Μπουραζέρι - Ψαλτικά Βιογραφικά

pransot

Πράντζος Σωτήρης
πατέρες τοῦ Κελλίου Ἁγ.Ἰωάννου Θεολόγου Καρυῶν κ.ἂ.

Ευλογείτε, πάτερ.
Ποιους εννοείτε;

Του Σισώη;
 
Last edited:

panosdohi

Παναγιώτης Παρασκευόπουλος
Ευλογείτε, πάτερ.
Ποιους εννοείτε;

Το κελί αυτό βρίσκεται δίπλα στην Παναγούδα του π. Παϊσίου και έχει γέροντα τον π. Γρηγόριο. Οι πατέρες ψάλλουν πολύ όμορφα και κυρίως αγιορείτικα. Ξεχωρίζει ο π. Χρυσόστομος Καλαϊτζής. Δείγμα της ψαλτικής των πατέρων εδώ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Το κελί αυτό βρίσκεται δίπλα στην Παναγούδα του π. Παϊσίου και έχει γέροντα τον π. Γρηγόριο. Οι πατέρες ψάλλουν πολύ όμορφα και κυρίως αγιορείτικα. Ξεχωρίζει ο π. Χρυσόστομος Καλαϊτζής. Δείγμα της ψαλτικής των πατέρων εδώ.
Νομίζω πάντως ότι απέχουν από τα παραδοσιακά και πολύ πιο ζωντανά ακούσματα των Δανιήλ, Δαμασκηνού κλπ. Προσωπική γνώμη.
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Συμφωνώ με τον Νίκο, χωρίς να θεωρώ ότι αυτό είναι αρνητικό.

Ο π. Χρυσόστομος έψελνε σαν τον π. Δανιήλ ως τα 18-19 του. Ακολούθησε γι' αυτόν μια περίοδος θεωρώ ωρίμανσης και ενσυνείδητης επιλογής μιας πιο μέσης παραδοσιακής (ίσως χαμένης) οδού [σε αναλύσεις, θέσεις, επιλογές σε κομμάτια, ισοκρατήματα κ.ά.]. Με ΠΟΛΛΗ μελέτη θεωρίας και πράξης, έρευνα θεωρίας και χειρογράφων και ατελείωτα ακούσματα από Άγιον Όρος, Πατριαρχικούς και άλλους αξιόλογους ψάλτες, μαθήματα στο Σουρλαντζή και άπειρες ώρες ψαλσίματος εντός και εκτός ακολουθιών. Θεωρώ πως το ψάλσιμό του ως ύφος είναι το πλέον αρμόζον στη λατρεία μας.

Μειονεκτεί σε σχέση με τον γερο-Δανιήλ σε φωνή [μέγεθος και χροιά]. Επίσης επειδή είναι στο κελλί και σπάνια ψάλλει πλέον σε μεγάλους ναούς έχει ρίξει τις βάσεις του και δεν ανοίγει τη φωνή του, φωνή που όμως έχει.

Υπερτερεί δε πολύ σε κάτι που δυστυχώς στο Όρος έχει χαθεί, στην οργάνωση και διεύθυνση χορού. Δυστυχώς οι παλαιοί όταν ψάλλουν πολλοί μαζί δεν συγχρονίζονται με τον εκάστοτε πρωτοψάλτη. Σ’ αυτό διαφέρουν οι Σιμωνοπετρίτες και οι Βατοπεδινοί [αφήνουμε εδώ απέξω τις άλλες παρενέργειες] , ίσως και οι Γρηγοριάτες. Η δε επιβολή του πρωτοψάλτη γίνεται με την ένταση της φωνής του. Ο π. Χρυσόστομος κατάφερνε να προεξάρχει χορού 10-15 ατόμων και χωρίς να ξεχωρίζει η φωνή του, κουνώντας μόνο το δάχτυλό του να καταφέρνει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

 
Συμφωνώ με τον Νίκο, χωρίς να θεωρώ ότι αυτό είναι αρνητικό.

Ο π. Χρυσόστομος έψελνε σαν τον π. Δανιήλ ως τα 18-19 του. Ακολούθησε γι' αυτόν μια περίοδος θεωρώ ωρίμανσης και ενσυνείδητης επιλογής μιας πιο μέσης παραδοσιακής (ίσως χαμένης) οδού [σε αναλύσεις, θέσεις, επιλογές σε κομμάτια, ισοκρατήματα κ.ά.]. Με ΠΟΛΛΗ μελέτη θεωρίας και πράξης, έρευνα θεωρίας και χειρογράφων και ατελείωτα ακούσματα από Άγιον Όρος, Πατριαρχικούς και άλλους αξιόλογους ψάλτες, μαθήματα στο Σουρλαντζή και άπειρες ώρες ψαλσίματος εντός και εκτός ακολουθιών. Θεωρώ πως το ψάλσιμό του ως ύφος είναι το πλέον αρμόζον στη λατρεία μας.

Μειονεκτεί σε σχέση με τον γερο-Δανιήλ σε φωνή [μέγεθος και χροιά]. Επίσης επειδή είναι στο κελλί και σπάνια ψάλλει πλέον σε μεγάλους ναούς έχει ρίξει τις βάσεις του και δεν ανοίγει τη φωνή του, φωνή που όμως έχει.

Υπερτερεί δε πολύ σε κάτι που δυστυχώς στο Όρος έχει χαθεί, στην οργάνωση και διεύθυνση χορού. Δυστυχώς οι παλαιοί όταν ψάλλουν πολλοί μαζί δεν συγχρονίζονται με τον εκάστοτε πρωτοψάλτη. Σ’ αυτό διαφέρουν οι Σιμωνοπετρίτες και οι Βατοπεδινοί [αφήνουμε εδώ απέξω τις άλλες παρενέργειες] , ίσως και οι Γρηγοριάτες. Η δε επιβολή του πρωτοψάλτη γίνεται με την ένταση της φωνής του. Ο π. Χρυσόστομος κατάφερνε να προεξάρχει χορού 10-15 ατόμων και χωρίς να ξεχωρίζει η φωνή του, κουνώντας μόνο το δάχτυλό του να καταφέρνει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Top