«Προκαθάρωμεν ἑαυτούς» δοξαστικό Κυριακής Απόκρεω Πέτρου Λαμπαδαρίου

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Τόνισα κάτι. Το απέδειξα με συγκεκριμένα παραδείγματα από την αντίστοιχη ερμηνεία του Κετσετζή και η προβληματική που ανέκυψε είναι από πού ψάλλει ο Κετσετζής!! Τι να πω! Απορώ! Τώρα αν δεν αρέσει ο όρος, τι να κάνουμε! Υπογράμμισα ότι δεν υπάρχει ο όρος "πέρασμα" (εγώ δεν τον έχω συναντήσει σε κανένα βιβλίο). Είναι δικός μου ο όρος. Το τι σημαίνει "πέρασμα" το εξήγησα μέχρι αηδίας. Το παράδειγμα δεν ήταν ένα, ήταν τρία ΟΜΟΙΑ! Και μάλιστα από τον ίδιο Πρωτοψάλτη -και επιτρέψτε μου, όχι τυχαίο. Οι εκτελέσεις του Κετσετζή είναι υποδειγματικές. Και επεσήμανα μία κοινότυπη γραμμούλα, που τρεις φορές την ερμηνεύει με τον ίδιο τρόπο. Μείνετε στην ουσία και αφήστε τις υποθαλάσσιες γέφυρες, αγαπητέ κύριε. Μείνετε στην ουσία του πράγματος. Θα μπορούσατε, επί παραδείγματι, επί της ουσίας να μου αντιτείνετε ότι άλλοι Πρωτοψάλτες στην συγκεκριμένη γραμμή, δεν εφαρμόζουν την τακτική του κ. Κετσετζή. Ερμηνεύουν διαφορετικά. Δεκτόν. Αλλά και πάλι -έστω και εάν συμπίπτει η ερμηνεία κάποιων με αυτήν του κ. Καραμπάση- η ουσία είναι ότι η ακριβής ερμηνεία όλων των μεγάλων είναι αυτή ακριβώς που τους καταξίωσε σαν πρότυπα. Θα παρατηρήσετε λοιπόν, αγαπητέ -που σπέυσατε αμέσως να υπονομεύσετε τον όρο που χρησιμοποίησα εντελώς χρηστικά-, πως όλοι "ενώνουν" την ερμηνεία του ενός χαρακτήρα με τον επόμενό του. Αυτό για πληθωρικές φωνές είναι δύσκολο. Όταν όμως επιτευχθεί, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μοναδικό. Δεν καταλαβαίνω, σε ποιο σημείο από αυτά που λέω διαφωνείτε. Τώρα, σχετικά με τις τονιζόμενες συλλαβές που είπε ο φίλος: Έχει δίκιο. Αυτό είναι σημαντικό. Αλλά έγκειται στην εμπειρία εκάστου να επιτυγχάνει τον απώτερο στόχο ψάλλοντας, που δεν είναι άλλος από την έμφαση στον ποιητικό λόγο. Απλά, επειδή θεώρησα την ερμηνεία του κ. Καραμπάση εξαιρετική -και το τόνισα αυτό εξ αρχής όχι μία φορά- θέλησα να σχολιάσω μία λεπτομέρεια που παρατήρησα. Και διαπίστωσα ότι ενώ ο ίδιος ο κ. Καραμπάσης φέρθηκε υποδειγματικά, οι υπόλοιποι όλοι δείξατε τι σημαίνει "ΜΙΖΕΡΙΑ".

ΤΕΛΟΣ.
ΑΠΟΣΥΡΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ.
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΝΑ ΠΟΥΝ, ΑΣ ΤΟ ΠΟΥΝ, ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΠΟΨΕΩΝ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ Ο,ΤΙ ΕΙΧΑ ΝΑ ΠΩ ΤΟ ΕΙΠΑ. ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΑΝΤΛΗΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ Ο,ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΠΩΣ ΕΥΣΤΑΘΕΙ...
 
Last edited:

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Ακούστε στην ίδια γραμμούλα την εκδοχή του κ. Σιαπερόπουλου.
Σοφά, παίρνει αναπνοή για να "περάσει" στην καταληκτική μουσική κοινότυπη φράση του α' ήχου και ταυτόχρονα εξασφαλίζει την σαφήνεια στον ποιητικό λόγο.
 

Attachments

  • Όμοια θέση με άλλη εκδοχή περάσματος!.ogg
    154.9 KB · Views: 15

jimis

Παλαιό Μέλος
ΤΕΛΟΣ.
ΑΠΟΣΥΡΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ.
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΝΑ ΠΟΥΝ, ΑΣ ΤΟ ΠΟΥΝ, ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΠΟΨΕΩΝ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ Ο,ΤΙ ΕΙΧΑ ΝΑ ΠΩ ΤΟ ΕΙΠΑ. ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΑΝΤΛΗΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ Ο,ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΠΩΣ ΕΥΣΤΑΘΕΙ...

Αποσύρεστε αλλά ολο μάθημα κάνετε:rolleyes:και να κάνω και γω μάθημα:pστα σημεία που εχετε επισημάνει ο κ Κετσετζής χτυπαει νη:)που το βλέπει αυτό ??καντε παραλαγή και πεστε μου:cool::confused:ότι θέλουμε λέμε?? ΝΑΙ!!!γιατι αυτό απο την μία είναι μία νότα που εκτελούμε και δεν υπάρχει:D..από την άλλη ειναι θεμα εκφρασης και καλά και την κάνουμε:eek:.Μα σε καμία περίπτωση δεν ειναι πέρασμα η γέφυρα:p
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Μου γράφετε: "στα σημεία που έχετε επισημάνει ο κ. Κετσετζής χτυπάει νη. Πού το βλέπει αυτό;"


Αυτό ακριβώς ήταν το θέμα μας ότι δεν το βλέπει. Έτσι επιλέγει να "περάσει" στην επόμενη μουσική φράση. Τονίζω ξανά ότι άλλοι Πρωτοψάλτες επιλέγουν άλλους "τρόπους συνοχής" (ορίστε πιο εύπεπτος όρος!!). Και έδωσα το παράδειγμα του κ. Σιαπερόππουλου. Υπάρχουν και άλλες εναλλαγές. Ψάξτε τες και θα τις διαπιστώσετε. Αν λοιπόν ψάξετε θα ανοίξετε και το Τριώδιο του Στανίτσα. Και εκεί θα δείτε με έκπληξη ότι ο Στανίτσας το "πέρασμα" αυτό το καταγράφει με χαρακτήρες!!! Συνεπώς, η ερμηνεία της Βυζαντινής Μουσικής δεν είναι δυνατόν να εκπέμψουν μόνο οι χαρακτήρες αιτοί καθεαυτοί. Πρέπει να ακούσουμε και πώς οι παλαιότεροι από εμάς του εκτελούσαν. Και τότε θα διαπιστώσουμε ότι οι μεγάλοι ψάλτες ερμηνεύουν τις μουσικές φράσεις με μία χαρακτηριστική συνεκτικότητα. Και αυτή η συνεκτικότητα διαφέρει από ψάλτη σε ψάλτη. "Είναι θέμα έκφρασης", όπως είπατε και εσείς. Δεν επεκτείνομαι άλλο στο συγκεκριμένο θέμα. Έχω γίνει κουραστικός.
 
Top