[Ερώτηση] Χρήση σημαδιών που επανέφερε ο Σίμων Καράς σε αναγνωρισμένες σχολές

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Αν έχετε την καλοσύνη, ανεβάστε μας την παράγραφο που αναφέρεται στην βαρεία εφόσον δεν έχουμε όλοι πρόσβαση στο βιβλίο. Θα με ενδιέφερε η προσέγγισή του.

Λιγα λογια για τον Αρχοντα εδω

Εγω απλα να αναφερω για οσους δεν το γνωριζουν , οτι ο "εμπαθης" αυτος γεροντας , εσυρθη στο ναο της Θεμιδος , απο καποιους που εχουν ......φτασει στην κατα τον Αγιο Γρηγοριο τον Παλαμα "απαθεια"..........
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Δυστυχώς, το μόνο κάνει ξεκάθαρο είναι ότι διαφωνεί με τον Σ. Καρά. Κατά τα άλλα τίποτε συγκεκριμένο δεν προσφέρει ως εξήγηση της ενέργειας της βαρείας, όπως βέβαια και τόσοι άλλοι πριν απ' αυτόν, όπως παρατήρησε προηγουμένως ο Χρ. Τσακίρογλου.
Διότι στα σημερινά θεωρητικά, βλέπω εξηγήσεις του στυλ: προφέρει με βάρος τον επόμενο ή τον προηγούμενο χαρακτήρα και άλλα εξίσου κατατοπιστικά... Ας μου εξηγήσει κάποιος τι εκτέλεση να κάνω βλέποντας μία βαρεία (και γιατί εννοείται) και μετά ίσως παραδεχτώ και τον αδόκιμο όρο που χρησιμοποιείτε συνεχίζοντας την εμπάθεια του πρώτου διδάξαντα.
 

xrysafis

Μέλος
Λιγα λογια για τον Αρχοντα εδω

Εγω απλα να αναφερω για οσους δεν το γνωριζουν , οτι ο "εμπαθης" αυτος γεροντας , εσυρθη στο ναο της Θεμιδος , απο καποιους που εχουν ......φτασει στην κατα τον Αγιο Γρηγοριο τον Παλαμα "απαθεια"..........

Κακώς, κάκιστα. Το μόνο μέρος που πραγματικά του αξίζει να συρθεί είναι η λήθη. Αν αυτό το καταλάβαιναν έγκαιρα οι άλλοι όλα θα ήταν εντάξει...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Κάτι σχετικό λέει ο Δημήτριος Νεραντζής (από εδώ):

Kάθε ποσοτικός και ποιοτικός χαρακτήρας είχε πολλαπλή ενέργεια στην παλαιά μέθοδο, ενώ στη νέα μόνο μία. (δεν καταλάβω τι εννοεί εδώ ο Άρχων)

Για παράδειγμα η βαρεία και το ψηφιστό είναι τονικοί χαρακτήρες στη νέα μέθοδο ενώ στη παλαιά (όπως μας πληροφορεί ο Aπόστολος Kώνστας), είχαν και μελωδική ενέργεια, που σημαίνει ότι οι χαρακτήρες που είχαν βαρεία ή ψηφιστό, χτυπούσαν πρώτα τον πιο πάνω από αυτούς χαρακτήρα και κατέβαιναν δεμένοι με τον προηγούμενο, στα πλαίσια του χρόνου.

Παράδειγμα βαρείας από το αργό Aλληλουάριον


6.1.gif
Παλαιά γραφή Πέτρου Λαμπαδαρίου

6.2.gif
Eρμηνεία (M. Eβδομάδα K. Πρίγγου)

6.3.gif
Eρμηνεία Xουρμουζίου

Παράδειγμα με βαρεία

7.1.gif
Eξήγηση διδασκάλων

7.2.gif
Eρμηνεία και πατριαρχική παράδοση
 
Kάθε ποσοτικός και ποιοτικός χαρακτήρας είχε πολλαπλή ενέργεια στην παλαιά μέθοδο, ενώ στη νέα μόνο μία.(δεν καταλάβω τι εννοεί εδώ ο Άρχων)


Μήπως σε αυτό το "μόνο μία" βρίσκεται η παγίδα στην οποία έχουν πέσει οι οπαδοί αυτής της σχολής;
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Και εγώ διαπιστώνω από μέρους του Β. Κατσιφή άγνοια της προφορικής αναλυτικής παράδοσης, τουλάχιστον της ηχογραφημένης ως σήμερα. Αναλίσκει τρείς σελίδες σε ένα βερμπαλισμό γύρω από το όνομα και τη γραμματική ετυμολογία του ονόματος της βαρείας και μια μάλλον ακαθόριστη μεταφορά του ορισμού του Χρυσάνθου στη μουσική πράξη. Θυμόσαστε που είχαμε μνημονεύσει τις καταγραφές-προφορικού χαρακτήρα εκτελέσεις Στανίτσα και λοιπών συγχρόνων διδασκάλων στα αργά ιδιόμελα των Κατανυκτικών. Αν τα όσα ορίζει αφετηριακά ο Χρύσανθος στο Θεωρητικό του ισχύουν για όλα τα σημεία ποιότητας, τότε όλοι αυτοί οι μεγάλοι εκτελεστές, με πρώτο τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη, αλλοίωσαν τα μέλη και μας παρέδωσαν ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ διασκευές ομαδικές και προσωπικές. Δεν είναι καινούργια άποψη αυτή: την πρεσβεύει μετά πάθους και αγριότητος ο Κωνσταντίνος Ψάχος στο περίφημο άρθρο του στη Φόρμιγα(;) που έχει ανέβει και στο Ψαλτολόγιον. Είχε μάλιστα τάξει σκοπό ζωής να καθαρίσει τη μουσική από τον "Ιακωβισμόν", δηλ. την αμαρτωλή από το Ναυπλιώτη -κατά τον ίδιο- αρξαμένη συνήθεια του αναλύειν. Τη "συνήθεια" αυτή προσπαθεί να αναγάγει σε θεωρία ο Καράς. Οι απόψεις επομένως του Κατσιφή εναρμονίζονται με του Ψάχου, ο οποίος επεκαλείτο και απόψεις κληρικών του πατριαρχείου για το πόσο κακόηχη είχε καταντήσει η ψαλμωδία του πατριαρχικού ναού αφότου εισήλθαν οι αναλύσεις. Όμως δεν ήταν ο Ιάκωβος ο "εφευρέτης" των (αρκετά περίπλοκων όντως) αναλύσεων των ποιοτικών σημείων εν τη ψαλμωδία. Παράλληλα μ' αυτόν αλλά και προ αυτού πολλοί όχι μόνον έψαλλαν αλλά και κατέγραφαν κάποτε αναλελυμένα τα κλασσικά μέλη π.χ. οι προσωπικές εκδόσεις Πέτρου Εφεσίου ή περιγραφές για το πώς έψαλλε και ηχούσε ο Κωνσταντίνις Πρωτοψάλτης κλπ. Δε μπορεί όλοι όσοι έψαλλαν αναλελυμένα να καθοδηγούνταν τηλεπαθητικώς από το Ναυπλιώτη και τον Καρά μετέπειτα. Το πόσο όμως το σύστημα αναλύσεων Καρά είναι πλήρες ή ορθό είναι άλλο ζήτημα. Φαίνεται ότι υπάρχουν σχολές=ύφη αναλύσεως και δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση το ξεκαθάρισμα. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι βρισκόμαστε στην αρχή.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Μήπως σε αυτό το "μόνο μία" βρίσκεται η παγίδα στην οποία έχουν πέσει οι οπαδοί αυτής της σχολής;

Πολλές λειτουργίες έχουν τα σημάδια ποιότητας (καθώς και τα σημάδια ποσότητας στην ποιοτική τους διάσταση). Ακούστε π.χ. τον Παναγιωτίδη που μας ανέβασε ο Nikolaos. Πέλαγος αναλύσεων που περιμένει τους θεωρητικούς της μουσικής μας να τα αξιοποιήσουν και συστηματοποιήσουν. Το γράψαμε και παραπάνω: όχι εγκλωβισμούς σε συγκεκριμένα συστήματα αναλύσεων. Το πεδίο είναι ευρύτατο και μας περιμένει. Μεράκι να έχουμε και ζήλο, που έλεγε ο Παναγιωτίδης.
 
Φίλε Γιάννη συμφωνώ με την ουσία τον λεγομένων σου, αν και δεν πιστεύω στη λογική "Ο Ναυπλιώτης ανέλυε, ο Καράς ανέλυε", άρα αν δέχεσαι τον ένα δέχεσαι και τον άλλο. Εδώ δεν τίθεται θέμα αν πρέπει να γίνονται αναλύσεις ή όχι, αλλά το ποιές, το πότε και το γιατί. Και αν μη τί άλλο ο Ιάκωβος κουβαλούσε μία ακουστική παράδοση πάνω από μισό αιώνα στον Πατριαρχικό Ναό. Ο Καράς που άκουσε πώς αναλύεται η βαρεία, πόσο μάλλον το κούφισμα;
Φίλε Βασίλη μην αγχώνεσαι με τους καραϊκούς, μόδα είναι και θα περάσει. Κάποτε ήταν ο Σακελλαρίδης (γεια σου φίλε Βαγενά!), μετά ο Περιστέρης, τώρα ο Καράς, αύριο ποιος ξέρει ποιος. Καλώς ή κακώς κατέληξα ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί το "ομοιομόρφως ψάλλειν" και ίσως να είναι και αυτή η ομορφιά μιας τέτοιας μουσικής κατάστασης, για να ξεχωρίζει ο χρυσός από τον χαλκό.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Θα ηθελα να κανω μια ερωτηση κ ποιος εχει την ευχαριστηση ας μου απαντησει...!! Τι προσπαθουμε ακριβως να διερευνησουμε εδω?? το πως εκτελειτε η βαρια στη νεα μεθοδο που διδασκομαστε, πως την εκτελουσαν στην παλαια ή πως εκτελουνται στη πραξη τα διαφορα ποιοτικα σημεια απο τους διαφορους μεγαλους ψαλτες??? Ως προς το πως εκτελουν τα διαφορα κοματια οι μεγαλοι δασκαλοι των περασμενων δεκαετιων θεωρω πως δεν ειναι δυνατο να ενταξουμε σε κανονες το καθε ποιοτικο χρωματισμο που κανουν!!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Λιγα λογια για τον Αρχοντα εδω

Εγω απλα να αναφερω για οσους δεν το γνωριζουν , οτι ο "εμπαθης" αυτος γεροντας , εσυρθη στο ναο της Θεμιδος , απο καποιους που εχουν ......φτασει στην κατα τον Αγιο Γρηγοριο τον Παλαμα "απαθεια"..........
Κατ' αρχήν, θερμές ευχαριστίες για την επισύναψη.
Η αίσθησή μου διαβάζοντάς την, εκφράζονται πλήρως από το μήνυμα #22. Δεν φτάνει το να ακυρώνεις κάποιον, για να το κάνεις, πρέπει να έχεις και μία εναλλακτική να προσφέρεις. Το ότι τα στοιχεία που αναφέρει ο Καράς, αντιτίθενται στα όσα ο κ. Κατσιφής έχει ως τώρα διδαχθεί, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί επιστημονικό κριτήριο, πιστεύω ότι όταν ερευνούμε κάτι, πρέπει να είμαστε πρώτα απ' όλα αντικειμενικοί και έτοιμοι να καταρρίψουμε πολλά δεδομένα που θεωρούμε κανόνες, ειδάλλως δεν μιλάμε για έρευνα...
Το να πάει ψάλτης έναν άλλο ψάλτη στο δικαστήριο για θέματα που αφορούν την τέχνη μας, είναι μη χριστιανικό, άνανδρο και καθ' όλα καταδικαστέο.
Δυστυχώς, παρερμηνεύετε αυτά που αναφέρω, ονομάζοντας τον κ. Κατσιφή "εμπαθή γέροντα". Εγώ δεν κατηγοριοποιώ τους ανθρώπους, αλλά τα γραφόμενά και τους χαρακτηρισμούς τους, πράγμα εντελώς διαφορετικό. Το ότι ο κ. Κατσιφής γράφει με εμπάθεια εναντίον της θεωρίας του Καρά, δεν τον κάνει εμπαθή άνθρωπο, ελπίζω να καταλαβαίνουμε την διαφορά.

Πολλές λειτουργίες έχουν τα σημάδια ποιότητας (καθώς και τα σημάδια ποσότητας στην ποιοτική τους διάσταση). Ακούστε π.χ. τον Παναγιωτίδη που μας ανέβασε ο Nikolaos. Πέλαγος αναλύσεων που περιμένει τους θεωρητικούς της μουσικής μας να τα αξιοποιήσουν και συστηματοποιήσουν. Το γράψαμε και παραπάνω: όχι εγκλωβισμούς σε συγκεκριμένα συστήματα αναλύσεων. Το πεδίο είναι ευρύτατο και μας περιμένει. Μεράκι να έχουμε και ζήλο, που έλεγε ο Παναγιωτίδης.
Αυτό που χρειάζεται, είναι μία καλή, έγκυρη και από όλους αποδεκτή ακουστική πηγή. Κατ' εμέ δεν είναι άλλος, από τον Ναυπλιώτη.
Ακούστε τον λοιπόν εδώ στην πρώτη φράση των καταβασιών των Χριστουγέννων. Στην επισύναψη δείτε το κατά την εξήγηση του Χουρμουζίου και σε αναλυτική γραφή, βάση της ηχογράφησης του αείμνηστου Ναυλπιώτη. Είναι δυνατόν αυτό να θεωρείτε ότι είναι απλός αυτοσχεδιασμός της στιγμής και ότι κάποια άλλη στιγμή θα το έλεγε αλλιώς; Είναι (πιστεύω) φανερό, ότι ο άνθρωπος βλέπει πράγματα πίσω από το κείμενο, τα οποία πέρα από το πολλαπλό ή όχι της ερμηνείας των, μας δείχνει ότι σε μία μουσική τέχνη καθαρά φωνητική με γραφή στενογραφικού χαρακτήρα, δεν μπορούμε να καλλήσουμε στο: νότα βλέπουμε - νότα λέμε...

Υ.Γ. Δεν είμαι ερευνητής, αλλά αυτά που βλέπω, σε συνδιασμό με αυτά που ακούω πέραν την αποστάσεως, έχουν και μία κάποια σχέση, δε νομίζετε;
 

Attachments

  • document.pdf
    57.3 KB · Views: 49
K

konman

Guest
Κάτι σχετικό λέει ο Δημήτριος Νεραντζής (από εδώ):

Kάθε ποσοτικός και ποιοτικός χαρακτήρας είχε πολλαπλή ενέργεια στην παλαιά μέθοδο, ενώ στη νέα μόνο μία. (δεν καταλάβω τι εννοεί εδώ ο Άρχων)

Για παράδειγμα η βαρεία και το ψηφιστό είναι τονικοί χαρακτήρες στη νέα μέθοδο ενώ στη παλαιά (όπως μας πληροφορεί ο Aπόστολος Kώνστας), είχαν και μελωδική ενέργεια, που σημαίνει ότι οι χαρακτήρες που είχαν βαρεία ή ψηφιστό, χτυπούσαν πρώτα τον πιο πάνω από αυτούς χαρακτήρα και κατέβαιναν δεμένοι με τον προηγούμενο, στα πλαίσια του χρόνου.

Παράδειγμα βαρείας από το αργό Aλληλουάριον


6.1.gif
Παλαιά γραφή Πέτρου Λαμπαδαρίου

6.2.gif
Eρμηνεία (M. Eβδομάδα K. Πρίγγου)

6.3.gif
Eρμηνεία Xουρμουζίου

Παράδειγμα με βαρεία

7.1.gif
Eξήγηση διδασκάλων

7.2.gif
Eρμηνεία και πατριαρχική παράδοση
Ενδιαφεροντα πραγματα γραφει ο Δ.Νεραντζης και με πολλα παραδειγματα.
Προτεινω να διαβασετε προσεκτικα αυτο το μηνυμα καθως δειχνει την παλαια γραφη πως ηταν και πως μας την παρεδωσαν οι τρεις διδασκαλοι.
Πραγματικα οποιος δεν γνωριζει τι καναν τα παλια σημαδια θα σπαει συνεχως το κεφαλι του ακουγοντας παλιους ψαλτες και θα αναριωτιεται τι κανουν και πως το κανουν,θα καταφευγει σε οποιαδηποτε αλλα βιβλια εκτος των κλασσικων[αφου ειναι τοσο απλα που δεν τον ικανοποιουν] για να μπορεσει να ψελνει ποικιλομορφα αφου εκει θα αναλοιωνται οι παραδοσιακες θεσεις και θα βγαζει τα ματια του με διγοργα και τριγοργα.Μεχρι να αρχησει να τα λεει απ εξω.Στο περιπου...

Μια φορα στην εκκλησια μας ειχε ερθει ενας καλος ψαλτης απο αθηνα ωστοσο κρατουσα μια φωτοτυπια σε καποιο κομματι που δεν θυμαμαι ακριβως απο κλασσικο κειμενο.Οταν το ψαλαμε ειπε στο δασκαλο μα πως το κανατε εκει και εκει κτλ. τοτε ο δασκαλος εβγαλε το ιδιο κομματι με "ακαταλαβιστικα" σημαδια επανω γραμμενα.Μ αυτα ειναι κατηργημενα ειπε.
Εκτελωντας αυτα το ψαλαμε ειδατε τι ωραιο που ηταν;..
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Το τελευταιο μνμ του tsak77 με βοηθησε πιστευω να καταλαβω το προβλημα....!
Οπως πολυ σωστα ανεφερε ο tsak77 στη β.μουσικη δεν ειναι δυνατον να βλεπουμε νοτα κ να λεμε αυστηρα νοτα!! Αυτο αλλωστε ειναι κ το μεγαλειο της μουσικης αυτης!!! Σου επιτρεπει να αναλυεις, μεχρι ενα οριο βεβαια μην το ριξουμε κ στο καλαματιανο!!!! Κ για να γινει αυτο απαιτειται αυτο που λεμε προφορικη παραδοση!! Ειναι γνωστο σε ολους μας πως καποια πραγματα μονο δια ζωσης μεταδιδονται κ επιπλεον δεν ειναι δυνατον να καταγραψουμε σε καποιο συστημα την οποια αναλυση κανει καθε ψαλτης! Αν θελετε ειναι μια απο τις ιδιοτητες που εχει αυτη η μουσικη, να αφηνει δηλ. τον καθε εναν απο εμας που την χρησιμοποιει να βαζει κ το προσωπικο του στοιχειο, σεβομενος παντα το σκοπο τον οποιο αυτη υπηρετει..!!
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Φίλε Nikolae και όσοι υποφέρουν να με διαβάζουν,
αν δείτε τα post μου στο παρόν thread, προεξοφλούν μια στάση υπέρ των αναλύσεων και κατά των συστημάτων ανάλυσης. Θέλω συνειδητά να μένω μακριά από τον πειρασμό του να γίνω "φιλο- ή αντι- καραϊδικός". Σας προτρέπω με όλη μου την καρδιά να πράττετε όλοι εδώ στην παρέα το ίδιο. Ή αν προτιμάτε, η θεωρία του Καρά είναι μια αρχή και μόνον. Ακούτε, απομαγνητοφωνείτε, σημειώνετε, διαβάζετε θεωρίες, αναθεωρείτε. προχωρείτε και διαμορφώστε μια καλλιτεχνική πυξίδα πρακτικά αξιοποιημένη και θεωρητικά στηριγμένη. Όλα είναι χρήσιμα και "τίποτα μην πετάτε". Αλλά και πουθενά μην εγκλωβίζεστε -εκτός κι αν νοιώθετε κουρασμένοι που δεν σας -μας- το εύχομαι.
 
Είναι δυνατόν αυτό να θεωρείτε ότι είναι απλός αυτοσχεδιασμός της στιγμής και ότι κάποια άλλη στιγμή θα το έλεγε αλλιώς; Είναι (πιστεύω) φανερό, ότι ο άνθρωπος βλέπει πράγματα πίσω από το κείμενο, τα οποία πέρα από το πολλαπλό ή όχι της ερμηνείας των, μας δείχνει ότι σε μία μουσική τέχνη καθαρά φωνητική με γραφή στενογραφικού χαρακτήρα, δεν μπορούμε να καλλήσουμε στο: νότα βλέπουμε - νότα λέμε..

Σαφώς φίλε Χρήστο δεν είναι αυτοσχεδιασμός της στιγμής, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ίδια αυτή μουσική γραμμή δεν αναλύεται αλλιώς ή ότι ο Ναυπλιώτης δεν θα το εκτελούσε αλλιώς σε κάποια άλλη στιγμή. Αυτό βέβαια δεν μπορούμε να το υποστηρίξουμε ούτε στη μία περίπτωση ούτε στην άλλη με ηχογραφήσεις, γιατί έχουμε μόνο μία ηχογράφηση του εν λόγω μουσικού κειμένου. Ο Βουδούρης όμως που κατέγραψε κάποιες στιγμές του Ναυπλιώτη έχει και άλλες αναλύσεις στην ίδια μουσική γραμμή (βλέπε Ειρμολόγιον). Οι πατριαρχικοί δάσκαλοι μεταλαμπαδεύαν τη γνώση του αναλύειν στους μαθητές τους.
Αυτοί που δεν έχουν τέτοιους δασκάλους, από που τα βρήκαν. Ρίξτε μία ματιά στην αναλυτική γραφή του Κωνσταντίνου της ΑΔ στα κείμενα του Πρίγγου για να καταλάβετε τί εννοώ ασχετοσύνη.
Ο Παναγιωτίδης τα άκουσε από το Ναυπλιώτη και τα εκτελούσε, αλλά δεν ξέρω αν συμφωνούσε, αν ζούσε σήμερα, με όλα τα συμπεράσματα του μαθητή του Νεραντζή.
Ο Γιάννης είπε κάτι μεστό πριν:"υπέρ των αναλύσεων, κατά των συστημάτων ανάλυσης". Και οι οπαδοί της καραϊκής σχολής έχουν φιάξει ένα πακέτο ανάλυσης μαζί με άλλα έξτρα (διαστήματα, υφέσεις, ρυθμούς) και το πλασάρουν στην μουσική εκπαίδευση. Έχουν θέσεις κλειδιά τόσο στην ιδιωτική (ωδεία), όσο και στην δημόσια (σχολικά βιβλία) εκπαίδευση. Ξαναείπα τί να κάνουμε; Να τους πάρουμε το κεφάλι; Για μένα και για κάποιους είναι λάθος, για άλλους σωστοί. Απόψεις εκφράζουμε.
Αν συνοψίσουμε το θέμα στην αρχική ερώτηση του Βασίλη στο μήνυμα 1, εγώ θα του απαντούσα ακόμη και να έχουν ενταχθεί στην επίσημη ύλη των ωδείων τί μας νοιάζει; Πιστεύεις πως μαθαίνει κανείς μουσική στα ωδεία;
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Το να πάει ψάλτης έναν άλλο ψάλτη στο δικαστήριο για θέματα που αφορούν την τέχνη μας, είναι μη χριστιανικό, άνανδρο και καθ' όλα καταδικαστέο.

Κύριε Τσακίρογλου. Επειδή το σχόλιο σας έχει να κάνει, απ΄ότι καταλαβαίνω, με την προσαγωγή στο δικαστήριο του, κατά τα άλλα, συμπαθούς ψάλτη κ. Κατσιφή, διευκρινίστε μας αν αυτά που γράφετε έχουν να κάνουν με την υπόθεση αυτή καθαυτή ή είναι κάποια γενική τοποθέτησή σας.

Γιατί, εάν δεν είναι γενική, σημαίνει ότι και εσείς όπως και όσοι θέτουν το θέμα έτσι δεν γνωρίζετε ή δεν θέλετε να το καταλάβετε. Για το θέμα αυτό αποφάνθηκε η δικαιοσύνη και δεν έχει να κάνει σε τίποτε με τα ψαλτικά. Το δικαστήριο έγινε για τις συκοφαντίες και για τη μείωση προσώπων με τα όσα γράφτηκαν σε κάποιο βιβλίο. Δεν αποφάσισε καταδίκη το δικαστήριο και απόσυρση βιβλίου για το τί πρεσβεύει μουσικά ο κάθε ψάλτης. Τα λάθη πληρώνονται ιδιαιτέρως όταν είναι συνεχόμενα.

Ο κ. Κατσιφής, για τις συκοφαντίες του καταδικάστηκε με την απόσυρση του βιβλίου του και όχι για τις μουσικές του τοποθετήσεις. Άλλωστε για την προσφορά του στην ψαλτική έγινε και οφφικιάλος, και όχι για τις δυσφημιστικές του τοποθετήσεις που τον εξέθεσαν στο πανελλήνιο, δυστυχώς.

Κι όλα αυτά γιατί και το "άνανδρος" και το "μη χριστιανικό" δεν πρέπει να λέγονται για την περίπτωση αυτή, και ιδιαιτέρως από αυτούς που δεν γνωρίζουν.

Ευχαριστώ.
 
Last edited:

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Εγω απλα να αναφερω για οσους δεν το γνωριζουν , οτι ο "εμπαθης" αυτος γεροντας , εσυρθη στο ναο της Θεμιδος , απο καποιους που εχουν ......φτασει στην κατα τον Αγιο Γρηγοριο τον Παλαμα "απαθεια"..........

Κύριε Νικολόπουλε. Αν είστε γνώστης της υποθέσεως το συζητάμε και εδώ γιατί εγώ προσβλήθηκα από τα μη μουσικά γραφόμενα του κ. Κατσιφή και του κ. Ιωαννίδη στο αποσυρμένο βιβλίο και εγώ υπερασπίστηκα τον εαυτό μου με τον τρόπο που εγώ επέλεξα (εσείς ας κάνατε κάτι άλλο). Αρκεί να ξέρετε τα της υποθέσεως και να καταθέσετε τα στοιχεία σας γιατί σίγουρα ορισμένες φορές και η δικαιοσύνη μπορεί να κάνει λάθος. Αποδείξτε το αλλιώς δεχτείτε την απόφασή της όσο κι αν σας πονάει. Γιατί αυτά που γράφτηκαν πόνεσαν κάποιους άλλους οι οποίοι δικαιώθηκαν. Τα όσα μη μουσικά γράφτηκαν στο βιβλίο καταδικάστηκαν και μαζί μ' αυτά και αυτοί που τα κατέθεσαν.

Ευχαριστώ.
 
Last edited:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Αυτό που χρειάζεται, είναι μία καλή, έγκυρη και από όλους αποδεκτή ακουστική πηγή. Κατ' εμέ δεν είναι άλλος, από τον Ναυπλιώτη.
Ακούστε τον λοιπόν εδώ στην πρώτη φράση των καταβασιών των Χριστουγέννων. Στην επισύναψη δείτε το κατά την εξήγηση του Χουρμουζίου και σε αναλυτική γραφή, βάση της ηχογράφησης του αείμνηστου Ναυλπιώτη. Είναι δυνατόν αυτό να θεωρείτε ότι είναι απλός αυτοσχεδιασμός της στιγμής και ότι κάποια άλλη στιγμή θα το έλεγε αλλιώς;



Το συγκεκριμένο δεν είναι αυτοσχεδιασμός σίγουρα, ταιριάζει με τις πατριαρχικές αναλύσεις και είναι κάτι που περιμένεις να ακούσεις από ένα τέτοιο ψάλτη. Κατά τ' άλλα, όχι απλά είναι δυνατόν αλλά και επιβεβλημένο (κατά τη γνώμη μου) κάποια άλλη στιγμή να το πει αλλιώς.

Είναι (πιστεύω) φανερό, ότι ο άνθρωπος βλέπει πράγματα πίσω από το κείμενο, τα οποία πέρα από το πολλαπλό ή όχι της ερμηνείας των, μας δείχνει ότι σε μία μουσική τέχνη καθαρά φωνητική με γραφή στενογραφικού χαρακτήρα, δεν μπορούμε να καλλήσουμε στο: νότα βλέπουμε - νότα λέμε...

Όλο αυτό που λες Χρήστο, έρχεται σε αντίθεση με τα παραπάνω περί μίας κ μοναδικής εκτέλεσης. Είναι φανερό ότι ο άνθρωπος βλέπει πίσω απ το κείμενο, όντως. Αν ήταν να το λέει πάντα ίδια, τότε δε βλέπει πίσω αλλά παπαγαλίζει αυτά που έχει ακούσει, πράγμα που δεν το νομίζω.



Προτεινω να διαβασετε προσεκτικα αυτο το μηνυμα καθως δειχνει την παλαια γραφη πως ηταν και πως μας την παρεδωσαν οι τρεις διδασκαλοι.

είστε σίγουρος ότι έτσι ήταν?
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Κύριε Νικολόπουλε. Αν είστε γνώστης της υποθέσεως το συζητάμε και εδώ γιατί εγώ προσβλήθηκα από τα μη μουσικά γραφόμενα του κ. Κατσιφή και του κ. Ιωαννίδη
στο αποσυρμένο βιβλίο
και εγώ υπερασπίστηκα τον εαυτό μου με τον τρόπο που εγώ επέλεξα (εσείς ας κάνατε κάτι άλλο). Αρκεί να ξέρετε τα της υποθέσεως και να καταθέσετε τα στοιχεία σας γιατί σίγουρα ορισμένες φορές και η δικαιοσύνη μπορεί να κάνει λάθος. Αποδείξτε το αλλιώς δεχτείτε την απόφασή της όσο κι αν σας πονάει. Γιατί αυτά που γράφτηκαν πόνεσαν κάποιους άλλους οι οποίοι δικαιώθηκαν. Τα όσα μη μουσικά γράφτηκαν στο βιβλίο καταδικάστηκαν και μαζί μ' αυτά και αυτοί που τα κατέθεσαν.

Ευχαριστώ.

Βλεπω οτι το επαλαμβανετε ! Αληθεια μηπως ξερετε ημερομηνια και ωρα που το βιβλιο αυτο θα παραδοθει δημοσιως στην πυρα ;
Πατρα 8/3/.......1210

Υ.Γ Ελλαδα του 1210 , χωρα της δημοκρατιας και της ελευθεριας του λογου !
 
Last edited:
Top