Περί «Πατριαρχικής» και «Καραϊκής» σχολής

Status
Not open for further replies.

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Επομενη κυριακή θα ψάλλεις λοιπόν το «Που πορευθώ» του Σακελλαρίδη (Μουσικός Πανδέκτης, τ. δ', σ. 353-354) και το «Ευλογητός ο Θεός» του Μητροπολίτου Σερβίων κ. Διονυσίου (Μουσικός Πανδέκτης, τόμος δ', σ. 355-357) :D Λεβέντικα μάλιστα :D

Το ψάλλω και μου αρέσει. Η μουσική δεν έχει όρια αρκεί να ξέρουμε που βρισκόμαστε κι όχι να βαπτιζόμαστε παραδοσιακοί ή πατριαρχικοί χωρίς να είμαστε.

Το είχαμε ψάλλει με τον Δημήτρη τον Μπαλαγεώργο όταν είμαστε στην Ξάνθη κατόπιν απαίτησης-διαταγής του Ταξιάρχου του ΔΣΣ. Ενθουσιασμένος ο Ταξίαρχος μας έδωσε τιμητική έξοδο για Κυριακάτικη μπουγάτσα :)
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Το ψάλλω και μου αρέσει. Η μουσική δεν έχει όρια αρκεί να ξέρουμε που βρισκόμαστε κι όχι να βαπτιζόμαστε παραδοσιακοί ή πατριαρχικοί χωρίς να είμαστε.

Το είχαμε ψάλλει με τον Δημήτρη τον Μπαλαγεώργο όταν είμαστε στην Ξάνθη κατόπιν απαίτησης-διαταγής του Ταξιάρχου του ΔΣΣ. Ενθουσιασμένος ο Ταξίαρχος μας έδωσε τιμητική έξοδο για Κυριακάτικη μπουγάτσα :)

Ωραίος, there is HOPE for PSALTIKI όπως λέει και ο Γεώργιος Μιχαλάκης :D
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Τὸ «ἀκόμα καὶ» σταματᾶ στὸν Σακελλαρίδη ἤ περιλαμβάνει ὁ,τιδήποτε ἀνδροπρεπές καὶ λεβέντικο; Υπάρχουν ὅρια ἤ ὅλα εἶναι θέμα προσωπικῆς ἔκφρασης κατὰ τὸ δοκοῦν καὶ ποσότητας δακρύων;

Εξαρτάται τι εννοεί ο καθένας μας σήμερα ανδροπρεπές και λεβέντικο. Ζούμε σε μια εποχή σύγχυσης των εννοιών. Ο παππούς μου και οι παλαιοί σωστοί άνθρωποι όταν έλεγαν ανδροπρεπής λεβέντης και μάγκας εννοούσαν τον ευθύ τον ειλικρινή, αυτόν που θυσιάζει το εγώ του για του άλλους, τον φιλότιμο. Μάγγας με αυτήν την έννοια ήταν ο Ηρακλής, ήταν ο Θησεύς, ο Άγιος Δημήτριος, ο Μέγας Αθανάσιος. Μάγκας είναι ο ίδιος ο Θεάνθρωπος, ο Χριστός Στην εποχή μας μάγκας θεωρείται ο πονηρός ο εξυπνάκιας. Λεβέντης είναι ένας όρος ντεμοντέ που θυμίζει μόνο τα παλικάρια του 1821.
Ο Πλάτωνας μας λέει ότι η μουσική είναι η μίμηση των τρόπων μας.
Συμπέρασμα άμα είναι κάποιος πραγματικός λεβέντης και άνδρας τότε είναι ψάλτης αλλιώς δεν ξέρω τι πράγμα μπορεί να είναι..
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Πάντως αυτό το άκουσμα δεν μπορεί κάποιος να το κατηγορήσει ότι είναι θηλυπρεπές. Με τίποτα όμως:D:D:D

O Ψ...κης, ισοκράτης! :p με την καλή έννοια! :D
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Νομίζω ότι το συνημμένο που αναγκαστικά λογόκρινα προκαλεί πολύ λιγότερο από το αυθνετικό.

Δ.

Ε, τότε καλά θα κάνετε να αφαιρέσετε κάθε σύνδεσμο προς το πρωτότυπο που είναι εντελώς απαράδεκτο...


Συνημμένα δυο σημεία από χτεσινή ηχογράφηση από το ραδιόφωνο. Στο καταξίωσον δυστυχώς δεν πρόλαβα νωρίτερα. Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα να το ηχογραφήσω. Έλεγε κάθε φράση σε άλλη νότα ανεβαίνοντας προς την επταφωνία.

Για να μην σχολιάσω τα στιχηρά του Τριωδίου. Εκεί που κυλούσαν ωραία και παραδοσιακά και έκανε τον ακροατή να προσέχει τα λόγια, ξαφνικά ο ψάλτης θυμόταν ότι έχει ώρα να επιδείξει την ωραία φωνή του, άλλαζε ρυθμό ανέβαινε 5-10 νότες πιο πάνω, έλεγε μια φράση σε ρυθμό χερουβικού με κορώνες, στακάτα, φορτίσιμα, πιανίσιμα κλπ., και μετά επέστρεφε (φανερά ικανοποιημένος από το ταλέντο του) για να συνεχίσει το κομμάτι από εκεί που είχε μείνει... (Το αν ο ακροατής είχε χάσει τη συνέχεια στα λόγια και την κατάνυξη του τριωδίου, γιατί να μας στεναχωρεί ρε αδελφέ... :cool:)

Αυτά είναι τα παραδοσιακά που λένε όλοι εκτός της σχολής Καρά; Αυτά σε "βοηθούν να δακρύσεις" Βαγγέλη; Αυτοί είναι Πατριαρχικοί Δημήτρη, ή αποτελούν εξαίρεση στον κανόνα "Πας μη Καραϊκός Πατριαρχικός"; Αυτά θέλετε να ακούτε στο ραδιόφωνο; (δεν διάβασα κανένα παράπονο ως τώρα οπότε φαντάζομαι αυτά δε σας ενοχλούν) :wink:
 

Attachments

  • kataksioson.WMA
    322.4 KB · Views: 53
  • apostixo.mp3
    242.9 KB · Views: 62

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Ε, τότε καλά θα κάνετε να αφαιρέσετε κάθε σύνδεσμο προς το πρωτότυπο που είναι εντελώς απαράδεκτο...

Στέφανε, καλά θα κάνεις κι εσύ να αφαιρέσεις τις δυο επισυνάψεις του ωρυομένου... (Όποιος κι αν είναι, φαίνεται ότι το μυαλό του δεν σκέπτεται πριν ανοίξει το στόμα του, και αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγήν! Επιδειξίας .... της φωνής του:(, και δυστυχώς δεν είναι ο μόνος!)
Από το Αυγούστου μοναρχήσαντος σε ήχο πλ Β', που ξανακούσαμε σήμερα, ποιός θα μας απαλλάξει;

ΥΓ Το ON-OFF δεν το ενεργοποιούμε προσδοκώντας να ακούσουμε ένανΨΑΛΤΗ!
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αυτοί είναι Πατριαρχικοί Δημήτρη, ή αποτελούν εξαίρεση στον κανόνα "Πας μη Καραϊκός Πατριαρχικός";
Μα, ποιος είπε τέτοια αρλούμπα; Αν είναι δυνατόν! Ελάχιστοι ψάλτες έχουν την πατριαρχική παράδοση, μόνο αυτοί που έχουν θητεύσει στο Πατριαρχείο και κάποιοι μαθητές αυτών. Ας μην τα βλέπουμε άσπρο-μαύρο όλα! Άλλο Καράς, άλλο Πατριαρχείο, άλλο τραγούδι, άλλο αμανές, άλλο βαλς κλπ κλπ...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Με τον άρχοντα κ. Νεραντζή με τον οποίο έχουμε αυτές τις μέρες επαφές, κουβεντιάζαμε μεταξύ φίλων και μέσα στην συζήτηση τον ρώτησα την άποψή του για την λεγόμενη σχολή Καρά. Μου απάντησε ότι είναι άξιο θαυμασμού ο ενθουσιασμός που διακατέχει όσους έχουν γαλουχηθεί με την φιλοσοφία του Καρά, (ιδίωμα που δυστυχώς δεν κατέχουμε οι περισότεροι εκτός της σχολής, σκέφτομαι εγώ την ώρα της απάντησής του) πράγμα που τους έχει οδηγήσει στην έρευνα και τους θεωρεί επιστήμονες μουσικούς. Κατονόμασε κιόλας κάποιους, όπως τους Βασίλειο Νόνη, Τάσο Φωτόπουλο, Λυκούργο Αγγελόπουλο με τους μαθητές του Γιώργο Κωνσταντίνου, Κώστα Αγγελίδη και άλλους που δεν θυμάμαι να αναφέρω. Επίσης μας τόνισε, ότι είναι αξιέπαινοι, που ψάλλουν πιστά τα κλασικά μαθήματα, εν αντίθεση προς τους «δήθεν παραδοσιακούς», που κακοποιούν ασύστολα την τέχνη μας, αυτοσχεδιάζοντας αυθαίρετα επειδή τους λείπει η γνώση της τέχνης. Αυτό όμως που πραγματικά λείπει από τους μαθητές της σχολής του Καρά, είναι λίγη παραδοσιακή ψαλτική, για να γίνουν τέλειοι και ορισμένες θεωρητικές θέσεις τους να τις δουν από άλλη οπτική γωνία.
Ανέφερε μάλιστα για να το κατανοήσει η παρέα, ότι κάθε είδος μουσικής, έχει το δικό του ηχόχρωμα, την ανάλογη προφορά και την ανάλογη φωνητική τοποθέτηση. Π.χ. αν ο Δημήτρης ο Ζάχος (γνωστός τραγουδιστής δημοτικών ασμάτων) τραγουδήσει ένα Κρητικό τραγούδι, μπορεί να αποδώσει τέλεια τη μουσική, αλλά δεν θα μοιάζει σε τίποτα με το πως τραγουδιέται στην Κρήτη.
Ανέφερε δε, ότι με την διαδοχή που επικρατεί αιώνες τώρα στα αναλόγια του Πατριαρχικού Ναού, διατηρήθηκε σωστά η παράδοση, εν αντιθέση με τους εκτός Πατριαρχικού Ναού ψάλτες. Αυτοί που ανέλαβαν τα πατριαρχικά αναλόγια, χωρίς να ακολουθήσουν την σειρά διαδοχής, καθοδηγούνταν από τους δομεστίκους (π.χ. και τον Πρίγγο και τον Στανίτσα τους καθοδηγούσε ο Μιχαηλίδης, Α΄ Δομέστικος του Ιακώβου Ναυπλιώτου από παιδί). Μάλιστα μας εξιστόρησε (όπως ο ίδιος ο αείμνηστος Πρίγγος του ανέφερε) ότι όταν ανέλαβε Πρωτοψάλτης, στον Εσπερινό της 8ης Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα στο εσπέριο «Σήμερον της Παγκοσμίου χαράς τα προΐμια» άλλη γραμμή εκτέλεσε ο Πρωτοψάλτης και άλλη ο Δομέστικός του, με αποτέλεσμα ο Πατριάρχης να τους παρατηρήσει με την εξής προτροπή: «Να διαβάζετε πριν έρθετε στα αναλόγιά σας!».

Υ.Γ. Τα παραπάνω δημοσιεύονται με την άδεια του άρχοντα, τα οποία εξέφρασε με την ευγένια που πάντα τον χαρακτηρίζει και χωρίς ίχνος εμπάθειας.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Ταδε έφη δια γραφίδος Χρήστου, ο άνθρωπος που διασώζει την πατριαρχική παράδοση του Ιακώβου σε απόλυτο βαθμό.Οσοι το θεωρείτε υπερβολή ακούστε προσεκτικά τον Ιάκωβο σε ένα μικρο κομματάκι, διαβάστε λίγο απο το πόνημα του άρχοντα και ακούστε και τον ίδιο και θα καταλάβετε, αρκεί να υπάρχει η διάθεση γιατί για κάποιους (και τους μεν και τους δε) είναι και ξεβόλεμα και ναι εξ ιδιων κρίνω τα αλλότρια......Να και μια μικρή επισύναψη ακούστε λεπτομέρειες.Αυτό είναι η ψαλτκή, τώρα αν εμείς δεν την θέλουμε έτσι, τότε αργά η γρήγορα θα την μεταλλάξουμε αλλά να μην λέμε ότι είμαστε φορείς μιας τέτοιας παράδοσης. Αυτογνωσία που ζητούσε και ένας αρχαίος φίλος μας Α και παντα γεια....
 

Attachments

  • ναυπλιωτης οσοι εις χριστον.mp3
    704.5 KB · Views: 29

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Στέφανε, καλά θα κάνεις κι εσύ να αφαιρέσεις τις δυο επισυνάψεις του ωρυομένου... (Όποιος κι αν είναι, φαίνεται ότι το μυαλό του δεν σκέπτεται πριν ανοίξει το στόμα του, και αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγήν! Επιδειξίας .... της φωνής του:(, και δυστυχώς δεν είναι ο μόνος!)

Νίκο, είναι από τον εσπερινό του Σαββάτου από το ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας. Δεν γνωρίζω ποιοι ψέλνουν. Δεδομένου όμως ότι συνεχώς σχολιάζεται αρνητικά ο εσπερινός που μεταδίδεται από την Εκκλησία της Ελλάδος και πουθενά δε σχολιάστηκε η Πειραϊκή Εκκλησία, ισχύει αναγκαστικά κάτι από τα παρακάτω: (α) είτε κανείς στο φόρουμ δεν ακούει Πειραιά, (β) είτε όσοι ακούν Πειραιά θεωρούν παραδοσιακό αυτό το ψάλσιμο, (γ) είτε υπάρχει μια άγραφη συμφωνία μεταξύ όσων τα ακούν ώστε τα πυρά να κατευθύνονται πάντα προς τη σχολή Καρά, ενώ όλοι οι άλλοι μπορούν να λένε ανενόχλητοι ό,τι θέλουν! :mad:rolleyes:


Μα, ποιος είπε τέτοια αρλούμπα; Αν είναι δυνατόν! Ελάχιστοι ψάλτες έχουν την πατριαρχική παράδοση, μόνο αυτοί που έχουν θητεύσει στο Πατριαρχείο και κάποιοι μαθητές αυτών.

Γιάννη αναφέρομαι σε αυτά τα δυο σχόλια:

Επομένως, αυτό που σε ενοχλεί δεν είναι το Καραϊκόν όσων ακολουθούν το συστημα Καρά, αλλά το συλλήβδην βάπτισμα των μη Καραϊκών ως Πατριαρχικών... Απαντώ ότι στα απαραίτητα όλοι τους παρά τις αποκλίσεις συμφωνούν. Παρόμοια κλίμακα πχ θα πει ο Περιστερικός με τον Ταλιαδωρικό στο Λαθών ετέχθης. [...] βλέπεις ότι οι περισσότεροι των μη Καραϊκών συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς, παρά με τους Καραϊκούς. Οι ορισμοί αν και πεπερασμένοι είναι αναγκαίοι τις περισσότερες φορές...


Πατριαρχικοί= ΜΧΕ κ οι αποδεχόμενοι αυτή την εξίσωση.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Παιδιά εντάξει ας μην σας πάρει και απο κάτω.Νομίζω πως εδώ δεν είναι η πραγματική ζωή για να δίνουμε τόση σημασία,Πάντα χαρά
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Νίκο, είναι από τον εσπερινό του Σαββάτου από το ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας. Δεν γνωρίζω ποιοι ψέλνουν. Δεδομένου όμως ότι συνεχώς σχολιάζεται αρνητικά ο εσπερινός που μεταδίδεται από την Εκκλησία της Ελλάδος και πουθενά δε σχολιάστηκε η Πειραϊκή Εκκλησία, ισχύει αναγκαστικά κάτι από τα παρακάτω: (α) είτε κανείς στο φόρουμ δεν ακούει Πειραιά, (β) είτε όσοι ακούν Πειραιά θεωρούν παραδοσιακό αυτό το ψάλσιμο, (γ) είτε υπάρχει μια άγραφη συμφωνία μεταξύ όσων τα ακούν ώστε τα πυρά να κατευθύνονται πάντα προς τη σχολή Καρά, ενώ όλοι οι άλλοι μπορούν να λένε ανενόχλητοι ό,τι θέλουν! :mad:rolleyes:




Γιάννη αναφέρομαι σε αυτά τα δυο σχόλια:

Αρχικό μήνυμα απο dimskrekas
Επομένως, αυτό που σε ενοχλεί δεν είναι το Καραϊκόν όσων ακολουθούν το συστημα Καρά, αλλά το συλλήβδην βάπτισμα των μη Καραϊκών ως Πατριαρχικών... Απαντώ ότι στα απαραίτητα όλοι τους παρά τις αποκλίσεις συμφωνούν. Παρόμοια κλίμακα πχ θα πει ο Περιστερικός με τον Ταλιαδωρικό στο Λαθών ετέχθης. [...] βλέπεις ότι οι περισσότεροι των μη Καραϊκών συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς, παρά με τους Καραϊκούς. Οι ορισμοί αν και πεπερασμένοι είναι αναγκαίοι τις περισσότερες φορές...

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο dimskrekas
Πατριαρχικοί= ΜΧΕ κ οι αποδεχόμενοι αυτή την εξίσωση.

ΑΡΑΓΕ ΓΙΝΩΣΚΕΙΣ Α ΑΝΑΓΙΝΩΣΚΕΙΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ο Δημήτρης μιλάει για ομοιότητες με τους Πατριαρχικούς ως προς τα ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ. Οι άλλοι ΔΕΝ είναι Πατριαρχικοί, αφού συγκρίνονται με τους τελευταίους. Στην εκτέλεση, πλην των διάστημάτων, και πάλι όχι πάντα (δεν είναι δυστυχώς λίγοι αυτοί που ψάλλουν με συγκερασμένα διαστήματα πιάνου), οι διαφορές μπορεί να είναι από λίγες μέχρι πάρα πολλές και τερατώδεις.
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
ΑΡΑΓΕ ΓΙΝΩΣΚΕΙΣ Α ΑΝΑΓΙΝΩΣΚΕΙΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημήτρη, αν κάνω κάποιο λάθος στην κατανόηση των γραφόμενών σου, απλά εξήγησέ μου ποιο είναι αυτό και θα το διορθώσω. Οι ειρωνείες περιττές... :wink:

Αναφέρεις ότι "οι περισσότεροι των μη Καραϊκών συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς". Οι ηχογραφήσεις που ανέβασα πιστεύεις ότι συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς; Αν όχι, γιατί δε στρέφεις και προς τα εκεί τα βέλη σου;...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δημήτρη, αν κάνω κάποιο λάθος στην κατανόηση των γραφόμενών σου, απλά εξήγησέ μου ποιο είναι αυτό και θα το διορθώσω. Οι ειρωνείες περιττές... :wink:

Αναφέρεις ότι "οι περισσότεροι των μη Καραϊκών συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς". Οι ηχογραφήσεις που ανέβασα πιστεύεις ότι συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς; Αν όχι, γιατί δε στρέφεις και προς τα εκεί τα βέλη σου;...

Διάβασε ΟΛΟ μου το ΚΜΝ. Τα εξηγεί ΟΛΑ. Ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεσαι δείχνει εκτός από ισχυρογνωμοσύνη και αδυναμία κατανόησης. Το πρώτο το έχεις επιβεβαιώσει ( πχ πρόσφατη υπόθεση δήθεν ψαλμώδησης μελών Σακελλαρίδη από έγκριτο Πολίτη πολιό ιερέα), το δεύτερο το τεκμηριώνεις όλο και περισσότερο ειδικά σε αυτό το θέμα. Σε παραπέμπω στο ίδιο το κμν μου από το οποίο πετσοκόβεις για κάθε απάντησή σου. Αν εκεί δεν καταλαβαίνεις κάτι, πολύ ευχαρίστως να σου απαντήσω!

Δ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Με τον άρχοντα κ. Νεραντζή με τον οποίο έχουμε αυτές τις μέρες επαφές, κουβεντιάζαμε μεταξύ φίλων και μέσα στην συζήτηση τον ρώτησα την άποψή του για την λεγόμενη σχολή Καρά. Μου απάντησε ότι είναι άξιο θαυμασμού ο ενθουσιασμός που διακατέχει όσους έχουν γαλουχηθεί με την φιλοσοφία του Καρά, (ιδίωμα που δυστυχώς δεν κατέχουμε οι περισότεροι εκτός της σχολής, σκέφτομαι εγώ την ώρα της απάντησής του) πράγμα που τους έχει οδηγήσει στην έρευνα και τους θεωρεί επιστήμονες μουσικούς. Κατονόμασε κιόλας κάποιους, όπως τους Βασίλειο Νόνη, Τάσο Φωτόπουλο, Λυκούργο Αγγελόπουλο με τους μαθητές του Γιώργο Κωνσταντίνου, Κώστα Αγγελίδη και άλλους που δεν θυμάμαι να αναφέρω. Επίσης μας τόνισε, ότι είναι αξιέπαινοι, που ψάλλουν πιστά τα κλασικά μαθήματα, εν αντίθεση προς τους «δήθεν παραδοσιακούς», που κακοποιούν ασύστολα την τέχνη μας, αυτοσχεδιάζοντας αυθαίρετα επειδή τους λείπει η γνώση της τέχνης. Αυτό όμως που πραγματικά λείπει από τους μαθητές της σχολής του Καρά, είναι λίγη παραδοσιακή ψαλτική, για να γίνουν τέλειοι και ορισμένες θεωρητικές θέσεις τους να τις δουν από άλλη οπτική γωνία.
Ανέφερε μάλιστα για να το κατανοήσει η παρέα, ότι κάθε είδος μουσικής, έχει το δικό του ηχόχρωμα, την ανάλογη προφορά και την ανάλογη φωνητική τοποθέτηση. Π.χ. αν ο Δημήτρης ο Ζάχος (γνωστός τραγουδιστής δημοτικών ασμάτων) τραγουδήσει ένα Κρητικό τραγούδι, μπορεί να αποδώσει τέλεια τη μουσική, αλλά δεν θα μοιάζει σε τίποτα με το πως τραγουδιέται στην Κρήτη.
Ανέφερε δε, ότι με την διαδοχή που επικρατεί αιώνες τώρα στα αναλόγια του Πατριαρχικού Ναού, διατηρήθηκε σωστά η παράδοση, εν αντιθέση με τους εκτός Πατριαρχικού Ναού ψάλτες. Αυτοί που ανέλαβαν τα πατριαρχικά αναλόγια, χωρίς να ακολουθήσουν την σειρά διαδοχής, καθοδηγούνταν από τους δομεστίκους (π.χ. και τον Πρίγγο και τον Στανίτσα τους καθοδηγούσε ο Μιχαηλίδης, Α΄ Δομέστικος του Ιακώβου Ναυπλιώτου από παιδί). Μάλιστα μας εξιστόρησε (όπως ο ίδιος ο αείμνηστος Πρίγγος του ανέφερε) ότι όταν ανέλαβε Πρωτοψάλτης, στον Εσπερινό της 8ης Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα στο εσπέριο «Σήμερον της Παγκοσμίου χαράς τα προΐμια» άλλη γραμμή εκτέλεσε ο Πρωτοψάλτης και άλλη ο Δομέστικός του, με αποτέλεσμα ο Πατριάρχης να τους παρατηρήσει με την εξής προτροπή: «Να διαβάζετε πριν έρθετε στα αναλόγιά σας!».

Υ.Γ. Τα παραπάνω δημοσιεύονται με την άδεια του άρχοντα, τα οποία εξέφρασε με την ευγένια που πάντα τον χαρακτηρίζει και χωρίς ίχνος εμπάθειας.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ, Χρήστο, για την παράθεση, η οποία όμως προσωπικά δε με βρίσκει σύμφωνο σε όλα της τα σημεία, παρά το γεγονός ότι σέβομαι πάρα πολύ τον Δάσκαλο Δ. Νεραντζή! Και ποιός είμαι εγω; Απαντώ: ο ίδιος ( ΔΣ) που αν έλεγα ότι με βρίσκει σύμφωνο πολλοί θα μου δίνανε ευχαριστήρια.


Θα ήθελα να σταθώ στο τελευταίο περί του ιδιομέλου του Γενεσίου της Θεοτόκου. Από ποιό βιβλίο ( ή τίνος σύνθεση) άραγε έπρεπε να διαβάσουν Πρωτοψάλτης και Δομέστικος; Ο ευρών αμειφθήσεται....

Δ.
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεσαι δείχνει εκτός από ισχυρογνωμοσύνη και αδυναμία κατανόησης.

Δημήτρη, δεν έχω κάτι προσωπικό μαζί σου. Απλά το μήνυμά σου ήταν το πρώτο που βρήκα μπροστά μου το οποίο έκανε το διαχωρισμό Καραϊκοί/Πατριαρχικοί.

Στο παρακάτω δεν έχω λάβει απάντηση. Αν θες μου απαντάς. Αν δε θες, σεβαστό.

Αναφέρεις ότι "οι περισσότεροι των μη Καραϊκών συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς". Οι ηχογραφήσεις που ανέβασα πιστεύεις ότι συμφωνούν στις περισσότερες βασικές ομοιότητες με τους πατριαρχικούς; Αν όχι, γιατί δε στρέφεις και προς τα εκεί τα βέλη σου;...
 
Status
Not open for further replies.
Top