Χορός Χριστιανικής Ελπίδας

Status
Not open for further replies.
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε από άλλο θέμα

Καλησπέρα και καλή χρονια,είμαι νέος εδω,1η φορά μιλάω μαζί σας.
Γενικά στην Ελλάδα ο καλύτερος χορός αυτή τη στιγμη είναι η Ορμύλια,υπάρχει πάντως μια τάση "επίδειξης"...
Σας παραθέτω 2 μουσικά αποσπασμάσματα απο έναν άλλο χορό και περιμένω σχόλια...
 

Attachments

  • 01 Κομμάτι 1.mp3
    3.9 MB · Views: 200
  • 19 Κομμάτι 19.mp3
    3.1 MB · Views: 114
Last edited by a moderator:
Τα συγκεκριμένα ψαλτά είναι από τον χορό της Χριστιανικής Ελπίδας(γυναικεία αδελφότητα με 100 γυναίκες που μένουν μαζί) στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης...
Αυτά τα κομμάτια τις αδικούν γιατί ο χορός αποτελείται απο περισσότερες απο όσες ακούτε και το σι ντι ειναι παλιό,αλλα αν θέλετε έχω και άλλα
.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Μένουν μαζί?
Μοναστήρι είναι ή κάτι άλλο? δεν κατάλαβα...
Ωραίο άκουσμα αν και όχι πολύ βυζαντινό, ειδικά το δεύτερο.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μένουν μαζί?
Μοναστήρι είναι ή κάτι άλλο? δεν κατάλαβα...
Ωραίο άκουσμα αν και όχι πολύ βυζαντινό, ειδικά το δεύτερο.
Ἡ ἀπορία τοῦ Κώστα ἔχει «ἰδεολογικό» προσανατολισμό, τήν κατάλαβα καί ἐνδεχομένως δικαίως ἀπορεῖ.

Ἀναφορικά μέ τό β΄ ἄκουσμα, αὐτό εἶναι τῆς Λειτουργίας τοῦ Ἰακώβου. Τά μέλη αὐτά τά συνέθεσαν οἱ μακαριστοί Κων. Παπαδημητρίου καί Ἐμμ. Φαρλέκας, ὅπως ἔχω γράψει ἐδῶ, καί μέ τήν εὐκαιρία ἐπαναλαμβάνω τήν παράκληση γιά ἀνέβασμα μουσικοῦ κειμένου ἄλλων λειτουργικῶν τῆς Λειτουργίας Ἰακώβου τοῦ Ἀφελφοθέου.


 
Για να λύσω την απορία σας,η Χριστιανικη Ελπίδα είναι γυναικεία αδελφότητα,όχι ακριβώς μοναστήρι γιατί οι γυναίκες εκέι δεν φοράνε ράσα και είναι μέσα στον κόσμο,περισσότερο θα το έλεγα κοινόβιο(με κοινό πρόγραμμα και όλα τα γνωστά...) αλλά δεν ξέρω αν εκφράζομαι σωστά..
Έχουν μια παρα πολύ ωραία εκκλησία στην οποία κάθε Κυριακή εκκλησιάζονται περι τα 800 άτομα,είναι αρκετά μεγάλη και έχει κυριολεκτικά τέλεια ακουστική!!!
Όντως το άκουσμα δεν είναι πολύ βυζαντινό αλλά σι ντι είναι, ο καθένας βάζει ότι θέλει μέσα...
Παραθέτω άλλα δυο,ελπίζω να σας αρέσουν...
Πάντως είστε φοβεροί,μεχρι και εικόνα βρήκατε!!!
 

Attachments

  • 20 Κομμάτι 20.mp3
    3.2 MB · Views: 84
  • 17 Κομμάτι 17.mp3
    982.4 KB · Views: 65
  • 06 Κομμάτι 6.mp3
    3.8 MB · Views: 62

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Έχω να κάνω δύο παρατηρήσεις αγαπητέ Στέλιο: Πρώτον, τί ακριβώς εννοείς "υπάρχει τάση επίδειξης"; Το ότι ψάλλουν έντεχνα με χαρακτήρες ποιότητος οι ψάλτες; Δηλαδή αυτό το πρωτόλειο άκουσμα που μας έβαλες να ακούσουμε είναι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε "ταπεινό"; Δεύτερον, από πότε στην Εκκλησία μας από τη στιγμή που δημιουργήθηκε ο μοναχισμός είχαμε κοινόβια αφιερωμένων οι οποίοι όμως δε μονάζουν; Και ποιός ο λόγος της ύπαρξης αυτών των "κοινοβίων" ενώ υπάρχουν τόσα πολλά μοναστήρια τα οποία αν στελέχωναν αυτές οι γυναίκες (όχι μόνο από αυτήν την "αδελφότητα") θα γνώριζαν άνθηση και δε θα ήταν στην κατάσταση που είναι σήμερα.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Δεύτερον, από πότε στην Εκκλησία μας από τη στιγμή που δημιουργήθηκε ο μοναχισμός είχαμε κοινόβια αφιερωμένων οι οποίοι όμως δε μονάζουν; Και ποιός ο λόγος της ύπαρξης αυτών των "κοινοβίων" ενώ υπάρχουν τόσα πολλά μοναστήρια τα οποία αν στελέχωναν αυτές οι γυναίκες (όχι μόνο από αυτήν την "αδελφότητα") θα γνώριζαν άνθηση και δε θα ήταν στην κατάσταση που είναι σήμερα.

[Σημείωμα συντονιστή] Η ερώτηση αυτή είναι εκτός θέματος και παρακαλώ να μην ξεφύγει η συζήτηση.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
[Σημείωμα συντονιστή] Η ερώτηση αυτή είναι εκτός θέματος και παρακαλώ να μην ξεφύγει η συζήτηση.

Ελπίζω ότι δεν ξεφεύγω... '' Καταφύγιον Μετροφωνίας''....
 
1)Το φόρουμ έχει ως θέμα την βυζαντινή μουσική,όχι το ρόλο των αδελφοτήτων,συνεπώς αποφεύγω να απαντήσω στην ερώτηση-τοποθέτηση σας(εξάλλου η ίδια η Εκκλησία δεν έχει πάρει θέση,πόσο μάλλον εγώ...)
2)Όντως το 2ο απόσπασμα δεν είναι βυζαντινό αλλά δεν το ψάλλω εγώ,οπότε μην επιτίθεστε σε μένα. Το ότι υπάρχει τάση επίδειξης φαίνεται απο το πας στην Εκκλησία και ακούς 5 λεπτά Άγιος ο Θεός ενώ η μάνα είναι με το μωρο στην αγκαλια και περιμένει να κοινωνήσει..
Η κοινωνία μας έχει πολλούς τραγουδιστές και ελάχιστους ψάλτες,γιατί άραγε οι περισσότεροι ψάλτες δεν κοινωνάνε,ή χρησιμοποιούν μηχανμήματα για ισοκράτημα??
Αν αυτά δεν δείχνουν μια τάση επίδειξης τότε πάω πασο.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Παρακαλώ πολύ η συζήτηση να μην βγει πάλι εκτός θέματος.

Ευχαριστώ.
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Δε θα μπω στον πειρασμό να βγω πάλι εκτός θέματος και θα απαντήσω κατ' εξοχήν στα μουσικά. Δε διαφωνώ ότι από πολλούς ψάλτες υπάρχει τάση επίδειξης, αλλά η λειτουργία έχει μια διάρκεια. Και σε αυτή τη διάρκεια υπάρχουν κάποια αργά κομμάτια (το κατά πόσον η χρήση τους βέβαια δεν είναι η δέουσα είναι συζητήσιμο). Αν το πάμε με τη λογική αυτή που έθεσες Στέλιο (η οποία όλως παραδόξως είναι η λογική την οποία ακολουθεί η ζωή στον πρόλογο του 1ου τόμου του "Μουσικού Πανδέκτη") η λειτουργία θα έπρεπε να κρατάει γύρω στο 20λεπτο. Η διαφορά του να πεις ένα "Δύναμις" ή όχι χρονικά δεν είναι τόσο σημαντική (εκτός αν πεις του Κορώνη...) όσο τα λειτουργικά ιδιαίτερα όταν ο ιερέας κάνει περίτεχνες εκφωνήσεις. Άλλωστε κι αν καταργούσαμε αυτά τα κομμάτι πάλι η διάρκεια της Κυριακάτικης ακολουθίας θα ήταν γύρω στις 2,5-3 ώρες αφού θα τα λέγαμε αργά κομμάτια στον όρθρο τον οποίο σήμερα λέμε αρκετά σύντομα. Προφανώς η κάθε μητέρα γνωρίζει πότε τελειώνει η κάθε εκκλησία και μπορεί να προσέλθει την κατάλληλη ώρα ώστε ούτε η ίδια να κουρασθεί ούτε το παιδί της. Εκτός αν προτείνεις να συντομεύσουμε σε μεγάλο βαθμό την όλη ακολουθία; Ίσως θα ήταν χρήσιμο να το διευκρινίσεις...
 
Το θέμα είναι απλά να κοινωνήσει η μητέρα με το παιδί ή να παρακολουθήσει και την Λειτουργία??Ξέρουμε οτι μετά το "Ευλογημένη"κλείνουν οι πύλες του Παραδείσου,άρα δεν είναι και τόσο εύστοχο να πούμε ότι η μητέρα θα έρθει στο τέλος.
Η διάρκεια της Θ.Λειτουργίας είναι περι την 1 ώρα,δεν λέω να ΄"κόψουμε τίποτα" απλά να ψάλλουμε με διάκριση.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το θέμα είναι απλά να κοινωνήσει η μητέρα με το παιδί ή να παρακολουθήσει και την Λειτουργία??Ξέρουμε οτι μετά το "Ευλογημένη"κλείνουν οι πύλες του Παραδείσου,άρα δεν είναι και τόσο εύστοχο να πούμε ότι η μητέρα θα έρθει στο τέλος.
Η διάρκεια της Θ.Λειτουργίας είναι περι την 1 ώρα,δεν λέω να ΄"κόψουμε τίποτα" απλά να ψάλλουμε με διάκριση.


Περί τραγουδιών και τραγουδιστών : υπάρχουν καλά και άσχημα τραγούδια, όπως καλοί και κακοί τραγουδιστές. Οι έννοιες σε ανθρώπους που ενασχολούνται σοβαρώς με την αποκαλούμενη ως θεία τέχνη του Δαμασκηνού δεν είναι πάντα σχετικές. Όλοι χονδρικώς συμφωνούμε σε γενικές γραμμές.

Με τα σημερινά δεδομένα η περί την 1 ώρα που επικαλείσθε δε γίνεται να προβλέπει και κήρυγμα, γιατί αν συνυπολογισθεί και ένα 20λεπτο κήρυγμα διδασκάλων και μη, ο χρόνος που απομένει είναι ανύπαρκτος. Φαντασθείτε κι ένα εκκλησίασμα που θέλει να κοινωνήσει και χρειάζεται ακόμη ένα 10λεπτο το λιγότερο ( σε μεγάλες γιορτές) πού θα οδηγηθούμε! Ένας τέτοιος τρόπος σκέψης φοβάμαι ότι προδίδει συλλήβδην αντιλειτουργικό πνεύμα, και κραυγαλέα έλλειψη στοιχειώδους φιλακόλουθης διάθεσης, απαραίτητα στοιχεία για τη βίωση του λειτουργικού τρόπου από τον καθένα, κατά το μέτρον της δωρεάς του Χριστού. Προσωπικώς έχω αλλεργία σε κάθε ex cathedra λόγο που καταστρατηγεί τον ιεραποστολικό χαρακτήρα της εντολής του Κυρίου μας, όπου καταδικαζόμαστε να γίνουμε θεατές και ακροατές μιας ευτελούς κωμικοτραγικής παράστασης του τύπου: ‘’ Ιδού έστηκα επί την θύραν και κρούω ’’ να επισημαίνει ο κήρυκας και να χτυπά το μικρόφωνο. Με ενοχλεί σχεδόν όσο και ένα σόλο κακόφωνου ψάλτη/τραγουδιστή...

Και κάτι πρακτικότερο: γνωρίζετε τί σημαίνει ο όρος μετροφωνία; Προσωπικώς αδυνατώ να φανταστώ δάσκαλο στη Θεσσαλονίκη που να διδάσκει μετροφωνικά. Ποιός είναι ο δάσκαλος των κυριών και δεσποινίδων;

ευχαριστώ

Δ.
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Ξέρουμε οτι μετά το "Ευλογημένη"κλείνουν οι πύλες του Παραδείσου...
Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Αν μπορεί ας μου εξηγήσει κάποιος, γιατί κάπου χάθηκα...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πάντως είστε φοβεροί !!!
Αὐτό εἶναι τό πρῶτο σου συμπέρασμα, ἀπό τήν πρώτη σου εἴσοδο καί τό πρῶτο σου θέμα.
Εὔχομαι νά ἐνθαρρύνθηκες γιά τήν συνέχεια...
Καλή συνέχεια... καί σέ ἄλλα θέματα !
Ἐκτός καί ἄν αὐτό ἦταν ὁ μόνος σου σκοπός καί τό μόνο σου θέμα...


 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Θα παρακαλούσα όλους τους αξιότιμους συνομιλητές στο παρόν θέμα να αποφεύγουν τα αιχμηρά και τα αυχμηρά λόγια, καθώς και τις λεπτές ειρωνείες κατά αυτού ή του άλλου μέλους, νεοφανούς, νέου, παλαιού ή παλαιότατου.
Οικοδομή χρειαζόμαστε, όχι αυστηρό έλεγχο.
Προσωπικά έχω τις απόψεις μου, όπως όλοι, ωστόσο, όσο περνούν τα χρόνια διαπιστώνω ότι δεν είναι λίγες οι φορές που ασυναίσθητα κρίνω τα συμβαίνοντα γύρω μου έχοντας την πίστη γενικότερα ότι εγώ κάνω το σωστό και, άρα, ασυναίσθητα το κριτήριο είναι η "σωστή" μου σκέψη και η "σωστή μου πράξη και η "σωστή" μου γνώση. Έτσι κι εδώ: φυσικά και γνωρίζουμε τα της ψαλτικής, φυσικά και εργαζόμαστε ενσυνείδητα σ᾿ αυτόν τον αμπελώνα, φυσικά και προτιμούμε αυτούς ή τους άλλους μεγάλους ψάλτες, φυσικά και για κάποιους συμφωνούμε όλοι, φυσικά και προσπαθούμε προς αυτήν ή την άλλη κατεύθυνση. Τα όμοια και για την λατρεία και για το Τυπικό, κ.λπ. Όπως όμως διαβάζουμε στα βιβλία και ενίοτε βλέπουμε δια των οφθαλμών μας, αγίασαν πολλοί που δεν τα ήξεραν αυτά και ήξεραν άλλα. Άρα, καλά μεν κάνουμε, ας αφήσουμε δε χώρο και για άλλα που ενδεχομένως δεν μας "κάθονται" καλά στον λογισμό μας, και ας κρίνει ο καλός Θεός ο οποίος γνωρίζει καλύτερα. "Κατά μέρος γινώσκομεν...". Κι ας ξαναδιαβάσουμε λίγο την Α' Κορινθίους, α'18-β'-2 για να μην είμαστε πολύ απόλυτοι στην σοφία και την γνώση μας και την πατήσουμε από κανέναν που θεωρούμε περίπου μωρό.
Τώρα: δεν ανήκω στην συγκεκριμένη αδελφότητα, όπως δεν ανήκω και δεν θα ανήκω σε καμιά άλλη. Ωστόσο, γνωρίζω κάποια πρόσωπα, μιας και κατοικώ στην περιοχή.
"Συμφωνώ", "διαφωνώ", "εγκρίνω", "απορρίπτω", "κριτικάρω", "αποδέχομαι", αλλά (σύμφωνα με τα παραπάνω που έγραψα) αποφεύγω να βγάλω "ετυμηγορία" και προσπαθώ να μην είμαι πολύ κατηγορηματικός. Όπως θα ήθελα να κάνουν το ίδιο όσοι βλέπουν και τη δική μου ζωή! καθώς και την ζωή των μοναχών! κ.λπ. Ας αφήσουμε να κάνει και το "Αφεντικό" τίποτα!

Τελευταίο: Αγαπημένε αδελφέ, μεταμεσονύκτιε και όχι μόνο, συνοδοιπόρε εν εσπερία Δημήτριε Σ. Βεβαίως "αν δεν ταιριάζαμε, δεν θα συμπεθεριάζαμε". Από την άλλη, δεν κατέβασα, δεν άκουσα και δεν θα ακούσω την ηχογράφηση την οποία ανέβασε ο Στέλιος (ο οποίος τους τελευταίους 2-3 μήνες μαθαίνει, πέραν των νομικών του σπουδών και της πολυποίκιλης εργασίας του, ψαλτική κοντά μου και είναι μελετηρός και φέρελπις, και έχει ο Θεός-σάμπως εμείς γεννηθήκαμε πολύξεροι και έμπειροι; ή μήπως είμαστε τώρα;). Δεν είμαι ο διδάσκαλος των μελών της αδελφότητος, και δεν γνωρίζω ποιος είναι και αν υπάρχει. Στο παρελθόν όμως δίδαξα δύο άτομα που σήμερα γνωρίζω ότι ψάλλουν εκεί, και δεν τις δίδαξα μετροφωνία, παρά μόνο τα κλασικά ψαλτικά μαθήματα μετά πολλών μάλιστα λεπτομερειών και θεμάτων Τυπικού και Υμνολογίας, καθώς ήταν πολύ επιμελείς και ταλαντούχες. Φυσικά, μετά την απομάκρυνση εκ του διδασκάλου, ο καθείς ακολουθεί όποιον δρόμο, δεν έχει ευθύνη ο διδάσκαλος γι᾿ αυτό. Σ᾿ αυτόν τον τελευταίο αρκεί ότι, όση αυτώ δύναμις, έκανε το καθήκον του. Εάν είσουν εσύ, αδελφέ, στη θέση μου, θα αρνιόσουν την διδασκαλία;
Έρρωσθε
Ε.Γ.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top