Σχετικά με την ουσία της ερώτησης, θα συμφωνήσω με το Γιώργο που λέει πως η κατάταξη στον τομέα των Πατριαρχικών δεν είναι αξιολογική αλλά υφολογική. Αμέτρητη εκτίμηση πιστεύω πως έχουμε όλοι μας στην προσφορά των Θεσσαλονικέων στην ψαλτική μας. Όμως, το να είσαι μαθητής πατριαρχικών δε σε κάνει αυτομάτως πατριαρχικό.
Επίσης, πολλοί Πολίτες θα μπορούσαν, επάξια σύμφωνα με τη θεώρησή σας, να διεκδικούν τον τίτλο, όπως οι κ. Μουτάογλου, Αβραμίδης, Δάφας κλπ που ήταν πιστοί ακόλουθοι του ύφους του Ναυπλιώτη. Δεν θήτευσαν, όμως, στον Πατριαρχικό Ναό.
Ακόμη, κάποιοι είναι μαθητές ανθρώπων που έζησαν και προσέφεραν στην Πόλη υπηρετώντας κάποιο άλλο ύφος, οπότε αναπόφευκτα το έχουν αποκτήσει και οι ίδιοι. Έτσι, ενώ ο Παναγιωτίδης σαφέστατα ανήκει στη χορεία των Κωνσταντινουπολιτών (κάτι που και παλιότερα είχα πρτείνει στο διαχειριστή μας), δεν υπήρξε μαθητής Πατριαρχικών αλλά του Γεωργίου Πρωγάκη. Επίσης, ο κ. Καραμάνης τονίζει με καμάρι πως είναι μαθητής μαθητών του Νηλέως Καμαράδου, σχολή που απέχει από την πατριαρχική.
Δε θα επεκταθώ παραπάνω, απλά οι λεπτομέρειες που συνθέτον το πατριαρχικό ύφος δεν πιστεύω πως απαντώνται στο σύνολό τους στους Θεσσαλονικείς ψάλτες. Γνωρίζω, μάλιστα, και ενστάσεις πολλών πατριαρχικών πάνω στο ψάλσιμο αρκετών από αυτούς.
Επεναλαμβάνω, εκτιμώ βαθύτατα την προσφορά και το έργο όλων τους, κάτι που θα διαπιστώσετε και από τα thanks που βάζω σε κάθε ηχογράφησή τους, αλλά είναι πολύ δύσκολη η ένταξή τους στον τομέα των Πατριαρχικών και προδικάζω πως θα έχει πολλές ενστάσεις μια τέτοια ενέργεια.
ΥΓ: Αποφεύγω να απαντήσω στη γνωστή εμπάθεια ορισμένων ευθίκτων που ψάχνουν αφορμή για να κατηγορήσουν.