«Τον Δεσπότην» υπό Σιμ. Καρά

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν έγινε πουθενά λόγος περί εξηγήσεως. Κακώς το θέμα έχει μπει σε αυτή τη γενικότερη ενότητα. Εάν θέλετε να συζητήσουμε περί αυτού, ξεκινήστε ένα νέο θέμα, παραθέτοντας κάποιες απόψεις ή παραδείγματα που θέλετε να σχολιάσουμε.

Θα μπορούσατε να φέρετε εσείς δικά σας παραδείγματα εξήγησης και να μας αναλύσετε τον τρόπο με τον οποίο πρέπει ο μελετητής-εξηγητής να προσεγγίζει τα κείμενα κ ποίο το αποτέλεσμα της εξήγησης.
Με συγχωρείτε που το ζητάω, αλλά ας μας διαφωτίσει και κάποιος Πανεπιστημιακός πάνω σε θέμα που οι πλειοψηφία των Ψαλτών αγνοεί.
Ευχαριστώ και πάλι. Ελπίζω να ανταποκριθείτε.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εσείς κ. Μακρή, που δεν είστε γραφικός, χαρακτηρίζετε προφανώς γραφικές τις επιλογές και του καθηγητή κ. Στάθη και άρα του συνόλου σχεδόν της πανεπιστημιακής κοινότητας της βυζαντινής μουσικολογίας. Το χωρισμό των κομματιών σε σύνθετους ρυθμικούς πόδες*, τα επιπλέον σημάδια ποιότητας (οξεία, λύγισμα), το σημάδι του Νάου για τον α΄ δίφωνο χρωματικό (αναφέρω μερικά ενδεικτικά). Φαντάζομαι και όλες τις διδακτορικές διατριβές του ΙΜΒ που χρησιμοποιούν ως βιβλιογραφία αυτή τη γραφικότητα, το οθνείο, ακατονόμαστο (εσχάτως και κυριολεκτικά) Θεωρητικό... Εσείς το αναγράφετε ως βιβλιογραφία στη διατριβή σας;

*Αυτό βέβαια το αναφέρει ο Χρύσανθος άρα δεν εμπίπτει στην απαγόρευση.

Καὶ ποιὸς σοῦ εἶπε πὼς εἶναι πλήρως ἀποδεκτὲς οἱ παραπάνω ἐπιλογές; Εἶναι ἀποδεκτὲς μὲν σὲ διδακτορικὲς διατριβὲς ὡς ἀντικείμενο ἔρευνας καὶ ὡς ὑπόθεση ἐργασίας καὶ μόνο ὄχι ὅμως καὶ ὡς ἐφαρμογὴ στην ψαλτικὴ μας. Ἐγώ ποὺ ψάλλω ἀπὸ τὰ κλασικὰ κείμενα τῶν παλαιῶν ἐκδὀσεων τὶ σ΄χεση ἔχω μὲ τὸ νἀο καὶ τὶς ὑπόλοιπες ἀρχαιολατρεῖες τοῦ καθενός;

ὅσο γιὰ τὸν κ. Στάθη σοῦ λέω εὐθαρσῶς πὼς ἀποπειράθηκα νὰ ψάλλω κείμενά του καὶ ἀπογοητεύθηκα για]τι ἡ γραφὴ μοῦ ἦταν ἄγνωστη καὶ ἀσύμβατη μὲ τὰ κλασικὰ κείμενα, εἰδικὰ ὅταν εἴδα αὐτο τὸ ἀρχαιοπρεπὲς μὲ το νάο.

Ὅ,τι νά 'ναι. Σὰ νὰ λέμε πὼς ἐπειδὴ νοσταλγῶ τὴν αρχαιά ἑλληνικὴ τῆς γεωμετρικῆς περιόδου ν' ἀρχίσω νὰ γράφω σὰν τὰ ὁμηρικὰ ἕπη ἤ ἀκόμη περισσότερο ἐπειδὴ μὲ γοητεύει ἡ προελληνικὴ παράδοση νὰ κάθομαι νὰ ἀποδίδω σ]την πινακίδα τὴς Λήμνου ἑρμηνεῖες ποὺ θὰ ἤθελα νὰ συμβάινουν για]τι ἔτσι μοῦ βγαίνει τὸ ἐπιστημονικό μου. Εἰδικὰ ὅταν μιλῶ περισπούδαστα καὶ δὲν μὲ καταλαβαίνει κανείς ἄλλος.

Καιρὸς νὰ διαχωριστεῖ τὸ πάθος τοῦ καθενὸς στην πανεπιστημιακή του ἔδρα καὶ ἐργογραφία ἀπὸ τὴν ψαλτική μας τοῦ ἀναλογίου. Δὲν εἶναι δυνατὸν οἱ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ νὰ μετατρέπονται κατὰ βούλησιν καὶ κατὰ συρροὴ σὲ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ καὶ μετὰ νὰ χτίζουμε στὴν ἅμμο.

Ὁ καθένας μας μπορει νὰ νοσταλγεῖ τὴν πρὸ τοῦ Δαμασκηνοῦ συριακὴ ὀκτώηχο καὶ τὶς αὐτοκρατορικὲς προκύψεις τοῦ ψευδοΚωδινοῦ, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν ἔχει καμία σχέση.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Καὶ ποιὸς σοῦ εἶπε πὼς εἶναι πλήρως ἀποδεκτὲς οἱ παραπάνω ἐπιλογές; Εἶναι ἀποδεκτὲς μὲν σὲ διδακτορικὲς διατριβὲς ὡς ἀντικείμενο ἔρευνας καὶ ὡς ὑπόθεση ἐργασίας καὶ μόνο ὄχι ὅμως καὶ ὡς ἐφαρμογὴ στην ψαλτικὴ μας. Ἐγώ ποὺ ψάλλω ἀπὸ τὰ κλασικὰ κείμενα τῶν παλαιῶν ἐκδὀσεων τὶ σ΄χεση ἔχω μὲ τὸ νἀο καὶ τὶς ὑπόλοιπες ἀρχαιολατρεῖες τοῦ καθενός;

ὅσο γιὰ τὸν κ. Στάθη σοῦ λέω εὐθαρσῶς πὼς ἀποπειράθηκα νὰ ψάλλω κείμενά του καὶ ἀπογοητεύθηκα για]τι ἡ γραφὴ μοῦ ἦταν ἄγνωστη καὶ ἀσύμβατη μὲ τὰ κλασικὰ κείμενα, εἰδικὰ ὅταν εἴδα αὐτο τὸ ἀρχαιοπρεπὲς μὲ το νάο.

Ὅ,τι νά 'ναι. Σὰ νὰ λέμε πὼς ἐπειδὴ νοσταλγῶ τὴν αρχαιά ἑλληνικὴ τῆς γεωμετρικῆς περιόδου ν' ἀρχίσω νὰ γράφω σὰν τὰ ὁμηρικὰ ἕπη ἤ ἀκόμη περισσότερο ἐπειδὴ μὲ γοητεύει ἡ προελληνικὴ παράδοση νὰ κάθομαι νὰ ἀποδίδω σ]την πινακίδα τὴς Λήμνου ἑρμηνεῖες ποὺ θὰ ἤθελα νὰ συμβάινουν για]τι ἔτσι μοῦ βγαίνει τὸ ἐπιστημονικό μου. Εἰδικὰ ὅταν μιλῶ περισπούδαστα καὶ δὲν μὲ καταλαβαίνει κανείς ἄλλος.

Καιρὸς νὰ διαχωριστεῖ τὸ πάθος τοῦ καθενὸς στην πανεπιστημιακή του ἔδρα καὶ ἐργογραφία ἀπὸ τὴν ψαλτική μας τοῦ ἀναλογίου. Δὲν εἶναι δυνατὸν οἱ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ νὰ μετατρέπονται κατὰ βούλησιν καὶ κατὰ συρροὴ σὲ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ καὶ μετὰ νὰ χτίζουμε στὴν ἅμμο.

Ὁ καθένας μας μπορει νὰ νοσταλγεῖ τὴν πρὸ τοῦ Δαμασκηνοῦ συριακὴ ὀκτώηχο καὶ τὶς αὐτοκρατορικὲς προκύψεις τοῦ ψευδοΚωδινοῦ, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν ἔχει καμία σχέση.
Και επιπλεον,παυει να υπαρχει εξελιξη στην μουσικη μας.... :wink:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Σὰ νὰ λέμε πὼς ἐπειδὴ νοσταλγῶ τὴν αρχαιά ἑλληνικὴ τῆς γεωμετρικῆς περιόδου ν' ἀρχίσω νὰ γράφω σὰν τὰ ὁμηρικὰ ἕπη...
Και τουλάχιστον αυτός που θα το κάνει αυτό, θα χρησιμοποιήσει αυθεντική ομηρική γλώσσα, όχι τη σύγχρονη, διανθισμένη από ομηρικές λέξεις, στις οποίες μάλιστα θα έχει προσδώσει όχι την πρωτότυπη σημασία τους, αλλά αυτή που ο ίδιος επιθυμεί...
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Και τουλάχιστον αυτός που θα το κάνει αυτό, θα χρησιμοποιήσει αυθεντική ομηρική γλώσσα, όχι τη σύγχρονη, διανθισμένη από ομηρικές λέξεις, στις οποίες μάλιστα θα έχει προσδώσει όχι την πρωτότυπη σημασία τους, αλλά αυτή που ο ίδιος επιθυμεί...

Εγραψες!!!
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Καὶ ποιὸς σοῦ εἶπε πὼς εἶναι πλήρως ἀποδεκτὲς οἱ παραπάνω ἐπιλογές; Εἶναι ἀποδεκτὲς μὲν σὲ διδακτορικὲς διατριβὲς ὡς ἀντικείμενο ἔρευνας καὶ ὡς ὑπόθεση ἐργασίας καὶ μόνο ὄχι ὅμως καὶ ὡς ἐφαρμογὴ στην ψαλτικὴ μας. Ἐγώ ποὺ ψάλλω ἀπὸ τὰ κλασικὰ κείμενα τῶν παλαιῶν ἐκδὀσεων τὶ σ΄χεση ἔχω μὲ τὸ νἀο καὶ τὶς ὑπόλοιπες ἀρχαιολατρεῖες τοῦ καθενός;

ὅσο γιὰ τὸν κ. Στάθη σοῦ λέω εὐθαρσῶς πὼς ἀποπειράθηκα νὰ ψάλλω κείμενά του καὶ ἀπογοητεύθηκα για]τι ἡ γραφὴ μοῦ ἦταν ἄγνωστη καὶ ἀσύμβατη μὲ τὰ κλασικὰ κείμενα, εἰδικὰ ὅταν εἴδα αὐτο τὸ ἀρχαιοπρεπὲς μὲ το νάο.

Ὅ,τι νά 'ναι. Σὰ νὰ λέμε πὼς ἐπειδὴ νοσταλγῶ τὴν αρχαιά ἑλληνικὴ τῆς γεωμετρικῆς περιόδου ν' ἀρχίσω νὰ γράφω σὰν τὰ ὁμηρικὰ ἕπη ἤ ἀκόμη περισσότερο ἐπειδὴ μὲ γοητεύει ἡ προελληνικὴ παράδοση νὰ κάθομαι νὰ ἀποδίδω σ]την πινακίδα τὴς Λήμνου ἑρμηνεῖες ποὺ θὰ ἤθελα νὰ συμβάινουν για]τι ἔτσι μοῦ βγαίνει τὸ ἐπιστημονικό μου. Εἰδικὰ ὅταν μιλῶ περισπούδαστα καὶ δὲν μὲ καταλαβαίνει κανείς ἄλλος.

Καιρὸς νὰ διαχωριστεῖ τὸ πάθος τοῦ καθενὸς στην πανεπιστημιακή του ἔδρα καὶ ἐργογραφία ἀπὸ τὴν ψαλτική μας τοῦ ἀναλογίου. Δὲν εἶναι δυνατὸν οἱ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ νὰ μετατρέπονται κατὰ βούλησιν καὶ κατὰ συρροὴ σὲ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ καὶ μετὰ νὰ χτίζουμε στὴν ἅμμο.

Ὁ καθένας μας μπορει νὰ νοσταλγεῖ τὴν πρὸ τοῦ Δαμασκηνοῦ συριακὴ ὀκτώηχο καὶ τὶς αὐτοκρατορικὲς προκύψεις τοῦ ψευδοΚωδινοῦ, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν ἔχει καμία σχέση.

Σύμφωνοι!!! Η ερώτησή μου όμως δεν ήταν ρητορική και απευθυνόταν σε συγκεκριμένο πρόσωπο. Η δική σου γνώμη είναι η παραπάνω και απολύτως σεβαστή. Το μόνο έμμεσο σχόλιο σ' αυτό που ρώτησα ήταν ότι και η πανεπιστημιακή κοινότητα, τουλάχιστον μια ευρεία ομάδα και ο δάσκαλός τους κ. Στάθης), έχει υιοθετήσει προτάσεις και θεωρήσεις του Καρά κατά το μάλλον ή το ήττον. Και ως βιβλιογραφία αναφέρεται παντού, που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Θα μπορούσα να προσθέσω και άλλη μια παρατήρηση που όμως είναι απλώς μια ανεπίσημη πληροφορία και δεν ξέρω αν όντως ισχύει, ότι οι υποψήφιοι διδάκτορες του κ. Στάθη θα έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν διαβάσει το Θεωρητικό του Καρά για να γίνουν δεκτοί.

Τώρα, το ποια είναι η γνώμη του καθενός για τα παραπάνω ίσως για κάποιους θα είχε αξία να αποσαφηνιστεί.
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Και τουλάχιστον αυτός που θα το κάνει αυτό, θα χρησιμοποιήσει αυθεντική ομηρική γλώσσα, όχι τη σύγχρονη, διανθισμένη από ομηρικές λέξεις, στις οποίες μάλιστα θα έχει προσδώσει όχι την πρωτότυπη σημασία τους, αλλά αυτή που ο ίδιος επιθυμεί...

Φαντάζομαι, Νίκο, ότι οι τρεις δάσκαλοι, όταν έδωσαν στον έσω και έξω θεματισμό λειτουργία χρωματικής φθοράς, έγιναν κι αυτοί γραφικοί και αποδιοπομπαίοι. Για να αναφέρω ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ τέτοια περίπτωση. Θα μου πεις αυτοί οι τρεις ΕΦΗΥΡΑΝ κιόλας καινούρια σημάδια (ενδόφωνο, ατζέμ, κλιτόν, ζυγό) για να περιγράψουν, άκουσον - άκουσον, μουσικά φαινόμενα που δεν υπήρχαν στην παλαιότερη εποχή και ως εκ τούτου η παλιά σημειογραφία δεν μπορούσε να εκφράσει... Τσ, τσ, τσ, τι παραχαράκτες...
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Σύμφωνοι!!! Η ερώτησή μου όμως δεν ήταν ρητορική και απευθυνόταν σε συγκεκριμένο πρόσωπο. Η δική σου γνώμη είναι η παραπάνω και απολύτως σεβαστή. Το μόνο έμμεσο σχόλιο σ' αυτό που ρώτησα ήταν ότι και η πανεπιστημιακή κοινότητα, τουλάχιστον μια ευρεία ομάδα και ο δάσκαλός τους κ. Στάθης), έχει υιοθετήσει προτάσεις και θεωρήσεις του Καρά κατά το μάλλον ή το ήττον. Και ως βιβλιογραφία αναφέρεται παντού, που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Θα μπορούσα να προσθέσω και άλλη μια παρατήρηση που όμως είναι απλώς μια ανεπίσημη πληροφορία και δεν ξέρω αν όντως ισχύει, ότι οι υποψήφιοι διδάκτορες του κ. Στάθη θα έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν διαβάσει το Θεωρητικό του Καρά για να γίνουν δεκτοί.

Τώρα, το ποια είναι η γνώμη του καθενός για τα παραπάνω ίσως για κάποιους θα είχε αξία να αποσαφηνιστεί.

Ας ηταν προσεκτικος ο κ. καθηγητης για να μην ειχε τωρα να μαζεψει τον...''αμαζευτο''! Ειναι αποκλειστικα προσωπικη του υποθεση το πως (αναγκαστικα) θα ενεργησει.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Θα μπορούσα να προσθέσω και άλλη μια παρατήρηση που όμως είναι απλώς μια ανεπίσημη πληροφορία και δεν ξέρω αν όντως ισχύει, ότι οι υποψήφιοι διδάκτορες του κ. Στάθη θα έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν διαβάσει το Θεωρητικό του Καρά για να γίνουν δεκτοί.

Ουδέποτε συνέβη κάτι τέτοιο. Δεν ισχύει.
 

destur

Παλαιό Μέλος
Ουδέποτε συνέβη κάτι τέτοιο. Δεν ισχύει.
Όντως ουδέποτε. Ζητούσε όμως άλλα πράγματα σαφώς χειρότερα και επαίσχυντα (από επιστημονικής πάντα απόψεως προς αποφυγήν παρεξήγησης), αλλά για την ώρα μέχρι εδώ.....θα έρθει και η ώρα να μιλήσουμε ΚΑΙ γι' αυτά.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Σύμφωνοι!!! Η ερώτησή μου όμως δεν ήταν ρητορική και απευθυνόταν σε συγκεκριμένο πρόσωπο. Η δική σου γνώμη είναι η παραπάνω και απολύτως σεβαστή. Το μόνο έμμεσο σχόλιο σ' αυτό που ρώτησα ήταν ότι και η πανεπιστημιακή κοινότητα, τουλάχιστον μια ευρεία ομάδα και ο δάσκαλός τους κ. Στάθης), έχει υιοθετήσει προτάσεις και θεωρήσεις του Καρά κατά το μάλλον ή το ήττον. Και ως βιβλιογραφία αναφέρεται παντού, που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Θα μπορούσα να προσθέσω και άλλη μια παρατήρηση που όμως είναι απλώς μια ανεπίσημη πληροφορία και δεν ξέρω αν όντως ισχύει, ότι οι υποψήφιοι διδάκτορες του κ. Στάθη θα έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν διαβάσει το Θεωρητικό του Καρά για να γίνουν δεκτοί.

Τώρα, το ποια είναι η γνώμη του καθενός για τα παραπάνω ίσως για κάποιους θα είχε αξία να αποσαφηνιστεί.

Τὸ νὰ ἐνημερώνεσαι ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΑ δὲν εἶναι κακὰ, ἀντίθετα εἶνια ἀπόλυτα θεμιτό, ὥστε νὰ ξέρεις τὶ νὰ ἀποφύγεις καὶ πὼς νὰ γράφεις ἐπιστημονικά. Σίγουρα ἀπὸ τὸ ἐν λόγῳ Θεωρητικὸ κάτι τέτοιο δὲν μαθαίνεις πέραν τοῦ πὼς νὰ κάνεις ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.


Φαντάζομαι, Νίκο, ότι οι τρεις δάσκαλοι, όταν έδωσαν στον έσω και έξω θεματισμό λειτουργία χρωματικής φθοράς, έγιναν κι αυτοί γραφικοί και αποδιοπομπαίοι. Για να αναφέρω ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ τέτοια περίπτωση. Θα μου πεις αυτοί οι τρεις ΕΦΗΥΡΑΝ κιόλας καινούρια σημάδια (ενδόφωνο, ατζέμ, κλιτόν, ζυγό) για να περιγράψουν, άκουσον - άκουσον, μουσικά φαινόμενα που δεν υπήρχαν στην παλαιότερη εποχή και ως εκ τούτου η παλιά σημειογραφία δεν μπορούσε να εκφράσει... Τσ, τσ, τσ, τι παραχαράκτες...

Ἔτσι μπράβο, μὲ ἀναλογες ἀμετροέπειες καὶ ἔπη πτερόεντα ἀποκαλύπτεται σὲ ὅλο τὸ μεγαλεῖο ἡ ἐπιθυμία ταύτισης τοῦ Σ. Καρᾶ μὲ τὴν μεταρρύθμιση τῶν Τριῶν Διδασκάλων. Δυστυχῶς ἤ μήπως ... εὐτυχῶς;:wink:

Ὅμως, δὲν πειράζει ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία ἔλαβε θέση περὶ αὐτοῦ καὶ τὸ πράγμα λαβαίνει ἄλλη τροπή. Κρίση κύριοι, κρίσις ...:rolleyes:

Ἀπ' ὅτι ἀκούγεται παρατηρεῖται μεγάλη ἔλλειψη ... ὄξους (κοινῶς ... ξύδι:D) στὰ ράφια τῶν μπακάλικων. Ἤδη ἡ παραγωγὴ τῆς νέας χρονιᾶς ἔχει δεσμευθεῖ πρὸς ἄμεσον κατανάλωσιν ἀπὸ τοὺς ... πικραμένους καὶ πρὸς ἀνακούφισιν αὐτῶν:rolleyes:. Ὁ πανδαμάτωρ χρόνος εὔχομαι νὰ ἀπαλύνει τὸν ... πόνο τους.:rolleyes:
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος

Ἀπ' ὅτι ἀκούγεται παρατηρεῖται μεγάλη ἔλλειψη ... ὄξους (κοινῶς ... ξύδι:D) στὰ ράφια τῶν μπακάλικων. Ἤδη ἡ παραγωγὴ τῆς νέας χρονιᾶς ἔχει δεσμευθεῖ πρὸς ἄμεσον κατανάλωσιν ἀπὸ τοὺς ... πικραμένους καὶ πρὸς ἀνακούφισιν αὐτῶν:rolleyes:. Ὁ πανδαμάτωρ χρόνος εὔχομαι νὰ ἀπαλύνει τὸν ... πόνο τους.:rolleyes:

Έγινε αρκετή και μάλλον εποικοδομητική συζήτηση (με προεξάρχοντα τον κ Μακρή και με φόντο το καταλάγιασμα των τόνων του κ. Γιαννουκάκη) για την ανάγκη να αφήσουμε την απόφαση του Πατριαρχείου να λειτουργήσει ως μια παρέμβαση αποκατάστασης της τάξης και όχι ως αναζωπύρωση παθών, ρεβανσισμός, καπηλεία, νικητές και ηττημένοι, κλπ κλπ. Μια τέτοια τροπή θα ήταν σίγουρα αντίθετη προς την επιθυμία και τη στόχευση της μητρός εκκλησίας.

Πρέπει να καταλάβετε ότι με τέτοιο κλίμα δεν βοηθάτε τη σπουδαία αυτή απόφαση του Πατριαρχείου, αντίθετα την υποσκάπτετε άθελά σας.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...δεν ξέρω αν όντως ισχύει, ότι οι υποψήφιοι διδάκτορες του κ. Στάθη θα έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν διαβάσει το Θεωρητικό του Καρά για να γίνουν δεκτοί.
Εάν δεν συμπληρώνονται και με άλλα βιβλία οι προϋποθέσεις, το μόνο που μπορώ να σχολιάσω είναι: ΕΛΕΟΣ! Να μην έχουν διαβάσει Χρύσανθο, να μην έχουν διαβάσει την Επιτροπή του 1881, αλλά να έχουν διαβάσει Καρά... Τι να πει κανείς...
Φαντάζομαι, Νίκο, ότι οι τρεις δάσκαλοι, όταν έδωσαν στον έσω και έξω θεματισμό λειτουργία χρωματικής φθοράς, έγιναν κι αυτοί γραφικοί και αποδιοπομπαίοι. Για να αναφέρω ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ τέτοια περίπτωση. Θα μου πεις αυτοί οι τρεις ΕΦΗΥΡΑΝ κιόλας καινούρια σημάδια (ενδόφωνο, ατζέμ, κλιτόν, ζυγό) για να περιγράψουν, άκουσον - άκουσον, μουσικά φαινόμενα που δεν υπήρχαν στην παλαιότερη εποχή και ως εκ τούτου η παλιά σημειογραφία δεν μπορούσε να εκφράσει... Τσ, τσ, τσ, τι παραχαράκτες...
Κωνσταντίνε, μην πας με αλχημείες να δικαιολογήσεις τις αυθαιρεσίες του Καρά... Οι 3 διδάσκαλοι ήταν ειλικρινείς. Είπαν: "εμείς αλλάζουμε το σύστημα γραφής". Όταν λοιπόν αλλάζεις αλφάβητο και το κάνεις από περιγραφικό συλλαβικό, είναι ευνόητο ότι η σημασία των σημαδιών θα είναι διαφορετική. Κι ότι είτε θα διατηρήσεις τα παλιά σημάδια με νέα σημασία είτε θα εφεύρεις καινούργια. Εσύ δηλαδή πώς θα περιέγραφες σε ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ σημειογραφία τα φαινόμενα του ζυγού ή του κλιτού; Γιατί μάλλον ξεχνάς ότι η σημειογραφία έγινε αναλυτική και, ως εκ τούτου, οι αλλαγές αυτές ήταν επιβεβλημένες. Και μου λες τώρα ότι, όπως οι τρεις διδάσκαλοι έδωσαν άλλη σημασία, για ν' αλλάξουν τη γραφή, το ίδιο είναι κι ο Καράς, που δεν είχε κανένα λόγο να διατυπώσει νέα σημάδια, αφού όλες οι ενέργειες που περιγράφει μπορούν να αποτυπωθούν στη νέα αναλυτική γραφή; (και η πλάκα είναι πως όταν κάποιος τις αποτυπώνει και λ.χ. γράφει την καραϊκή "οξεία" ή το καραϊκό "ισάκι" με φθόγγους, θεωρείται "μοντερνιστής", εκεί φτάνει η ανθρώπινη υποκρισία...)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έγινε αρκετή και μάλλον εποικοδομητική συζήτηση (με προεξάρχοντα τον κ Μακρή και με φόντο το καταλάγιασμα των τόνων του κ. Γιαννουκάκη) για την ανάγκη να αφήσουμε την απόφαση του Πατριαρχείου να λειτουργήσει ως μια παρέμβαση αποκατάστασης της τάξης και όχι ως αναζωπύρωση παθών, ρεβανσισμός, καπηλεία, νικητές και ηττημένοι, κλπ κλπ. Μια τέτοια τροπή θα ήταν σίγουρα αντίθετη προς την επιθυμία και τη στόχευση της μητρός εκκλησίας.

Πρέπει να καταλάβετε ότι με τέτοιο κλίμα δεν βοηθάτε τη σπουδαία αυτή απόφαση του Πατριαρχείου, αντίθετα την υποσκάπτετε άθελά σας.

Οὕτε ὑπάλληλος τοῦ Πατριαρχείου εἶμαι οὕτε τίποτε. Σὲ φόρουμ εἶμαι καὶ ἀνταλλάσσουμε πυρά. Ὅταν δὲν πυροβολιόμαστε ἀσχολούμαστε μὲ τὶς ἁμαρτίες τῶν ἄλλων -φυσικά:D- καὶ περνᾶμε ὠραία. Ἁπλὰ πράγματα:rolleyes:.

Πέραν αὐτοῦ, διαβάζω πράγματα ἄνευ μέτρου καὶ ἀπαντῶ ἐπίσης ἄνευ μέτρου. Ὁ ἀναμάρτητος πρῶτος τὸν λίθον βαλλέτω, μόνο νὰ ξέρει πὼς θὰ τοῦ 'ρθει μετὰ ... βράχος ὁλόκληρος:cool: (εἶμαι λίγο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, βλ. Σαμψών μὲ τὸ ... γαϊδουροσάγωνο):D.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
"Eίναι κι αυτό μια στάσις". Αν και δυσκολεύομαι να δεχτώ αυτό

Οὕτε ὑπάλληλος τοῦ Πατριαρχείου εἶμαι οὕτε τίποτε.
ως απάντηση σε αυτό
με τέτοιο κλίμα δεν βοηθάτε τη σπουδαία αυτή απόφαση του Πατριαρχείου, αντίθετα την υποσκάπτετε άθελά σας.
τη στιγμή που το σύνολο της "πολεμικής" σου, παρά τον οξύ του τόνο, φαίνεται να αποβλέπει πολύ πέρα από τις διασκεδαστικές ή μη κόντρες του φόρουμ, συγκεκριμένα στη διαφύλαξη της πατριαρχικής παράδοσης στην ψαλτική - για τα οποία όμως απαιτείται μια συνολικότερη έμπρακτη στάση, όπως και ευθύνη.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
"Eίναι κι αυτό μια στάσις". Αν και δυσκολεύομαι να δεχτώ αυτό

ως απάντηση σε αυτό

τη στιγμή που το σύνολο της "πολεμικής" σου, παρά τον οξύ του τόνο, φαίνεται να αποβλέπει πολύ πέρα από τις διασκεδαστικές ή μη κόντρες του φόρουμ, συγκεκριμένα στη διαφύλαξη της πατριαρχικής παράδοσης στην ψαλτική - για τα οποία όμως απαιτείται μια συνολικότερη έμπρακτη στάση, όπως και ευθύνη.

Συνάδελφε,

Οὕτε θεματοφύλακας εἶμαι, οὕτε χωροφύλακας. Τερματοφύλακας ἴσως.

Εὐθύνη φέρω μόνο γιὰ μένα καὶ τὰ γραφόμενά μου. Αὐτὰ ὄντως ἀφοροῦν μόνο στὴν παραδοσιακὴ ψαλτικὴ, ὅπως ἐκφράζεται στὴ Μεγάλη Ἐκκλησία καὶ ἑνίοτε στο Ἅγιον Ὄρος.

Πέραν αὐτοῦ ἐδῶ σ]το φόρουμ περνᾶμε ὠραία καὶ χαλαρά. Γιατὶ νὰ σφίγγομαι καὶ νὰ πιέζομαι; Διασκεδάζω καὶ περνάω καλά γι' αὐτὸ καὶ συμμετέχω. Ἄν ἤθελα ἐπιστημονικὴ συζήτηση πάω γιὰ καφὲ μὲ τὸν φίλο Μανώλη Γιαννόπουλο καὶ μοῦ μιλᾶ μουσικολογικοεπιστημονικά μέχρι τελικῆς πτώσεως.

Κι ὅταν ἀκούω ὑπερφίαλα καὶ ἀλαζονικὰ πράγματα μπουκάρω. Ποιὸ τὸ πρόβλημα;
 
Top