aposapostolopoulos
Απόστολος Αποστολόπουλος
Και μία αυθόρμητη(=απροβάριστη) χορωδιακή εκτέλεση με Φίλους.
Μπράβο Νικόλα! Μπράβο σε 'σένα και τους φίλους σου!
Και μία αυθόρμητη(=απροβάριστη) χορωδιακή εκτέλεση με Φίλους.
Ανεβαζω μια ηχογραφηση στο παρον θεμα του καλου μου φιλου και μελους του φορουμ του Γιαννη του Γαβαλακη που νομιζω αξιζει ν ακουστει!! Ο Γιαννης μαθητευει στον Παικοπουλο τον Δημοσθενη και ειναι εξαιρετος μουσικος τοσο στην βυζαντινη μουσικη οσο και στην κοσμικη!!ευχομαι και απ αυτο το βημα σε ολους ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!
Σωστός.Δεύτερον πιστεύω ότι ο Νικόλαος Σμύρνης,στο σύνολο του έργου του, δεν είναι τόσο εξωπατριαρχικός όσο παρουσιάζεται:ναι μεν ξεφεύγει από τα στερεότυπα, τα οποία όμως έχει ως βάση, αλλά στέκομαι περισσότερο στα κοινά στοιχεία του ύφους παρά στην προσωπική του πινελιά που βάζει σε κάθε μουσικό μάθημα.
Σήμερα θεωρούμε σωστό τον Πέτρο λαμπαδάριο αλλά στην εποχή του τον κατηγορούσαν για διαφορετικό ύφος απ αυτό του Πατριαρχείου.
Δεν τα λέω εγώ, η ιστορία τα γράφει.
Δεν ανέβηκε σε μιναρέ να ψάλει το απόδειπνο.
Ἔχουμε μαρτυρία πρὸς κοινὴν ὠφέλειαν;
Το έχεις γυρίσει στα ...ψυχωφελή;
Έγραψα ακριβώς "Δεν ανέβηκε σε μιναρέ να ψάλει το απόδειπνο."Καλημέρα.
Δύο ερωτήσεις - παρατηρήσεις.
Που καταγράφει η ιστορία πως σύγχρονοι του Διδάσκαλου τον κατηγορούσαν για εξω-πατριαρχικό ύφος;;
Επίσης ποιες διασταυρωμένες πηγές συμφωνούν στο γεγονός οτι ο Διδάσκαλος ανέβηκε στο μιναρέ να ψάλλει το απόδειπνο;;
Νομίζω πως μιλώντας για την πιο εμβληματική μορφή της Βυζαντινής μουσικής τέχνης στην μετά της Αλώσεως εποχή, οφείλουμε να είμαστε πιο προσεκτικοί.
Από τη "Συμβολή" Βαμβουδάκη 1938Δεν το έκανε μόνο ο Πέτρος αλλά και άλλοι ψάλτες.
Πολύ καλά τα λες Νικόλα ΜπράβοΜπράβο σου Νικόλα, πολὺς κόπος καὶ ἐργασία, καὶ ὄμορφα χωρὶς φιοριτοῦρες καὶ περίτεχνες βιβλιογραφίες καὶ ἑρμηνεῖες ἀρχαίων πηγῶν ἔδειξες πράγματα χρήσιμα καὶ στὸν πιὸ ἁπλὸ ψάλτη ποὺ δεν ξημεροβραδιάζεται ἀγκαλιὰ μὲ παλαιὰ καὶ ἀρχαία χειρόγραφα.
Μὲ χειρόγραφα ποὺ τελευταία ἐμφανίζονται ξανὰ μὲ σχετικὴ εὐκολία χωρὶς νὰ ἀναφέρεται καὶ ἡ προέλευσή τους, ὅταν γιὰ τοὺς πολλοὺς χωρίς γνωριμίες ἡ σχετικὴ βιβλιοθήκη παραμένει κλειδωμένη καὶ ψηφιακὰ καὶ φυσικά.
Φυσικὰ ὅταν ἀνεβαίνουν χειρόγραφα ἀπὸ σένα ἤ τὸν π. Συμεών πολλοὶ σπεύδουν νὰ κατεβάσουν ἀλλὰ οὐχὶ καὶ νὰ ἀνεβάσουν ἀπὸ τὸ δικό τους ταμεῖο.
Ἀλλὰ πὼς ἀλλιῶς θὰ διατυπώνουμε περισπούδαστες ἀπόψεις περὶ ἀρχαίων πραγμάτων πετῶντας ἐνδιάμεσα φωτογραφίες παλαιῶν κωδίκων.
Τὸ ξαναείδα αὐτὸ τὸ φαινόμενο καὶ εἴχα νὰ τὸ θυμηθῶ ἀπὸ ἡμέρες παλαιὲς τοῦ Ψαλτολογίου, ὅταν γιὰ νὰ μπορεῖς νὰ συμμετέχεις ἔπρεπε νὰ εἶσαι τουλάχιστον μεταπτυχιακὸς «μουσικολόγος» καὶ νὰ ξέρεις ὅλα τὰ συνέδρια καὶ τὶς πηγὲς ἀπ᾿ ἔξω.
Τέλος πἀντων, συγχαρητήρια Νικόλα καὶ πάλι.
ΥΓ. Κατάλαβες ὅτι μόλις ἔδωσες ἀρκετὴ τροφή μασημένη σὲ ἐπίδοξους «μελετητές».
Καλημέρα.
Δύο ερωτήσεις - παρατηρήσεις.
Που καταγράφει η ιστορία πως σύγχρονοι του Διδάσκαλου τον κατηγορούσαν για εξω-πατριαρχικό ύφος;;
«Ούτος [ο Πέτρος] εντελής ων εν τη τέχνη και ατελής εις το των Κωνσταντινοπολιτών ύφος». Το λέει ο Νικηφόρος Καντουνιάρης (ένας καλός μουσικός και μαθητής του Ιακώβου Πρωτοψάλτου) στο με αριθμ. 318 κώδικα της Μονης Ξηροποτάμου (Γ. I. Χατζηθεοδώρου, Βιβλιογραφία της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής, Περίοδος A, σελ. 36, υποσημείωση 62).
ΠΑΝ. ΤΖΑΝΑΚΟΣ;109656 said:-Αγαπητέ κύριε shota...
-Εαν από άγνοια τα γράφετε αυτά ατυχείται...
-Εαν εξεπίτηδες δυστυχείται......
-Μεταβείται στην εμπεριστατωμένη επιστημονικότατα βιογραφία περί Πέτρου του καθηγητού κ.Στάθη ΕΔΩ,ο οποίος είχε όλα τα στοιχεία όλων-και αυτό που αναφέρατε- και κατέγραψε τα πάντα ως έρευνα και όχι μυθοπλασίες και εικασίες.
-Διευκρινιστικά δύο στοιχεία.
-Το "των Κωνπολιτών ύφος",ο Πέτρος όντας τέλειος στη μουσική από τη Σμύρνη,το εστερνίστηκε πλήρως κοντά στον Πρωτοψάλτη του Πατριαρχείου Ιωάννη.Αυτό λογικό δεν είναι?Από που θα το μάθαινε?Ουρανίως?
-Είναι τουλάχιστον ατυχές να εγείρονται κάποιες τέτοιες ενστάσεις,όταν ο Πέτρος αποτελεί έναν εκ των βασικών πυλώνων αυτού που ονομάζομαι και καταλαβαίνουμε ως Κωνπολίτικο Πατριαρχικόν ύφος.Πέραν των παλαιών πηγών και στους δύο τελευταίους Αρχοντες Πρωτοψάλτες του Πατριαρχείου να ανατρέξουμε (Πρίγγο και Στανίτσα),θα αφήσουμε κατά μέρος τέτοιες λελυμένες ακροβασίες.
-Σας προτείνω εάν ψάλλεται να ψάλλεται τα μέλη του και να ευφραίνεσθε.
Που καταγράφει η ιστορία πως σύγχρονοι του Διδάσκαλου τον κατηγορούσαν για εξω-πατριαρχικό ύφος;;