Τα κείμενα δεν είναι ιερά. Τα νοήματα μπορεί να είναι. Υπάρχουν περιπτώσεις (αν δεν κάνω λάθος σε διορθωμένα μηναία από τον Βαρθολομαίο, αναφέρει ότι κάποια τροπάρια που παρελείφθησαν ήταν "κακόζηλα" ως στιχουργήματα). Ούτε όλοι οι συγγραφείς ύμνων ήταν άγιοι. Για τους περισσότερους ίσως να μη ξέρουμε καν ποιοι ήταν. Και σήμερα γράφονται ακολουθίες. Όλοι αυτοί είναι άγιοι; Και το ότι ψάλλονται στην εκκλησία δεν τα καθαγιάζει αυτόματα. Επίςσης «...ο ίδιος δηλαδή ύμνος -με τα ίδια λόγια και την ίδια μουσική-...» όπου κι αν ψαλεί την ίδια θεολογία εκφράζει.
Δεν ήταν όλοι άγιοι ούτε τώρα είναι άγιοι και σαφώς υπήρχαν και κακόζηλα στιχουργήματα. Όπως και εγκώμια που παρεισέφρησαν και βγαίνουν εκτός μέτρου. Και όσον αφορά στις σύγχρονες ακολουθίες, εγώ είμαι ο πρώτος ο οποίος λέει ότι τα περισσότερα σύγχρονα Δοξαστικά είναι παντελώς ακατάλληλα για ψάλσιμο γιατί δεν ακολουθούν κανένα μέτρο και ουσιαστικά είναι εκθέσεις ιδεών με απίστευτα μακροπερίοδο λόγο. Ως σημεία αναφοράς έχω τα μέλη της χρυσής εποχής της Υμνογραφίας κυρίως κατά την περίοδο της Μακεδονικής Αναγέννησης αλλά και όχι μόνο. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν άριστοι γνώστες και της γλώσσας αλλά και της μετρικής και αυτοί θα έπρεπε να εμπνέουν και τους σημερινούς επίδοξους υμνογράφους. Αυτοί λοιπόν (ιωάννης Δαμασκηνός, Κασσιανή, Ιωσήφ ο Υμνογράφος, Λέων Στ΄ Σοφός, Κοσμάς Μαϊουμάς, Κων/νος Ζ΄ Πορφυρογέννητος κλπ) και διασκελισμούς κάνουν και παρατονισμούς έχουν και τα έργα τους είναι αριστουργήματα και προφανώς η μουσική η οποία τα επενδύει δεν μπορεί να αλλοιώσει το ποιητικό μέτρο επειδή κάποιοι που έμαθαν μερικά αρχαία σκανδαλίζονται από έναν παρατονισμό ή έναν διασκελισμό. Σχετικά τώρα με τον χώρο στον οποίο ψάλλονται, είναι σαν μία Βυζαντινή εικόνα η οποία βρίσκεται στο Αβαείο του Ουεστμίνστερ (υπάρχει όντως). Σε έναν τέτοιο χώρο είναι εκτός πλαισίου λατρείας, ουσιαστικά είναι ένα διακοσμητικό αντικείμενο... Το ίδιο και ένας ύμνος εκτός πλαισίου Ορθόδοξης Λατρείας.
Κανείς δεν υπόστήριξε στην παρούσα συζήτηση κάτι τέτοιο ως αξίωμα. Το αντίθετο. Ως αξίωμα υποστηρίζεται ότι μόνον το ποητικό μέτρο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Ποιος ακριβώς ορίζει κάτι τέτοιο και γιατί το θέτει[ς] ως αξίωμα;
Όταν διατυπώνεται η άποψη ότι όταν διαφοροποιείται ο ποιητικός τόνος από τον γραμματικό πρέπει να θυσιάζεται ο ποιητικός χάριν του γραμματικού, αυτό δεν υποδηλώνει; Εγώ λέω ότι εφ' όσον έχουμε να κάνουμε με ποιήματα τα οποία έχουν μέτρο τότε και η μουσική οφείλει να ακολουθεί το μέτρο διότι ποίηση και μουσική δεν γίνεται να είναι δύο διαφορετικά πράγματα, τότε έχουμε τερατούργημα, δεν έχουμε αρμονία. Θυσιάζουμε πολλά και σημαντικά και δεν κερδίζουμε τίποτα στην ουσία.