«Κύματι θαλάσσης» αργό ειρμολογικό

Γιατί ποιός διδάσκει Κύματι θαλάσσης αργόν ( ακατάχρηστον); Έχει και μια ωραιότατη υποσημείωση ο Φαρλέκας στη Μ. Εβδομάδα του περί της σπανιότητας αυτών των ειρμών, που κ παλιότερα ψάλλονταν από ελάχιστους, αν δεν απατώμαι.

Δ.

βρε εγώ μαζί σου !
αλλά μη μας πάρει πρέφα ο Δημήτρης γιατί αυτός τους ψάλλει...
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Και φυσικά η ερώτηση του Χρήστου ήταν ρητορική αφού δεν υπάρχει Φαρλέκας και Ραιδεστηνός στην προβλεπόμενη ύλη ...





Υ.Γ. ..... όχι όμως ότι δεν έχουμε δει και χειρότερα
..... π.χ. λειτουργικά πλ δ χρωματικού του Καραμάνη
( σε σχολή βυζαντινής μουσικής μητροπόλεως ....
.... κεντρικής Μακεδονίας ..... )


Τα χειριστα ομως δεν τα εχετε δει ...........! Περαστε μια βολτα απο το ωδειο της μητροπολεως μας και μετα να ανοιξουμε συζητηση για το αν ειναι η δεν ειναι κλασσικη η Μ.Εβδομαδα του Ραιδεστηνου !!!
Υ.Γ
Καλα , ο Καραμανης δεν ειναι κλασσικος .......................
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το θέμα εδώ δε νομίζω ότι είναι τι θεωρείται κλασικό και τι όχι, ούτε τι κάνει καλώς ή κακώς η κάθε σχολή, αλλά αν είναι εντός της διδακτέας ύλης όπως ορίζεται από το υπουργείο, εφόσον το μέλος που ζήτησε την εν λόγω σύνθεση την χρειάζεται για συγκεκριμένο σκοπό.
Απλά το να κάνει ο καθένας ότι θέλει θεωρώντας την διδασκαλία της ψαλτικής κτήμα του αντί να θεωρεί εαυτόν υπηρέτη της, είναι ιδίωμα των Ελλήνων, οι οποίοι εδώ και μερικά χρόνια δεν παρανομούμε σε όλους τους τομείς από ανάγκη (κάτι εν μέρη σεβαστό), αλλά από μαγκιά και ηδονή, η οποία πλέον έχει γίνει μέρος του DNA μας.
Για όσους πιθανόν δεν γνωρίζουν τα θέματα που αφορούν την ύλη που προβλέπεται να υπενθυμίσω αυτή την ενότητα.
 

διγοργον

Νέο μέλος
Το θέμα εδώ δε νομίζω ότι είναι τι θεωρείται κλασικό και τι όχι, ούτε τι κάνει καλώς ή κακώς η κάθε σχολή, αλλά αν είναι εντός της διδακτέας ύλης όπως ορίζεται από το υπουργείο, εφόσον το μέλος που ζήτησε την εν λόγω σύνθεση την χρειάζεται για συγκεκριμένο σκοπό.
Απλά το να κάνει ο καθένας ότι θέλει θεωρώντας την διδασκαλία της ψαλτικής κτήμα του αντί να θεωρεί εαυτόν υπηρέτη της, είναι ιδίωμα των Ελλήνων, οι οποίοι εδώ και μερικά χρόνια δεν παρανομούμε σε όλους τους τομείς από ανάγκη (κάτι εν μέρη σεβαστό), αλλά από μαγκιά και ηδονή, η οποία πλέον έχει γίνει μέρος του DNA μας.
Για όσους πιθανόν δεν γνωρίζουν τα θέματα που αφορούν την ύλη που προβλέπεται να υπενθυμίσω αυτή την ενότητα.

Αν καταλαβα καλα λες οτι ο εν λογο κανώνας βρισκεται εκτος της διδακτεας ύλης?Αν καταλαβα λαθος ζηταω συγγνώμη!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Συγκεκριμένα εδώ είναι η διδακτέα ύλη των 5 τάξεων των σχολών. Δεν μπορώ να σου πω για τις διπλωματικές εξετάσεις τι είναι εντός και τι εκτός ύλης, αλλά πιστεύω ότι σε διπλωματικές εξετάσεις αυτό που είναι αρκετό είναι τα μέλη που θα επιλέξεις να αντλούνται από τα επίσημα βιβλία από τα οποία διδάσκεσαι (και αναγράφονται καθαρά στο ΦΕΚ) και όχι απαραίτητα ποια θα είναι. Φυσικά, απαιτήται τα μαθήματα αυτά να έχουν έναν βαθμό δυσκολίας ανάλογο με το επίπεδο των εξετάσεων. Εφόσον εδώ μετά τις εξετάσεις αν περάσεις με το καλό (στο εύχομαι ολόψυχα), θα μπορείς να χαρακτηρίζεσαι συνάδελφος πλέον με τους εξεταστές, καταλαβαίνεις ότι πρέπει να εντυπωσιάσεις και με την ερμηνεία που θα κάνεις καθώς και με το μάθημα που θα επιλέξεις. Για το εάν κάποια από τις επιλογές σου ταιριάζει για τις εξετάσεις που θέλεις να δώσεις, καλό είναι να συννενοηθείς με τον δάσκαλό σου. Εγώ πάντως έτσι έκανα με το πρόγραμμα που επέλεξα. Για παράδειγμα ήθελα να πω μεταξύ άλλων το "Περίζωσαι" του Γρηγορίου, ενώ ο δάσκαλός μου προτιμούσε το "Άνωθεν οι Προφήται" του Κουκουζέλους ως ωραιότερη σύνθεση. Στα δύο μαθήματα όμως αυτά, η διαφωνία (αν μπορούμε να την πούμε έτσι) ήταν καθαρά αισθητική και όχι στο επίπεδο δυσκολίας, το οποίο ταίριαζε με εξετάσεις επιπέδου διπλώματος και επειδή θεωρώ ότι το μάθημα που επέλεξα δεν λέγεται συχνά, είπα αυτό. Το καλύτερο λοιπόν είναι να συννενοηθείς με τον δάσκαλό, ο οποίος γνωρίζει τις δυνατότητές, τι σου πάει και κάπου στη μέση μεταξύ της γνώμης του και του δικού σου γούστου, θα βρεθεί η λύση. Μην ξεχνάς εξάλλου ότι δεν πας εσύ για εξετάσεις, αλλά σε προτείνει ο δάσκαλός σου, οπότε δεν υπάρχει λόγος να τα πέρνεις όλα πάνω σου.

Εύχομαι καλή επιτυχία.
 

διγοργον

Νέο μέλος
Συγκεκριμένα εδώ είναι η διδακτέα ύλη των 5 τάξεων των σχολών. Δεν μπορώ να σου πω για τις διπλωματικές εξετάσεις τι είναι εντός και τι εκτός ύλης, αλλά πιστεύω ότι σε διπλωματικές εξετάσεις αυτό που είναι αρκετό είναι τα μέλη που θα επιλέξεις να αντλούνται από τα επίσημα βιβλία από τα οποία διδάσκεσαι (και αναγράφονται καθαρά στο ΦΕΚ) και όχι απαραίτητα ποια θα είναι. Φυσικά, απαιτήται τα μαθήματα αυτά να έχουν έναν βαθμό δυσκολίας ανάλογο με το επίπεδο των εξετάσεων. Εφόσον εδώ μετά τις εξετάσεις αν περάσεις με το καλό (στο εύχομαι ολόψυχα), θα μπορείς να χαρακτηρίζεσαι συνάδελφος πλέον με τους εξεταστές, καταλαβαίνεις ότι πρέπει να εντυπωσιάσεις και με την ερμηνεία που θα κάνεις καθώς και με το μάθημα που θα επιλέξεις. Για το εάν κάποια από τις επιλογές σου ταιριάζει για τις εξετάσεις που θέλεις να δώσεις, καλό είναι να συννενοηθείς με τον δάσκαλό σου. Εγώ πάντως έτσι έκανα με το πρόγραμμα που επέλεξα. Για παράδειγμα ήθελα να πω μεταξύ άλλων το "Περίζωσαι" του Γρηγορίου, ενώ ο δάσκαλός μου προτιμούσε το "Άνωθεν οι Προφήται" του Κουκουζέλους ως ωραιότερη σύνθεση. Στα δύο μαθήματα όμως αυτά, η διαφωνία (αν μπορούμε να την πούμε έτσι) ήταν καθαρά αισθητική και όχι στο επίπεδο δυσκολίας, το οποίο ταίριαζε με εξετάσεις επιπέδου διπλώματος και επειδή θεωρώ ότι το μάθημα που επέλεξα δεν λέγεται συχνά, είπα αυτό. Το καλύτερο λοιπόν είναι να συννενοηθείς με τον δάσκαλό, ο οποίος γνωρίζει τις δυνατότητές, τι σου πάει και κάπου στη μέση μεταξύ της γνώμης του και του δικού σου γούστου, θα βρεθεί η λύση. Μην ξεχνάς εξάλλου ότι δεν πας εσύ για εξετάσεις, αλλά σε προτείνει ο δάσκαλός σου, οπότε δεν υπάρχει λόγος να τα πέρνεις όλα πάνω σου.

Εύχομαι καλή επιτυχία.

Σ' ευχαριστω πολυ Χρίστο!!!!!!!!!!!!!
Να 'σαι καλά!!!!!!!!!!!!!!!
 
Top