[Ανακοίνωση] Περιοδικό - «Η Φωνή Των Υπερμάχων»

Status
Not open for further replies.

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Ο σχολιασμός είναι κάτι που άμα θες το κάνεις.(κι αν νομίζεις ότι έχει νόημα να το κάνεις)

Η παράθεση πηγής όμως που κάνεις βάση και δόγμα για να στηρίξεις κατηγορίες, και πάνω σ΄αυτές να επιχειρηματολογείς, νομίζω ότι είναι αν μη τι άλλο, υποχρεωτική...
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
και εγω ακόμα περιμένω να σχολιάσουν κάποιοι τη δήλωση του Στανίτσα για τον Καρά που είχε βάλει ο Σολδάτος...... Ξαφνικά το θέμα σταμάτησε μόλις μπήκε η συνέντευξη.. Δε θυμάμαι και που ειναι...

Αγαπητέ Κώστα, η συνέντευξη είναι εδώ και προσωπικά περιμένω ακόμα, αν τελικά ο Σολδάτος θα βάλει και την υπόλοιπη, αλλιώς θα την ανεβάσω κάποια στιγμή εγώ.

Εδώ θέλω να υπογραμμίσω, πως τις συνεντεύξεις που δίνουν οι άνθρωποι αυτοί, τις δίνουν για να γίνουν γνωστές οι απόψεις τους. Αυτό είναι και μια έμμεση προτροπή προς τον tsiakalo (Δημήτρη;) να ανεβάσει χωρίς ενοχές ή επιφυλάξεις την επίμαχη συνέντευξη, γιατί οι απόψεις και η ευθύνη για τα λεγόμενα, ανήκουν σε αυτούς που τις δίνουν και όχι σε αυτούς που τις δημοσιοποιούν. Τώρα, αν θα γίνει φασαρία, εναπόκειται στον πολιτισμένο ή όχι, τρόπο που θα τοποθετηθούμε στο περιεχόμενό τους.

Εγώ πάντως, φίλε Βασίλη, δεν διατηρώ και πολλές επιφυλάξεις για το αν υπάρχει τέτοια συνέντευξη, γιατί είναι γνωστό ότι πριν το θάνατό του ο μακαρίτης πίκρανε πολύ κόσμο, και από τους κορυφαίους μαθητές και συνεργάτες του, όταν προσπάθησαν να αμφισβητήσουν (τεκμηριωμένα) ή απλώς να επιχειρηματολογήσουν πάνω σε κάποια σημεία της μεθόδου του (ειδικά των διατημάτων). Δεν θέλω να αναφέρω ονόματα, αλλά έχω άμεση προσωπική γνώση στο θέμα, που απέκτησα στα σεμινάρια για καθηγητές ταμπουρά των Μουσικών Σχολείων, που έγιναν το 1997 στα Κρέσταινα της Ηλείας από το Υπουργείο Παιδείας.

ΧΣ
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Εγώ πάντως, φίλε Βασίλη, δεν διατηρώ και πολλές επιφυλάξεις για το αν υπάρχει τέτοια συνέντευξη, γιατί είναι γνωστό ότι πριν το θάνατό του ο μακαρίτης πίκρανε πολύ κόσμο, και από τους κορυφαίους μαθητές και συνεργάτες του, όταν προσπάθησαν να αμφισβητήσουν (τεκμηριωμένα) ή απλώς να επιχειρηματολογήσουν πάνω σε κάποια σημεία της μεθόδου του (ειδικά των διατημάτων). Δεν θέλω να αναφέρω ονόματα, αλλά έχω άμεση προσωπική γνώση στο θέμα, που απέκτησα στα σεμινάρια για καθηγητές ταμπουρά των Μουσικών Σχολείων, που έγιναν το 1997 στα Κρέσταινα της Ηλείας από το Υπουργείο Παιδείας.

ΧΣ
Κάντε μου την χάρη πάντως κάποιος και ανεβάστε την αυτή την συνέντευξη γιατί εγώ δεν την έχω ακούσει αν υπάρχει.

Ευχαριστώ.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Τη συνεντευξη αυτη την εδωσε ο αειμνηστος Αρχωντας στο σπιτι του σε καποιο ιερεα (;) παρουσια και του κ. Χρηστου Τσιουνη (νομιζω οτι ο κ. Τσιουνης καπου την εχει σε αυτα που εχει εκδοσει αλλα δεν ειμαι σιγουρος) . Ισως να υπαρχουν δικαιωματα και η ενδεκατη εντολη λεει : ''Ου μπλεξεις'' . Ο αγαπητος συνονοματος Βαγγελης Σολδατος , ανεβασε το κοματι που αναφερεται στον αειμνηστο Σιμωνα Καρρα . Στην υπολοιπη συνεντευξη , τουλαχιστον αυτη που εχω εγω δειαρκειας περιπου 33 λεπτων , ο Αρχωντας μιλαει για αλλα πραγματα .
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Τη συνεντευξη αυτη την εδωσε ο αειμνηστος Αρχωντας στο σπιτι του σε καποιο ιερεα (;) παρουσια και του κ. Χρηστου Τσιουνη (νομιζω οτι ο κ. Τσιουνης καπου την εχει σε αυτα που εχει εκδοσει αλλα δεν ειμαι σιγουρος) . Ισως να υπαρχουν δικαιωματα και η ενδεκατη εντολη λεει : ''Ου μπλεξεις'' . Ο αγαπητος συνονοματος Βαγγελης Σολδατος , ανεβασε το κοματι που αναφερεται στον αειμνηστο Σιμωνα Καρρα . Στην υπολοιπη συνεντευξη , τουλαχιστον αυτη που εχω εγω δειαρκειας περιπου 33 λεπτων , ο Αρχωντας μιλαει για αλλα πραγματα .

Σε ένα βιβλίο του ο κ. Τσιούνης, έβαλε σε cd, μέρος της συνέντευξης του Στανίτσα, "κόβοντας" το σημείο που ανέβασε ο κ. Σολδάτος που αναφέρεται στον Καρά, αλλά και άλλο μέρος που αναφέρεται, με τον ευθύ και αρχοντικό του τρόπο, σε άλλους "υψηλών θέσεων" ψάλτες, με των οποίων το ύφος και το ήθος διαφωνεί. Έτσι, αυτό που περιέχεται στο cd του κ. Τσιούνη είναι το "politically correct" μέρος της συνέντευξης. Στο τέλος περιλαμβάνει και αποσπάσματα από τη εξόδιο ακολουθία του Άρχοντα...
Εδώ και αρκετά χρόνια και πολύ πριν την έκδοση του βιβλίου με το cd, η συνέντευξη, κυκλοφορούσε σε διάφορους κύκλους, ως κασέτα, στην πλήρη της μορφή.
Προσωπικά, αδυνατώ να κατανοήσω τι είδους δικαιώματα θα μπορούσε να έχει μια συνέντευξη. Είτε ο μακαριστός γνώριζε πως τον μαγνητοφωνούν, οπότε ως συνέντευξη αποτείνεται σε όλους, και είναι εύλογη και θεμιτή η γνωστοποίησή της, είτε δεν το γνώριζε, οπότε ως παράνομη, δεν θα έπρεπε να την γνωστοποιήσει ούτε ο καταγραφέας της (πράγμα που δεν ισχύει).
Έτσι μπορεί να ανεβάσει και την υπόλοιπη ο κ. Σολδάτος ή οποιοσδήποτε άλλος την έχει. Εγώ θα μπορούσα να το κάνω σε 10 μέρες περίπου, αφού επιστρέψω δηλαδή στην Ελλάδα.
Βέβαια, έχω την εντύπωση, πως ο κ. Ζάχαρης αναφέρεται σε άλλη συνέντευξη, που έχει στην κατοχή του ο tsiakalo.

Ευχαριστώ
ΧΣ
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Νομίζω ότι πολύ το ζαλίσαμε το θέμα...

Άντε ανεβάστε τις ηχογραφήσεις να δούμε τι ισχύει και τι δεν ισχύει από όλα όσα αναφέρθηκαν.

Ευχαριστώ
Κ.Ε.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Παντως το κοματι (πρεπει να λειπει η αρχη του) της συνεντευξης που εχω εγω , περιεχει το αποσπασμα για τον Καρρα .
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Βέβαια, έχω την εντύπωση, πως ο κ. Ζάχαρης αναφέρεται σε άλλη συνέντευξη, που έχει στην κατοχή του ο tsiakalo.
Ακριβώς. Εγώ δεν μιλάω για την συνέντευξη του Στανίτσα αλλά για την δήλωση του Καρά σε ήχο ή σε κείμενο, που αναφέρθηκε εδώ. Γι αυτό λέω.
 

georgiosben

Γιώργος Μπενέτσης
Ανεβάζω το τεύχος των ''ΥΠΕΡΜΑΧΩΝ'' Νο 16.
 

Attachments

  • Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΜΑΧΩΝ - ΤΕΥΧΟΣ 16.pdf
    638.6 KB · Views: 84

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Ο καλός φίλος και γνωστός μουσικολόγος κ.Σωτήρης Δεσπότης, με παρακάλεσε να ανεβάσω αντ' αυτού στο Ψαλτολόγιον το παρακάτω κείμενο-παρέμβαση που απευθύνεται προς το περιοδικό "Η Φωνή Των Υπερμάχων".

Το παραθέτω αυτούσιο.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

<link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CBasilis%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.MsoFooter, li.MsoFooter, div.MsoFooter {margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; tab-stops:center 207.65pt right 415.3pt; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]-->
Περιοδικό Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΜΑΧΩΝ
<o></o>
Παρέμβαση του Σωτηρίου Κ. Δεσπότη

Το κείμενο που ακολουθεί στάλθηκε δύο φορές στον κ. Θεοδωρακόπουλο Φώτη, ο οποίος έχει την επιμέλεια των εκδόσεων του περιοδικού Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΜΑΧΩΝ. Δυστυχώς δεν δημοσιεύθηκε. Δεν ξέρω τους λόγους...

Επειδή λοιπόν το συγκεκριμένο περιοδικό παρουσιάζεται ηλεκτρονικά στο Ψαλτολόγιο στέλνω την παρέμβασή μου σε εσάς.

<o></o>
Αγαπητοί φίλοι,
<o></o>
Είναι γνωστό σε αρκετούς που ασχολούνται με την ελληνική ψαλτική τέχνη, και ιδιαίτερα σε όσους και όσες παρακολουθούν το ψαλτολόγιο, ότι εδώ και αρκετά χρόνια έχει δημιουργηθεί μεγάλο ψαλτικό ζήτημα για τις δραστηριότητες, τις ερμηνευτικές προστάσεις, κ.λ.π. του αειμνήστου δασκάλου Σ. Καρά και των μαθητών του. Ξαφνικά ακούστηκε και το όνομά μου, μετά από μία δημοσίευσή μου στην εφημερίδα Καθημερινή (10/6/2007), και αρκετά ατεκμηρίωτα στοιχεία γράφθηκαν για πορίσματα της έρευνάς μου από τον κ. Ακρίδα στο περιοδικό Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΜΑΧΩΝ. Μαζί με την ανταπάντησή μου (τεύχος αρ. 13) δημοσιεύθηκε και η απάντηση του κ. Ακρίδα. Άμεση και όπως πάντα με το γνωστό τέλος. 1. Θάψιμο στον Καρά και σε όσους ασχολούνται με αυτόν. 2. Σειρά ερωτημάτων. Πού σπούδασε ο Καράς? Έδωσε δίπλωμα ο Καράς, κ.λ.π. Και άλλα πολλά ερωτήματα που πραγματικά με αφήνουν αδιάφορο διότι το περιεχόμενο τους στερείται ευγένειας και η έλλειψη επιστημονικής τεκμηριώσεως των γραφομένων παρουσιάζει την κλασική εικόνα του φανατικού ιεροψάλτη ο οποίος όχι μόνο δεν γνωρίζει το αντικείμενο για το οποίο μιλάει αλλά δεν έχει και τη διάκριση να καταλάβει ότι στην ανταπάντησή του παραποιεί ακόμη και στοιχεία τα οποία θα μπορούσε να τα καταγράψει σωστά εάν είχε τη διάκριση να δει το βιβλίο για το οποίο γίνεται λόγος!!! Για παράδειγμα το έργο εκδόθηκε το 1877 και όχι το 1876 όπως αναφέρει στην ανταπάντησή του ο κ. Ακρίδας. Θα μου πείτε ο άνθρωπος έκανε λάθος. Θα σας πω ότι αντέγραψε λάθος μελετώντας το άρθρο μου. Διότι δεν πρόσεξε ότι στο κείμενό μου γίνεται λόγος και για δεύτερο έργο του Ducoudray το οποίο εκδόθηκε το 1876! Βλ. σ. 4 τεύχος 13. Αυτά συμβαίνουν όταν δεν ερευνούμε τα γραφόμενα του άλλου με ουδετερότητα.

Δεν έχω σκοπό να σας κουράσω. Απλά θέλω να θέσω στον κ. Ακρίδα την ερώτηση που δεν δέχθηκαν να μου δημοσιεύσουν στο περιοδικό. Νομίζω μέσα από το όλο ζήτημα θα λυθεί και σε άλλους φίλους το ερώτημα που με απασχολεί. ( Έλαβα τηλεφωνήματα από συναδέλφους μου που μου έθεσαν το ερώτημά τους και με προέτρεψαν να το θέσω στον κ. Ακρίδα).

Διαβάζοντας στο τεύχος αρ. 13 του περιοδικού σας την απάντηση του κ. Ακρίδα, επιθυμώ να καταθέσω και τη δική μου τοποθέτηση σχετικά με μία εξήγηση που δίνει, ο κ. Ακρίδας, στο σημαντικότερο, κατά την άποψή μου, συμπέρασμα που προκύπτει από τη συνεργασία Αφθονίδη-Ducoudray. Δεν θα επεκταθώ σε σχολιασμό άλλων θέσεων από τα γραφόμενα του κ. Ακρίδα.
<o></o>
Γράφετε κ. Ακρίδα στη σελ. 9 (κάνω λόγο για το τεύχος αριθμός 13) ότι ο Αφθονίδης έθεσε τα σημεία αλλοιώσεως στο κεκραγάριο του πλ. Δ΄ επί της συγκερασμένης κλίμακας του πενταγράμμου, για να προσεγγίσει τα διαστήματα της κλίμακας των 68 ηχομορίων που ίσχυε το 1875…
<o></o>
Όπως παρατηρούμε στη σ. 8, (στο τεύχος 13), όπου υπάρχει το κεκραγάριο παρουσιάζεται ημιδίεση στο Ρε (Πα) προς το Μι (Βου).
View attachment DSCN0832.JPG
Εάν έβαλε ο Αφθονίδης την ημιδίεση στον Ρε (Πα) για να πετύχει το σωστό διάστημα μεταξύ Ρε (Πα)-Μι (Βου), όπως εσείς πιστεύετε, τότε θα κατάφερνε να καταστρέψει το διάστημα Νη-Πα, το οποίο από 12 ηχομόρια θα γινόταν πολύ μεγαλύτερο. (Το διάστημα Νη-Πα, όπως γνωρίζετε, τόσο στους Τρεις Δασκάλους όσο και στην Επιτροπή είναι 12 ηχομόρια). Γιατί δεν έβαλε λοιπόν μία ημιύφεση στο Μι (Βου) ; Με τον τρόπο αυτό θα είχε τα διαστήματα Νη-Πα και Πα-Βου όπως τα απαιτεί η θεωρία!!! (Εξάλλου ο Αφθονίδης στις καταγραφές των εκκλησιαστικών μελών χρησιμοποιούσε την ημιύφεση). Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι η ημιδίεση στον Ρε (Πα) υποδηλώνει έλξη και δεν τοποθετήθηκε για να προσεγγισθούν τα διαστήματα της κλίμακας, όπως εσείς νομίζετε.

Εάν διαβάσουμε επίσης το πόνημα του Γάλλου μουσικολόγου θα συναντήσουμε και πολλές άλλες παρόμοιες περιπτώσεις! (Δεν έχουμε στο συγκεκριμένο πόνημα μόνο το κεκραγάριο του πλαγίου του τετάρτου με καταγεγραμμένες τις έλξεις! Φαντάζομαι τουλάχιστον αυτό να το γνωρίζει ο κ. Ακρίδας…) Για παράδειγμα δείτε την έλξη του Γα προς τον Δι στον δεύτερο ήχο, (σας στέλνω σχετική φωτογραφία του μέλους), έλξη που αναφέρεται και στο θεωρητικό της Επιτροπής.
View attachment DSCN0833.JPG
Στο Κεκραγάριο επίσης του πλαγίου του τετάρτου πώς δικαιολογούνται η δίεση στο φα και η αναίρεση στο φα λίγο αργότερα; Ας μας απαντήσει ο κ. Ακρίδας. Περιμένω να δω τη θεωρητική του απάντηση. Φυσικά εάν θα αρχίσει πάλι να βρίζει τον Καρά το μόνο που δεν θα κάνει είναι να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα.

Αγαπητοί φίλοι προσέξτε επίσης την υποσημείωση που υπάρχει ανάμεσα στα δύο μουσικά κείμενα…Την έχω υπογραμμίσει. Εάν ο κ. Ακρίδας διάβαζε το έργο θα έβλεπε ότι τις πληροφορίες που μας παρέχει ο Ducoudray τις άκουσε από τον ίδιο τον Αφθονίδη. Άρα τι σχέση έχουν τα γραφόμενα του κ. Ακρίδα περί ενός ακροθιγώς ασχολουμένου με την ελληνική μουσική; Δεν τα έγραψε ο Ducoudray κ. Ακρίδα! Ο Αφθονίδης μας τα λέει!!! Αλλά πάλι στην προσπάθειά μας να εξαφανίσουμε τον Καρά δεν μας ενδιαφέρει αν αλλάζουμε την αλήθεια!!! (Άλλο ένα στοιχείο που συνεπικουρεί στην άποψη ότι ο κ. Ακρίδας δεν είδε το έργο για το οποίο κάνω λόγο...). Τα παραπάνω γεγονότα έρχονται να μας τονίσουν ότι οι υποδείξεις περί έλξεων του Αφθονίδη δεν ήταν τυχαίες. (Αγαπητοί φίλοι του Ψαλτολογίου σας έστειλα φωτογραφίες με τα Κεκραγάρια του Πλαγίου του Τετάρτου και του Δευτέρου ήχου για να μελετήσετε στα συγκεκριμένα μέλη πώς παρουσιάζονται οι έλξεις και πώς σημειώνονται).

Σεβαστέ μου κύριε Ακρίδα, παρατηρώ πόσο πολύ σας απασχολεί το θέμα Καράς! Το λέω αυτό διότι σε κάθε σας γραπτή και προφορική παρέμβαση μιλάτε πάντα για τον Καρά. Εάν είχε αναγνωρισμένη σχολή, κ.λ.π. Αφήστε τον Καρά. Υπάρχουν τόσα θέματα που μπορείτε να μας παρουσιάσετε! Απαντήστε επί της ουσίας και όχι βρίζοντας έναν πεθαμένο, τον οποίο όσο ζούσε θα μπορούσατε να τον ρωτήσετε ότι σας απασχολεί. Το βρίσκω κάπως περίεργο το γεγονός ότι μετά τον θάνατό του να έχει ξεσπάσει τέτοια αντίδραση σε θέσεις για τις οποίες δεν μπορεί πλέον να καταθέσει τις απόψεις του! Τι θα λέγατε σε αυτούς που ομορφαίνουν τα αναλόγιά τους με γυναικείες φωνούλες? Πόσοι από τους ιεροψάλτες, ίσως και μαθητές σας, που κατηγορούν τον Καρά ως μη παραδοσιακό ψάλτη χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό ισοκράτη ή ψάλλουν μινοράκια τρίφωνα? Πόσοι από τους παραδοσιακούς ψάλτες χρησιμοποιούν primo secondo? Πόσοι από εμάς τους ιεροψάλτες ζούμε πνευματικά? Ας το αφήσουμε καλύτερα αυτό…πονάει…

Κάποτε ρώτησα τον γερο-Δανιήλ, να μου πει τι να κάνω για να καλυτερέψω σαν ψάλτης. Και μου είπε: Από το απόγευμα του Σαββάτου, αφού διαβάσεις τα μαθήματα, να κλειστείς στο δωμάτιό σου και να προσεύχεσαι παρακαλώντας τον Θεό να σου αποκαλύψει αυτά που θα ψάλλεις. Έτσι δεν θα ψάλλεις μόνο με το στόμα αλλά και με την Καρδιά…
<o></o>
Αγαπητοί φίλοι,
<o></o>
Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με τον κ. Ακρίδα. Σέβομαι την προσφορά του και τα χρόνια του. Δεν μπορώ όμως να βλέπω κάποιον συστηματικά να βρίζει και να κατηγορεί χωρίς πριν να έχει μελετήσει. Ούτε με ξέρει και μιλάει λες και τα λέγαμε χρόνια τώρα. Δεν τον ενδιαφέρει αν με τα γραφόμενά του ζημιώνεται η ψαλτική μας τέχνη! Δεν έχω σκοπό να συνεχίσω έναν διάλογο που δεν έχει νόημα. Δεν με απασχολεί εάν ο κ. Ακρίδας συνεχίσει να γράφει κατηγορώντας εμένα, τους δασκάλους μου ή όποιον θέλει. Κρατώ την πεισματική αγάπη του κ. Ακρίδα για την ψαλτική μας τέχνη. Είναι και αυτό κάτι σημαντικό και εύχομαι ο Θεός να μου χαρίσει κάποια μέρα έστω και το μισό ζήλο του κ. Ακρίδα για την ψαλτική μας κληρονομιά. Συγχωρέστε με κ. Ακρίδα εάν σας στεναχώρησα. Δεν είχα τέτοιο σκοπό.

Επιτρέψτε μου να κλείσω την παρέμβαση μου αυτή με πληροφορίες που αντλώ από γραφόμενα του Αφθονίδη: Κάθε ήχος έχει αυτό που αποκαλούμε δεσπόζοντες φθόγγους, δύο ή τρεις. Αυτοί μένουν σταθεροί και οι ίδιοι καθ’ όλη τη διάρκεια της μελωδίας, ενώ όλοι οι άλλοι υπόκεινται σε αυτόν το νόμο της έλξεως… (Τα προαναφερθέντα καθώς και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να μελετήσετε στο περιοδικό Μουσικός Λόγος τεύχος 5, εκδόσεις Παπαγρηγορίου – Νάκας, σσ. 86-117. Βλέπε επίσης Σωτήριος Κ. Δεσπότης, Μορφολογικές παρατηρήσεις περί έλξεων και οκταηχίας σε καταγραφές ελληνικών εκκλησιαστικών μελών του Louis Albert Bourgault Ducoudray, στα υπό έκδοση πρακτικά του Γ΄ διεθνούς συνεδρίου με τίτλο Οκταηχία, που διοργάνωσε το Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας).


Ευχαριστώ!
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Αγαπητοι Φιλοι
Αφου ανεβηκε στο φορουμ το περιοδικο ''Οι Υπερμαχοι'' , σωστα δημοσιευθηκε
(απο δεοντολογικης αποψης) κατα την αποψη μου και η απαντηση του κ. Δεσποτη , εστω και μεσω του αγαπητου Βασιλη .
Ομως , φοβουμενος ανταπαντησεις και αντα-αντα παντησεις κοκ , δεν ξερω αν τελικα το φορουμ πρεπει να εμπλακει στο θεμα του ''μουσικου ζητηματος'' αυτου . Αφηστε που δεν θα βγει ακρη .
Ας αποφασισει σχετικα ο κ. Διαχειριστης .
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
<o></o>Γράφετε κ. Ακρίδα στη σελ. 9 (κάνω λόγο για το τεύχος αριθμός 13) ότι ο Αφθονίδης έθεσε τα σημεία αλλοιώσεως στο κεκραγάριο του πλ. Δ΄ επί της συγκερασμένης κλίμακας του πενταγράμμου, για να προσεγγίσει τα διαστήματα της κλίμακας των 68 ηχομορίων που ίσχυε το 1875…
<o></o>
Όπως παρατηρούμε στη σ. 8, (στο τεύχος 13), όπου υπάρχει το κεκραγάριο παρουσιάζεται ημιδίεση στο Ρε (Πα) προς το Μι (Βου).
View attachment 11362
Εάν έβαλε ο Αφθονίδης την ημιδίεση στον Ρε (Πα) για να πετύχει το σωστό διάστημα μεταξύ Ρε (Πα)-Μι (Βου), όπως εσείς πιστεύετε, τότε θα κατάφερνε να καταστρέψει το διάστημα Νη-Πα, το οποίο από 12 ηχομόρια θα γινόταν πολύ μεγαλύτερο. (Το διάστημα Νη-Πα, όπως γνωρίζετε, τόσο στους Τρεις Δασκάλους όσο και στην Επιτροπή είναι 12 ηχομόρια). Γιατί δεν έβαλε λοιπόν μία ημιύφεση στο Μι (Βου) ; Με τον τρόπο αυτό θα είχε τα διαστήματα Νη-Πα και Πα-Βου όπως τα απαιτεί η θεωρία!!! (Εξάλλου ο Αφθονίδης στις καταγραφές των εκκλησιαστικών μελών χρησιμοποιούσε την ημιύφεση). Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι η ημιδίεση στον Ρε (Πα) υποδηλώνει έλξη και δεν τοποθετήθηκε για να προσεγγισθούν τα διαστήματα της κλίμακας, όπως εσείς νομίζετε.
Λέω εγώ τώρα...

Αν ήθελε μ' αυτή την ημιδίεση να πετύχει το 9άρι του Χρυσανθινού Πα-Βου (Re-Mi) και όχι να δείξει έλξη,

1. γιατί δεν έκανε το ίδιο και στο ίδιο διάστημα παρακάτω κι ακόμα περισσότερο,

2.
γιατί δεν κάνει το ίδιο και στο διάστημα Κε-Ζω (La-Si) που κι αυτό έπρεπε να γίνει 9άρι Χρυσανθινό;

View attachment DSCN08322.jpg

Ξεκάθαρα πρόκειται για έλξη κατα την ταπεινή μου γνώμη...
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Ομως, φοβουμενος ανταπαντησεις και αντα-αντα παντησεις κοκ , δεν ξερω αν τελικα το φορουμ πρεπει να εμπλακει στο θεμα του ''μουσικου ζητηματος'' αυτου . Αφηστε που δεν θα βγει ακρη.

Συμφωνώ με τον κ. Βαγγέλη. Ας μείνει αυτό το θέμα εδώ για να ανεβάζουν ότι νομίζουν οι υπεύθυνοι του περιοδικού. Εάν κάποιος θέλει να κάνει μία μουσικής φύσεως παρέμβαση σχετικά με το περιοδικό, ας ανοίγει νέο θέμα (με σύνδεσμο πρός το θέμα/τεύχος του περιοδικού εδώ) στην κατάλληλη ενότητα του φόρουμ. Σχετικά θέματα που πιθανόν να ανοίξουν με αυτό τον τρόπο μπορούν στο μέλλον να συνδεθούν από αυτό το θέμα για όποιον ενδιαφέρεραι. Ευχαριστώ.
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί συμφορ-ουμίστες.
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο λένε.
Γι αυτό μην τον ζαλίζετε.
Αυτός θα διαλέξει ποιον δάσκαλο θα ακολουθήσει.
Σήμερα δόξα τω Θεω έχει ο κάθε νέος μαθητής να επιλέξει ύφος δάσκαλο και σχολή από Ναυπλιώτη και μετέπειτα αφού υπάρχουν ηχογραφήσεις.

Φυσικά όταν διαλέγει κάποιος ύφος δεν προβληματίζεται αν ο Καράς το έλεγε 8,5 ή ο Ναυπλιώτης 8,6.

Πιστεύω ότι μαζί με την μίμηση και το ύφος ακολουθούν ανάλογα και τα διαστήματα και οι ανάλογες έλξεις.

Σήμερα είχαμε ήχο άγια (του Σταυρού) και πιστεύω ότι αρκετοί συνάδελφοι προβληματίστηκαν αν είπαν σωστά τον άγια αν δηλαδή ακολούθησαν τις έλξεις του ήχου και συνάμα ο ήχος ήταν βαρύς οπότε ο προβληματισμός διπλασιάζεται γιατί και ο βαρύς έχει δικές του έλξεις.
Αν παρατηρήσουμε τους παλαιούς θα λέγαμε ότι είχαν τον άγια και τον βαρύ στο τσεπάκι τους (και τον έψελναν κάπως διαφορετικά από σημερινούς).

Γιατί; Προσπαθούσαν να αποδώσουν το διάστημα 5,6 ή 5,7. Οχι φυσικά.
Προσπαθούσαν να το πουν όπως το είπε και ο δάσκαλός τους, όπως το έμαθαν.

Όταν ο αείμνηστος μουσικοδιδάσκαλος Σ. Καράς προσπάθησε να καταγράψει την παραδοσιακή μουσική μας φυσικά και ήξερε ότι οι κατά τόπους μη επαγγελματίες τραγουδιστές/τραγουδίστριες δεν γνώριζαν μουσική.
Ετσι το άκουσαν , έτσι το έλεγαν. Το έλεγαν όμως σωστά.
Δεν γνωρίζω αν έχει γράψει κάτι περί αυτού.

Η επιστήμη της μουσικής παγκοσμίως δεν να γράψεις κάποιες θεωρείες (καλές είναι κι αυτές) αλλά να το πεις σωστά.

Επιστήμων στην μουσική είναι η κυρά τάδε του νησιού που δεν ήξερε μουσική αλλά το έλεγε σωστά και όχι ο πανεπιστημιακός με τους κώδικες και τις αναλύσεις διαστημάτων που δεν μπορεί να πει ένα αμίν.

Έγραψε ο κυρ-Βαγγέλης εχτές ότι οι νέοι ιεροψάλτες δεν έχουν αυτό το "κάτι" να συγκινήσουν.
Έβλεπα σήμερα εκπομπή από την 4e με τον Ι. Βαλαβάνη, παλαιό ιεροψάλτη, που επεσήμανε κι αυτός τους φόβους του.
Είμαι απογοητευμένος είπε με τα νέα παιδιά γιατί ενώ εκτός του ψαλσίματος μαθαίνουν όργανα, τραγούδι και χίλια δύο εν τούτοις δεν μπορούν να ψάλλουν.

Κι εγώ σαν πολύ μικρότερος μουσικός αλλά με αρκετά ακούσματα θα συμφωνήσω ότι οι παλαιοί μουσικοί είχαν το κάτι άλλο (και στο τραγούδι) που κάνει το "κλικ" μέσα μας.

Ο Καράς το είχε σε ορισμένα κομμάτια. Ο Παναγιωτίδης (μαθητής του Ιακώβου) και μέγας διδάσκαλος. Σύρκας, Στανίτσας , Βουτσινάς κ.α. και προ πάντων όλων Μαυρόπουλος.

Οι μαθητές και οι "σχολές" τίποτα.
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
Αγαπητέ Δημήτρη καλά τα λες.
Σήμερα δεν υπάρχει η δέουσα σοβαρότητα σε πολλές καταστάσεις .
Τα περισσότερα είναι ψεκάστε σκουπίστε τελειώσατε και έτοιμοι με το δίπλωμα του μουσικοδιδασκάλου και πάει λέγοντας.....
Λίγοι ασχολούνται σοβαρά με τη μουσική.
Λίγοι και μετρημένοι αγαπουν πραγματικά αυτό που κάνουν, για να το δώσουν και στους μαθητές τους ,λίγοι έχουν το σωστό΄''ήθος'' στο ψάλσιμο όχι γιατί δεν μπορούν ,αλλά γιατί βαριούνται να κάνουν το αυτονόητο.

Από που λοιπόν να ερθει το ''κλικ'' , από τι ψαλτικές εμπειρίες ,από ποιον εσπερινό, από ποια λειτουργία καθημερινή να ψηθούν,από ποιο απόδειπνο να μάθουν τυπικό,από ποια προηγιασμένη λειτουργία ,που να ξεκινά από τον όρθρο ,τις ώρες και στη συνέχεια τον εσπερινό και τη λειτουργία ,από ποιον κατανυκτικό εσπερινό, όταν τα ακούσματα από τους δασκάλους είναι μόλις μόνο την Κυριακή;
Είναι αλήθεια ότι έχουν αλλάξει οι εποχές και οι καταστάσεις.
Τουλαχιστον ας κάνει ο καθένας μας, ό,τι μπορεί ,ας αφήσει το''όπλο'' στη γωνία ,ας προβληματιστεί τι καλό και ουσιαστικό μπορεί να κάνει ,ας παρακινήσει και τους άλλους και ο Θεός βοηθός.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Συμφωνώ με τον κ. Βαγγέλη. Ας μείνει αυτό το θέμα εδώ για να ανεβάζουν ότι νομίζουν οι υπεύθυνοι του

Δηλαδή, Δημήτρη, αυτοί που για τους χι, ψι λόγους "εξυβρίζονται" ως πρόσωπα σε ένα περιοδικό που φιλοξενείται στο psaltologion, θα πρέπει να βγάλουν δικό τους περιοδικό, που θα έχουν τις ανταπαντήσεις ενδεχομένως, για να φιλοξενηθεί στον ίδιο χώρο ή να προχωρήσουν σε κάθε μορφής δικαίωσή τους χρησιμοποιώντας και το site για ...... "του λόγου το αληθές"; Διότι υπάρχουν και "υβριστικά" άρθρα στο περιοδικό ......ανυπόγραφα!!!!!! που σημαίνει ότι όποιος αισθάνεται ότι συκοφαντείται ή αδικείται μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμη διαδικασία δικαίωσής του.

Ευχαριστώ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δηλαδή, Δημήτρη, αυτοί που για τους χι, ψι λόγους "εξυβρίζονται" ως πρόσωπα σε ένα περιοδικό που φιλοξενείται στο psaltologion, θα πρέπει να βγάλουν δικό τους περιοδικό, που θα έχουν τις ανταπαντήσεις ενδεχομένως, για να φιλοξενηθεί στον ίδιο χώρο ή να προχωρήσουν σε κάθε μορφής δικαίωσή τους χρησιμοποιώντας και το site για ...... "του λόγου το αληθές"; Διότι υπάρχουν και "υβριστικά" άρθρα στο περιοδικό ......ανυπόγραφα!!!!!! που σημαίνει ότι όποιος αισθάνεται ότι συκοφαντείται ή αδικείται μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμη διαδικασία δικαίωσής του.

Ευχαριστώ.

Μεθαύριο στην εορτάζουσα μονή προσέξτε λίγο ένα ανάγνωσμα που θα ειπωθεί..

[...] ὁ παιδεύων κακούς, λήψεται ἑαυτῷ ἀτιμίαν, ἐλέγχων δὲ τὸν ἀσεβῆ, μωμήσεται ἑαυτόν, (οἱ γὰρ ἔλεγχοι τῷ ἀσεβεῖ, μώλωπες αὐτῷ). Μὴ ἔλεγχε κακούς, ἵνα μὴ μισήσωσί σε, ἔλεγχε σοφὸν καὶ ἀγαπήσει σε. Δίδου σοφῷ ἀφορμήν, καὶ σοφώτερος ἔσται, γνώριζε δικαίῳ, καὶ προσθήσει τοῦ δέχεσθαι.

Δ.
 
Last edited:

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 11"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5C6A48%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> 1) Οι αισθανόμενοι "ασεβείς" μπορούν να μετανοήσουν, και η "μουσική μάνδρα" θα τους εντάξει στη δύναμή τους.

2) Το "Dimitri" δεν ισχύει για όλους όσους φέρουν το όνομα αυτό.

3) Ο γράφων βιβλία και κρίνων πρώτος, φέρεται "εν δυνάμει" ως σοφός. Αλλά, "σοφός" δεν είναι ο "βρίζων εσκεμμένως". Η αγάπη "υστεροβούλως" αλλιώς λέγεται. Δυστυχώς, κάποιοι κριτικήν δημοσιογραφίαν ποιούντες στυλ "espresso" και "μη ειδότες", δεν κατανοούν το "η σιωπή είναι χρυσός".
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 11"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5C6A48%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> 1) Οι αισθανόμενοι "ασεβείς" μπορούν να μετανοήσουν, και η "μουσική μάνδρα" θα τους εντάξει στη δύναμή τους.

2) Το "Dimitri" δεν ισχύει για όλους όσους φέρουν το όνομα αυτό.

3) Ο γράφων βιβλία και κρίνων πρώτος, φέρεται "εν δυνάμει" ως σοφός. Αλλά, "σοφός" δεν είναι ο "βρίζων εσκεμμένως". Η αγάπη "υστεροβούλως" αλλιώς λέγεται. Δυστυχώς, κάποιοι κριτικήν δημοσιογραφίαν ποιούντες στυλ "espresso" και "μη ειδότες", δεν κατανοούν το "η σιωπή είναι χρυσός".

Στους γράφοντες, κρίνοντες, κ κατ'ουσίαν σιωπώντες αφιερούται:

''scripta manent, verba [inter herbas et cucumeracea] volant...''

Δ.
 
Status
Not open for further replies.
Top