Αργά Αναστάσιμα Ευλογητάρια (κατ'εκτέλεση πατριαρχικών χορών, καταγραφή Γ. Τσαούση)

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τὶ νὰ σὲ πῶ Shota μ';

Ἐγὼ ρώτησα τὸ φιλαράκι μ', τὸν Παναγιώτη τὸν Χαλάτζογλους, ποὺ 'μασταν μαζὶ φαντάροι, καὶ μοῦ 'πε πὼς τοῦ ἄρεσε κι ὁ κάτω ΝΗ καμιὰ φορὰ, ἅμα τοῦ τὴν ἔσπαγε στὸ ἶσο ὁ παπᾶς ...:wink:
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Μεταφέρω από το fb μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση:
https://www.facebook.com/charalampos.vakakis/posts/1021665087887278
Charalampos Vakakis said:
Τὰ Μουσικὰ Μαθήματα τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας (τὸ κοινὸν δηλ. σὲ σχέση μὲ τὸ ἴδιον) εἶναι συγκεκριμένα καὶ ἀπαράβατα! Καθιερώθηκαν μέσα στὸ χρόνο μετὰ πολλῶν δοκιμῶν ἀναδεικνύοντας ἕνα ἀνώτερο μουσικὸ ἐπίπεδο (γι' αὐτὸ ἄλλωστε ἔχουμε τὶς πηγές!). Ἄν ἐπιθυμεῖ «ἕκαστος ἐφ' ὧ ἐτάχθη» δύναται νὰ τολμήσει ἐλάχιστη ἀλλαγὴ στὴ «μουσικὴ θέση» (καὶ πρὸς Θεοῦ ὄχι στὸ μέλος!) προσθέτοντας αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν δικὴν του ἀνώτερη προσέγγιση. Καὶ αὐτὸ πάλι, πρέπει νὰ ἀποδειχθεῖ ὥστε νὰ γίνει πραγματικὰ «κτῆμα» τῶν πατριαρχικῶν χορῶν!
Ἡ πηγή, (π.χ. ὁ Πέτρος ὁ Λαμπαδάριος), εἶναι ὁ κανόνας ἀλλὰ, ὄχι δὰ, ὅτι ἀπ' ἐκεῖ καὶ πέρα δὲν ὑπάρχει τίποτα! Μόνο ἀνόητος καὶ ἐλλιπὴς μουσικὸς θὰ ἔλεγε μετὰ ἀπὸ τρεῖς αἰῶνες περίπου κάτι τέτοιο! Δὲν μποροῦμε νὰ καταργοῦμε ἐν ριπῆ ὀφθαλμοῦ ὅλη αὐτὴ τὴν λαμπροφανῆ ἐξέλιξη, μὲ τὸ πρόσχημα τάχα μου, ὅτι πᾶμε στὴν λεγομένη «πηγή»!
Μακάρι λοιπόν, νὰ προσπεραστεῖ αὐτὴ ἡ πηγὴ γιὰ νὰ νὰ ἔρθει ἐπιτέλους ἡ πέμπτη πηγή! Ἀφοῦ ὅμως αὐτὸ δὲν ἔχει γίνει μέχρι τώρα (ἐξαιτίας πάλι δικῶν μας λαθῶν καὶ παραλείψεων), τότε εἴμαστε ὑποχρεωμένοι στὴν ἱστορία καὶ στὴν ζῶσα παράδοση νὰ κρατήσουμε αὐτὸ ἀκριβῶς ποὺ μᾶς παρέδωσε ἡ σκυτάλη (δηλαδὴ Ἀστέρης -Χαριατίδης)! Δὲν καταργεῖται τὸ ὑπάρχον, οὔτε ὀπισθοδρομεῖ κατὰ τὸ δοκοῦν, ἀλλὰ συμπληρώνεται μετὰ πολλῶν δοκιμῶν γιὰ νὰ φτάσει σὲ ἀνώτερα ἐπίπεδα ἀπὸ ἀνώτερα συναισθήματα μὲ βάση τὴν πηγή! Αὐτὸ νομίζω ἀρκεῖ σὰν ἀπάντηση σὲ ὅλους αὐτούς, ποὺ σπεύδουν σήμερα νὰ ζητωκραυγάσουν τὴ «ρίζα» κόβοντας «τὸ δέντρο» στὴ Μεγάλη Ἐκκλησία!
 
Last edited:
Σας δημοσιεύω και την δική μου προσπάθεια καταγραφής των ευλογηταρίων προς αρτιότερη παρουσίαση του θέματος. Όσον αφορά το επίμαχο σημείο στο τροπάριο "Μυροφόροι γυναίκες" το αφήνω ως έχει για ιστορικούς λόγους αλλά δεν είναι καθόλου δύσκολο να το ψάλλει κανείς με οποιαδήποτε φράση θελήσει. Σας παραθέτω και το ηχητικό όπου στηρίχθηκα για την καταγραφή στο οποίο έχω προσθέσει και το έτερο τρίτο "Αλληλούϊα" απο εκτέλεση του Θρ. Στανίτσα εντός του πατριαρχικού ναού.
 

Attachments

  • Αργά ευλογητάρια.pdf
    414 KB · Views: 340
  • EYLOGHTARIA PETROY-PRIGGOS-STANITSAS.mp3
    7.1 MB · Views: 154

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Σας δημοσιεύω και την δική μου προσπάθεια καταγραφής των ευλογηταρίων προς αρτιότερη παρουσίαση του θέματος. Όσον αφορά το επίμαχο σημείο στο τροπάριο "Μυροφόροι γυναίκες" το αφήνω ως έχει για ιστορικούς λόγους αλλά δεν είναι καθόλου δύσκολο να το ψάλλει κανείς με οποιαδήποτε φράση θελήσει. Σας παραθέτω και το ηχητικό όπου στηρίχθηκα για την καταγραφή στο οποίο έχω προσθέσει και το έτερο τρίτο "Αλληλούϊα" απο εκτέλεση του Θρ. Στανίτσα εντός του πατριαρχικού ναού.

Ευχαριστίες για την ωραία καταγραφή. Αν οι υπογραμμισμένες συλλαβές στις λέξεις «εγείραντα», «επέστη», «ανάστασιν» ακολουθήσουν την καταγραφή Τσαούση, θα επιτευχθεί ακόμη αρτιότερη πιστότητα στο ηχητικό.
 
Ευχαριστίες για την ωραία καταγραφή. Αν οι υπογραμμισμένες συλλαβές στις λέξεις «εγείραντα», «επέστη», «ανάστασιν» ακολουθήσουν την καταγραφή Τσαούση, θα επιτευχθεί ακόμη αρτιότερη πιστότητα στο ηχητικό.
Στην λέξη "εγείραντα" τα παιδάκια ψάλλουν την γραφή του Τσαούση ενώ ο Δανιηλίδης την δική μου. Σκοπός μου ήταν να ανιχνεύω πάντα την φωνή του Δανιηλίδη για να καταγράψω την παρτιτούρα. Στις άλλες δυο λέξεις που επισημάνατε νομίζω ότι έτσι το ψάλλει όπως το κατέγραψα. Εν κατακλείδι, λόγω του εύπλαστου της μουσικής ερμηνείας και της ψυχικής κατάθεσης σε αυτήν είμαι σχεδόν σίγουρος ότι οι πατριαρχικοί χοροί το έψαλαν και με τις δύο, εν προκειμένω, καταγραφές αλλά και με άλλες, βέβαια, σε σημείο που είναι σαφής η κλασική γραμμή του μέλους και οι προσθαφαιρέσεις είναι, εντελώς, λεπτομερειακές αλλά πανέμορφες!
 
Top