mmamais
Μαμάης Μιχάλης
Ευχαριστώ για τις αναφορές. Και πάλι ωστόσο, δεν υποστηρίζουν αυτό που γράψατε, ότι "γενικώς, το Πατριαρχείο έχει κατακρίνει τα κρατήματα". Ας πούμε στην 1η αναφορά σας, λέει ότι " «Ἀπαγορεύεται ἅμα τῇ ἐξόδῳ τῶν ἁγίων αἱ μεγάλαι φωναί, καί τά κρατήματα καί ἐπιβάλλεται τοῖς ψάλταις ἵνα σιγῶσιν, μέχρι τῆς εἰσόδου τῶν λειτουργῶν εἰς τό ἅγιον βῆμα· ". Εννοεί κατά την Μεγάλη Είσοδο μάλλον και κατακρίνει εκείνη την ώρα να λένε κρατήματα (ίσως τα κρατήματα των χερουβικών μετά το "ως τον βασιλέα", δε γνωρίζω). Δεν είναι γενική απαγόρευση, απαγορεύει τη χρήση τους σε συγκεκριμένη στιγμή συγκεκριμένης ιεράς ακολουθίας. Στη 2η, είναι μια άποψη του Αγίου Νικοδήμου, ο οποίος μάλιστα στο τέλος δέχεται ότι μπορεί να είναι χρήσιμα για να προσελκύουν έστω τον απλό λαό. Στο κάτω κάτω, η όλη μουσική επένδυση των ακολουθιών (σήμερα και πάντα) γίνεται για την ηδονή, για να προσελκύεται ο απλός λαός.
Ένα άλλο point που έχει αναφερθεί (και εδώ μέσα και αλλού) είναι ότι αν το ζητούμενο είναι η κατανόηση του κειμένου των ύμνων, πρέπει να απαγορευθούν όλα ανεξαιρέτως τα αργά μέλη. Τι διαφορά έχει δηλαδή το "αινειειειειειειειειειειειειειειειειειτετονΚυυυυυυυυυυυυριον" από το "τεριρεμ"; Το πρώτο είναι λόγος;;;; Ωραίος λόγος...πολύ κατανοητός....
(θυμάμαι μικρός την ώρα του κοινωνικού, ο ψάλτης έλεγε αινειειειειειειειειειει, άκουγα το "ειειειειειει" και έλεγα "α, λέει το τροπάριο το μακρύυυυυυυυυ, σε λίγο κοινωνάμε)
Είμαστε εκτός θέματος και θα πέσει συντονισμός.
Ένα άλλο point που έχει αναφερθεί (και εδώ μέσα και αλλού) είναι ότι αν το ζητούμενο είναι η κατανόηση του κειμένου των ύμνων, πρέπει να απαγορευθούν όλα ανεξαιρέτως τα αργά μέλη. Τι διαφορά έχει δηλαδή το "αινειειειειειειειειειειειειειειειειειτετονΚυυυυυυυυυυυυριον" από το "τεριρεμ"; Το πρώτο είναι λόγος;;;; Ωραίος λόγος...πολύ κατανοητός....
(θυμάμαι μικρός την ώρα του κοινωνικού, ο ψάλτης έλεγε αινειειειειειειειειειει, άκουγα το "ειειειειειει" και έλεγα "α, λέει το τροπάριο το μακρύυυυυυυυυ, σε λίγο κοινωνάμε)
Είμαστε εκτός θέματος και θα πέσει συντονισμός.