«Του δείπνου σου...» κοινωνικό κατά την θ. κοινωνία των πιστών; (απαγορευτική νέα εγκύκλιος Οικ. Πατρ.;)

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

«Του δείπνου σου του μυστικού...», Θρασύβουλος Στανίτσας.
ΥΓ Εν ώρα Θείας Κοινωνίας και μάλιστα σε α' ήχο!

Και εις ήχον γ᾽ (εν Αθήναις)
Ἀγαπητοί,
Δέν ἀντιλαμβάνομαι τήν σκοπιμότητα ἀναρτήσεως ἠχογραφήσεων σ᾿ ἕνα θέμα τυπικοῦ καί μᾶλλον ἐνημερωτικοῦ.
Τό τί ἔχουν ψαλεῖ καί τό τί ψάλλονται (καλῶς ἤ κακῶς) ἔχουν καλυφθεῖ ἀπό παρόμοια θέματα αὐτῆς τῆς ἑνότητος.


 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Tο πρωί άκουσα στο ράδιο κατά τη Θεία μετάληψη το "του Δείπνου του μυστικού".
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
Κάποιος γνωστός μου, ψάλλει σε Ναό της Κ/Πολης. Το Πατριαρχείο εξέδωσε εγκύκλιο να ψάλλεται το Κοινωνικόν της ημέρας και κατά την ώρα της Θ. Κοινωνίας, όπως πρέπει δηλ. να γίνεται. Θα πω στο γνωστό μου (εάν μπορεί) να μου την στείλει και να την αναρτήσω προς κοινήν ωφέλειαν. Άλλωστε και φέτος είδαμε (από τηλεοράσεως) στον Π. Πατριαρχικό Ναό (και στο ραδιοφωνικό σταθμό "Η ΗΧΩ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ" τις άλλες Κυριακές) να ψάλλεται το Κοινωνικόν και στην Θ. Κοινωνία.

Μήπως μπορεί κάποιος να ανεβάσει την συγκεκριμένη Πατριαρχική εγκύκλιο ;
 

svivaldi

Κόσσυβας Σπύρος
εχω στείλει e-mail στο πατριαρχείο και περιμένω απάντηση.
 
Σήμερα που μας έφεραν τη νέα; έκδοση από το εγκωλπιο του Αναγνώστου του π. Κ. Παπαγιαννη πρόσεξα πως το '' Του Δείπνου Σου... '' το έχει ως επιλογή ψαλσιματος μετά την πλήρωση του Κοινωνικού. Το ολοκληρώνει στο...... :'καθαπερ ο Ιούδας "! Δε είχα προσέξει αν το είχε και στη προηγούμενη έκδοση ή αν έχει συζητηθεί πουθενά μέσα στο forum.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Σήμερα που μας έφεραν τη νέα; έκδοση από το εγκωλπιο του Αναγνώστου του π. Κ. Παπαγιαννη πρόσεξα πως το '' Του Δείπνου Σου... '' το έχει ως επιλογή ψαλσιματος μετά την πλήρωση του Κοινωνικού. Το ολοκληρώνει στο...... :'καθαπερ ο Ιούδας "! Δε είχα προσέξει αν το είχε και στη προηγούμενη έκδοση ή αν έχει συζητηθεί πουθενά μέσα στο forum.
Υπαρχει απο τις πρωτες εκδοσεις και αν θυμαμαι καλα αναφερει, κατω στις υποσημειώσεις, πως λογω του οτι σε πολλους ναους ειθισται να ψαλλεται αντι κοινωνικου γιαυτο και το παραθετει και ο ιδιος ως ψαλλομενο και αντι κοινωνικου. Καταλαβαινω πως με καλο σκεπτικο το εγραψε αλλά στο παρον εγκολπιο εγινε μια ωραια προσπαθεια καταγραφης των ψαλλομενων με διορθωσεις και ως εκ τουτου, θεωρω πως κακως παρθηκε η αποφαση να συμπεριληφθει και ως ψαλλομενο αντι κοινωνικού ο συγκεκριμένος υμνος, οπως κακως εχει επικρατησει εδω και πααααρα πολλές δεκαετιες! Ενδεχομενως να δεχτηκε πιεσεις...(??)
 
Μου έχει κάνει εντύπωση και η διακοπή του στο... "καθαπερ ο Ιούδας". Στην αρχή νόμιζα πως με αυτον τον τρόπο κατά κάποιο τρόπο τον ξεχωρίζει από το κοινωνικό της Μ. Πέμπτης αλλά στην επόμενη σελίδα αναφέρει πως ψάλλεται για χερουβικο και κοινωνικό τότε. Εγώ προσωπικά δεν το επιλέγω, αντιθέτως εάν έχει πολύ κόσμο ψάλλομε τον 33ο ψαλμό αφού πληρωθεί φυσικά το κοινωνικό.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Συλλειτουργικὰ ἐκ Βενετίας τῶν ἐτῶν 1829, 1842 καθὼς καὶ ἕνα ἐξ Ἀθηνῶν τοῦ 1890 μετὰ τὰ κοινωνικὰ τῆς ἡμέρας ἢ τῆς ἑορτῆς, μεταβαίνουν στὸ «Σῶσον ὁ Θεὸς τὸν λαόν σου» μετὰ ἀπὸ τὸ ὁποῖο τοποθετοῦν τό· «Ἀμήν, ἀμήν, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος καὶ τὸ Εἴδομεν τὸ φῶς». Τὸ Συλλειτουργικὸ τῆς Σιμωνόπετρας (2004) τὰ τοῦ ἀποσπάσματως.
 

Attachments

  • Καταγραφή.PNG
    Καταγραφή.PNG
    922.8 KB · Views: 59
Top