Σουρλαντζής Δημήτριος "Βασιλεύ Ουράνιε" κείμενο σε pdf

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ο αείμνηστος έψελνε "στο Θεό".
Μεγάλη έκταση.
Μεγάλο λαρύγγι αλλά είχε κ μια
μοναδική τεχνοτροπία που σε συνδυασμό
με την καθαρότητα των φθόγγων του,
των ποικιλμάτων,της χροιάς κ της
εκφοράς του τον έκαναν μοναδικό.
Απο ποιό κείμενο είναι αυτό το
"Βασιλεύ Ουράνιε"; Ίσως το
καλύτερο μάθημα που έχω
ακούσει στο Δαξαστικό των Αίνων
της εορτής της Παντηκοστής.:wink:
 
Last edited by a moderator:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Χαίρετε!
Με μικρή 7ετή καθυστέρηση, αναρτώ τη ζητούμενη μελωδία, την οποία απομαγνητοφώνησα από αυτήν εδώ, την ηχογράφηση με την παρατήρηση ότι δεν αποτυπώνονται, πλήρως, τα μικροποικίλματα της ερμηνείας - εκτέλεσης του μαθήματος από τον αείμνηστο Άρχοντα, γι΄ αυτό το λόγο, ζητώ την επιεική κρίση των επαϊόντων.
Επίσης, ευχαριστώ, για μια ακόμη φορά, τον κ. Δ. Παπαδόπουλο για την δωρεάν παροχή λογισμικού συγγραφής μουσικών κειμένων Β.Μ.
 

Attachments

  • ΒΑΣΙΛΕΥ ΟΥΡΑΝΙΕ - Δ. Σουρλαντζή.pdf
    544 KB · Views: 102

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Χαίρετε!
Με μικρή 7ετή καθυστέρηση, αναρτώ τη ζητούμενη μελωδία, την οποία απομαγνητοφώνησα από αυτήν εδώ, την ηχογράφηση με την παρατήρηση ότι δεν αποτυπώνονται, πλήρως, τα μικροποικίλματα της ερμηνείας - εκτέλεσης του μαθήματος από τον αείμνηστο Άρχοντα, γι΄ αυτό το λόγο, ζητώ την επιεική κρίση των επαϊόντων.
Στὸ σημεῖο τῆς εἰκόνας «...καὶ τὰ πάντα...» καθὼς καὶ στὴ συλλαβὴ «... καὶ καθάρισον... τὸ 2γοργο συγκρούεται μὲ τὸ γοργὸ μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μὴν βγαίνει ἡ παραλλαγή. Ἂν βάλετε τὰ κεντήματα πάνω ἀπὸ τὸ ὁλίγον, διορθώνεται πιστεύω τὸ πρόβλημα.
Γνώμη μου καὶ συμπαθᾶτε με, ἀλλὰ θεωρῶ γενικὰ ὅτι μία ἐξ ἀκοῆς καταγραφή, δὲν ἔχει σκοπὸ νὰ μετατρέψει σὲ κείμενο τὰ ἰδιαίτερα φωνητικὰ στολίδια τοῦ ἑρμηνευτή, πολλὲς φορὲς μοιραῖα ἀνορθογραφῶντας, ἀλλὰ νὰ καταγράψει τὴν ἰδιαίτερη φρασεολογία του, τὴν ἔμπνευσή του δηλαδή.
 

Attachments

  • a.png
    a.png
    5.6 KB · Views: 13

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Στὸ σημεῖο τῆς εἰκόνας «...καὶ τὰ πάντα...» καθὼς καὶ στὴ συλλαβὴ «... καὶ καθάρισον... 1. τὸ 2γοργο συγκρούεται μὲ τὸ γοργὸ μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μὴν βγαίνει ἡ παραλλαγή.
2. Ἂν βάλετε τὰ κεντήματα πάνω ἀπὸ τὸ ὁλίγον, διορθώνεται πιστεύω τὸ πρόβλημα.
.....
1. τὸ 2γοργο δεν συγκρούεται μὲ τὸ γοργὸ, διότι για τους τρεις χρόνους του, μετράμε: το σύμπλεγμα ολίγου & κεντήματος (ένας χρόνος) + δύο χρόνοι της υπορροής! Στη συνέχεια, το γοργό ενώνει κεντήματα + ολίγο. (χωρίς αμφιβολία)
2. Θέτοντας τα κεντήματα πάνω ἀπὸ τὸ ὁλίγον, (όπως προτείνετε), το γοργό ξανά ενώνει τους δύο χρόνους (ολίγου + κεντημάτων) και στην παραλλαγή δεν υπάρχει διαφορά με την (περ. 1).:)
Η δυσκολία στην απομαγνητοφώνηση αναλυμένων μαθημάτων, εντοπίζεται στο γεγονός ότι θα πρέπει να βρούμε "την απλή μουσική θέση", η οποία "κρύβεται πίσω από την ανάλυση με περίτεχνα μουσικά ποικίλματα & στολίδια του κάθε ερμηνευτή"...

Εδώ, χρειαζόμαστε, όντως, δουλίτσα...:geek:
 

NKontis

Παλαιό Μέλος
1. ...Στη συνέχεια, το γοργό ενώνει κεντήματα + ολίγο. (χωρίς αμφιβολία)
2. Θέτοντας τα κεντήματα πάνω ἀπὸ τὸ ὁλίγον, (όπως προτείνετε), το γοργό ξανά ενώνει τους δύο χρόνους (ολίγου + κεντημάτων) και στην παραλλαγή δεν υπάρχει διαφορά με την (περ. 1).:)


Συγχωρέστε μου την παρέμβαση, αλλά ο κ. Τσακίρογλου έχει δίκιο. Το δίγοργο πράγματι συγκρούεται με το γοργό.
Στην πρώτη περίπτωση όπου τα Κεντήματα είναι από κάτω, το Γοργό δεν ενώνει Κεντήματα και Ολίγον (χωρίς καμμία αμφιβολία)!!!
Οι δύο γραφές των Κεντημάτων, όταν δηλ. βρίσκονται κάτω ή πάνω από το Ολίγον και υπάρχει και γοργό, δεν είναι ίδιες χρονικά στην παραλλαγή.
Όταν τα Κεντήματα είναι από κάτω, το Γοργό τα ενώνει με τον προηγούμενο χαρακτήρα και όχι με το Ολίγον. Σε αυτή την περίπτωση το Ολίγον έχει ολόκληρο τον χρόνο του.
Όταν τα Κεντήματα είναι από πάνω, τότε το Γοργό τα ενώνει με το Ολίγον.
Αυτά είναι ύλη της πρώτης τάξης.

Παραθέτω απόσπασμα από το Θεωρητικό του Μαργαζιώτη επειδή αυτό είναι το θεωρητικό που γίνεται στα ωδεία και το ξέρουμε όλοι.

Θεωρητικό Μαργαζιώτη (dragged).jpg

Στο παράδειγμα που δίνει ο Μαργαζιώτης, εάν υποθέσουμε πως το Ίσο είναι Νη, τότε στην πρώτη περίπτωση η παραλλαγή (χρονικά) θα είναι (Νη-Πα) (Βου). Στη δεύτερη περίπτωση θα είναι (Νη) (Πα-Βου).
Όπως γίνεται αντιληπτό, όταν τα Κεντήματα είναι από κάτω, ο προηγούμενος χαρακτήρας δεν μπορεί να επηρεάζεται από άλλο Γοργό, Δίγοργο ή Τρίγοργο γιατί είναι «δεμένος» με τα Κεντήματα.


Υ.Γ. Έκανα την παρέμβαση όχι εξ αιτίας της ανάρτησης του μουσικού κειμένου (το οποίο παρεμπιπτόντως έχει αρκετά βασικά ορθογραφικά λάθη), αλλά εξ αιτίας της εξηγήσεως που δώσατε γραπτώς, όπου φάνηκε πως το λάθος δεν ξέφυγε εκ παραδρομής, αλλά στηρίζεται σε λανθασμένη γνώση.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Βάσει λοιπὸν τῶν παραπάνω τοῦ Μαργαζιώτη, ἀλλὰ καὶ κάθε θεωρητικοῦ τῆς νέας γραφῆς, ἀναλυτικὰ ἰσχύει τὸ κάτωθι. Τὸ καφὲ κουτὶ ἐπιδεικνύει τὴν ἐπηῤῥοὴ τοῦ 2γοργου, τὸ δὲ πράσινο τὴν ἐπηῤῥοὴ τοῦ γοργοῦ.
 

Attachments

  • melodos_eV8Cf5TRlc.png
    melodos_eV8Cf5TRlc.png
    10.6 KB · Views: 20

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Υ.Γ. Έκανα την παρέμβαση όχι εξ αιτίας της ανάρτησης του μουσικού κειμένου (το οποίο παρεμπιπτόντως έχει αρκετά βασικά ορθογραφικά λάθη),
Όταν θα 'χεις χρόνο, διόρθωσε τα σημεία με τα ορθογραφικά λάθη και ανάρτησε, εκ νέου, διορθωμένη τη μελωδία. ("ουδείς άσφαλτος").
Ευχαριστώ.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Χαίρετε!
Κατόπιν υπόδειξης ορθογραφικών λαθών, από αξιόλογα μέλη του 'ψ", τα οποία ευχαριστώ, αναρτώ "το ίδιο μάθημα", διορθωμένο ως προς αυτά τα σημεία.
ΥΓ: Η παρούσα απομαγνητοφώνηση, έγινε ως ένδειξη τιμής, ευγνωμοσύνης & μνήμης στον μακαριστό Άρχοντα, ο οποίος μεταξύ των άλλων, είχε πει, εδώ, ότι: "Όποια πέτρα κι αν σηκώσεις, σ' όλη την υφήλιο, Σουρλαντζή θα βρεις από κάτω..." (Εννοώντας τους χιλιάδες των μαθητών του)!
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ!
 

Attachments

  • ΒΑΣΙΛΕΥ ΟΥΡΑΝΙΕ 2.pdf
    548.8 KB · Views: 32
Last edited:
Top