«Προκαθάρωμεν ἑαυτούς» δοξαστικό Κυριακής Απόκρεω Πέτρου Λαμπαδαρίου

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
Επισυναπτω το δοξαστικο της Κυριακης της Αποκρεω...η συνθεση ειναι του Πετρου λαμπαδαριου..
 

Attachments

  • ΠΡΟΚΑΘΑΡΩΜΕΝ..Δοξαστικο κυριακη Αποκρεω Πετρου.pdf
    66.7 KB · Views: 352
  • προκαθαρωμεν Πετρου ... Δανιηλ.mp3
    3.7 MB · Views: 259

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Σταθερός χρόνος κυρίως. Μελωδική φωνή, κατανυκτική. Αλλά κάποια από τα "περάσματα" δεν είναι τόσο ακριβώς εκτελεσμένα. Και αυτό διότι η συγκεκριμένη φωνή είναι λυγερή και θέλει καλό έλεγχο. Ο χρόνος όμως είναι τόσο σταθερός που προσδίδει μία ιεροπρέπεια και μία σοβαρότητα στην ερμηνεία που καθηλώνει και ελκύει. Καλός. Και η "ποιότητα" μετρημένη... Πολύ καλός.
 
Σταθερός χρόνος κυρίως. Μελωδική φωνή, κατανυκτική. Αλλά κάποια από τα "περάσματα" δεν είναι τόσο ακριβώς εκτελεσμένα. Και αυτό διότι η συγκεκριμένη φωνή είναι λυγερή και θέλει καλό έλεγχο. Ο χρόνος όμως είναι τόσο σταθερός που προσδίδει μία ιεροπρέπεια και μία σοβαρότητα στην ερμηνεία που καθηλώνει και ελκύει. Καλός. Και η "ποιότητα" μετρημένη... Πολύ καλός.

Μήπως μπορείτε να μας εξηγήσετε εσείς κύριε Αηδόνη, πώς έπρεπε να εκτελεστούν αυτά τα ''περάσματα'' τα οποία αναφέρετε παραπάνω ?
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Το σημαντικό στο προσωπικό ύφος του αγαπητού μας Δανιήλ μου φαίνεται ότι είναι η εγγενής κατανυκτικότητα που εκπέμπει η φωνή του, η οποία στέκεται σοφά στο σωστό σημείο ανάμεσα στην λιτότητα και την υπερβολή της έκφρασης.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
κ. Εμμανουηλίδη Ιωάννη, τα "περάσματα" στα οποία αναφέρθηκα (για να συγκεκριμενοποιήσουμε το αντικείμενο του λόγου) είναι εκείνη η ψαλτική έκφραση που σε κλάσματα του δευτερολέπτου συνενώνει και συνέχει την "ποιότητα" κάθε μουσικού χαρακτήρα. Και αναφέρομαι σε όλους τους χαρακτήρες: και ποιότητος και ποσότητος. Γι' αυτό ακριβώς τα ονόμασα και "περάσματα". Η λέξη δεν υπάρχει αυτή πουθενά (τουλάχιστον δεν την έχω συναντήσει εγώ). Και επομένως δεν υπάρχουν γραμμένα πουθενά πουθενά (μακάρι να διαψευστώ) και τα περί συνοχής και συνεκτικότητας της ερμηνευτικής απόδοσης. Όμως η διαφορά της απόδοσης του κ. Δανιήλ Καράμπαση από μία υποτιθέμενη του κ. Φωτίου Κετσετζή είναι ακριβώς αυτή: Και οι δύο θα έχουν άριστο χρόνο, άριστη απόδοση των "κλιμικών" διαστημάτων, ωραία φωνή. Αλλά ο Κετσετζής χειρίζεται, ελέγχει με καλύτερο τρόπο τα "περάσματά" του. Και το στοιχείο αυτό της ερμηνείας -λεπτομερειακό μεν- στο γενικό αποτέλεσμα φαίνεται ή μάλλον ακούγεται από ένα έμπειρο αυτί όπως το δικό μου. Όμως δυστυχώς ή ευτυχώς, ο Θεός δεν δίνει σε όλους τα ίδια χαρίσματα και επομένως δεν έχω την ηδύμολπη φωνή του κ. Καράμπαση προκειμένου να πράξω αυτό που λέω! Βεβαίως, όπως έγραψε ο καλός μου φίλος Γιώργος ακριβώς παραπάνω, η εκφραστική απόδοση του κ. Καράμπαση, επειδή ακριβώς δεν διαθέτει σε μεγάλο βαθμό αυτό το στοιχείο που εγώ ανέφερα, και σε συνδυασμό με "το ήθος της φωνής του", παραπέμπει στο ησυχαστικό και προσευχητικό και κατανυκτικό. Σας απάντησα επειδή διέκρινα ότι στα γραφέντα σας δεν υπήρχε ειρωνεία. Αν έκανα λάθος θα φανεί.

Α.
 
Last edited:
κ. Εμμανουηλίδη Ιωάννη, τα "περάσματα" στα οποία αναφέρθηκα (για να συγκεκριμενοποιήσουμε το αντικείμενο του λόγου) είναι εκείνη η ψαλτική έκφραση που σε κλάσματα του δευτερολέπτου συνενώνει και συνέχει την "ποιότητα" κάθε μουσικού χαρακτήρα. Και αναφέρομαι σε όλους τους χαρακτήρες: και ποιότητος και ποσότητος. Γι' αυτό ακριβώς τα ονόμασα και "περάσματα". Η λέξη δεν υπάρχει αυτή πουθενά (τουλάχιστον δεν την έχω συναντήσει εγώ). Και επομένως δεν υπάρχουν γραμμένα πουθενά πουθενά (μακάρι να διαψευστώ) και τα περί συνοχής και συνεκτικότητας της ερμηνευτικής απόδοσης. Όμως η διαφορά της απόδοσης του κ. Δανιήλ Καράμπαση από μία υποτιθέμενη του κ. Φωτίου Κετσετζή είναι ακριβώς αυτή: Και οι δύο θα έχουν άριστο χρόνο, άριστη απόδοση των "κλιμικών" διαστημάτων, ωραία φωνή. Αλλά ο Κετσετζής χειρίζεται, ελέγχει με καλύτερο τρόπο τα "περάσματά" του. Και το στοιχείο αυτό της ερμηνείας -λεπτομερειακό μεν- στο γενικό αποτέλεσμα φαίνεται ή μάλλον ακούγεται από ένα έμπειρο αυτί όπως το δικό μου. Όμως δυστυχώς ή ευτυχώς, ο Θεός δεν δίνει σε όλους τα ίδια χαρίσματα και επομένως δεν έχω την ηδύμολπη φωνή του κ. Καράμπαση προκειμένου να πράξω αυτό που λέω! Βεβαίως, όπως έγραψε ο καλός μου φίλος Γιώργος ακριβώς παραπάνω, η εκφραστική απόδοση του κ. Καράμπαση, επειδή ακριβώς δεν διαθέτει σε μεγάλο βαθμό αυτό το στοιχείο που εγώ ανέφερα, και σε συνδυασμό με "το ήθος της φωνής του", παραπέμπει στο ησυχαστικό και προσευχητικό και κατανυκτικό. Σας απάντησα επειδή διέκρινα ότι στα γραφέντα σας δεν υπήρχε ειρωνεία. Αν έκανα λάθος θα φανεί.

Α.

Κύριε Αηδόνη ανεβάστε σας παρακαλώ ένα ηχητικό δικό σας και ας μη διαθέτετε την ηδύμολπη φωνή του κυρίου Καραμπάση όπως εσείς είπατε, για να μας πείσετε ότι έχετε ένα τόσο έμπειρο αυτί το οποιο εκτελεί ακριβώς τα διαστήματα και διακρείνει μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου,πότε γίνετε το ''πέρασμα'' απο χαρακτήρα σε χαρακτήρα καλύτερα. Σε κάθε άλλη περίπτωση νομίζω ότι θέλετε να εντυπωσιάσετε με θεωρίες και ορολογίες καινούργιες.
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Νομίζω ότι αξίζει κάθε έπαινος στον εκλεκτό πρωτοψάλτη και φίλο Δανιήλ Καραμπάση για τα όσα προσφέρει στο Ψαλτολόγιο.
Ηδύμολπη φωνή ως ελέχθη, δεινός εκτελεστής, άριστος γνώστης. Και μόνο ο παραλληλισμός με τον Άρχοντα Κετσετζή (ο οποίος κατά γενική ομολογία είναι ταλέντο)
περιποιεί τιμή εις τον κ. Καραμπάση.
Και βέβαια καμμία φωνή δεν είναι τέλεια, όμως η (εγγενής κατανυκτικότητα που εκπέμπει η φωνή του, η οποία στέκεται σοφά στο σωστό σημείο ανάμεσα στην λιτότητα και την υπερβολή της έκφρασης) όπως αναφέρει ο φίλος Γιώργος είναι το ζητούμενο.
Και 'οπως λέγω κατ΄επανάληψη ο ρόλος του Ιεροψάλτου ειναι να αναβιβάσει τον πιστόν λαόν του Θεού από της γης εις τα επουράνια.
 

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
Σταθερός χρόνος κυρίως. Μελωδική φωνή, κατανυκτική. Αλλά κάποια από τα "περάσματα" δεν είναι τόσο ακριβώς εκτελεσμένα. Και αυτό διότι η συγκεκριμένη φωνή είναι λυγερή και θέλει καλό έλεγχο. Ο χρόνος όμως είναι τόσο σταθερός που προσδίδει μία ιεροπρέπεια και μία σοβαρότητα στην ερμηνεία που καθηλώνει και ελκύει. Καλός. Και η "ποιότητα" μετρημένη... Πολύ καλός.

Καταρχας ευχαριστω για την κριτικη σας!!Ανεβαζοντας ενα ηχητικο απο τον ευατο σου στο ψαλτολογιο η οπου αλλου σιγουρα εκτιθεσαι!!!και σου ασκηται κριτικη η οποια απο εμενα προσωπικα ειναι καλοδεχουμενη!! και τι να κανουμε αλλωστε?? ...αυτο μπορουμε αυτο λεμε!Αν ανεβαζω τα συγκεκριμενα δοξαστικα του Πετρου ειναι γιατι μου το ζητησαν μελη του φορουμ και οχι για να δειξω την τεχνικη μου η την φωνητικη μου δεινοτητα!!υπαρχουν αλλα μερη στο διαδυκτιο γι αυτο και βεβαια ο ναος που ψαλω!!Και να πω και αυτα!!Ακουω ηχητικα απο πολλους ψαλτες και εχω και γω το δικο μου προσωπικο υφος το οποιο αλλαζω αναλογα με την περισταση και το μαθημα !!! ο καθενας περα απο την καλη φωνη που λιγο πολυ σε ολες τις εκκλησιες ακουμε εχει το δικο του υφος .... και χροια πανω απο ολα ...και τελικα βλεπει και εκτελει με τα δικα του κριτηρια ενα μαθημα!!χρονο .ρυθμο, αναπνοες , τονισμο συμφωνων και φωνηεντων , μετρα και χρονικα περιθωρια, εκτελεση καλλωπιστικων χαρακτηρων!!! Προσωπικα δεν μ αρεσει μονο ενας ψαλτης ουτε μια μουσικη προσεγγιση και αναφερομαι σε σχολες και τετοια!!οτι μου καθεται καλα στο αυτι το αφουγκραζομαι και ψαχνομαι !γι αυτο και ανεβαζω μαθηματα που δεν τα εχω ακουσει απο κανενα και παντα για το καλο αυτων που μαθαινουν τωρα μουσικη.... ανεβαζω και το κειμενο!! ..ο αιμνηστος Ευαγγελος Λιναρδακης μου εστελνε ενα μαθημα του και μου ελεγε θα σου στειλω και ηχητικο δικο μου να ακουσεις πως το λεω εγω να παρεις ιδεες και γω βεβαια του ελεγα οχι γιατι θα μου χαλαγε την σουπα που λενε!!!!!!!!!!!!! αν θελετε μην ψαλετε το ΄΄προκαθαρωμεν΄΄ ανεβαστε το κειμενο και σημειωστε με ενα μαρκαδορο τα περασματα που λετε η και παραδειγματα ηχητικα απο αλλους ψαλτες ετσι ωστε να παρουμε ολοι μια ιδεα!!και βεβαια κ Αηδονη σας ευχαριστω που με συγκρινετε με τον κ Κετσετζη μια και δεν τον φθανω ουτε στο μικρο του δακτυλακι!!
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
κ. Καραμπάση, σας τιμά ιδιαιτέρως που παρεμβήκατε στην συζήτηση. Δεν θα επαναλάβω τα ίδια πάλι. Σας συνέκρινα με τον Κετσετζή διότι πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια θα είστε στο δικό του ύψος. Από αυτό που άκουσα θεωρώ ότι είστε ένας πολύ καλός ψάλτης. Το έγραψα αυτό και μάλιστα όχι μόνο μία φορά! Αλλά ορισμένοι διαβάζουν μόνο ό,τι θέλουν να διαβάσουν! Δεν επιθυμώ να το παίξω "ιστορία"! Αλλά δεν είχα άλλο τρόπο να αποδώσω διαφορετικά την λέξη και έγραψα "περάσματα". Τα περάσματα είναι δύσκολη υπόθεση και δεν αφορούν όλους. Σε ένα μέτριο ψάλτη δεν θα κάνεις λόγο καν. Επίσης ένας μέτριος ενδεχομένως να μην καταλαβαίνει καν τι εννοώ (αν και διασαφήνισα αρκετά το εννοιολόγημα). Για μία ακόμη φορά σας συγχαίρω δημόσια.

Α.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Λοιπόν,
και για να καταστώ πιο κατανοητός, με την πιο καλή διάθεση πάντα, εξηγούμαι αναλυτικώτερα και με τρία συγκεκριμένα παραδείγματα (νομίζω αρκούν προκειμένου να διασαφηνιστεί η ένοια του "περάσματος").
Και αυτό διότι η ερμηνεία της Βυζαντινής Μουσικής δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Και είναι ακόμη πιο δύσκολη για εκείνους που έχουν πλούσιο, εύκαμπτο, λυγερό φωνητικό τάλαντο. Που όταν όμως καταφέρουν να το "δαμάσουν" συντρεχουσών της εξάσκησης, της εμπειρίας και της συνεχούς μελέτης, καταξιώνονται και καθίστανται πρότυπα. Ένα τέτοιο πρότυπο κατά την ταπεινή μου γνώμη θα είναι σε λίγα χρόνια και ο κ. Καραμπάσης Δανιήλ. Πρότυπο ως ο κ. Κετσετζής Φώτιος. ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ -ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ- ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ...
Διαπιστώστε του λόγου το αληθές στις εξής παρακάτω περιπτώσεις.
Παρατηρήστε με ποιον τρόπο οι δύο αποδίδουν μία απλή και κοινότυπη θεωρητικά γραμμούλα, όπως την διαβάζουμε στην γραφή του Πέτρου (αναφέρομαι στα τρία παραδείγματα που επισυνάπτω παρακάτω ακριβώς και ειδικότερα στα σημεία που έχω κιτρινίσει):
 

Attachments

  • Προκαθάρωμεν-Καραμπάσης..mp3
    3.7 MB · Views: 32
  • Προκαθάρωμεν-Κετσετζής..wav
    27.9 MB · Views: 47
  • Παραδείγματα..jpg
    167.7 KB · Views: 49

jimis

Παλαιό Μέλος
Αηδόνης;103909 said:
Λοιπόν,
και για να καταστώ πιο κατανοητός, με την πιο καλή διάθεση πάντα, εξηγούμαι αναλυτικώτερα και με τρία συγκεκριμένα παραδείγματα (νομίζω αρκούν προκειμένου να διασαφηνιστεί η ένοια του "περάσματος").
Και αυτό διότι η ερμηνεία της Βυζαντινής Μουσικής δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Και είναι ακόμη πιο δύσκολη για εκείνους που έχουν πλούσιο, εύκαμπτο, λυγερό φωνητικό τάλαντο. Που όταν όμως καταφέρουν να το "δαμάσουν" συντρεχουσών της εξάσκησης, της εμπειρίας και της συνεχούς μελέτης, καταξιώνονται και καθίστανται πρότυπα. Ένα τέτοιο πρότυπο κατά την ταπεινή μου γνώμη θα είναι σε λίγα χρόνια και ο κ. Καραμπάσης Δανιήλ. Πρότυπο ως ο κ. Κετσετζής Φώτιος. ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ -ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ- ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ...
Διαπιστώστε του λόγου το αληθές στις εξής παρακάτω περιπτώσεις.
Παρατηρήστε με ποιον τρόπο οι δύο αποδίδουν μία απλή και κοινότυπη θεωρητικά γραμμούλα, όπως την διαβάζουμε στην γραφή του Πέτρου (αναφέρομαι στα τρία παραδείγματα που επισυνάπτω παρακάτω ακριβώς και ειδικότερα στα σημεία που έχω κιτρινίσει):



Το κείμενο που ψάλει ο κ Κετσετζής ειναι από την μουσική κυψέλη του Πρίγγου:)ενώ ο Δανιήλ από το δοξαστάριο του Πέτρου........άλλο Πέτρος άλλο Πρίγγος!!:pκαι ιδου οι αναλύσεις του Πρίγγου:)
 

Attachments

  • τον μονον.bmp
    1.3 MB · Views: 22
  • κατάληξη Κετσετζή.mp3
    904.6 KB · Views: 14
Last edited by a moderator:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Πολύ ωραία εκτέλεση φίλε Δανιήλ.Αποδίδεις όμορφα ένα κλασσικό κείμενο φανερώνοντας κατά πολύ αυτό που κρύβει βαθύτερα και που ονομάζεται ψαλτική τέχνη.Διαφωνώ με τα παραδείγματα ως προς τα περάσματα.Μια χαρά τα κάνεις, μάλλον σωστά δεν τα κάνεις, αφού μετά το κλάσμα πρέπει να τονιστεί η τονιζόμενη συλλαβή της λέξης κάτι που θα χαθεί με περάσματα και γέφυρες.Εύγε Δανιήλ
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
jimis, τα συνημμένα για ποιον λόγο τα παρέθεσα; Εξετάστε και θα δείτε ότι και σε Πέτρο και σε Πρίγγο οι κοινότυπες αυτές θέσεις είναι ίδιες. Το ότι ο Κετσετζής δεν ψάλλει Πέτρο δεν χρειάζεται διευκρινίσεις. Και άλλωστε δεν μας αφορά από που ψάλλει ο καθένας, μας αφορά πώς εκτελούν οι δύο το κιτρινισμένο σημείο.
Πραγματικά δεν μπορώ περισσότερο να το εξηγήσω: Αναφέρομαι στις τρεις συγκεκριμένες θέσεις, οι οποίες είναι κοινές σε Πέτρο, Πρίγγο (και Θεοδοσόπουλο και Στανίτσα - αλλά επαναλαμβάνω: δεν μας ενδιαφέρει όλο το κείμενο του Δοξαστικού, αλλά μόνο το συνημμένο αρχείο).

ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΙΣΑ ΚΙΟΛΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.
 
Last edited:

jimis

Παλαιό Μέλος
jimis, τα συνημμένα για ποιον λόγο τα παρέθεσα; Το ότι ο Κετσετζής δεν ψάλλει Πρίγγο δεν χρειάζεται διευκρινίσεις

ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΙΣΑ ΚΙΟΛΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.

Αμα δεν ψάλει από Πρίγγο τότε από που???:confused:είναι από την κυψέλη:)
 

Attachments

  • 200_Προκαθάρωμεν εαυτούς. Ήχος Πρώτος.pdf
    140.7 KB · Views: 42
  • prokatharomen.mp3
    5.1 MB · Views: 19
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ;103927 said:
Παρακαλω Δημητρη το θεμα να ληξει εδω!!!ας μεινουμε στον Πετρο και την αξεπεραστη τεχνη του!!!!!!!!

Ο Κετσετζής το ψάλλει από το βιβλίο του Χρυσάνθου.

Ενα μεγάλο εύγε στον Δανιήλ και τέλος με αυτή την ιστορία με τα περάσματα τις διαβάσεις, τις γέφυρες και τις υποθαλάσσιες.
ΕΥΓΕ !!!
 
Last edited:
Top