Ευγένιος Χαρδαβέλλας Πρωτοψάλτης

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Ευγένιος Χαρδαβέλλας Πρωτοψάλτης (Ζωντανές ηχογραφήσεις)
 

Attachments

  • Copy of VN550184.WMA
    685.5 KB · Views: 87
  • Copy of VN550189.WMA
    1.4 MB · Views: 47
  • VN550026.WMA
    75.5 KB · Views: 64
  • VN550027.WMA
    96.3 KB · Views: 41
  • VN550134.WMA
    159.9 KB · Views: 43
  • VN550135.WMA
    795 KB · Views: 47
  • VN550136.WMA
    188 KB · Views: 40
  • VN550140.WMA
    1.6 MB · Views: 45
  • VN550141.WMA
    229.5 KB · Views: 48
  • VN550142.WMA
    71.1 KB · Views: 36
  • VN550143.WMA
    56.3 KB · Views: 34
  • VN550144.WMA
    297.6 KB · Views: 38
  • VN550145.WMA
    978.6 KB · Views: 54
  • VN550152.WMA
    143.6 KB · Views: 41
  • VN550153.WMA
    913.5 KB · Views: 55
  • VN550163.WMA
    972.7 KB · Views: 65

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΝΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Μην τα λες αυτά δυνατά φίλε μου, γιατί θα σε κατηγορήσουν ότι δεν είσαι παραδοσιακός. Ο Ευγένιος έχει καταπληκτική φωνή!
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
...ίδιος ο Ναυπλιώτης ρε παιδί μου...

ο καθένας κάνει όσο πιο καλά την διακονία του!!! Εάν είναι έτσι η αλλιώς δεν έχει σημασία!!
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
O byzantinology γράφει για τον κ. Ευγένιο Χαρδαβέλλα:
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΝΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
και ο κ. Συμεών Ελευθεριάδης γράφει κάτω από το όνομά του:
Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσικής!
Τελικά αποφασίστε, παρακαλώ, ποιά είναι η καλύτερη φωνή στη σύγχρονη βυζαντινή μουσική και πείτε και μας γιατι μπερδευόμαστε! :p


Χ.Σ.

ΥΓ1 Τελικά αν η φιλοσοφία είναι:
ο καθένας κάνει όσο πιο καλά την διακονία του!!!
τότε προς τι αυτοί οι αφορισμοί περί καλύτερων κ.λ.π.;

ΥΓ2 Βασίλη δεν ξέρω αν στό είπα, αλλά το νέο σου avatar είναι απλά άπαιχτο!
 
Last edited:

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
O byzantinology γράφει για τον κ. Ευγένιο Χαρδαβέλλα:

και ο κ. Συμεών Ελευθεριάδης γράφει κάτω από το όνομά του:
Τελικά αποφασίστε, παρακαλώ, ποιά είναι η καλύτερη φωνή στη σύγχρονη βυζαντινή μουσική και πείτε και μας γιατι μπερδευόμαστε! :p


Χ.Σ.

ΥΓ1 Τελικά αν η φιλοσοφία είναι:

τότε προς τι αυτοί οι αφορισμοί περί καλύτερων κ.λ.π.;

ΥΓ2 Βασίλη δεν ξέρω αν στό είπα, αλλά το νέο σου avatar είναι απλά άπαιχτο!

Χάρη, ειλικρινά με το χιούμορ σου!!! Είσαι άπαιχτος. Μακάρι να ήμουν αυτός που έχει το αβαταρ μου. Τότε θα ήμουν αυτός που λέει το μοτο μου!!!
 

byzantinology

Νέο μέλος
ΑΠΟ ΕΙΡΩΝΙΑ ΠΕΡΝΕΙΣ ΑΡΙΣΤΑ 10!!!!!!!! ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΨΑΛΛΕΙΣ ΚΑΤΙ ΝΑ ΣΕ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ........!ΕΤΣΙ ΕΙΡΩΝΕΥΟΝΤΑΝ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΚΟ........ΚΑΙ ΤΩΡΑ.......... Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε. ο Θεόδωρος Βασιλικός................!
 

byzantinology

Νέο μέλος
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ-Συμεών Ελευθεριάδη-ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ-Χάρη Συμεωνίδη-ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ-Βασίλη Ζάχαρη-ΑΠΛΑ ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ...........
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Αφού προφανώς δεν σου έφτασε (;) η απάντηση που σου έστειλα στο ίδιο μήνυμα που μου έστειλες το πρωί ως προσωπικό μήνυμα, ας σου απαντήσω κι εδώ μια και το έστειλες και δημόσια...
ΑΠΟ ΕΙΡΩΝΙΑ ΠΕΡΝΕΙΣ ΑΡΙΣΤΑ 10!!!!!!!!
Ευχαριστώ. Κι εσύ από τζάμπα μαγκιά 20! Πες μας το ονοματάκι σου να ξέρουμε ποιος μας βαθμολογεί... Αλλιώς και 'γω το λιοντάρι κάνω ανώνυμα, σ' όποιον θες.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΨΑΛΛΕΙΣ ΚΑΤΙ ΝΑ ΣΕ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ........!
Εγώ έχω βάλει δικά μου πράγματα, τα δικά σου δεν έχω δει ακόμα...
ΕΤΣΙ ΕΙΡΩΝΕΥΟΝΤΑΝ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΚΟ........ΚΑΙ ΤΩΡΑ.......... Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε. ο Θεόδωρος Βασιλικός................!
Δεν θυμάμαι να ειρωνεύτηκα κάπου τον Βασιλικό... Πολλές φορές έψεξα τον μη παραδοσιακό τρόπο ερμηνείας του όμως.

Το οφίκιο που πήρε του το έδωσε η Μ.Εκκλησία, ως τιμητικό για την εν γένει προσφορά του στην εκκλησιαστική μουσική. Δεν σημαίνει και την ταυτόχρονη "ψαλτική αγιοποίησή του" όμως. Ούτε πως η Μ.Εκκλησία αποδέχεται τον τρόπο ψαλσίματός του ή κάποια θεωρητική του θέση. Απλά τον τιμά για την γενική του προσφορά. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Κι αυτό ισχύει γενικώς για όλα τα τιμητικά οφίκια, ενώ αντιθέτως δεν ισχύει για τα οφίκια του Π.Ναού (Άρχοντες Πρωτοψάλτης-Λαμπαδάριος-Α' & Β' Δομέστιχοι).

Τέλος πάντων, αν σε πείραξε εσένα αυτή η ειρωνεία, φαντάσου τι θα γινόταν αν καθόμουν να σου απαντήσω όπως σου χρειαζόταν.

Περαστικά όμως.
Υ.Γ.1
κ.κ.Συντονιστές ελεύθερα σβήστε. Με την ευχή μου.
Υ.Γ.2
...πάντως ίδιος με τον Ναυπλιώτη....ακόμα και το μουστάκι ακούγεται...
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Ωραίο Avatar Βασίλη, από αυτά που ακούς και διαβάζεις εδώ το έβαλες; :p:D
 

byzantinology

Νέο μέλος
-ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-(Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΣΕΤΕ)-ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΑ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑΣ...........-ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΧΡΟΝΟΥ.-
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Ρε αδερφέ τι θα γίνει μ' εσένα; Διπλά πράγματα θα γράφουμε; Τι μου στέλνεις προσωπικό μήνυμα αν είναι να το γράψεις δημόσια; Η ίδια απάντηση και δημόσια:
byzantinology said:
-ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-(Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΣΕΤΕ)-ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΑ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑΣ...........-ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΧΡΟΝΟΥ.-
ΟΚ τότε τι μου ανησυχείς; Άμα είναι να 'ρθει, θα 'ρθει, αλλιώς θα προσπεράσει...

Άσε το χρόνο να κάνει την δουλειά του (μπας και κάνουμε κι εμείς την δική μας). Εύχομαι τα καλύτερα.

Over and out.

Βασίλης Ζάχαρης
 
P

PANROUST

Guest
Βασίλη τελικά ο σκύλος πεθαίνει;
Ο Ε.Χαρδαβέλλας είναι νέος έχει αυτή την φωνή μακάρι να την είχα και εγώ αλλά νομίζω πως μιμίτε τον Βασιλικό.Δυστυχώς δεν κάνει κάτι δικό του.
Όταν είμαστε εκτός πατριαρχείου κάνουμε ότι θέλουμε.
 

GPA

Νέο μέλος
Δυστυχώς, οι παρατηρηθείσες αντιδράσεις, τόσον για την τιμητική διάκριση προς το Θεόδωρο Βασιλικό, όσον και σε σχέση με την ερμηνεία και απόδοση κάθε ψάλτη που με οποιονδήποτε τρόπο ακολουθεί την ερμηνεία του, μόνο θλίψη προκαλούν. Παρατηρώ δε, πως εστιάζονται επιχειρηματολογικά, μονίμως, στο ζήτημα της παραδόσεως. Η οποία κατά τους οργισθέντες υποστηρικτές της (και προφανώς αποκλειστικούς ερμηνευτές της), το μεν εκπροσωπείται από αυτούς και μόνον το δε πλήττεται βαναύσως, όλως τυχαίως από έξοχους πρωτοψάλτες που επί σειρά δεκαετιών, μοχθούν και στερούνται, προσελκύοντας νέους ανθρώπους στην Εκκλησία. Συντελώντας βέβαια μ' αυτόν τον τρόπο, στην εξέλιξη της θρυλουμένης παραδόσεως. Διότι αγαπητοί οργιζόμενοι, που τόσο σοκ υπέστειτε από τη διάκριση προς Θεόδωρο Βασιλικό και αποθαρρύνετε κάθε νέο άνθρωπο όπως ο Χαρδαβέλλας, θα πρέπει να ξέρετε, πως πρέπει κανείς να κερδίσει τη νεολαία για να συνεχισθεί μέσα από αυτήν η μεταλαμπάδευση οποιουδήποτε π α ρ α δ ι δ ό μ ε ν ο υ αγαθού είτε αυτό είναι μουσική είτε κάτι άλλο. Δεν ομιλούμε κύριοι για Ιερή παράδοση, που πρέπει να χαρακτηρίζεται από τη δογματική της ακρίβεια, αλλά για τη μεταφορά της υμνολογίας και της βυζαντινής μας μουσικής, από γενιά σε γενιά, σε συνάρτηση όμως με την εποχή της και τις υπάρχουσες μουσικές επιρροές, ακριβώς διότι δεν πρόκειται για δόγμα, αλλά για τέχνη "μη διακρινομένη από δογματικάς ακριβείας". Διότι σε διαφορετική περίπτωση, αντιλαμβανόμενοι την κατ' εσάς τελολογική ερμηνεία της παραδόσεως, θα έπρεπε απλώς να διαβάζομε τους ψαλμούς, διότι έτσι ξεκινήσαμε. Αυτή καθ' εαυτήν η υμνολογία αλλά και η ψαλτική, είναι εξελίξεις της παραδόσεως και είμαι βέβαιος πως οι στο παρόν κοπτόμενοι περί αυτής (ή κρυβόμενοι πίσω από αυτήν) χλευάζοντες το Βασιλικό ή τον κάθε Βασιλικό, μεμφόμενοι την ισοκρατηματική απόδοση της βυζαντινής μουσικής και οργιζόμενοι για τους διάφορους μηχανικούς ισοκράτες ή ακόμη και για τα μικρόφωνα (!!!), αποτελούν κατ' ευθείαν απογόνους εκείνων που είχαν αντιδράσει πριν εκατοντάδες χρόνια για την εισαγωγή της υμνολογίας και ψαλτικής στην εκκλησία.
Σας θυμίζω, πως μετά την πτώση της Κων/πολης, το βυζαντινό άσμα εισήλθε στην τελική περίοδό του, που αφιερώθηκε κατά ένα μεγάλο μέρος στην παραγωγή των πιο επιμελημένων μουσικών διασκευών των παραδοσιακών κειμένων: είτε καλλωπισμοί των προηγούμενων απλούστερων μελωδιών, είτε διατήρηση της αρχικής μουσικής με αλλαγή του ύφους σε πιο εκλεπτυσμένο και διακοσμημένο. Αυτή ήταν η εργασία των αποκαλούμενων Μαϊστόρων, εκ των οποίων ο πλέον διάσημος υπήρξε ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης, συγκρινόμενος στη βυζαντινή λογοτεχνία με τον Άγιο Ιωάννη το Δαμασκηνό, ως καινοτόμος στην ανάπτυξη του άσματος. Με τον πολλαπλασιασμό των νέων διατάξεων και την επεξεργασία των παλαιών που συνεχίστηκε στους αιώνες μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης, μέχρι και το τέλος του δέκατου όγδοου αιώνα το αρχικό ρεπερτόριο των μεσαιωνικών μουσικών χειρογράφων είχε υποκατασταθεί σε μεγάλο μέρος από πιο πρόσφατες συνθέσεις, και ακόμη και το βασικό πρότυπο σύστημα είχε υποβληθεί σε βαθιά τροποποίηση. Ο Χρύσανθος Μαδύτου, ο Γρηγόριος Λευίτης και ο Χουρμούζιος Χαρτοφύλακας ήταν αρμόδιοι για την αναγκαία μεταρρύθμιση της σημειογραφίας της ελληνικής εκκλησιαστικής μουσικής. Ουσιαστικά, αυτή η εργασία απέδωσε την απλοποίηση των βυζαντινών μουσικών σύμβολων, τα οποία, από τις αρχές του 19ου αιώνα, είχαν γίνει τόσο σύνθετα και τεχνικά ώστε μόνο πολύ καλά καταρτισμένοι ψάλτες ήταν σε θέση να τα ερμηνεύσουν σωστά. Παρά τα πολυάριθμα μειονεκτήματά του, το έργο των τριών μεταρρυθμιστών αποτελεί ορόσημο στη μουσική ιστορία της ελληνορθόδοξης εκκλησίας, δεδομένου ότι εισήγαγαν το σύστημα της νεο-βυζαντινής μουσικής επάνω στο οποίο βασίζεται το σημερινό ελληνορθόδοξο εκκλησιαστικό μέλος. Αυτή η παράδοση κύριοι στην οποία αναφέρεσθε, αποτελεί εξέλιξη εκείνου που εννοείτε.
Τέλος, μου προξένησε επίσης αλγεινή εντύπωση, πως όταν κάποτε έγραψα στο παρόν φόρουμ, για τη συναυλία που έδωσε ο Βασιλικός στο Βατικανό, εδέχθην απίστευτη και ομολογώ απρόσμενη επίθεση από διάφορους εδώ, επειδή ανέφερα πως ο Πάπας είναι αρχηγός της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
Μάλιστα, όπως και στην παρούσα ανάρτηση, μου ζητούσαν να αποκαλύψω το ονοματάκι μου (γιατί άραγε;;). Φαίνεται πως είναι μόνιμη απειλή και φοβέρα η συγκεκριμένη προτροπή. Λυπάμαι, πραγματικά, διότι παρόμοιες μεσαιωνικές συμπεριφορές, που καταδεικνύουν άγνοια και όχι γνώση, εμπάθεια και όχι χριστιανική αγάπη, φθόνο και όχι προσπάθεια βελτίωσης και εξέλιξης, αποτελούν μεγάλα εμπόδια για τη συνέχιση και διαιώνιση της βυζαντινής μουσικής και της ψαλτικής τέχνης.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν ομιλούμε κύριοι για Ιερή παράδοση, που πρέπει να χαρακτηρίζεται από τη δογματική της ακρίβεια, αλλά για τη μεταφορά της υμνολογίας και της βυζαντινής μας μουσικής, από γενιά σε γενιά, σε συνάρτηση όμως με την εποχή της και τις υπάρχουσες μουσικές επιρροές, ακριβώς διότι δεν πρόκειται για δόγμα, αλλά για τέχνη "μη διακρινομένη από δογματικάς ακριβείας".

Διευκρινίστε σᾶς παρακαλῶ -ἄν θέλετε βέβαια- τὴν παραπάνω συνάρτηση τὴς ἐκκλ. μουσικῆς μὲ τὶς ὑπάρχουσες μουσικὲς ἐπιρροές. Διότι τὰ ἀκούσματα τῆς νεολαίας ποὺ ἐπικαλεῖσθε, ἔχουν ἐξαιρετικό εὖρος, ξεκινοῦν ἀπὸ Metallica καὶ φθάνουν στὸν Νταλάρα.

Ἡ ἔμφαση ποῦ δίδεται στὴν παράδοση ἀπὸ πολλοὺς μέσα στὸ forum δὲν ὀφείλεται σὲ δογματισμό, ὅπως διατείνεσθε, ἀλλὰ στὸ γεγονὸς πῶς ἡ γνὠση της ἀποτελεῖ τὸ μοναδικὸ κριτήριο γιὰ τὸ τὶ θὰ μεταλαμπαδευθεῖ στὶς ἐπόμενες γενεές καὶ στὸ τὶ θὰ διδαχθεῖ ἡ ἐπόμενη ψαλτικὴ γενεά. Ἄν ψάξετε στὸ forum θὰ ἀνακαλύψετε πολλοὺς νέους ἀνθρώπους ποὺ πατῶντας στὴν κατανόηση τῆς παράδοσης πρῶτα, κατόπιν ἀνέπτυξαν καὶ τὸ προσωπικὸ τους ὕφος, προχωρῶντας ἕνα βῆμα παραπέρα, χωρὶς ὄμως ἐπικίνδυνες ψαλτικὲς ἀκροβασίες ποὺ συνήθως καταλήγουν στὸ κενὸ.

Καὶ καταθέτοντας τὴν προσωπικὴ μου γνώμη, θεωρῶ πῶς ὁ κ. Βασιλικὸς γιὰ τοὺς δικοὺς του σεβαστοὺς λόγους ἐπέλεξε ἀπὸ ἕνα σημεῖο καὶ μετά νὰ κινηθεῖ στὰ ἄκρα τῆς ψαλτικῆς παράδοσης -μὲ ὅποιον κίνδυνο συνεπάγεται αὐτό. Ἴσως καὶ νὰ μποροῦσε νὰ τὸ κάνει λόγω τῆς ἀρχικῆς του μαθητείας σὲ παραδοσιακοὺς ψάλτες. Ὄμως οἱ διάφοροι μιμητὲς του, ὅπως ὁ κ. Χαρδαβέλας, νομίζω πῶς πλέον ἀκολουθοῦν καὶ υἱοθετοῦν μόνο τὶς σύγχρονες μουσικὲς ἐπιρροὲς ποὺ ὁρίζονται ἀπὸ τὸ εὐρωπαϊκὸ πεντάγραμμο καὶ τὴν τραγουδιστικὴ ἀπόδοση, ἀπομακρυνόμενοι συνειδητὰ ἀπὸ τὴν παράδοση αἰώνων διατηρῶντας στὴν οὐσία μόνο τὴν ὀνομασία τῆς ἐκκλ. μουσικῆς.

Ἐπίσης, σᾶς πληροφορῶ ὅτι ἐδῶ κι ἕναν περίπου χρόνο κινοῦμαι ἀνώνυμα στὸ forum καὶ κανένα πρόβλημα δὲν ἔχω ἀντιμετωπίσει, τὸ ἀντίθετο μάλιστα.

Νὰ εἶστε καλά.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
-ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-(Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΣΕΤΕ)-ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΑ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑΣ...........-ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΧΡΟΝΟΥ.-

Συνάδελφε,

Ἄν θέλεις νὰ σὲ σεβαστοῦμε τὰ ὑπόλοιπα μέλη καὶ νὰ μὴν σοῦ ἀπαντοῦμε μὲ τρόπο καυστικό, ἐγκατέλειψε -ἄν θές- τὴν συνθηματολογία καὶ ξεκίνα τὴν ἐπιχειρηματολογία.

Ἄν πάλι δὲν τὸ ἐπιθυμεῖς -δικαίωμά σου- κινδυνεύεις νὰ ἀπομονωθεῖς καὶ νὰ καταντήσεις γραφικός, ἄν βέβαια σὲ ἐνδιαφέρει τὸ forum γενικότερα.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Τα πολιτισμένα μηνύματα χρίζουν και αναλόγου απαντήσεως.

Οπότε, απευθυνόμενος προς το μέλος GPA, ήθελα κατ' αρχήν να απαντήσω πως οι επικαλούμενοι την παράδοση δεν διακρίνονται από αυτοδικαίωση. Αντίθετα, ταπεινώνονται προσπαθώντας να προσαρμόσουν το ψάλσιμό τους στα παραδεδομένα πρότυπα των Πατριαρχικών, των Πολιτών, των Θεσσαλονικέων ή όποιας άλλης σχολής ψαλτών ακολουθεί αποδεδειγμένα την παράδοση. Ασφαλώς και δεν μπαίνουν στο καλούπι να γίνουν μίμοι κάποιου συγκεκριμένου ανθρώπου, διότι πλέον ακολουθούν μεμονωμένο άτομο και όχι παράδοση, η οποία μεταλαμπαδεύεται από πολλούς.

Επίσης, κάθε επιλογή στα μαθήματα γίνεται ανάλογα με την πείρα του ψάλτη. Αυτή δίνει με το χρόνο τη διάκριση του ποια μέλη είναι εκκλησιαστικά και ποια όχι. Ασφαλώς και δεν είναι ένας οργανισμός άκαμπτος και νεκρός η παράδοση. Συνθέτες υπάρχουν και σήμερα, οι οποίοι, όμως, οφείλουν να μην υπερβαίνουν τα όρια. Δηλαδή, ένα κράτημα με γραμμές τελείως καινοφανείς, δεν μπορεί να θεωρηθεί εκκλησιαστικό! Κάτι ανάλογο ισχύει και με την ερμηνία. Δεν μπορεί χάριν φωνητικής επιδείξεως ή χάριν τέρψεως του εκκλησιάσματος να καταστρατηγείται ο χρόνος, να γίνονται μεγάλες κορώνες, αμανέδες άμετροι, βαλσάκια και εκτελέσεις τύπου σκυλάδικου. Η Αγία μας Εκκλησία, με την μακραίωνη πορεία της, καταστάλαξε σε κάποιες δεδομένες φόρμες ψαλσίματος, οι οποίες αποδεδειγμένα οδηγούν τον πιστό στην κατάνυξη και είναι προσευχητικές και ορθόδοξες, κι έτσι εμείς οφείλουμε να τις ακολουθούμε. Τα παραδοσιακά ύφη στην εκκλησιαστική μουσική αυτό εξυπηρετούν, όχι μόνο την καλαισθησία και καθόλου το συναίσθημα, διότι είναι λογική και όχι συναισθηματική η λατρεία μας, σε αντιδιαστολή με την παπική εκκλησία που η μουσική της στοχεύει στο συναίσθημα.

Ο Ναός του Θεού είναι τόπος λατρείας του Υψίστου. Θυμηθείτε τι παραγγελίες έδινε ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη για το ποια πρέπει να είναι μέχρι και η σύσταση του θυμιάματος, στοιχεία που ξεχωρίζουν τα προσφερόμενα στο Θεό από ο,τιδήποτε κοσμικό. Με την ίδια ευλάβεια πρέπει να αντιμετωπίζουμε και αυτές τις Ιερές Τέχνες, με το να γινόμαστε εμείς διάκονοί τους και όχι να τις καταστρατηγούμε για να προβάλλουμε το «εγώ» μας.

Όλα αυτά έχοντας στη συνείδησή μας όσοι βιώσαμε και έτσι μπορέσαμε να αναγνωρίσουμε και να αξιολογήσουμε τον πλούτο της ψαλτικής παραδόσεως δεν μπορούμε να δεχθούμε σαν εκκλησιαστικά μέλη με καθαρά κοσμικό ύφος και χαρακτήρα και δεν μπορούμε να τα προσπεράσουμε αβίαστα. Γι' αυτό και όλες οι ενστάσεις μας.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
-ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-(Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΣΕΤΕ)-ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΑ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑΣ...........-ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΧΡΟΝΟΥ.-
[FONT=&quot]Αυτό που και η ιστορία της τέχνης έχει δείξει, είναι ότι οι όποιες μεταρρυθμίσεις έγιναν, συνοδεύονταν πάντα και από θεωρητικές πραγματείες των εισηγητών τους, ώστε να τεκμηριώσουν τον λόγο και την αναγκαιότητα των αλλαγών, αλλά και με ποιο τρόπο θα γίνονταν καλύτερη η έκφραση της τέχνης μέσω των προτάσεών τους. Δεν ξύπνησαν ένα πρωί και είπαν: Ας αλλάξουμε την μουσικής μας, γιατί είναι πολύ βαρετή. Όσοι λοιπόν πήραν, όχι μόνο την τέχνη, αλλά και τον εαυτό τους σοβαρά, κατάφεραν και άλλαξαν κάποια πράγματα. Οι υπόλοιποι, που σίγουρα πάντα υπήρχαν και τέτοιοι, απλά δεν ακούγονται και κανείς ποτέ δεν έμαθε, ούτε τις "εισηγήσεις" τους, ούτε φυσικά τους ίδιους.

Εγώ στις εκτελέσεις αυτού του είδους, ούτε πεταστές ακούω να εκτελούνται, ούτε βαρείες και πολλά άλλα... Πως εισηγείται κανείς νέα δεδομένα σε μία τέχνη μη γνωρίζοντας τα παλιά; Ακόμη και οι αιρετικοί, διαβάζουν την Βίβλο προτού κάνουν τα κινήματά τους, δεν βγαίνουν στους δρόμους, ούτε μπαίνουν στα σπίτια των ανθρώπων να εισάγουν τα καινά τους δαιμόνια, υπό την επήρεια ουσιών όπως το λιβάνι ή το κρασί της Θ. Κοινωνίας...

Όσο για το τι αρέσει στον κόσμο, να αναφέρω κάτι, που πιθανόν η κοινωνία μας να μην επιτρέπει να το εκφράσει ο καθένας δημόσια ως απρέπεια. Οι υπόλοιποι της συντονιστική ομάδας ας κρίνουν εάν το παρακάτω σχόλιο πρέπει να παραμείνει ή όχι, αλλά πιστεύω ότι τα ακραία φαινόμενα, με ακραία επιχειρήματα αντιμετωπίζονται. Σας πληροφορώ λοιπόν, ότι πολύ περισσότερος κόσμος από αυτόν που έρχεται σήμερα στις Εκκλησίες (και μάλιστα νεολαία), θα ήθελε το αντίδωρο να το μοιράζουν στον κόσμο καλλίγραμμα μοντέλα με στοιχειώδη (;) ενδυμασία, τι λέτε να το προωθήσουμε;;;;;;

Για να γίνεις μέρος μίας παράδοσης, πόσο μάλλον μέρος της εξέλιξής της, πρέπει να πατάς πολύ σταθερά στο παρελθόν, δεν φτάνει μία καλή φωνή, τέτοια έχει και ο άρχων Ismail, αλλά δεν μας κάνει τον μεταρρυθμιστή. Και αυτό, διότι ο γνήσιος γνώστης μίας τέτοιας τέχνης, απλά στέκεται με δέος μπροστά της και σκύβει το κεφάλι στο μεγαλείο της, δεν επιθυμεί την αλλοτρίωσή της.

Εγώ προσωπικά, ελπίζω το "νέο κύμα" της ψαλτικής αν είναι νάρθει (και δεν γίνεται να το γλυτώσουμε), να αργήσει όσο μπορεί, διότι θα μοιάζει με το να αλλάξει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας ένας μέσος Έλληνας οδηγός, για τον οποίο το σήμα του STOP αποτελεί περισσότερο μέρος εικαστικής ανησυχίας κάποιου, παρά εντολή που σκοπεύει στην δική του πρωτίστως ασφάλεια. Εγώ σε δρόμους με τέτοιους κανόνες δεν βγαίνω ούτε με τα πόδια...
[/FONT]
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
[FONT=&quot]Σας πληροφορώ λοιπόν, ότι πολύ περισσότερος κόσμος από αυτόν που έρχεται σήμερα στις Εκκλησίες (και μάλιστα νεολαία), θα ήθελε το αντίδωρο να το μοιράζουν στον κόσμο καλλίγραμμα μοντέλα με στοιχειώδη (;) ενδυμασία, τι λέτε να το προωθήσουμε;;;;;;
[/FONT]
Να το προωθήσουμε, να το προωθήσουμε!!! Να το πούμε και στους συνδικαλιστές να το προωθήσουν για τον καινούργιο νόμο. (ε τι μόνο τα διπλώματα θα βάζουν;)

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσος κόσμος ενδιαφέρθηκε για την μετεωρολογία από τότε που ασχολήθηκε η Πετρούλα...
:D:D:D:D:D:D

Υ.Γ.1
Ε ρε δουλειά οι συντονιστές. Για σας φροντίζω! Μη σας λείψει η δουλειά και σας απολύσουν...:p:p:p

Υ.Γ.2
Τώρα που το σκέφτομαι, Χρήστο στα καλλίγραμμα μοντέλα, δεν βλέπω να προσδιορίζεις το φύλλο... Δεν θέλω πλάκες!!!!:eek::eek::eek:
 
Top