Η Θ. Λειτουργία του αγ. Ιακώβου του Αδελφοθέου στη παράδοση της Εκκλησίας

Shota

Παλαιό Μέλος
Για την πληρότητα πρέπει όμως να πούμε πως υπάρχει και η συνοδική κατάκριση της λειτουργίας του Αγ. Ιακώβου από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως (βλ. εδώ, σσ. 354, 373-378, αλλά και το άρθρο του Grumel).
 

Attachments

  • 467E0334-2641-43E2-866E-8AED90D6B607.jpeg
    467E0334-2641-43E2-866E-8AED90D6B607.jpeg
    1 MB · Views: 38
  • 87BBD2F5-10CC-46BB-89E6-5FF4B28253D5.jpeg
    87BBD2F5-10CC-46BB-89E6-5FF4B28253D5.jpeg
    987.3 KB · Views: 37

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μοῦ ἀνοίγει. Ἐννοῶ ἐπί τοῦ θέματος...
Ποῦ καί τί λέει κάτι σχετικό μέ συνοδική κατάκριση της λειτουργίας του Αγ. Ιακώβου από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ;
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Μοῦ ἀνοίγει. Ἐννοῶ ἐπί τοῦ θέματος...
Ποῦ καί τί λέει κάτι σχετικό μέ συνοδική κατάκριση της λειτουργίας του Αγ. Ιακώβου από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ;

Π.χ. εδώ.
 

Attachments

  • 40A2E289-F647-4EAF-90AE-DE0B801A9B3B.jpeg
    40A2E289-F647-4EAF-90AE-DE0B801A9B3B.jpeg
    868.5 KB · Views: 26

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Θεόδωρος Ξ. Γιάγκου, Γνώριζε η βυζαντινή περιφέρεια κανονικό δίκαιο;

Συγκεκριμένα, στο ερώτημα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας: Εάν πρέπει να τελούνται οι αρχαίες λειτουργίες των αποστόλων Μάρκου και Ιακώβου, σύμφωνα με τη λειτουργική πράξη των δυο παλαιφάτων Πατριαρχείων, Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων, ο Βαλσαμών είναι αρνητικός, προβάλλοντας αποκλειστικά τη λειτουργική τάξη της Κωνσταντινούπολης, που γνώριζε μόνο τις λειτουργίες του Μεγάλου Βασιλείου και του Χρυσοστόμου. Για να υποστηρίξει τη θέση του επικαλείται, σε αυτή την περίπτωση, το έθος που επέχει θέση νόμου, στηριζόμενος σε μια παλαιά αρχή, που διετύπωσε ο Ρωμαίος νομοδιδάσκαλος Ουλπιανός και στη συνέχεια υιοθετήθηκε από τους χριστιανούς Ρωμαίους, εντασσόμενη και στη συλλογή των Βασιλικών: «Διά τοι τούτο και οφείλουσι πάσαι αι Εκκλησίαι του Θεού ακολουθείν τω έθει της Νέας Ρώμης, ήτοι της Κωνσταντινουπόλεως, και ιερουργείν κατά τας παραδόσεις των μεγάλων διδασκάλων και φωστήρων της ευσεβείας, του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και του αγίου Βασιλείου. Φησί γάρ το μα’ κεφάλαιον του α’ τίτλου του β’ βιβλίου των Βασιλικών˙ Περί ων έγγραφος ου κείται νόμος, παραφυλάττειν δει το έθος, ω η Ρώμη κέχρηται». Επομένως, εκτός του γραπτού νόμου, το έθος υποστήριζε την αυθεντία της Νέας Ρώμης και προέβαλλε πολλαπλώς την παράδοσή της, τόσο στο επίπεδο της πολιτειακής όσο και της εκκλησιαστικής νομοθεσίας.

.............................
χωρίς σχόλια...
(ὅμως πρβλ.)
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Πάντως η συλλογή των Βασιλικών λέει κάτι τέλειος άλλο από αυτό που υποστηρίζουν η Σύνοδος και ο Βαλσαμών. Αλλά δεν είναι το θέμα αυτό. Εγώ απλά μια πληροφορία έδωσα.
 

Attachments

  • D0B682C8-8B9F-48FE-87C4-1C97281C6B00.jpeg
    D0B682C8-8B9F-48FE-87C4-1C97281C6B00.jpeg
    611.5 KB · Views: 15

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Τό θέμα εἶναι ὅτι ὄπως ἡ παλαιά Ρώμη ἐπέβαλε τή Ρωμαϊκή Λειτουργία καί κατήργησε παλαιές Λειτουργίες καί Παραδόσεις, ὅπως Γαλλικανική, Ἀμβροσιανή κλπ..., ἔτσι καί ἡ Νέα... :cool::cool::cool: πρέπει...

ΥΓ. Πάντως πολλά «παραμύθια» γιά Συνοδικές ἀνύπαρκτες...
 
Top