Μεθέορτα Υπαπαντής κατά την Κυριακή των Απόκρεω 2010 (διαφορά Τυπικού)

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί φοίλοι δεν νομίζω να είναι πρόβλημα αν πετύχαμε δειάνα τον τίτλο του θέματος, αλλά η ουσία είναι το ίδιο το θέμα. Και κατά την ταπεινή μου άποψη πετύχαμε την ουσία του θέματος και αναφαίραμε όλες τις τυπικές διατάξεις που αφορούν την Εορτήν,πρός ενθύμισην όσων γνωρίζουν, και πρός μάθησιν όσων δεν γνωρίζουν. Ο λόγος πού ανέβασα το θέμα είναι για δική μου πλήρη ενημέρωση απο τους σοφούς φίλους του φόρουμ μας όπου τους ευχαριστώ και πάλι για τις πολύ ενημερωτικές απαντήσεις τους! Καθώς και για ενημέρωση των Κυπρίων συναδέλφων ιεροψαλτών πού πιθανόν να μην πρόσεξαν αυτό το λάθος.
Επίσης στή δεύτερη σελίδα του τυπικού της Εκκλ.της Κύπρου αναφαίρει.
Κατά την τέλεσιν των Ιερών Ακολουθειών δεν επιτρέπεται η χρήσις οποιασδήποτε άλλης Τυπικής διατάξεως,ειμή μόνον της παρούσης,εγκεκριμένης υπό της Ιεράς Συνόδου της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Κύπρου. Η παρούσα Τυπική Διάταξις εγένετο βάσει του Τυπικού της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας (Τ.Μ.Ε.)
 

lemonis

Κύπρος
Αγαπητέ Μιχάλη συμφωνώ με τα λεγόμενα σου. Όσον αφορά την απαγόρευση άλλων τυπικών συμφωνώ πλήρως μαζί σου. Αρκεί να διαβάζουν πρώτα ΣΩΣΤΑ το τυπικό της ΜΧΕ. Αν και αυτό που θα πω είναι ίσως εκτός θέματος αλλά για να παρουσιάσω τεκμηριωμένα την {αντιγραφή} και την {επικόλληση} κειμένων στο τυπικό της Εκκλησίας της Κύπρου αναφέρω απλά το εξής:
Την Κυριακή πριν τα Φώτα (3 Ιαν.) αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα προεόρτια καθίσματα που συνήθως εμείς διαβάζουμε στους κανόνες του όρθρου να είναι αυτά της 4ης Ιανουαρίου και όχι αυτά της 3ης. Γιατί όμως; Δεν είχε καθίσματα προεόρτια την 3ην του μηνός; Ασφαλώς και έχει. Το 2009 όμως η Κυριακή Προ των Φώτων ήταν 4 Ιανουαρίου. Έτσι άφησαν αυτά της 4ης Ιαν. και στο φετινό τυπικό!
Για αυτό και εγώ με τη σειρά μου επειδή πάντα από παιδιόθεν έχω ως πρότυπο την ΜΧΕ σε ΟΛΑ, αποφάσισα και πήρα το ημερολόγιο 2010 του Οικ. Πατρ. που ξέρω ότι ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ.

Και ένα παραλειπόμενο από το Αρχιερατικό Συλλείτουργο της περασμένης Κυριακής με τον Αρχιεπίσκοπο Φιλανδίας στην Παναγία την Φανερωμένη στη Λευκωσία (χωρίς να είναι μομφή ή κατηγορία σε κανέναν). Διχάστηκε η Ιερά Σύνοδος από αυτό το λάθος. Κάποιος Μητροπολίτης εις ένδειξη διαμαρτυρίας, δεν έψαλλε στις Καταβασίες διότι ο Αρχιεπίσκοπος επέμεινε σφόδρα να ψάλλουν {Χέρσον Αβυσσοτόκον} αντί {Βοηθός και Σκεπαστής}. Σίγουρα δεν είναι και το καλύτερο πράγμα αλλά τα μηνύματα που βγαίνουν είναι πολλά
 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ lemoni συμφονώ μαζί σου για το copy paste και τα υπόλοιπα που αναφαίρεις, Δυστιχώς απο την αρχή μέχρι το τέλος της χρονιάς υπάρχουν αρκετά λάθη στό τυπικό μας για αυτό παρακαλώ να το προσέχομε ιδιαιτέρως.

Όσο για το παραλειπόμενο που αναφαίρεις με το Αρχιερατικό συλλείτουργο το άκουσα και από άλλους δεν το έχω δεί.

Υ.Γ.Μιά απορία? Τί θα ήταν καλύτερο να κάναμε,την σωστή ή την λανθασμένη διάταξη του τυπικού? Εγώ προσωπικά ακολούθησα το λανθασμένο τυπικό σκεπτόμενος ότι αφού δεν έγεινε η απόδωση της Εορτής θα ήταν καλύτερα να ακολουθήσομε το τυπικό της Εκκλ. της Κύπρου. Παρακαλώ άς σχολιάσει κάποιος που γνωρίζει καλύτερα.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Υ.Γ.Μιά απορία? Τί θα ήταν καλύτερο να κάναμε,την σωστή ή την λανθασμένη διάταξη του τυπικού? Εγώ προσωπικά ακολούθησα το λανθασμένο τυπικό σκεπτόμενος ότι αφού δεν έγεινε η απόδωση της Εορτής θα ήταν καλύτερα να ακολουθήσομε το τυπικό της Εκκλ. της Κύπρου. Παρακαλώ άς σχολιάσει κάποιος που γνωρίζει καλύτερα.
Νομίζω ὅτι (προσωπικῶς) τό σχολίασα ἐδῶ (στό #14). Γιά νά μήν δημιουργηθεῖ γενικότερο πρόβλημα, μπορούσατε νά ἀκολουθήσετε ὅτι προέβλεπε αὐτό τό ἐπίσημο βοήθημα τῆς Ἐκκλησίας σας, κατ᾿ οἰκονομίαν ἔστω καί λανθασμένα, ἀλλά δέν συμφωνῶ μέ τήν αἰτιολογία σου «αφού δεν έγεινε η απόδωση της Εορτής» (sic). Ἡ ἀπόδοση εἶχε γίνει σύμφωνα μέ τό τυπικό καί τήν ὑποκρυπτόμενη σοφία του. Τώρα γιατί μέ μιά μέρα διαφορά ἡ ἀπόδοση γίνεται τήν Τρίτη τῆς Τυρινῆς καί αὐτό κάπου στηρίζεται. Καί μετά στίς ἄλλες περιπτώσεις (τοῦ π. ἡ. ἐννοεῖται) γίνεται τήν Παρασκευή τῆς Τυρινῆς ἡ ἀπόδοση, μέχρι πού νά ἀποδίδεται τήν ἴδια μέρα τῆς ἑορτῆς (Κυριακή τῆς Τυρινῆς) ἤ ἄν πέσει Καθαρά Δευτέρα πάλι νά ἀποδίδεται τήν ἴδια μέρα (τελευταία περίπτωση συμπτώσεως μέ τό π. ἡ.) κι αὐτά ἔχουν κάποια ὑποκρυπτόμενη ἑρμηνεία καί στόχευση.


 

lemonis

Κύπρος
ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ;64849 said:
Υ.Γ.Μιά απορία? Τί θα ήταν καλύτερο να κάναμε,την σωστή ή την λανθασμένη διάταξη του τυπικού? Εγώ προσωπικά ακολούθησα το λανθασμένο τυπικό σκεπτόμενος ότι αφού δεν έγεινε η απόδωση της Εορτής θα ήταν καλύτερα να ακολουθήσομε το τυπικό της Εκκλ. της Κύπρου. Παρακαλώ άς σχολιάσει κάποιος που γνωρίζει καλύτερα.
.

Αγαπητέ Μιχάλη,

Θα συμφωνήσω με τον Πατέρα Μάξιμο στο σχόλιο του. Η εορτή αποδόθηκε.

Κατά τη γνώμη μου η εορτή εφόσον αποδόθηκε δεν έπρεπε να ψαλεί οτιδήποτε από την εορτή αυτή.

Εγώ προσωπικά έχω και το ημερολόγιο του Οικ. Πατρ. του 2010 και το συγκρίνω με το τυπικό της Εκκλησίας της Κύπρου. Ανάλογα με τις διαφορές που υπάρχουν βλέπω από το ημερολόγιο του Πατριαρχείου την ανάλογη περίπτωση που υφίσταται (ποιές παραγράφους δηλ. από το τυπικό της ΜΧΕ επικαλείται η περίπτωση για την συγκεκριμένη ακολουθία) και ανοίγω και το τυπικό της ΜΧΕ για την επαλήθευση. Επειδή τίποτε δεν το αφήνουν στην τύχη τότε το εμπιστεύομαι και το αναφέρω και στον ιερέα μου. Ο ιερέας μου εμπνέεται από το Οικ. Πατριαρχείο. Φυσικά επηρεάστηκα και εγώ. Όποτε μας δοθεί η δυνατότητα παρακολουθούμε τις ακολουθίες από την τηλεόραση ή από το ραδιόφωνο και επιμορφωνόμαστε. Βέβαια χωρίς να αλλοιώνεται και η Κυπριακή Παράδοση. Κρατούμε τα καλά και φροντίζουμε ώστε να έχουμε το δικό μας ύφος. Κυπριακό μεν αλλά και με στοιχεία από το Οικ. Πατρ. δε
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
.

Αγαπητέ Μιχάλη,

Θα συμφωνήσω με τον Πατέρα Μάξιμο στο σχόλιο του. Η εορτή αποδόθηκε. Εφόσον αποδόθηκε δεν έπρεπε να ψαλεί οτιδήποτε από την εορτή αυτή.
Δέν εἶπα ἀκριβῶς αὐτό. Ἄς μάθουμε νά διαβάζουμε καί νά μή βάζουμε στό στόμα ἄλλων πράγματα πού δέν εἶπε. Εὐτυχῶς πού ἐδῶ πρόκειται γιά «γραπτά, πού μένουν».


 

lemonis

Κύπρος
π. Μάξιμος;64962 said:
Δέν εἶπα ἀκριβῶς αὐτό. Ἄς μάθουμε νά διαβάζουμε καί νά μή βάζουμε στό στόμα ἄλλων πράγματα πού δέν εἶπε. Εὐτυχῶς πού ἐδῶ πρόκειται γιά «γραπτά, πού μένουν».


Η πρόταση μου που μαυρίσατε Πάτερ έπρεπε να ήταν σε άλλη γραμμή από εκείνη που έγραψα ότι συμφωνώ μαζί σας. Η πρόταση αυτή αποτελεί την προσωπική μου άποψη για αυτό και προέβηκα στην αναγκαία διόρθωση πιο πάνω για να το ξεκαθαρίσω μια και καλή. Συγχωρέστε με για την παράλειψη μου αυτή.
 
Last edited:
Top