Ευγένιος Χαρδαβέλλας Πρωτοψάλτης

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Να το προωθήσουμε, να το προωθήσουμε!!! Να το πούμε και στους συνδικαλιστές να το προωθήσουν για τον καινούργιο νόμο. (ε τι μόνο τα διπλώματα θα βάζουν;)

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσος κόσμος ενδιαφέρθηκε για την μετεωρολογία από τότε που ασχολήθηκε η Πετρούλα...
:D:D:D:D:D:D

Υ.Γ.1
Ε ρε δουλειά οι συντονιστές. Για σας φροντίζω! Μη σας λείψει η δουλειά και σας απολύσουν...:p:p:p

Υ.Γ.2
Τώρα που το σκέφτομαι, Χρήστο στα καλλίγραμμα μοντέλα, δεν βλέπω να προσδιορίζεις το φύλλο... Δεν θέλω πλάκες!!!!:eek::eek::eek:

Εγώ άνοιξα αυτό το θέμα για να παρουσιάσω ηχογραφήσεις του Ευγένιου Χαρδαβέλλα...Παρακαλώ τα σχόλια να περιορίζονται στην κριτική των ηχογραφήσεων και μόνο...
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Λίγο χιούμορ, ακόμη και εκτός θέματος δεν βλάπτει κανέναν, σε αντίθεση με τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς, εδικά όταν προέρχονται από ανώνυμα μέλη...

Χ.Σ.
 
Last edited:

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Τα κόμπλεξ του καθενός δεν με αφορούν,ειδικά όταν πρόκειται για έναν απρόσωπο λογαριασμό σε ένα forum που ο καθένας γράφει ότι του κατέβει στο κεφάλι χωρίς κανένα κόστος...

η υπογράμμιση είναι δική μου

αυτός που γράφει τα όσα παραθέτεις αγαπητέ είναι επώνυμος...όπως και όλοι μας εδώ...
Είναι γνωστός στον ιστοχώρο αυτό και για τις γνώσεις του και για την κατά καιρούς συνεισφορά του...
Δεν γράφει "ότι του κατέβει στο κεφάλι" γιατί γράφοντας επώνυμα έχει τα κότσια (όπως όλοι μας εδώ) να αναλαμβάνει το κόστος όσων λέει...

Αυτός που διατηρεί έναν απρόσωπο λογαριασμό είσαι εσύ πιθανώς γιατί, όπως ο ίδιος λες για τους άλλους "κρίνων εξ' ιδίων τα αλλότρια", θες να γράφεις ότι σου κατέβει στο κεφάλι, "χωρίς κανένα κόστος..."

Δεν σε ξέρω, και δεν επιτίθεμαι σ' εσένα προσωπικά, (δεν είναι δυνατό εξ' άλλου ακόμα κι αν το ήθελα, αφού είσαι ανώνυμος) αλλά στον τρόπο με τον οποίο εκφράζεσαι στο μήνυμά σου για επώνυμα μέλη, ο οποίος σε συνδυασμό με την ανωνυμία σου, μόνο επιφύλλαξη και κριτική μπορεί να γεννήσει....
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
(Ας μπει λοιπόν κι άλλο ανώνυμο μέλος στη συζήτηση...)
Αγαπητέ jinxsalonika, άσχετα με το αν μου αρέσουν ή όχι οι ηχογραφήσεις, σε ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο και την προθυμία να τις ανεβάσεις. Πιστεύω ότι είναι άδικο που η πορεία της συζήτησης, δεν άφησε να φανεί αυτό.
Καλό θα ήταν βέβαια να διαγράψεις την επίμαχη φράση, για λόγους σεβασμού στα υπόλοιπα μέλη του φόρουμ.
Πιστεύω επίσης, για να είμαι δίκαιος, ότι κι άλλα που λέχθηκαν δεν είναι αρμόζοντα εδώ, όπως και γενικότερα πιστεύω, και το έχουν πια καταλάβει όλοι, ότι ο ζήλος υπέρ οποιουδήποτε ιδανικού, αν είναι γνήσιος (και εν προκειμένω είναι) δεν χρειάζεται να επιστρατεύει την ειρωνεία, που μάλλον εξασθενεί τα επιχειρήματα.

Το μήνυμα του αγαπητού Γιάννη Μπουλμπουτζἠ, απάντηση σε επίσης ωραίο μήνυμα, προσυπογράφω πλήρως, αλλά στο σημείο
είναι λογική και όχι συναισθηματική η λατρεία μας, σε αντιδιαστολή με την παπική εκκλησία που η μουσική της στοχεύει στο συναίσθημα.
θέλω να πω το εξής:
αναφέρεσαι βέβαια, Γιάννη, στη φράση "λογική λατρεία" από τη Θεία Λειτουργία και τους ύμνους. Καταλαβαίνω απόλυτα τι λες (σχετικά με την συναισθηματική προσέγγιση της λατρείας στη δύση) κι έχεις δίκιο, ωστόσο επειδή το αντιθετικό ζεύγος λογική-συναίσθημα έχει ποικίλες εκφάνσεις και υποδηλώσεις στην τρέχουσα χρήση της γλώσσας, κινδυνεύει το λογική να παρεξηγηθεί ως "εγκεφαλική". Βέβαια, δεν είναι έτσι, καθώς οι πατέρες μας μιλούν πολύ για την ανάγκη της καρδιακής συμμετοχής στα λεγόμενα και τελούμενα στη λατρεία και ότι η κατάνυξη και τα δάκρυα είναι ακριβώς προϊόν μιας τέτοιας συμμετοχής της καρδιάς. Αυτό που νομίζω εκφράζει πληρέστερα την αντίθεση που θες είναι το: πνευματική και όχι συναισθηματική. Το συναίσθημα χρήσιμο είναι ως ένα σημείο, αλλά αν δεν μετουσιωθεί σε πνευματικό βίωμα μετανοίας και προσευχής κινδυνεύει να οδηγήσει σε εσφαλμένη και πνευματικά ατελέσφορη αίσθηση αυτάρκειας.
Αν αυτά σχετίζονται και με την ψαλτική δεν ξέρω, αλλά μάλλον σχετίζονται. Το τι είναι όμως συναισθηματικό και τι πνευματικό ψάλσιμο εγώ δεν μπορώ να το ορίσω.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Όχι άλλα εκτός θέματος σχόλια εδώ. Ζητώ από όλους που έγραψαν εκτός θέματος (σχολιασμού των συγκεκριμένων ηχογραφήσεων) πράγματα σε αυτό το θέμα να τα αποσύρουν και να μην προσθέτουν κόπο στους συντονιστές οι οποίοι θα αναγκαστούν να ξοδέψουν χρόνο για να τα αποσύρουν οι ίδιοι εάν δεν το κάνετε εσείς. Η συζήτηση περί λογικής, πνευματικής και συναισθηματικής λατρείας μπορεί (και πρέπει) να συνεχιστεί με σοβαρότητα από όλους, ίσως όμως πρέπει να μεταφερθεί σε άλλο θέμα.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
[Σημείωμα συντονιστή] Όχι άλλα εκτός θέματος σχόλια εδώ. Ζητώ από όλους που έγραψαν εκτός θέματος (σχολιασμού των συγκεκριμένων ηχογραφήσεων) πράγματα σε αυτό το θέμα να τα αποσύρουν και να μην προσθέτουν κόπο στους συντονιστές οι οποίοι θα αναγκαστούν να ξοδέψουν χρόνο για να τα αποσύρουν οι ίδιοι εάν δεν το κάνετε εσείς. Η συζήτηση περί λογικής, πνευματικής και συναισθηματικής λατρείας μπορεί (και πρέπει) να συνεχιστεί με σοβαρότητα από όλους, ίσως όμως πρέπει να μεταφερθεί σε άλλο θέμα.

Για αυτό ακριβώς έγραψα και γω να περιοριστούν τα σχόλια μόνο σε ότι έχει να κάνει με τις ηχογραφήσεις...Συγγνώμη για την έκφραση που πείραξε κάποιους,αλλά εκνευρίστηκα όταν είδα άσχετα με το θέμα σχόλια...Τώρα όποιος θέλει να μάθει το όνομα μου να μου στείλει προσωπικό μήνυμα να του το πω...Εγώ δεν βγάζω προσωπικά δεδομένα στο Ίντερνετ...Και πάλι συγγνώμη για τις απρεπείς εκφράσεις...Δηλώνω οτι απο δω και πέρα δεν θα μπαίνω σε διαδικασίες να απαντάω σε σχόλια ακόμη και αν είναι υβριστικά προς το πρόσωπό μου...Και κυρίως δεν απαντώ σε υπαινιγμούς,αν κάποιος θέλει να με κατηγορήσει για κάτι ας το κάνει στα ίσια,αλλά μην περιμένει να πάρει απάντηση...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Για την ιστορία του θέματος, οι αντιδράσεις ξεκίνησαν από εδώ:
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΝΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Και γενικεύτηκαν ξεφεύγοντας από το θέμα, μετά από αυτό:
-ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-(Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΣΕΤΕ)-ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΑ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑΣ...........-ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΧΡΟΝΟΥ.-
Συνήθως στην κοινότητα αν κάτι δεν αρέσει σε κάποιους, δεν σχολιάζουν, όταν όμως τα θετικά (ή και τα αρνητικά εννίοτε) σχόλια είναι τόσο υπερβολικά, μάλλον προκαλούν τέτοιες αντιδράσεις. Εγώ θα πρότεινα (εφόσον συμφωνούμε όλοι εννοείται) την διαγραφή όλων των μηνυμάτων που απαξιούν τον συνάδελφο που παρουσιάζεται (και του δικού μου, εφόσον προκλήθηκε και είναι άσχετο με το θέμα), αλλά και αυτών που περνάνε συνειδητά ή υποσυνείδητα μηνύματα περί της πορείας της ψαλτικής. Αυτό ας το κρίνει ο καθένας προσωπικά, ούτως ή άλλως το μόνο βέβαιο (και πιστεύω ότι σε αυτό όλοι συμφωνούμε), είναι ότι δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να περιορίζει οποιονδήποτε να κάνει το διακόνημά του όπως θεωρεί αυτός σωστό.

Συμφωνώ με τη μεταφορά της παράλληλης σοβαρής συζήτησης που προέκυψε, όπως πρότεινε ο διαχειριστής.

Τέλος, ωφείλουμε πιστεύω να ευχαριστήσουμε αυτόν που ανέβασε τα ηχητικά αποσπάσματα, είτε αυτά αρέσουν είτε όχι, εφόσον και αυτά δίνουν αν μη τι άλλο, την ποικιλία που αρμόζει σε μία πολυπληθή διαδικτυακή κοινότητα, όπως τόσα άλλα, που καθημερινά προσφέρονται.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Για την ιστορία του θέματος, οι αντιδράσεις ξεκίνησαν από εδώ:

Και γενικεύτηκαν ξεφεύγοντας από το θέμα, μετά από αυτό:

Συνήθως στην κοινότητα αν κάτι δεν αρέσει σε κάποιους, δεν σχολιάζουν, όταν όμως τα θετικά (ή και τα αρνητικά εννίοτε) σχόλια είναι τόσο υπερβολικά, μάλλον προκαλούν τέτοιες αντιδράσεις. Εγώ θα πρότεινα (εφόσον συμφωνούμε όλοι εννοείται) την διαγραφή όλων των μηνυμάτων που απαξιούν τον συνάδελφο που παρουσιάζεται (και του δικού μου, εφόσον προκλήθηκε και είναι άσχετο με το θέμα), αλλά και αυτών που περνάνε συνειδητά ή υποσυνείδητα μηνύματα περί της πορείας της ψαλτικής. Αυτό ας το κρίνει ο καθένας προσωπικά, ούτως ή άλλως το μόνο βέβαιο (και πιστεύω ότι σε αυτό όλοι συμφωνούμε), είναι ότι δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να περιορίζει οποιονδήποτε να κάνει το διακόνημά του όπως θεωρεί αυτός σωστό.

Συμφωνώ με τη μεταφορά της παράλληλης σοβαρής συζήτησης που προέκυψε, όπως πρότεινε ο διαχειριστής.

Τέλος, ωφείλουμε πιστεύω να ευχαριστήσουμε αυτόν που ανέβασε τα ηχητικά αποσπάσματα, είτε αυτά αρέσουν είτε όχι, εφόσον και αυτά δίνουν αν μη τι άλλο, την ποικιλία που αρμόζει σε μία πολυπληθή διαδικτυακή κοινότητα, όπως τόσα άλλα, που καθημερινά προσφέρονται.

Χρήστο,

το πρόβλημα που έχω διαπιστώσει εγώ είναι ότι υπάρχει μόνιμη καχυποψία για νέους σε ηλικία συναδέλφους οι οποίοι έχουν περισσότερα φυσικά χαρίσματα από τους περισσότερους από εμάς. Μόλις το αντιληφθούν κάποιοι αυτό αμέσως τους κολλάνε την ταμπέλα του νεωτεριστή / όχι παραδοσιακού και μετά αρχίζει το πανηγύρι. Μπορεί να μας αρέσει το τάδε ύφος αλλά δεν σημαίνει ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι άχρηστοι! Πρέπει να είμαστε όλοι πιο επιεικείς στις κρίσεις μας!
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Εγώ θα πρότεινα (εφόσον συμφωνούμε όλοι εννοείται) την διαγραφή όλων των μηνυμάτων που απαξιούν τον συνάδελφο που παρουσιάζεται (και του δικού μου, εφόσον προκλήθηκε και είναι άσχετο με το θέμα), αλλά και αυτών που περνάνε συνειδητά ή υποσυνείδητα μηνύματα περί της πορείας της ψαλτικής. Αυτό ας το κρίνει ο καθένας προσωπικά, ούτως ή άλλως το μόνο βέβαιο (και πιστεύω ότι σε αυτό όλοι συμφωνούμε), είναι ότι δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να περιορίζει οποιονδήποτε να κάνει το διακόνημά του όπως θεωρεί αυτός σωστό.
..........
Τέλος, ωφείλουμε πιστεύω να ευχαριστήσουμε αυτόν που ανέβασε τα ηχητικά αποσπάσματα, είτε αυτά αρέσουν είτε όχι, εφόσον και αυτά δίνουν αν μη τι άλλο, την ποικιλία που αρμόζει σε μία πολυπληθή διαδικτυακή κοινότητα, όπως τόσα άλλα, που καθημερινά προσφέρονται.
Χρήστο συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενά σου, ιδίως τα υπογραμμισμένα κι ευχαριστώ.

Και να συμπληρώσω ότι το γνήσιο ύφος δεν φοβάται ούτε τις αποκλίσεις, ούτε την μεγάλη ή μικρή προβολή τους. Το πρόβλημα θα ήταν αν οι αποκλίσεις συστηματικά και μεθοδευμένα παρουσιάζονταν ως γνήσιο ύφος, κάτι που όμως δεν συμβαίνει εδώ.

ΥΓ Εννοείται πως τα δικά μου μηνύματα εδώ, σχετικά ή άσχετα, είναι στη διάθεση των διαχειριστών.
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Χρήστο,

το πρόβλημα που έχω διαπιστώσει εγώ είναι ότι υπάρχει μόνιμη καχυποψία για νέους σε ηλικία συναδέλφους οι οποίοι έχουν περισσότερα φυσικά χαρίσματα από τους περισσότερους από εμάς. Μόλις το αντιληφθούν κάποιοι αυτό αμέσως τους κολλάνε την ταμπέλα του νεωτεριστή / όχι παραδοσιακού και μετά αρχίζει το πανηγύρι. Μπορεί να μας αρέσει το τάδε ύφος αλλά δεν σημαίνει ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι άχρηστοι! Πρέπει να είμαστε όλοι πιο επιεικείς στις κρίσεις μας!
Δεν είναι λογικό να προσδίδει κανείς τέτοιους χαρακτηρισμούς σε κάποιον λόγω της νεότητός του ή του μεγέθους της φωνής του και δε νομίζω ότι οι προγράψαντες έκριναν με αυτή την λογική. Δεν υπάρχει παραδοσιακή ή μη παραδοσιακή φωνή, υπάρχει όμως ύφος και δεν πρέπει να τα μπερδεύουμε αυτά. Για παράδειγμα, (για να μιλήσουμε και λίγο πιο συγκεκριμένα για την ηχογράφηση) αν ακούσουμε τον Χερουβικό ύμνο, πέρα από τις μουσικές θέσεις που παρόμοιες δεν έχω ακούσει από κανέναν ποτέ, ούτε τις έχω δει γραμμένες (αν θέλετε να σας επισυμάνω κάποια σημεία να το κουβεντιάσουμε ευχαρίστως, διότι πιθανόν κάπου να υπάρχουν οι μουσικές αυτές "θέσεις" και να μην το έχω αντιληφθεί), πάρα πολλά ισοκρατήματα αφορούν σε φθόγγους που ούτε καν ακούγονται στις συγκεκριμένες φράσεις που τοποθετούνται, ούτε προσδίδουν κάποια αλλαγή ήχου ή τετραχόρδου. Αυτά, δεν είναι υποκειμενικά κριτίρια, στα οποία μπορούμε να πούμε ελεύθερα την προσωπική μας άποψη, αλλά κανόνες που είναι γραμμένοι χρόνια τώρα και η μη τήρησή τους, ώντος χαρακτηρίζει το ύφος του εκάστοτε ψάλλοντα ως παραδοσιακό ή εξωπαραδοσιακό. Εάν θέλετε πάντως να δούμε πιο συγκεκριμένα κάποια πράγματα πάνω στις συνειδητές πιστεύω επιλογές του εκτελεστή, δώστε μου το ok και ξεκινάμε, ούτως ώστε να μην είναι το θέμα ούτε άσχετο, ούτε προσβλητικό προς τον συνάδελφο, αλλά να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα και γιατί όχι, να μάθουμε όλοι και κάποια πράγματα ώστε να γίνουμε καλύτεροι.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Δεν είναι λογικό να προσδίδει κανείς τέτοιους χαρακτηρισμούς σε κάποιον λόγω της νεότητός του ή του μεγέθους της φωνής του και δε νομίζω ότι οι προγράψαντες έκριναν με αυτή την λογική. Δεν υπάρχει παραδοσιακή ή μη παραδοσιακή φωνή, υπάρχει όμως ύφος και δεν πρέπει να τα μπερδεύουμε αυτά. Για παράδειγμα, (για να μιλήσουμε και λίγο πιο συγκεκριμένα για την ηχογράφηση) αν ακούσουμε τον Χερουβικό ύμνο, πέρα από τις μουσικές θέσεις που παρόμοιες δεν έχω ακούσει από κανέναν ποτέ, ούτε τις έχω δει γραμμένες (αν θέλετε να σας επισυμάνω κάποια σημεία να το κουβεντιάσουμε ευχαρίστως, διότι πιθανόν κάπου να υπάρχουν οι μουσικές αυτές "θέσεις" και να μην το έχω αντιληφθεί), πάρα πολλά ισοκρατήματα αφορούν σε φθόγγους που ούτε καν ακούγονται στις συγκεκριμένες φράσεις που τοποθετούνται, ούτε προσδίδουν κάποια αλλαγή ήχου ή τετραχόρδου. Αυτά, δεν είναι υποκειμενικά κριτίρια, στα οποία μπορούμε να πούμε ελεύθερα την προσωπική μας άποψη, αλλά κανόνες που είναι γραμμένοι χρόνια τώρα και η μη τήρησή τους, ώντος χαρακτηρίζει το ύφος του εκάστοτε ψάλλοντα ως παραδοσιακό ή εξωπαραδοσιακό. Εάν θέλετε πάντως να δούμε πιο συγκεκριμένα κάποια πράγματα πάνω στις συνειδητές πιστεύω επιλογές του εκτελεστή, δώστε μου το ok και ξεκινάμε, ούτως ώστε να μην είναι το θέμα ούτε άσχετο, ούτε προσβλητικό προς τον συνάδελφο, αλλά να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα και γιατί όχι, να μάθουμε όλοι και κάποια πράγματα ώστε να γίνουμε καλύτεροι.


Και Χρήστο, πες ότι κάναμε αυτή την ανάλυση. Τι προσπαθούμε να καταδείξουμε? Ότι ο συνάδελφος είναι λάθος? Το θέμα είναι επαναλαμβάνω εάν έχει ύφος πατριαρχικό ή όχι ή ότι προσπαθεί να ψάλει από καρδιάς και να υπηρετήσει αυτό για το οποίο είναι εκεί? Έχουμε αναρωτηθεί εάν και εμείς κάνουμε το ίδιο? Γιατί επομένως φαρισαϊζουμε? Πρώτα ας κάνουμε τον εαυτό μας καλύτερο και όταν φτάσουμε στα επίπεδα των ψαλτών που νομίζουμε ότι θέλουμε να είμαστε, τότε ας αρχίσουμε να λέμε για τους υπόλοιπους!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Προσωπικά, δὲν τὸν γνωρίζω τὸν ἄνθρωπο καὶ δὲν μπορῶ οὔτε καὶ θέλω νὰ κρίνω κατά πόσον ψάλλει «ἀπὸ καρδιᾶς» ἤ ἄν ὑπηρετεῖ τὸ ἀναλόγιο. Ἄν τὸ ἔκανα τότε ὄντως θὰ ἦτνα φαρισαϊσμός.

Ὄμως στὸ θέμα τοῦ ὕφους ὑπάρχουν κάποια ἀντικειμενικὰ κριτήρια, ὅπως ἀνέφερε ὁ κ. Τσακίρογλου, ποὺ μποροῦν νὰ ὁρίσουν καὶ νὰ προσδιορίσουν μὲ σαφήνεια τὴν ψαλτικὴ τέχνη τοῦ καθενός. Αὐτὸ εἶναι κάτι ποὺ ἐνδιαφέρει, γιατί ἔτσι καὶ κατανοεῖς καλύτερα αὐτὰ ποὺ γνωρίζεις καὶ ἀποφεύγεις κάποια ἄλλα πράγματα.

Πρέπει ἐπὶ τέλους νὰ γίνει ἀντιληπτὸ ὅτι ἡ ψαλτικὴ γενικότερα δὲν εἶναι ἄρτζι μπούρτζι καὶ λουλάς οὔτε οἱ ψάλτες εἴμαστε ρεμπέτ ἀσκέρ νὰ λέμε ὅ,τι θέλουμε καὶ νὰ κάνουμε ὅ,τι θέλουμε ἄκριτα καὶ ἀσυζητητί.


 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Προσωπικά, δὲν τὸν γνωρίζω τὸν ἄνθρωπο καὶ δὲν μπορῶ οὔτε καὶ θέλω νὰ κρίνω κατά πόσον ψάλλει «ἀπὸ καρδιᾶς» ἤ ἄν ὑπηρετεῖ τὸ ἀναλόγιο. Ἄν τὸ ἔκανα τότε ὄντως θὰ ἦτνα φαρισαϊσμός.

Ὄμως στὸ θέμα τοῦ ὕφους ὑπάρχουν κάποια ἀντικειμενικὰ κριτήρια, ὅπως ἀνέφερε ὁ κ. Τσακίρογλου, ποὺ μποροῦν νὰ ὁρίσουν καὶ νὰ προσδιορίσουν μὲ σαφήνεια τὴν ψαλτικὴ τέχνη τοῦ καθενός. Αὐτὸ εἶναι κάτι ποὺ ἐνδιαφέρει, γιατί ἔτσι καὶ κατανοεῖς καλύτερα αὐτὰ ποὺ γνωρίζεις καὶ ἀποφεύγεις κάποια ἄλλα πράγματα.

Πρέπει ἐπὶ τέλους νὰ γίνει ἀντιληπτὸ ὅτι ἡ ψαλτικὴ γενικότερα δὲν εἶναι ἄρτζι μπούρτζι καὶ λουλάς οὔτε οἱ ψάλτες εἴμαστε ρεμπέτ ἀσκέρ νὰ λέμε ὅ,τι θέλουμε καὶ νὰ κάνουμε ὅ,τι θέλουμε ἄκριτα καὶ ἀσυζητητί.



και ποιά είναι τα αντικειμενικά κριτήρια τα οποία μας λένε ότι κάποιος έχει ή όχι το ύφος? και από πότε άρχισε να μετράει αυτό το ύφος? και όλοι αυτοί που το αποκτήσανε στην αρχή το ακολούθησαν και μετά θα βάλανε τα προσωπικά τους στοιχεία. Γιατί εμείς οι νεότεροι δεν μπορούμε να βάλουμε προσωπικά στοιχεία σε αυτά που λέμε και μετά από 100χρόνια να είναι και αυτά παραδοσιακά? Και το ύφος του κ. Χαρδαβέλα σε τί διαφέρει από το παραδοσιακό?
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ξέρω ότι θα στενοχωρήσω φίλους, κι εγώ άλλωστε με πικρία γράφω αυτά.

Αυτό που κατάλαβα εγώ από τη συζήτηση αυτή, όπως και από άλλες (Βασιλικός, Κυριαζής, Χατζημάρκoς κλπ) είναι: αν κάτι δεν ανέβει ως ηχογράφηση ή δεν γραφτεί ως σχόλιο, κανείς δεν ασχολείται με αυτό. Ο κ. Χαρδαβέλας δεν θα ήταν θέμα συζήτησης και διαμάχης ανάμεσά μας, ούτε "κίνδυνος" για την παράδοση, αν δεν είχε ανοίξει το θέμα αυτό. Θα ασχολούμασταν όλοι με τα τετριμμένα. Αλλά η παρουσία του διεγείρει την εκ των προτέρων έτοιμη διάθεση ιερής αγανάκτησης, που οδηγεί σε αντιδικίες, χαρακτηρισμούς, αλληλοχτυπήματα, και γενικά ανεβάζει την αδρεναλίνη ενός φόρουμ.

Αυτό σημαίνει κατά τη γνώμη μου (μοιραία) ότι αν κάποιος θέλει να μη γίνει αιτία για καβγάδες, ούτε αφορμή να κακολογούνται άδικα συνάδελφοι (που σημειωτέον δεν ρωτήθηκαν αν θέλουν να συζητείται το όνομά τους και να ανεβαίνει το έργο τους στα φόρουμ), τότε απλούστατα δεν πρέπει να ανεβάζει, ούτε να σχολιάζει ψάλτες (νέους ή παλιούς) που υποψιάζεται ότι πιθανόν να αποκλίνουν έστω λίγο από την παράδοση. Με άλλα λόγια πρέπει να ακολουθεί πιστά το ιδεολογικό ρεύμα ενός φόρουμ που "ακκίζεται" ότι ασχολείται μόνο με ποιοτική ψαλτική.

ΥΓ Τα πρότυπο ψαλτικής που γεμίζει τη δική μου καρδιά ορίζεται από το τρίγωνο Καραμάνης, Χρύσανθος, Τσαμκιράνης.
 
Last edited:

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Ξέρω ότι θα στενοχωρήσω φίλους, κι εγώ άλλωστε με πικρία γράφω αυτά.

Αυτό που κατάλαβα εγώ από τη συζήτηση αυτή, όπως και από άλλες (Βασιλικός, Κυριαζής, Χατζημάρκoς κλπ) είναι: αν κάτι δεν ανέβει ως ηχογράφηση ή δεν γραφτεί ως σχόλιο, κανείς δεν ασχολείται με αυτό. Ο κ. Χαρδαβέλας δεν θα ήταν θέμα συζήτησης και διαμάχης ανάμεσά μας, ούτε "κίνδυνος" για την παράδοση, αν δεν είχε ανοίξει το θέμα αυτό. Θα ασχολούμασταν όλοι με τα τετριμμένα. Αλλά η παρουσία του διεγείρει την εκ των προτέρων έτοιμη διάθεση ιερής αγανάκτησης, που οδηγεί σε αντιδικίες, χαρακτηρισμούς, αλληλοχτυπήματα, και γενικά ανεβάζει την αδρεναλίνη ενός φόρουμ.

Αυτό σημαίνει κατά τη γνώμη μου (μοιραία) ότι αν κάποιος θέλει να μη γίνει αιτία για καβγάδες, ούτε αφορμή να κακολογούνται άδικα συνάδελφοι (που σημειωτέον δεν ρωτήθηκαν αν θέλουν να συζητείται το όνομά τους και να ανεβαίνει το έργο τους στα φόρουμ), τότε απλούστατα δεν πρέπει να ανεβάζει, ούτε να σχολιάζει ψάλτες (νέους ή παλιούς) που υποψιάζεται ότι πιθανόν να αποκλίνουν έστω λίγο από την παράδοση. Με άλλα λόγια πρέπει να ακολουθεί πιστά το ιδεολογικό ρεύμα ενός φόρουμ που "ακκίζεται" ότι ασχολείται μόνο με ποιοτική ψαλτική.

ΥΓ Τα πρότυπο ψαλτικής που γεμίζει τη δική μου καρδιά ορίζεται από το τρίγωνο Καραμάνης, Χρύσανθος, Τσαμκιράνης.



Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, φεύγω και εγώ και οι ηχογραφήσεις

που έχω ανεβάσει, ώστε να μην "μολύνω" τον χώρο του foroum,

(τον έχω "μολύνει" αρκετά και ζητώ συγνώμη από τους αντιδρώντες).

Ας αποφασίσουν οι διαχειρηστές για τον χαρακτήρα του foroum

και να μας ενημερώσουν, ώστε να μην σπαταλάμε, άδικα, χρόνο

για τα "ανεβάσματα".

Καλό θα ήταν να αλλάξει και το όνομα "Ψαλτολόγιον" σε κάτι πιο

ειδικό [π.χ. "ΠατριαρχικοΑγιοριτικοΚαραϊκολόγιον" :)] διότι και

οι "εκτός", ψάλτες είναι...


Ευχαριστώ.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητέ, δεν ξέρω τι καταλάβατε από το μήνυμά μου, στο οποίο περιέγραψα μια κατάσταση απουσίας ανεκτικότητας η οποία με λυπεί. Το δε απόλυτα ειλικρινές ΥΓ (οι φίλοι γνωρίζουν) μπήκε ακριβώς για να δείξω ότι δεν τα λέω αυτά επειδή συμπαθώ τις τραγουδιστικές ή μή παραδοσιακές τάσεις, αλλά γιατί θεωρώ ότι σε ένα ψαλτικό φόρουμ πρέπει να εκπροσωπούνται όλες οι τάσεις που εντός ορίων ευπρέπειας θέλουν να εκπροσωπούνται, χωρίς τον φόβο ότι κάποια θα αλλοιώσει ή θα μολύνει τον χώρο.
Αλλιώς καταστρατηγείται η ελευθερία. Ελευθερία σε ένα φόρουμ δεν είναι απλά το να μπορείς να πεις τη γνώμη σου, αλλά και να νιώθεις ότι έχεις κατάλληλες ψυχολογικές συνθήκες να το κάνεις.:)
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
κ. Γιώργο, ακριβώς αυτό θέλω να πω.

Μέσω του δικού σας μηνύματος, το οποίο πήγα ένα βήμα παραπέρα,

θέλησα να δείξω τον υπερβάλλοντα ζήλο (κατά την ιδίαν άποψη),

που δεικνύεται κατά την υπεράσπιση ενός Ύφους... Εκτός, του

γεγονότος ότι μετανιώνει (πικρά) αυτός που έκανε μια προσπάθεια,

για να το ακούμε εμείς στον υπολογιστή μας και να κάνουμε

βαρύγδουπα σχόλια. Ο περιορισμός σε ένα απλό ευγενικό σχόλιο,

με σεβασμό στη δουλειά του άλλου, νομίζω ότι είναι αρκετός.

Στο κάτω-κάτω, όπως έχει πεί και ο κ. Βαγγέλης, σε όποιον δεν

αρέσει ας αλλάξει κανάλι. Δεν βγήκε ο άνθρωπος (στη λέξη άνθρωπος

βάλτε όποιον "κατηγορούμενο" θέλετε), να διεκδικήσει δάφνες

για την διάσωση και διάδοση κάποιας Παράδοσης. Εμένα, σε πολλά

κομμάτια με κατανύσει και ο Βασιλικός, ενώ τον Στανίτσα, χάρην

λόγου, δεν μπορώ να τον ακούω. Εάν ο Χατζημάρκος δεν υπήρχε

στη ψαλτική ιστορία, δεν ξέρω αν θα είχα ασχοληθεί καν, με το θέμα...

Δεν έχω πάει σε κάποιο θέμα και να γράψω (για τον Στανίτσα εν προκειμένω),

ότι με ζαλίζουν/κουράζουν τα συνεχή γυρίσματά του, ο τρόπος που

ακούγεται στα ψηλά, το πόσο άλλαξε το Πατριαρχικό ύφος, ακόμη

και εντός του Πατριαρχικού Ναού (όπως ο Πρίγγος από τον Ναυπλιώτη)και και και...

Ορίστε τα' γραψα. Ε, και; Θα αλλάξω κανενός τη γνώμη; Τι νόημα θα είχε

να έπιανα ένα thread (θέμα) του Στανίτσα και να γράφω όλα αυτά; Τα

οποία έως τώρα, είχα υποσυνείδητα. Δεν βάζω να ακούσω...

Οι μεγάλοι ψάλτες διέγραψαν την πορεία τους. Ότι ήταν να

κάνουν το έκαναν. Τώρα εμείς τι κάνουμε. Έχεις πρόβλημα με κάποιον

που μιμίται κάτι που δεν θεωρείς σωστό; Πιάσ' τον, ιδιαιτέρως και πες τον

"κοίταξε, κατά τη γνώμη μου αυτό που κάμεις δεν είναι σωστό, επειδή...". Τότε

δείχνεις πραγματικό ενδιαφέρον για την προκοπή της μουσικής. Όλα τ' άλλα...


Ευχαριστώ πολύ.


Υ.Γ. κ. Γιώργο πέρα από τη δεύτερη-τρίτη γραμμή, δεν αναφέρομαι σε εσάς,

αλλά γενικώς.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ξέρω ότι θα στενοχωρήσω φίλους, κι εγώ άλλωστε με πικρία γράφω αυτά.

Αυτό που κατάλαβα εγώ από τη συζήτηση αυτή, όπως και από άλλες (Βασιλικός, Κυριαζής, Χατζημάρκoς κλπ) είναι: αν κάτι δεν ανέβει ως ηχογράφηση ή δεν γραφτεί ως σχόλιο, κανείς δεν ασχολείται με αυτό. Ο κ. Χαρδαβέλας δεν θα ήταν θέμα συζήτησης και διαμάχης ανάμεσά μας, ούτε "κίνδυνος" για την παράδοση, αν δεν είχε ανοίξει το θέμα αυτό. Θα ασχολούμασταν όλοι με τα τετριμμένα. Αλλά η παρουσία του διεγείρει την εκ των προτέρων έτοιμη διάθεση ιερής
αγανάκτησης, που οδηγεί σε αντιδικίες, χαρακτηρισμούς, αλληλοχτυπήματα, και γενικά ανεβάζει την αδρεναλίνη ενός φόρουμ.

Αυτό σημαίνει κατά τη γνώμη μου (μοιραία) ότι αν κάποιος θέλει να μη γίνει αιτία για καβγάδες, ούτε αφορμή να κακολογούνται άδικα συνάδελφοι (που σημειωτέον δεν ρωτήθηκαν αν θέλουν να συζητείται το όνομά τους και να ανεβαίνει το έργο τους στα φόρουμ), τότε απλούστατα δεν πρέπει να ανεβάζει, ούτε να σχολιάζει ψάλτες (νέους ή παλιούς) που υποψιάζεται ότι πιθανόν να αποκλίνουν έστω λίγο από την παράδοση. Με άλλα λόγια πρέπει να ακολουθεί πιστά το ιδεολογικό ρεύμα ενός φόρουμ που "ακκίζεται" ότι ασχολείται μόνο με ποιοτική ψαλτική.

ΥΓ Τα πρότυπο ψαλτικής που γεμίζει τη δική μου καρδιά ορίζεται από το τρίγωνο Καραμάνης, Χρύσανθος, Τσαμκιράνης.

Φίλε Γιῶργο,

Ἐπίτρεψέ μου νὰ σοῦ ὑπενθυμίσω ὅτι ἄλλο ἡ ἀπόκλιση καὶ ἄλλο ἡ πρόκληση. Γιὰ τὸ πρῶτο κανένα πρόβλημα, γιὰ τὸ δεύτερο ἀνέτρεξε στἀ ἀρχικὰ μηνύματα τοῦ θέματος καὶ θὰ ἀντιληφθεῖς τὴν διαφορά.

 
Top