Λόγοι ή διαστήματα Χρυσάνθου;

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Τα έχει όλα εκτός από τα μόρια. Θα πρέπει να βρούμε από αλλού πόσα Hz είναι κάθε μόριο και αν η σχέση αυτή είναι γραμμική. Αλλιώς σε κάθε διάστημα θα ισχύει διαφορετική σχέση, αφού θα αλλάζει η αρχική τιμή υπολογισμού.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Ἔχει τὰ εὑρωπαϊκὰ cents. Mἐ βάση δἐ τὀν δικό σου ὁρισμὀ καὶ ἄν δἐν ἀπατῶμαι ὁ κάθε τόνος ἔχει "βυζ." μόρια 6, ὑποθέτω εἶναι αὑτὸ ποὺ ὁ Κοϊντιλιανὀς λέει διέσεις, τἠν μικρότερη τονικὴ διαφορά. Ἅν εἶναι ἁπλὴ διαίρεση τότε ἡ δίεσή σου εἶναι τὸ 1/6 τοῦ τόνου καὶ 200 cents/6= 33,3333... cents. Ἅν εἶναι ἑκθετικὸ δἐν ξέρω τρέχα γύρευε θὰ εἶναι ἕκτη ῥίζα τοῦ 1200. Μήπως νἀ κάνεις ντοκτορὰ στὰ μαθηματικά; Γιατὶ ἐνδέχεται πίσω ἀπὸ τὸν Χρύσανθο νἀ ὑπάρχει ἡ ἑξῆς λογική. Τἰς διέσεις καὶ τὶς ὐφέσεις (αὐτὸ ποὺ λένε οἱ δυτικοὶ χρωματικὰ ἡμιτόνια) νἀ τἰς βάζουν προσθετικά, ἐνῷ τοὐς τὀνους καὶ τὰ ἡμιτόνια (τἀ διατονικὰ ἡμιτόνια ποὺ λέν οἱ δυτικοί) σἀν ἁπλοὺς λόγους τῆς τονικῆς. ¨Ετσι αν ποῦμε γιὰ παράδειγμα ὅτι τὸ πΑ εἶναι ἡ πρώτη χορδὴ τοῦ τετραχόρδου ΑΒΓΔ, τὀ Α# καὶ το Αὔφεση δὲν εἶναι λόγοι μὲ ἀρισθμητὴ τὸ Α. Ἅς ποῦμε δηλαδὴ ὅτι τὸ πΑΒου τοῦ Χρύσανθου εἷναι πΑ1 Βου 9/8 τοῦ Πα. Tὀ πΑ# καὶ τὸ πΑὕφεση ὅμως δὲν εἶναι σἐ σχέση μἐ τὀ Βου, εἶναι ἄσχετα (σὰν καὶ μένα). Δηλαδἠ: τόνοι καὶ ἡμιτόνια, εἶναι τονικἠ */. Ὅμως διέσεις καὶ ὑφέσεις εἶναι πάντα τόνος ῆ ἡμιτόνιο +- τονος ἢ ἡμιτόνιο διὰ κάτι. Ἅν ἱσχύει αὑτὸ τότε ἔχουμε ἤδη μετάθεση ἁπὸ τὴν τονική!!!!! Πςςςς!
Γιὰ αὐτὸ τὸ ψηλώνει στἀ 12/11. Ῥίχνει τὸ διατονικὸ ἡμιτόνιο μὲς στὸ χρωματικό!!!!! Ἀκριβῶς τὸ ἀνάποδο ἁπὸ ὅ,τι κάνει ἡ Δύση, καὶ φυσικὰ τοῦ βγαίνουν ὅλα ῥόλόι!!!!!!!!! Συμπέρασμα. Τὀ ἡμιτόνιο τοῦ Χρύσανθου εἶναι τὰ 6 ἤ 5 /11 τοῦ τόνου. Καὶ ἂν τὰ ἔβγαλα σωστὰ τὸ βυζαντινὸ μόριο ποὺ ψάχνεις δἐν εἶναι 1/6 ποὺ λές, κατἀ Χρύσανθον, στἠν περίπτωσή του καἰ ὁμοίως μὲ τὸ δικό σου εἶναι 1/11.
 
Last edited by a moderator:
Κ

Κωσταντής1

Guest
Καλημέρα Κωνσταντή και Χριστός Ανέστη!
Δεν κάνω άλμα πίσω στην αρχαιότητα αλλά ακολουθώ το μονοπάτι μέχρι εκεί ξεκινώντας από το παρών και έχοντας αφετηρία την διασωθείσα πράξη, την ζωντανή προφορική μας παράδοση. Μελετώντας την παράδοση διεπίστωσα -όχι μόνος μου αλλά και με τις καθοριστικές παρατηρήσεις του Γεωργίου Μιχαλάκη πάνω στην πράξη της μουσικής, ο οποίος έθιξε το πλέον σημαντικό θέμα για μένα που είναι το "Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ" - ότι εκεί είναι το κλειδί= ο τόνος της κορυφής του τετραχόρδου (του αρχικού δωρίου τετραχόρδου =του πρώτου ήχου), ο οποίος δεν είναι μείζων αλλά υπερμείζων (14 με 15 μόρια = 8/7) διότι γίνεται το χαμήλωμα-μαλάκωμα της λειχανού ή παρανήτης χορδής (νη, γα, δι στο πεντάχορδο)
Έτσι το διατρονικό μας δεν ομοιάζει απλά με το της αρχαιότητας όπως νομίζει ο Χρύσανθος αλλά είναι το αυτό!
υγ. Ἀληθῶς ὁ Κύριος!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το Scala επίσης είναι ένα πρόγραμμα που μπορείς και παίζεις ό, τι διαστήματα θες με παραμετρικά πλήκτρα-επιπλέον ή λιγότερα.
Το κατεβάζετε απ' εδώ http://www.huygens-fokker.org/scala/
Στην οθόνη του προγράμματος κάτω δείχνω με μπλε τις αρχικές θέσεις των ήχων -κατά το σύντονο διάτονο δηλαδή- και με κόκκινο τις θέσεις όπως μετατοπίζονται όταν ψάλλουμε -δηλαδή κατά το μαλακό διάτονο(μεταβολή κατά γένος[διευκρίνιση: όταν ψάλλουμε γίνονται και μετακινήσεις κατά σύστημα που δεν περιγράφονται εδώ με τα κόκκινα και μπλε]).

Είναι κατά το σύστημα του Αριστόξενου που θέλει το διαπασών να αποτελείται από 24 ίσες εναρμόνιες διέσεις.

Ένα τέτοιο κλειδοκύμβαλο κατά τις 24 διέσεις του Αριστόξενου μπορεί και παίζει τα πάντα από την παλαιά μουσική. Το γνωστό μας πιάνο της δυτικής μουσικής έχει κρατήσει μόνο τα 12 ημιτόνια για λόγους πρακτικούς που βολεύουν τις συμφωνίες-συγχορδίες. Αυτή είναι η παλαιά μουσική και οι θέσεις των ήχων της ψαλτικής σωστά αντιστοιχισμένες με τις δυτικές νότες (E=mi=ΠΑ), κατά τα δικά μου πορίσματα.

scala.jpg
 
Last edited:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Κατ' αρχάς χρόνια πολλά Κωσταντή και υπόλοιποι εορτάζοντες!

Στο πιανάκι αυτό της εικόνας μπορούμε να βρίσκουμε με κάποιο τρόπο τα μόρια που απέχει κάθε πλήκτρο από ένα συγκεκριμένο πλήκτρο αναφοράς;

Δηλαδή ξεκινώντας από μια οποιαδήποτε συχνότητα πχ 440 Hz, την οποία αυθαίρετα θα ονομάζαμε Κε του α' ήχου να ξεκινάμε να προσθέτουμε μόρια: 440Hz + 10μόρια για να βρούμε τον Ζω', 440 + 18 για τον Νη', 440 +30 για τον Πα'. Και από την άλλη πλευρά να αφαιρούμε 440 - 12 για τον Δι, 440 - 24 για τον Γα κλπ.

Άρα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ταιριάξουμε Hz με μόρια για να μπορούμε να τα προσθέτουμε..
Κι αυτό για να μπορέσουμε να φτιάξουμε ακριβώς την κλίμακα που θέλουμε, από τη συχνότητα που τη θέλουμε.
Οι συμβατικοί ισοκράτες έχουν το πρόβλημα ότι δεν μπορούν να συνδυάσουν διατονικό και χρωματικό γένος σε οποιοδήποτε φθόγγο, ούτε να αποδώσουν τον αλληλοδανεισμό ανάμεσα στα δύο χρωματικά γένη, δηλαδή τις κατά τόνο μεταβολές.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Κατ' αρχάς χρόνια πολλά Κωσταντή και υπόλοιποι εορτάζοντες!

Στο πιανάκι αυτό της εικόνας μπορούμε να βρίσκουμε με κάποιο τρόπο τα μόρια που απέχει κάθε πλήκτρο από ένα συγκεκριμένο πλήκτρο αναφοράς;

Δηλαδή ξεκινώντας από μια οποιαδήποτε συχνότητα πχ 440 Hz, την οποία αυθαίρετα θα ονομάζαμε Κε του α' ήχου να ξεκινάμε να προσθέτουμε μόρια: 440Hz + 10μόρια για να βρούμε τον Ζω', 440 + 18 για τον Νη', 440 +30 για τον Πα'. Και από την άλλη πλευρά να αφαιρούμε 440 - 12 για τον Δι, 440 - 24 για τον Γα κλπ.

Άρα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ταιριάξουμε Hz με μόρια για να μπορούμε να τα προσθέτουμε..
Κι αυτό για να μπορέσουμε να φτιάξουμε ακριβώς την κλίμακα που θέλουμε, από τη συχνότητα που τη θέλουμε.
Οι συμβατικοί ισοκράτες έχουν το πρόβλημα ότι δεν μπορούν να συνδυάσουν διατονικό και χρωματικό γένος σε οποιοδήποτε φθόγγο, ούτε να αποδώσουν τον αλληλοδανεισμό ανάμεσα στα δύο χρωματικά γένη, δηλαδή τις κατά τόνο μεταβολές.

Το είπα, 24 εναρμόνιες διέσεις αποτελείται το διαπασών. Αν το διαπασών το θες σε 72 μόρια τότε κάθε δίεση είναι 72/24=3 μόρια.
Δες και στην εργασία μου σελίδα 4

Τα μόρια είναι αριθμητικό μέγεθος, είναι άρρητοι αριθμοί- ρίζες που δείχνουν την τονική απόσταση μεταξύ δύο ήχων(συχνοτήτων) , οι συχνότητες είναι ρητοί αριθμοί που μετρούν τον ήχο, ποσά αντιστρόφως ανάλογα των κλασμάτων της χορδής που ηχούν.
Για να βρείς την αριθμητική διαφορά (μόρια) μεταξύ δύο συχνοτήτων-ήχων δες εδώ

Υπάρχει επίσης θέμα "Πως προκύπτουν τα κλάσματα της κάθε κλίμακας" που αναλύει το ίδιο.

Υπενθυμίζω πάλι την χρήση του Google, κάνεις λχ αναζήτηση "μουσική μόρια σε συχνότητες" και σου βρίσκει την απάντηση που ψάχνεις.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Τα 3 μόρια δεν με εξυπηρετούν διότι θέλω να δουλέψω με πολλαπλάσια του 2 και γενικά με το ισχύον σύστημα.

Επίσης δεν ψάχνω πόσα μόρια απέχουν δύο συχνότητες αλλά ποια συχνότητα απέχει από μια άλλη τα δοθέντα μόρια. Δηλαδή το ανάποδο που προς το παρόν δεν το έχω βρει κάπου λυμένο, αν και δε διάβασα ακόμα όλα όσα έστειλες. Απλά στο λέω εκ των προτέρων για να ξέρεις ακριβώς τι ψάχνω. Ευχαριστώ και πάλι για όλα.
 
Last edited:
Και αυτό το πρόγραμμα δυστυχώς ο υπολογιστής μου το απορρίπτει κατευθείαν.
Μάλιστα όπως και στου Βαγγέλη εμφανίζονται κάποιοι χαρακτήρες (λογικά οι ελληνικοί) στα "αλαμπουρνέζικα".
Τί λειτουργικό τρέχει ο υπολογιστής σας;
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Κατ' αρχάς χρόνια πολλά Κωσταντή και υπόλοιποι εορτάζοντες!

Στο πιανάκι αυτό της εικόνας μπορούμε να βρίσκουμε με κάποιο τρόπο τα μόρια που απέχει κάθε πλήκτρο από ένα συγκεκριμένο πλήκτρο αναφοράς;

Δηλαδή ξεκινώντας από μια οποιαδήποτε συχνότητα πχ 440 Hz, την οποία αυθαίρετα θα ονομάζαμε Κε του α' ήχου να ξεκινάμε να προσθέτουμε μόρια: 440Hz + 10μόρια για να βρούμε τον Ζω', 440 + 18 για τον Νη', 440 +30 για τον Πα'. Και από την άλλη πλευρά να αφαιρούμε 440 - 12 για τον Δι, 440 - 24 για τον Γα κλπ.

Άρα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ταιριάξουμε Hz με μόρια για να μπορούμε να τα προσθέτουμε..
Κι αυτό για να μπορέσουμε να φτιάξουμε ακριβώς την κλίμακα που θέλουμε, από τη συχνότητα που τη θέλουμε.
Οι συμβατικοί ισοκράτες έχουν το πρόβλημα ότι δεν μπορούν να συνδυάσουν διατονικό και χρωματικό γένος σε οποιοδήποτε φθόγγο, ούτε να αποδώσουν τον αλληλοδανεισμό ανάμεσα στα δύο χρωματικά γένη, δηλαδή τις κατά τόνο μεταβολές.
Εὐχαριστοῦμε καὶ γιὰ τοὐς δικούς σας φιλους καὶ συγγενεὶς ἐορτάζοντες.
 
Last edited by a moderator:
Κ

Κωσταντής1

Guest
Κατ' αρχάς χρόνια πολλά Κωσταντή και υπόλοιποι εορτάζοντες!

Στο πιανάκι αυτό της εικόνας μπορούμε να βρίσκουμε με κάποιο τρόπο τα μόρια που απέχει κάθε πλήκτρο από ένα συγκεκριμένο πλήκτρο αναφοράς;

Δηλαδή ξεκινώντας από μια οποιαδήποτε συχνότητα πχ 440 Hz, την οποία αυθαίρετα θα ονομάζαμε Κε του α' ήχου να ξεκινάμε να προσθέτουμε μόρια: 440Hz + 10μόρια για να βρούμε τον Ζω', 440 + 18 για τον Νη', 440 +30 για τον Πα'. Και από την άλλη πλευρά να αφαιρούμε 440 - 12 για τον Δι, 440 - 24 για τον Γα κλπ.

Άρα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ταιριάξουμε Hz με μόρια για να μπορούμε να τα προσθέτουμε..
Κι αυτό για να μπορέσουμε να φτιάξουμε ακριβώς την κλίμακα που θέλουμε, από τη συχνότητα που τη θέλουμε.
Οι συμβατικοί ισοκράτες έχουν το πρόβλημα ότι δεν μπορούν να συνδυάσουν διατονικό και χρωματικό γένος σε οποιοδήποτε φθόγγο, ούτε να αποδώσουν τον αλληλοδανεισμό ανάμεσα στα δύο χρωματικά γένη, δηλαδή τις κατά τόνο μεταβολές.
υγ. Μήπως δὲν μποροῦν γιὰ τὸν λόγο ποὺ ἐξήγησα παραπάνω; Δὲν ξέρω, ἂν δὲν εἶναι αὐτὸ προσπεράστε το. Δηλ.ὅτι τὸ μόριο ποὺ ψάχνετε εἶναι αὐτὸ ποὺ κάνει αὐτομάτως μετατροπία.
 
Last edited by a moderator:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Κλικάροντας το αρχείο INTUN.EXE μου ανοίγει ένα παράθυρο ERROR που λέει: Could not open the specified MIDI device. Μόλις το κλείσω ανοίγει και το πρόγραμμα αλλά όταν πάω να φορτώσω μια κλίμακα μου λέει file not found.

Οι λάθος χαρακτήρες εμφανίζονται στο αρχείο INTUN.TXT που τυγχάνει να είναι οι οδηγίες χρήσης!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
...
Επίσης δεν ψάχνω πόσα μόρια απέχουν δύο συχνότητες αλλά ποια συχνότητα απέχει από μια άλλη τα δοθέντα μόρια. Δηλαδή το ανάποδο που προς το παρόν δεν το έχω βρει κάπου λυμένο, αν και δε διάβασα ακόμα όλα όσα έστειλες. Απλά στο λέω εκ των προτέρων για να ξέρεις ακριβώς τι ψάχνω. Ευχαριστώ και πάλι για όλα.


Τετάρτη δημοτικού διαίρεση κλασμάτων
Παράδειγμα: Η διαφορά τετραχόρδου(4/3)- πενταχόρδου(3/2) είναι ο τόνος (3/2) / (4/3)= 9/8

ΥΓ ή με συχνότητες θα δουλεύεις ή με μόρια, δεν μπερδεύονται αυτά τα δύο. Πως μετατρέπεις από το ένα στο άλλο το είπαμε.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Δεν γίνεται να υπάρχει τρόπος μετατροπής (αυτός που υποτίθεται πως είπαμε) αλλά να μην μπορούμε να τα δουλέψουμε μαζί...
 
Κλικάροντας το αρχείο INTUN.EXE μου ανοίγει ένα παράθυρο ERROR που λέει: Could not open the specified MIDI device. Μόλις το κλείσω ανοίγει και το πρόγραμμα αλλά όταν πάω να φορτώσω μια κλίμακα μου λέει file not found.

Οι λάθος χαρακτήρες εμφανίζονται στο αρχείο INTUN.TXT που τυγχάνει να είναι οι οδηγίες χρήσης!
Όσον αφορά το μήνυμα error θα εξαφανισθεί μόλις ανοίξετε τις ρυθμίσεις midi και ορίσετε ως έξοδο (midi output device) το Microsoft GS Wavetable Synth.
Για το άλλο ζήτημα τώρα, φταίει η σελίδα κωδικοποίησης γλώσσας των παλιών προγραμμάτων που από τις ρυθμίσεις πρέπει να την ορίσετε να εμφανίζεται στα Ελληνικά.
Αυτό γίνεται ως εξής:
Ρυθμίσεις>ώρα και γλώσσα>πρόσθετες τοπικές ρυθμίσεις...
Στο νέο παράθυρο που ανοίγει επιλέγετε Περιοχή>αλλαγή των μορφών...
Ακόμη ένα νέο παράθυρο και από ψηλά πάνω επιλέγετε την ταμπέλα Διαχείριση
Στο κάτω μέρος φαίνεται η γλώσσα εμφάνισης των προγραμμάτων που δεν υποστηρίζουν unicode.
Εκεί πρέπει να ορίσετε την Ελληνική πιέζοντας "Αλλαγή τοπικών ρυθμίσεων συστήματος"
Είναι λίγο πολύπλοκο αλλά θα σας λύσει τα χέρια με όλα τα παλιά προγράμματα.

ΥΓ. Για να λειτουργήσει το πρόγραμμα πρέπει προηγουμένως να το έχετε αποσυμπιέσει και να το τρέξετε από τον αποσυμπιεσμένο φάκελο.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Δεν γίνεται να υπάρχει τρόπος μετατροπής (αυτός που υποτίθεται πως είπαμε) αλλά να μην μπορούμε να τα δουλέψουμε μαζί...
Όταν έχεις μέτρα και εκατοστά τα μετατρέπεις όλα σε μέτρα ή εκατοστά για να κάνεις πράξη μεταξύ τους αλλιώς τον Σεπτέμβριο
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Κατ' αρχάς χρόνια πολλά Κωσταντή και υπόλοιποι εορτάζοντες!

Στο πιανάκι αυτό της εικόνας μπορούμε να βρίσκουμε με κάποιο τρόπο τα μόρια που απέχει κάθε πλήκτρο από ένα συγκεκριμένο πλήκτρο αναφοράς;

Δηλαδή ξεκινώντας από μια οποιαδήποτε συχνότητα πχ 440 Hz, την οποία αυθαίρετα θα ονομάζαμε Κε του α' ήχου να ξεκινάμε να προσθέτουμε μόρια: 440Hz + 10μόρια για να βρούμε τον Ζω', 440 + 18 για τον Νη', 440 +30 για τον Πα'. Και από την άλλη πλευρά να αφαιρούμε 440 - 12 για τον Δι, 440 - 24 για τον Γα κλπ.

Άρα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ταιριάξουμε Hz με μόρια για να μπορούμε να τα προσθέτουμε..
Κι αυτό για να μπορέσουμε να φτιάξουμε ακριβώς την κλίμακα που θέλουμε, από τη συχνότητα που τη θέλουμε.
Οι συμβατικοί ισοκράτες έχουν το πρόβλημα ότι δεν μπορούν να συνδυάσουν διατονικό και χρωματικό γένος σε οποιοδήποτε φθόγγο, ούτε να αποδώσουν τον αλληλοδανεισμό ανάμεσα στα δύο χρωματικά γένη, δηλαδή τις κατά τόνο μεταβολές.
Στὸ scala γίνεται αὐτὸ ποὺ ζητᾷς ἀρκεῖ νὰ ξέρεις πόσα cents εἶναι τὸ μόριο ποὺ θέλεις - ὄχι στὸ πιανάκι, στὴν κατασκευὴ-ἐπεξεργασία νέας κλιμακας.
Θὰ μὲ ἐνδιέφερε νὰ μὴν βρίσκεις πουθενὰ τὴν ἰσοδυναμία. Πάντως αὐτὸ ποὺ εἶπες παραπάνω εἶναι ἕνα μόριο = 33,333 cents.
Τὰ cents εἶναι ἕνα λογαριθμικὸ σύστημα ποὺ μετατρέπει μιὰ ἐκθετικὴ πρόοδο σὲ γραμμική. Ἐσὺ εἶπες ὅτι 1 bent=1/3 ἑνὸς ίσοσυγκερασμένου ἡμιτονίου, εἶναι τόσο ἁπλὸ (φοβοῦμαι).

Τώρα ὅμως τί γίνεται καὶ σοῦ λέω τώρα τί κατάλαβα. Αὐτὸ τὸ μόριο ποὺ ζητᾷς κανονικὰ στὴν βυζαντινὴ μουσικὴ δὲν ἀφορᾷ τὴν διατονικὴ κλίμακα λ.χ. Πα - Νη. Ἀφορᾷ ἕνα παρὰλληλο ἐπίπεδο συχνοτήτων ποὺ ἀναπτύσσεται πάνω στὴν διατονική. Δηλ. δὲν μπορεῖς νὰ ὁρίσῃς τὴν διατονικὴ μὲ μόρια. Στὴν πραγματικότητα ἐσὺ θέλεις νὰ βρῇς τὴν ἀντιστοιχία τῆς διατονικῆς μὲ τὴν δυτικὴ διατονική. Αὐτὸ κατάλαβα καὶ σὲ περίπτωση λάθους συγχωρέστε με. Τέλος πάντων ὲγὼ καταλαβαίνω, μᾶλλον ὑποψιάζομαι ὅτι ἡ ἑπιτροπὴ τἄκανε μπάχαλο καὶ ὅτι κόλλησε τὸν ἑλάχιστο τόνο στὸ εὑρ. ἡμιτόνιο, ἐνῷ τὸ εὑρ. ἡμιτὸνιο κολλάε στὴν δίεση. Τόσο ἁπλὰ καὶ σωτηρία στὸ πλαίσιο αὐτὸ δὲν ὑπάρχει. Προσθήκη: ἐννοῶ σωτηρία ἀριθμητική!
 
Last edited by a moderator:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Εντάξει Βαγγέλη, ας κάνουμε λοιπόν ένα παράδειγμα:

Ένας ψάλτης πιάνει τον Νη στα 261.63 hz και ανεβαίνει στον Πα. Ποια η συχνότητα του Πα;
Ένας άλλος ψάλτης πιάνει τον Νη στα 293.67 hz και ανεβαίνει κι αυτός στον Πα. Ποια η νέα συχνότητα του Πα;
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Εντάξει Βαγγέλη, ας κάνουμε λοιπόν ένα παράδειγμα:

Ένας ψάλτης πιάνει τον Νη στα 261.63 hz και ανεβαίνει στον Πα. Ποια η συχνότητα του Πα;
Ένας άλλος ψάλτης πιάνει τον Νη στα 293.67 hz και ανεβαίνει κι αυτός στον Πα. Ποια η νέα συχνότητα του Πα;


Κατά Πυθαγόρα - Πτολεμαίο

Γ Δημοτικού Πολλαπλασιασμός κλασμάτων με δεκαδικό

Νη στα 261.63 hz
Σύντονο Διάτονο Νη 261.63 hz * (9/8) = Πα 294,3 hz
Μαλακό διάτονο Νη 261.63 hz * (8/7) = Πα 299 hz

Νη στα 293.67 hz
Σύντονο Διάτονο Νη 293.67 hz * (9/8) = Πα 330,3 hz
Μαλακό διάτονο Νη 293.67 hz * (8/7) = Πα 235,6 hz

**********************************************************************

Κατά Αριστόξενο

Β Γυμνασίου Πραγματικοί Αριθμοί

Νη στα 261.63 hz
Σύντονο Διάτονο(12 μόρια 72 μορίων κλίμακας) Νη 261.63 hz * έκτη ρίζα του 2 = Πα 293.7 hz
Μαλακό διάτονο (15 μόρια 72 μορίων κλίμακας) Νη 261.63 hz * 24η ρίζα του 2 εις την πέμπτη = Πα 302.28 hz

Νη στα 293.67 hz
Σύντονο Διάτονο Νη 293.67 hz * έκτη ρίζα του 2 = Πα 329,6 hz
Μαλακό διάτονο Νη 293.67 hz * 24η ρίζα του 2 εις την πέμπτη = Πα 239,2 hz
 
Top