Παπαδικά μέλη Δ.Π. για τη Θρονική εορτή του 2014

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Κάποτε στο Πατριαρχείο οι παπαδικές συνθέσεις αποδίδονταν μετά μέλους και ήθους, ηπίως, υποβλητικώς και εντέχνως, μεταρσιώνοντας τους πιστούς. Σήμερα μόλις που καταφέρνουν να μετροφωνήσουν τον Φωκαέα, κι αυτόν άγρια, αγχωμένα και σχεδόν αμήχανα, ωσάν ανεξεταστέοι της πάλαι διαλαμψάσης Πατριαρχικής Μουσικής Σχολής. Ο κυρ-Δημοσθένης Παϊκόπουλος, φυσικό γέννημα της Πόλης και του Φαναρίου και μουσικό θρέμμα των Πρίγγου και Στανίτσα, κουβαλά στους ώμους του την παρακαταθήκη την Πατριαρχική, πηγαία και αυθόρμητα, δίχως κομπασμό, αξιώσεις, συμπλέγματα και μικροπρέπειες που αρμόζουν στους ολίγιστους. Γι᾽αυτό και καταδέχθηκε, παρά τα διπλάσια χρόνια ηλικίας και το ψαλτικό χάσμα που κραυγαλέα υφίσταται, να ψάλλει τελευταία στιγμή τα του Λαμπαδαρίου στην πρόσφατη Θρονική εορτή, αν και είχε επισήμως κληθεί από τη Μητέρα Εκκλησία να αποδόσει τα του Πρωτοψάλτου. Μεγάλος στην ηλικία και μείζων στην ψαλτική αξία, είχε καταλλήλως επεξεργαστεί το αργό Χερουβικό του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου σε πλ. Δ΄, το οποίο (κατα)κρίμασι οις Φλοίκος οίδεν, δεν εψάλη. Όμως, ουδέν κακόν αμιγές καλού! Πολλαπλασιάζοντας το δοθέν αυτώ τάλαντον, μέλισε και το αργό Κοινωνικό Εις πάσαν την γην σε πλ. Δ΄, χαρίζοντάς μας μια υποδειγματική σύνθεση επί τη βάσει των παλαιών διδασκάλων. Με την συγκατάθεσή του, επισυνάπτονται και τα δύο αυτά μέλη, για να μην ξεχνούν οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι!
 

Attachments

  • Χερουβικόν αργόν πλ. δ' Κωνσταντίνου Πρωτοψ. υπό Δ.Π.pdf
    57.5 KB · Views: 184
  • Κοινωνικόν αργόν Εις πάσαν πλ δ΄ υπό Δ.Π.pdf
    45.1 KB · Views: 196

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Είναι γνωστή η ψαλτική αξία του κ. Παΐκόπουλου, γράφτηκαν και εδώ παραπάνω τα σχετικά με την συγκεκριμένη ακολουθία.
Είναι γνωστό και το ήθος του και ευδιάκριτο, τόσο που είναι βέβαιο ότι δεν θα χαίρεται καθόλου βλέποντας και δεν θα επικροτεί μηνύματα συγκεκριμένου ατυχούς και επαναλαμβανόμενου ύφους και φρασεολογίας, υποτιμητικά προς τον απέναντι χορό με τον οποίο συνέψαλε και μάλιστα του χοράρχη του.
Το αντίθετο (δηλαδή να συμφωνεί και να τα επικροτεί) πραγματικά θα με εξέπληττε δυσάρεστα. Το αποκλείω.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
... Ο κυρ-Δημοσθένης Παϊκόπουλος, φυσικό γέννημα της Πόλης και του Φαναρίου και μουσικό θρέμμα των Πρίγγου και Στανίτσα, κουβαλά στους ώμους του την παρακαταθήκη την Πατριαρχική, πηγαία και αυθόρμητα, δίχως κομπασμό, αξιώσεις, συμπλέγματα και μικροπρέπειες που αρμόζουν στους ολίγιστους. ...

Εἶπες καὶ κάτι σωστό.

Τώρα ἄν δὲν χωνεύεις τὸν Α΄Δομέστικο Φλοῖκο, μπορεῖς νὰ τὸ πεῖς ἀπὸ μόνος σου, χωρὶς νὰ χρησιμοποιεῖς τὸν κ. Παϊκόπουλο σὲ μήνυμα μὲ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ὑπογραφή.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Είναι γνωστή η ψαλτική αξία του κ. Παΐκόπουλου, γράφτηκαν και εδώ παραπάνω τα σχετικά με την συγκεκριμένη ακολουθία.
Είναι γνωστό και το ήθος του και ευδιάκριτο, τόσο που είναι βέβαιο ότι δεν θα χαίρεται καθόλου βλέποντας και δεν θα επικροτεί μηνύματα συγκεκριμένου ατυχούς και επαναλαμβανόμενου ύφους και φρασεολογίας, υποτιμητικά προς τον απέναντι χορό με τον οποίο συνέψαλε και μάλιστα του χοράρχη του.
Το αντίθετο (δηλαδή να συμφωνεί και να τα επικροτεί) πραγματικά θα με εξέπληττε δυσάρεστα. Το αποκλείω.
Δεν αφαιρέθηκε από κανέναν το δικαίωμα να επικροτεί την μετριότητα και να επιβραβεύει την μετροφωνία. Τουναντίον, ζούμε σε εποχή μουσικής λιτότητας και ψαλτικής ολιγάρκειας και είναι επόμενο μερικοί να αρέσκονται στους μετρίους και να αρκούνται στους μετροφωνούντας, ως πλησιέστερους στο δικό τους (ενίοτε κάτωθεν του μετρίου) ψαλτικό αισθητήριο και επίπεδο, αλλά και από ανασφάλεια για το μέλλον γενέσθαι στα Πατριαρχεία.
Τὸ ἔχω δηλώσει καὶ παλαιότερα: Εἶμαι ἕνας μετρίας φωνῆς, μετρίας ... ἀμοιβῆς, μετρίων μουσικῶν γνώσεων, ...

Εἶπες καὶ κάτι σωστό.
Τώρα ἄν δὲν χωνεύεις τὸν Α΄Δομέστικο Φλοῖκο, μπορεῖς νὰ τὸ πεῖς ἀπὸ μόνος σου, χωρὶς νὰ χρησιμοποιεῖς τὸν κ. Παϊκόπουλο σὲ μήνυμα μὲ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ὑπογραφή.
Τώρα το αν, ποιός και γιατί (δεν) χωνεύει τον νυν ή τον τέως Α΄ Δομέστικο, καλύτερα να μην το θίξουμε εδώ, γιατί δεν συμφέρει, πιστέψτε με, κανέναν από τους δύο που χειροκροτούν επιδεικτικά και χαιρέκακα την "αλλαγή φρουράς", τάχα εκ του...μακρόθεν, εστώτες και θερμαινόμενοι...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν αφαιρέθηκε από κανέναν το δικαίωμα να επικροτεί την μετριότητα και να επιβραβεύει την μετροφωνία. Τουναντίον, ζούμε σε εποχή μουσικής λιτότητας και ψαλτικής ολιγάρκειας και είναι επόμενο μερικοί να αρέσκονται στους μετρίους και να αρκούνται στους μετροφωνούντας, ως πλησιέστερους στο δικό τους (ενίοτε κάτωθεν του μετρίου) ψαλτικό αισθητήριο και επίπεδο, αλλά και από ανασφάλεια για το μέλλον γενέσθαι στα Πατριαρχεία.



Τώρα το αν, ποιός και γιατί (δεν) χωνεύει τον νυν ή τον τέως Α΄ Δομέστικο, καλύτερα να μην το θίξουμε εδώ, γιατί δεν συμφέρει, πιστέψτε με, κανέναν από τους δύο που χειροκροτούν επιδεικτικά και χαιρέκακα την "αλλαγή φρουράς", τάχα εκ του...μακρόθεν, εστώτες και θερμαινόμενοι...

Προσωπικά, μπορεῖς νὰ ρωτήσεις κοντινό σου ἐν Ψαλτολογίῳ πρόσωπο ὥστε νὰ ἐνημερωθεῖς πόση ἀπόσταση μὲ χωρίζει ἀπὸ τὰ πρόσωπα τοῦ Πατριαρχείου. Ἄλλωστε ὡς μέτριος ψάλτης δὲν θὰ μποροῦσα νὰ ἔχω καμία ἀνάμειξη ψαλτικὴ, οἰκονομικὴ ἤ πάσης φύσεως ἄλλη σχέση με τὸ Πατριαρχεῖο, καθότι γράφω ἀνώνυμα κι ἔτσι κανένα κέρδος δημοσιότητος δὲν λαμβάνω.
Αὐτὸ γιὰ τὸ «τάχα εκ του...μακρόθεν». Μπορεῖς λοιπὸν νὰ βγάλεις τὸ «τάχα».

Ὅσο γιὰ τὰ ὑπόλοιπα καὶ προσωπικά, δὲν θὰ σοῦ ἀπαντήσω, δὲν χρειάζεται, ἡ λαλιὰ τοῦ καθενός μας, δῆλον ποιεῖ.
Καὶ ἀφοῦ ἀρέσκεσαι σὲ παραθέσεις μετρίων ψαλτῶν, ὅπως ἡ ἀφεντιά μου, σοῦ παραθέτω ἄλλη παράθεση τῆς μετριότητός μου, πρὶν ἀπὸ χρόνια καὶ φυσικὰ ἐμμένω σὲ αὐτὴ καὶ τὴν ὑποστηρίζω, ὅπως τὴν ἔγραψα· τὰ πικρόχολα σχόλια δὲν μεταβάλουν τὴν ἀλήθεια:

Ἀκούγοντας τώρα τελευταία ξανὰ τὰ ἠχογραφηθέντα ἀπὸ τὸν κ. Τζανάκο ἀκούσματα τοῦ ἐκλεκτοῦ μέλους τοῦ forum Δημητρίου Ζαγκανᾶ καὶ ἀπολαμβάνοντας ἰδιαίτερα τὶς πατριαρχικές του καταβολὲς, μ΄ὅποιον δάσκαλο καθίσεις βλέπεις, διαπίστωσα ὅτι δὲν ὑπάρχει δικός του χῶρος στὴν ἑνότητα «ΙΕΡΟΨΑΛΤΕΣ». Πρόκειται ἀσφαλῶς γιὰ νέο συνάδελφο, ποὺ σίγουρα στὸ μέλλον θὰ μᾶς ἀπασχολήσει πολὺ περισσότερο ψαλτικά.

Σκέφθηκα λοιπὸν νὰ προτείνω στὸν Διαχειριστὴ μας τὴν δημιουργία ἀνάλογου χώρου στοὺς ΙΕΡΟΨΑΛΤΕΣ μὲ ὅλες τὶς ἠχογραφήσεις τοῦ Δ. Ζαγκανᾶ.

Πρὸς διευκόλυνση ἐπισημαίνω τὶς ἠχογραφήσεις του ποὺ μπόρεσα νὰ βρῶ. Ἐλπίζω πὼς καὶ ὁ ἴδιος, παρ' ὅλη τὴν μετριοπάθεια ποὺ τὸν διακρίνει, θὰ θελήσει νὰ συμπληρώσει τὴν παραπάνω συλλογὴ μὲ κατάλληλες ἠχογραφήσεις, πρὸς τέρψιν τοῦ φιλομούσου κοινοῦ.

...

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=47904&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=84926&postcount=1
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Το θέμα που έθεσα είναι εάν ο κ. Παϊκόπουλος θα επικροτούσε αυτό το ύφος και τα γραφόμενα εναντίον του απέναντί του χορού και του χοράρχη του ονομαστικά. Ξαναλέω ότι κατά την γνώμη μου δεν θα το επικροτούσε, όπως και όποιος άλλος θέλει να κρατήσει ένα επίπεδο συμπεριφοράς.

Απέναντι σε αυτή τη θέση βλέπουμε και πάλι ένα ιταμό ύφος που πάει την μπάλα σε προσωπικό επίπεδο με φαρμάκι για "μετρίους" που "αρκούνται στους μετροφωνούντας, ως πλησιέστερους στο δικό τους (ενίοτε κάτωθεν του μετρίου) ψαλτικό αισθητήριο και επίπεδο". Η γνωστή τακτική να "προσπαθείς να αποδομείς το συνομιλητή σου. Σε αυτό είσαι πολύ καλός, θα στο αναγνωρίσω". Αυτό ακριβώς το ύφος και η τακτική είχε οδηγήσει παλαιότερα στο συμπέρασμα "Απλά λυπάμαι, γιατί για άλλον σε είχα περάσει...".
Και μετά έρχεται και το υπόλοιπο φαρμάκι που περίσσεψε και δεν πρέπει, φαίνεται, να πάει χαμένο: δήθεν ποιους χωνεύουμε και ποιους δεν χωνεύουμε, δήθεν ότι "χειροκροτούμε επιδεικτικά και χαιρέκακα την "αλλαγή φρουράς"" με ενδιάμεσο κρεσέντο "ας μην το θίξουμε γιατί δεν συμφέρει, πιστέψτε με...", όλα με ύφος του στυλ "εγώ ξέρω ποιοι είστε και τι αισθάνεστε και μην με κάνετε να μιλήσω για να σας πω διότι δεν σας συμφέρει".
"μηνύματα συγκεκριμένου ατυχούς και επαναλαμβανόμενου ύφους και φρασεολογίας, υποτιμητικά".
Εύγε! και αλλοίμονο μαζί...
Θα μπορούσα να απαντήσω, αλλά όχι· περιορίζομαι στο να βλέπω το πρόβλημα να περνάει από μπροστά μου και απλά να στενοχωριέμαι, κάνοντας και το καθήκον μου-αυτό που γνωρίζω ποιο είναι.

Και για να επανέλθω στο ευρύτερο θέμα πρέπει να πω ότι ανεξάρτητα από το ύφος και τα επιμέρους προβλήματα στην εκτέλεση, η ακρόαση του χερουβικού και του κοινωνικού μου δείχνει ότι ο δεξιός χορός απέδωσε αρκετά καλύτερα και σε όγκο και σε συνέχεια ήχου, μάλλον και σε συγχρονισμό. Στον δε αριστερό (τον οποίο ούτως ή άλλως εγκωμίασα στον οικείο τόπο) υπήρχαν δυστυχώς και 3-4 άσχημες, πράγματι, φωνασκίες σε λίγα σημεία από την μέση του μέλους και μετά. Και εξ αυτού του γεγονότος δεν δικαιολογούνται τέτοια υποτιμητικά σχόλια και μάλιστα με σύνδεση του ονόματος -εν αγνοία του, είμαι βέβαιος- του κ. Παϊκόπουλου.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
... Τώρα το αν, ποιός και γιατί (δεν) χωνεύει τον νυν ή τον τέως Α΄ Δομέστικο, καλύτερα να μην το θίξουμε εδώ, γιατί δεν συμφέρει, πιστέψτε με, κανέναν από τους δύο που χειροκροτούν επιδεικτικά και χαιρέκακα την "αλλαγή φρουράς", τάχα εκ του...μακρόθεν, εστώτες και θερμαινόμενοι...

... Ὅσο γιὰ τὰ ὑπόλοιπα καὶ προσωπικά, δὲν θὰ σοῦ ἀπαντήσω, δὲν χρειάζεται, ἡ λαλιὰ τοῦ καθενός μας, δῆλον ποιεῖ. ...

... Θα μπορούσα να απαντήσω, αλλά όχι· ...

Χαίρομαι που συμφωνούμε τουλάχιστον στα βασικά! Επίσης, που παρόντες και ωσεί παρόντες πήραν αφορμή να ανανεώσουν τα "ευγενή" και "χριστιανικά" τους αισθήματα προς τον υποφαινόμενο. Τέλος και κυριώτερο, που τα συνημμένα αρχεία ξεπέρασαν ήδη τις 100 εμφανίσεις, και που ο κυρ-Δημοσθένης απέκτησε αυτόκλητους και ανυπόκριτους συνηγόρους, κι ας του είναι παντελώς άγνωστοι, άχρηστοι και αχρείαστοι... Δάσκαλε, ζήθι εις τον αιώνα!

ΥΓ. Ευχαριστίες στον Γ. Ντόβολο για την οπτικοακουστική παρουσίαση του Κοινωνικού Εις πάσαν την γην.
 
Last edited:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Tελικά στον πατριαρχικό ναό μπορεί ο Πρωτοψάλτης ή ο Λαμπαδάριος (και μάλιστα επισκέπτης) να ψάλλει δικά του μέλη;Είχα την εντύπωση ότι αυτό ήταν σχετικά απαγορευμένο.Τέλος πάντων το θέμα είναι να μην κλωτσάς το νερό που πας να πιεις........
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Χαίρομαι [...] και που ο κυρ-Δημοσθένης απέκτησε αυτόκλητους και ανυπόκριτους συνηγόρους, κι ας του είναι παντελώς άγνωστοι, άχρηστοι και αχρείαστοι... Δάσκαλε, ζήθι εις τον αιώνα!

"Εύγε"...
οι συνομιλητές σου στο Φόρουμ είναι αυτοί;;;
 

agionoros_94

Μέλος
3 θέσεις χηρεύουν ακόμη στο Πατριαρχείο.
Αρχ. Πρωτοψάλτου, Λαμπαδαρίου και Β' Δομεστίκου.

Γιατί δεν πατε να δοκιμαστείτε κ Ζαγκανά μιας που τα ξερετε όλα;

Ο τολμών (αν φυσικά τολμά)... νικά!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Μία θέση χηρεύει. Και Πρωτοψάλτη έχει το Πατριαρχείο, και Λαμπαδάριο έχει. Οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση είναι προσβλητική για τους Άρχοντες. Ας προσέχουμε τα λόγια μας. Βλέπω, δυστυχώς, τον τελευταίο καιρό να γίνεται συνέχεια αυτό που περιέγραφε ο Αθηνών Σεραφείμ με τη φράση: «Τα κοράκια φωνάζουν και κράζουν επειδή περιμένουν τα πρόβατα και τα γελάδια να ψοφήσουν!»...
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημ. συντονιστή] Αγαπητοί, το θέμα καταντά προσωπικό και θα παρακαλέσω να μην συνεχιστεί πέραν του μουσικού σκέλους.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Tελικά στον πατριαρχικό ναό μπορεί ο Πρωτοψάλτης ή ο Λαμπαδάριος (και μάλιστα επισκέπτης) να ψάλλει δικά του μέλη;Είχα την εντύπωση ότι αυτό ήταν σχετικά απαγορευμένο.Τέλος πάντων το θέμα είναι να μην κλωτσάς το νερό που πας να πιεις........
Νομίζω πως είναι περιττό να καθίσω να αντιστοιχίσω τις θέσεις του Κοινωνικού με τις αντίστοιχες των κλασικών κειμένων. Είναι, άλλωστε, συνήθης η επέκταση κλασικών κειμένων με θέσεις από άλλα, κλασική τακτική των Πατριαρχικών χορών. Εκτός κι αν νομίζει κανείς πως τα Κοινωνικά του ο Στανίτσας τα έγραψε για τις ενορίες... Κοντά στο κλασικό κείμενο, φυσικά, αλλά με κάποιες απαραίτητες διασκευές προς κάλυψιν των λειτουργικών αναγκών.

Ακόμη, νόμιζα πως περιττεύουν οι συστάσεις για τον κ. Παϊκόπουλο. Δεν ξέρω πώς θεωρείται απλός «επισκέπτης» ο τελευταίος επιζών Πατριαρχικός Άρχοντας της εποχής του Πρίγγου και του Στανίτσα, ο οποίος διετέλεσε β' Δομέστιχος στο αναλόγιο του Άρχ. Λαμπαδαρίου Θρασ. Στανίτσα και ο οποίος, με το που πήγε στο Πατριαρχείο, εγκρατής ων της παραδόσεως, έψαλλε για ένα εξάμηνο απέναντι στον Πρίγγο τοποτηρών τον απουσιάζοντα στην Λαμπαδάριο. Για να μην αναφερθούμε στα παιδικά του χρόνια, που ήταν τακτικός ακουστής τον Ναυπλιώτου και κανόναρχος στο Πατριαρχείο από τα χρόνια του Πρίγγου...
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστούμε για τα συγκεκριμένα "παπαδικά μαθήματα".
Για να λέμε "και του στραβού το δίκιο", κατά την εκτέλεση τα σημεία ποιότητας, στο μεγαλύτερο μέρος, δεν εκτελούνται!
Δεν είναι δυνατόν καταξιωμένοι ιεροψάλτες, με τίτλους και περγαμηνές, να παίρνουν αναπνοές "στο σύνδεσμο" ή να παίρνουν αναπνοές, πλην ελαχίστων σημείων, σε κάθε μέτρο, προκαλώντας μ' αυτόν τον τρόπο, ρήξη στην πληρότητα του νοήματος των μουσικών περιόδων του μαθήματος.
Θα την ονόμαζα, σολφεζική εκτέλεση και ας με συγχωρέσουν οι εκτελούντες, γιατί αυτό είναι το ηχητικό αποτέλεσμα της εκτελέσεως του Κοινωνικού.
Ας το ξανά ακούσουμε, εστιάζοντας στα σημεία που αναφέρω, αν και κάνει "μπαμ"......

Υ.Γ.: για να δούμε πρόοδο και θετικά βήματα, θα πρέπει να εντοπίζουμε τα σφάλματά μας και να μπορούμε να τα δημοσιοποιούμε ελέγχοντάς τα απ' όποιον κι αν λέγονται.......
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ευχαριστούμε για τα συγκεκριμένα "παπαδικά μαθήματα".
Για να λέμε "και του στραβού το δίκιο", κατά την εκτέλεση τα σημεία ποιότητας, στο μεγαλύτερο μέρος, δεν εκτελούνται!
Δεν είναι δυνατόν καταξιωμένοι ιεροψάλτες, με τίτλους και περγαμηνές, να παίρνουν αναπνοές "στο σύνδεσμο" ή να παίρνουν αναπνοές, πλην ελαχίστων σημείων, σε κάθε μέτρο, προκαλώντας μ' αυτόν τον τρόπο, ρήξη στην πληρότητα του νοήματος των μουσικών περιόδων του μαθήματος.
Θα την ονόμαζα, σολφεζική εκτέλεση και ας με συγχωρέσουν οι εκτελούντες, γιατί αυτό είναι το ηχητικό αποτέλεσμα της εκτελέσεως του Κοινωνικού.
Ας το ξανά ακούσουμε, εστιάζοντας στα σημεία που αναφέρω, αν και κάνει "μπαμ"......

Υ.Γ.: για να δούμε πρόοδο και θετικά βήματα, θα πρέπει να εντοπίζουμε τα σφάλματά μας και να μπορούμε να τα δημοσιοποιούμε ελέγχοντάς τα απ' όποιον κι αν λέγονται.......

Δεν έχεις....Τρόπο....
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Δεν έχεις....Τρόπο....
Στην περίπτωσή μας, θέλει κόπο για να μάθουμε να εκτελούμε τα ποιοτικά, που εντοπίζω αδυναμία, αλλά και να παίρνουμε αναπνοές όταν ολοκληρώνονται οι μουσικοί περίοδοι!

Υ.Γ.: είναι μια εξαίρεση του κανόνα: "δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο"!:wink:
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ευχαριστούμε για τα συγκεκριμένα "παπαδικά μαθήματα".
Για να λέμε "και του στραβού το δίκιο", κατά την εκτέλεση τα σημεία ποιότητας, στο μεγαλύτερο μέρος, δεν εκτελούνται!
Δεν είναι δυνατόν καταξιωμένοι ιεροψάλτες, με τίτλους και περγαμηνές, να παίρνουν αναπνοές "στο σύνδεσμο" ή να παίρνουν αναπνοές, πλην ελαχίστων σημείων, σε κάθε μέτρο, προκαλώντας μ' αυτόν τον τρόπο, ρήξη στην πληρότητα του νοήματος των μουσικών περιόδων του μαθήματος.
Θα την ονόμαζα, σολφεζική εκτέλεση και ας με συγχωρέσουν οι εκτελούντες, γιατί αυτό είναι το ηχητικό αποτέλεσμα της εκτελέσεως του Κοινωνικού.
Ας το ξανά ακούσουμε, εστιάζοντας στα σημεία που αναφέρω, αν και κάνει "μπαμ"......

Υ.Γ.: για να δούμε πρόοδο και θετικά βήματα, θα πρέπει να εντοπίζουμε τα σφάλματά μας και να μπορούμε να τα δημοσιοποιούμε ελέγχοντάς τα απ' όποιον κι αν λέγονται.......
Ε, όχι και μετροφωνικό ψάλσιμο ο Παϊκόπουλος! Τις αναλύσεις τις καταγράφει, σε χορό απευθύνεται το κείμενο και απαιτεί κοινές αναλύσεις! Στα αντίστοιχα κλασικά κείμενα οι γραμμές είναι πιο στενογραφικά γραμμένες. Ξεκινήστε την αντιπαραβολή των πρώτων γραμμών της προεισαγωγής με αυτές του «Αινείτε» του Ιωάννου από το οποίο, προφανώς, προέρχονται. Συνεχίστε με τις κοινές θέσεις του Κοινωνικού της Εβδομάδος του Πέτρου, το οποίο επεκτείνει. Άλλωστε, ο δάσκαλος έχει δώσει πολλάκις σεμινάρια περί του πώς εκφέρονται τα σημεία ποιότητος κατά την Πατριαρχική παράδοση. Θα 'πρεπε να ευγνωμονείτε τέτοιους ανθρώπους που αφήνουν γραπτή παρακαταθήκη τους τρόπους που αναλύονται οι θέσεις και όχι να τους μέμφεστε εκ του προχείρου.
Όσο για τις αναπνοές, τι να πω, αν δεν συγκινείστε που ένας άνθρωπος άνω των 80 ετών ψάλλει με τόσο σθένος, έκφραση και καθαρότητα φωνής και μένετε στο ότι δεν παίρνει μεγάλες αναπνοές, μάλλον έχουμε διαφορετικά κριτήρια περί της αξίας του ιεροψάλτου...
 
Last edited:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Aγαπητέ Ιωάννη ερώτηση έκανα γιατί κάτι έχει πάρει το αυτί μου....(δεν έψαλλε μόνο ο Στανίτσας στο πατριαρχείο). Όσο για το επισκέπτης εννοούσα ότι δεν ψάλλει τακτικά.Σε παρακαλώ μην τα παίρνεις γιατί κάνει κακό και είμαι και γω κακό κοπέλι.Δεν με ενδιαφέρει κανείς από όλους αυτούς και δεν θεωρώ ότι είναι αντάξιοι του παρελθόντος. Aπλά δεν υποστηρίζω και δεν πιστεύω και σε κανέναν απ έξω γι αυτό το μη χείρον κλπ. Με εννόησες;Πάντα γεια
 
Last edited:
Top