Η πολιτιστική σύνδεση μας με την Ανατολή

Κ

Κωσταντής1

Guest
Ἀφοῦ ἔβαλες ἀπόψεις κατᾳ τῃν γνώμη μου προσωπικές, θὰ κλείσω καὶ ὲγὼ προσωπικὰ ὅτι ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι ὁ λαός. Λαὸς καὶ Χριστὸς μαζὶ εἶναι ὁ ἔσχατος, ὁ ταπεινώτερος, αὑτὸς ποὺ ὅλοι τὸν φτύνουν. Καὶ αὑτὸ ἔχει μιὰ παράξενα σκληρὴ ἀντιστοιχία μὲ τὰ μουσικὰ φαινόμενα: τὸ τέλειο σύστημα εἶναι ἐκεῖνο ποὺ τὸ φάλτσο εἶναι ὁ τόνος. Καλημέρα.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Μια ακόμα επισήμανση, ο μοναχός που κάνει τον ψάλτη σε ένα μοναστήρι, στο λαό αντιστοιχεί, όχι στον κλήρο.

Επίσης, δε νομίζω ότι η εκκλησία μετά την εικονομαχία λειτούργησε με στόχο να αποδείξει ότι δεν είναι αυτό που την κατηγορούν. Δεν έχει τέτοια ανάγκη.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Μια ακόμα επισήμανση, ο μοναχός που κάνει τον ψάλτη σε ένα μοναστήρι, στο λαό αντιστοιχεί, όχι στον κλήρο.

Επίσης, δε νομίζω ότι η εκκλησία μετά την εικονομαχία λειτούργησε με στόχο να αποδείξει ότι δεν είναι αυτό που την κατηγορούν. Δεν έχει τέτοια ανάγκη.
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pa...width=840.96 pts&height=595.2 pts&maxpage=430
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Ὅλα τὰ περὶ εἰκονομαχίας καὶ εἰ δυνατὸν ὅλοι οἱ τόμοι.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
σελίδα;
Bλ. καὶ αὐτὸ https://ikee.lib.auth.gr/record/269826/files/rizou.pdf φαίνεται ἐνδιαφέρον. Ὅπως φαίνεται στὴν σελ. 32, ἡ ἀφορμὴ δόθηκε ἀπὸ θέματα πρόσβασης. Αὑτὸς ποὺ ἐπέσυρε τὴν προσοχὴ στὶς ἀπαρχὲς τῆς κρίσης ἦταν ὁ διάσημος βυζαντινολόγος Ὀστρογκόρσκυ. Σὲ γενικὲς γραμμὲς τὰ γεγονότα δικαιώνουν τὴν θέση σου, ἀπὸ τὴν δική σου σκοπιά. Ἡ δική μου παρεκκλίνει, βρίσκεται στὴν σελ. 96 (118 τοῦ pdf). Συμπεράσματα ἐπισφαλῆ. Σὲ γενικὲς γραμμὲς συμφωνῶ μαζί σου. Δηλ. τὸ βασικὸ ἐπιχείρημα ἦταν ὅτι: πρέπει νὰ κρατήσουμε τὶς εἰκόνες ἐπειδὴ εἶναιβίβλος τῶν ἀγραμμάτων. Ἀντίστροφα τὰ ὄργανα τὰ μουσικὰ χρειάζονται μιὰ ἰδιαίτερη ἐξάσκησή ποὺ δύναται νὰ προκαλέσῃ ἀπομονώσεις. Ἕτσι συνδεόνται παραδόξως εἰκόνες καὶ ἀποκλειστικὰ φωνητικὴ μουσική, ἐνῷ στὴν Άναγεννησιακὴ (καὶ τὴν ἀριστοτέλεια) σκέψη συνδέονται ζωγράφος καὶ μουσικός.
 
Last edited by a moderator:
Top