ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ 1.1: Νέα έκδοση του πακέτου συγγραφής

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Στη σελίδα μου θα βρείτε τη νέα έκδοση του πακέτου ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ. Οι διαφορές με το προηγούμενο πακέτο είναι κυρίως σχεδιαστικές (μειώθηκε η κλίση της οξείας, προσαρμόστηκαν κάποιες αποστάσεις μεταξύ συμβόλων κ.α.).

Όσοι έχετε ήδη εγκατεστημένη την προηγούμενη έκδοση, εγκαταστείστε ξανά μόνο τις γραμματοσειρές στο φάκελο C:\windows\fonts. Αν δείτε τίποτα ατέλειες, παρακαλώ ενημερώστε με.

http://www.melodima.gr/index.php?pg=downloads&lg=gr

~
 
Last edited by a moderator:

kaelthas

Νεκτάριος Ρ.
Θα δημιουργηθεί πρόβλημα αν αντικαταστήσουμε τις παλιές γραμματοσειρές με τις καινούριες στα παλιά μουσικά κείμενα που έχουμε γράψει και είναι ακόμη σε μορφή .doc;
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Θα δημιουργηθεί πρόβλημα αν αντικαταστήσουμε τις παλιές γραμματοσειρές με τις καινούριες στα παλιά μουσικά κείμενα που έχουμε γράψει και είναι ακόμη σε μορφή .doc;

Όχι. Οι αλλαγές έγιναν κυρίως στη γραμματοσειρά Palaia, όπου άλλαξε η κλίση της οξείας και μαζί με αυτή έπρεπε να αλλάξουν και οι θέσεις όλων των συμβόλων που συνδυάζονται με αυτή. Αν ανοίξεις τα παλιά αρχεία σου, απλά θα εμφανιστούν λίγο διαφορετικά τα σύμβολα της γραμματοσειράς αυτής.

Αν θες κράτα αντίγραφο των αρχείων, αλλά δε θα έχεις πρόβλημα. Αν δεις πρόβλημα, ενημέρωσέ με και θα το διορθώσω άμεσα.

Έχω μερικές αλλαγές ακόμα υπό υλοποίηση ή σκέψη. Θα σας ενημερώσω όταν έχω κάτι νεότερο.
 

G.Kounatidis

Μέλος
Στέφανε ευχαριστούμε πολύ για την προσπάθειά και την προσφορά σου. Χρησιμοποιώ εδώ και καιρό το πρόγραμμά σου (είχαμε επικοινωνήσει και με e-mail) και το βρίσκω εξαιρετικό και από πλευράς εύκολης χρήσης-πρακτικότητας αλλά και από πλευράς καλαισθησίας των χαρακτήρων. Καλή χρονιά και ό,τι επιθυμείς!
Γιώργος Κουνατίδης
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
το βρίσκω εξαιρετικό και από πλευράς εύκολης χρήσης-πρακτικότητας αλλά και από πλευράς καλαισθησίας των χαρακτήρων.

Για την καλαισθησία των χαρακτήρων, τα εύσημα πρέπει να αποδωθούν στον π. Εφραίμ από τη μονή Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα, ο οποίος μου παρέδωσε τους χαρακτήρες από το πακέτο ΕΖ. Η δική μου προσφορά περιορίζεται σε θέματα αυτοματισμού, πρακτικότητας, εύκολης απομνημόνευσης και γρήγορης συγγραφής.

Επόμενος στόχος είναι να ενσωματωθεί κάποια χειρόγραφη γραμματοσειρά. Έχω δει μερικές προς το παρόν. Αν θέλετε να προτείνετε κάποιο γραφικό χαρακτήρα, ευχαρίστως να ακούσω απόψεις...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κι εγώ χρησιμοποιώ εδώ και καιρό το πρόγραμμα, για το οποίο και άλλοτε στο παρελθόν έχω εκφράσει τη θερμή μου επιδοκιμασία.

Θα σας πω μια μέθοδο εισαγωγής κειμένου που χρησιμοποιώ και πείτε μου παρακαλώ αν γνωρίζετε κάποια πιο εύχρηστη.

1. Γράφω πρώτα το μουσικό κείμενο μέσα σε ένα πλαίσιο κειμένου (text frame). [Αυτό το λέω πλαίσιο μουσικής]. Επιλέγω διάστιχο 60.
2. Στη συνέχεια σχεδιάζω ένα δεύτερο πλαίσιο κειμένου ακριβώς πάνω στο άλλο και το κάνω διάφανο. [Αυτό το λέω πλαίσιο λογου]. Επιλέγω κι εδώ διάστιχο 60.
3. Μπορώ να μετακινούμαι από το ένα πλαίσιο στο άλλο επιλέγοντας τις εντολής ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΡΟΣ / ΠΙΣΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ (για τις οποίες έχω κάνει συντόμευση πληκτρολογίου).
4. Μετακινώντας ΟΛΟ το πλαίσιο μουσικής λίγο προς τα κάτω μπορώ να έχω τα λόγια κάτω από τους χαρακτήρες ακριβώς στην επιθυμητή απόσταση. Αρκεί να υπάρχει και στα δύο πλαίσια το ΙΔΙΟ διάστιχο.
5. Τα κενά ανάμεσα στις συλλαβές εισάγονται με διάστημα (space). [Να ένα σημείο φίλε Στέφανε στο οποίο θα μπορούσε να γίνει κάτι σε μελλοντική έκδοση: πώς θα αποφύγουμε τα χειροκίνητα διαστήματα]. Επειδή στην αράδα του κειμένου μπορεί εύκολα να προστεθεί κατι και να χαλασει η αντιστοιχία με τη μουσική, στο τἐλος κάθε αράδας επιλέγω ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΓΡΑΜΜΗΣ (sHIFT + eNTER).

ΣΗΜ. Κάτι πολύ εύχρηστο που μπορεί να εφαρμοστεί είναι η συνεχής ροή κειμένου σε πολλές διαδοχικές σελίδες. Δεν χρειάζεται δηλαδή κάθε σελίδα να είναι αυτόνομη. Αυτό γίνεται αν εφαρμόσουμε μια επιλογή που λέγεται ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ, η οποία συνδέει το ένα πλαίσιο με το άλλο.

Έχετε να προτείνετε σε κάποια σημεία κάτι διαφορετικό;
Ευχαριστώ.
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Καλησπέρα,
Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια. Δείτε τις απαντήσεις μου παρακάτω.


1. Γράφω πρώτα το μουσικό κείμενο μέσα σε ένα πλαίσιο κειμένου (text frame). [Αυτό το λέω πλαίσιο μουσικής]. Επιλέγω διάστιχο 60.
2. Στη συνέχεια σχεδιάζω ένα δεύτερο πλαίσιο κειμένου ακριβώς πάνω στο άλλο και το κάνω διάφανο. [Αυτό το λέω πλαίσιο λογου]. Επιλέγω κι εδώ διάστιχο 60.
3. Μπορώ να μετακινούμαι από το ένα πλαίσιο στο άλλο επιλέγοντας τις εντολής ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΡΟΣ / ΠΙΣΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ (για τις οποίες έχω κάνει συντόμευση πληκτρολογίου).
4. Μετακινώντας ΟΛΟ το πλαίσιο μουσικής λίγο προς τα κάτω μπορώ να έχω τα λόγια κάτω από τους χαρακτήρες ακριβώς στην επιθυμητή απόσταση. Αρκεί να υπάρχει και στα δύο πλαίσια το ΙΔΙΟ διάστιχο.

Μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα κουμπιά των μακροεντολών. Υπάρχει το κουμπί formatPage που ρυθμίζει το μέγεθος της σελίδας, των γραμαμτοσειρών και δημιουργεί διάστιχο 60 για το μουσικό κείμενο. Αφού γράψετε το μουσικό κείμενο, μπορείτε να φτιάξετε ένα πλαίσιο κειμένου με το αντίστοιχο κουμπί και να χρησιμοποιήσετε το κουμπί formatTextbox για να ρυθμίσετε το μέγεθος, τη θέση τη γραμματοσειρά, το διάκενο και να το κάνετε διάφανο.

Μπορείτε να πηγαίνετε στο μουσικό κείμενο πατώντας έξω από το πλαίσιο και μετακινούμενος με τα βελάκια. Η ιδέα να έχετε δυο πλαίσια είναι καλή, αλλά θεωρώ ότι είναι καλύτερο το μουσικό κείμενο να είναι σαφώς οριοθετημένο στη σελίδα για την αποφυγή μετακινήσεων κατά λάθος. Αν επιμένετε να χρησιμοποιείτε δυο πλαίσια, προτείνω για λόγους ταχύτητας και αποφυγής επαναλήψεων, να χρησιμοποιείτε το κουμπί formatTextbox και στα δυο πλαίσια για να ρυθμίσετε μέγεθος, θέση, διαφανότητα. Απλά το ένα πλαίσιο μετά θα το ανεβάζετε λίγο πιο ψηλά.



5. Τα κενά ανάμεσα στις συλλαβές εισάγονται με διάστημα (space). [Να ένα σημείο φίλε Στέφανε στο οποίο θα μπορούσε να γίνει κάτι σε μελλοντική έκδοση: πώς θα αποφύγουμε τα χειροκίνητα διαστήματα].

Δυστυχώς αυτό το έχω ήδη συζητήσει εκτενώς τόσο με μουσικούς όσο και με συνάδελφους μηχανικούς. Μάλλον δεν υπάρχει τρόπος στο word να καταλαβαίνουν οι μακροεντολές την ακριβή θέση κάθε συμβόλου για να κεντράρουν από κάτω το κείμενο. :(



Επειδή στην αράδα του κειμένου μπορεί εύκολα να προστεθεί κατι και να χαλασει η αντιστοιχία με τη μουσική, στο τἐλος κάθε αράδας επιλέγω ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΓΡΑΜΜΗΣ (sHIFT + eNTER).

Αυτό εξήγησέ το μου σε παρακαλώ. Εγώ πατάω απλά enter. Ποια η διαφορά με το Shift+enter;



ΣΗΜ. Κάτι πολύ εύχρηστο που μπορεί να εφαρμοστεί είναι η συνεχής ροή κειμένου σε πολλές διαδοχικές σελίδες. Δεν χρειάζεται δηλαδή κάθε σελίδα να είναι αυτόνομη. Αυτό γίνεται αν εφαρμόσουμε μια επιλογή που λέγεται ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ, η οποία συνδέει το ένα πλαίσιο με το άλλο.

Αυτό είναι καλή ιδέα. Μπορεί όμως να αποδειχτεί και παγίδα στο word. Έχω δει πολλές φορές να χάνονται φωτογραφίες ανάμεσα σε δυο σελίδες όταν πατάς enter να πάνε πιο κάτω. Προσωπικά, προτιμώ κάθε σελίδα να είναι αυτόνομη, όσον αφορά στα πλαίσια κειμένου. Δε θα το συνιστούσα σε κάποιον που δε γνωρίζει τα προβλήματα του word. Παρόλο που κάποτε δίδασκα χρήση υπολογιστών σε φροντιστήριο, ακόμα ανακαλύπτω προβλήματα. "Γηράσκω αεί ταλαιπωρούμενος εκ του Βασιλείου Γκέιτζ"!

Δε θα ήθελα να με πάρει κάποιος στις 3 τη νύχτα και να μου πει "Στέφανε, σώσε με! Που πήγε το κείμενό μου;" :D:D:D

Καλό απόγευμα,
Στέφανος
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Κατ' αρχήν, θερμά συγχαρητήρια και στον Στέφανο αλλά και σε όλους όσους κάνουν παρόμοιες προσπάθειες, προγραμμάτων συγγραφής παρασημαντικής, διότι πραγματικά το αξίζουν.
Δυστυχώς αυτό το έχω ήδη συζητήσει εκτενώς τόσο με μουσικούς όσο και με συνάδελφους μηχανικούς. Μάλλον δεν υπάρχει τρόπος στο word να καταλαβαίνουν οι μακροεντολές την ακριβή θέση κάθε συμβόλου για να κεντράρουν από κάτω το κείμενο. :(
Αυτό αγαπητέ Στέφανε, είναι μία θλιβερή αλήθεια μια και το word είναι στην ουσία μία "ψηφιακή γραφομηχανή" με πολλές όντως δυνατότητες, αλλά ως εκεί. Ως κάτοχος του Βυζαντινογράφου από τις πρώτες του εκδόσεις (φαντάσου, ότι έχω περισσότερη εξικοίωση με την γραφή μουσικής, παρά απλού κειμένου, γιαυτό και κάθε 4 περίπου μήνες χρειάζονται πληκτρολόγιο:eek:), ενώ η μουσική γράφεται σχετικά γρήγορα (εφόσον το 2% τουλάχιστον της μνήμης του εγκεφάλου έχει πλέον καταληφθεί από τα 6 πληκτρολόγια :D) η γραφή του κειμένου, η διαδικασία της οποίας υποθέτω ότι μοιάζει με του προγράμματός σου, είναι πάντα (επέτρεψέ μου τον όρο) απογοητευτική. Ιδιαίτερα δε, εάν θελήσει κάποιος να γράψει κανόνες, τα πράγματα γίνονται πολύ δυσκολότερα. Δεν φτάνει το ότι το κείμενο δεν στοιχίζεται αυτόματα και πρέπει να "αραιώνω" μουσική και κείμενο, φτάνω για παράδειγμα στο τέλος μίας σειράς με μουσικά σύμβολα με το τελευταίο απόστροφο. Γράφοντας το κείμενο, βλέπω έντρομος ότι η συλλαβή της αποστρόφου αυτής αποτελείται από 3-4 γράμματα (κάτι πολύ σύνηθες στις καταβάσεις του ειρμολογικού μέλους)! Πρέπει λοιπόν, ή να τραβήξω την απόστροφο πιο αριστερά (εάν γίνεται και όσο γίνεται...) με κίνδυνο να χαθεί η ομοιομορφία της γενικότερης στοίχισης του εγγράφου, ή να την μεταφέρω στον επόμενο στίχο κ.ο.κ.

Στέφανε, χωρίς να έχω καμμία απολύτως διάθεση δυσφύμησης ενός μάλιστα προγράμματος που δεν το γνωρίζω ούτε το έχω δουλέψει ποτέ (το οποίο διατίθεται και δωρεάν, κάτι που από μόνο του είναι τουλάχιστον αξιέπαινο), θεωρώ ότι οι προσπάθειες όλων όσων ασχολούνται με το θέμα, είτε λέγεται Βυζαντινά, είτε Βυζαντινογράφος, είτε Βυζαντινή κάλαμος κ.λ.π. πρέπει κάποια στιγμή να στραφούν προς την αποδέσμευση από το Word. Σίγουρα, το να διαθέσει κάποιος ένα τέταρτο για ένα κεκραγάριο δεν φαίνεται κάτι το τρομερό, αλλά η συγγραφή ενός έργου 100-300 και πάνω σελίδων, είναι μία άλλη ιστορία.
 

frephraim

Παλαιό Μέλος
Ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον, ἀγαπητέ μου Χρῆστο, συμφωνῶ μὲ ὅ,τι ἔγραψες. Ὑπάρχουν ὅμως μερικὰ κόλπα μὲ τὸ «Βυζαντινά» (καὶ μὲ τὸ δικό μου «ΕΖ Psaltica» ποὺ εἶναι οὐσιαστικὰ τὸ ἴδιο μὲ τὸ «Βυζαντινά») ποὺ κάνουν τὸ πρόγραμμα πολὺ λιγότερο «ἀπογοητευτικό». Π.χ., ὅταν γράφω εἱρμολογικὰ κείμενα (ποὺ συνήθως ἔχουν διαφορετικὴ συλλαβὴ γιὰ κάθε χαρακτῆρα μουσικῆς) πατῶ SHIFT-ENTER πρὶν ἀπὸ τὸ τελευταῖο ἢ τὸ προτελευταῖο χαρακτῆρα σὲ κάθε γραμμή. Ἔτσι ἀραιώνονται οἱ χαρακτῆρες σὲ κάθε γραμμὴ αὐτόματα. Καὶ προτοῦ νὰ βάλω τὶς συλλαβὲς κάτω ἀπὸ τοὺς χαρακτῆρες, πατῶ τὸ ποντίκι στὴν ἀρχὴ τῆς γραμμῆς μὲ τὶς λέξεις, καὶ κρατῶ τὸ SPACE BAR γιὰ λίγα δευτερόλεπτα. Αὐτὸ κάνει τὸ κείμενα νὰ γλυστράῃ πρὸς τὰ δεξιά. Καθῶς γλυστράει, τὸ μάτι μου πιάνει τέτοιες περιπτώσεις ποὺ ἀνέφερες, δηλ. ὅταν ἕνας μικρὸς χαρακτῆρας (ὅπως ἡ ἀπόστροφος) πρόκειται νὰ πάῃ μαζὶ μὲ συλλαβὴ μὲ πολλὰ γράμματα. Κατ᾽ αὐτὸν τὸν τρόπον, ἀποφεύγω τὴ φασαρία ποὺ ἀνέφερες.

Βέβαια, ἕνα πρόγραμμα ποὺ κάνει αὐτὴ τὴ δουλειὰ αὐτόματα (ὅπως ὁ «Μελωδός») θὰ ἦταν χωρὶς ἀμφιβολία καλύτερο. Πάντως, δὲν νομίζω νὰ εἶναι τὸ χάσιμο χρόνου καὶ τόσο μεγάλο. Ἔχω γράψει παραπάνω ἀπὸ 2.000 σελίδες μὲ τὸ δικό μου «ΕΖ Psaltica», καὶ συνεχίζω νὰ τὸ χρησιμοποιῶ παρ᾽ ὅλον ποὺ ἔχω καὶ τὸν «Μελωδό». Μπορεῖ νὰ κάνω λάθος, ἀλλὰ ὑπολογίζω ὅτι ἡ ταχύτητα γραφῆς δὲν θὰ ἦταν σημαντικὰ διαφορετική, ἰδιαίτερα στὴ δική μου περίπτωσι ποὺ ἔχει ἐξοικειωθεῖ τόσο πολύ μὲ τὸ δικό μου πρόγραμμα.

+π. Ἐφραίμ
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
π. Εφραίμ,
Καλησπέρα και καλή χρονιά, μια που δεν έχουμε ξαναμιλήσει φέτος!


Χρήστο,
Η αποδέσμευση από το Word δυστυχώς δεν είναι εύκολο πράγμα και πρέπει κάποιος να δαπανήσει πολύ χρόνο για κάτι τέτοιο. Κατά τη διάρκεια του διδακτορικού είχα βάλει ένα φοιτητή να φτιάξει ένα αυτόματο πρόγραμμα σύνθεσης μουσικής βασισμένο στις φόρμουλες του π. Εφραίμ. Δεν κατάφερε και πολλά καθώς σπατάλησε πολύ χρόνο προσπαθώντας να εξάγει τη μουσική από τη Java σε RTF αρχείο και το αποτέλεσμα ήταν πολύ μέτριο εμφανισιακά.

Προγράμματα όπως το Μελωδός είναι ίσως λίγο πιο εύχρηστα. Αλλά τα πληρώνεις και ανάλογα. Ο Μιχάλης Μαμάης πάντως που γράφει με το ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ και ανεβάζει στο φόρουμ το βιβλίο του Βουδούρη γράφει μια σελίδα μουσικής σε 5-7 λεπτά περίπου και θέλει άλλα 5 λεπτά για το κείμενο. Αν έγραφε με επαγγελματικό ρυθμό υπολογίζει από ότι μου έλεγε ότι σε 7-8 λεπτά θα είχε μια πλήρη σελίδα (μουσική και κείμενο).

Δεν είμαι σίγουρος αν μπορείς να γράψεις πιο γρήγορα με το Μελωδός, δεδομένου ότι είναι πιο δύσκολο να απομνημονεύσεις τις θέσεις των συμβόλων. Απλά, στο Μελωδός αν χρειαστεί να κάνεις κάποια αλλαγή, μετακινούνται όλα μαζί και δε χρειάζεται να σπρώχνεις και τα λόγια να στοιχιστούν. Σε αυτό όντως είναι καλύτερο...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
(Με συγχωρείς, Στέφανε, για την καθυστέρηση)

Αυτό εξήγησέ το μου σε παρακαλώ. Εγώ πατάω απλά enter. Ποια η διαφορά με το Shift+enter;

Η διαφορά είναι ότι με Shift+enter "κλειδώνει" το τέλος της αράδας στο συγκεκριμένο σημείο, έτσι είναι βέβαιο ότι δεν θα μετακινηθεί από κάτω κατά λάθος.


Επίτρεψέ μου όμως να επιμείνω στην αναγκαιότητα της ροής κειμένου σε πολλές σελίδες. Όταν η κάθε σελίδα είναι αυτόνομη, μια αλλαγή που κάνεις σε μία σελίδα (π.χ. πατάς ENTER γιατί προσπαθείς να βάλεις κάπου έναν τίτλο) δεν μεταβάλλει τις άλλες αυτόματα και πρέπει να κάνεις σε όλες αλλαγές χειροκίνητα.

Αρχικό μήνυμα απο tsak77
θεωρώ ότι οι προσπάθειες όλων όσων ασχολούνται με το θέμα, είτε λέγεται Βυζαντινά, είτε Βυζαντινογράφος, είτε Βυζαντινή κάλαμος κ.λ.π. πρέπει κάποια στιγμή να στραφούν προς την αποδέσμευση από το Word.

Αφού η λογική του προγράμματος στηρίζεται στις γραμματοσειρές και όχι σε κάποιο λογισμικό, μπορείς άριστα να χρησιμοποιήσεις τις γραμματοσειρές σε οποιοδήποτε πρόγραμμα σελιδοποίησης (όπου βέβαια υπάρχουν πολλές δυνατότητες). Μόνο που εκεί δεν θα έχεις τις μακροεντολές. Προσωπικά, είχα μεταφέρει το κείμενο που έγραψα σε word στο in-design της Adobe και δούλεψε μια χαρά. Τώρα όμως βρίσκω πιο εύχρηστο να μεταφέρω στοιχεία του in-design στο word (όπως τη χρήση δύο ξεχωριστών πλαισίων - στη σελιδοποίηση λέγονται layers - ή τη σύνδεση πλαισίων για συνεχή ροή κειμένου κ.λπ.). Κι εγώ, Χρήστο, πιστεύω ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απογοητευτικά...


Α
 

kaelthas

Νεκτάριος Ρ.
Προσωπικά, είχα μεταφέρει το κείμενο που έγραψα σε word στο in-design της Adobe και δούλεψε μια χαρά.

Γιώργο, πως ακριβώς το έκανες αυτό;
Προσπάθησα καποια στιγμή να το κάνω κι εγώ. Απ' οτι θυμάμαι το inDesign αναγνώρισε τα βυζαντινά φθογγόσημα χωρίς πρόβλημα αλλά χάλασε η στοίχηση και γενικότερα το όλο format.
Δεν θυμάμαι αν έβαλα και το κείμενο απο κάτω...

Τελικά σαν λύση βρήκα το εξής. Απο το Word κάνω το αρχείο pdf, και στη συνέχεια μία μία τις σελίδες τις έβαζα σαν object στο inDesign.
Πολυ ταλαιπωρία, χρόνο και εκνευριστικό αφού πολλές φορες κρύβονται κάποιες σειρές απο το object και οταν (αν) τις ανακαλύψω, άντε φτου από την αρχή όλα τα object ξανα να τα στοιχήσω ώστε να υπάρχει σωστή ροή του κειμένου.

Επειδή το μήνυμα βγαίνει λίγο εκτος θέματος, αν θέλεις απάντησε σε ΠΜ.

Ευχαριστώ
Νεκτάριος
 

ixadin

Ηχάδιν
Επειδή έχω φάει ατέλειωτες ώρες στο In-Design με τις γραμματοσειρές του ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ η στοίχιση "χαλάει" γιατί έχει εξελιγμένους αλγορίθμους στοίχισης σελίδας που υπολογίζει όχι μόνο την σειρά αλλά και τις τελικές σειρές των σελίδων, ώστε να είναι τέλειο το κείμενο.

Ένα ατυχές κόλπο είναι να μειώνεις την αραίωση αλλά θέλει πολύ τέχνη, την οποία φυσικά δεν την κατέχω
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητοί φίλοι, (Νεκτάριε το γράφω σε ΔΜ γιατί μπορεί να ενδιαφέρει κι άλλους) αυτό που έκανα στο in-design και δούλεψε ήταν ότι εφτιαξα μια πρότυπη σελίδα με ορθογώνια πλαισιάκια σε μορφή πίνακα (τόσο μεγάλο πλαίσιο όσο χρειάζεται για μια αράδα μουσικού κειμένου και λόγου αντίστοιχα).

Το κόλπο ήταν ότι σύνδεσα με συνεχή ροή όλα τα "μονά" και μετά ξεχώριστά όλα τα "ζυγά" πλαίσια. Έτσι το μουσικό κείμενο "χυνόταν" αυτόματα μέσα στα δικά του πλαίσια και τα λόγια μέσα στα δικά τους χωρίς το ένα να επηρεάζει το άλλο.

Σας ξαναλέω όμως ότι αυτό δεν σου παρέχει τις μακροεντολές. Γι' αυτό ξαναγύρισα στο word, όπου απλώς μετέφερα λιγο τη φιλοσοφία του in-design. Αν όμως κάποιος γράψει το κείμενο στο word και το ολοκληρώσει μορφικά μετά μπορεί εύκολα να το μεταφέρει στο in-design όπως περιέγραψα προκειμένου να κάνει ευρύτερη σελιδοποίηση (π.χ. αν θέλει να εκδώσει κάτι).

Με την ευκαιρία να πω ότι πολλές μουσικές εκδόσεις (δεδομένου ότι όλο και πληθαίνουν) τυπώνουν κατ' ευθείαν από word και αυτό έχει εμφανή προβλήματα αισθητικής. Όποιος ασχολείται λίγο με εκδοτικά καταλαβαίνει αμέσως αν ένα βιβλίο βγήκε από word. Νομίζω ότι όσο πανίσχυρο κι αν είναι το word δύσκολα θα τυπώσεις σωστά ένα βιβλίο χωρίς να περάσεις μέσα από πρόγραμμα σελιδοποίησης. Αλλά ήδη η κουβέντα πήγε στα εκδοτικά... Συγνώμη που μακρηγόρησα.
 

kaelthas

Νεκτάριος Ρ.
Κατάλαβα τι έκανες στο InDesign.
Σε περίπτωση όμως που θέλεις να μεταφέρεις το μουσικό σου κείμενο σε σελίδες άλλων διαστάσεων στο InDesign η πρότυπη σελίδα δεν δουλεύει, σωστά; Πρέπει να το ξαναφτιάξεις απο την αρχή.
Η ιδέα σου όμως να κάνεις link τα textbox στο word οπως γίνεται στο InDesign είναι πολύ καλή.

Μπορείς να ανεβάσεις ένα δείγμα μουσικού κειμένου στο inDesign;
Φυσικά κάνε το upload σε μορφή pdf για να μην υπαρξει πρόβλημα με τα links και τις γραμματοσειρές
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Θα το κάνω αδελφέ, αλλά μάλλον αύριο το απόγευμα λογω δυσκολίας.

Όσο για τις διαστάσεις έχεις δίκιο. Απλώς υποτίθεται ότι έχεις μια συγκεκριμένη διάταξη σελίδας για τα μουσικά σου κείμενα ή τις εκδόσεις σου, οπότε βάσει αυτής φτιάχνεις και την πρότυπη.
 

kaelthas

Νεκτάριος Ρ.
υποτίθεται ότι έχεις μια συγκεκριμένη διάταξη σελίδας για τα μουσικά σου κείμενα ή τις εκδόσεις σου

Καλά το έθεσες. "υποτίθεται"
Και μετα σου λένε γιατί δεν τελείωσες ακόμη....:rolleyes:
 

frephraim

Παλαιό Μέλος
Γιώργος Μ.;26201 said:
...πολλές μουσικές εκδόσεις... τυπώνουν κατ' ευθείαν από word και αυτό έχει εμφανή προβλήματα αισθητικής. Όποιος ασχολείται λίγο με εκδοτικά καταλαβαίνει αμέσως αν ένα βιβλίο βγήκε από word. Νομίζω ότι όσο πανίσχυρο κι αν είναι το word δύσκολα θα τυπώσεις σωστά ένα βιβλίο χωρίς να περάσεις μέσα από πρόγραμμα σελιδοποίησης.
Ἀγαπητέ μου Γιῶργο,

Συμφωνῶ μαζί σου ὅτι τὰ ἀποτελέσματα ἀπὸ ἕνα πρόγραμμα σὰν τὸ InDesign εἶναι ὁλοφάνερα ἀνώτερα ἀπὸ κάτι ἀπὸ τὸ Word, ὅταν πρόκειται γιὰ κείμενα. Δὲν καταλαβαίνω, ὅμως, γιατὶ λὲς ὅτι αὐτὸ ἰσχύει καὶ γιὰ μουσικὰ κείμενα. Μπορεῖς νὰ μοῦ ἐξηγήσῃς τί συγκεκριμένα ἐννοεῖς;

Ἂν θέλῃς νὰ σχολιάσῃς ἕνα συγκεκριμένο μουσικὸ κείμενο γραμμένο στὸ Word, πάρε ἕνα ἀπὸ τὰ δικά μου, σὰν αὐτὸ τὸ βιβλιαράκι ποὺ ἔχει τὴν ἀκολουθία τοῦ γάμου στὰ ἀγγλικά: http://www.stanthonysmonastery.org/music/Mysteries/WeddingB.pdf Τὸ μέγεθος αὐτοῦ τοῦ ἀρχείου εἶναι 17 ΜΒ, ὁπότε χρειάζεται λίγος χρόνος νὰ τὸ κατεβάσῃ κανείς. Ἂν θέλῃς μόνο ἕνα τροπάριο ἀπ᾽ αὐτὸ τὸ βιβλιαράκι νὰ δῇς (γιὰ νὰ κερδίσῃς χρόνο στὸ κατέβασμα), μπορεῖς νὰ τὸ διαλέξῃς πατῶντας τὴ λέξι View στὴ σελίδα: http://www.stanthonysmonastery.org/music/WeddingB.htm

Εὐχαριστῶ
+π. Ἐφραίμ
 
Top