Αντώνης Τίρυνθα
Παλαιό Μέλος
Θέλω να προσθέσω το εξής. Όποιος ασχολείται με τη φωνητική δεν ισχύει ότι χάνει το ύφος το βυζαντινό.
Last edited:
Στο παραπάνω μήνυμα λέω στην ουσία και για καλό καθηγητή εκεί που λέω για ειδικό δάσκαλο. Προσωπικά έχω κάνει αναφορά για καθηγητή όποιος ενδιαφέρεται. Το είχα αναφέρει το όνομα σε παραπάνω μήνυμα εδώ, αλλά έγινε μεταφορά σε άλλο θέμα σχετικό. Πολύ σωστή άποψη πάντως περί δασκάλου.
Συγνώμη αν φάνηκα επιθετικός, αλλά κατά καιρούς γράφονται ή λέγονται πράγματα επί της φωνητικής ακόμα και από ανθρώπους που έχουν πάει σε κάποιο δάσκαλο (που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τους τα λέει όλα σωστά) και είναι λάθος.
Φίλε δομέστιχε, όντως μπορεί και να έχεις μια καλή φωνή χωρίς φωνητική. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Έχω αναφέρει σε παραπάνω μήνυμα τί συμβαίνει όταν δεν υπάρχει τεχνική.
αγαπητε Αντωνη, συμφωνω οτι χρειαζεται γνωση του οργανου της φωνης που χρησιμοποιουμε, θεωρω ομως πως δεν πρεπει να χαθει η διακριση.Σας αναρτώ άλλο ένα με άλλον τενόρο της όπερας ....
αγαπητε Αντωνη, συμφωνω οτι χρειαζεται γνωση του οργανου της φωνης που χρησιμοποιουμε, θεωρω ομως πως δεν πρεπει να χαθει η διακριση.
η βυζαντινη μουσικη αποπνεει 'λιβανι΄, η ευρωπαϊκη 'κολωνια'.
στο αναλογιο η μουσικη υπηρετει το λογο, δεν χρειαζονται τενοροι, ο ψαλτης ειναι υπηρετης και διακονητης . μιλω συχνα ανθρωπους που πριν ακομη μαθουν το πα βου γα δι και τα προσομοια μου μιλανε για φωνητικες και αποδοσεις κλπ.
προβληματιζομενος εδω και καιρο με τη φωνητικη,ψαχνοντας, εχω καταληξει στα λιγα και απαραιτητα για τους μεσους ψαλτες που παμε τις Κυριακες και τις μεγαλες εορτες μονο. για να εκτελεσουμε το λειτουργημα μας αρκει μια ηρεμη-σταθερη-αβιαστη φωνη, που δεν πνιγεται, (και που για να γινει αυτο χρειαζονται λιγα βασικα πραγματα). μια φωνη που υπηρετει την αποδοση των υμνων και οχι την προβολη του εκτελεστη.το ψαλλομενο ειναι το ζητουμενο, οχι ο ψαλτης.
... Άλλος που μπορεί να μην κάνει φωνητική και απλά είναι συντηρητικός στο ψάλσιμό του, δηλαδή δεν κάνει υπερβολές και ψέλνει σιγά, μπορεί να μην είναι δυνατός στη φωνή. Να μην έχει ένταση.
Όσοι από μας ψέλνουμε, δεν γίνεται να μένουμε χωρίς τεχνική.
Αν πρόκειται να μείνουμε έτσι δίχως καλλιέργεια και να ψέλνουμε με συντηρητικό τρόπο μην πάθουμε και τίποτα, δεν ωφελεί.
Έχουμε βέβαια και τα μικρόφωνα (που είναι μεγάλη παγίδα στην πραγματικότητα). Ποιός θέλει πραγματικά να βασίζεται σε αυτά; Αν είναι να μην κάνουμε φωνητική, εντάξει τότε ας αρκεστούμε στα λίγα, ας πούμε και ένα δεν τρέχει και τίποτα, δεν χρειάζονται πολλά,έχουμε και το μικρόφωνό μας που θα μας σώσει (φίλε δομέστιχε δεν πάει σε σένα προσωπικά, αλλά αφορά και άλλους).
Όμως, όπως φαντάζομαι θα το γνωρίζετε πολλοί, το να μειώνεις τις απαιτήσεις σου, δεν είναι και ο καλύτερος σύμβουλος. Τουλάχιστον έτσι έχει δείξει η ζωή. Και αυτό δεν ισχύει για τη φωνητική μόνο, αλλά ισχύει και για άλλα πράγματα.
Τι καθεσαι και παιδευεσαι βρε συναδελφε...!Σας αναρτώ ένα βίντεο με έναν διάσημο τραγουδιστή της όπερας τον τενόρο Angelo Loforese.
https://www.youtube.com/watch?v=slGXHYavgRo ακούστε ένα δείγμα στα νιάτα του.
https://www.youtube.com/watch?v=RdWf7vUSHww εδώ είναι ένα βίντεο στο οποίο διδάσκει (έχει και άλλα). Κρατήστε την ηλικία του. Στα 70 παρακαλώ. Και προσέξτε πώς θα κάνει τον άνω Ντο ( άνω ΝΗ στη βυζαντινή ). Όποιος βέβαια ξέρει ιταλικά, πιθανόν να καταλάβει περισσότερο τη φιλοσοφία.
Και το τελευταίο που σας δείχνω είναι αυτό.
https://www.youtube.com/watch?v=S5JU95a2Z0o σε πρόβα το 2012 στα 92 του !!! Είχε συναυλία στην Ιαπωνία τότε.
Έχει και άλλα βίντεο, μην τα αναρτώ όλα. Όποιος θέλει, βλέπει. Απλά να σημειώσω εδώ ότι σε αυτές τις ηλικίες 80 και πάνω, η αναπνοή φυσικά, δεν είναι ίδια όπως είναι σε νεότερες ηλικίες. Παρ' όλα αυτά δείτε σε τί επίπεδο είναι η φωνή και σε αυτές τις ηλικίες.
Καλα τι κανει ο ανθρωπος? Εκει που τρελαθηκα με το ανω ντο στα 70 του, ακουω και το αλλο στα 92 του και επαθα πλακα! Ειλικρινα δεν πιστευω να υπαρχει προηγουμενο ανθρωπου που σε τετοια ηλικια κανει αυτα τα πραγματα! Και εκτος των αλλων εχει τρομερα καθαρη και δυνατη φωνη. Καλα, γιατι δεν ειναι τοσο γνωστος στο ευρυ κοινο οπως αλλοι, Pavaroti κτλ τη στιγμη που εχει το ιδιο δυνατη και κρυσταλλινη φωνη ακομη και στα 92! Προσωπικα τετοιες καθαρες και δυνατες νοτες ακουσα μονο απο ηχογραφησεις του Pavaroti στα νιάτα του και απο λιγους αλλους, και αυτοι βεβαια οταν ηταν νεοι.Σας αναρτώ ένα βίντεο με έναν διάσημο τραγουδιστή της όπερας τον τενόρο Angelo Loforese.
https://www.youtube.com/watch?v=RdWf7vUSHww εδώ είναι ένα βίντεο στο οποίο διδάσκει (έχει και άλλα). Κρατήστε την ηλικία του. Στα 70 παρακαλώ. Και προσέξτε πώς θα κάνει τον άνω Ντο ( άνω ΝΗ στη βυζαντινή ). Όποιος βέβαια ξέρει ιταλικά, πιθανόν να καταλάβει περισσότερο τη φιλοσοφία.
Και το τελευταίο που σας δείχνω είναι αυτό.
https://www.youtube.com/watch?v=S5JU95a2Z0o σε πρόβα το 2012 στα 92 του !!! Είχε συναυλία στην Ιαπωνία τότε.
Έχει και άλλα βίντεο, μην τα αναρτώ όλα. Όποιος θέλει, βλέπει. Απλά να σημειώσω εδώ ότι σε αυτές τις ηλικίες 80 και πάνω, η αναπνοή φυσικά, δεν είναι ίδια όπως είναι σε νεότερες ηλικίες. Παρ' όλα αυτά δείτε σε τί επίπεδο είναι η φωνή και σε αυτές τις ηλικίες.
Καλα τι κανει ο ανθρωπος? Εκει που τρελαθηκα με το ανω ντο στα 70 του, ακουω και το αλλο στα 92 του και επαθα πλακα! Ειλικρινα δεν πιστευω να υπαρχει προηγουμενο ανθρωπου που σε τετοια ηλικια κανει αυτα τα πραγματα! Και εκτος των αλλων εχει τρομερα καθαρη και δυνατη φωνη. Καλα, γιατι δεν ειναι τοσο γνωστος στο ευρυ κοινο οπως αλλοι, Pavaroti κτλ τη στιγμη που εχει το ιδιο δυνατη και κρυσταλλινη φωνη ακομη και στα 92! Προσωπικα τετοιες καθαρες και δυνατες νοτες ακουσα μονο απο ηχογραφησεις του Pavaroti στα νιάτα του και απο λιγους αλλους, και αυτοι βεβαια οταν ηταν νεοι.
Να΄σαι καλα για τα λινκ και με συγχωρειτε για τις εκτος θεματος παρατηρησεις μου αλλα τετοια φωνη σε αυτη την ηλικια δεν εχω ξανακουσει! Βεβαια για να ειμαστε ειλικρινεις δεν ειναι μονο θεμα γνωσης, που ειναι βασικοτατο φυσικα, αλλα και ιδιοσυγκρασιας.:wink:
Ως προς το θεμα μας τωρα, οποιος αδυνατει να καταλαβει πως οι χορδες και ολα τα υπολοιπα μερη που εμπλεκονται στο σχηματισμο της φωνης, ειναι μυς και ως εκ τουτου θελουν και αυτα εκγυμναση, οκ, "περι ορεξεως κολοκυθοπιτα". Δυστυχως καποιοι μπερδευουν κ' αδυνατουν να καταλαβουν (εκτος και αν εσκεμμενα τρολαρουν το θεμα, πραγμα δυστυχως συνηθες στο φορουμ κ' καθόλου τιμητικο για όσους το πραττουν) πως ο τροπος εκτελεσης των μαθηματων, διαστηματων, αναλυσεων ή μή ειναι κατι το τελειως διαφορετικο απο αυτο που συζηταμε εδω, διατυπωνοντας ετσι εντελως ακυρα (ξεκαρφωτα λαικιστι) επιχειρηματα και θεσεις. Εαν δεν μπορουμε να στηριξουμε τη φωνη μας, και μιλαμε για βασικα πραγματα τα οποια μπορουμε να εφαρμοσουμε στη Β.Μουσικη, πως μετα εχουμε την απαιτηση να εκτελεσουμε ολο αυτο το πλουτο της πατρωας μας μουσικης? Αυτο που ομως πραγματικα μ'ενοχλει ειναι πως αυτοι που πραγματικα γνωριζουν ποσο απαραιτητη ειναι η γνωση αυτη, και τυγχανει να ειναι σε θεσεις κλειδια, δεν φροντιζουν ν'αλλαξουν καποια πραγματα ως προς το διδακτικο προγραμμα των σχολων Β.Μουσικης, με απωτερο σκοπο να μπορεσουμε να καταλαβουμε τη σημασια καποιων πραγματων (οπως την αξια της ορθοφωνιας κτλ), και να μπορεσουμε να κανουμε καποια μαθηματα τοτε που πρεπει, μπορουμε και εχουμε χρονο! Καποιοι αρκουνται στο "βαδην", καποιοι αλλοι θελουμε να "τρεχουμε τα 100" κατω απο 9δευτ. και για να γινει αυτο χρειαζεται γνωση!:wink:
Υ.Γ. Υπαρχει και συνεχεια του βιντεο με το μαθημα στον ανω Ντο στα 70 του, οπου κανει ενα περασμα στον ανω-ανω Γα! Ειναι αυτο που λεμε, τωρα τ'ακουσα ολα... Με συγχωρειτε αλλα τετοιο λαρυγγι ουτε ο Pavaroti στα νιατα του δεν ειχε (μεχρι τα 40 του ισως).
https://www.youtube.com/watch?v=ywirgWci82o
Ὁ καθένας ἐδῶ μέσα ἔχει τὴν ἄποψή του καὶ ὅσο τὴν ἐκθέτει μὲ ὁρθό τρόπο, ἀκόμα κι ἄν διαφωνοῦμε, δὲν ἀντιλαμβάνομαι τοὺς χαρακτηρισμούς.
Ως προς τι η ειρωνια και η ενοχληση σου, δεν το καταλαβα. Ναι, ενθουσιαζομαι οταν εστω και μεσα απο βιντεακια στο ιντερνετ (ευτυχως που υπαρχουν και αυτα γιατι δια ζωσης θα ηταν αδυνατο) ανακαλυπτω τετοια ταλεντα, στα οποία ο Θεος υπηρξε γενναιόδωρος! Δεν ειμαι "μιζερος" ανθρωπος κ' χαιρομαι οταν ακουω τετοιες φωνες. Περα απο την (άκυρη) ειρωνια εχεις κατι αλλο να πεις το οποίο ενδεχομενως να προσφέρει στη συζήτηση?Ἄν ἐνθουσιάζεται κανεὶς μὲ βιντεάκια στὸ Internet δικαίωμά του...
...ἀλλὰ τουλάχιστον ἄς ἐπιτρέπει καὶ σὲ ἄλλους νὰ διαφωνοῦν πιθανῶς, ἀκόμη κι ἄν δὲν εἶναι ἐνταγμένοι στὰ «πατρώα» πράγματα. Ποιὰ νὰ εἶναι αὐτὰ ἄραγε...
Αλλο γνωση και αλλο γνωμη κ. Νεοκλη, εχετε δικιο. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι δεν μπορουν να συνυπαρχουν. Η γνωση δεν ειναι μια αυθαιρετη εννοια κ' ολοι μας, αλλος λιγοτερο αλλος περισσοτερο στο χωρο στον οποιο δραστηριοποιουμαστε κατεχουμε μερος αυτης ή και καθολου.:wink:Άσχετο με το θέμα καθεαυτό, αλλά επειδή η διάκριση μεταξύ γνώμης και γνώσης, μπερδεύει την συζήτηση.
Α... Αυτο ομως δεν σημαινει οτι δεν μπορουν να συνυπαρχουν. Η γνωση δεν ειναι μια αυθαιρετη εννοια ...
Διάβασα το σχόλιό σας, όπως και των υπόλοιπων, και συμφωνώ σχεδόν στο σύνολό του.αγαπητε Αντωνη, συμφωνω οτι χρειαζεται γνωση του οργανου της φωνης που χρησιμοποιουμε, θεωρω ομως πως δεν πρεπει να χαθει η διακριση.
η βυζαντινη μουσικη αποπνεει 'λιβανι΄, η ευρωπαϊκη 'κολωνια'.
στο αναλογιο η μουσικη υπηρετει το λογο, δεν χρειαζονται τενοροι, ο ψαλτης ειναι υπηρετης και διακονητης . μιλω συχνα ανθρωπους που πριν ακομη μαθουν το πα βου γα δι και τα προσομοια μου μιλανε για φωνητικες και αποδοσεις κλπ.
προβληματιζομενος εδω και καιρο με τη φωνητικη,ψαχνοντας, εχω καταληξει στα λιγα και απαραιτητα για τους μεσους ψαλτες που παμε τις Κυριακες και τις μεγαλες εορτες μονο. για να εκτελεσουμε το λειτουργημα μας αρκει μια ηρεμη-σταθερη-αβιαστη φωνη, που δεν πνιγεται, (και που για να γινει αυτο χρειαζονται λιγα βασικα πραγματα). μια φωνη που υπηρετει την αποδοση των υμνων και οχι την προβολη του εκτελεστη.το ψαλλομενο ειναι το ζητουμενο, οχι ο ψαλτης.