Ευανθία Βαβουλιώτη, Δοξαστικό "Αναστάσεως ημέρα", Μέλος Β. Νικολαΐδου .

tzark

Μέλος
Δοξαστικό Κυριακής του Πάσχα - Αναστάσεως ημέρα - Μέλος Β. Νικολαΐδου .
Ψάλλει η Ευανθία Βαβουλιώτη, Λαμπαδάριος Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Ελευσίνος.
Ισοκρατεί ο Αναστάσιος Δημάκος.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Λεβέντικη και λα'ι'κή φωνή. Μπράβο της!

Όμως, θα αναφέρω μια μικρή ''παραφωνία'' (η οποία μπορεί να έγινε ακούσια).... Στην κατάληξη στο τέλος, ακούγεται πλ.β'...
 
Last edited:
Κ

Κωσταντής1

Guest
Mπορεῖς μήπως νὰ ἐπεκταθῇς; Γιατὶ ἡ κατάληξη θυμίζει τὴν περιβόητη "τρίτη τῆς Πικαρδίας" - γιὰ ὅσους δὲν ξέρουν, τὴν ἀρχὴ ὅτι ἕνα κομμᾶτι σὲ μινόρε πρέπει νὰ καταλήγει σὲ ματζόρε. Γιὰ τὸ ταλέντο, συνήθως δὲν δευτερολογεῖ κανεὶς σὲ ἐπαινετικὰ σχόλια. Ὅμως ταλέντο δὲν σημαίνει μόνο τεχνικὴ εὐκολία. Σημαίνει ὅτι ὁ ταλαντοῦχος δὲν ξυπνάει αἰσθήματα 1) φθόνου 2) ἀνταγωνιστικότητας. Εἶναι ἕνα καλὸ παράδειγμα ὄντας μή-παράδειγμα, δηλαδὴ ἁπλὸ γεγονός, τοῦ θέματος "γυναῖκες καὶ ψαλτική" ποὺ ἔχουμε συζητήσῃ ἐπὶ ἀκάνθων. Ἑδῶ τίθεται τὸ θέμα ὅτι ἐφόσον συνᾀδει τὸ ἦθος μὲ τὸ νόημα, γίνεται δεκτὴ ἡ θεσμικὴ καινοτομία, διότι διατηρεῖται, παρὰ τὴν ἀλλαγὴ στὸ τυπικό, τὸ "δόγμα" ἐντὸς ἢ ἐκτὸς εἰσαγωγικῶν.
 

tzark

Μέλος
Έχει ξεφύγει η κατάσταση με βοηθούς που κάνουν DJ.


Νομίζουν οτι είναι σε πάλκο....!!! η γουρούνα οργιάζει ( Ισοκράτης ) Τελικά είσαι οτι δηλώσεις....ακόμη και ψάλτης!!!!
 
Last edited:

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Έχει ξεφύγει η κατάσταση με βοηθούς που κάνουν DJ.

Εχάι, εντάξει τώρα.... Ο κακομοίρης ο χειριστής (ή μήπως χοιριστής, λόγω ηχητικής χροιάς....) έχει το μικρότερο ποσοστό ευθύνης στο ...εύθυμον του πράγματος. Αν και άποψή μου είναι ότι ούτε ο Χαλδαιάκης ευθύνεται τόσο για την εκτέλεση, όσο για την επιλογή του χερουβικού. Ο μελοποιός είναι ο ηθικός αυτουργός της παράστασης που βλέπουμε.
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Και για τους μη γνωρίζοντες, στα τέσσερα γράμματα του "εχάι" συμπυκνώνονται ουκ ολίγα συναισθήματα (θυμός, απογοήτευση, εκνευρισμός κλπ κλπ κλπ).
ΥΓ. Όταν σας φέρει ο δρόμος στα πάτρια, αγαπητέ κύριε Μακρή, θα ξυπνήσουν κι άλλες αναμνήσεις.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Kαὶ τὸ κινητὸ ἰσοκράτημα φαίνεται πὼς ἦταν ἂν ὄχι γιὰ τὸ σύνολο τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς πάντως γιὰ μεγάλο μέρος της νεωτερισμὸς κάποτε, ἴσως ἀκολουθῶντας τὶς ἐξελίξεις στὴν δημοτικὴ μουσικὴ (ἀκκόρντα). Τὰ μηχανήματα ἔχουν υἱοθετηθῇ ἀπὸ τὸν (μικροαστικοποιούμενο ?) λαὸ (ῥάδιο Μπλάκμαν). Πρβλ. καὶ τὰ ἑφφὲ τῆς ἡλ. κιθάρας. Προσθήκη: ἡ "χύμα" χρήση τοῦ μηχανήματος εἶναι καὶ μιὰ ἐξισοῥῥόπηση τοῦ "κρυφοῦ" μηχανήματος (λ.χ. τῆς ψηφιακῆς τεχνολογίας). Κατὰ κάποιον τρόπο εἶναι ὁμοιοπαθητικὴ ἀντιμετώπιση τοῦ προβλήματος τῆς τεχνολογίας. Τὸ μικρόφωνο εἶναι ἤδη μουσικὸ ὄργανο ἀπὸ πολλὲς ἀπόψεις, καὶ ἐπίσης τὰ ἴντερνετ, βίντεα κ.λπ. εἶναι ἀπὸ πάρα πολλὲς ἀπόψεις σκηνοθεσία. Πάντοτε ὑπάρχει μιὰ "σκηνοθεσία" (ὅρος ποὺ ἀμφισβητῶ). Τὀ θέμα ὅμως εἶναι ἂν ΠΑΡΑ τὴν και ὄχι ΧΑΡΗ στὴν σκηνοθεσία, μεταφέρεται τὸ πρό-τεχνολογικὸ μήνυμα, καὶ ἐν τῷ προκειμενῳ ἡ κοπέλα δείχνει νἀ τὀ μεταφέρει, ἔχει σοβαρὴ ὑποψηφιότητα! Αὐτὰ ποὺ ψέλνει μετρᾶνε.
 
Last edited by a moderator:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Mπορεῖς μήπως νὰ ἐπεκταθῇς; Γιατὶ ἡ κατάληξη θυμίζει τὴν περιβόητη "τρίτη τῆς Πικαρδίας" - γιὰ ὅσους δὲν ξέρουν, τὴν ἀρχὴ ὅτι ἕνα κομμᾶτι σὲ μινόρε πρέπει νὰ καταλήγει σὲ ματζόρε. Γιὰ τὸ ταλέντο, συνήθως δὲν δευτερολογεῖ κανεὶς σὲ ἐπαινετικὰ σχόλια. Ὅμως ταλέντο δὲν σημαίνει μόνο τεχνικὴ εὐκολία. Σημαίνει ὅτι ὁ ταλαντοῦχος δὲν ξυπνάει αἰσθήματα 1) φθόνου 2) ἀνταγωνιστικότητας. Εἶναι ἕνα καλὸ παράδειγμα ὄντας μή-παράδειγμα, δηλαδὴ ἁπλὸ γεγονός, τοῦ θέματος "γυναῖκες καὶ ψαλτική" ποὺ ἔχουμε συζητήσῃ ἐπὶ ἀκάνθων. Ἑδῶ τίθεται τὸ θέμα ὅτι ἐφόσον συνᾀδει τὸ ἦθος μὲ τὸ νόημα, γίνεται δεκτὴ ἡ θεσμικὴ καινοτομία, διότι διατηρεῖται, παρὰ τὴν ἀλλαγὴ στὸ τυπικό, τὸ "δόγμα" ἐντὸς ἢ ἐκτὸς εἰσαγωγικῶν.
Οι τελικές καταλήξεις των στιχηραρικών μελών του πλ.α', είναι συγκεκριμένες, οπότε δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση. Ακούμε και κρίνουμε.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Σιγά τα ωά. 1 φθόγγος έφυγε ο βου γιατί ο γα στον πλ α είναι ανεβασμένος μόνο στην κατάληξη. Ισως για να κάνει Αγια. Οποια ηχογράφηση και να πάρουμε απο τον πιο τέλειο 1 νότα θα ξεφύγει εκτός κι αν μιλάμε για μηχάνημα.
1654167528936.png
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Ο μελοποιός είναι ο ηθικός αυτουργός της παράστασης που βλέπουμε.
Ο οποίος είναι ποιος;
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Ειλικρινά αγνοώ. Με μια πρόχειρη αναζήτηση στο Χερουβικάριο που μας έχετε προσφέρει δεν το βρήκα καταγεγραμμένο, αν και για να πω την αμαρτία μου, κοίταξα πρώτα στα του Στανίτσα που δεν τα ξέρω καθόλου, αλλά δεν ήταν δικό του τελικά.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Ο πλ. β´ ( ; ) στο τέλος είναι μάλλον συνειδητή επιλογή (δεν πρόκειται περί την ζωντανή ηχογράφηση εν ώρα ακολουθίας με drone και άλλα τέτοια πράγματα). Υπάρχουν κάνα δυο μικρά σημεία όπου τα διαστήματα δεν ακούγονται καθαρά (σε μένα, εννοείται). Κατά τα άλλα καλά το λέει. Καλύτερα από τους πολλούς που κοσμούν τα αναλογια στις μέρες μας.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Επίπεδη απόδοση. Παιχνίδια με το μικρόφωνο. Χωρίς ψυχή.

Η παραλλαγή αποδίδεται αλλά το μέλος δεν έχει ζωντάνια.
Ανεβοκατεβάσματα της έντασης της φωνής χωρίς λόγο και αιτία.
Ο τονισμός των λέξεων συνήθως αποδίδεται από τον μελουργο με κάποιο ψηφιστο ή με κάποια ενέργεια οξείας τέλος πάντων. Εδώ και απουσιάζει και όπως και σε άλλους επιλέγεται το ηδυπαθες, επίπεδο, χωρίς νεύρο ψαλσιμο.
Αυτό το χαρακτηριστικό υιοθετείται αρκετά σήμερα και όταν γίνεται διακοπή ρεύματος τότε φαίνεται η εμπειρία και το ... στήσιμο ...

ΥΓ. Βλέπω πάντως πως πλέον δεν κάνει εντύπωση η κανονική παρουσία γυναικός συναδέλφου στο αναλόγιο και με τον εκκλησιαστικό της τίτλο. Το νερό έχει μπει στο αυλάκι ... και το "πρόβλημα" τελικά επιλύθηκε με τον γνωστό "εκκλησιαστικό" τρόπο ... Καλή συνέχεια λοιπόν στην συνάδελφο και της εύχομαι να ψάλλει λεβεντικα κι όχι να εξαρτάται από το μικρόφωνο.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
"Νεγκλιζέ" (ἀτημέλητος, ἀφηρημένος). Ὅχι. Εἶναι κανονικὸ θρησκευτικὸ συναίσθημα. Καμιὰ φορὰ συμβαίνει καὶ αὐτό.
 
Top