ixadin
Ηχάδιν
Στο "Συλλειτουργικόν" της Σιμωνόπετρας στο παράρτημα όπου καταχωρίζεται το απολυτίκιο εις Μάρτυρας
έχει το ίδιο και εις Μάρτυραν
Παρατηρούμε ότι πέραν της μετατροπής του πληθυντικού σε ενικό, μετατρέπεται και η μετοχή "σχόντες" (β΄ αόριστος) σε μετοχή ενεστώτα "ἔχων".
Να υποθέσω ότι είναι προσπάθεια λογιοτατισμού κατά την εξήγηση που έχει δοθεί για το "μελετώντας/μελετᾶν" του Πληρωθήτω;
Ποιο είναι το "πρωτότυπο" κείμενο;
Οἱ Μάρτυρές σου Κύριε, ἐν τῇ ἀθλήσει αὐτῶν, στεφάνους ἐκομίσαντο τῆς ἀφθαρσίας, ἐκ σοῦ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν· σχόντες γὰρ τὴν ἰσχύν σου, τοὺς τυράννους καθεῖλον, ἔθραυσαν καὶ δαιμόνων, τὰ ἀνίσχυρα θράση. Αὐτῶν ταῖς ἱκεσίαις, Χριστὲ ὁ Θεός, σῶσον τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
έχει το ίδιο και εις Μάρτυραν
Ὁ Μάρτυς σου Κύριε, ἐν τῇ ἀθλήσει αὐτοῦ, στεφάνους ἐκομίσατο τῆς ἀφθαρσίας, ἐκ σοῦ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν· ἔχων γὰρ τὴν ἰσχύν σου, τοὺς τυράννους καθεῖλε, ἔθραυσε καὶ δαιμόνων, τὰ ἀνίσχυρα θράση. Αὐτοῦ ταῖς ἱκεσίαις, Χριστὲ ὁ Θεός, σῶσον τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Παρατηρούμε ότι πέραν της μετατροπής του πληθυντικού σε ενικό, μετατρέπεται και η μετοχή "σχόντες" (β΄ αόριστος) σε μετοχή ενεστώτα "ἔχων".
Να υποθέσω ότι είναι προσπάθεια λογιοτατισμού κατά την εξήγηση που έχει δοθεί για το "μελετώντας/μελετᾶν" του Πληρωθήτω;
Ποιο είναι το "πρωτότυπο" κείμενο;