Αρ. Φύλλων 365 και 366 (Νοε-Δεκ 2011 & Ιαν-Φεβ 2012)

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Παραλάβαμε τά δύο αὐτά φύλλα μαζί.
Ἐνδιαφέροντα ἄρθρα καί εἰδήσεις, πού πολλά ἔχουν ἀναρτηθεῖ καί στό Ψ.
Ἀνοικτή ἐπιστολή τοῦ Προέδρου κ. Ἐρσωτέλου πρός τόν Μακαριώτατο.
Ἐπίσης τοῦ ἰδίου «Ἐπίκληση "τήν δωδεκάτη"».
Ἡ ἐτήσια ἑορτή τοῦ Συνδέσμου.
Ἐκδηλώσεις, Πανηγύρεις, Βιβλιοπαρουσιάσεις, Κοινωνικά, Τιμητικές διακρίσεις (Ζαχαρίας Κοντοφρύδης), Πρόσκληση σέ συνέλευση.

-Κων/νου Καραγκούνη, Μουσικολογία καί ἱεροψαλτική τέχνη.
- Δρ Σέβης Μαζέρα-Μάμαλη, Ἡ ἑλληνική μουσική ἀπό τήν ἀρχαιότητα στό βυζάντιο μέχρι σήμερα.
-Παναγιώτη Κ. Μαντζάνα, Θεολόγου-Φιλολόγου, Πρωτοψάλτη, Ὀρθόδοξη ἱερά ψαλμωδία (ἔννοια καί προέλευση)
-Δρ Διονυσίου Ἀνατολικιώτου, Ψαλτική καί τυπικό.​

Μέσα ὅμως σ᾿ αὐτά τά ἐνδιαφέροντα, φιλοξενεῖται καί ἐκτενέστατη ἐπιστολή/ἄρθρο (μεγαλύτερο σέ κάλυψη χώρου ἀπό ὅλα τά ἄλλα) μέ τίτλο: «Βῆμα ἀναγνωστῶν - λόγος ἀντιρρητικός - ἐποικοδομητικός στό τελευταῖα ἐκδοθέν ἀπό τήν Ἀποστολική Διακονία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (ἐγκόλπιον ἀναγνώστου καί ψάλτου)» ἐπιστολή ἀνωνύμου (ἀναφέρει τήν ἱεροψαλτική θέση) ἐντελῶς ἀστήρικτη περί τῆς χρήσεως τοῦ «Ἀμήν» μετά τήν ἐκφώνηση «Ἀντιλαβοῦ, σῶσον, ἐλέησον...», μέ καταιγισμό καταγγελιῶν περί ἐκπορθήσεως λειτουργικῶν Θερμοπυλῶν, περί συρμοῦ ἀνεξέλεγκτων ἀλλαγῶν, περί νεωτεριστῶν, περί ἀδιαμαρτύρητης ἀποδοχῆς τῆς ἀλλαγῆς (σέ «Κύριε ἐλέησον») ἀπό τό σύνολο τῶν ἱεροψαλτῶν, πού ἀπαντοῦν ἐμφαντικά καί μέ ἔντονη ψαλμωδία αὐτό τό «Κύριε ἐλέησον», δυστυχῶς καθημερινά καί ἀπό τούς Ρ/Σ Ἐκκλ. Ἑλλάδος καί Πειραιῶς, μέ ἕνα δέ ἀπό τά πολλά ἀβάσιμα ἐπιχειρήματα, καί τό ὅτι «τό πολύ τὸ Κύριε ἐλέησον τὸ βαριέται κι ὁ παππάς»...

Χρειάζεται, νομίζω, περισσότερη προσοχή στήν ἐπιλογή τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ, στήν περίπτωση μάλιστα πού ἐξαγγέλει καί συνέχεια ἑτέρας παρεμβάσεως, κατά τοῦ συγκεκριμένου ἐγκολπίου.


 
E

emakris

Guest
Μέσα ὅμως σ᾿ αὐτά τά ἐνδιαφέροντα, φιλοξενεῖται καί ἐκτενέστατη ἐπιστολή/ἄρθρο (μεγαλύτερο σέ κάλυψη χώρου ἀπό ὅλα τά ἄλλα) μέ τίτλο: «Βῆμα ἀναγνωστῶν - λόγος ἀντιρρητικός - ἐποικοδομητικός στό τελευταῖα ἐκδοθέν ἀπό τήν Ἀποστολική Διακονία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (ἐγκόλπιον ἀναγνώστου καί ψάλτου)» ἐπιστολή ἀνωνύμου (ἀναφέρει τήν ἱεροψαλτική θέση) ἐντελῶς ἀστήρικτη περί τῆς χρήσεως τοῦ «Ἀμήν» μετά τήν ἐκφώνηση «Ἀντιλαβοῦ, σῶσον, ἐλέησον...», μέ καταιγισμό καταγγελιῶν περί ἐκπορθήσεως λειτουργικῶν Θερμοπυλῶν, περί συρμοῦ ἀνεξέλεγκτων ἀλλαγῶν, περί νεωτεριστῶν, περί ἀδιαμαρτύρητης ἀποδοχῆς τῆς ἀλλαγῆς (σέ «Κύριε ἐλέησον») ἀπό τό σύνολο τῶν ἱεροψαλτῶν, πού ἀπαντοῦν ἐμφαντικά καί μέ ἔντονη ψαλμωδία αὐτό τό «Κύριε ἐλέησον», δυστυχῶς καθημερινά καί ἀπό τούς Ρ/Σ Ἐκκλ. Ἑλλάδος καί Πειραιῶς, μέ ἕνα δέ ἀπό τά πολλά ἀβάσιμα ἐπιχειρήματα, καί τό ὅτι «τό πολύ τὸ Κύριε ἐλέησον τὸ βαριέται κι ὁ παππάς»...

Ωχ, κάτι μου θυμίζουν αυτά...:wink:
 
P

PANROUST

Guest
ἐπιστολή ἀνωνύμου
Το όνομα του δεν το λέει,αλλά αναφέρετε που είναι πρωτοψάλτης (ή που ήταν)και ποιος είναι ο προϊστάμενος του.



Χρειάζεται, νομίζω, περισσότερη προσοχή στήν ἐπιλογή τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ, στήν περίπτωση μάλιστα πού ἐξαγγέλει καί συνέχεια ἑτέρας παρεμβάσεως, κατά τοῦ συγκεκριμένου ἐγκολπίου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα διαφόρων συναδέλφων και μη,δε απηχούν απαραίτητα τις απόψεις της εφημερίδας (όπως το γράφει και πίσω στην εφημερίδα).

Στην εφημερίδα αυτή διαβάζουμε απόψεις και αλλωνών,και όχι μόνο των συντακτών της εφημερίδος.Αλλά και από την άλλη,στην περίπτωση αυτή,δεν είναι υποχρεωτικό εφόσον γράφτηκε,να πούμε ότι έτσι είναι.Μία άποψη είναι ενός συναδέλφου όπου σηκώνει κουβέντα.Το είχα απορία και εγώ.Από αλλού άκουγα Κύριε ελέησον και από αλλού Αμήν.Αυτή είναι η γνώμη μου.
Δεν γνωρίζω αν έχει γίνει θέμα εδώ...


φιλοξενεῖται καί ἐκτενέστατη ἐπιστολή/ἄρθρο (μεγαλύτερο σέ κάλυψη χώρου ἀπό ὅλα τά ἄλλα) μέ τίτλο...
Το θέμα Ψαλτική καί τυπικό,έχει μεγαλύτερη κάλυψη χώρου από το συγκεκριμένο άρθρο. :D
 
Last edited:
Top