Διάρκεια Αναστάσιμης Ακολουθίας.

tb---

τσοπάνης
Φέτος έπαθα το μεγαλύτερο κάζο έβερ.

Αρχίσαμε στις 23.00 και απόλυση παρακαλώ ----- > 00.50

Σκεύτομαι να στήλω ένα χαρτάκι στην Ιερά Σύνοδο, απελπιστικά πράγματα, ειδικά εαν φανταστεί κανείς ότι όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα τελειώνανε στον συγγεκριμένο ναό πέραν τις 23.00, μιλάμε για πολύ κουραση.

Μετά το πέρας του 10απλού Χριστός Ανέστη, κατευεθείαν είσοδο στην Θ.Λειτουργία , ο Οθρος που πήγε οεοοοοοο ??

Χριστός Ανέστη και του χρόνου με υγεία ~
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Φέτος έπαθα το μεγαλύτερο κάζο έβερ.

Αρχίσαμε στις 23.00 και απόλυση παρακαλώ ----- > 00.50

Σκεύτομαι να στήλω ένα χαρτάκι στην Ιερά Σύνοδο, απελπιστικά πράγματα, ειδικά εαν φανταστεί κανείς ότι όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα τελειώνανε στον συγγεκριμένο ναό πέραν τις 23.00, μιλάμε για πολύ κουραση.

Μετά το πέρας του 10απλού Χριστός Ανέστη, κατευεθείαν είσοδο στην Θ.Λειτουργία ,
ο Οθρος που πήγε οεοοοοοο ??

Χριστός Ανέστη και του χρόνου με υγεία ~

Θα πήγε κι αυτός για τη μαγειρίτσα, κι άφησε πίσω τη Θ.Λ. να του κρατάει το κεράκι... :D:D:D

Εμείς 23.00 - 02.05, και με αρκετό εκκλησίασμα (περισσότερο από άλλες χρονιές) μέχρι το τέλος, εκ του οποίου οι περισσότεροι κοινώνησαν κιόλας, κάτι που μας χαροποίησε όλους...

Και του χρόνου! :)
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Προχθές συζητούσα εάν πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσει να τελείται η ακολουθία του Πάσχα ως Βαθύς Όρθρος όπως τα Χριστούγεννα με άνεση.
Κάνω και κάποιο χρονοδιάγραμμα κάπως αυθαίρετα:

Θυμίαση Ναού- έναρξη ακολουθίας Αναστάσεως 5:00 π.μ.
Θεία Λειτουργία 6:15 π.μ.
Απόλυσις περίπου 7:30 π.μ.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Προχθές συζητούσα εάν πρέπει ...

Αφού τονίσω ότι προσυπογράφω την «λύση» αυτή, να πω ότι είναι πολλά αυτά που πρέπει να συζητηθούν, και μεταξύ αυτών ασφαλώς και οι ώρες τέλεσης (όχι η διάρκεια, αυτό είναι τελείως άλλο θέμα) των διαφόρων ακολουθιών, που έτσι όπως είναι τώρα μοιάζουν να μην απευθύνονται στους ανθρώπους που ζουν σήμερα, δεν βλέπω όμως ότι υπάρχει η διάθεση να συζητηθούν γενικά οποιαδήποτε θέματα.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αφού τονίσω ότι προσυπογράφω την «λύση» αυτή, να πω ότι είναι πολλά αυτά που πρέπει να συζητηθούν, και μεταξύ αυτών ασφαλώς και οι ώρες τέλεσης (όχι η διάρκεια, αυτό είναι τελείως άλλο θέμα) των διαφόρων ακολουθιών, που έτσι όπως είναι τώρα μοιάζουν να μην απευθύνονται στους ανθρώπους που ζουν σήμερα, δεν βλέπω όμως ότι υπάρχει η διάθεση να συζητηθούν γενικά οποιαδήποτε θέματα.


Πάντα ὑμῖν καὶ ἡμῖν -εἰ δύνασθε- ἔξεστι, ἀλλ' οὐ πάντα συμφέρει!

Χριστός ανέστη!

Δ.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Προχθές συζητούσα εάν πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσει να τελείται η ακολουθία του Πάσχα ως Βαθύς Όρθρος όπως τα Χριστούγεννα με άνεση.
Κάνω και κάποιο χρονοδιάγραμμα κάπως αυθαίρετα:

Θυμίαση Ναού- έναρξη ακολουθίας Αναστάσεως 5:00 π.μ.
Θεία Λειτουργία 6:15 π.μ.
Απόλυσις περίπου 7:30 π.μ.


από άποψη ώρας είναι σαν να λέμε 11 με 1.30 το βράδυ, δηλαδή, και πάλι θα τρέχουμε. Άρα για ποιο λόγο?
Δεύτερον, δε θα προλαβαίνουμε να σουβλίζουμε τ αρνιά.
Τρίτον, χάνεται η βραδυνή μαγειρίτσα.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
από άποψη ώρας είναι σαν να λέμε 11 με 1.30 το βράδυ, δηλαδή, και πάλι θα τρέχουμε. Άρα για ποιο λόγο?
Δεύτερον, δε θα προλαβαίνουμε να σουβλίζουμε τ αρνιά.
Τρίτον, χάνεται η βραδυνή μαγειρίτσα.

Δεν τα υπολόγισες καλά...
Θυμίαση Ναού- έναρξη ακολουθίας Αναστάσεως 5:00 π.μ. || 12:00
Θεία Λειτουργία 6:15 π.μ. || 1:15
Απόλυσις περίπου 7:30 π.μ. || 2:30
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
α, εννοείς να γίνεται το βράδυ η ακολουθία μέχρι το Χριστός ανέστη και το πρωί από όρθρο?

τότε, αφού δε θα χουμε τον "κόσμο" να μας πιέζει, αφού φυσικά δεν πρόκειται να πατήσει κανείς το πρωί, θα μπορούμε να το τραβήξουμε κ να κάνουμε τη Λειτουργία με το πάσο μας, πανηγυρικά και όπως αρμόζει στην ημέρα. Προτείνω 3.30 με 4 ώρες και όχι 2.30.

Αλλά και πάλι χάνεται και η μαγειρίτσα και το αρνί!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Φέτος έπαθα το μεγαλύτερο κάζο έβερ (?).

Αρχίσαμε στις 23.00 και απόλυση παρακαλώ ----- > 00.50

Σκέφτομαι να στείλω ένα χαρτάκι στην Ιερά Σύνοδο, απελπιστικά πράγματα, ειδικά εαν φανταστεί κανείς ότι όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα τελειώνανε στον συγκεκριμένο ναό πέραν τις 23.00, μιλάμε για πολύ κουραση.

Μετά το πέρας του 10απλού Χριστός Ανέστη, κατευεθείαν είσοδο στην Θ.Λειτουργία , ο Ορθρος που πήγε οεοοοοοο ??

Χριστός Ανέστη και του χρόνου με υγεία ~

Ἔχει σχέση μ᾿ αὐτό;
Πρόκειται γιά ἐνοριακό ναό;
Ἤ γιά κανένα Νοσοκομεῖο;​
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
α, εννοείς να γίνεται το βράδυ η ακολουθία μέχρι το Χριστός ανέστη και το πρωί από όρθρο?

τότε, αφού δε θα χουμε τον "κόσμο" να μας πιέζει, αφού φυσικά δεν πρόκειται να πατήσει κανείς το πρωί, θα μπορούμε να το τραβήξουμε κ να κάνουμε τη Λειτουργία με το πάσο μας, πανηγυρικά και όπως αρμόζει στην ημέρα. Προτείνω 3.30 με 4 ώρες και όχι 2.30.

Αλλά και πάλι χάνεται και η μαγειρίτσα και το αρνί!

Εννοώ να γίνεται (αν είναι δυνατόν) ο Εσπερινός στην ώρα του με την Λειτουργία και το πρωί κατ΄ ευθείαν ο Όρθρος του Πάσχα.
Βέβαια αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός και εμείς αναρμόδιοι να κρίνουμε.
Απόψεις μόνο εκφράζουμε. Όπως και να χει θα επαναλάβω μια φράση που έχω συγκρατήσει από τον μακαριστό Χριστόδουλο που πρέπει να είναι οδηγός για την συγκεκριμένη ακολουθία:
Το σύντομο μέλος οικοδομεί, η βιασύνη σκανδαλίζει.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Εννοώ να γίνεται (αν είναι δυνατόν) ο Εσπερινός στην ώρα του με την Λειτουργία και το πρωί κατ΄ ευθείαν ο Όρθρος του Πάσχα.
Βέβαια αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός και εμείς αναρμόδιοι να κρίνουμε.
Απόψεις μόνο εκφράζουμε. Όπως και να χει θα επαναλάβω μια φράση που έχω συγκρατήσει από τον μακαριστό Χριστόδουλο που πρέπει να είναι οδηγός για την συγκεκριμένη ακολουθία:
Το σύντομο μέλος οικοδομεί, η βιασύνη σκανδαλίζει.

μπορεί να λέμε σύντομα μέλη, σύντομα
μπορεί να λέμε σύντομα μελη, βιαστικά
μπορεί να λέμε σύντομα μέλη, αργά

και στις 3 περιπτώσεις μπορεί και να κόβουμε κιόλας για να προλάβουμε.

το ίδιο ισχύει και για τα αργά μέλη.

Οπότε, δε σώζουν την κατάσταση ούτε τα σύντομα από μόνα τους ούτε τα αργά.
 

tb---

τσοπάνης
Ἔχει σχέση μ᾿ αὐτό;
Πρόκειται γιά ἐνοριακό ναό;
Ἤ γιά κανένα Νοσοκομεῖο;​

Κεντρικότατος ναός, πάρα πολύ κεντρικός... με πάρα πολύ κόσμο και πάρα πολλούς επιτρόπους ( όλοι οι επίτροποι είναι γυναίκες πάντως , και σχετικά μικρής ηλικίας )

Στα νοσοκομεία οι ακολουθίες γίνονται κατά την Τάξη των δίπτυχων και χωρίς καμία βιασύνη.

Συγνώμη για την ορθογραφία, θα προσπαθήσω να τα περνάω από διόρθωση πρώτα ~
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
( όλοι οι επίτροποι είναι γυναίκες πάντως , και σχετικά μικρής ηλικίας )

~
Λές νά ἔχει καμμία σχέση αὐτό;

Στα νοσοκομεία οι ακολουθίες γίνονται κατά την Τάξη των δίπτυχων και χωρίς καμία βιασύνη.

~
Χαίρομαι.

Συγνώμη για την ορθογραφία, θα προσπαθήσω να τα περνάω από διόρθωση πρώτα ~
Ἐμένα νά μέ συγχωρεῖς.​
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Ὁ ἐπίσκοπός μας Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας π. Κοσμᾶς στό ὡρολόγιο πρόγραμμα πού ἔχει δώσει στίς ἐνορίες γράφει: ἀπόλυσις οὐχί πρό τίς 02:00 π.μ.
Φρονῶ ὅτι εἶναι μιά ἀξιοπρεπής στάση. Στό ναό πού ἐξυπηρέτησα φέτος στήν Ἀνάσταση τελειώσαμε στίς 02:25. Ψάλλαμε ὅλα τά μέλη ἀξιοπρεπῶς σέ σύντομη χρονική ἀγωγή. Ἄν βοηθοῦσε περισσότερο ὁ ἱερέας θά τελειώναμε 02:10-02:15.
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Ὅλες οἱ συναπτὲς τῆς ἀκολουθίας τῆς ἀναστάσεως ἐκφωνοῦνται ὄχι ἀπὸ τὸν ἄμβωνα, ἀλλά «ἔσωθεν τοῦ βήματος»

(χφ. Μ. Λαύρας Δ-45 πεντηκοστάριο ια’ αἰ. φ. 316r, τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ' αἰ. σ. 558, Dmitrievskij τ. 3 σσ. 64, 70, 125, χφφ. Κρατικῆς Βιβλιοθήκης τῆς Ῥωσσίας 173.Ι 501 ΤΑΣ ιβ' αἰ. φ. 108r, Paris. gr. 246 τριῴδιο ιδ’ αἰ. φ. 56r, ΤΑΣ κεφ. μστ’, τυπικὸ Διονυσίου σσ. 492-493),

λόγῳ τοῦ διαβατικοῦ-εἰσοδικοῦ χαρακτῆρα τῆς ἑορτῆς.
Τὸ συναξάριο τοῦ Μηναίου δὲν λέγεται
(ΤΜΕ σ. 368, τυπικὸ Διονυσίου σ. 493).



«Κατὰ δὲ ἑκάστην ᾠδὴν συναπτὴ μικρὰ καὶ μίαν εὐχήν»

(χφφ. τυπικὰ Vallicelliana D 61 β’ ἥμισυ ιγ’ αἰ. (Dmitrievskij τ. 1 σ. 886 ὑποσ. 2), Barb. gr. 383 τοῦ ἔτους 1583 (τυπικὸ Κασούλων σ. 245)).

«Κατὰ δὲ ἑκάστην ᾠδὴν συναπτὴ μικρὰ καὶ εὐχὴν ἑωθινήν»

(χφ. Barb. gr. 359 τυπικὸ τῆς Bova τοῦ ἔτους 1552 φ. 157v). Ὁμοίως τυπικὸ Μεσσήνης τοῦ ἔτους 1131 σ. 248 καὶ Ἀνθολόγιον ἔκδ. Ῥώμης 1598.



Στὸ ΤΑΣ κεφ. μστ’ ὁρίζεται «τὸ ἐξαποστειλάριον πρὸς ᾿Επεσκέψατο ἡμᾶς Σαρκὶ ὑπνώσας ὡς θνητός»,

ὁμοίως καὶ στὰ χφφ. πεντηκοστάρια Reg. gr. Pio. II. 30 ια’ αἰ. φ. 216r, Σινὰ 754 τοῦ ἔτους 1777 φ. 250v, 756 τοῦ ἔτους 1205 φ. 259r, Paris. gr. 248 ιδ’ αἰ. σσ. 91, 173, σύμμικτο χφ. Ott. gr. 295 ιστ' αἰ. φ. 84v, Πεντηκοστάριον ἐκδ. 1525, 1544, καὶ Ὡρολόγιον Κρυπτοφέῤῥης ἔκδ. 1772 σ. 593,

τὸ ὁποῖο κατὰ τὴν Δευτέρα ἕως τὸ Σάββατο τῆς διακαινησίμου ψάλλεται «ἐκ β’»

(ΤΑΣ κεφ. μστ’, Πεντηκοστάριον ἐκδ. 1525, 1544, τυπικὸ Μονῆς ἁγ. Παντελεήμονος Ἄθῳ τοῦ ἔτους 1841 (Dmitrievskij τ. 3 σ. 633) καὶ ΤΜΕ σ. 373).



Ἡ στιχολογία τῶν αἴνων δὲν παραλείπεται οὔ τε τὸ Πάσχα

(«Εἰς τοὺς αἴνους ἱστῶμεν στ’» (τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ' αἰ. σ. 558 ), Dmitrievskij τ. 3 σ. 65, ΤΑΣ κεφ. μστ’, Πεντηκοστάριον).



Τὰ στιχηρά «Πάσχα ἱερόν...» κ.λ.π. ψάλλονται «ἑνουμένων τῶν χορῶν»

(χφφ. Μ. Λαύρας Δ-41 Τριῴδιο-Πεντηκοστάριο ια’ αἰ. φ. 26r, Βατοπαιδίου 1488 στιχηράριο περὶ τὸ 1050 φ. 126v, Λειμῶνος 81 πεντηκοστάριο ια'-ιβ' αἰ. φ. 3v, Μ. Λαύρας Ἄθῳ Γ-5 ΤΑΣ ιβ’ αἰ φ. 149r, τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ' αἰ. σ. 558, Κρατικῆς Βιβλιοθήκης τῆς Ῥωσσίας 173.Ι 501 ΤΑΣ ιβ' αἰ. φ. 118r, Βατοπαιδίου 1202 ΤΑΣ μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1223-1300 φ. 120r, Paris. gr. 282 τριῴδιο ιγ' αἰ. σσ. 312, 320, Βατοπαιδίου 320 τραπεζουντιακὸ τυπικὸ τοῦ ἔτους 1346 (Dmitrievskij τ. 3 σ. 454), Λειμῶνος 88 ΤΑΣ ιδ’ αἰ. φφ. 150r καὶ 161v, 134 ΤΑΣ τοῦ ἔτους 1428-1429 φφ. 116r καὶ 124r, AΠΘ 48 πεντηκοστάριο β' ἥμισυ ιε' αἰ. φ. 82v, χφ. τυπικὸ Μονῆς ἁγίου Παντελεήμονος Ἄθῳ τοῦ ἔτους 1841 (Dmitrievskij τ. 3 σ. 628) καὶ χφ. τυπικὸ Μονῆς ἁγ. Παύλου Ἄθῳ τοῦ ἔτους 1850 (Dmitrievskij τ. 3 σ. 635)).
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
«Ὄρθρου βαθέως»

(τυπικὸ ναοῦ Ἀναστάσεως (1122) σ. 189),


ὥρα η’ τῆς νυκτός, δηλαδὴ 3:30'

(τυπικὰ Μεσσήνης (1131) σ. 247, Εὐεργέτιδος (1098-1118) σ. 556, Κασούλων (1173) σ. 244, Μήλι (1292· Dmitrievskij τ. 1 σ. 884)


τὰ «Δόξα τῇ ἁγίᾳ καὶ ὁμοουσίῳ[1]...» καὶ τὸ «Χριστὸς ἀνέστη» λέγονται πρὸς ἀνατολάς

(Dmitrievskij τ. 1 σσ. 173, 226, 246, 911, τυπικὸ Εὐεργέτιδος σ. 557, χφ. Σινὰ 1096 ΤΑΣ ιβ’ αἰ. φ. 184r, ΤΑΣ κεφ. μστ’, τυπικὰ Μεσσήνης σ. 247, Κασούλων σ. 244, Μεθοδίου (1890) σ. 370),


ὅπως καὶ ἡ σύνταξη καὶ βάπτιση τῶν νεοφωτίστων.


[1] Σαβαϊτικὸ στοιχεῖο. Ἀπουσιάζει ἀπὸ τὰ στουδιτικὰ τυπικά (χφ. Ottoboniani gr. 251 ὑποτύπωσις τῶν Στουδίου ι' αἰ. φ. 101r-v, τυπικὰ Μεσσήνης σ. 247, Κασούλων σ. 244, Μήλι σ. 885) καὶ τὸ τῆς Μεγάλης ἐκκλησίας ἔκδ. J. Mateos τ. 2 σ. 92.
 
Last edited:
Top