Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Τόνισα κάτι. Το απέδειξα με συγκεκριμένα παραδείγματα από την αντίστοιχη ερμηνεία του Κετσετζή και η προβληματική που ανέκυψε είναι από πού ψάλλει ο Κετσετζής!! Τι να πω! Απορώ! Τώρα αν δεν αρέσει ο όρος, τι να κάνουμε! Υπογράμμισα ότι δεν υπάρχει ο όρος "πέρασμα" (εγώ δεν τον έχω συναντήσει σε κανένα βιβλίο). Είναι δικός μου ο όρος. Το τι σημαίνει "πέρασμα" το εξήγησα μέχρι αηδίας. Το παράδειγμα δεν ήταν ένα, ήταν τρία ΟΜΟΙΑ! Και μάλιστα από τον ίδιο Πρωτοψάλτη -και επιτρέψτε μου, όχι τυχαίο. Οι εκτελέσεις του Κετσετζή είναι υποδειγματικές. Και επεσήμανα μία κοινότυπη γραμμούλα, που τρεις φορές την ερμηνεύει με τον ίδιο τρόπο. Μείνετε στην ουσία και αφήστε τις υποθαλάσσιες γέφυρες, αγαπητέ κύριε. Μείνετε στην ουσία του πράγματος. Θα μπορούσατε, επί παραδείγματι, επί της ουσίας να μου αντιτείνετε ότι άλλοι Πρωτοψάλτες στην συγκεκριμένη γραμμή, δεν εφαρμόζουν την τακτική του κ. Κετσετζή. Ερμηνεύουν διαφορετικά. Δεκτόν. Αλλά και πάλι -έστω και εάν συμπίπτει η ερμηνεία κάποιων με αυτήν του κ. Καραμπάση- η ουσία είναι ότι η ακριβής ερμηνεία όλων των μεγάλων είναι αυτή ακριβώς που τους καταξίωσε σαν πρότυπα. Θα παρατηρήσετε λοιπόν, αγαπητέ -που σπέυσατε αμέσως να υπονομεύσετε τον όρο που χρησιμοποίησα εντελώς χρηστικά-, πως όλοι "ενώνουν" την ερμηνεία του ενός χαρακτήρα με τον επόμενό του. Αυτό για πληθωρικές φωνές είναι δύσκολο. Όταν όμως επιτευχθεί, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μοναδικό. Δεν καταλαβαίνω, σε ποιο σημείο από αυτά που λέω διαφωνείτε. Τώρα, σχετικά με τις τονιζόμενες συλλαβές που είπε ο φίλος: Έχει δίκιο. Αυτό είναι σημαντικό. Αλλά έγκειται στην εμπειρία εκάστου να επιτυγχάνει τον απώτερο στόχο ψάλλοντας, που δεν είναι άλλος από την έμφαση στον ποιητικό λόγο. Απλά, επειδή θεώρησα την ερμηνεία του κ. Καραμπάση εξαιρετική -και το τόνισα αυτό εξ αρχής όχι μία φορά- θέλησα να σχολιάσω μία λεπτομέρεια που παρατήρησα. Και διαπίστωσα ότι ενώ ο ίδιος ο κ. Καραμπάσης φέρθηκε υποδειγματικά, οι υπόλοιποι όλοι δείξατε τι σημαίνει "ΜΙΖΕΡΙΑ".
ΤΕΛΟΣ.
ΑΠΟΣΥΡΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ.
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΝΑ ΠΟΥΝ, ΑΣ ΤΟ ΠΟΥΝ, ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΠΟΨΕΩΝ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ Ο,ΤΙ ΕΙΧΑ ΝΑ ΠΩ ΤΟ ΕΙΠΑ. ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΑΝΤΛΗΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ Ο,ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΠΩΣ ΕΥΣΤΑΘΕΙ...
ΤΕΛΟΣ.
ΑΠΟΣΥΡΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ.
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΝΑ ΠΟΥΝ, ΑΣ ΤΟ ΠΟΥΝ, ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΠΟΨΕΩΝ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ Ο,ΤΙ ΕΙΧΑ ΝΑ ΠΩ ΤΟ ΕΙΠΑ. ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΑΝΤΛΗΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ Ο,ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΠΩΣ ΕΥΣΤΑΘΕΙ...
Last edited: