Η μεγάλη τετράδα των Θεσσαλονικέων να ενταχθεί στους Πατριαρχικούς

dimitris

Παλαιό Μέλος
Οι ίδιοι Κων/τες ιεροψάλτες διαχώριζαν τον εαυτό τους από τους Πατριαρχικούς με όλο το σεβασμό και την αγάπη που έτρεφαν στους πρωτοψάλτες και ειδικά στον Ιάκωβο Πρωτοψάλτη παρόλο που πολλοί ήσαν μαθητές Πατριαρχικών.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ο Παναγιωτίδης ήταν μαθητής του λαμπαδαρίου του Ιακώβου του Βιγγόπουλου, άσε που είχε χρηματίσει κανοναρχάκι του Ιακώβου για 3 χρόνια (πληροφορίες από τον ίδιο το μακαρίτη).
Ο Καραμάνης ήταν μαθητής και παραλαβών τη σκυτάλη από τον αποκληθέντα "φερέφωνο" μεταξύ των μαθητών Ναυπλιώτου, Ανεστιάδη. Και πάει λέγοντας...

Δεν θεωρώ απλά μαθητές των 2 μεγάλων της Πόλης τους 4 της Θεσσαλονίκης αλλά αληθινούς και ουσιαστικούς συνεχιστές τους με τον ίδιο τρόπο που (επιτρέψτε μου, τηρουμένων των αναλογιών) ο Beethoven ήταν συνεχιστής της σχολής Haydn και Mozart, όσο κι αν ο σκληρός πυρήμας των μαθητών εκείνων (κάτι σαν την πατριαρχική και Πολίτικη μουσική αυλή του 20ου αιώνα) του έψελνε τα εξ αμάξης! Η ιστορία και μόνον δικαιώνει ή θάβει. Οι μεγάλοι συνεχίζονται μόνον από μεγάλους (κι όχι από αυτούς που συνέψαλλαν απλώς στις ενιαύσιες ακολουθίες επί των πατριαρχικών στασιδίων)!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Και ο κ. Κωνσταντίνος Μαφίδης, ακριβώς ίδια περίπτωση με τον Παναγιωτίδη! Το ύφος του, όμως, απέχει από των Πατριαρχικών.

«Φερέφωνο» είναι το κοινώς λεγόμενο «παπαγαλάκι», λέξη μειωτική που δηλώνει άτομο χειραγωγούμενο. Δεν πιστεύω να χρησιμοποιήθηκε για τον οποιοδήποτε ψάλτη!

Εκτός αυτού, αν θέλετε να κάνουμε διάλογο επί της ουσίας, άλλο το ύφος των Θεσσαλονικέων, που χαρακτηρίζεται από έντονο τονισμό της κάθε νότας, ενίοτε, αν και σε περιορισμένο βαθμο, από προσμίξεις με ευρωπαϊκά στοιχεία, από ελευθερία στο χρόνο (όχι σε όλους), κάποιες φορές από έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας, κι άλλο το αμειγές πατριαρχικό, με τον απόλυτο χρόνο-ρολόι, με τη διαρκή ζωντάνια, ίσως τη συντομότερη χρονική αγωγή σε κάποια μέλη, τον τονισμό κατά θέσεις, σε αντιδιαστολή με τον τονισμό της κάθε νότας, κλπ.

Επειδή ανακύπτουν μεγάλοι διάλογοι και ποτέ δε θα συμφωνήσουμε, όχι μεταξύ μας αλλά και μια μεγάλη μερίδα των μελών, πιστεύω πως δεν θα πρέπει να γίνει η κατάταξη αυτή.
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Και ο κ. Κωνσταντίνος Μαφίδης, ακριβώς ίδια περίπτωση με τον Παναγιωτίδη! Το ύφος του, όμως, απέχει από των Πατριαρχικών.

«Φερέφωνο» είναι το κοινώς λεγόμενο «παπαγαλάκι», λέξη μειωτική που δηλώνει άτομο χειραγωγούμενο. δεν πιστεύω να χρησιμοποιόταν για οποιοδήποτε ψάλτη!

Εκτός αυτού, αν θέλετε να κάνουμε διάλογο επί της ουσίας, άλλο το ύφος των Θεσσαλονικέων, που χαρακτηρίζεται από έντονο τονισμό της κάθε νότας, ενίοτε, αν και σε περιορισμένο βαθμο, από προσμίξεις με ευρωπαϊκά στοιχεία, από ελευθερία στο χρόνο (όχι σε όλους), κάποιες φορές από έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας, κι άλλο το αμειγές πατριαρχικό, με τον απόλυτο χρόνο-ρολόι, με τη διαρκή ζωντάνια, ίσως τη συντομότερη χρονική αγωγή σε κάποια μέλη, τον τονισμό κατά θέσεις, σε αντιδιαστολή με τον τονισμό της κάθε νότας, κλπ.

Επειδή ανακύπτουν μεγάλοι διάλογοι και ποτέ δε θα συμφωνήσουμε, όχι μεταξύ μας αλλά και μια μεγάλη μερίδα των μελών, πιστεύω πως δεν θα πρέπει να γίνει η κατάταξη αυτή.

Η λέξη "φερέφωνο" χρησιμοποιούνταν επαινετικότατα για το γλυκύτατο Ανεστιάδη, ευγενικέ φίλε.

-Έντονος τονισμός της κάθε νότας κι όχι κατά θέσεις; Μόνον ένας από τους 4 το εφήρμοσε κι όχι πάντα. Ο Ιάκωβος από την άλλη τονίζει μόνον θέσεις;
-Έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας; Πάλι μεμονωμένες κακές στιγμές ενός...
-Συντομότερη χρονική αγωγή και χρόνος-ρολόι; Τι έχετε να πείτε για τους ODEON ύμνους του Ναυπλιώτη με το χαλαρό χρόνο και για την αργότητα όλων σχεδόν των εγγραφών του; Το έκανε για να μην παέι χαμένο το κερί όπως έχει πει κάποιος;
-Ευρωπαϊκά μέλη; Τι λέτε για τα ματζοράκια και μινοράκια επί δίσκων Ναυπλιώτου και για την άρια της όπερας Norma "Casta Diva" (την ερμηνεύει έξοχα και η Callas για όποιον την ψάξει) που έγινε "μυστικώς" στο Χερουβικό Γ΄Ήχου από τον Πρίγγο; Ας μην προσθεσω άλλα...

Ποιόν αποκαλούσαν "μικρό Ιάκωβο"; Τον Παναγιωτίδη, αιωνία του η μνήμη.
 
Last edited:
ουδείς Πριγγικότερος του Καραμάνη (κι ας μην είχε συγγένεια φωνητικού μετάλλου) με τον Πρίγγο. οποιος θέλει την ουσία του ύφους Πρίγγου δεν έχει παρά να εμβαθύνει στα βιβλία του Καραμάνη (ο Παναγιωτίδης τό έχει πει κάπως έτσι).

Αγαπητέ κ. Στεφούλη, αν και δεν ανήκω στους μεγάλους του Ψαλτολογίου, ας μου επιτραπεί να εκφράσω την διαφωνία μου. Διότι είναι ηλίου φαεινότερον ότι, εάν συγκρίνει κάποιος τα βιβλία των Πρίγγου και Καραμάνη, θα δει ότι πόρρω απέχουν. Ποια η ομοιότης;
Ως προς την πρώτη πρότασή σας, και πάλιν θα διαφωνήσω. Εδώ υπάρχουν άνθρωποι (αν και αυτό δεν με βρίσκει σύμφωνο) που λένε ότι το πατριαρχικό ύφος σταμάτησε μετά τον Στανίτσα, άλλοι μετά τον Πρίγγο και άλλοι το πανε ακόμα πιο μακριά λέγοντας ότι ο τελευταίος αυθεντικός Πατριαρχικός ήταν ο Ναυπλιώτης. Ως προς τους τέσσερεις, καλοί, χιλιάδες φορές καλύτεροι από εμένα, μακάρι να είχα κι εγώ την φωνή τους, αλλά να μου επιτρέψετε να μην τους θεωρήσω αυστηρώς πατριαρχικούς, υφ΄ ήν έννοιαν εσείς εννοείτε.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Η λέξη "φερέφωνο" χρησιμοποιούνταν επαινετικότατα για το γλυκύτατο Ανεστιάδη, ευγενικέ φίλε.

-Έντονος τονισμός της κάθε νότας κι όχι κατά θέσεις; Μόνον ένας από τους 4 το εφήρμοσε κι όχι πάντα. Ο Ιάκωβος από την άλλη τονίζει μόνον θέσεις;
-Έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας; Πάλι μεμονωμένες κακές στιγμές ενός...
-Συντομότερη χρονική αγωγή και χρόνος-ρολόι; Τι έχετε να πείτε για τους ODEON ύμνους του Ναυπλιώτη με το χαλαρό χρόνο και για την αργότητα όλων σχεδόν των εγγραφών του; Το έκανε για να μην παέι χαμένο το κερί όπως έχει πει κάποιος;
-Ευρωπαϊκά μέλη; Τι λέτε για τα ματζοράκια και μινοράκια επί δίσκων Ναυπλιώτου;

Ποιόν αποκαλούσαν "μικρό Ιάκωβο"; Τον Παναγιωτίδη, αιωνία του η μνήμη
.

Αιωνια σου η μνημη "μουσικε μου παππου" , Αρχοντα Θαναση Παναγιωτιδη !
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Η λέξη "φερέφωνο" χρησιμοποιούνταν επαινετικότατα για το γλυκύτατο Ανεστιάδη, ευγενικέ φίλε.

-Έντονος τονισμός της κάθε νότας κι όχι κατά θέσεις; Μόνον ένας από τους 4 το εφήρμοσε κι όχι πάντα. Ο Ιάκωβος από την άλλη τονίζει μόνον θέσεις;
-Έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας; Πάλι μεμονωμένες κακές στιγμές ενός...
-Συντομότερη χρονική αγωγή και χρόνος-ρολόι; Τι έχετε να πείτε για τους ODEON ύμνους του Ναυπλιώτη με το χαλαρό χρόνο και για την αργότητα όλων σχεδόν των εγγραφών του; Το έκανε για να μην παέι χαμένο το κερί όπως έχει πει κάποιος;
-Ευρωπαϊκά μέλη; Τι λέτε για τα ματζοράκια και μινοράκια επί δίσκων Ναυπλιώτου;

Ποιόν αποκαλούσαν "μικρό Ιάκωβο"; Τον Παναγιωτίδη, αιωνία του η μνήμη.
-Ο Ιάκωβος τονίζει μόνο θέσεις, ακόμη και στα παπαδικά του μέλη. Ένταση έχει σε όλες τις νότες, αλλά είναι ευδιάκριτες οι μουσικές θέσεις από τον τονισμό τους. Έχω δύο στο μυαλό μου που δεν τους έχω ακούσει να ψάλλουν με θέσεις, αλλά με έντονο τονισμό κάθε νότας. Ας μην παραβλέψουμε και το τρόπο που ψάλλει συνήθως η χορωδία του Δαμασκηνού, χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του τρόπου του ψάλλειν.
-Έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας όταν λέω αναφέρομαι και πάλι σε δύο Θεσσαλονικείς που έψαλλαν ή ψάλλουν ακόμη έτσι. Δεν το λέω μειωτικά, απλά συγκρίνω.
-Ο Ναυπλιώτης έψαλλε μέλη που ψάλλονται ούτως ή άλλως αργά στους εν λόγω δίσκους. Για της ORFEON εγώ παραξενεύομαι, με τους ύμνους της Παρακλήσεως, αλλά πιθανολογώ πως τα έψαλλε υπό τύπον μαθήματος. Προσέξτε όμως: χρόνος αργός, όχι χαλαρός. Δείτε τι εστί χρόνος στο πατριαρχικό ύφος στις παλαιότερες και σύγχρονες ηχογραφήσεις ακολουθιών από τον Πατριαρχικό Ναό.
-Αν αναφέρεστε στα Λειτουργικά, ας μην παραβλέπουμε πως ο Πατριάρχης δεν τον ήθελε και μια φορά τον εξετόπισε για να βάλει ευρωπαϊκά μέλη, κάτι που ευτυχώς δεν ευόδωσε. Υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να το βλέπουμε και όχι σαν κανόνα. Και πάλι, αν ακούσουμε μόνη τη φωνή του Ιακώβου στο Χερουβικό, είναι σοβαρότατη εκτέλεση που θα μπορούσε να ευσταθεί σαν παραδοσιακό μέλος. Πάντως, το σακελλαρίδιο «πού πορευθώ» και «εξομολογείσθε τω Κυρίω» δεν το έχω ακούσει από κανέναν Πατριαρχικό...

Πάντως, επειδή δε μου αρέσουν αυτές οι συγκρίσεις, καθότι δεν θέλω να υποβαθμίσω κανένα ψάλτη (γι' αυτό και δεν αναφέρω ονόματα, παρ' ότι τα έχω κατά νου), κι επειδή δε νομίζω να είμαι ο μόνος που αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα, ας μη δώσουμε συνέχεια στη συζήτηση αυτή.
 
Αγαπητοί, κινδυνεύουμε να πέσουμε στην παγίδα του συλλογισμού "κάθε τί καλό είναι πατριαρχικό". Οι 4 της Θεσσαλονίκης δεν έχουν ανάγκη να ενταχθούν στους πατριαρχικούς για να επιβραβευτεί το έργο τους.
Ο πολύς Βουδούρης όταν μίλαγε για καλούς ψάλτες εκτός πατριαρχείου δεν έλεγε για κανέναν ότι αυτός έχει πατριαρχικό ύφος, αλλά πάντα ότι αυτός έχει σοβαρό εκκλησιαστικό ύφος. Ο χαρακτηρισμός "πατριαρχικός" αφορά μόνο τους υπηρετούντες τα πατριαρχικά αναλόγια και φυσικά δεν συνεπάγεται πάντα την τελειότητα, που τόσο ρομαντικά έχουμε πλάσει μέσα στο μυαλό μας. Μην ξεχνάμε περιπτώσεις σαν του συγχωρεμένου Τριαντάφυλλου Γεωργιάδη, που ενώ ήταν για ελάχιστο χρονικό διάστημα Άρχων Πρωτοψάλτης, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως πατριαρχικός.
Από την άλλη, θεωρώ ποιο σωστό τον όρο Σχολή της Θεσσαλονίκης, η οποία αν την ερευνήσουμε ιστορικά και υφολογικά, θα ανακαλύψουμε πολλά που δεν τα ξέραμε και για τα οποία επιφυλλάσομαι για μελλοντικό μου μήνυμα.
Υγεία σε όλους και Καλό Τριώδιο!
Υ.Γ. Ήθελα να επιστρέψω από την αποχή μου του Ασώτου, αλλά μέχρι τότε μπορεί εσείς να κανονίζατε καμιά κρασοκατάνυξη και να με αφήνατε στην απέξω..:)Πάτερ Μάξιμε κανόνισε!!
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Αγαπητέ κ. Στεφούλη, αν και δεν ανήκω στους μεγάλους του Ψαλτολογίου, ας μου επιτραπεί να εκφράσω την διαφωνία μου. Διότι είναι ηλίου φαεινότερον ότι, εάν συγκρίνει κάποιος τα βιβλία των Πρίγγου και Καραμάνη, θα δει ότι πόρρω απέχουν. Ποια η ομοιότης;
Ως προς την πρώτη πρότασή σας, και πάλιν θα διαφωνήσω. Εδώ υπάρχουν άνθρωποι (αν και αυτό δεν με βρίσκει σύμφωνο) που λένε ότι το πατριαρχικό ύφος σταμάτησε μετά τον Στανίτσα, άλλοι μετά τον Πρίγγο και άλλοι το πανε ακόμα πιο μακριά λέγοντας ότι ο τελευταίος αυθεντικός Πατριαρχικός ήταν ο Ναυπλιώτης. Ως προς τους τέσσερεις, καλοί, χιλιάδες φορές καλύτεροι από εμένα, μακάρι να είχα κι εγώ την φωνή τους, αλλά να μου επιτρέψετε να μην τους θεωρήσω αυστηρώς πατριαρχικούς, υφ΄ ήν έννοιαν εσείς εννοείτε.[/QUOTE]


Αγαπητέ κ.Λάμπρου,
στα βιβλία Πρίγγου δε διασώζεται παρά η μετροφωνία των μελών κι αυτή μέχρι ενός σημείου. Ο Καραμάνης "έκλεψε" τις αναλύσεις, έλξεις, μυστικά κι όλη την ουσία του Πριγγικού ύφους και τα αποτύπωσε πιστότερα από όλους έστω κι αν παρεμβαίνει στη σύνθεση των ίδιων των μελών (άλλωστε όλοι οι συνεχιστές δε μιμήθηκαν στείρα το συνθετικό-μετροφωνικό γράμμα των προκατόχων τους αλλά του πρόσθεσαν τις εμπνεύσεις τους κι αλοίμονο αν δε γινόταν πάντοτε αυτό παρά τις αποτυχίες). Η μουσική σειρά (που να δείτε τα παλιά του προσωπικά χειρόγραφα!) του Καραμάνη σώζει το πνεύμα ενώ η έκδοση της Φόρμιγγας σώζει το γράμμα του ύφους Πρίγγου. Όλβιος όποιος συνδυάζει τις δυο μουσικές εκδόσεις!
Τώρα ας μη διαχωρίζουμε τους Πρίγγο και Στανίτσα από τον Ιάκωβο κι ας μη γινόμαστε τόσο αυστηροί αγαπητέ διότι στο τέλος θα την πληρώσει και ο Ιάκωβος! (Δείτε μόνον τι του έχει καταμαρτυρήσει ο ΑΜΜΧΕ Κ. Ψάχος). Πνεύμα που να αγκαλιάζει σας παρακαλώ κι όχι τη γκολοτίνα του Ροβεσπιέρου γιατί στο τέλος αποκεφαλίστηκε κι ίδιος!
Ευχαριστώ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τον Σάββα Αβραμίδη, αιωνία του η μνήμη.

ΥΓ: Έχω διασταυρώσει και από αλλού την πληροφορία...

Κ ο Πρίγγος απεκλήθη κάποτε κιουτσούκ Ιάκωβος από Τούρκους σύμφωνα με διηγήσεις που αναφέρει νομίζω ο άγιος Πέργης στο Εκ Φαναρίου Β.

Δ.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ο Καραμάνης "έκλεψε" τις αναλύσεις, έλξεις, μυστικά κι όλη την ουσία του Πριγγικού ύφους και τα αποτύπωσε πιστότερα από όλους έστω κι αν παρεμβαίνει στη σύνθεση των ίδιων των μελών (άλλωστε όλοι οι συνεχιστές δε μιμήθηκαν στείρα το συνθετικό-μετροφωνικό γράμμα των προκατόχων τους αλλά του πρόσθεσαν τις εμπνεύσεις τους κι αλοίμονο αν δε γινόταν πάντοτε αυτό παρά τις αποτυχίες).
Μάλιστα έχω ακούσει πως ο ίδιος ο Πρίγγος είπε για τον Καραμάνη «όλα μου τα έκλεψε αυτός». Αυτό γιατί κατέγραψε αναλύσεις. Χρειαζόταν να γίνει αυτό, από τη στιγμή που άρχισε να νοθεύεται το εκκλησιαστικό μέλος με θύραθεν στοιχεία. Το ύφος το καταγράφει αρκετά πιστά. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν κι άλλα στοιχεία για τα οποία κουβεντιάζουμε.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Μάλιστα έχω ακούσει πως ο ίδιος ο Πρίγγος είπε για τον Καραμάνη «όλα μου τα έκλεψε αυτός».

Ο Πρίγγος έλεγε πολλά: επαίνεσε τον Τσατσαρώνη, τον Χρύσανθο, τον Ταλιαδώρο, αλλά και τον Μανολάκη ( Χατζημάρκο). Για όλα έχουμε ηχογραφήσεις. Περί του εορτάζοντος σήμερα φέρεται να επαινούσε την τέχνη του στις παπαδικές συνθέσεις.

Δ.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Θα συνεχίσω άλλη μέρα με επιχειρήματα.
Μια μόνο λέξη για σήμερα. Τα (μουσικά) αμαρτήματα πολλά σε Βασιλεύουσα και Συμβασιλεύουσα.
Η ουσία όμως του (σύγχρονου) Πατριαρχικού ύφους από ποιούς συνεχίζεται; Από τη "μαρίδα" που εχει γεμίσει η λίστα "Πατριαρχικοί" του Ψαλτολογίου; Υπάρχει και Θεός.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Κ ο Πρίγγος απεκλήθη κάποτε κιουτσούκ Ιάκωβος από Τούρκους σύμφωνα με διηγήσεις που αναφέρει νομίζω ο άγιος Πέργης στο Εκ Φαναρίου Β.

Δ.

Φιλοι μου , επειδη μ'αυτη τη λογικη στο τελος θα πουμε "μικρο Ιακωβο" και την....... Καιτη Γκρευ , ας το αφησουμε . ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ !
 
Ο Καραμάνης "έκλεψε" τις αναλύσεις, έλξεις, μυστικά κι όλη την ουσία του Πριγγικού ύφους και τα αποτύπωσε πιστότερα από όλους

Πού το στηρίζετε αυτό; Πόσες ηχογραφήσεις έχουμε του Πρίγγου, όπου οι θέσεις, οι αναλύσεις ή οι έλξεις μοιάζουν μ΄ αυτές του Καραμάνη; Δυστυχώς δεν έχω κάποιο βιβλίο του. Ας βάλει κάποιος κάποιο δοξαστικό του Καραμάνη, του πλ. β΄ ας πούμε, να δούμε τις ομοιότητες, τι διαφορές και τι αναλύσεις έχει σε σχέση μ΄ αυτά του Πρίγγου. Ας σημειωθεί όμως ότι το Γα Δι ως ολίγον με τα κεντήματα και το ψηφιστόν από κάτω του Πρίγγου μπορεί να το ψάλει με πολλούς τρόπους, ενώ το Γα-Κε Δι του Καραμάνη μόνο με έναν. Κι αυτό ως ένα μόνον παράδειγμα. Τέλος πάντων. αυτά είναι προτιμήσεις και το θέμα μας ήταν άλλο. Ας μη συνεχίσουμε. Τώρα φεύγω για μάθημα τουρκικών.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Θα συνεχίσω άλλη μέρα με επιχειρήματα.
Μια μόνο λέξη για σήμερα. Τα (μουσικά) αμαρτήματα πολλά σε Βασιλεύουσα και Συμβασιλεύουσα.

Δεν υπάρχει "καλό" και "κακό" στη μουσική, ούτε "αμαρτήματα". Όλ᾽αυτά είναι (υποκειμενικές) αξιολογικές κρίσεις με βάση τα "καλούπια" που εμείς οι μικροί βάζουμε συχνά στους μεγάλους.

Μεταξύ Βασιλεύουσας και Συμβασιλεύουσας, υπάρχει και αισθητή ομοιότης (συγγένεια) και αισθητή διαφορά. Όποιος (υπερ)τονίζει το πρώτο έναντι του δεύτερου ή το αντίστροφο απέχει της πραγματικότητας η οποία προδίδει "αλληλεπίδραση" !!
Ρητορική ερώτηση: Τί θα ήταν η (σύγχρονη) Σχολή της Θεσ/κης χωρίς τον Πρίγγο και τί ο Πρίγγος χωρίς την Τριάδα ; Τί θα ήταν ο Στανίτσας χωρίς τον Πρίγγο και τί ο Πρίγγος χωρίς τον Στανίτσα ;

Τ᾽ότι ο Πρίγγος "σημάδεψε" όσο κανείς άλλος τον εικοστό αιώνα της ΒΜ το οφείλει (και) στη Θεσ/κη όπου εκδόθηκαν (όχι εική και ως έτυχε..) τα βιβλία του.

Η ουσία όμως του (σύγχρονου) Πατριαρχικού ύφους από ποιούς συνεχίζεται;

Η ουσία του ενσαρκώνεται στον τελευταίο εν ενεργεία (και νεότερο) της Μεγάλης τωόντι Τετράδας (Θεσ/κη). Η ουσία και ο τύπος του στον τελευταίο εν ενεργεία τ. Δομέστικο της ΜΧΕ, χοράρχη του ΣΜΚΩΝ (Αθήνα). Και οι δύο μαθητές, θιασώτες και συνεχιστές του Πρίγγου !! Τυχαίο; :wink:
 
Last edited:
Μια Η ουσία όμως του (σύγχρονου) Πατριαρχικού ύφους από ποιούς συνεχίζεται;
Πααρακολυθώ την συζήτηση με μεγάλο ενδιαφέρον και έχω να κάνω μία πρόταση: Να δημιουργηθεί μία νέα κατηγορία στις ηχογραφήσεις που να έχει να κάνει με τους μεγαλύτερους,γνωστότερους ή αν θέλετε σημαντικότερους μαθητές των μεγάλων πατριαρχικών ψαλτών, ως συνεχιστές της πατριαρχικής παράδοσης όπως αυτοί την διδάχτηκαν. τί λέτε;
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Δεν ξέρω για τους ποίους μιλάει ο αείμνηστος, αλλά μάλλον και αυτό είναι κάτι σχετικό...
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Όλοι είναι απόλυτα σεβαστοί, και η προσφορά τους και η ιστορία τους εξαιρετικά μεγάλη για τα δικά μας μέτρα. Και δικαίως τους τιμούμε.
Ωστόσο, πρέπει και να είμαστε όσο γίνεται ακριβοδίκαιοι για να μην διαμορφώνεται ένα κλίμα σχεδόν εξομοίωσης των πάντων, που είναι πολύ δημοφιλές στην εποχή μας.
Δύο λοιπόν, για περαιτέρω προβληματισμό.
Το πρώτο μεταφέρθηκε από στόμα σε στόμα από τους παλαιότερους (τώρα, αλήθεια-ψέμματα;):
1. Ποιος είπε και για ποιον, όταν φυλλομέτρησε στη δεκαετία του '50 ένα μουσικό του βιβλίο: "μπράβο ....., ωραίο εξώφυλλο".
2. "μερικοί εκ των πολυπληθών μαθητών μου διέστρεψαν και παρέφθειραν και εις τα έργα των και εις την πράξιν το γνήσιον Βυζαντινόν και Πατριαρχικόν ύφος, μονοπωλούντες μάλιστα κακώς την μουσικήν παράδοσιν από την οποίαν πάρα πολύ απέχουν. Την γνώμην μου αυτή έχω καθήκον να εκθέσω δημοσία ίνα χρησιμεύση ως μέτρον εις την ασύδοτον νοοτροπίαν μερικών, οίτινες καπηλευόμενοι την πατριαρχικήν παράδοσιν κηρύττουν τον εαυτόν των και μόνον". (βλ. το συνημμένο)
 

Attachments

  • K. Priggos, arthro Ekkl. Alitheia 1994.jpg
    1.5 MB · Views: 143
Top