E
emakris
Guest
Απλά, ο Πέτρος με τον Ιάκωβο είχαν γνωστή κόντρα (ευγενής έκφραση) και ο Νικηφόρος μεταφέρει την επηρεασμένη εξ αυτού του γεγονότος γνώμη του διδασκάλου του, Ιακώβου.
Τι μου θυμίζει αυτό, τι μου θυμίζει...
Απλά, ο Πέτρος με τον Ιάκωβο είχαν γνωστή κόντρα (ευγενής έκφραση) και ο Νικηφόρος μεταφέρει την επηρεασμένη εξ αυτού του γεγονότος γνώμη του διδασκάλου του, Ιακώβου.
Απλά, ο Πέτρος με τον Ιάκωβο είχαν γνωστή κόντρα (ευγενής έκφραση) και ο Νικηφόρος μεταφέρει την επηρεασμένη εξ αυτού του γεγονότος γνώμη του διδασκάλου του, Ιακώβου.
Δεν νομίζω πως πρόκειται μονο για την προσωπική κόντρα (εξ αλλου υπάρχει επιτάφιο εξάστιχο που αφιέρωσε στον Πέτρο ο Ιάκωβος αλλά και ο Πέτρος έγραψε ένα τραγούδι πάνω το κείμενο του Ιακώβου). Δεν λέει δηλαδή ο Νικηφόρος ότι ο Πέτρος ήταν άμουσος, κακοφωνος κτλ.
Ε, καλά, η υποκρισία στον χώρο μας είναι διαχρονικό χαρακτηριστικό... Από τη μια λιβάνισμα, από την άλλη μαχαιριές!
Το ότι ο Ιάκωβος είχε ψαλτική διαφωνία με τον Πέτρο Βυζάντιο το λέει κι ο Χρυσανθος. Δεν αποκλείεται πως είχε την παρόμοια και με τον άλλο Πέτρο.
Από την Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Βυζαντινή Χορωδία υπό την διεύθυνση του Μιχάλη Μακρή και από τον δίσκο Ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδος,
Από την Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Βυζαντινή Χορωδία υπό την διεύθυνση του Μιχάλη Μακρή και από τον δίσκο Ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδος,
http://www.oebyx.gr/18.htm
Ακούστε όλα τα ηχητικά και θα καταλάβετε με τί πρέπει να χτενίζουμε τα μαλλιά μας.
Ευχαριστώ. Κλασσικό δείγμα ΜΗ πατριαρχικής εκτέλεσης. Αναλύσεις-κονσέρβα ότι να ναι, ερμηνεία μπάτε σκύλοι αλέστε, ύφος θυληπρεπές, παράδειγμα προς αποφυγή που απαντά στο ερώτημα πως δεν πρέπει να ψάλλεται ο ύμνος αυτός. Ακούστε όλα τα ηχητικά και θα καταλάβετε με τί πρέπει να χτενίζουμε τα μαλλιά μας.
Ο δάσκαλός μου (Κων. Ευθυμιάδης, απλή συνωνυμία με τον Αβραάμ) μού διηγήθηκε την εξής ιστορία για τα περί ύφους: στα μέσα της δεκαετίας του 70, κατέβηκαν στην Αθήνα για να ηχογραφήσουν δύο δίσκους για λογαριασμό του Πατριαρχείου Μόσχας, πολλοί ιεροψάλτες της Ι.Μ. Θεσσαλιώτιδος, υπό την επίβλεψη του Μητροπολίτου κυρού Κλεόπα. Στο στούντιο τους περίμενε ο Σίμων Καρράς. "Ε, Ευθυμιάδη!", του λέει σε αυστηρό τόνο, "τι ύφος έχεις;δεν πιστεύω να έχεις το ΘΥΛΗΠΡΕΠΕΣ ύφος του Περιστέρη!". Ο δάσκαλός μου δεν απάντησε, αλλά του κόστισε που ως επαρχιώτης διαπίστωσε πρώτη φορά τότε, πως υπάρχει αντιπαλότητα πανελλαδικώς στο χώρο της ιεροψαλτικής, και πως χρησιμοποιούνται τόσο ΒΑΡΙΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ μεταξύ, υποτίθεται συναδέλφων.
Από τότε μού έλεγε να ασχολούμαι μόνο με το να αποδίδω σωστά το μέλος, όπως είναι γραμμένο στα βιβλία, και όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα. Το διαπιστώνω διαρκώς πόσο δίκιο έχει: τυχαίνει να ψέλνω ενίοτε με ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ και ΚΑΘΗΓΗΤΑΔΕΣ και λοιπούς ΦΤΑΣΜΕΝΟΥΣ ψάλτες, και βλέπω πόσα λάθη κάνουν σε σχέση με το μέλος που έχει το ανοιγμένο βιβλίο που, και καλά, συμβουλεύονται... Μωρέ, αν εκτελέσεις με λάθη αυτό που διαβάζεις στο βιβλίο, αλλά έχεις ύφος Πατριαρχικό ή Καρραϊκό ή εξωγήινο, είναι σαν να κάνεις μια τρύπα στο νερό.
Άιντε να δεχτώ ότι τις Κυριακές λόγω κοινοτυπίας στα μέλη, πολλοί ψάλτες "τη βγάζουν καθαρή" με ελάχιστα λάθη. Δυστυχώς, όμως, οι περισσότεροι ψάλτες (συμπεριλαμβανομένου και εμού) δεν μπορούν να αποδώσουν ολόσωστα μέλη που συναντούν μια φορά το χρόνο μπροστά τους (όπως π.χ. τη Μεγ. Εβδομάδα).
Καταλήγω. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΒΑΡΥΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ "ΘΥΛΗΠΡΕΠΕΣ ΥΦΟΣ", εστω κι αν γυρίζει πίσω στη "σχολή" από την οποία πρωτο-εκτοξεύτηκε. Μπορείτε να μου εξηγήσετε τι θα πει "θυληπρεπές ύφος";;;;;
Ποτέ δεν κατάλαβα τί θα πει βαριά ή ελαφριά κουβέντα, ούτε το συνάδελφος (προτιμώ το "αδερφός" και μέσα σε μια οικογένεια υπάρχουν πάντα διαφωνίες).ΒΑΡΙΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ μεταξύ, υποτίθεται συναδέλφων.
Μετροφωνία δηλαδή. Σε αυτό ο Καρράς είχε δίκιο. Και η γραφή των Τριών Δασκάλων είναι και περιγραφική εκτός προσδιοριστική.Από τότε μού έλεγε να ασχολούμαι μόνο με το να αποδίδω σωστά το μέλος, όπως είναι γραμμένο στα βιβλία
Βλέπε παραπάνω περί μετροφωνίας.βλέπω πόσα λάθη κάνουν σε σχέση με το μέλος που έχει το ανοιγμένο βιβλίο που, και καλά, συμβουλεύονται...
Σημαμία δεν έχει αν είναι βαρύς, αλλά αν είναι αληθινός.ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΒΑΡΥΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ "ΘΥΛΗΠΡΕΠΕΣ ΥΦΟΣ", εστω κι αν γυρίζει πίσω στη "σχολή" από την οποία πρωτο-εκτοξεύτηκε.
Ο Αθανάσιος Παναγιωτίδης είχε πει ότι η βυζαντινή μουσική αν και είναι γένους θυληκού αποδίδεται αρρενωπώς. Μιλούσε για την εκφορά του λόγου, των φωνηέντων κυρίως.Μπορείτε να μου εξηγήσετε τι θα πει "θυληπρεπές ύφος";;;;;
Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον."[/I]
(Προς Κορινθίους Α' Κεφ. α' 12-13 και Κεφ. ιγ' 1)
Άντε πάλι "εκ του πονηρού"... Αμάν πια...
Είναι προφανές ότι η προσβολή είναι βαριά κουβέντα. Αν σας αποκαλούσε κάποιο μέλος της οικογενείας "Τρύφωνα" για τον τρόπο που περπατάτε, θα απαντούσατε "διαφωνώ"; Δε νομίζω...Ποτέ δεν κατάλαβα τί θα πει βαριά ή ελαφριά κουβέντα, ούτε το συνάδελφος (προτιμώ το "αδερφός" και μέσα σε μια οικογένεια υπάρχουν πάντα διαφωνίες).
Ε, καλά... υπερβολές.... Δηλαδή το άκουσμα της ΟΕΒΥΧ είναι παραπλήσιο με το να ψέλνουν 20 Τρύφωνες (και κανάς δυό ακόμα να χορογραφούν το κομμάτι);;;Ο Αθανάσιος Παναγιωτίδης είχε πει ότι η βυζαντινή μουσική αν και είναι γένους θυληκού αποδίδεται αρρενωπώς. Μιλούσε για την εκφορά του λόγου, των φωνηέντων κυρίως.
Εγώ τί να σου εξηγήσω αν δεν το ακούς. Βλέποντας π.χ. το παρακάτω βίντεο θα χρειαζόσουνα κάποιο ορισμό; http://www.youtube.com/watch?v=8SWQNMDfqPA
Ἡ ἔριδα προκύπτει ἀπὸ τὴν σύγκρουση συγκεκριμένων θεωριῶν καὶ ἀπόψεων γιὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ μουσική μας.
Προκύπτει ἀπὸ τὴν ΕΡΕΥΝΑ ποὺ γίνεται μὲ σκοπὸ νὰ κατανοήσουμε καὶ νὰ ἑμηνεύσουμε τὶς πολλὲς σκοτεινὲς γωνιὲς τῆς ἐκκλησιαστικῆς μας μουσικῆς. Ἄν στὴν πορεία καὶ ἑνίοτε ὑπάρχει παρεκτροπὴ καὶ πόλωση αὐτὸ δὲν ἀναιρεῖ τὴν ἐγνωσμένη διάθεση γιὰ ἔρευνα.
Ὑπενθυμίζω τὸ δοξαστικὸ λιτῆς τῆς Ὑπαπαντῆς:
Ἦχος πλ. α'Ἐρευνᾶτε τὰς Γραφάς, καθως εἶπεν ἐν Εὐαγγελίοις Χριστὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν· ἐν αὐταῖς γὰρ εὑρίσκομεν αὐτόν, τικτόμενον καὶ σπαργανούμενον, τιθηνούμενον καὶ γαλακτοτροφούμενον, περιτομὴν δεχόμενον, καὶ ὑπὸ Συμεὼν βασταχθέντα, οὐ δοκήσει οὐδὲ φαντασίᾳ, ἀλλ' ἀληθείᾳ τῷ κόσμῳ φανέντα, πρὸς ὃν βοήσωμεν· ὁ πρὸ αἰώνων Θεός, δόξα σοι.
Ἡ ΕΡΕΥΝΑ εἶναι καθῆκον τοῦ ὀρθοδόξου, τὰ ὑπόλοιπα εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ.