Δίχρωμα λειτουργικά στους οκτώ ήχους. Μέρος Α'

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Δίχρωμα λειτουργικά στους οκτώ ήχους.

Μέρος Α' Ήχοι Κύριοι

Ήχος πρώτος (έσω)

Λειτουργικά του κυρίου Βασιλείου, άρχοντος πρωτοψάλτου της μεγάλης του Χριστού εκκλησίας (1969), με το γραφικό χαρακτήρα του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου.

Ήχος δεύτερος (μέσος του δευτέρου χρωματικός)

Από τη Θεία Λειτουργία του κ. Παναγιώτη Παπά. Κύριε ελέησον του ιδίου. Υπόλοιπα λειτουργικά Σ. Καρά και ’ξιον Εστί, Γρηγορίου Πρωτοψάλτου του ΛευΪτίδους
 

Attachments

  • LeitourgikaHxosA.pdf
    1.1 MB · Views: 625
  • LeitourgikaHxosB.pdf
    937.4 KB · Views: 442
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Λειτουργικά του κυρίου Βασιλείου, άρχοντος πρωτοψάλτου της μεγάλης του Χριστού εκκλησίας (1969), με το γραφικό χαρακτήρα του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου.

Βασιλείου Νικολαΐδου...
γιατί υπηρχε κ Μάρκος Βασιλείου:wink::wink:
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Μήπως πρέπει να μεταφερθούν σε νέο θέμα τα μηνύματα?
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Σήμερα καθόμουν και εργαζόμουν με το μουσικό ανθολόγιο, (γι'αυτό άλλωστε άφησα πίσω τα λειτουργικά, όταν τελειώσω θα συνεχίσω με τους υπόλοιπους ήχους) και άκουσα τα λένε τα λειτουργικά γνωστά ως παρακαταλογάδην ; καπου εδώ τον είδα τον ορισμό.

Τα αντέγραψα και τα ανέβασα. Προσωπικά η απλότητα μου αρέσει περισσότερο τη στιγμή τουλάχιστον της θείας λειτουργίας, αφού βοηθά και τον ψάλτη να συγκεντρωθεί περισσότερο εκείνες τις τόσο ιερές στιγμές.

http://www.4shared.com/file/126594838/1b3168c8/LeitourgikaParakatalogadin.html
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Εὐχαριστοῦμε πολύ. Ποιοί ψάλλουν; Λειτουργεῖ ὁ σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος καί συλλειτουργεῖ (Τὸν ἐπινίκιον) ὁ σεβ. (τιτουλάριος) Μητροπολίτης Βελεστίνου κ. Δαμασκηνός.
Ὑπάρχουν στό φόρουμ καί ἄλλες καταγραφές.

ΥΓ. Τά ἐπισυνάπτω καί ἐνταῦθα, στό analogion.com.


 

Attachments

  • LeitourgikaParakatalogadin.mp3
    4.3 MB · Views: 181

Λειτουργεῖ ὁ σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος καί συλλειτουργεῖ (Τὸν ἐπινίκιον) ὁ σεβ. (τιτουλάριος) Μητροπολίτης Βελεστίνου κ. Δαμασκηνός.

Κάπως έτσι πρέπει να ήταν η Πρώτη Εκκλησία, απλή, απέριττη, αγνή, ολόλευκη ως το Φως, όπου Φως είναι ο ένας και μόνος αληθινός Θεός, ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός.
Στην ώρα της Θείας Κοινωνίας, θα προσέρχονταν όλοι, όχι όπως σήμερα που πάνε 2 γέροι και 2 γριές μόνο.

Οι ευχές του ιερέα ακούγονται πολύ καθαρά, ειδικά στο «Σε υμνούμεν».

Αυτό είναι παράδοση κύριοι, συγχαρητήρια στους ψάλλοντας.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Οι ευχές του ιερέα ακούγονται πολύ καθαρά, ειδικά στο «Σε υμνούμεν».
Βέβαια τό Σὲ ὑμνοῦμεν τό «τραβᾶνε» περισσότερο· δέν εἶναι ἔτσι. Ἡ εὐχή πάει σέ λογική συνέχεια μετά τό Σὲ ὑμνοῦμεν. Ἐπίσης ποτέ ὁ ἴδιος ὁ λειτουργός δέν (πρέπει νά) λέει τά Ἀμήν, ἀλλά ὁ διάκονος (ἐκτελῶν χρέη χοροῦ) ἄν ψάλλεται ἐν τῷ μεταξύ τό Σὲ ὑμνοῦμεν ἤ ὁ χορός ἄν ἔχει τελειώσει τό Σὲ ὑμνοῦμεν.


 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Βέβαια τό Σὲ ὑμνοῦμεν τό «τραβᾶνε» περισσότερο· δέν εἶναι ἔτσι. Ἡ εὐχή πάει σέ λογική συνέχεια μετά τό Σὲ ὑμνοῦμεν. Ἐπίσης ποτέ ὁ ἴδιος ὁ λειτουργός δέν (πρέπει νά) λέει τά Ἀμήν, ἀλλά ὁ διάκονος (ἐκτελῶν χρέη χοροῦ) ἄν ψάλλεται ἐν τῷ μεταξύ τό Σὲ ὑμνοῦμεν ἤ ὁ χορός ἄν ἔχει τελειώσει τό Σὲ ὑμνοῦμεν.

Είχα εκφράσει κάπου την άποψη ότι εάν ψαλλούν τα Λειτουργικά (ως καλυπτήριοι ύμνοι) καλώς ή κακώς, τότε δε θα πρέπει ο λειτουργός να "φωνάζει" τις ευχές καλύπτοντας την φωνή του ψάλτη.
Αλλιώς έχουν τα πράγματα εάν κατόπιν συνεννοήσεως ψαλλούν συντομότερα ώστε μετά από την ψαλμωδία, να ακουστούν οι ευχές ή ακόμα καλύτερα να χρησιμοποιηθούν τα αρχαία λειτουργικά [κλιτόν], χωρίς να υπάρχει μίξη των ευχών με τις απαντήσεις του λαού.
Η μίξη εκφωνήσεως- απαντήσεων του λαού με τις ευχές πρέπει να αποφεύγετε, θυμίζει λατρεία ιουδαϊκού Ναού- συναγωγή.
Εξ΄ ου και η φράση [από την ομαδική και ανεπιτυχή πολλές φορές συμψαλμωδία των Εβραίων] Χάβρα των Ιουδαίων.
 

Ellazar

Ελευθερία
Βέβαια τό Σὲ ὑμνοῦμεν τό «τραβᾶνε» περισσότερο· δέν εἶναι ἔτσι. Ἡ εὐχή πάει σέ λογική συνέχεια μετά τό Σὲ ὑμνοῦμεν. Ἐπίσης ποτέ ὁ ἴδιος ὁ λειτουργός δέν (πρέπει νά) λέει τά Ἀμήν, ἀλλά ὁ διάκονος (ἐκτελῶν χρέη χοροῦ) ἄν ψάλλεται ἐν τῷ μεταξύ τό Σὲ ὑμνοῦμεν ἤ ὁ χορός ἄν ἔχει τελειώσει τό Σὲ ὑμνοῦμεν.



Γνωρίζω καλά έναν ιερέα της περιοχής μου ο οποίος (απ'ότι έχω καταλάβει) ζητά από τον ιεροψάλτη-ες να λέει-λένε χύμα το Σε υμνούμεν ώστε με το τελείωμά του να ξεκινάει την ευχή περιμένοντας απαντήσεις (Αμήν) από το χορό ή το εκκλησίασμα. Πώς το κρίνετε αυτό;
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Γνωρίζω καλά έναν ιερέα της περιοχής μου ο οποίος (απ'ότι έχω καταλάβει) ζητά από τον ιεροψάλτη-ες να λέει-λένε χύμα το Σε υμνούμεν ώστε με το τελείωμά του να ξεκινάει την ευχή περιμένοντας απαντήσεις (Αμήν) από το χορό ή το εκκλησίασμα. Πώς το κρίνετε αυτό;

Πάντως δεν γίνεται στον Ναό μας.
Σωστή η διάταξη - επιθυμία του πατρός αρκεί να γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τους Ιεροψάλτες για τον τρόπο απόδοσις των ύμνων της Αγίας Αναφοράς.

Υ.Γ. Λέγοντας "χύμα" εννοείς μάλλον "κλιτόν" όπως το ακούς στον Άγιο Γεώργιο.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Γνωρίζω καλά έναν ιερέα της περιοχής μου ο οποίος (απ'ότι έχω καταλάβει) ζητά από τον ιεροψάλτη-ες να λέει-λένε χύμα το Σε υμνούμεν ώστε με το τελείωμά του να ξεκινάει την ευχή περιμένοντας απαντήσεις (Αμήν) από το χορό ή το εκκλησίασμα. Πώς το κρίνετε αυτό;
Θετικά. Ἀλλά «χῦμα» δέν ὑπάρχει σ᾿ αὐτήν τήν περίπτωση, οὔτε ἀπάντηση ἀπό τό ἐκκλησίασμα (στή σημερινή πραγματικότητα).

Καί μέ τήν εὐκαιρία νά ποῦμε, ὅτι τά Ἀμήν μετά τούς ἱδρυτικούς λόγους (Λάβετε, φάγετε... καί Πίετε ἐξ αὐτοῦ...) εἶναι λατινοπαπικῆς ἐπιρροῆς καί προελεύσεως, ὅπου ἡ θεολογία τους θέλει τήν μεταβολή τῶν τιμίων δώρων (μετουσίωση γι᾿ αὐτούς) στούς ἱδρυτικούς λόγους. Στίς ἀρχαῖες λειτουργίες δέν λέμε Ἀμήν μετά τούς ἱδρυτικούς λόγους. Τά Ἀμήν ὀρθοδόξως (ἀπό λαό καί ὄχι λειτουργό) εἶναι ἀπαραίτητα στήν εὐχή τοῦ καθαγιασμοῦ.



 

Ellazar

Ελευθερία
Υ.Γ. Λέγοντας "χύμα" εννοείς μάλλον "κλιτόν" όπως το ακούς στον Άγιο Γεώργιο.

Επειδή έχω πολύ καιρό να το ακούσω μπορεί να θυμάμαι λάθος και να λέγεται σε κλιτόν.
Αλλά όταν είπα χύμα εννοούσα χύμα!Σχεδον διαβαστά!
 
Top