Πρόσβαση στην ψηφιοποιημένη βιβλιοθήκη του Κ. Ψάχου «Πέργαμος» του Πανεπιστημίου Αθηνών

dimitris

Παλαιό Μέλος
Με χαρά είδα στο ιντερνετ ότι με κονδύλια της ΕΟΚ έχει αναρτηθεί ψηφιακά η τεράστια βιβλιοθήκη του Ψάχου. Οταν όμως προσπάθησα να ανοίξω μια σελίδα έλαβα το μήνυμα ότι: Η πρόσβαση υπόκειται σε περιορισμό πνευματικών δικαιωμάτων.
Δηλαδή είναι μια ψηφιακή βιβλιοθήκη, χωρίς βιβλία γιατί δεν έχουμε δικαίωμα να τη δούμε.
Ερώτημα.
1. Η οικογένεια Ψάχου ας υποθέσουμε έχει δικαίωμα να δει τα έργα του Παππού;
2. Τα κονδύλια της ΕΟΚ αναλώθηκαν για να βλέπει όποιος έχει πνευματικό δικαίωμα;

Και από κάτω έχει τα σήματα της ΕΟΚ που υποχρεωτικά βάζουν αφού γίνει η διακίνησις των απαραίτητων κονδυλίων.

Ισως δεν κατάλαβα καλά. \
Δεστε κι εσείς.
http://pergamos.lib.uoa.gr/dl/read?pid=uoadl:126856
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Έστειλα email ζητώντας εξηγήσεις, και ευτυχώς κάποιος φιλότιμος άνθρωπος απο κει μου απάντησε:

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι ο περιορισμός στην πρόσβαση του φωτογραφικού υλικού αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στην διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ιδιοκτησία του οποίου συμπεριλαμβάνεται η εν λόγω Συλλογή, και σε καμμία περίπτωση δεν αποβλέπει στην παρεμπόδιση οποιασδήποτε μουσικολογικής ή άλλης έρευνας απαιτεί αυτοψία του ανήκοντος σε αυτή πηγαίου υλικού. Σπεύδω δε να διευκρινίσω ότι για τον λόγο αυτόν ακριβώς η Βιβλιοθήκη Κ. Ψάχου είναι ανοικτή για τους ερευνητές ήδη από του μηνός Απριλίου, με ωράριο λειτουργίας 10.00 - 14.00 καθημερινά, από Δευτέρας έως Παρασκευής

Φυσικά δεν μένουμε όλοι κοντά εκεί.....Τι λέτε;
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Έστειλα email ζητώντας εξηγήσεις, και ευτυχώς κάποιος φιλότιμος άνθρωπος απο κει μου απάντησε:

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι ο περιορισμός στην πρόσβαση του φωτογραφικού υλικού αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στην διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ιδιοκτησία του οποίου συμπεριλαμβάνεται η εν λόγω Συλλογή, και σε καμμία περίπτωση δεν αποβλέπει στην παρεμπόδιση οποιασδήποτε μουσικολογικής ή άλλης έρευνας απαιτεί αυτοψία του ανήκοντος σε αυτή πηγαίου υλικού. Σπεύδω δε να διευκρινίσω ότι για τον λόγο αυτόν ακριβώς η Βιβλιοθήκη Κ. Ψάχου είναι ανοικτή για τους ερευνητές ήδη από του μηνός Απριλίου, με ωράριο λειτουργίας 10.00 - 14.00 καθημερινά, από Δευτέρας έως Παρασκευής

Φυσικά δεν μένουμε όλοι κοντά εκεί.....Τι λέτε;

Σαν ''δωρο αδωρο'' μου φαινεται .
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Απλά μας λένε οτι αν θέλεις έλα να τα δεις και να τα μελετήσεις απο κοντά. Λίγο χαζομάρα βέβαια, αλλα αφού δεν υπάρχει άλλη λύση...

Βασικά σκεφτόμουν μήπως να κάναμε μια αίτηση για να έχουμε πρόσβαση διαδικτυακά τα μέλη του φόρουμ σαν ομάδα που ασχολούμαστε με τη μουσική. Αλλα δίστασα να το πω γιατί όσες τέτοιες προτάσεις έχω κάνει στο παρελθόν δεν βρήκαν τόπο.
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Απλά μας λένε οτι αν θέλεις έλα να τα δεις και να τα μελετήσεις απο κοντά. Λίγο χαζομάρα βέβαια, αλλα αφού δεν υπάρχει άλλη λύση...

Βασικά σκεφτόμουν μήπως να κάναμε μια αίτηση για να έχουμε πρόσβαση διαδικτυακά τα μέλη του φόρουμ σαν ομάδα που ασχολούμαστε με τη μουσική. Αλλα δίστασα να το πω γιατί όσες τέτοιες προτάσεις έχω κάνει στο παρελθόν δεν βρήκαν τόπο.

Καλή πρόταση είναι αυτή,αλλά,αν γίνει τέτοιου είδους αίτηση,πιστεύω ότι δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν τα μη επώνυμα μέλη του φόρουμ.
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Αν και είναι κάτι σαν εκβιασμός, ίσως είναι απαραίτητο αν θέλουν να συμμετέχουν...Δεν σκέφτομαι άλλο τρόπο...
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Βασικά σκεφτόμουν μήπως να κάναμε μια αίτηση για να έχουμε πρόσβαση διαδικτυακά τα μέλη του φόρουμ σαν ομάδα που ασχολούμαστε με τη μουσική. Αλλα δίστασα να το πω γιατί όσες τέτοιες προτάσεις έχω κάνει στο παρελθόν δεν βρήκαν τόπο.

Θανάση, καλή η πρότασή σου και θα ήταν ευχής έργον εάν γινόταν. Φοβάμαι όμως οτι δεν θα δεχθεί ποτέ η διαχείρηση της Βιβλιοθήκης τέτοιο πράγμα διότι από τη στιγμή που θα δοθεί διαδικτυακή πρόσβαση σε μία ομάδα όπως τα μέλη του Ψαλτολογίου τότε σίγουρα θα διαρρεύσει και προς τα έξω (χωρίς να υπάρχει τρόπος να διασφαλιστεί οτι αυτό δεν θα γίνει), κάτι που προφανώς δεν θα θέλουν. Δυστυχώς, είναι ένα ακόμα παράδειγμα θησαυρών της παράδοσης που μένουν απρόσιτοι στους πολλούς για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων.
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Δεν είναι απρόσιτοι! Μπορείς να πας και να μελετήσεις τα ίδια τα χειρόγραφα ιδίοις όμασιν...απλά είναι δίκοπο μαχαίρι.....

Θα δούμε το καλοκαίρι!!
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Απρόσιτοι εννοώ σε αυτούς που δεν μένουν κοντά ή δουλεύουν τις καθημερινές 10-2μμ που φαντάζομαι είναι οι περισσότεροι. Άσε αυτούς που είναι στο εξωτερικό... ακόμα και κοντά να μένεις και να μη δουλεύεις εκείνες τις ώρες, είναι υπερβολική ταλαιπωρία για κάποιον που θέλει να μελετήσει το υλικό εκτεταμένα. Δε μιλάμε να πάει κάποιος και να δεί απλά τί υπάρχει. Τέλος πάντων.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Τι πάει να πει "Πνευματικά δικαιώματα" σε χειρόγραφα τέτοιας αξίας; Και ποιος κρίνει ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση; Εγώ πρόπερσι τέτοιο καιρό είχα κατεβεί στην Αθήνα και στην Εθνική Βιβλιοθήκη με σκοπό να ζητήσω, αν και όπως γίνεται, αντίγραφα, είτε με δικιά μου φωτογραφική μηχανή είτε αναθέτοντάς το στο φωτογράφο που συνεργάζεται με τη βιβλιοθήκη, από τον κώδικα ΜΠΤ 705, τον γ' τόμο της Παπαδικής που έχει όλα τα αρχαία μαθήματα της Θ. Λειτουργίας και είναι αυτόγραφο του Χουρμουζίου. Η κοπέλα στο αναγνωστήριο μου έδωσε τον ίδιο τον κώδικα, αλλά μου είπε πως για φωτογραφίες πρέπει να μιλήσω με τη διευθύντρια και γι' αυτό να περιμένω κανένα τρίωρο. Κάθισα και περιεργάστηκα τον τόμο. Είχε πρόσθετες σημειώσεις, διαστολές κλπ με μολύβι και με στυλό σε πέντε τουλάχιστον σημεία. Όταν εν τέλει είδα την διευθύντρια μου είπε πως το πολύ μέχρι 20 φωτογραφίες μπορούσα να βγάλω και αυτές μέσω του φωτογράφου της βιβλιοθήκης. Παραπάνω τίποτα. Μου είπε κιόλας να ψάξω για τα βιβλία του Κλέντου όπου έχουνε εκδοθεί κάποια πράγματα και ίσων να με ενδιέφεραν. Με έδιωξε κακήν κακώς απ' το γραφείο της γιατί περίμενε δημοσιογράφους.
Κύριοι, δεν ανέχομαι
1. Να βλέπω μουτζουρωμένους τέτοιους θησαυρούς
2. Να μου τους εκθέτουν στο έλεός μου και στο έλεος του καθενός αδαούς. Ας υπάρξει φωτογραφικό ψηφιακό αρχείο ή μικροφίλμ, και σε αυτά να ανατρέχει όποιος θέλει κάτι από αυτά τα κειμήλια.
3. Να μου αρνούνται το δικαίωμα να πάρω αντίγραφά, έστω και με το δικό τους φωτογράφο, αυτά που με ενδιαφέρουν. Και η ειρωνία; Κατά την αναμονή μου γνωστός καθηγητής Πανεπιστημίου μπήκε στο αναγνωστήριο, ζήτησε δύο κώδικες, τους πήρε κι έφυγε!!! Οι κώδικες είναι ιδιοκτησία όλων των Ελλήνων και επομένως πρέπει όλοι όσοι θέλουν να μπορούν να έχουνε κάποιο αντίγραφο.
4. Να με κοροϊδεύουν λέγοντάς μου να αγοράσω το ένα ή το άλλο βιβλίο. Έχω κρίση και ξέρω κι εγώ να ψάξω αν θέλω. Δεν έκανα ολόκληρο ταξίδι για να ακούσω μια διαφήμιση.
5. Να τους λέω ότι κατέβηκα από Θεσσαλονίκη γι' αυτό το σκοπό και να με πετάνε έξω από το γραφείο τους, μετά μάλιστα από αναμονή 3,5 ωρών.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Τι πάει να πει "Πνευματικά δικαιώματα" σε χειρόγραφα τέτοιας αξίας; Και ποιος κρίνει ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση;
....................................................................................................
Κύριοι, δεν ανέχομαι
1. Να βλέπω μουτζουρωμένους τέτοιους θησαυρούς
2. Να μου τους εκθέτουν στο έλεός μου και στο έλεος του καθενός αδαούς. Ας υπάρξει φωτογραφικό ψηφιακό αρχείο ή μικροφίλμ, και σε αυτά να ανατρέχει όποιος θέλει κάτι από αυτά τα κειμήλια.
3. Να μου αρνούνται το δικαίωμα να πάρω αντίγραφά, έστω και με το δικό τους φωτογράφο, αυτά που με ενδιαφέρουν. Και η ειρωνία; Κατά την αναμονή μου γνωστός καθηγητής Πανεπιστημίου μπήκε στο αναγνωστήριο, ζήτησε δύο κώδικες, τους πήρε κι έφυγε!!! Οι κώδικες είναι ιδιοκτησία όλων των Ελλήνων και επομένως πρέπει όλοι όσοι θέλουν να μπορούν να έχουνε κάποιο αντίγραφο.
4. Να με κοροϊδεύουν λέγοντάς μου να αγοράσω το ένα ή το άλλο βιβλίο. Έχω κρίση και ξέρω κι εγώ να ψάξω αν θέλω. Δεν έκανα ολόκληρο ταξίδι για να ακούσω μια διαφήμιση.
5. Να τους λέω ότι κατέβηκα από Θεσσαλονίκη γι' αυτό το σκοπό και να με πετάνε έξω από το γραφείο τους, μετά μάλιστα από αναμονή 3,5 ωρών.

Εχεις απολυτο δικιο . Το θεμα ειναι , που (απο ποιους) και πως θα το βρεις .
Εδω Ελλαδα .
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Εχεις απολυτο δικιο . Το θεμα ειναι , που (απο ποιους) και πως θα το βρεις .
Εδω Ελλαδα .



Στη χωρα που ζουμε ολοι ειναι ισοι απενταντι στο νομο, καποιοι ομως (καθηγητές πανεπιστημιου, εν προκειμενω), ειναι πιο ισοι απο τους υπολοίπους Ελληνες

Ομως κ. Λιναρδάκη δε συμφωνείτε ότι κατι πρεπει να γινει γι΄αυτο; Αν ολοι μας σηκωνουμε ψηλά τα χερια δεν προκειται να γινει τίποτα...
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Τα της Εθνικής βιβλιοθήκης είναι ένα άλλο πονεμένο θέμα....και να φανταστείτε το πως ηρθαν αυτά τα χειρόγραφα από την Πόλη και σε ποιον οφείλεται που σώθηκαν από καταστροφή...και όταν του πρότειναν οι ιθύνοντες να έχει ελεύθερη πρόσβαση επειδή χάρις αυτόν ήρθαν στην Ελλάδα τα χειρόγραφα αυτός δεν δέχθηκε και ζήτησε να τα επισκέπτεται όπως και οι υπόλοιποι Έλληνες των οποίων κτήμα είναι η Εθνική βιβλιοθήκη...και αφιέρωσε πολλές μα πολλές ώρες εκείνος ο μακάριος στο να αντιγράφει με το πενάκι του ότι χρειαζόταν...αλλά από τότε έχουν περάσει αρκετά χρόνια και ξεχάστηκαν από πολλούς πάρα πολλά πράγματα...κάποιοι αρέσκονται στο να τα λέγουν ως "μια φορά και έναν καιρό..."...για να βρούμε κανένα παλαιό κοινωνικό πρέπει να γλύφουμε "κατουρημένες ποδιές" και όλα αυτά για το ψάλλουμε στην ζώσα λατρεία...ήθελα να ξερα ο καυμένος εκείνος ο Χουρμούζιος γι αυτό τον λόγο εξήγησε τα παλαιά εκείνα μέλη??? για να βρίσκονται καταχωνιασμένα εκεί και να έχουν πρόσβαση μόνο όσοι γλύφουν και κολακέυουν???...το ίδιο έγινε όμως και με τα χειρόγραφα του αειμνήστου Κ.Ψάχου...όταν περνάω από έξω και ακούω να λένε "να η ΕΘΝΙΚΗ βιβλιοθήκη" νευριάζω πάρα πολύ για την ειρωνία της λέξεως ΕΘΝΙΚΗ ας είναι κάλα η Πλάκα που πάω μετά και σβήνω τον θυμό μου με ουζάκια....
Υ.Γ.ζητώ συγνώμη για το χειμαρώδες του λόγου καθώς και για τα πολλά μου υπονοούμενα (ωσάν τον Απόστολον Κώνστα-οι γινόσκοντες καταλαβαίνουν) αλλά εγώ ξέρω τι πέρασα για να βρω κανένα παλαιό μέλος για λειτουργική χρήση και προς δόξαν Θεού...
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Στη χωρα που ζουμε ολοι ειναι ισοι απενταντι στο νομο, καποιοι ομως (καθηγητές πανεπιστημιου, εν προκειμενω), ειναι πιο ισοι απο τους υπολοίπους Ελληνες

Ομως κ. Λιναρδάκη δε συμφωνείτε ότι κατι πρεπει να γινει γι΄αυτο; Αν ολοι μας σηκωνουμε ψηλά τα χερια δεν προκειται να γινει τίποτα...

Συμφωνω να γινει κατι . Τι ομως ; Εχεις να προτεινεις κατι συγκεκριμενο ;
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Συμφωνω να γινει κατι . Τι ομως ; Εχεις να προτεινεις κατι συγκεκριμενο ;

Κ. Λιναρδάκη,
Αυτη τη στιγμή δεν εχω κατι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Ειναι ομως γενικότερο το φαινομενο του ωχαδερφισμου στην Ελλάδα, δεν συμφωνειτε; Εχουμε φτάσει στο σημειο να πρεπει να αγωνιζομαστε για τα αυτονόητα (προσβαση στην Εθνικη Βιβλιοθήκη κλπ κλπ) αλλά δυστυχώς πρεπει. Αν αποφασίσουμε να διεκδικησουμε τα δικαιώματα μας, πιστευω ότι ολο και κατι θα καταφερουμε... Κι οσο πιο πολλοί, τοσο πιο καλά.

ΥΓ. Προς τον Χρίστο Ψ.: Ποιός τα μετέφερε στην Αθηνα απο την Πόλη; Να ξερουμε ποιον να μακαριζουμε... Ευχαριστώ
 

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
Μα καλά τι λέτε τώρα;;;;;;;;;;; ¨Ημαρτον!!! Έγω ξέρω ότι σε οίκους ανοχής δεν ζητάνε τα ρέστα!!!!!!!!!
Είναι δύνατον με 11 εκατομύρια ωχαδερφάκιδες να συζητάμε να κάνουμε κάτι;;;;; Εγώ πρώτος....

Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα με μαθηματική ακρίβεια!!! Στη θέση σας θα είχα ήδη αρχίσει να ψάχνω για μέσο για να έχω καλύτερη πρόσβαση στα χειρόγραφα, και βεβαίως θα έλεγα ευχαριστώ στη διευθύντρια γαι τις 20 σελίδες, και την επόμενη φορά θα τις πήγαινα και ένα κουτί λουκούμια.

και συγχωρέστε με αν ο λόγος μου ήταν απρεπής......
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Μα καλά τι λέτε τώρα;;;;;;;;;;; ¨Ημαρτον!!! Έγω ξέρω ότι σε οίκους ανοχής δεν ζητάνε τα ρέστα!!!!!!!!! ... και συγχωρέστε με αν ο λόγος μου ήταν απρεπής......

[Σημείωμα συντονιστή] Συγχωρεμένος αλλά πρόσεξε στο εξής σε παρακαλώ. Είμαι σίγουρος οτι μπορείς να εκφράσεις αυτά που θέλεις να πείς και με ευπρεπή λόγο.
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Μα καλά τι λέτε τώρα;;;;;;;;;;; ¨Ημαρτον!!! Έγω ξέρω ότι σε οίκους ανοχής δεν ζητάνε τα ρέστα!!!!!!!!!
Είναι δύνατον με 11 εκατομύρια ωχαδερφάκιδες να συζητάμε να κάνουμε κάτι;;;;; Εγώ πρώτος....

Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα με μαθηματική ακρίβεια!!! Στη θέση σας θα είχα ήδη αρχίσει να ψάχνω για μέσο για να έχω καλύτερη πρόσβαση στα χειρόγραφα, και βεβαίως θα έλεγα ευχαριστώ στη διευθύντρια γαι τις 20 σελίδες, και την επόμενη φορά θα τις πήγαινα και ένα κουτί λουκούμια.

και συγχωρέστε με αν ο λόγος μου ήταν απρεπής......


Αγαπητέ Βασίλη,

Στην Ελλάδα ζούμε, αλλά ακόμη κι αν δε μπορούμε να κανουμε κάτι αυτή τη στιγμή πρεπει να προετοιμαζόμαστε για την ώρα που θα χρειαστει. Ο καθένας απο τη θέση του.
Να σου θυμήσω ότι γενεές γενεών ( προ...προπαπούδες μας)εμειναν υποδουλωμένες στους Οθωμανους, εκεινοι δεν πηραν τα όπλα αλλά γαλούχησαν τους νεότερους, εχοντας παντα στο μυαλό τους τη λευτεριά, από την επομένη κιόλας της αλωσης της Πόλης. Ετοίμασαν τους νεοτερους και καποια στιγμη καποιοι πηραν τα όπλα ελευθερωθήκαμε. Σωστα;
Μπορεί εσυ κι εγω να μη φτιαχνουμε νόμους αλλά δημιουργούμε ρεύμα... αν θελουμε.

Ευχαριστω
 
Κον Ψωμιάδην: Τα χειρόγραφα που αναφέρεσθε μήπως είναι αυτά που έφθασαν στην Ελλάδα από την Κωνσταντινούπολη (μαζί με άλλα βιβλία), μυστικά με υποβρύχιο (!), κατόπιν προτροπής του του αειμν. Σίμωνος Καρά πρός τον Ιωάννη Μεταξά;
 
Top