Εισόδια της Θεοτόκου σε Κυριακή

Π. Σ.

Σπυρίδων
Αξιοσημείωτο είναι το τυπικό την Κυριακή 21/11. Διαφέρει αρκετά απο άλλες Κυριακές αφού δεν έχει ευλογητάρια, ψαλτό Ν΄ ψαλμό (μόνο διαβαστά), απολυτίκια του Ναού στην Θ.Λ. και διάφορα άλλα. Το ίδιο έγινε και στις 15/8 που ήταν πάλι Κυριακή.
 
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Προσωπικά σκέφτομαι να πω Ευλογητάρια (όπως είχα κάνει και στις 15/8) διότι δεν καταλιμπάνεται η αναστάσιμος ακολουθία και επιπλέον στο μικρό τυπικό που προμηθεύεται για τα αναλόγια ο ναός, τα ευλογητάρια τα αναφέρει αύριο (μέσα σε αγκύλες), άρα θα αναφέρονται σε κάποιο από τα τυπικά (ο ΒΙολάκης βεβαίως δεν αναφέρει ευλογητάρια).

Σίγουρα θα έχει γίνει σχετική συζήτηση στο ψαλτολόγιον αλλά ποιος ψάχνει τώρα και ποιος διαβάζει...
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ἐὰν τύχῃ Θεομητορικῇ Ἑορτῇ ἐν Κυριακῇ [ΤΟΕ, σ. 146-148]:

Ἀναστάσιμα Εὐλογητάρια, κατὰ τὸ ΤΜΕ δὲν λέγονται, σ. 20. Κατὰ δὲ τὸ ΤΓΡ, σ. 218, καὶ τὸ ΣΤ σ. 119, λέγονται.

Τὸ ΤΜΕ δὲν ἔχει τὴν Τιμιωτέραν. Τὰ ΤΓΡ, ΤΑΔ ὁρίζουν νὰ στιχολογεῖται καὶ ἡ Τιμιωτέρα.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Προσκύνηση εὐαγγελίου θά κάνουμε, ψαλλομένου τοῦ Ν΄ ψαλμοῦ. Πρβλ. σχετικόν θέμα: Γιατί ο Ν' ψαλμός ψάλλεται μόνο τις Κυριακές;

Ἐνδιαφέρον θέμα: Ευαγγέλιον Όρθρου της εορτής των Εισοδίων εν Κυριακή.

Ἕτερον σχετικόν: Εις τον Στίχον του Ν' ψαλμού 21/11

[Παλαιά φυλλάδα τοῦ 2010 μέ ὑπομνήσεις: Κυριακὴ 21-11-2010, Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου]
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Προσωπικά σκέφτομαι να πω Ευλογητάρια (όπως είχα κάνει και στις 15/8) διότι δεν καταλιμπάνεται η αναστάσιμος ακολουθία και επιπλέον στο μικρό τυπικό που προμηθεύεται για τα αναλόγια ο ναός, τα ευλογητάρια τα αναφέρει αύριο (μέσα σε αγκύλες), άρα θα αναφέρονται σε κάποιο από τα τυπικά (ο ΒΙολάκης βεβαίως δεν αναφέρει ευλογητάρια).

Σίγουρα θα έχει γίνει σχετική συζήτηση στο ψαλτολόγιον αλλά ποιος ψάχνει τώρα και ποιος διαβάζει...
Ὑποτίθεται ὅτι μετὰ τὴν ὑποτιθέμενη ψαλμώδηση τοῦ Ἀμώμου κατὰ Κυριακὴ συμπληρώνουμε μὲ Εὐλογητάρια.
Ὑποτίθεται ὅτι δὲν λέμε Εὐλογητάρια λόγω ὑποτιθέμενης ψαλμώδησης ἑορτασίμου Πολυελέου καὶ μετὰ τὸ σχετικὸ ἑορτάσιμο Κάθισμα ἀντὶ Εὐλογηταρίων.

Ἡ λύση τῶν Διπτύχων εἶναι ἡ πιὸ βατή. Ὄχι Ἄμωμος ὄχι εὐλογητάρια, πολυέλεο δὲν ψάλλουμε, προσθέτουμε τὸ κάθισμα στὰ ὑπόλοιπα κι ὅλα καλά. Ἄλλωστε καὶ ἡ ψαλμώδηση τῶν εὐλογηταρίων ... κολοβὴ τάξη εἶναι, ἁπλὰ τὴν ἔχουμε γαργαρίσει λόγω συντομίας.

Διαφορετικά ἡ σωστότερη λύση γιὰ τοὺς ἔχοντες προσωπικὴ ἄποψη καὶ ... ἀντοχή ... εἶναι ὁ συλλογισμὸς τοῦ Ἐμμ. Ἀβραμίδη:

Αν τηρηθεί η ακρίβεια, η στιχολογία διαμορφώνεται ως εξής:
Άμωμος - ευλογητάρια, συναπτή - Ότι ηυλόγηταί σου, υπακοή
Πολυέλεος - δόξα, συναπτή (;), κάθισμα

Ὅποιος μπορεῖ καὶ τοῦ τὸ ... ἐπιτρέπουν ἄς τηρήσει τὴν ... ἀκρίβεια, ἐγὼ προσωπικὰ τὴν ... φτήνεια καὶ τὸν παρᾶ φαγωμένο.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ἔχει ἐπικρατήσει πρὸ πολλοῦ νὰ ψάλλεται ὁ Πολυέλεος ἀντὶ τοῦ Ἀμώμου (ἐν Κυριακῇ), ὅταν προβλέπεται Πολυέλεος.

«Ἄμωμος ἐν Κυριακή», ΤΟΕ, σ. 54.
 
Top