[Σημ. συντ. (π.Μ.) Μετακίνηση μηνυμάτων από το θέμα: Μουσικά κείμενα Παρακλήσεων της Θεοτόκου (Μικράς και Μεγάλης)
Επιτρέψατέ μου να εκφέρω μία «αιρετική» άποψη. Θεωρώ ότι ο προσφορότερος τρόπος να ψαλεί ο οποιοσδήποτε κανόνας είναι μαθαίνοντας σωστά τους ειρμούς και εφαρμόζοντας τις μουσικές γραμμές στα τροπάρια. Αυτή θεωρώ ότι είναι η φιλοσοφία του κανόνα. Ειδικώτερα, οι Παρακλητικοί Κανόνες, λόγω και της ψαλμωδίας τους από γυναίκες έχουν κακοποιηθεί ίσως περισσότερο από κάθε άλλου είδους κανόνα με ελευθεριάζουσες ερμηνείες οι οποίες εμένα τουλάχιστον δεν με εκφράζουν. Επίσης, καθώς είναι κανόνας, προέχει η σωστή ερμηνεία με βάση το μέτρο του μέλος και όχι με βάση τη σύνταξη ή γραμματικά κόμματα και τελείες. Τα κείμενα της βυζαντινής υμνογραφίας είναι ποιήματα με μέτρο και όχι πεζές διδαχές.
Επιτρέψατέ μου να εκφέρω μία «αιρετική» άποψη. Θεωρώ ότι ο προσφορότερος τρόπος να ψαλεί ο οποιοσδήποτε κανόνας είναι μαθαίνοντας σωστά τους ειρμούς και εφαρμόζοντας τις μουσικές γραμμές στα τροπάρια. Αυτή θεωρώ ότι είναι η φιλοσοφία του κανόνα. Ειδικώτερα, οι Παρακλητικοί Κανόνες, λόγω και της ψαλμωδίας τους από γυναίκες έχουν κακοποιηθεί ίσως περισσότερο από κάθε άλλου είδους κανόνα με ελευθεριάζουσες ερμηνείες οι οποίες εμένα τουλάχιστον δεν με εκφράζουν. Επίσης, καθώς είναι κανόνας, προέχει η σωστή ερμηνεία με βάση το μέτρο του μέλος και όχι με βάση τη σύνταξη ή γραμματικά κόμματα και τελείες. Τα κείμενα της βυζαντινής υμνογραφίας είναι ποιήματα με μέτρο και όχι πεζές διδαχές.
Last edited by a moderator: