Αναστάσιμα ευλογητάρια Ήχος Γ΄

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Νέγρης Γιάννης;112390 said:
Χωρίς σχόλια!!!

O καθένας δηλαδή μπορεί να γράφει ότι θέλει...
ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω τί εξυπηρετούν αυτές οι μελοποιήσεις.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Χωρίς σχόλια!!!

Να αναφερθεί βέβαια ότι ο από Λαρίσης Αθηνών Δωρόθεος είχε μελοποιήσει Αργά Ευλογητάρια σε γ ήχο, κάτι που φαίνεται στο Παραάρτημα του Β τόμου από τις Νέες Μουσικές Μέλισσες του Αγαθ. Κυριαζίδου, σε επανέκδοση Μ. Πολυχρονάκη, όπου δημοσιεύονται σε καταγραφή Σπ. Περιστέρη.

Δ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
O καθένας δηλαδή μπορεί να γράφει ότι θέλει...
ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω τί εξυπηρετούν αυτές οι μελοποιήσεις.

Ἄς ὑπάρχουν. Ὅποιος θέλει τὶς ψάλλει. Οἱ ἤχοι δὲν ἀποτελοῦν καὶ κανένα θέσφατο, πέραν τοῦ ἔθους.

Κατὰ τὰ ἄλλα ὁ κ. Νέγρης στρωτὰ γράφει, χωρὶς ὑπερβολές. Προσωπικά, μοῦ ἄρεσαν.
 
Χωρίς σχόλια!!!
το χωρίς σχόλια δεν το δέχομαι .
ότι ανεβαίνει σχολιάζεται . δημοκρατία έχουμε ..
Εσείς θέλατε και δεν σας το απαγόρευσε κανείς να μελοποιήσετε και να ανεβάσετε ότι θέλετε έτσι δεν μπορείτε να μας απαγορεύσετε να σχολιάσουμε .
Εγώ δεν θα σχολιάσω τα αναρτηθέντα , τεχνικά ή μουσικά , αλλά θα επιμείνω στην χρησιμότητά τους .
Σε τι χρησιμεύει δηλαδή την Κυριακή που έχουμε τρίτο ήχο να τα πούμε όλα σε τρίτο : ευλογητάρια , πεντηκοστό , αντίφωνα , δύναμις , ύμνους απολύσεως κ.λ.π .
Δεν είναι βαρετό ; Πως θα σας φαινόταν αν πηγαίνατε σε ένα κέντρο διασκέδασης ή μια συναυλία και όλα τα τραγούδια ήταν μαντζόρε ή όλα τα τραγούδια ζειμπέκικα φερ ειπείν ...
Κάποιοι ύμνοι και κάποια τροπάρια καθιερώθηκαν στην συνείδηση του κόσμου όπως είναι γραμμένα εκ της παραδόσεως και δη στον δεύτερο ήχο που είναι ο αρχαιότερος
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἡ μελοποίηση δὲν σημαίνει πὼς θὰ ψαλλεῖ ὑποχρεωτικὰ καὶ στὸ ναό.

Πόσα μαθήματα ὑπάρχουν ποὺ γιὰ διάφορους λόγους δὲν ψάλλονται ἀλλὰ ὁ καθένας μας εἶναι ἐλεύθερος νὰ τὰ μελετήσει;

Ἄς ὑπάρχουν.
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
Ἡ μελοποίηση δὲν σημαίνει πὼς θὰ ψαλλεῖ ὑποχρεωτικὰ καὶ στὸ ναό.

Πόσα μαθήματα ὑπάρχουν ποὺ γιὰ διάφορους λόγους δὲν ψάλλονται ἀλλὰ ὁ καθένας μας εἶναι ἐλεύθερος νὰ τὰ μελετήσει;

Ἄς ὑπάρχουν.
Προ ετών έχω τύχει σε Ιερό Ναό να ακούσω τα αναστάσιμα ευλογητάρια σε τρίτο ψαλλόμενα ''εκ στήθους'' ...
 
Προ ετών έχω τύχει σε Ιερό Ναό να ακούσω τα αναστάσιμα ευλογητάρια σε τρίτο ψαλλόμενα ''εκ στήθους'' ...

και σας άρεσε αυτό που ακούσατε ή σας έκανε "εντύπωση" ;
 
Ἀγαπητέ μου κ. Καλπακίδη, τό "Χωρίς σχόλια" ἀφοροῡσε ἐμένα, ὅτι δηλαδή δέν σχολιάζω τήν συγκεκριμμένη δημοσίευση, καί σέ καμμία περίπτωση τὰ δικά σας καθ' ὅλα ευπρόσδεκτα -ἔστω καὶ δηκτικά- σχόλια.
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
και σας άρεσε αυτό που ακούσατε ή σας έκανε "εντύπωση" ;
Κατά την ταπεινή μου άποψη τίποτα από τα δυο , αλλά νομίζω ότι το θέμα που τέθηκε πριν αφορά τα όποια όρια(και αν βέβαια σήμερα υφίστανται) μεταξύ ''παράδοσης'' και ''ανανέωσης'' της πατρώας ημών μουσικής.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ὄχι μηνύματα μέ προσωπικούς χαρακτηρισμούς παρακαλῶ. Διαβάζετε τούς κανόνες. Σέ ὑποτροπή τό θέμα θά κλειδώσει.
Βοήθειά μας οἱ ἅγιοι Ἰσίδωρος καί Θεράπων.


 
P

PANROUST

Guest
Σε τι χρησιμεύει δηλαδή την Κυριακή που έχουμε τρίτο ήχο να τα πούμε όλα σε τρίτο : ευλογητάρια , πεντηκοστό , αντίφωνα , δύναμις , ύμνους απολύσεως κ.λ.π .
Δεν είναι βαρετό ; Πως θα σας φαινόταν αν πηγαίνατε σε ένα κέντρο διασκέδασης ή μια συναυλία και όλα τα τραγούδια ήταν μαντζόρε ή όλα τα τραγούδια ζειμπέκικα φερ ειπείν ...
Κάποιοι ύμνοι και κάποια τροπάρια καθιερώθηκαν στην συνείδηση του κόσμου όπως είναι γραμμένα εκ της παραδόσεως και δη στον δεύτερο ήχο που είναι ο αρχαιότερος
Καταρχήν δεν μελοποίησε όλο τον όρθρο και την λειτουργία σε έναν ήχο.Όπως σ εσάς σας είναι βαρετό να ακούτε έναν ήχο από την αρχή ως το τέλος ή σ ένα κέντρο διασκέδασης κτλ...έτσι για κάποιους είναι βαρετό να ψέλνουνε η να ακούνε τα ευλογητάρια κάθε Κυριακή στον πλ.α φαντάζομαι εγώ φερ ειπείν...
Αν το πρόβλημα της παραδόσεως ήταν μόνο σε τι ήχο πρέπει να ψέλνουμε τα λειτουργικά και δεν ξέρω τι άλλο,καλά θα ήταν.Ο παραδοσιακός ψάλτης δεν φαίνεται μόνο στο αν τηρεί τους ήχους,αλλά και στο πως εκτελεί σωστά (και τις έλξεις)τα διαστήματα των ήχων και στο καλλωπισμό των τροπαρίων.
Όπως σ εσάς δεν σας άρεσε στα αυτιά αυτή η μελοποίηση έτσι και σ εμένα δεν μου αρέσει να ακούω τον β'ήχο με έλξεις,γιατί δεν συνηθίζεται εκεί όπου προέρχεται η παράδοση.Αλλά δεν το κάνω θέμα σε κάθε ηχογράφηση όπου ανεβαίνει στο ψαλτολόγιο από συγκεκριμένους...και να τους προσβάλω πως το έψαλλες είσαι μεγάλε φάλτσος...
Ο κ.Νέγρης μελοποίησε σε τρίτο ήχο τα ευλογητάρια και τα παραχώρησε στο ψαλτολόγιο.Όποιος θέλει κάνει ένα κλικ επάνω στο αρχείο το κατεβάζει στον υπολογιστή του και τα χρησιμοποιεί αυτά τα ευλογητάρια στην εκκλησία.Οι άλλοι...
Κύριε Καλπακίδη ότι ανεβαίνει σχολιάζεται αλλά πριν να σχολιάζεται το ''χωρίς σχόλια'' του κ.Νέγρη,έπρεπε να τον ρωτάγατε πρώτα τι εννοεί με αυτήν την φράση του κατά την ταπεινή μου γνώμη.Μάλλον εδώ έγινε κάποια παρεξήγηση όπως φάνηκε στο #9.
 
Καταρχήν δεν μελοποίησε όλο τον όρθρο και την λειτουργία σε έναν ήχο.Όπως σ εσάς σας είναι βαρετό να ακούτε έναν ήχο από την αρχή ως το τέλος ή σ ένα κέντρο διασκέδασης κτλ...έτσι για κάποιους είναι βαρετό να ψέλνουνε η να ακούνε τα ευλογητάρια κάθε Κυριακή στον πλ.α φαντάζομαι εγώ φερ ειπείν...
Αν το πρόβλημα της παραδόσεως ήταν μόνο σε τι ήχο πρέπει να ψέλνουμε τα λειτουργικά και δεν ξέρω τι άλλο,καλά θα ήταν.Ο παραδοσιακός ψάλτης δεν φαίνεται μόνο στο αν τηρεί τους ήχους,αλλά και στο πως εκτελεί σωστά (και τις έλξεις)τα διαστήματα των ήχων και στο καλλωπισμό των τροπαρίων.
Όπως σ εσάς δεν σας άρεσε στα αυτιά αυτή η μελοποίηση έτσι και σ εμένα δεν μου αρέσει να ακούω τον β'ήχο με έλξεις,γιατί δεν συνηθίζεται εκεί όπου προέρχεται η παράδοση.Αλλά δεν το κάνω θέμα σε κάθε ηχογράφηση όπου ανεβαίνει στο ψαλτολόγιο από συγκεκριμένους...και να τους προσβάλω πως το έψαλλες είσαι μεγάλε φάλτσος...
Ο κ.Νέγρης μελοποίησε σε τρίτο ήχο τα ευλογητάρια και τα παραχώρησε στο ψαλτολόγιο.Όποιος θέλει κάνει ένα κλικ επάνω στο αρχείο το κατεβάζει στον υπολογιστή του και τα χρησιμοποιεί αυτά τα ευλογητάρια στην εκκλησία.Οι άλλοι...
Κύριε Καλπακίδη ότι ανεβαίνει σχολιάζεται αλλά πριν να σχολιάζεται το ''χωρίς σχόλια'' του κ.Νέγρη,έπρεπε να τον ρωτάγατε πρώτα τι εννοεί με αυτήν την φράση του κατά την ταπεινή μου γνώμη.Μάλλον εδώ έγινε κάποια παρεξήγηση όπως φάνηκε στο #9.
Μπλέξατε χίλια θέματα μαζί , τι να πρωτοαπαντήσω το θέμα είναι παλιό και θεωρήται (από μένα )΄λήξαν .
Φρονώ δεν προσέβαλα κανέναν.
Η γνώμη μου για την χρησιμότητα των συνθέσεων είναι αυτή που είναι λυπάμαι που δεν μπορώ να σας πείσω για του λόγου το αληθές.
Επί προσωπικού δεν θα απαντήσω .
 
P

PANROUST

Guest
Μπλέξατε χίλια θέματα μαζί , τι να πρωτοαπαντήσω το θέμα είναι παλιό και θεωρήται (από μένα )΄λήξαν .
Φρονώ δεν προσέβαλα κανέναν.
Η γνώμη μου για την χρησιμότητα των συνθέσεων είναι αυτή που είναι λυπάμαι που δεν μπορώ να σας πείσω για του λόγου το αληθές.
Επί προσωπικού δεν θα απαντήσω .
Μα δεν είπα ότι είναι κάτι το διαφορετικό από αυτό που λέτε εσείς,αλλά ήθελα να πω ότι το κυρίως πρόβλημα δεν είναι αυτό περί ήχων όταν μιλάμε για παράδοση...κατά την ταπεινή μου γνώμη,και ότι έγινε κάποια παρεξήγηση.Δεν έμπλεξα κανένα άλλο θέμα μέσα.Απλώς αναφέρθηκα και εγώ στην παράδοση με άλλα παραδείγματα...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Ἄς ὑπάρχουν. Ὅποιος θέλει τὶς ψάλλει.

Φυσικά, γιατί όχι.
Οἱ ἤχοι δὲν ἀποτελοῦν καὶ κανένα θέσφατο, πέραν τοῦ ἔθους.
Όταν ο ήχος δεν προβλέπεται από τα λειτουργικά βιβλία ok, αλλά εδώ;
View attachment Ευλογητάρια.JPG
Καλό θα ήταν (αναφέρομαι στον κ. Νέγρη) να έχουμε υπόψη μας ότι και η παράδοση για κάποιο λόγο θέσπισε κάποια πράγματα. Κι άλλοι ξέραν και ξέρουν να γράφουν μουσική μπροστά στους οποίους δεν είμαστε μικροί, ούτε καν υπάρχουμε, αλλά κάποια πράγματα τα κρατούσαν προς ψαλμώδηση στο μπάνιο τους (άραγε για ποιο λόγο το ανάρτησε ο συνθέτης με την συγκεκριμένη μάλιστα περιγραφή, αν όχι για ψαλμώδηση εκεί που προβλέπεται;). Επίσης, όποιος παίρνει σοβαρά τον εαυτό του και την τέχνη που υπηρετεί, θα πρέπει να παίρνει υπόψη του ότι όποιου το έργο καταγράφεται γίνεται μέρος της παραδόσεως ή δημιουργεί μία δική του. Εκτός κι αν τα περί σοβαρότητας δεν ισχύουν, οπότε πάω πάσο. Τέλος, το να ασχολείται κανείς με μία τέχνη που έχει ως βάση της την παράδοση προϋποθέτει την ύπαρξη κανόνων. Δεν μιλάμε για μουσική τζαζ εδώ, ούτε για καμμία σύγχρονη συμφωνική. Όπως και στη δημοτική μουσική και εδώ ισχύουν κανόνες πέραν της γνώσεως των ενεργειών και της ορθογραφίας των χαρακτήρων. Με τη λογική ότι τα ως άνω φτάνουν για να γίνει κανείς συγγραφέας ξεκινήσαμε οι περισότεροι και τα αποτελέσματα έχουν τέτοια μορφή, όπου αργότερα τα βλέπουμε και γελάμε (εάν ωριμάσαμε στην πορεία και δεν ξεμωραθήκαμε)...
Κατὰ τὰ ἄλλα ὁ κ. Νέγρης στρωτὰ γράφει, χωρὶς ὑπερβολές. Προσωπικά, μοῦ ἄρεσαν.

Έτερον εκάτερον. Ουδείς υποστηρίζει το να σταματήσει να γράφει ο κ. Νέγρης. Δηλαδή εξαντλήσαμε την υμνογραφία και πάμε παρακάτω; Τι να πω, όπως το βλέπει ο καθένας...
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium

Φυσικά, γιατί όχι.

Όταν ο ήχος δεν προβλέπεται από τα λειτουργικά βιβλία ok, αλλά εδώ;
View attachment 67700
Καλό θα ήταν (αναφέρομαι στον κ. Νέγρη) να έχουμε υπόψη μας ότι και η παράδοση για κάποιο λόγο θέσπισε κάποια πράγματα. Κι άλλοι ξέραν και ξέρουν να γράφουν μουσική μπροστά στους οποίους δεν είμαστε μικροί, ούτε καν υπάρχουμε, αλλά κάποια πράγματα τα κρατούσαν προς ψαλμώδηση στο μπάνιο τους (άραγε για ποιο λόγο το ανάρτησε ο συνθέτης με την συγκεκριμένη μάλιστα περιγραφή, αν όχι για ψαλμώδηση εκεί που προβλέπεται;). Επίσης, όποιος παίρνει σοβαρά τον εαυτό του και την τέχνη που υπηρετεί, θα πρέπει να παίρνει υπόψη του ότι όποιου το έργο καταγράφεται γίνεται μέρος της παραδόσεως ή δημιουργεί μία δική του. Εκτός κι αν τα περί σοβαρότητας δεν ισχύουν, οπότε πάω πάσο. Τέλος, το να ασχολείται κανείς με μία τέχνη που έχει ως βάση της την παράδοση προϋποθέτει την ύπαρξη κανόνων. Δεν μιλάμε για μουσική τζαζ εδώ, ούτε για καμμία σύγχρονη συμφωνική. Όπως και στη δημοτική μουσική και εδώ ισχύουν κανόνες πέραν της γνώσεως των ενεργειών και της ορθογραφίας των χαρακτήρων. Με τη λογική ότι τα ως άνω φτάνουν για να γίνει κανείς συγγραφέας ξεκινήσαμε οι περισότεροι και τα αποτελέσματα έχουν τέτοια μορφή, όπου αργότερα τα βλέπουμε και γελάμε (εάν ωριμάσαμε στην πορεία και δεν ξεμωραθήκαμε)...

Έτερον εκάτερον. Ουδείς υποστηρίζει το να σταματήσει να γράφει ο κ. Νέγρης. Δηλαδή εξαντλήσαμε την υμνογραφία και πάμε παρακάτω; Τι να πω, όπως το βλέπει ο καθένας...

Τὰ προκείμενα τοῦ Ἑσπερινοῦ στὸ Ὡρολόγιο ἔχουν ξεχωριστὸ ἦχο, ὅμως ψάλλονται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.

Τὰ προεόρτια ἀπολυτίκια Χριστουγέννων καὶ Θεοφανείων ἐπιγράφονται ἦχος δ΄Κατεπλάγη Ἰωσήφ καὶ ψάλλονται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.

Τὸ Εἰ καὶ ἐν Τάφῳ ἐπιγράφεται πλ. δ΄ καὶ ψάλλεται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.

Πέραν τῶν παραπάνω δειγμάτων νὰ ὑπενθυμίσω πὼς τὸ τὶ θὰ ψαλλεῖ στο ἀναλόγιο σήμερα, ποὺ δεν ὑπάρχει ἔλεγχος, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸν ψάλτη κυρίως. Ὁ Νικόλαος ἔχει ἀπαγορευτεῖ ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο ἀλλὰ κυκλοφορεῖ στὰ ἀναλόγια χωρίς νὰ ἐνοχλεῖται τις.

Τὶ ἐννοῶ; Ὁ κ. Νέγρης συνθέτει καὶ ἀνεβάζει. Δὲν ἔγραψε οὕτε παρότρυνε κάποιον νὰ τὰ ψάλλει στο ἀναλόγιο ἐν ᾦρᾳ ἀκολουθίας. Οὕτε σημαίνει πὼς ἐπειδὴ μοῦ ἄρεσαν θὰ τὰ ψάλλω στὸ ἀναλόγιο. Φυσικὰ καὶ θὰ ἀκολουθήσω τὴν παράδοση ὅπως πρέπει.

Δὲν σημαίνει ὅμως πὼς πρέπει νὰ καταδικάσουμε τὴν ἀπόπειρα τοῦ κ. Νέγρη. Γράφει στρωτὰ καὶ σὰν ἄσκηση οἱ συνθέσεις του μοῦ ἀρέσουν. Κάποιες κάνουν γιὰ ἀναλόγιο κάποιες ὄχι (κατ' ἐμέ). Πέραν αὺτοῦ μᾶλλον θόρυβος γίνεται, ὁ συνθέτης ἁπλὰ ἀνέβασε, ἐπαναλαμβάνω, δὲν ἐνθάρρυνε κάνένα τὶ νὰ κάνει.
 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Καταρχήν δεν μελοποίησε όλο τον όρθρο και την λειτουργία σε έναν ήχο.Όπως σ εσάς σας είναι βαρετό να ακούτε έναν ήχο από την αρχή ως το τέλος ή σ ένα κέντρο διασκέδασης κτλ...έτσι για κάποιους είναι βαρετό να ψέλνουνε η να ακούνε τα ευλογητάρια κάθε Κυριακή στον πλ.α φαντάζομαι εγώ φερ ειπείν...
Αν το πρόβλημα της παραδόσεως ήταν μόνο σε τι ήχο πρέπει να ψέλνουμε τα λειτουργικά και δεν ξέρω τι άλλο,καλά θα ήταν.Ο παραδοσιακός ψάλτης δεν φαίνεται μόνο στο αν τηρεί τους ήχους,αλλά και στο πως εκτελεί σωστά (και τις έλξεις)τα διαστήματα των ήχων και στο καλλωπισμό των τροπαρίων.
Όπως σ εσάς δεν σας άρεσε στα αυτιά αυτή η μελοποίηση έτσι και σ εμένα δεν μου αρέσει να ακούω τον β'ήχο με έλξεις,γιατί δεν συνηθίζεται εκεί όπου προέρχεται η παράδοση.Αλλά δεν το κάνω θέμα σε κάθε ηχογράφηση όπου ανεβαίνει στο ψαλτολόγιο από συγκεκριμένους...και να τους προσβάλω πως το έψαλλες είσαι μεγάλε φάλτσος...
Ο κ.Νέγρης μελοποίησε σε τρίτο ήχο τα ευλογητάρια και τα παραχώρησε στο ψαλτολόγιο.Όποιος θέλει κάνει ένα κλικ επάνω στο αρχείο το κατεβάζει στον υπολογιστή του και τα χρησιμοποιεί αυτά τα ευλογητάρια στην εκκλησία.Οι άλλοι...
Κύριε Καλπακίδη ότι ανεβαίνει σχολιάζεται αλλά πριν να σχολιάζεται το ''χωρίς σχόλια'' του κ.Νέγρη,έπρεπε να τον ρωτάγατε πρώτα τι εννοεί με αυτήν την φράση του κατά την ταπεινή μου γνώμη.Μάλλον εδώ έγινε κάποια παρεξήγηση όπως φάνηκε στο #9.

Τα Ευλογητάρια,υπήρχε από παλιά και υπάρχει ακόμα παράδοση να ψάλλονται και σε τρίτο ήχο.,εκτός βάβαια του πλ.α΄,ή και του α' ήχου (αυτά σε ρυθμό αργό).Όχι όμως και σε άλλο ήχο.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Φίλε Δομέστικε, να πω πως έκανες χθες την εγγραφή σου στο Ψαλτολόγιον και δεν έχεις παρακολουθήσει τι έγινε με τα παραδείγματα που αναφέρεις παρακάτω ώστε να μείνουν έτσι, να σε καταλάβω...
Τὰ προκείμενα τοῦ Ἑσπερινοῦ στὸ Ὡρολόγιο ἔχουν ξεχωριστὸ ἦχο, ὅμως ψάλλονται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.

Τὰ προεόρτια ἀπολυτίκια Χριστουγέννων καὶ Θεοφανείων ἐπιγράφονται ἦχος δ΄Κατεπλάγη Ἰωσήφ καὶ ψάλλονται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.

Τὸ Εἰ καὶ ἐν Τάφῳ ἐπιγράφεται πλ. δ΄ καὶ ψάλλεται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.

Μία σημείωη μόνο. Τα Απολυτίκια που αναφέρεις σε Δ΄ ήχο ψάλλονται πάλι, απλά στο στυλ του αντίστοιχου Αναστάσιμου.

Πέραν τῶν παραπάνω δειγμάτων νὰ ὑπενθυμίσω πὼς τὸ τὶ θὰ ψαλλεῖ στο ἀναλόγιο σήμερα, ποὺ δεν ὑπάρχει ἔλεγχος, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸν ψάλτη κυρίως. Ὁ Νικόλαος ἔχει ἀπαγορευτεῖ ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο ἀλλὰ κυκλοφορεῖ στὰ ἀναλόγια χωρίς νὰ ἐνοχλεῖται τις.

Μα δεν είναι αισθητικό το θέμα εδώ. Anyway...

Τὶ ἐννοῶ; Ὁ κ. Νέγρης συνθέτει καὶ ἀνεβάζει. Δὲν ἔγραψε οὕτε παρότρυνε κάποιον νὰ τὰ ψάλλει στο ἀναλόγιο ἐν ᾦρᾳ ἀκολουθίας. Οὕτε σημαίνει πὼς ἐπειδὴ μοῦ ἄρεσαν θὰ τὰ ψάλλω στὸ ἀναλόγιο. Φυσικὰ καὶ θὰ ἀκολουθήσω τὴν παράδοση ὅπως πρέπει.

Εφόσον επικρατεί αυτή η λογική τελικά, δεν καταλαβαίνω (όπως και ο Δημήτρης στο δεύτερο μήνυμα του θέματος) τι ρόλο έχει το άλλο, το όπως δεν πρέπει.
Δὲν σημαίνει ὅμως πὼς πρέπει νὰ καταδικάσουμε τὴν ἀπόπειρα τοῦ κ. Νέγρη. Γράφει στρωτὰ καὶ σὰν ἄσκηση οἱ συνθέσεις του μοῦ ἀρέσουν.

Όντως γράφει στρωτά ο άνθρωπος και για αυτό το λόγο είναι κρίμα να αναλώνεται σε τέτοιες προσπάθειες (κάπως τις είχε σχολιάσει νομίζω ο κ. Καρασταμάτης κάπου), ενώ θα μπορούσε να γράψει κάτι πράγματι χρήσιμο, ακριβώς λόγω αυτής της λογικής στη μουσική γραφή του. Στο θέμα της άσκησης δεν θα συμφωνήσω διότι αφενός εάν θέλει να εξασκηθεί κανείς υπάρχει αστείρευτο υλικό μέσα στα πλαίσια του όπως πρέπει, αφετέρου... υπάρχει και άλλος λόγος που δεν είναι του παρόντος λόγω του ότι θα χρειαστεί να επεκταθώ αρκετά.
Κάποιες κάνουν γιὰ ἀναλόγιο κάποιες ὄχι (κατ' ἐμέ). Πέραν αὺτοῦ μᾶλλον θόρυβος γίνεται, ὁ συνθέτης ἁπλὰ ἀνέβασε, ἐπαναλαμβάνω, δὲν ἐνθάρρυνε κάνένα τὶ νὰ κάνει.
Σύμφωνοι σ' αυτό. Εφόσον λοιπόν με τη λογική αυτή οι συνθετικοί ορίζοντες επεκτείνονται προς όλες τις κατευθύνσεις, ελπίζω να μου επιτραπεί αυτό.
 
Last edited:
Top