Παρουσία υγρών (όχι βραχνάδας) κατά την ώρα της απόδοσης

Status
Not open for further replies.

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Καλησπέρα σε όλους!

Κατά την ώρα της ερμηνείας στα ψαλλώμενα, κυρίως του όρθρου-Θ. Λειτουργίας,(όχι το πρωί, από το δοξαστικό και μετά) αισθάνομαι στις φωνητικές χορδές υγρά (όχι βραχνάδα). Ακούγεται η φωνή μου σαν το λεγόμενο.... γρέζι.
Σε ΩΡΛ πήγα, δεν έχω θέμα στις χορδές... Λαμβάνοντας υπόψιν συνάδελφο που έχει τέτοια συμπτώματα, αλλά έχει και θέμα γαστρεντερολογικό, απευθήνθηκα και σ' αυτή την ειδικότητα. Αλλά εγώ συμπτώματα στομαχικά, καούρες κλπ δεν έχω. Πήρα κάποια αγωγή, (με πολύ επιφύλαξη εκ μέρους του γιατρού, γιατί τα συμπτώματα που του περιέγραψα, δεν παραπέμπουν σε επιβεβαιωμένο πρόβλημα κατά τη γνώμη του) αλλά είδα οτι δεν υπήρχε ιδιαίτερη βελτίωση.

Συμβαίνει σε κάποιον συνάδελφο;
 

Beatle

Ανδρέας Σ.
Μου έχει συμβεί κι εμένα αυτό που περιγράφεις κατά καιρούς. Έχω παρατηρήσει ότι το φωνητικό ζέσταμα βοηθάει πολύ. Συνήθως νομίζω οι περισσότεροι ψάλτες χρησιμοποιούν τα πρώτα ψαλτά του όρθρου ως ζέσταμα αλλά νομίζω ότι για να λειτουργήσουν πραγματικά σαν ζέσταμα θέλουν ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που ψάλλονται. Πολύ μαλακά (αλλά όχι πλαδαρά) και με ιδιαίτερη προσοχή στο να είναι αβίαστη η παραγωγή της φωνής. Ίσως αυτή η πρακτική μπορεί να βοηθήσει στο θέμα του "υγρού" λαιμού. Πάντως τις λίγες φορές που έχω κάνει καλό ζέσταμα (που χρειάζεται χρόνο και επιμέλεια) είχα μεγαλύτερη άνεση από όλες τις απόψεις.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Κοιτάξτε, το πρωί διαβάζω όλα τα διαβαστά, εξάψαλμος, κλπ. Στη συνέχεια τα ψαλλόμενα, χαλαρά με χαμηλές βάσεις τα απολυτίκια, καθίσματα, κλπ και σιγά σιγά οι βάσεις ανεβαίνουν. Από το δοξαστικό όμως και πέρα, που όπως είναι φυσικό, χτυπάμε και καμιά ψηλή νότα, αρχίζουν τα περίεργα, μέχρι σχεδόν τον Απόστολο.
Ε, από κει και ύστερα, Χερουβικό, κλπ. όλα καλά.
Γενικά, πάντως, θεωρώ οτι το ζέσταμα που κάνω, είναι καλό. Θα δώσω όμως μεγαλύτερη βάση.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Η αιτία είναι που δεν έχεις κάποιον για τον εξαψαλμο και πιθανώς ούτε και για κάτι άλλο. Λογικό είναι να μαλλιαζει η γλώσσα σου μετά από λίγο.

Αν είσαι αναγκασμένος να πεις τον εξαψαλμο, πρέπει την κατάσταση να τη δεις λίγο διαφορετικά

Συνέχιζε το ζέσταμα μέχρι το τέλος και φύλαξε τις ψηλές νότες για τις μεγάλες γιορτές.

Υπενθυμίζω τα τετριμμένα: αφωνία εκτός εκκλησίας, καλό ύπνο, καθαρό αέρα. Μακριά από χορωδίες, πρόβες και τέτοια, αν η ψαλτική είναι η δουλειά σου.

Αξιοποίησε το μικροφωνο για να κουράζεσαι όσο το δυνατόν λιγότερο. Αγόρασε μόνος σου ένα καλύτερο αν του ναού δεν τραβάει και ρύθμισε το ώστε να μη χρειάζεται να φωνάζεις καθόλου.
 
Last edited:

gpsevdos

Παλαιό Μέλος
Η φωνητικη ειναι μια τεχνη που διδασκεται στους δυτικη μουσικη (οπερα για παραδειγμα) αλλα οχι στη βυζαντινη τεχνη
Οι τενοροι δε χρειαζονται μικροφωνα αλλα επισης ξερουν και πως μην κουραζουν τη φωνη τους

οταν υπαρχει κοπωση φωνης, ἠ το γρεζο, και δεν υπαρχει προβλημα στις χορδες (πολυποδας πχ) τοτε χρειαζεται
φωνοθεραπεια απο ειδικους


the american speech-language association το εξηγει νομιζω πολυ αναλυτικα

Voice therapy is a program designed to reduce hoarseness through guided change in vocal behaviors and lifestyle changes. Voice therapy consists of a variety of tasks designed to eliminate harmful vocal behavior, shape healthy vocal behavior, and assist in vocal fold wound healing after surgery or injury. Voice therapy for hoarseness generally consists of one to two therapy sessions each week for 4–8 weeks . The duration of therapy is determined by the origin of the hoarseness and severity of the problem, co-occurring medical therapy, and, importantly, patient commitment to the practice and generalization of new vocal behaviors outside the therapy session

Δεν ξερω ομως στη Ελλαδα ποσο ευκολο ειναι να βρεις αυτους του ειδικους.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Καλησπέρα σε όλους!

Κατά την ώρα της ερμηνείας στα ψαλλώμενα, κυρίως του όρθρου-Θ. Λειτουργίας,(όχι το πρωί, από το δοξαστικό και μετά) αισθάνομαι στις φωνητικές χορδές υγρά (όχι βραχνάδα). Ακούγεται η φωνή μου σαν το λεγόμενο.... γρέζι.
Σε ΩΡΛ πήγα, δεν έχω θέμα στις χορδές... Λαμβάνοντας υπόψιν συνάδελφο που έχει τέτοια συμπτώματα, αλλά έχει και θέμα γαστρεντερολογικό, απευθήνθηκα και σ' αυτή την ειδικότητα. Αλλά εγώ συμπτώματα στομαχικά, καούρες κλπ δεν έχω. Πήρα κάποια αγωγή, (με πολύ επιφύλαξη εκ μέρους του γιατρού, γιατί τα συμπτώματα που του περιέγραψα, δεν παραπέμπουν σε επιβεβαιωμένο πρόβλημα κατά τη γνώμη του) αλλά είδα οτι δεν υπήρχε ιδιαίτερη βελτίωση.

Συμβαίνει σε κάποιον συνάδελφο;
Σᾶς πειράζει νὰ σᾶς ῥωτήσω κάτι γιὰ ἄσχετους λόγους δικούς μου, ἑρευνητικοὺς για ἱστορικὸ θέμα; Πέρα ἀπὸ τὴν "ὄχι βραχνάδα" (ἐνν. αὐτὸ τὸ... γρέζι), ὑπάρχει κάποιο ἄλλο πρόβλημα, ὑγείας, ἢ πρόβλημα στἠν ἀπόδοση, δηλ. νὰ μειώνεται τὸ φωνητικό σας εὖρος, νἀ μἠν πάει τόσο ψηλὰ ἢ τόσο χαμηλὰ ἡ φωνὴ ὅσο πρίν...
 
Last edited by a moderator:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Η αιτία είναι που δεν έχεις κάποιον για τον εξαψαλμο και πιθανώς ούτε και για κάτι άλλο. Λογικό είναι να μαλλιαζει η γλώσσα σου μετά από λίγο.

Αν είσαι αναγκασμένος να πεις τον εξαψαλμο, πρέπει την κατάσταση να τη δεις λίγο διαφορετικά

Συνέχιζε το ζέσταμα μέχρι το τέλος και φύλαξε τις ψηλές νότες για τις μεγάλες γιορτές.

Υπενθυμίζω τα τετριμμένα: αφωνία εκτός εκκλησίας, καλό ύπνο, καθαρό αέρα. Μακριά από χορωδίες, πρόβες και τέτοια, αν η ψαλτική είναι η δουλειά σου.

Αξιοποίησε το μικροφωνο για να κουράζεσαι όσο το δυνατόν λιγότερο. Αγόρασε μόνος σου ένα καλύτερο αν του ναού δεν τραβάει και ρύθμισε το ώστε να μη χρειάζεται να φωνάζεις καθόλου.

Κάπου σε αυτό το συμπέρασμα κι εγώ καταλήγω...
Χρόνια τώρα, τον αριστερό, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, τον κάνει ο ιερέας (να τον έχει ο Θεός καλά). Τα διαβάσματα όμως, αναγκαστικά, τα επωμίζομαι όλα εγώ. Οι βάσεις μου, δεν είναι υψηλές γενικά, αφού το τρισάγιο στην Θ. Λειτουργία, π.χ. το λέω μισή φωνή κάτω. Στο Ναό υπάρχουν καλά σχετικά ηχητικά, οπότε σκέφτομαι τις περισσότερες φορές, ποιος ο λόγος να παίρνω ψηλότερες βάσεις, αφού ακούγομαι μια χαρά; Σε υψηλές νότες θ' ανέβω όπου χρειάζεται. Π.χ. σε χερουβικό του α' ήχου. θα πάρω βάση μισή κάτω, το τριάδι ή το Πάσαν θα το βγάλω με μεγαλύτερη άνεση, χωρίς να κουραστώ. Στο τέλος, δηλ. έχω δυνάμεις φωνητικές να ψάλλω κι άλλο, Δεν έχω θέμα.

Θα σταθώ περισσότερο, μάλλον,

1.στο, ''μαλλιάζει η γλώσσα'' από το πολύ μπλα μπλα ελλείψει βοηθού...
Δηλ. ο ψυχολογικός παράγοντας. Πολλές φορές υποβόσκει η σκέψη, ''είμαι μόνος μου. Θα τα βγάλω πέρα; Πώς να τα διαβάσω όλα αυτά;'' Ανόητη σκέψη,βέβαια... Είναι δυνατόν να μην τα καταφέρει ο οποιοσδήποτε συνάδελφος; (Σίγουρα συμβαίνει σε πολλούς συναδέλφους) Όχι βέβαια! Απλά, ''βλέπουμε τον όγκο των διαβασμάτων και των ψαλλόμενων'' και υποσυνείδητα νομίζουμε οτι έχουμε να ανέβουμε ένα βουνό...
Μήπως έχουμε να κάνουμε και με πειρασμό;;...
(μπορεί να το παρατράβηξα τώρα, αλλά... ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται....)
Και:

2.στο ζέσταμα που είπε ο συνάδελφος πιο πάνω, θέλω να πειραματιστώ σε κάτι που ίσως κάνω λάθος...

Από χορωδίες και από πρόβες απέχω, έχω μόνο το διάβασμα που είναι σχεδόν καθημερινό και από λίγο.
 
Last edited:

ΠΑΝΑΓΗΣ

Μέλος
Από την εμπειρία μου καταθέτω πως, όταν η φωνή <<τοποθετηθεί>> σωστά, τότε πολλά από τα θέματα είναι πλέον αντιμετωπίσημα ή και σταματούν να εμφανίζονται.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Σᾶς πειράζει νὰ σᾶς ῥωτήσω κάτι γιὰ ἄσχετους λόγους δικούς μου, ἑρευνητικοὺς για ἱστορικὸ θέμα; Πέρα ἀπὸ τὴν "ὄχι βραχνάδα" (ἐνν. αὐτὸ τὸ... γρέζι), ὑπάρχει κάποιο ἄλλο πρόβλημα, ὑγείας, ἢ πρόβλημα στἠν ἀπόδοση, δηλ. νὰ μειώνεται τὸ φωνητικό σας εὖρος, νἀ μἠν πάει τόσο ψηλὰ ἢ τόσο χαμηλὰ ἡ φωνὴ ὅσο πρίν...
Όχι, Δόξα τω Θεώ, κανένα πρόβλημα, με τη διαφορά οτι παλιότερα ανέβαινα ως άνω Δι (που είναι και το όριό μου) με μεγαλύτερο κέφι. Τώρα, πλέον, δε βρίσκω λόγο, παρά μόνο αν υπάρξει ανάγκη. Είναι, ας πούμε, διαφορετικά όταν παίζεις μπάλα μόνος σου, βάζοντας γκολ χωρίς τερματοφύλακα (κάποτε βαριέσαι) και διαφορετικά όταν καλείσαι ν' αντιμετωπίσεις ολόκληρη ομάδα ΚΑΙ τον τερματοφύλακά της! Δεν είναι μεγαλύτερη πρόκληση;
Ε, το ίδιο είναι και εδώ! Με τον αριστερό σου θα πεις και τις Δοξολογίες τις αργές (αν γνωρίζει μουσική) τα Δύναμις, Λειτουργικά, κλπ βρίσκεσαι σε καλύτερη ψυχολογική κατάσταση και σε καλύτερη φόρμα!
 
Last edited:
Κ

Κωσταντής1

Guest
Ὑπάρχει μιὰ περίπτωση, ὄχι σιγουριὰ 100 τοῖς ἑκατό, νὰ... δίνετε λύση σὲ ἕνα ἱστορικὸ πρόβλημα. Ἁπὸ τὸν καιρὸ τοῦ Ἀριστοτέλη προσπαθοῦν νὰ ἐτυμολογήσουν τὴν λέξη τραγῳδία. Μερικοὶ μελετητὲς πιστεύουν πὼς δὲν ὑπάρχει... τράγος στὴν μέση, ἁπλῶς μιὰ ἔκφραση, ὅτι ἡ φωνὴ τραγίζει. Μερικοὶ μάλιστα θεωροῦν ὅτι οἱ τραγουδιστὲς πρέπει νὰ ἦταν ἔφηβοι ποὺ εἶχε σπάσῃ ἡ φωνή τους λόγῳ ἐφηβείας. Δὲν γνωρίζω τὴν ἠλικία σας, ἀλλὰ τότε ἴσως τὸ τράγισμα νὰ ἦταν αὐτὸ ποὺ λέτε ἐσεῖς γρέζι καὶ ἀντὶ νὰ θεωρεῖται ἀπεὐκταῖο νὰ ἐπεδιώκετο στὴν συγκεκριμένη περίπτωση.
 
Last edited by a moderator:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ὑπάρχει μιὰ περίπτωση, ὄχι σιγουριὰ 100 τοῖς ἑκατό, νὰ... δίνετε λύση σὲ ἕνα ἱστορικὸ πρόβλημα. Ἁπὸ τὸν καιρὸ τοῦ Ἀριστοτέλη προσπαθοῦν νὰ ἐτυμολογήσουν τὴν λέξη τραγῳδία. Μερικοὶ μελετητὲς πιστεύουν πὼς δὲν ὑπάρχει... τράγος στὴν μέση, ἁπλῶς μιὰ ἔκφραση, ὅτι ἡ φωνὴ τραγίζει. Μερικοὶ μάλιστα θεωροῦν ὅτι οἱ τραγουδιστὲς πρέπει νὰ ἦταν ἔφηβοι ποὺ εἶχε σπάσῃ ἡ φωνή τους λόγῳ ἐφηβείας. Δὲν γνωρίζω τὴν ἠλικία σας, ἀλλὰ τότε ἴσως τὸ τράγισμα νὰ ἦταν αὐτὸ ποὺ λέτε ἐσεῖς γρέζι καὶ ἀντὶ νὰ θεωρεῖται ἀπεὐκταῖο νὰ ἐπεδιώκετο στὴν συγκεκριμένη περίπτωση.
Δηλ. αν κατάλαβα καλά, έχω κάτι το οποίο είναι φυσιολογικό;..

(παρεπιπτώντως, όταν είχα πάει και σε γιατρό(γυναίκα μάλιστα) ενδοκρινολόγο να τη ρωτήσω μήπως έχει σχέση ο θυροειδής με την περίπτωση μου, μου απάντησε, ''επειδή είμαι κι εγώ σε χορωδία και τραγουδάω, σ' ακούω να μιλάς και σου λέω πως αυτό που σου παρουσιάζεται είναι απολύτως φυσιολογικό!...'' Μα, πώς είναι δυνατόν, αυτό, απάντησα. Το ξέρω για πρόβλημα και για κάποιους γαστρεντερολογικό. ''Σε άλλους, μπορεί... σ' εσένα, όχι...''
Αντε βρες άκρη, λέω, τώρα....:(
 

Beatle

Ανδρέας Σ.
Κοιτάξτε, το πρωί διαβάζω όλα τα διαβαστά, εξάψαλμος, κλπ.

το πολύ διάβασμα πριν από την ψαλμωδία ειδικά πρωί-πρωί μπορεί να με βγάλει τελείως εκτός. Εκεί ίσως θέλει ιδιαίτερη προσοχή να μην κουραστείς.

(παρεπιπτώντως, όταν είχα πάει και σε γιατρό(γυναίκα μάλιστα) ενδοκρινολόγο να τη ρωτήσω μήπως έχει σχέση ο θυροειδής με την περίπτωση μου,

εγώ πάντως είχα παρατηρήσει διαφορά όταν είχα υποθυρεοειδισμό, είχα για μια χρονική περίοδο περίπου 6 μηνών πολύ καθαρό κάτω ρε (χωρίς να είμαι αγουροξυπνημένος) και περισσότερο από αυτή την υγρότητα που περιγράφεις. Όταν επανήλθαν οι τιμές στα φυσιολογικά ανέβηκε το κάτω όριο πάλι στο μι. Οι ορμόνες του θυρεοειδούς επηρρεάζουν τη λειτουργία των μυών (ειδικά αν έχουν χαμηλές τιμές) οπότε και των χορδών εφόσον κι αυτές έχουν μυικές ίνες.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Δηλ. αν κατάλαβα καλά, έχω κάτι το οποίο είναι φυσιολογικό;..

(παρεπιπτώντως, όταν είχα πάει και σε γιατρό(γυναίκα μάλιστα) ενδοκρινολόγο να τη ρωτήσω μήπως έχει σχέση ο θυροειδής με την περίπτωση μου, μου απάντησε, ''επειδή είμαι κι εγώ σε χορωδία και τραγουδάω, σ' ακούω να μιλάς και σου λέω πως αυτό που σου παρουσιάζεται είναι απολύτως φυσιολογικό!...'' Μα, πώς είναι δυνατόν, αυτό, απάντησα. Το ξέρω για πρόβλημα και για κάποιους γαστρεντερολογικό. ''Σε άλλους, μπορεί... σ' εσένα, όχι...''
Αντε βρες άκρη, λέω, τώρα....:(
Ἁπὸ αὐτὰ ποὺ γράψατε φαίνεται πὼς εἶναι κάτι ποὺ ὁφείλεται σὲ ὕγρανση ἢ κάποια ἄλλη ἀλλαγὴ στὶς φωνητικὲς χορδὲς κατὰ τὴν διάρκεια τοῦ ψαλσίματος-τραγουδιοῦ καὶ ὅτι δὲν εἶναι πάθηση ἀλλὰ φαινόμενο φυσιολογικό μεν ἀλλὰ ὄχι καθολικό (δηλαδὴ δὲν τὸ παθαίνουν ὅλοι ἀλλὰ εἶναι φυσικὸ νὰ τὸ παθαίνουν μερικοί). Ἁπὸ ὅτι κατάλαβα συμβαίνει 1) κατὰ τὸ μεσημέρι 2) ἐπειδὴ ἢ ὄχι ἐπειδὴ ἔχει προηγηθῇ σωματικὴ προσπάθεια 3) σὲ κάποια σχέση μὲ τὴν θερμοκρασία. Ἁπὸ ἄποψη αἰσθητικῆς θυμίζω ὅτι τὸ "ντιστόρσιον" καὶ τὸ "ὄβερντράιβ" καὶ τὰ συναφῆ "χαλάσματα" στὸν ἦχο τ ῆς ἡλ. κιθάρας κάποτε προκαλοῦνταν ἀπὸ τοὺς κακῆς ποιότητας ἐνισχυτές, ἀλλὰ ὅταν οἱ ἐνισχυτὲς βελτιώθηκαν οἱ νέγροι καὶ πάλι προτιμοῦσαν τὸν "βρώμικο" ἦχο τῶν παλαιῶν, ἴσως ἐπειδὴ τοὺς θύμιζε κάποιο ξεχασμένο ὄργανο ἢ καὶ κάποια φωνητικὴ τεχνική! Μάλιστα, πιθανολογῶ - δὲν εἶμαι σίγουρος - ὅτι οἱ ἀρχαῖοι στὴν τραγῳδία ὄχι μόνο δὲν τὸ ἀπέφευγαν, χόρευαν καὶ ἴδρωναν γιὰ νὰ παρουσιαστῆ. Ὁ παλαίμαχος ἠθοποιὸς Ἄρης Ῥέτσος εἶχε δώσῃ μιὰ παράσταση μὲ διάφορα παράξενα φωνητικὰ μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἕνα γκρουά-γκρουά ποὺ ἀκουγόταν σὰν συνδυασμὸ τοῦ ντιστόρσιον ("βράχνιασμα") τοῦ έκο (ἀντήχηση σπηλαίου) καὶ τοῦ γουά-γουά (ἠχοῦς), δὲν ξέρωἂν τὰ λέω σωστά, κάπως ἔτσι. Ἁλλὰ δὲν σᾶς λέω νὰ πάρετε μαθήματα ἀπὸ τὸν Ῥέ-ε-ε-ετσο!
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
το πολύ διάβασμα πριν από την ψαλμωδία ειδικά πρωί-πρωί μπορεί να με βγάλει τελείως εκτός. Εκεί ίσως θέλει ιδιαίτερη προσοχή να μην κουραστείς.



εγώ πάντως είχα παρατηρήσει διαφορά όταν είχα υποθυρεοειδισμό, είχα για μια χρονική περίοδο περίπου 6 μηνών πολύ καθαρό κάτω ρε (χωρίς να είμαι αγουροξυπνημένος) και περισσότερο από αυτή την υγρότητα που περιγράφεις. Όταν επανήλθαν οι τιμές στα φυσιολογικά ανέβηκε το κάτω όριο πάλι στο μι. Οι ορμόνες του θυρεοειδούς επηρρεάζουν τη λειτουργία των μυών (ειδικά αν έχουν χαμηλές τιμές) οπότε και των χορδών εφόσον κι αυτές έχουν μυικές ίνες.
Μια που το ανέφερες και χωρίς να θέλω να κουράσω, η τιμή του θυροειδούς, από τις τελευταίες εξετάσεις μου, ήταν λίγο πιο πάνω από το φυσιολογικό. Κατά τη γιατρό μου, δεν υπάρχει κάτι ανησυχητικό. Παρόλα αυτά όμως, τον άλλο μήνα θα ξανακάνω πάλι, μια πιο εξειδικευμένη. Μάλλον κάτι ''βλέπει''... Είδωμεν...
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον!
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ἁπὸ αὐτὰ ποὺ γράψατε φαίνεται πὼς εἶναι κάτι ποὺ ὁφείλεται σὲ ὕγρανση ἢ κάποια ἄλλη ἀλλαγὴ στὶς φωνητικὲς χορδὲς κατὰ τὴν διάρκεια τοῦ ψαλσίματος-τραγουδιοῦ καὶ ὅτι δὲν εἶναι πάθηση ἀλλὰ φαινόμενο φυσιολογικό μεν ἀλλὰ ὄχι καθολικό (δηλαδὴ δὲν τὸ παθαίνουν ὅλοι ἀλλὰ εἶναι φυσικὸ νὰ τὸ παθαίνουν μερικοί). Ἁπὸ ὅτι κατάλαβα συμβαίνει 1) κατὰ τὸ μεσημέρι 2) ἐπειδὴ ἢ ὄχι ἐπειδὴ ἔχει προηγηθῇ σωματικὴ προσπάθεια 3) σὲ κάποια σχέση μὲ τὴν θερμοκρασία. Ἁπὸ ἄποψη αἰσθητικῆς θυμίζω ὅτι τὸ "ντιστόρσιον" καὶ τὸ "ὄβερντράιβ" καὶ τὰ συναφῆ "χαλάσματα" στὸν ἦχο τ ῆς ἡλ. κιθάρας κάποτε προκαλοῦνταν ἀπὸ τοὺς κακῆς ποιότητας ἐνισχυτές, ἀλλὰ ὅταν οἱ ἐνισχυτὲς βελτιώθηκαν οἱ νέγροι καὶ πάλι προτιμοῦσαν τὸν "βρώμικο" ἦχο τῶν παλαιῶν, ἴσως ἐπειδὴ τοὺς θύμιζε κάποιο ξεχασμένο ὄργανο ἢ καὶ κάποια φωνητικὴ τεχνική! Μάλιστα, πιθανολογῶ - δὲν εἶμαι σίγουρος - ὅτι οἱ ἀρχαῖοι στὴν τραγῳδία ὄχι μόνο δὲν τὸ ἀπέφευγαν, χόρευαν καὶ ἴδρωναν γιὰ νὰ παρουσιαστῆ. Ὁ παλαίμαχος ἠθοποιὸς Ἄρης Ῥέτσος εἶχε δώσῃ μιὰ παράσταση μὲ διάφορα παράξενα φωνητικὰ μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἕνα γκρουά-γκρουά ποὺ ἀκουγόταν σὰν συνδυασμὸ τοῦ ντιστόρσιον ("βράχνιασμα") τοῦ έκο (ἀντήχηση σπηλαίου) καὶ τοῦ γουά-γουά (ἠχοῦς), δὲν ξέρωἂν τὰ λέω σωστά, κάπως ἔτσι. Ἁλλὰ δὲν σᾶς λέω νὰ πάρετε μαθήματα ἀπὸ τὸν Ῥέ-ε-ε-ετσο!
Να είναι υπερβολική ύγρανση στις φωνητικές χορδές και γενικά στο φάρυγγα;... Μπορεί...
Συμβαίνει πάντα, όπως έχω ήδη αναφέρει από το Δοξαστικό των αίνων, έως και τον απόστολο... Μετά, τέρμα! Λες και πατάς το κουμπάκι και εξαφανίζεται! Με λίγο ψάξιμο ακόμα, ελπίζω να βρω την άκρη!
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας! Πήρα κάποιες πληροφορίες που ελπίζω να με βοηθήσουν.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Κοιτάξτε, το πρωί διαβάζω όλα τα διαβαστά, εξάψαλμος, κλπ.
Ὁ ἀείμνηστος Δημήτριος Μαγούρης ἔλεγε· «il discorso uccide la canzone».
«Ἡ ὀμιλία σκοτώνει τὸ τραγούδι.»
Εἰδικὰ σὲ γλῶσσες ὅπως ἡ δική μας ποὺ στὴν ὁμιλία τοποθετεῖ τὴν φωνὴ ἐντελῶς στὸν λάρυγγα σὲ σχέση μὲ ἄλλες ὅπως ἡ τουρκικὴ π.χ. τὸ πρόβλημα γίνεται πιὸ ἐμφανές.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Ὁ ἀείμνηστος Δημήτριος Μαγούρης ἔλεγε· «il discorso uccide la canzone».
«Ἡ ὀμιλία σκοτώνει τὸ τραγούδι.»
Εἰδικὰ σὲ γλῶσσες ὅπως ἡ δική μας ποὺ στὴν ὁμιλία τοποθετεῖ τὴν φωνὴ ἐντελῶς στὸν λάρυγγα σὲ σχέση μὲ ἄλλες ὅπως ἡ τουρκικὴ π.χ. τὸ πρόβλημα γίνεται πιὸ ἐμφανές.

Ο περίφημος τενόρος Mario del Monaco, μια από τις πιο ηρωικές και δυνατές φωνές της λυρικής σκηνής, στη καθημερινή ζωή μιλούσε με ένα είδος του φαλσέτο (εννοείται όταν ήταν ενεργός τραγουδιστής).

 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Σεβαστοί οι διάφοροι ειδικοί (ιατροί, φωνολόγοι, εκπαιδευμένοι τενόροι κλπ), αλλά οι οδηγίες τους αναφέρονται σε φυσιολογικές συνθήκες ψαλσίματος και δε νομίζω να καλύπτουν ανάγκες να γίνει υπερχρήση της φωνής, τουτέστιν ένας άνθρωπος να παίξει 3-4 ρόλους συνεχόμενα και πολύ συχνά, πχ αρκετές φορές την εβδομάδα, χωρίς άδειες, ούτε καν αναρρωτικές! Δηλαδή οι ειδικοί, όταν μια φωνή τη δουν ζορισμένη, τότε θα την οδηγήσουν υποχρεωτικά σε άδεια, πράγμα που για εμάς είναι αδιανόητο.

Ωστόσο ο φυσιολογικός ψάλτης είναι για να πηγαίνει μόνο κάθε Κυριακή στην εκκλησία και στις πολύ μεγάλες εορτές. Και τότε ούτε κείμενα διαβάζει, ούτε αποστόλους, δε λέει κάν όλα τα του χορού του, δίνει δηλαδή και σε άλλους να πουν, τα μισά σχεδόν. Και τις υπόλοιπες μέρες ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΤΑΙ. Κάνει μια ήσυχη δουλίτσα, κατά προτίμηση μοναχική για να μη μιλάει σε κόσμο, αλλά και για να μη συγχρωτίζεται και κολλάει γρίππες και άλλες ιώσεις. Καλύτερα πχ αγρότης, παρά δάσκαλος (που νομίζω είναι οι περισσότεροι ψάλτες).

Κωσταντή, ο λόγος που αρέσουν οι παραμορφωμένοι ήχοι στις διάφορες μουσικές (ροκ και λαϊκή τουλάχιστον) είναι ότι ο ήχος πολλαπλασιάζεται και μια φωνή ακούγεται σαν περισσότερες.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Να είναι υπερβολική ύγρανση στις φωνητικές χορδές και γενικά στο φάρυγγα;... Μπορεί...
Συμβαίνει πάντα, όπως έχω ήδη αναφέρει από το Δοξαστικό των αίνων, έως και τον απόστολο... Μετά, τέρμα! Λες και πατάς το κουμπάκι και εξαφανίζεται! Με λίγο ψάξιμο ακόμα, ελπίζω να βρω την άκρη!
Μὲ ἁπλὴ λογικὴ εἴτε κάτι ἱδιαίτερο ἔχουν τὰ συγκεκριμένα μέλη ποὐ... ὑγραίνει τὸν λαιμό σας, ἢ εἶναι ἡ ὥρα τῆς ἡμέρας.
 
Status
Not open for further replies.
Top