29/05/2016 - Κυριακή της Σαμαρείτιδος: Πάνσεπτος Πατριαρχικός Ναός

Status
Not open for further replies.

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Δυστυχώς, αυτό θέλουν μάλλον. Κι εγώ κουράστηκα να γράφω. Κουράστηκαν και όλοι να διαβάζουν τις αντιδράσεις μας. Κάποια στιγμή ο θόρυβος θα καταλαγιάσει και το πράγμα θα έχει γίνει γαργάρα, η δε παράδοση του Πατριαρχείου θα αναζητείται μόνο σε παλαιές εγγραφές ως κάτι το νεκρό και μουσειακό...

Σε προηγούμενες τοποθετήσεις για την έννοια της παράδοσης, κατεδείχθη (ως κάποιο βαθμό) η δυναμική και τα χαρακτηριστικά της.

Όσοι με το στανιό πασχίζουν να της φορέσουν το στενό τους κουστούμι, απλώς την γελοιοποιούν...

Οι ευχές όλων όσων αγαπάμε και σεβόμεθα την πατριαρχική παράδοση και σεβόμεθα τις αποφάσεις των αγίων πατέρων εκεί -που με ακλόνητη πίστη στον Θεό, εύχονται και προσεύχονται ταπεινά υπέρ πάντων ημών- συνοδεύουν τους κυρίους Φλοίκο και Νεοχωρίτη, που μαρτυρούν σθεναρά υπέρ της πρώτης.

Εσχάτως, όταν χαρακτηρίστηκε ως οθνείο ένα θεωρητικό, είχαν γνώση οι φύλακες. Τώρα, ξαφνικά, την απώλεσαν;

Μεριμνούν με σοφία, φρονώ, και για την πατριαρχική παράδοση, στην οποία εσύ και οι όμοιοί σου ήδη ετοιμάσατε τα κόλλυβα!
 

Attachments

  • Κόλλυβα.JPG
    318.7 KB · Views: 7

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
ἄκουε πολλά said:
Όσοι με το στανιό πασχίζουν να της φορέσουν το στενό τους κουστούμι, απλώς την γελοιοποιούν...
Αντιπαρέρχομαι την άνευ ουσίας ειρωνία στα υπόλοιπα. Επί του συγκεκριμένου, βάλτε όσο πιο φαρδύ κοστούμι θέλετε και παραπέμψτε με σε έναν οποιοδήποτε ψάλτη, πατριαρχικό ή μαθητή του ή μαθητή μαθητή του, που να μοιάζει έστω και ελάχιστα με αυτό το άκουσμα του Ν' Ψαλμού, την ίδια χρονική αγωγή και το ίδιο μέλος.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό δεν θα γίνει ποτέ.

Και αυτό ΟΧΙ επειδή ο Π. Νεοχωρίτης θα αποκτήσει "γνησιότατο πατριαρχικό ύφος".
Μιχάλη, εκτός Πατριαρχείου είναι πολύ δύσκολο να γίνει το πράγμα. Χωρίς το πλήρες ψαλτικό σχήμα προσκολλημένο στην παράδοση, με ανοχή των ιερέων, με ψάλτες που να έχουν την αυτοπειθαρχία να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη γραμμή. Και, αν μέσα στο Πατριαρχείο δεν υπάρχει ύφος έστω και κοντινό στο κατά παράδοσιν, τότε το πράγμα είναι καταδικασμένο. Τα κόλλυβα εγώ τα έχω ήδη ψήσει, όπως και πολλοί άλλοι που ξέρω, και ελπίζουμε σε μια ύστατη αναθεώρηση της επιλογής...
 
. Τα κόλλυβα εγώ τα έχω ήδη ψήσει, όπως και πολλοί άλλοι που ξέρω, και ελπίζουμε σε μια ύστατη αναθεώρηση της επιλογής...

Ζωή σε λόγου μας ...
Κακώς ελπίζετε ...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ζωή σε λόγου μας ...
Κακώς ελπίζετε ...
Dum spiro spero... Κατά τα άλλα βλέπω να εκτροχιάζεται πάλι το θέμα από την ουσία με γενικότερες συζητήσεις που έχουν ήδη γίνει. Αν δεν παρατεθεί άκουσμα του Ν' παρόμοιο με αυτό που ακούσαμε από το Πατριαρχείο, ή και του «Πάσα πνοή», δεν ξαναγράφω. Ελπίζω το ίδιο να κάνουν και οι υπόλοιποι. Θέματα 500 σελίδων δεν τα διαβάζει κανείς, και είναι κρίμα να φύγουμε από την ουσία.
 

emakris

Μέλος
Ο Βουδούρης θρηνούσε που το πατριαρχικό ύφος θα πέθαινε μετά τον Ναυπλιώτη. Οι δε σύγχρονοι "υφαμύντορες" θεωρούν ότι συνεχίστηκε μεν και μετά τον Ναυπλιώτη, αλλά τελείωσε με τον Πρίγγο (ή τον Τσολακίδη ή τον Στανίτσα, εξαρτάται). Άλλοι πάλι φτάνουν μέχρι τον κ. Αστέρη (ή και τον κ. Φλοίκο, εξαρτάται), αλλά ως εκεί. Πού θα πάει, θα πεθάνει... Το πράγμα μου θυμίζει τις επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προβλέψεις κάποιων ομάδων για το τέλος του κόσμου.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Αντιπαρέρχομαι την άνευ ουσίας ειρωνία στα υπόλοιπα. Επί του συγκεκριμένου, βάλτε όσο πιο φαρδύ κοστούμι θέλετε και παραπέμψτε με σε έναν οποιοδήποτε ψάλτη, πατριαρχικό ή μαθητή του ή μαθητή μαθητή του, που να μοιάζει έστω και ελάχιστα με αυτό το άκουσμα του Ν' Ψαλμού, την ίδια χρονική αγωγή και το ίδιο μέλος.

Καμία απολύτως ειρωνεία.

Γράψατε πως:


η δε παράδοση του Πατριαρχείου θα αναζητείται μόνο σε παλαιές εγγραφές ως κάτι το νεκρό και μουσειακό...


προσβάλλοντας σκαιότατα κατ' αρχάς τους ανθρώπους του Οικουμενικού Πατριαρχείου που εκάλεσαν τον κ. Νεοχωρίτη να τοποτηρήσει την πρωτοψαλτία της Μεγάλης Εκκλησίας.

Σε άλλο θέμα, προσφάτως, απαξιώσατε τον Άρχοντα Δομέστικο:

[...] Tέτοιες ερμηνείες ρίχνουν το κύρος του. Ο χρόνος είναι αναμφίβολα ασταθής, μάλλον συνεπτυγμένος κατά διαστήματα, θα το νόμιζα και παρερμηνεία της γραφής. Οι αναλύσεις μεν θεμιτές, αλλά όταν έχουν χωνευτεί οι θέσεις και αφορούν σε αυτές, όχι τελείως κατά το δοκούν. Στην περίπτωσή μας, υπάρχει μια διαρκής αναζήτηση του μέλους, με αναλύσεις πολλές αλλά ευκαιριακές, που οδηγούν σε αποπροσανατολισμό από το πρωτότυπο, πχ καταλήξεις στο φυσικό Γα ενώ το κείμενο έχει δίεση, αλλαγμένες θέσεις στην εισαγωγή, κόψιμο των θέσεων πριν ολοκληρωθούν κλπ.

για τον οποίο όμως εγώ σχολίασα:

ἄκουε πολλά said:
Άξιος ο κ. Φλοίκος. Άξιος και πάλι άξιος.


ενώ έτερος συνάδελφος έγραψε, σε αντίθεση με σας:

Κι ἀπ' ὅτι ἀκούω στὸ Κοινωνικό ἐξαίρετος συνεχιστὴς τοῦ Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Ἀστέρη.

Ἐξαίρετη φωνή, πλήρους πατριαρχικῆς μεγαλοπρέπειας, ὅπως ἁρμόζει καὶ ἔχουμε συνηθίσει στὰ πατριαρχικὰ ἀναλόγια καὶ μᾶς λείπει τὸν τελευταῖο καιρὸ.


Έχετε εκφράσει την διαφωνία σας ΚΑΙ με την παρουσία του κ. Φλοίκου στο πρώτο πατριαρχικό αναλόγιο παλαιότερα, πράγμα το οποίο εγώ ΔΕΝ έπραξα.


Σήμερα, γράψατε εμπρηστικότατα, προσβλητικότατα, αφελέστατα, και μάλιστα ενοχλείστε κιόλας, που σας κάνουμε δώρο τα κόλυββα της νεκρής πατριαρχικής παραδόσεως, όπως την χαρακτηρίσατε.

Το μήνυμά σας τυφλούται τω πάθει του σχολαστικισμού, όπως και άλλα, και δεν εννοείτε να καταλάβετε με τίποτα αυτά που έγραψε ο Άγιος Μέγας.

Το αποκορύφωμα;

Κουραστήκατε να μας γράφετε κιόλας! (λες και έχει κανείς την όρεξη να γράφει αυτονόητα πράγματα περί της πατριαρχικής παραδόσεως) ενώ κατηγορήσατε πως από κάποιους επιδιώχθηκε τούτο, για να γίνει γαργάρα.

Τι νομίζετε; ότι είστε ο τελευταίος των Μοϊκανών; ότι έχετε το αλάθητο και συμβουλεύετε την Μεγάλη Εκκλησία ως ο πατήρ τον υιό; ότι επειδή εκφράζετε διαφορετική άποψη, έχετε το δικαίωμα να προσβάλλετε την πατριαρχική παράδοση και να λοιδωρείτε όποιον ασυμφωνεί μαζί σας στον εγκιβωτισμό της σε μικρό σπιρτόκουτο;
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Στανίτσας Δανιηλίδης 1963
Νερατζῆς
Πρίγγος Στανίτσας
Κακουλίδης Γ
Σύρκας
Αστέρης - Χαριτίδης 1999
Στανίτσας 196χ (ἐκτός Πατριαρχείου)

Τσαμκιρανης - Κλωναριδης



Χρυσανθος - Μακρογιωργος 1985



Ταλιαδωρος - Λαμπροπουλος 1971

 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Κατά τα άλλα βλέπω να εκτροχιάζεται πάλι το θέμα

Πετάμε γουρούνα και μετά σφυρίζουμε μελωδικά...



Αν δεν παρατεθεί άκουσμα του Ν' παρόμοιο με αυτό που ακούσαμε από το Πατριαρχείο, ή και του «Πάσα πνοή», δεν ξαναγράφω.

Ελπίζω το ίδιο να κάνουν και οι υπόλοιποι.



Μάλιστα! Χειραγώγηση μελών του φόρουμ...

Καινούριο αυτό!

Δεν σας υποχρεώνει κανείς να γράφετε.

Αφού ψήσατε κόλλυβα, ψάλτε το μνημόσυνο τώρα...

Αλλά σε τι ύφος θα το ψάλλετε, αφού εκοιμήθη το πατριαρχικόν ύφος;

Γελοιοποιείστε, κύριε.


Θέματα 500 σελίδων δεν τα διαβάζει κανείς, και είναι κρίμα να φύγουμε από την ουσία.


Πού το ξέρετε εσείς αγαπητέ; Ό,τι θέλει κάνει ο καθένας, δε σας πήρε μέντορα.

Όποιος θέλει να γράψει, γράφει.

Όποιος θέλει να διαβάσει, διαβάζει.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Φυσικά αποφεύγω να απαντήσω στην προσωπική και άσχετη με το θέμα επίθεση. Εγώ μίλησα συνοπτικά και με επιχειρήματα όπου χρειάζονταν. Επίσης, η ελπίδα του οποιουδήποτε δεν θα μπορούσε από κανένα λογικό άνθρωπο να μεταφραστεί ως χειραγώγηση. Τις απόψεις μου τις έχω πει πολλές φορές και δεν μπαίνω στην παγίδα να αποπροσανατολίσω το θέμα, διότι υπάρχουν και άνθρωποι που θέλουν να διαβάσουν λίγα πράγματα και ουσιαστικά και δεν έχουν την υπομονή να διαβάζουν τις προσωπικές επιθέσεις του καθενός.

Επί των ηχογραφήσεων, ο μεν Τσαμκιράνης δε λέει τόσο απλό μέλος και δεν είναι η συντηρητικότερη των εγγραφών του, αλλά και πάλι, το πολύ πολύ να επιβεβαίωνε το ότι είναι μαθητής του ο Νεοχωρίτης.

Σχετικά με το Χρύσανθο, όντως το μέλος πλησιάζει πολύ στην αρχή, στους 2-3 πρώτους στίχους του δεξιού, μετά γίνεται αργότερο και μελωδικότερο. Η αλήθεια είναι ότι, αναζητώντας το στο αρχείο μου, βρήκα μόνο μία άλλη ηχογράφηση του μέλους του β', το οποίο το λέει με τον ίδιο τρόπο αλλά πιο αργά. Ο δε αριστερός του είναι μελωδικότερος. Δεν ξέρω τις καταβολές του τρόπου που το αρχίζει, πάντως δεν ήταν μαθητής αποκλειστικά του Πρίγγου. Βρήκα και άλλες ηχογραφήσεις του Ν' από το Χρύσανθο, σε α' παθητικό και βαρύ, που είναι σαφέστατα αργότερες...

Σχετικά με τον Ταλιαδώρο, απολύτως καμία σχέση! Αργότερος χρόνος, μελωδικότερες γραμμές.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Χρυσανθος - Μακρογιωργος 1985

Η ηχογράφηση των Χρ. Θεοδοσόπουλου και Μακρογιώργου, θυμίζει αρκετά την περί ης λόγος πρόσφατη από το Πατριαρχείο και ως προς τον τρόπο ψαλσίματος του δεξιού χορού και ως προς την διαφορά του από τον αριστερό χορό.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Φυσικά αποφεύγω να απαντήσω στην προσωπική και άσχετη με το θέμα επίθεση. Εγώ μίλησα συνοπτικά και με επιχειρήματα όπου χρειάζονταν. Επίσης, η ελπίδα του οποιουδήποτε δεν θα μπορούσε από κανένα λογικό άνθρωπο να μεταφραστεί ως χειραγώγηση. Τις απόψεις μου τις έχω πει πολλές φορές και δεν μπαίνω στην παγίδα να αποπροσανατολίσω το θέμα, διότι υπάρχουν και άνθρωποι που θέλουν να διαβάσουν λίγα πράγματα και ουσιαστικά και δεν έχουν την υπομονή να διαβάζουν τις προσωπικές επιθέσεις του καθενός.

Η προσβλητική γραφή ήταν δική σας ΕΞ ΑΡΧΗΣ.

Το νομίζατε, ότι θα περνούσε έτσι;

Ότι θα μας κεράσετε κονιάκ από το μνημόσυνο της πατριαρχικής παραδόσεως που θέλετε να τελέσετε και θα πούμε ευχαριστώ;

Το μαζεύετε και καλά κάνετε...

Και μη βαφτίζετε επίθεση την οφειλόμενη απάντηση, και βγαίνετε δήθεν και θιγμένος από πάνω.

Θάπρεπε να εντρέπεστε για τις ακρότητες που γράψατε.

Και όσο για τα ακούσματα, ο Χρύσανθος ψάλλει στο πνεύμα του πατριαρχικού ύφους. Λιτά και απέριττα. Το ότι δεν έχει την χρονική αγωγή του πατριαρχικού ναού είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο.

Ο Νεοχωρίτης πάλι, έψαλε επίσης τον Ν' απολύτως συμβατά με την παράδοση των προκατόχων του. Σύντομος χρόνος, λιτά, απέριττα, εκκλησιαστικά, μυσταγωγικά. Παρομοίως και ο Δομέστικος, με κάποιες διαφοροποιήσεις θεμιτές.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
ἄκουε πολλά said:
Θάπρεπε να εντρέπεστε για τις ακρότητες που γράψατε.
Σας το επιστρέφω απολύτως. Διαστρέφετε τα λεγόμενά μου με κάθε δυνατό τρόπο. Έχετε γράψει μέχρι τώρα 4 τεράστια μηνύματα και δε σας απήντησα, ούτε και θα το πράξω. Το ποιος εκτίθεται και προσβάλλει, φαίνεται.
ἄκουε πολλά said:
Και όσο για τα ακούσματα, ο Χρύσανθος ψάλλει στο πνεύμα του πατριαρχικού ύφους. Λιτά και απέριττα. Το ότι δεν έχει την χρονική αγωγή του πατριαρχικού ναού είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο.

Ο Νεοχωρίτης πάλι, έψαλε επίσης τον Ν' απολύτως συμβατά με την παράδοση των προκατόχων του. Σύντομος χρόνος, λιτά, απέριττα, εκκλησιαστικά, μυσταγωγικά. Παρομοίως και ο Δομέστικος, με κάποιες διαφοροποιήσεις θεμιτές.
Και σε αυτά έχω απαντήσει. Η παράδοση των προκατόχων του είναι άλλη, έχουμε ηχογραφήσεις από όλους, έχουμε και κείμενα. Όσοι εξωπατριαρχικοί τα λένε τόσο απλά (που μόνο με το Χρύσανθο πλησιάζει το άκουσμα και όχι στο σύνολό του), τα λένε και αργότερα. Ο Γεωργιάδης, που αναφέρατε σαν πηγή του Νεοχωρίτη, τα έλεγε αλλιώς. Ε, δε θα κάνουμε και το άσπρο μαύρο επειδή το θέλετε εσείς!

Όσο για το «λιτά, απέριττα», δε σας είδα να κόπτεσθε για τη Δοξολογία του πλ. β' που αναθεώρησε το απλό και απέριττο άκουσμα των προκατόχων του, μάλλον το αντίθετο. Τελικά, ό,τι και να πει, θα το εντάξετε στα ευρύτερα πλαίσια της παραδόσεως με κάποια δικαιολογία.
 
Last edited:

nikolaoskin

Μέλος
Έχουν γραφτεί πολλά και διάφορα για την τοποτηρητεία του κ. Νεοχωρίτη! Προσωπική και υποκειμενική μου γνώμη είναι ότι πρέπει να δοξάζουμε τον Θεό γιατί στις δύσκολες στιγμές που περνάμε ως Ελλάδα και ως Εκκλησία βρέθηκε ένας τόσο ταλαντούχος Ιεροψάλτης να αναλάβει τον Πατριαρχικό Ναό. Ο κ. Νεοχωρίτη έχει τρομερά φωνητικά τάλαντα, θεωρητική γνώση όσο λίγοι, απεριόριστη αγάπη στο πατριαρχείο ύφος και μεγάλη υπομονή στο να διαβάζει και να προοδεύει συνεχώς μουσικά. Για όσους τον γνωρίζουν έστω και λίγο ή υπήρξαν μαθητές του δεν μπορούν να φανταστούν ότι υπάρχει πιο ικανός Ιεροψάλτης αυτή τη στιγμή χωρίς βέβαια να υποτιμούν τους υπολοίπους. κατά τη γνώμη μου είναι μία μουσική διάνοια, ένας άνθρωπος ο οποίος θα εκτιμηθεί πολύ αργότερα για το έργο και την προίκα που θα κληρωδοτσει στις επόμενες γενεές. Με αυτές τις λίγες σκέψεις ας προβληματισμούς και ας τον αφήσουμε να κάνει το καθήκον του ως τοποτηρητής. Το ύφος και ο τρόπος είναι σχετικά κατά την κρίση καθενός. Όποιος έχει νέα πρόταση ας την προτείνει στο Φανάρι.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Σας το επιστρέφω απολύτως. Διαστρέφετε τα λεγόμενά μου με κάθε δυνατό τρόπο.

Συγκεντρωμένα όλα τα προκλητικώς λεχθέντα -μαργαριτάρια απίστευτου θράσους, μία ανθοδέσμη όλα, πολύτιμη για συμπεράσματα:

Μαργαριτάρι 1.

Δυστυχώς, αυτό θέλουν μάλλον. Κι εγώ κουράστηκα να γράφω. Κουράστηκαν και όλοι να διαβάζουν τις αντιδράσεις μας. Κάποια στιγμή ο θόρυβος θα καταλαγιάσει και το πράγμα θα έχει γίνει γαργάρα, η δε παράδοση του Πατριαρχείου θα αναζητείται μόνο σε παλαιές εγγραφές ως κάτι το νεκρό και μουσειακό...

Μαργαριτάρι 2.

Και, αν μέσα στο Πατριαρχείο δεν υπάρχει ύφος έστω και κοντινό στο κατά παράδοσιν, τότε το πράγμα είναι καταδικασμένο. Τα κόλλυβα εγώ τα έχω ήδη ψήσει, όπως και πολλοί άλλοι που ξέρω [...]


Μαργαριτάρι 3.

Αν δεν παρατεθεί άκουσμα [...], δεν ξαναγράφω. Ελπίζω το ίδιο να κάνουν και οι υπόλοιποι. Θέματα 500 σελίδων δεν τα διαβάζει κανείς, και είναι κρίμα να φύγουμε από την ουσία.


Και βεβαίως, στο παρακάτω έχετε δίκιο απολύτως.

Εγώ μίλησα συνοπτικά [...]

Προσβάλατε συνοπτικά και συλλήβδην απαξιώσατε τους προσκαλέσαντες και θάψατε την πατριαρχική παράδοση. Και αφού λάβατε απάντηση, σπεύσατε να κλαυθμυρίσετε ότι παρεξηγήσαμε το γραφέντα...

Θα έπρεπε να ζητήσετε συγγνώμη από την κοινότητα για τις προσβολές που γράψατε. Αλλά μάλλον περισσεύει ο λόγος...
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Τελικά, ό,τι και να πει, θα το εντάξετε στα ευρύτερα πλαίσια της παραδόσεως με κάποια δικαιολογία.

Όχι.

Είδατε πως, επί παραδείγματι, άφησα κάπου υπονοούμενο πως το χρωματικό Νη που εφάρμοσε δεν ήταν ορθό.

Με βάση πολλά στοιχεία εκεί ψάλλουμε διατονικά.

Αλλά, κατά την γνώμη μου, είναι νωρίς ακόμη. Το έχω ξαναγράψει.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Για να δειτε εδω απο τον Σαμου Ειρηναιο :) Σχολια; :)

Τί ωραία δίνει την επιτόνιση στις ᾽᾽ισχυρές᾽᾽ συλλαβές, όπως κι ο Χρύσανθος και όχι μόνο...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Η παράδοση των προκατόχων του είναι άλλη, έχουμε ηχογραφήσεις από όλους, έχουμε και κείμενα. Όσοι εξωπατριαρχικοί τα λένε τόσο απλά (που μόνο με το Χρύσανθο πλησιάζει το άκουσμα και όχι στο σύνολό του), τα λένε και αργότερα.

Ο χρονος νομιζω πως πρεπει να ειναι συμφωνος προς τον αριθμο των πιστων κατα την ωρα της ακολουθιας. Αλλα και ειναι φανερο για μενα τουλαχιστον πως αλλιως το λενε ο Τσολακιδης και ο Ειρηναιος και αλλιως ας πουμε ο Στανιτσας με τον Δανιηλιδη. Και φυσικα δε λεω οτι κατι ειναι "λαθος" εδω. Βλ. επισης το μηνυμα του κ. Μακρη εδω.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ο χρονος νομιζω πως πρεπει να ειναι συμφωνος προς τον αριθμο των πιστων κατα την ωρα της ακολουθιας. Αλλα και ειναι φανερο για μενα τουλαχιστον πως αλλιως το λενε ο Τσολακιδης και ο Ειρηναιος και αλλιως ας πουμε ο Στανιτσας με τον Δανιηλιδη. Και φυσικα δε λεω οτι κατι ειναι "λαθος" εδω. Βλ. επισης το μηνυμα του κ. Μακρη εδω.
Δε συμφωνώ σε αυτό. Εκτός και αν είναι ένας μόνον ο λειτουργός, οπότε εκεί ναι, πρέπει να επεκταθεί το μέλος ώστε να καλύψει την προσκύνηση όλων των πιστών.
Ο Σάμου Ειρηναίος είναι ιδανικός! Άνεση χρόνου και εκφραστικότητα. Μακάρι να το λέγανε όλοι έτσι! Η απλότητα δε συνεπάγεται σε στεγνό και ανέκφραστο μέλος, ούτε σε ταχύτητα. Η ταχύτητα είναι κάτι που καθιστά το μέλος δυσνόητο και μη εκφραστικό.
 
Status
Not open for further replies.
Top