Κυριακὴ Βαΐων 09-04-2017 & Μεγάλη Ἑβδομάς

nektar

νεοαρχάριος
Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ, Ὄρθρου, (ἀναγνώσματα) Λειτουργίας, Λυχνικοῦ doc & pdf.
Συντεταγμένη φυλλάδα μὲ μουσικὰ κείμενα ἐδῶ & ἀντίστοιχα ἠχητικὰ ἐδῶ.
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ & ἐδῶ.
Τοῦ ἐν ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Ἐπιφανίου ἐπισκόπου Κύπρου εἰς τὰ Βαΐα, ἐδῶ.
Ἕτερα Τριῳδίου ἐκ τοῦ ἱστοχώρου nektarios.gr ἐδῶ, περὶ νηστείας Α, Β, Γ, Δ & Ε.
Ὑμνοι Τριῳδίου, ἠχογραφήματα πατριαρχικά, ἐδῶ. Ἀφιέρωμα Πάσχα ἐδῶ.
πρωτ. Αλέξανδρος Σμέμαν - Μεγάλη Σαρακοστή, Πορεία πρὸς τὸ Πάσχα, ἐδῶ.
*
Σάββατον Λαζάρου
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, τροπάρια, ἀναγνώσματα Λειτουργίας doc & pdf.
(σταθερὰ πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ & ἐδῶ.
*
Μεγάλη Δευτέρα
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, ὡρῶν, ἑσπερινοῦ, προηγιασμένης, ἀποδείπνου doc & pdf.
(σταθερὰ πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ καὶ ἐδῶ.
*
Μεγάλη Τρίτη
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, ὡρῶν, ἑσπερινοῦ, προηγιασμένης, ἀποδείπνου doc & pdf.
(σταθερὰ πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ καὶ ἐδῶ.
*
Μεγάλη Τετάρτη
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, ὡρῶν, ἑσπερινοῦ, προηγιασμένης, ἀποδείπνου doc & pdf.
(σταθερὰ πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ καὶ ἐδῶ.
*
Μεγάλη Πέμπτη
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, ὡρῶν, ἑσπερινοῦ, θ.λειτουργίας, ἀποδείπνου doc & pdf.
(σταθερὰ πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ καὶ ἐδῶ.
*
Μεγάλη Παρασκευή
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, μεγάλων ὡρῶν, ἑσπερινοῦ ἀποκαθηλώσεως doc & pdf.
(σταθερὰ πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ καὶ ἐδῶ.
*
Μέγα Σάββατον
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, ἑσπερινοῦ, θ.λειτουργίας doc & pdf.
(σταθερὰ πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ καὶ ἐδῶ.
*
Κυριακὴ Πάσχα
Ἀκολουθίαι παννυχίδος, ὄρθρου, θ.λειτουργίας, ἑσπερινοῦ doc & pdf.
(σταθερὰ ἕως 22 Ἀπριλίου, πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ καὶ ἐδῶ.
*
Δευτέρα Πάσχα
Ἀκολουθίαι ὄρθρου, θ.λειτουργίας, ἑσπερινοῦ doc & pdf.
(σταθερὰ ἕως 22 Ἀπριλίου, πλὴν συναξαρίου μηναίου)
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Ἀφιέρωμα Πάσχα ἐδῶ.
*
Σχετικὴ λειτουργικὴ ἔκδοσις (συντεταγμένη ἀναλυτικὴ φυλλάδα ψαλλομένων):
«Αἱ Ἀναστάσιμοι ἀκολουθίαι Ἁγίου Πάσχα, ἤτοι Παννυχίς, Ὄρθρος, Θ.Λειτουργία,
Ἡμερονύκτιος Ἀκολουθία, Ἑσπερινὸς Ἀγάπης (& Εὐαγγέλιον εἰς 45 γλώσσας)
καὶ σχετικὰ ὑμνολογικὰ ἁγ. Γεωργίου· ἐκδ. Παρρησία, 210-9422075, email
ISBN: 978-960-696-146-5
*
Ἠχογραφήματα πατριαρχικὰ περιόδων Μεγάλης Ἑβδομάδος καὶ Πεντηκοσταρίου.
 
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Ἡ ἀκολουθία τῆς θείας μεταλήψεως δὲν λέγεται στὸ ναό, δὲν εἶναι ἐκκλησιαστική, ἀλλὰ ἀτομική.

Ὅσο ἐκλείπει ἡ πίστη, στὶς εὐχὲς τονίζεται ἡ ἀναξιότητα, λείπει ὅμως ἡ παλιά συλλογικότητα, τὸ «μυστήριον τῆς συνάξεως», ὁ ἀσπασμός, «ὅτι εἷς ἄρτος, ἓν σῶμα οἱ πολλοί ἐσμεν· οἱ γὰρ πάντες ἐκ τοῦ ἑνὸς ἄρτου μετέχομεν» (Α’ Κορ. ι’ 17). Ὁ διπλανός μου εἶναι καὶ αὐτὸς μέλος τοῦ ἴδιου σώματος.

Ἡ ἀκολουθία τῆς θείας μεταλήψεως τῶν σημερινῶν Ὡρολογίων εἶναι γραμμένη σὲ ἑνικὸ ἀριθμό, ἄρα εἶναι ἰδιωτικὴ καὶ ὄχι ἐκκλησιαστικὴ ἀκολουθία (Ἰ. Φουντούλη Ἀπαντήσεις τ. 4 σ. 158). Δὲν λέγεται στὸ ναό, δὲν ἁρμόζει στὴν ἀδελφότητα καὶ τὴν ἑορτὴ τῆς Κυριακῆς.

«Στὴ θεία λειτουργία βγαίνομε ἀπὸ τὸ ἄτομό μας καὶ ἐρχόμαστε ἱεραρχικὰ συντεταγμένοι σὲ σῶμα Χριστοῦ» (ὅπ. πρ. σ. 159) προσφέροντας «τὴν ἁγίαν ἀναφορὰν» καὶ τὴν Κυριακὴ προσευχὴ σὲ πληθυντικὸ ἀριθμό. Ἀνεπίτρεπτη δὲ εἶναι ἡ παρεμβολὴ τῆς ἀτομικῆς κατανυκτικῆς αὐτῆς ἀκολουθίας κατὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἀκολουθία τῆς ἀναστάσεως («ἐφάνη γὰρ ἡ κοινὴ βασιλεία», «ἐν χαρᾷ ἀλλήλους περιπτυξώμεθα») καὶ τῆς διακαινησίμου ἑβδομάδας. Ἡ ἀκολουθία εἶναι ἰδιωτική, μεταγενέστερη, ἀντιλειτουργικὴ καὶ ἄχρηστη. Πρέπει νὰ καταλάβουμε ὅτι ἡ θεία εὐχαριστία ἀνήκει ὁλόκληρη στοὺς πιστούς, οἱ ὁποίοι ἔχουν ἄμεση ἀνάγκη νὰ συμμετέχουν στὶς εὐχὲς καὶ νὰ ἀπαντοῦν σ’ αὐτὲς οἰκοδομούμενοι πολλαπλῶς. Ἡ λειτουργία εἶναι πλήρης, ἀρκετὴ καὶ δὲν χρειάζεται ἐνέσεις. Ὑπάρχουν πλεῖστα ὅσα ἄλλα στοιχεία τῆς λατρείας ποὺ περιμένουν τὸ ζῆλο μας.

Γιὰ τὴν θεία κοινωνία χρειάζεται ἐπίγνωση τῆς δωρεᾶς καὶ ταπείνωση (ἀκολουθία θείας μεταλήψεως), ἀλλὰ ὄχι μόνο αὐτά.

Προϋποθέσεις εἶναι καὶ τὸ μυστήριο τῆς ἐξομολόγησης, ἡ εὐχαριστία, ἡ δοξολογία, ἡ ἀγάπη, ἡ συγχώρηση, ἡ ἀνοχή, ἡ εἰρήνη, ἡ ἑνότητα, ἡ ὀρθοδοξία ὅλων, ἡ ἀνησυχία γιὰ τὸ ἄν ὁ ἄλλος δὲν κοινωνεῖ, ἡ προσοχή, τὸ «στῶμεν καλῶς», τὸ «ἄνω σχῶμεν τὰς καρδίας». Τὰ μυστήρια ἀρκοῦν, δὲν χρειάζονται προσθῆκες. Δὲν ἀκυρώνω τὴν ἀκολουθία. Εἶναι βοηθητικὴ σὰν ἰδιωτικὴ πνευματικὴ προετοιμασία μετὰ ἀπὸ ἐπιτίμιο. «Τὴν ἀκολουθία τῆς θείας μεταλήψεως, ὅταν τὴ διαβάσει καὶ ὁ πιὸ ἁμαρτωλός, ἁγιάζεται πολύ» (Ὅσίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου Βίος καὶ λόγοι 2003 σ. 341). Ὁ ἑορταστικός-ἐσχατολογικὸς χαρακτήρας τελέσεως τῆς θείας εὐχαριστίας εἶναι πάντοτε δεδομένος (Χρυσόστομος, Μάξιμος ὁμολογητής· βλ. π. Π. Κουμαριανοῦ Ἡ γονυκλισία κατὰ τὴν τέλεση τοῦ μυστηρίου τῆς θείας εὐχαριστίας Σύναξη τ. 119 (2011) σσ. 44-56). Πένθος ἤ ὑπερβολικὴ ἁμαρτωλογία δὲν ἁρμόζουν στὴν ὑπερφυῆ δωρεὰ αὐτῆς τῆς τράπεζας. Κυρίως εὐχαριστοῦμε κατὰ τὸ δείπνο.
 

kermeniwts

Νέο μέλος
μου άρεσε:
«Τὴν ἀκολουθία τῆς θείας μεταλήψεως, ὅταν τὴ διαβάσει καὶ ὁ πιὸ ἁμαρτωλός, ἁγιάζεται πολύ» (Ὅσίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου Βίος καὶ λόγοι 2003 σ. 341).
 
Top