«Πρόσωπα και Παράδοση» 08.02.2013 - Διαμαντής Μαυραγάνης

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Τό θέμα γενικεύεται. Παρά ταῦτα:

Στη μία περίπτωση κριτήριο είναι η κλασικότητα και με βάση αυτό αποδοκιμάζονται τα μη κλασικά μέλη (Καραμάνης) και οι υπερβολές στην έκφραση.
Ἀναφέρθηκε στή διδασκαλία καί στή χορική ἐκτέλεση, θέματα πού ἔχουμε συζητήσει.

Στην περίπτωση της τετραφωνίας στη λειτουργία (όχι του αρμονίου, γιατί δηλώνει ότι το αποδοκιμάζει) κριτήριο γίνεται η αισθητική αποδοχή από το εκκλησίασμα (= τι αρέσει στον κόσμο και τον κατανύσσει).
Χρειαζόταν ενιαίο κριτήριο.
Ἀναφέρθηκε στήν ἁπλή ἐναρμόνιση, πού τηρεῖ. Μέχρι τρεῖς φωνές. Ἐπιτρεψέ μου νά σοῦ πῶ, πῶς δέν τό ξέρεις τό θέμα καί γενικεύεις, ὅπως ἔχει γίνει καί μέ ἄλλους ἄλλοτε.

Νομίζω ότι η συζήτηση αυτή είναι καλή στο να καταδειχθεί πάλι το θέμα: η παράδοση για την παράδοση ή για την εκκλησία;
Γιά τήν ἐκκλησία! (τί σημαίνει ὅμως...)

Με άλλη διατύπωση: επιμένω στους "κλασικούς", επειδή είναι κλασικοί ή επειδή εκπέμπουν ένα εκκλησιαστικό ήθος και μάλιστα (ακόμα καλύτερα), επειδή εξέφρασαν και οριοθέτησαν ΕΚΕΙΝΟ το ψαλτικό ήθος που στην πράξη επιδοκίμασε, ευλόγησε και καθιέρωσε η εκκλησία και το οποίο έκτοτε μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός για εμάς;
Σέ τί ποσοστό πιστεύεις ὅτι τηροῦνται αὐτά;

Αν είναι το δεύτερο, τότε δεν μπορώ ταυτόχρονα να ακολουθώ το κριτήριο "τι αρέσει στον κόσμο και τον κατανύσσει". Πρέπει να εξακολουθώ με το εκκλησιαστικό κριτήριο. Και μακάρι να συμπέσουν.
Μακάρι.

Ούτε η λειτουργία είναι ιδιάζον είδος, πιο "λαϊκό" από τον Όρθρο και πιο ανοιχτό σε προσαρμογές για χάρη του κόσμου. Δεν χωρεί διχοτομία σε αυτά.
Εἶναι καί φαίνεται. Ἀπό τήν ἀνάπτυξη μελωδιῶν, ἕως καί ἐξωεκκλησιαστικῶν, ὅπως ἀναφέρθηκε.
Ἡ λειτουργία ἦταν πάντα καί στό ᾀσματικό καί στό μοναχικό τυπικό. Ἀλλά εἶναι τοῦ ᾀσματικοῦ τυπικοῦ.

Εν ολίγοις: η εκκλησιαστικότητα, όχι η όποια κλασικότητα, είναι που νοηματοδοτεί την παράδοση, κάνοντας την από πολιτιστική κληρονομιά ζώσα πνευματικότητα και από καλλιτεχνία τέχνη λειτουργική.
Συμφωνοῦμε. Μακάρι νά ἰσχύουν.

Συμπλήρωση ἐπί τοῦ θέματος: Ἐνδιαφέροντα ὅσα εἶπε γιά τά ἀργά μαθήματα καί τά τεριρέμ στόν τρισάγιο, πού κάποιοι νεόφυτοι... ταλαιπωροῦν τόν κόσμο... Οἱ παλαιοί (καί ἀπό ἄλλες ἄλλων μαρτυρίες) εἶχαν περισσότερη διάκριση, πού τείνει νά ἐκλείψει σήμερα...

 

tb---

τσοπάνης
τι αρέσει στον κόσμο και τον

... στον κόσμο αρέσει ότι ακούει σε επαναλαμβανόμενη και συστηματική βάση.

Αν ακούει όλη την ημέρα Τσαλίκη θα του αρέσει ο Τσαλίκης, αν ακούει όλη την μέρα Ναυπλιώτη θα του αρέσει ο Ναυπλιώτης...

Εκτός θέματος,

Ευχαριστώ ~
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ἀναφέρθηκε στήν ἁπλή ἐναρμόνιση, πού τηρεῖ. Μέχρι τρεῖς φωνές.
Καλώς πάτερ, διορθώνω:
Στην περίπτωση της τριφωνίας στη λειτουργία (όχι του αρμονίου, γιατί δηλώνει ότι το αποδοκιμάζει) κριτήριο γίνεται η αισθητική αποδοχή από το εκκλησίασμα (= τι αρέσει στον κόσμο και τον κατανύσσει).
Χρειαζόταν ενιαίο κριτήριο.
Το νόημα του μηνύματός μου ήταν ακριβώς το μη ενιαίο κριτήριο. Για την ακρίβεια, η αντίφαση των δύο κριτηρίων.
Σέ τί ποσοστό πιστεύεις ὅτι τηροῦνται αὐτά;
Ελάχιστο και είναι χρέος όλων μας να το αλλάξουμε αυτό.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ελάχιστο και είναι χρέος όλων μας να το αλλάξουμε αυτό.
Μεγάλη κουβέντα... καί καθόλου εὔκολη...
Ἀπογοητευτική, ναί.

Συμπλήρωση ἐπί τοῦ θέματος: Νά ἐξετάζουμε τήν τοπική παράδοση, ἔστω πρίν κάποια χρόνια, στήν πλειονότητα τῶν ἀθηναϊκῶν ναῶν, πού κάποιοι ἐπιμένουμε..., καί νά ὑπολογίζουμε ἕναν παλαιό μέ ἐμπειρία... Μή ζητᾶς πάντως ὁμογενοποίηση.

 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Στο σημείο που αναφέρει τους πιθανούς λόγους για την πολύ μικρή διαμονή του Στανίτσα στη Βοστώνη (και ΗΠΑ, γενικώς), ενημερώνω πως ΚΑΜΜΙΑ μα ΚΑΜΜΙΑ σχέση δεν είχε η "έλλειψις" συστηματικής εμπειρίας του Στανίτσα με την Ευρωπαϊκή μουσική.
Οι αγαπητοί Φίλοι κ.κ. Γιάννου και Παϊβανάς έχουν πολλά να πούν για τους πραγματικούς λόγους. Καλό θα ήταν να ρωτηθούν.
Μικρή παρένθεση, εν όψει των πολλών θεμάτων που άγγιξε ο κ. Μαυραγάνης, αλλα σημαντική. Περισσότερο είχε σχέση η επιστροφή του Στανίτσα στην Ελλάδα με την συμπεριφορά και κουλτούρα της Αρχιεπισκοπής Αμερικής και μερικών ιερέων της (τότε) και καθόλου με το αν ήταν κάτοχος, ο Στανίτσας, περγαμηνών Ευρωπαϊκής μουσικής.
ΝΓ.

Ε! Όχι και εξεταστής του Στανίτσα ο κ. Μαυραγάνης, που δεν μπορεί να λύσει τον ... ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα!!!:rolleyes:
Σιγά! Μή ζητήθηκε από τον άρχοντα στην Αμερική ... φτυχίο με το βαθμό στο ... σολφέζ...:D Με τη σκέψη και μόνο, μειδιά και το ποικιλόχρωμον ερίφιον.... (=παρδαλό κατσίκι:D) -
αφού ο άνθρωπος πήγε για να ψάλλει ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ...
Τιμής ένεκεν ο αείμνηστος Χατζηθεοδώρου του "έδωσε" φτυχίο ιεροψάλτου το οποίο προφανώς υπέγραψε και ο κ. Μαυραγάνης και το οποίο παρέλαβε ο ΑΡΧΩΝ ΜΕΓΑΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΤΗΣ Μ.Χ.Ε. από το Μετόχι του Παναγίου Τάφου όπου διέμενε ο Χατζηθεοδώρου... (Μαρτυρία φίλου - θιασώτη του Στανίτσα που πήγανε μαζί) Δεν αποκλείεται προηγηθείσα συνάντηση για τυπική γνωριμία....
Ενημερωτικά, ο άρχων εν όψει της μετάβασής του στην Αμερική έστειλε ένα απλό και σύντομο βιογραφικό σημείωμα για την ιεροψαλτική του σταδιοδρομία...
Διάλογος με Ζαρακοβίτη, (παρουσία μου):
ΣΤ. «Μου ζητάν βιογραφικό... δηλ. Τί να τους γράψω;» .... «Θρασύβουλος Στανίτσας του Στεφάνου» πρόσθεσε γελώντας... :D θεωρώντας περιττά τα αυτονόητα...
ΖΑΡ. «Δάσκαλε, ζητάν στοιχεία προφανώς για να δώσουν στη δημοσιότητα... Πού, πότε γεννηθήκατε, τους δασκάλους σας, μαθητεία, και σταδιοδρομία... Ναοί που υπηρετήσατε και τέλος Πατριαρχείο - απέλαση, αυτά!»
Μετά το διάλογο αυτό, ο Ζαρακοβίτης συνέταξε το σημείωμα σύμφωνα με τα λεχθέντα από το δάσκαλο...
 

π. Ραφαήλ Γκουρβέλος

Βλάσιος-Ραφαήλ Γκουρβέλος
Επειδή εχρημάτισα μαθητής του κ. Διαμαντή Μαυραγάνη στα εκπαιδευτήρια " Ελληνική Παιδεία" στο Μαρούσι, και επι πλέον επειδή ο μακ. πατέρας μου καταγόταν από την ιδιαίτερη πατρίδα του κ. Διαμαντή, δηλαδή τα όμορφα και ορεινά Τρίκαλα Κορινθίας, νιώθω την ανάγκη να καταθέσω κάποιες σκέψεις μου:

Καταρχήν, συγχαρητήρια στους παρουσιαστές της εκπομπής π. Ειρηναίο Νάκο και Γιώργο Δεμελή διότι συζητούν χωρίς φόβο και πάθος, με τόλμη και σταθερότητα περί θεμάτων πολύ ευαισθήτων και λεπτών με συνομιλητές μουσικές προσωπικότητες της εθνικής μας μουσικής από κάθε χώρο ή ρεύμα ή σχολή, με σκοπό τον εποικοδομητικό διάλογο. Παρόλο που έχουν άποψη σαν φτασμένοι μουσικοί, δεν διστάζουν να φιλοξενήσουν ανθρώπους με λίγο ή πολύ διαφορετικές απόψεις. Η τέχνη δεν είναι δόγμα.

Χάρηκα πάρα πολύ που μετά από πολλά χρόνια (περίπου τριάντα) συνάντησα, έστω και διδικτυακώς, τον αγαπητό μου δάσκαλο, διότι πάντα τον θυμόμουν με πολύ αγάπη. Είχε μιαν αρχοντιά και λεβεντιά στο παρουσιαστικό του, στον τρόπο που ομιλούσε, δίδασκε, και τραγουδούσε ή έψαλλε, και είχε μιαν ευγένεια προς όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους στη μουσική. Το μάθημά του ήταν πολύ ευχάριστο και δημιουργούσε χαλάρωση σε όλους. Εκείνους δε τους μαθητές που είχαν κλίση προς τη μουσική, φρόντιζε με διάκριση να τους προωθήσει σε λεπτομερέστερες σπουδές είτε με μουσικά όργανα, είτε στη φωνητική.

Είναι γεγονός ότι δεν συμφωνώ με όλα όσα ανάπτυξε στο λιγοστό χρόνο της εκπομπής, αλλά εδώ είναι το λεπτό σημείο. Κάθε ψάλτης, κάθε καλλιτέχνης, κάθε αναζητητής της αλήθειας ή της γνησιότητας μπορεί και πρέπει να πάρει κάτι, ό,τι του αρμόζει και του ταιριάζει, από πάρα πολλούς ανθρώπους στα πλαίσια της αναζήτησης. Στο χώρο της Ψαλτικής, νομίζω ότι τα πράγματα δεν είναι απόλυτα. Κάθε ένας μας έχει τη φωνή του-διαφορετική από όλων των άλλων όπως το δακτυλικό αποτύπωμα- τις σπουδές του, τις γνώσεις του, τις εμπειρίες του, τον ιδρώτα του. Μπορούμε να πάρουμε τα καλά και να αφήσουμε τα κακά. Από όλους μπορούμε κάτι να πάρουμε, έστω και τον τρόπο που στέκεται κάποιος στο αναλόγιο, και αφού κάνουμε μία σύνθεση να εκφραστούμε προσωπικά, χωρίς να μιμούμαστε κανένα.
Βεβαίως, ορθώς ασκήθηκε αυστηρή κριτική σ' αυτά που ελέγθησαν στην παραπάνω εκπομπή. Δεν κακίζω κανέναν. Είναι δείγμα υγείας να υπάρχουν συμφωνίες, αλλά και διαφωνίες με λογικά ή άλλα επιχειρήματα.

Εύχομαι στον παλιό δάσκαλό μου κ. Δ. Μαυραγάνη ό,τι καλύτερο. Να ζήσει και να συνεχίζει να προσφέρει ακούραστα, όπως έκανε στα εξήντα χρόνια μέχρι τώρα, όπως ο ίδιος είπε, με τον ίδιο ζήλο και αρχοντιά!
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ε! Όχι και εξεταστής του Στανίτσα ο κ. Μαυραγάνης, που δεν μπορεί να λύσει τον ... ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα!!!:rolleyes:
Σιγά! Μή ζητήθηκε από τον άρχοντα στην Αμερική ... φτυχίο με το βαθμό στο ... σολφέζ...:D Με τη σκέψη και μόνο, μειδιά και το ποικιλόχρωμον ερίφιον.... (=παρδαλό κατσίκι:D) -
αφού ο άνθρωπος πήγε για να ψάλλει ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ...
Τιμής ένεκεν ο αείμνηστος Χατζηθεοδώρου του "έδωσε" φτυχίο ιεροψάλτου το οποίο προφανώς υπέγραψε και ο κ. Μαυραγάνης και το οποίο παρέλαβε ο ΑΡΧΩΝ ΜΕΓΑΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΤΗΣ Μ.Χ.Ε. από το Μετόχι του Παναγίου Τάφου όπου διέμενε ο Χατζηθεοδώρου... (Μαρτυρία φίλου - θιασώτη του Στανίτσα που πήγανε μαζί) Δεν αποκλείεται προηγηθείσα συνάντηση για τυπική γνωριμία....
Ενημερωτικά, ο άρχων εν όψει της μετάβασής του στην Αμερική έστειλε ένα απλό και σύντομο βιογραφικό σημείωμα για την ιεροψαλτική του σταδιοδρομία...
Διάλογος με Ζαρακοβίτη, (παρουσία μου):
ΣΤ. «Μου ζητάν βιογραφικό... δηλ. Τί να τους γράψω;» .... «Θρασύβουλος Στανίτσας του Στεφάνου» πρόσθεσε γελώντας... :D θεωρώντας περιττά τα αυτονόητα...
ΖΑΡ. «Δάσκαλε, ζητάν στοιχεία προφανώς για να δώσουν στη δημοσιότητα... Πού, πότε γεννηθήκατε, τους δασκάλους σας, μαθητεία, και σταδιοδρομία... Ναοί που υπηρετήσατε και τέλος Πατριαρχείο - απέλαση, αυτά!»
Μετά το διάλογο αυτό, ο Ζαρακοβίτης συνέταξε το σημείωμα σύμφωνα με τα λεχθέντα από το δάσκαλο...


Ο φίλτατος Ν. Γιάννου απεκατήσε την προφανέστατη αδικία με όσα γράφει. Όσοι παραμένουν φιλοπερίεργοι ας ακούσουν τον ανεπανάληπτο Άρχοντα στις ηχογραφήσεις του Χατζηγιακουμή (όπου παρά τη φωνητική κόπωση δίνει μαθήματα εκτέλεσης και ύφους), και αν θελήσουν να είναι με τους πλανωμένους ας εννοήσουν ό,τι θέλουν και ας διερωτώνται αφελέστερον και ανοητότατα αν μπορούσε να έχει πτυχίο ο άγιος Ιωάννης Κουκουζέλης, ο Πέτρος ο Πελοποννήσιος, οι λοιποί μαΐστορες, διδάσκαλοι και πρωτοψάλτες, ο Πανσέληνος, και ο Φειδίας αν θα μπορούσε να διδάξει στη Σχολή Καλών Τεχνών.... Ο Άρχων, όπως πολύ εύστοχα ειπώθηκε την κατάλληλη στιγμή, ᾽᾽είναι από τους ανθρώπους τους σφραγισμένους με το χάρισμα της τέχνης και με ᾽δώρημα τέλειον άνωθεν΄, που ενόσω ζουν είναι θνητοί, και όταν πεθαίνουν είναι αθάνατοι!᾽᾽

Δ.
 
T

Tzanakos_B

Guest




Ὁ Δάσκαλος Διαμαντῆς Μαυραγάνης λέει πάρα πολλά ἐνδιαφέροντα καί «ἔξω ἀπό τά δόντια». Ἀξίζει νά ἀκούσετε.


Μολις σημερα , εορτη της Αγ. Φιλοθεης , επιστρεφοντας στο στο σπιτι, διαβασα την συνεντευξη που παρεχωρησε ο κ. Δ. Μαυραγανης. Ειχα ακουσει πολλες φορες το ονομα του αλλα δεν τον ειχα δει ουτε ακουσει. Πλια ειχα ακουσει οτι ηταν στην Επιτροπη που εδωσε διπλωμα ιεροψαλτου σον αειμνηστο Στανιτσα για ναδιοριστει ως Πρωτοψαλτης στον Αγιο Δημητριο Αμπελοκηπων .. Σημερα τον ακουσα προσεκτικα σε οσα ειπε και δεν επιθυμω να τα σχολιασω.... Θα ηθελα οι αρμοδιοι αυτης της εκπομπης να μας εβαζαν και καποιον υμνο να ακουγαμε απο τον κ. Μαυραγανη . Τωρα , μαλλον θα ψαλλει στον ΑΓ. Κωνσταντινο πειραιως με τετραφωνη χορωδια η ` Τριφωνη. ακουσα οτι υπαρχουν και οργανα. Το εκκλησιασμα κατενθουσιασμενο.. !!! Αυτο κυριοι συμβαινει σε πολλους ναους , σε διαφορες πολεις , κυριως Επτανησα [ παραδοση ] , Καλαματα , αλλακαι εδω στην Αττικη. Ο Σκοπος, δηλαδη η ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ , αγιαζει τα Μεσα ... δηλαδη την ΨΑΛΜΩΔΙΑ . Μην απορειτε. !! Και οι στιχοι στα στιχηρα των αινων τι λενε??? Αινειτε τον θεον , εν χορδαις και οργανοις ... , εν ψαλτηριω και κιθαρα..., εν κυμβαλοις εθηχοις , εν κυμβαλοις αλαλαγμου...!!!! Οι Μεγαλοι Πατερες της Εκκλησιας ορισαν η ψαλμωδια να γινεται μονον με την ανθρωπινη φωνη, γιατι ειναι Προσευχη , Δεησις , Δοξολογια !!! Αλλα οι νεοτεροι πατερες ,Αρχιερεις και Ιερεις , ως οι μονοι αρμοδιοι , αφουγκραζομενοι και το '' συγχρονο '' Εκκλησιασμα , επιτρεπουν και πολλοι επιβαλλουν τετοιες συγχρονες Μελωδιες !!! Υπαρχουν πολλοι κ Μαυραγανηδες που χαιρονται με αυτη την κατασταση.... Οποιος διαφωνει... παραιτειται. Αυτο εκανε , νομιζω και ο αξιοπρεπεστατος Φωτης Κετσεντζης... Ο εχων ωτα ακουειν, Ακουετω .!!!! Β . ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ε! Όχι και εξεταστής του Στανίτσα ο κ. Μαυραγάνης, που δεν μπορεί να λύσει τον ... ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα!!!:rolleyes:
Σιγά! Μή ζητήθηκε από τον άρχοντα στην Αμερική ... φτυχίο με το βαθμό στο ... σολφέζ...:D Με τη σκέψη και μόνο, μειδιά και το ποικιλόχρωμον ερίφιον.... (=παρδαλό κατσίκι:D) -
αφού ο άνθρωπος πήγε για να ψάλλει ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ...
Τιμής ένεκεν ο αείμνηστος Χατζηθεοδώρου του "έδωσε" φτυχίο ιεροψάλτου το οποίο προφανώς υπέγραψε και ο κ. Μαυραγάνης και το οποίο παρέλαβε ο ΑΡΧΩΝ ΜΕΓΑΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΤΗΣ Μ.Χ.Ε. από το Μετόχι του Παναγίου Τάφου όπου διέμενε ο Χατζηθεοδώρου... (Μαρτυρία φίλου - θιασώτη του Στανίτσα που πήγανε μαζί) Δεν αποκλείεται προηγηθείσα συνάντηση για τυπική γνωριμία....
Ενημερωτικά, ο άρχων εν όψει της μετάβασής του στην Αμερική έστειλε ένα απλό και σύντομο βιογραφικό σημείωμα για την ιεροψαλτική του σταδιοδρομία...
Διάλογος με Ζαρακοβίτη, (παρουσία μου):
ΣΤ. «Μου ζητάν βιογραφικό... δηλ. Τί να τους γράψω;» .... «Θρασύβουλος Στανίτσας του Στεφάνου» πρόσθεσε γελώντας... :D θεωρώντας περιττά τα αυτονόητα...
ΖΑΡ. «Δάσκαλε, ζητάν στοιχεία προφανώς για να δώσουν στη δημοσιότητα... Πού, πότε γεννηθήκατε, τους δασκάλους σας, μαθητεία, και σταδιοδρομία... Ναοί που υπηρετήσατε και τέλος Πατριαρχείο - απέλαση, αυτά!»
Μετά το διάλογο αυτό, ο Ζαρακοβίτης συνέταξε το σημείωμα σύμφωνα με τα λεχθέντα από το δάσκαλο...

Πὲς τα καθαρὰ κ. Γιάννου, γιατὶ ἐδῶ μέσα οἱ περισσότεροι τὰ μασᾶνε γιατὶ εἶναι ἐπωνυμοι καὶ διστάζουν νὰ σχολιάσουν τὸ φαιδρὸν τοῦ ... ἐγωισμοῦ κήρυγμα ποὺ ἀκούσαμε μαζὶ μὲ τὴν ἀναπόφευκτη ψευδοαντικειμενικότητα τοῦ 38χρονου παραγωγοῦ λόγω ... συστημικῶν θεμάτων:rolleyes:, γιὰ νὰ τὸ θέσω εὐγενικά.

Ἀκόμα τὸ ἀκούω καὶ νευριάζω ἀπὸ τὸ μέγεθος τῆς ὑποκρισίας. Καὶ τέλος πάντων ἄν ἡ παράδοση τῆς Ἀθήνας εἶναι τὸ ἀρμόνιο καὶ ἡ τριφωνία ἄς τὸ ἐφαρμόσουν ἐπιτέλους νὰ εὐφρανθοῦν οἱ Ἀθηναῖοι καὶ νὰ τελειώνουμε. Ἀφοῦ λοιπὸν ἡ ἐκκλησιαστικὴ μουσικὴ δὲν ἐκφράζει, ἄς μπεῖ μέσα τὸ πιάνο καὶ τὸ ἀκορντεὸν μαζὶ μὲ τὰς ... κορασίδας ...

Συζητοῦμε γιὰ κλασικὰ κείμενα ὅταν ὁ ἄλλος ἀπολαμβάνει ἄριες καὶ δεύτεροτριτες φωνὲς ἐπειδὴ τὸ θέλει ὁ ... λαὸς. Κι ἄν τὸ θέλει τί ἔγινε; Ἀρκετὸς κόσμος βρίζει καὶ τοὺς ἐπισκόπους, ἀλλὰ ἐκεῖ δὲν ὑπολογίζεται ἡ λαϊκὴ βούληση ...:mad:

Ἄς μὴν συνεχίσω ...:cool:

ΥΓ. Καλύτερα κλειδῶστε τὸ θέμα, γιατὶ θὰ λεχθοῦν βαριὲς κουβέντες μ' αὐτὰ ποὺ ἀκούσαμε.
 

Gant

Παλαιό Μέλος
Ε! Όχι και εξεταστής του Στανίτσα ο κ. Μαυραγάνης, που δεν μπορεί να λύσει τον ... ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα!!!:rolleyes:
Σιγά! Μή ζητήθηκε από τον άρχοντα στην Αμερική ... φτυχίο με το βαθμό στο ... σολφέζ...:D Με τη σκέψη και μόνο, μειδιά και το ποικιλόχρωμον ερίφιον.... (=παρδαλό κατσίκι:D) -
αφού ο άνθρωπος πήγε για να ψάλλει ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ...
Τιμής ένεκεν ο αείμνηστος Χατζηθεοδώρου του "έδωσε" φτυχίο ιεροψάλτου το οποίο προφανώς υπέγραψε και ο κ. Μαυραγάνης και το οποίο παρέλαβε ο ΑΡΧΩΝ ΜΕΓΑΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΤΗΣ Μ.Χ.Ε. από το Μετόχι του Παναγίου Τάφου όπου διέμενε ο Χατζηθεοδώρου... (Μαρτυρία φίλου - θιασώτη του Στανίτσα που πήγανε μαζί) Δεν αποκλείεται προηγηθείσα συνάντηση για τυπική γνωριμία....
Ενημερωτικά, ο άρχων εν όψει της μετάβασής του στην Αμερική έστειλε ένα απλό και σύντομο βιογραφικό σημείωμα για την ιεροψαλτική του σταδιοδρομία...
Διάλογος με Ζαρακοβίτη, (παρουσία μου):
ΣΤ. «Μου ζητάν βιογραφικό... δηλ. Τί να τους γράψω;» .... «Θρασύβουλος Στανίτσας του Στεφάνου» πρόσθεσε γελώντας... :D θεωρώντας περιττά τα αυτονόητα...
ΖΑΡ. «Δάσκαλε, ζητάν στοιχεία προφανώς για να δώσουν στη δημοσιότητα... Πού, πότε γεννηθήκατε, τους δασκάλους σας, μαθητεία, και σταδιοδρομία... Ναοί που υπηρετήσατε και τέλος Πατριαρχείο - απέλαση, αυτά!»
Μετά το διάλογο αυτό, ο Ζαρακοβίτης συνέταξε το σημείωμα σύμφωνα με τα λεχθέντα από το δάσκαλο...

Τι διαβάζουμε;;;ποιος μιλά τώρα. Γελάω ασταμάτητα!!!το αρμόνιο εξετάζει το αηδόνι; Ο ημι-μαθής των ευρωπαϊκών και των βυζαντινών κριτής του Στανίτσα; Τι λέμε τώρα; Απορώ που ασχολήθηκε και ο κ. Γιάννου....δεν αξίζει. Ας ακούσουμε το Αμήν αμήν αμήν σε σολ, μι, ντο...και ας ευφρανθούμε...:D
 

Gant

Παλαιό Μέλος


Πὲς τα καθαρὰ κ. Γιάννου, γιατὶ ἐδῶ μέσα οἱ περισσότεροι τὰ μασᾶνε γιατὶ εἶναι ἐπωνυμοι καὶ διστάζουν νὰ σχολιάσουν τὸ φαιδρὸν τοῦ ... ἐγωισμοῦ κήρυγμα ποὺ ἀκούσαμε μαζὶ μὲ τὴν ἀναπόφευκτη ψευδοαντικειμενικότητα τοῦ 38χρονου παραγωγοῦ λόγω ... συστημικῶν θεμάτων:rolleyes:, γιὰ νὰ τὸ θέσω εὐγενικά.

Ἀκόμα τὸ ἀκούω καὶ νευριάζω ἀπὸ τὸ μέγεθος τῆς ὑποκρισίας. Καὶ τέλος πάντων ἄν ἡ παράδοση τῆς Ἀθήνας εἶναι τὸ ἀρμόνιο καὶ ἡ τριφωνία ἄς τὸ ἐφαρμόσουν ἐπιτέλους νὰ εὐφρανθοῦν οἱ Ἀθηναῖοι καὶ νὰ τελειώνουμε. Ἀφοῦ λοιπὸν ἡ ἐκκλησιαστικὴ μουσικὴ δὲν ἐκφράζει, ἄς μπεῖ μέσα τὸ πιάνο καὶ τὸ ἀκορντεὸν μαζὶ μὲ τὰς ... κορασίδας ...

Συζητοῦμε γιὰ κλασικὰ κείμενα ὅταν ὁ ἄλλος ἀπολαμβάνει ἄριες καὶ δεύτεροτριτες φωνὲς ἐπειδὴ τὸ θέλει ὁ ... λαὸς. Κι ἄν τὸ θέλει τί ἔγινε; Ἀρκετὸς κόσμος βρίζει καὶ τοὺς ἐπισκόπους, ἀλλὰ ἐκεῖ δὲν ὑπολογίζεται ἡ λαϊκὴ βούληση ...:mad:

Ἄς μὴν συνεχίσω ...:cool:

ΥΓ. Καλύτερα κλειδῶστε τὸ θέμα, γιατὶ θὰ λεχθοῦν βαριὲς κουβέντες μ' αὐτὰ ποὺ ἀκούσαμε.
Κορασίδας:eek:;Χρειάζονται και οι πριμαντόνες βεβαίως. Μετά το τριαντάλεπτο χάνετε το κέφι. Ένα κόντρα Λα (440:D)σε ξυπνά...όχι να μην κλειδώσει το ΘΕΜΑ δομέστικε. Μουήρθε το ΕΤΑΚ 2010 και πρέπει να ξεδώσω...Κατάλαβες:wink:
 
P

PANROUST

Guest
Είπαμε να σχολιάσουμε τα λεγόμενα του κ.Μαυραγάνη αλλά να μην το ξεφτιλίσουμε Gant
 
T

Tzanakos_B

Guest
Π. Μαξιμε. Το θεμα '' Προσωπα και Πραγματα '' που ανεβασατε με καλεσμενο τον Κ. Δ. Μαυραγανη , το ειδα σημερα επιστρεφοντας απο το ΝΑΟ. Ελεχθησαν πολλα απο τον κ. Μαυραγανη. Προφανως εχει πολλες γνωσεις Πτυχια και Εμπειρια , ως Μουσικος και ως Ψαλτης . Θα ηθελα πολυ να ακουγαμε και καποιον υμνο απο αυτον. Ειπε πολλα , κυριως σχετικα με την Βυζαντινη ΕΚΚΛ. Μουσικη , την Ψαλτικη , οπως την εχουμε καταντησει εδω και πολλα χρονια , απο τον Ναυπλιωτη και μετα. θα συμπληρωνα εγω... Ολοι εχουμε ευθυνη , στο βαθμο που μας αναλογει.!! Κυριως οι Ψαλτες. Τοσο στα μουσικα κειμενα , [ νεες μελωδιες, διασκευες, χωρις κανονες και ορια ] οσο και στον τροπο του ψαλλειν , μη υπολογιζοντας τον ΣΚΟΠΟ της ψαλμωδιας τον ΤΟΠΟ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ Εκκλησιασμα. Βεβαια λεγοντας αυτα ο κ. Μαυραγανης , ειναι υπερμαχος της Τριφωνιας και τετραφωνιας με τη συνοδεια και οργανων.!! Πολλα θα δουν τα ματια μας στο Μελλον. Εμεις οι ψαλτες τι κανουμε??? Το ανεφερα πιο πανω. Πολυ καλα κανατε και ανεβασατε αυτη τη συνεντευξη ... Κρουετε τον κωδωνα του κινδυνου !!! Ο εχων ωτα ακουειν ,ακουετω !!!! Ευχαριστω Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
 

Gant

Παλαιό Μέλος
Είπαμε να σχολιάσουμε τα λεγόμενα του κ.Μαυραγάνη αλλά να μην το ξεφτιλίσουμε Gant
Αγαπητέ κ. Ρουστέμη,
δεν έχω κάτι εναντίον του κ. Μαυραγάνη. Έχω πρόβλημα με κάποια λεγόμενά του. Αυτό το τονίζω. Δεν έχω καμμία διάθεση να θίξω πρόσωπα. Αλλά πλέον δεν μπορώ να ανεχτώ λεγόμενα κάποιων που θίγουν τη νοημοσύνη μου, όποια κι αν είναι αυτή. Σας ρωτώ: πόσοι ναοί είναι κλεισμένοι με συγκεκριμένους ψάλτες; Κολλητός μου παντρευόταν και μου λέει ρε Gant έλα να με ψάλλεις, τόσο καιρό στη δουλειά μουρμουράς, στο ψάρεμα όλο και ένα κύριε ελέησον σου ξεφεύγει,....έλα να ψάλλεις τους φίλους. Αποτέλεσμα: ο ιερεύς του ναού να πει κατάμουτρα στον αδελφό ότι οι ψάλτες είναι συγκεκριμένοι!!!τους οποίους τους καμαρώνω και σε άλλους ναούς. Τις προάλλες ο φίλος μου ο νεωκόρος μου είπε για κάποιους συναδέλφους που δεν άφησαν κηδεία για κηδεία. Κάποιους τους έδειξε και η τηλεόραση...Αυτά λέω και αυτά μου τη δίνουν. Για να μην σας κουράζω άλλο το κόβω εδώ. Εξάλλου τόσοι και τόσοι φάγανε και στο τέλος το έργο που άφησαν τους έκρινε. Έφυγε ο Στανίτσας πριν 26 χρόνια. Το όνομά του μένει στο νου και στην καρδιά. Και σας καταθέτω ότι: όταν εκεί που ψάλω μου βγαίνει η κούραση της εβδομάδας, κλείνω τα μάτια και ζητώ συγγνώμη από τον Θεό και αμέσω πάω στο Βόσπορο και ακούω τον Άρχοντα και έτσι το κέφι ξαναγυρνά...δεν σκέφτομαι ούτε όργανα ούτε φράγκα...Αυτά λοιπόν...Καληνύχτα και καλό ΤΡΙΩΔΙΟ
YΓ είναι Άρχων του Οικουμενικού;;;προβληματίζομαι για πολλάαααααααααααααααααααααααααααα!!!!
ΥΓ2 είδα και στο youtube (π. Ειρηναίος Νάκος, Όσοι εις Χριστόν, και πολλά κατάλαβα. Ρε ντο σι στο Πιάνο είναι 18 μόρια το αντίστοιχο στον πρώτο είναι 20. Δεν είναι μόνο το ξεκούρδιστον του ζητήματος, αλλά και τα τερτίπια του τέλους. Καλή φωνή, για όπερα, αλλά στο ναό; Και τελειώνοντας όταν προσφέρουμε κάτι σε κοινό φροντίζουμε να το ρυθμίσουμε ώστε να μπορεί η μεσαία φωνή να ανταποκριθεί. Θα μπορούσατε λοιπόν πάτερ μου να δώσετε κάτι πιο απλό για τις αιτήσεις των ιερέων και όχι κάτι τόσο πολύπλοκο. Βέβαια για την ερμηνεία σας στις αιτήσεις, κατά πόσο μπορεί να θεωρηθεί παραδοσιακή, αυτό είναι κάποια άλλη κουβέντα την οποία μπορούμε να την κάνουμε. Αν ο ιερέας κάνει τέτοιου είδους αιτήσεις, ο έρμος ο ψάλτης τι θα πρέπει να πει;;;).
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ὕμνοι ἀκούστηκαν κ. Τζανάκο, ἀλλά ὑπάρχει τεχνικό πρόβλημα στή βιντεοσκόπηση ὅπως ἐξηγήθηκε ἐδῶ: http://analogion.com/forum/showthread.php?p=163502#post163502
Ἔχει ἀξιόλογη φωνή, βροντώδη καί ἡγεμονική. Δυστυχῶς δέν ἔχουμε ἠχογραφήσεις. Ἀλλά καί πόσων δέν ἔχουμε...

Προσωπικῶς ἀξιολογῶ αὐτή τή συζήτηση τοῦ φόρουμ ἐπωφελῆ καί ἐμπλουτιστική τῶν γνώσεών μας καί τῆς κριτικῆς μας σκέψεως (γιά ὅσους μποροῦν νά καταλάβουν πίσω ἀπό τά ἀκουόμενα καί γραφόμενα πολλά...).

Ἐδῶ «Ο Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος του Οικουμενικού Θρόνου Διαμαντής Μαυραγάνης την Τετάρτη 6/2/13 στην Σχολή της Ι.Α.Α.». (πρβλ. κι ἐδῶ).

Ὄχι τί «θα δουν τα ματια μας στο Μελλον», ἀλλά τί θά ἀκοῦν κυρίως τ᾿ αὐτία μας...
Πάντως ὑπερεχόντων Ἀγγελ... καί Ἀγγελ... ἀγγελικῶν ὕμνων...
Ὄχι Ἀγγελομισοθεσσαλονικέων :)D)...


 

Gant

Παλαιό Μέλος
............:D

Σεβαστέ μας, ανάμεσα στα τόσα πολλά τάλαντα που σας χάρισε ο Θεός βρίσκεται και το τάλαντο του Χιούμορ. Να είστε καλά και να εύχεσθε για όλο το Ψαλτολόγιο!!!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium

Ὕμνοι ἀκούστηκαν κ. Τζανάκο, ἀλλά ὑπάρχει τεχνικό πρόβλημα στή βιντεοσκόπηση ὅπως ἐξηγήθηκε ἐδῶ: http://analogion.com/forum/showthread.php?p=163502#post163502
Ἔχει ἀξιόλογη φωνή, βροντώδη καί ἡγεμονική. Δυστυχῶς δέν ἔχουμε ἠχογραφήσεις. Ἀλλά καί πόσων δέν ἔχουμε...

Προσωπικῶς ἀξιολογῶ αὐτή τή συζήτηση τοῦ φόρουμ ἐπωφελῆ καί ἐμπλουτιστική τῶν γνώσεών μας καί τῆς κριτικῆς μας σκέψεως (γιά ὅσους μποροῦν νά καταλάβουν πίσω ἀπό τά ἀκουόμενα καί γραφόμενα πολλά...).

Ἐδῶ «Ο Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος του Οικουμενικού Θρόνου Διαμαντής Μαυραγάνης την Τετάρτη 6/2/13 στην Σχολή της Ι.Α.Α.». (πρβλ. κι ἐδῶ).

Ὄχι τί «θα δουν τα ματια μας στο Μελλον», ἀλλά τί θά ἀκοῦν κυρίως τ᾿ αὐτία μας...
Πάντως ὑπερεχόντων Ἀγγελ... καί Ἀγγελ... ἀγγελικῶν ὕμνων...
Ὄχι Ἀγγελομισοθεσσαλονικέων :)D)...



Δὺο εἶναι τὰ ΨΑΛΤΙΚΑ ὀφφίκια στὴ Μεγάλη Ἐκκλησία

ΑΡΧΩΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ-ΑΡΧΩΝ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας.-


Τὰ ὑπόλοιπα εἶναι πολιτικὲς σκοπιμότητες ἢ ἁπλὲς ἐπιβραβεύσεις ἤ «βυσματωμένα» καὶ καλὰ κάνουν καὶ δίνονται ... δὲν μ' ἀπασχολεῖ καθόλου. Στὴν ψαλτικὴ κοινότητα δὲν εἴμαστε τόσο πολλοὶ καὶ ΟΛΟΙ γνωρίζουμε τὰ ... φύκια καὶ τὰ ... φιρίκια

Ἔτσι καὶ στὴν συγκεκριμένη περίπτωση.
 

tb---

τσοπάνης

Στὴν ψαλτικὴ κοινότητα δὲν εἴμαστε τόσο πολλοὶ καὶ ΟΛΟΙ γνωρίζουμε τὰ ... φύκια καὶ τὰ ... φιρίκια



...μπας και είσαι της εν λόγω εταιρίας μηχανημάτων και γραμμών παραγωγής ;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Δὺο εἶναι τὰ ΨΑΛΤΙΚΑ ὀφφίκια στὴ Μεγάλη Ἐκκλησία

ΑΡΧΩΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ-ΑΡΧΩΝ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας.-


Τὰ ὑπόλοιπα εἶναι πολιτικὲς σκοπιμότητες ἢ ἁπλὲς ἐπιβραβεύσεις ἤ «βυσματωμένα» καὶ καλὰ κάνουν καὶ δίνονται ... δὲν μ' ἀπασχολεῖ καθόλου....

Δεν συμφωνώ με γενική την απαξίωση των υπολοίπων τίτλων ή οφφικίων ή όπως αλλιώς μπορεί να λέγονται. Το θέμα είναι γιατί δίνονται. Όταν δίνονται για να τιμήσουν αυτούς που όντως αξίζουν, καλό κάνουν και όχι κακό. Αλλιώς και "ΑΡΧΩΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ-ΑΡΧΩΝ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας" μπορεί να λέγεται κανείς και να μην αξίζει, στην ουσία, τον τίτλο.
Αναφέρω μερικούς Άρχοντες Μουσικοδιδασκάλους του Οικουμενικού Θρόνου:
  • Ιωάννης Γιαννακούρος
  • Αβραάμ Ευθυμιάδης
  • Στέφανος Δόντσιος
  • Δημήτριος Σουρλαντζής
  • Θρασύβουλος Παπανικολάου
 
Top