Ενα πολύ ωραίο "Αξιον Εστίν" από τον Αρχοντα.
https://www.youtube.com/watch?v=lci1iQ3IUbg&list=UUflAirupHRp5-uZW-Vj74wQ
https://www.youtube.com/watch?v=lci1iQ3IUbg&list=UUflAirupHRp5-uZW-Vj74wQ
Θα ήταν, όντως τέλειο, εάν είχε αυστηρότερο χρόνο...........Ένα πολύ ωραίο "Άξιον Εστίν" από τον Άρχοντα.
https://www.youtube.com/watch?v=lci1iQ3IUbg&list=UUflAirupHRp5-uZW-Vj74wQ
Θα ήταν, όντως τέλειο, εάν είχε αυστηρότερο χρόνο...........
Μην το ξεχνάμε, "είναι η ψυχή της μουσικής".:wink:
Υ.Γ.: Πριν από 'μένα, για το χρόνο και την αξία του, έχουν μιλήσει "μορφές & δάσκαλοι της Ε.Β.Μ.". Εξ' αιτίας της γενικής απαξίωσης, όμως, στην πράξη τους αγνοούμε και ψάλλουμε κατά το δοκούν.............
Εγώ, απλά, το υπενθυμίζω για να 'χουμε μέτρο που μετράμε και ζυγαριά που ζυγίζουμε.
Θα σου στείλω μετρονόμο και πιστεύω εάν στην πράξη, τον εφαρμόσεις, θα δεις βελτίωση....Το άλλο με το(ν) Τοτο....το ξέρετε; Και για να σοβαρευτούμε....όποιος βρει το μάθημα τίνος συνθέτη είναι κερδίζει...
Θα σου στείλω μετρονόμο και πιστεύω εάν στην πράξη, τον εφαρμόσεις, θα δεις βελτίωση....
Αρχικά, θα ψάλλεις σε απλό χρόνο.
Στη συνέχεια σε δίσημο, τρίσημο & τετράσημο.
Τέλος, όταν θα κάνεις κτήμα σου τα παραπάνω, θα αρχίσεις δειλά - δειλά, να ψάλλεις "με συνεπτυγμένο χρόνο".
Την ανωτερότητα του συνεπτυγμένου την διαπιστώνει όποιος τον εφαρμόζει στην πράξη.
Υπάρχει σχετική αναφορά του αείμνηστου Άρχ. Μουσικοδιδασκάλου Δ. Σουρλαντζή, γι' αυτό.
Τότε, θα γίνεις "ο καινούργιος Δημήτρης", που θα ψάλλει, κατά τον Δ. Σουρλαντζή: "με λεβεντιά & αρχοντιά"!
Έως τότε, όμως, θέλει δουλειά, υπομονή & επιμονή.......
Υ.Γ.: Μπορείς, να ακούσεις & τον αείμνηστο Χρύσανθο Θεοδοσόπουλο και συγκεκριμένα, εστιάζοντας στο χρόνο με τον οποίο εκτελούσε τα μαθήματα, για να εμπεδώσεις, ακούγοντας στην πράξη, από σημαντική Ιεροψαλτική μορφή την αξία, την ομορφιά και τη δύναμη που δίνει στο μέλος, "ο άψογος χρόνος"
Αγαπητέ, το πρόβλημά σου είναι ότι ο κ. Λαμπρόπουλος (ΕΔΩ) ψάλλει άχρονα ή ότι δεν ψάλλει συνεπτυγμένα;Αρχικά, θα ψάλλεις σε απλό χρόνο.
Στη συνέχεια σε δίσημο, τρίσημο & τετράσημο.
Τέλος, όταν θα κάνεις κτήμα σου τα παραπάνω, θα αρχίσεις δειλά - δειλά, να ψάλλεις "με συνεπτυγμένο χρόνο".
Την ανωτερότητα του συνεπτυγμένου την διαπιστώνει όποιος τον εφαρμόζει στην πράξη.
"Οι παροικούντες εν Ιερουσαλήμ", γνωρίζουν την αξία του έγχρονου τρόπου ψάλλειν & ερμηνεύειν την Βυζαντινή Παρασημαντική.........................Αγαπητέ, το πρόβλημά σου είναι ότι ο κ. Λαμπρόπουλος (ΕΔΩ) ψάλλει άχρονα ή ότι δεν ψάλλει συνεπτυγμένα;
...........................
Και για να σοβαρευτούμε....όποιος βρει το μάθημα τίνος συνθέτη είναι, κερδίζει...
Ποιανού είναι το ..."μάθημα";;;
Εμ εδώ....σε θέλω....κ μετά να δούμε πώς μετριέται...(ή μετράται)...
Προφανώς και είναι ειρωνικός ο χαρακτηρισμός μου "μάθημα"...
Τι σόι μάθημα είναι αυτό με τρίγοργα, τετράγοργα και πεντάγοργα;;;; Εκεί βρίσκεται η μαγεία της μουσικής μας;;;;;
Ο πιο ασφαλής τρόπος να χάσεις το χρόνο, είναι να δοκιμάσεις να εκτελέσεις τέτοια κομμάτια, και ο ερμηνευτής μας τον έχασε για τα καλά...
Ο όρος "μάθημα" δεν πρέπει να χρησιμοποιείται με το κιλό, λίγα μέλη δικαιούνται τον τίτλο αυτόν (πολύ περισσότερο, ελάχιστα από αυτά είναι μέλη του 20ου αιώνα), και το συγκεκριμένο δεν ανήκει σ' αυτήν τη συνομοταξία, πώς να το κάνουμε τώρα!!!
Πάντως μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε....!
Υγ Κ η δίκην Λουκά οιμωγή επελεύσεται....
Προφανώς και είναι ειρωνικός ο χαρακτηρισμός μου "μάθημα"...
Τι σόι μάθημα είναι αυτό με τρίγοργα, τετράγοργα και πεντάγοργα;;;; Εκεί βρίσκεται η μαγεία της μουσικής μας;;;;;
Ο πιο ασφαλής τρόπος να χάσεις το χρόνο, είναι να δοκιμάσεις να εκτελέσεις τέτοια κομμάτια, και ο ερμηνευτής μας τον έχασε για τα καλά...
Ο όρος "μάθημα" δεν πρέπει να χρησιμοποιείται με το κιλό, λίγα μέλη δικαιούνται τον τίτλο αυτόν (πολύ περισσότερο, ελάχιστα από αυτά είναι μέλη του 20ου αιώνα), και το συγκεκριμένο δεν ανήκει σ' αυτήν τη συνομοταξία, πώς να το κάνουμε τώρα!!!
1). Κι όμως, συνάδελφε, υπάρχουν και τέτοια μαθήματα!............................
1). Τι σόι μάθημα είναι αυτό με τρίγοργα, τετράγοργα και πεντάγοργα;;;; Εκεί βρίσκεται η μαγεία της μουσικής μας;;;;;
2).Ο πιο ασφαλής τρόπος να χάσεις το χρόνο, είναι να δοκιμάσεις να εκτελέσεις τέτοια κομμάτια, και ο ερμηνευτής μας τον έχασε για τα καλά...
Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι δε συμφωνώ με το θέμα του χρόνου στη παρούσα ανάρτηση (έχω ακούσει ηχογραφήσεις πολύ μεγάλων δασκάλων που έχουν χάσει το χρόνο στην εκετέλεση μαθημάτων)-μη ξεχνάμε ότι είναι μια εκτέλεση μιας Κυριακής από τις χιλιάδες.
Αν φωτογραφίζεις εμένα, θα σού πω ότι συμφωνούμε απόλυτα, όταν λέμε (εγώ και συ) ότι η εκτέλση ήταν άχρονη. Η ειρωνία μου δεν απευθύνεται στον εκτελεστή, αλλά στο μέλος: ένα αχρείαστα περίπλοκο μέλος, που χαρακτηρίστηκε ως "μάθημα". Δεν ειρωνεύτηκα τον εκτελεστή, δεν κατηγορώ τον δημιουργό του μέλους, μέμφομαι όμως τον σύντροφο Δημ. Σκρέκα που χαρακτήρισε το μέλος ως μάθημα. Αυτά.
Δημ. Καταραχιάς
Αν φωτογραφίζεις εμένα, θα σού πω ότι συμφωνούμε απόλυτα, όταν λέμε (εγώ και συ) ότι η εκτέλση ήταν άχρονη. Η ειρωνία μου δεν απευθύνεται στον εκτελεστή, αλλά στο μέλος: ένα αχρείαστα περίπλοκο μέλος, που χαρακτηρίστηκε ως "μάθημα". Δεν ειρωνεύτηκα τον εκτελεστή, δεν κατηγορώ τον δημιουργό του μέλους, μέμφομαι όμως τον σύντροφο Δημ. Σκρέκα που χαρακτήρισε το μέλος ως μάθημα. Αυτά.
Δημ. Καταραχιάς
1). Πιστεύω ότι, εάν ζούσε ο αείμνηστος Άρχ. μουσικοδιδάσκαλος Δ. Σουρλαντζής, θα προσυπέγραφε την κριτική μου, γιατί εστιάζω "στην ψυχή της μουσικής", που πολλοί με "τις εκτελέσεις μας" την απαξιώνουμε..................................................................................
1). Το να ασκεί κάποιος κριτική είναι σαν να προσπαθεί να αποδείξει στον εκτελεστή πως δεν το έκανε έτσι όπως θα το έκανε εκείνος, αν μπορούσε...............
2). Ο κ. Λαμπρόπουλος ψάλλει 64 χρόνια!!!
......................................