικασία και με διαφορετική σχέση εργασίας!
Επομένως,
ποιος είναι ο λόγος θέσπισης ενός "νέου Κανονισμού", που θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά, που μέχρι τότε ίσχυαν;
 
Last edited:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Όμως στις "εκάστοτε αυτού διατάξεις" περιλαμβάνεται εδώ και χρόνια και η μερική απασχόληση.

Εμμέσως υποδεικνύεται ότι το ωράριο θα είναι συγκεκριμένο: αυτό που ισχύει στην κάθε Ιερά Μητρόπολη και συνήθως αφορά πρωινή και εσπερινή ακολουθία, κάθε ημέρα. Σύνολο συγκεντρώνονται 3 - 4 ώρες την ημέρα. Με ένα ρεπό την εβδομάδα και 3 ευρώ η ώρα, βγαίνει μισθός 300 ευρώ. Αν γραφτούν κι άλλες ώρες, σαν εργασία γραφείου ας πούμε μπορεί να βγει και οκτάωρο. Μπορεί όμως να γίνει και το ανάποδο.
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Από το Άρθρο 4, του ίδιου Κανονισμού επιλέγω:
"5. Οι Ιεροψάλτες κατατάσσονται με την απόφαση διορισμού τους σε κατηγορία ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα ως ακολούθως:
Α. Στην Ε' κατηγορία οι Ιεροψάλτες που ψάλλουν εμπειρικά.
Β. Στην Δ' κατηγορία οι Ιεροψάλτες που έχουν πτυχίο τετραετούς φοίτησης σε αναγνωρισμένες Εκκλησιαστικές Μουσικές Σχολές της Ιεράς Μητροπόλεως ή φοιτούν σε Μουσική Σχολή.
Γ. Στην Γ κατηγορία οι Ιεροψάλτες που έχουν πτυχίο Ιεροψάλτου ή Βυζαντινής μουσικής Σχολών αναγνωρισμένων από το Κράτος (πενταετούς φοιτήσεως).
Δ. Στην Β' κατηγορία οι Ιεροψάλτες που έχουν δίπλωμα Εκκλησιαστικής Μουσικής αναγνωρισμένων Σχολών Βυζαντινής Μουσικής ή Ωδείων.
Ε. Στην Α' κατηγορία οι Ιεροψάλτες Μουσικολόγοι και Διδάκτορες Μουσικών Πανεπιστημιακών Σχολών."
Δεν μπορεί όλες οι κατηγορίες να αμείβονται με τρία (03,00)/ώρα!
Γι' αυτό το λόγο κι όχι μόνο, θεσπίστηκε ο εν λόγω ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 176/2006!
ΥΓ: Εάν στην πράξη, δεν τον εφαρμόζουν, αυτοί που είναι υπεύθυνοι να το κάνουν και "οριζόντια αποζημιώνουν όλους τους διορισμένους ιεροψάλτες με 3,00/ώρα ή 300,00/μήνα, όπως αναφέρετε, είναι "άλλου παπά Ευαγγέλιο..."!
 
Last edited:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Αν ο κανονισμός δεν ορίσει ακριβώς πόσο παραπάνω πρέπει να παίρνει κάθε κατηγορία, δεν τίθεται θέμα υποχρέωσης αμοιβής του κάθε προσόντος.

Αλλά κι αν ορισθεί αυτό, υπάρχει άνετο περιθώριο να δηλωθούν λιγότερες ώρες (πχ μόνο Κυριακές και δε θα είναι ψέμα) και έτσι ακόμα και η Α' κατηγορία να παίρνει πάλι 300 ή και λιγότερα.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
"Ο Ιεροψάλτης, διορίζεται σε μία εκ των ανωτέρω δυο θέσεων και συνδέεται με τον Ενοριακό Ναό, όπου διακονεί με εργασιακή σχέση δημοσίου δικαίου". (Βλέπε παραπάνω, Αρ. μήν. 55).
Στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, οι αμοιβές των εργαζομένων είναι ανάλογα των προσόντων - σπουδών τους. (ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ)!
Γι' αυτό το λόγο και ο αξιότιμος κ. Πρόεδρος της (ΟΜ.Σ.Ι.Ε.), εισηγείται την ίδρυση ενός "ΕΝΙΑΊΟΥ ΤΑΜΕΊΟΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤΏΝ", που πλέον θα ρυθμίζονται όλα σύμφωνα με τον Κανονισμό και με ανάλογες αμοιβές, που ισχύουν στο Δημόσιο Τομέα!
ΥΓ: απαιτείται ουσιαστική μέριμνα & βούληση για την υλοποίηση των παραπάνω, που τα θεωρώ αναγκαία, δίκαια & εφικτά!
 
Last edited:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Το ύψος όμως των αμοιβών εκεί είναι συγκεκριμένο, δεν μπορεί να κυμαίνεται. Επίσης κάθε θέση αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα προσόντα και έχει προκαθορισμένες υποχρεώσεις, που διαμορφώνουν εκ των προτέρων και την αμοιβή. Εδώ όμως λένε για διαμόρφωση της αμοιβής κατά περίπτωση και όχι υποχρεωτικώς κατ' αναλογίαν με το ωράριο.

Σε πρώτη φάση θα πρέπει να προσδιοριστούν και αριθμητικώς αυτές οι αμοιβές για να πεισθεί ο κόσμος ότι έχει νόημα το εγχείρημα.
 
Top