Ίδρυση Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Να αποφασίσουμε όμως για τι πράγμα μιλάμε και να μη μπλέκουμε τα θέματα.

Μιλάμε για τη σχέση της γυναίκας με την ψαλτική; (έχουν γραφτεί εκατοντάδες ποστ στο φόρουμ αυτό, μερικά νήματα θαρρώ και κλειδώθηκαν).

Μιλάμε για την αισθητική ενός καλλιτέχνη που ενοχλεί κάποιους με τη δημοσιότητά του;

Ή μιλάμε για το αν δικαιούται κάποιος να ιδρύσει νόμιμο σωματείο σε μια δημοκρατία του 2014 -ειδικά αν όντως υπάρχουν σαφὠς δεδηλωμένες καλές προθέσεις;

Η συζήτηση για το τρίτο ως αφορμή για τα δύο πρώτα (ειδικά με τον τρόπο που βλέπω ότι αρχίζει να γίνεται στο facebook) νομίζω ότι προσδίδει στην όλη υπόθεση χαρακτήρα ανταγωνισμού, που εκθέτει τους ψάλτες γιατί μαρτυρά ανασφάλεια, και γεννάει άλλη μία, εντελώς απροσδόκητη και αναίτια πηγή διχασμού μέσα στην εκκλησία.

Μακάρι να σταματούσε ο θόρυβος που κακώς ξεκίνησε.

Πρώτα πρώτα δὲν μπλέκουμε κανένα θέμα οὕτε τὸ δημιουργοῦμε.

Απλὰ ἀκολουθοῦμε τὶς γραπτὲς ἀστοχίες τοῦ ἐν λόγω Συνδέσμου καὶ ἐκφραζόμαστε ὅπως συμβαίνει σὲ μιὰ δημοκρατία τοῦ 2014.

Δὲν μπορεῖ ὁ καθεὶς νὰ γράφει ὅ,τι θέλει καὶ νὰ μένει καὶ ἀσχολίαστο.

Προσωπικά δὲν μὲ ἐνδιαφέρει καμία ἀπὸ τὶς τρεῖς ἐπιλογές. Πρὸς τὸ παρόν τὰ πράγματα εἶναι ξεκάθαρα καὶ γιὰ τὰ τρία, τουλάχιστον σὲ ὅσους δὲν ἔχουμε ὑπόδειγμα τὸν Ρομπέν τῶν Δασῶν καὶ τὸν Ζορό.
 

KTsepas

Κωνσταντίνος Ε. Τσέππας
Καλημέρα σε όλους,
Καταθέτοντας και την δική μου άποψη επί του θέματος νομίζω ότι δεν χρειάζεται να θορυβούμεθα τόσο με την ίδρυση ενός συλλόγου ψαλτριών...!!!
Πιστεύω ότι η ζωή και η διάρκεια μίας τέτοιας προσπάθειας δεν είναι μεγάλη και σκοντάφτει και σε πρακτικά ζητήματα πέραν των ιερών κανόνων οι οποίοι προφανώς και θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν από την ιεραρχία πρωτίστως (ΔΙΣ) και από τις κατα τόπους Μητροπόλεις οι οποίες θα πρέπει επί της ουσίας να λάβουν θέση και να εκδώσουν οδηγίες....!!!
Αλλά, αναρωτιέμαι... πόσο νομίζουμε ότι μπορεί να σταθεί μία ψάλτρια σε ένα αναλόγιο;;;
Μπορεί μία ψάλτρια να αναλάβει Πρωτοψάλτρια ας πούμε;;; Δεν μπορεί!!!! Ούτε Λαμπαδάρισα μπορεί...!!! Πώς θα συνεννοηθεί πχ με τον ιερέα μέσα στο Ιερό για διάφορα θέματα που προκύπτουν... θα βάλει και ράσο;;; Με τι ευχή!!!

Αρα, τουλάχιστον αυτά και πολλά πολλά άλλα θέματα που δεν έχει νόημα να αναπτύξω σε ένα μήνυμα, με κάνουν να πιστεύω ότι δεν έχει μέλλον η συγκεκριμμένη προσπάθεια και αν προσπαθήσουμε εκ των προτέρω να βάλουμε εμπόδια στην λειτουργία ενός τέτοιου συνδέσμου μάλλον σε παγίδα θα πέσουμε και δεν θα μας κάνει καλό...!!!

Προσωπικά πιστεύω ότι δεν θα πρέπει από την πλευρά μας οι ψάλτες να αντιδράσουμε όπως προτείνεται (με αι).... αλλά ας "αναμετρηθούμε" στην πράξη.... γίνεται;;; Το παιχνίδι το έχουν χαμένο μάλλον!!!!

Με αυτά τα λίγα, παραμένω παρακολουθώντας την εξέλιξη του θέματος, και ας με συγχωρέσουν όσοι και όσες ενδεχομένως ενοχληθούν από τα γραφώμενά μου....!!!

Με εκτίμηση
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ιδιαίτερα εύστροφη η επίτιμη πρόεδρος, αλλά παρά την αρχική παρουσίαση του συλλόγου (ΠΣΨ), όπου εκτός από ένα εκτενές βιογραφικό («ευλόγησις -ανυπάρκτων- γενείων») αναφέρεται απλά ότι:
σκοπό έχει να συνενώσει στους κόλπους του όλες τις γυναίκες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής και της Ψαλτικής Τέχνης

..από τις πρώτες κιόλας αντιδράσεις δηλώνεται καθαρά ότι:
σκοπό μόνο να συνενώσει τις γυναίκες ψάλτριες ώστε καταρχάς να γνωριστούν μεταξύ τους, να συζητήσουν από κοινού τις επιθυμίες και τους λόγους που το ψαλτήρι έχει κερδίσει την αγάπη τους, αλλά και να προβληματιστούν απέναντι στο θέμα της επισημοποίησης ή μη της θέσης τους πάνω στο ανάλογιο και της συνεργασίας και απο κοινού υμνωδίας με τους άνδρες, επί το έργον, στο ψαλτήρι.

Ούτε κι εδώ όμως φανερώνεται όλη η αλήθεια καθώς δεν πρόκειται για προβληματισμό, αλλά για κατασταλαγμένες θέσεις, που μάλλον χρειάζονταν ένα σωματείο για να περάσουν στο πεδίο της δράσης/διεκδίκησης:
Γνωρίζω ωστόσο επίσης πολλά παραδείγματα των ιερών κανόνων, που στην πορεία των ετών και λόγω μεταβολής των κοινωνικών δεδομένων, προσάρμοσαν το περιεχόμενο τους στις νέες συνθήκες και μετεβληθησαν. Γνωρίζω επίσης ποσο εξαιρετικης σημασιας για την ερμηνεία των Ιερών Κανόνων ειναι ο θεμος της Οικονομίας ο οποιος σε όλα τα χρόνια της Εκκλησιαστικής Ιστορίας, απο την Αρχαία Εκκλησια έως σημερα, έπαιξε σημαντικό ρόλο, ως βάση της κατα καιρούς μη εφαρμογης παραδεδομένων ιερών κανόνων, ειδικα όταν πρόκειται για περιπτώσεις, όπως η εν λόγω, που δεν θιγούν το Δόγμα της Ορθόδοξης Εκκλησιας. Και κοντα σε αυτόν να προσθέσουμε την ερμηνευτική μέθοδο των Ιερών Κανόνων, που δυνητικά θα μπορούσε κάλλιστα να αξιοποιηθεί στο συγκεκριμένο θέμα, εφόσον η Ανωτάτη Εκκλησιαστικη Αρχή το επιθυμούσε, δηλαδη την υποκειμενική - ιστορική ερμηνεία, η οποία προέχει ειδικα στο εκκλησιαστικο Δίκαιο, πέραν καθε άλλης ερμηνείας, και, όπως πιθανώς γνωρίζετε, επιδιώκει την αναζητηση των συγκεκριμένων ιστορικών συνθηκών και δεδομένων που οδήγησαν στη θέσπιση των Κανόνων, ώστε να επιβεβαιωθεί στην ουσία του ο λόγος του Αποστολου Παύλου: "..το γαρ γράμμα αποθνησκει, το δε πνεύμα ζωοποιει".

Αποκτούν έτσι και ιδιαίτερο νόημα τα αρχικά «τετελεσμένα» που παρουσιάστηκαν:
Πρόσφατα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Περιστερίου την τίμησε παραδίδοντάς της Βεβαίωση, βάσει της οποίας της δίνει το δικαίωμα ελευθέρως να ψάλλει σε οποιοδήποτε αναλόγιο της Μητροπολιτικής του Περιφέρειας επιθυμεί.

Προσωπικά, με ενοχλεί, να μην γίνονται εξαρχής ξεκάθαροι οι στόχοι ενός σωματείου, αλλά να υποννοούνται και να συμπεραίνονται από τις διάφορες δηλώσεις των προέδρων, μελών κ.λ.π. Αυτό πάντως, δεν σημαίνει ότι είμαι αντίθετος με τους σκοπούς του ΠΣΨ (παρακαλώ μη βαράτε:)).

Μάλιστα θα επισημάνω στον φίλτατο Δομέστικο, ότι αυτός ειδικά δεν θα έπρεπε να αντιτίθεται στις ψάλτριες στα αναλόγια, καθώς

...εχουμε κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις να επικαλούμαστε οι σύγχρονοι, όπως η κόρη του Ιωάννη Κλαδα, η οποία μαρτυρειται ως Ψάλτης ή η Δομεστικήνα (!!!) Κουβουκλησίνα.
:D:D:D
 
Last edited:

Pappous43

Παλαιό Μέλος
Πριν το θέμα λάβει τις γνωστές τροπές με το αντίστοιχο λουκέτο:), ίσως πρέπει ΑΜΕΣΑ οι περίπου 80(;) σύλλογοι ιεροψαλτών, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος και η ΟΜΣΙΕ να βγάλουν από μία Ανακοίνωση την οποία θα κοινοποιήσουν στην Ιερά Σύνοδο και στις Ιερές Μητροπόλεις.
Αυτοί οι βήχες πρέπει να κόβονται από την αρχή διότι μπορεί να εξελιχθούν σε χρόνιες βρογχίτιδες. Και το θέμα είναι πολύ πιο σοβαρό από τις (έστω) παρεκτροπές του ΣΚ, για τις οποίες ενεργοποιήθηκε πλειάδα ιεροψαλτών, ιδρύθηκε ειδικό σωματείο (Υπέρμαχοι) κλπ.
Να μην ξεχνούμε ότι ο λύκος θέλει πάση θυσία να μπει στο μαντρί.

Αυτό το θέμα είναι ένα από τα πολλά που απειλούν την παράδοσή μας.
Παράδειγμα 1
Παράδειγμα 2
Παράδειγμα 3

Όλοι οι Σύλλογοι έχουν βήμα στο φόρουμ και έχουν εκλεγμένα όργανα για να μιλούν.
Ο Σύλλογος Μουσικοφίλων, οι Υπέρμαχοι, οι παραδοσιακοί Ιεροψάλτες επίσης.

Ας μιλήσουν.

Συγχαίρω τόν κ. Ἠ.Παπαδόπουλον διότι άναφέρει τόν πραγματικόν κίνδυνον
πού μᾶς ἔρχεται μέ μικρά (σχεδόν άνεπαίσθητα, ἔτσι πρέπει) βηματάκια-βηματάκια.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συγχαίρω τόν κ. Ἠ.Παπαδόπουλον διότι άναφέρει τόν πραγματικόν κίνδυνον
πού μᾶς ἔρχεται μέ μικρά (σχεδόν άνεπαίσθητα, ἔτσι πρέπει) βηματάκια-βηματάκια.

Παρακολουθῶ πάντως τὶς τελευταῖες ὧρες τὶς ἀναρτήσεις τοῦ ἐν λόγῳ Συνδέσμου στὸ facebook καὶ προβλέπω δυστυχῶς πὼς στὸ μέλλον θὰ μιλοῦν μόνο οἱ δικηγόροι τῶν Σωματείων καὶ ὅσοι εἰδικεύονται στὸ Ἐκκλησιαστικὸ καὶ Κανονικὸ Δίκαιο.

Τὸ καλὸ εἶναι πὼς σιγὰ σιγὰ καὶ λέγε λέγε ξεκαθαρίζουν οἱ «προβληματισμοί» τοῦ Συνδέσμου καὶ ἡ κατεύθυνσή του λαμβάνει τὶς πραγματικές του διαστάσεις, σαφῶς πολωτικές, σαφῶς σεξιστικές, σαφῶς ἐπαγγελματικές.

Πάντως ἀφοῦ διαβάζουν τὸν Ἰ. Κονιδάρη, ἄς προσπαθήσουν νὰ ἀντιληφθοῦν καὶ τὴν διάκριση de facto καὶ de jure στὴν ἑρμηνεία τῶν ποικίλων διατάξεων.
 
Δεν νιώθω ότι απειλούμαι , ή ότι κινδυνεύω να χάσω την θέση μου από κάποια επίδοξη ψάλτρια .

Υπάρχουν κανόνες . Ιεροί και απαράβατοι .

Για ακόμη μία φορά περιμένω κάποια σοβαρή αντίδραση και από πλευρά της εκκλησίας αλλά και από τον σύλλογο.
 
Last edited:

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Για ακόμη μία φορά περιμένω κάποια σοβαρή αντίδραση και από πλευρά της εκκλησίας

Εγώ πάλι γιατί περιμένω μόνο χλιαρές αντιδράσεις και φωνές που δεν πρόκειται να κάνουν πολλά - πολλά;
Θα μου πείτε ότι βιάζομαι να απαντήσω και ότι είμαι καχύποπτος. Να το δεχτώ.
Συνάδελφοί μου, όμως, η εικόνα που έχω αποκομίσει από την ενασχόληση/ενδιαφέρον της Εκκλησίας με τα ιεροψαλτικά πράγματα, σε αυτό το συμπέρασμα με οδηγεί...ΔΥΣΤΥΧΏΣ...
Όπως επίσης η αναφορά τους στον Ι. Κονιδιάρη μου δίνει κάθε διακαίωμα να προβληματιστώ πολύ στον τελικό χαρακτήρα των διεκδικήσεων τους.
:confused: :confused:
 

Papazaris

Μέλος
Πριν το θέμα λάβει τις γνωστές τροπές με το αντίστοιχο λουκέτο:), ίσως πρέπει ΑΜΕΣΑ οι περίπου 80(;) σύλλογοι ιεροψαλτών, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος και η ΟΜΣΙΕ να βγάλουν από μία Ανακοίνωση την οποία θα κοινοποιήσουν στην Ιερά Σύνοδο και στις Ιερές Μητροπόλεις.
Αυτοί οι βήχες πρέπει να κόβονται από την αρχή διότι μπορεί να εξελιχθούν σε χρόνιες βρογχίτιδες. Και το θέμα είναι πολύ πιο σοβαρό από τις (έστω) παρεκτροπές του ΣΚ, για τις οποίες ενεργοποιήθηκε πλειάδα ιεροψαλτών, ιδρύθηκε ειδικό σωματείο (Υπέρμαχοι) κλπ.
Να μην ξεχνούμε ότι ο λύκος θέλει πάση θυσία να μπει στο μαντρί.

Αυτό το θέμα είναι ένα από τα πολλά που απειλούν την παράδοσή μας.
Παράδειγμα 1
Παράδειγμα 2
Παράδειγμα 3

Όλοι οι Σύλλογοι έχουν βήμα στο φόρουμ και έχουν εκλεγμένα όργανα για να μιλούν.
Ο Σύλλογος Μουσικοφίλων, οι Υπέρμαχοι, οι παραδοσιακοί Ιεροψάλτες επίσης.

Ας μιλήσουν.
Αγαπητά μέλη του ψαλτολογίου και φίλοι συνάδελφοι,
παρακολουθώ με μεγάλη προσοχή τη συζήτηση που έχει ανοίξει σχετικά με την ίδρυση Συλλόγου Ψαλτριών ή Γυναικών που ασχολούνται με την Ψαλτική Τέχνη. Πρώτα απ'όλα θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι όσον αφορά την ΟΜΣΙΕ και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών, τον αρχαιότερο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών, θα ασχοληθούν άμεσα με το θέμα που προέκυψε. Όμως, έχω τη γνώμη, ότι θα πρέπει να χαμηλώσουν οι τόνοι, ιδιαίτερα ως προς τους διάφορους χαρακτηρισμούς που διακινούνται μέσω των ηλεκτρονικών μηνυμάτων και με νηφαλιότητα να συνεργαστούμε όλοι για την καλύτερη επίλυση του θέματος που προέκυψε. Κρίνω απαραίτητη την επικοινωνία των πρωτεργατών της κίνησης αυτής προκειμένου να ακούσουμε τις απόψεις τους και να τους πούμε τις δικές μας οι οποίες εδράζονται στους κανόνες της Εκκλησίας μας, ελπίζοντας ότι θα υπάρξει πλήρης σύμπτωση απόψεων και από τις δυο πλευρές και οι οποίες θα είναι σύμφωνες με τα όσα πρεσβεύει η Εκκλησίας μας. Η συνέχιση αντεγκλήσεων και φωνασκιών κάθε άλλο παρά βοηθά στην επίλυση του προκύψαντος προβλήματος. Πάντως, θα πρέπει να κατανοήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι ότι η επιθυμία ή πρόταση για συζήτηση για την καλύτερη δυνατή λύση στο θέμα που προέκυψε δεν αποτελεί αδυναμία! Τέλος, η επίκληση Αγίων ανθρώπων για την εδραίωση των πράξεων μας που προφανώς είναι αντίθετες προς του Κανόνες της Εκκλησίας μας, δεν επιτρέπεται και αποτελεί, ας μου επιτραπεί η έκφραση, "ασέβεια"!
Φίλοι συνάδελφοι,
με την ευκαιρία αυτή, για μια ακόμη φορά, σας παρακαλώ να πλαισιώσετε τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών έτσι ώστε και με τη δική σας παρουσία να συμβάλλετε στη δυνάμωση της φωνής του Συνδέσμου μας και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, παλιοί και νέοι, να ανοίξουμε καινούρια ξέφωτα και καινούρια πορεία μακρυά από από αυτά που μέχρι σήμερα, δήθεν, χώριζαν τον κλάδο των Ιεροψαλτών και που πολλοί για ιδιοτελείς σκοπούς καλλιεργούσαν.
Σας περιμένουμε στην Εκλογοαπολογιστική μας Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή,23 Μαρτίου και ώρα 12.00 στο Ξενοδοχείο POLIS GRAND στην οδό Πατησίων και Βερανζέρου 19, σύμφωνα με την πρόσκληση που έχει κοι νοποιηθεί σε όλους σας μέσω της φιλόξενης ιστοσελίδας του Ψαλτολογίου.
Φιλικά και συναδελφικά
Αθανάσιος Χρ.Παπαζαρής
Γενικός Γραμματέας Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών και μέλος του Δ.Σ. της ΟΜΣΙΕ.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Τελειώσαν οι αρπαχτές και τα μεροκάματα κατακρημνίστηκαν .
Κρίση και η νύχτα.
Μπήκαμε στη σαρακοστή , πλησιάζει και η Μεγάλη Εβδομάδα , καλή συγκυρία για τέτοια κίνηση , θα δώσουμε και καμία συναυλιούλα μέσα σε κανένα ναό , μπορεί να ακολουθήσει και απονομή δίσκου(λέω εγώ..) ,ίσως και οφφίκιο. Άρχων Αρχιψάλτρια ,Μελωδούσα , Μαιστορούσα , Κουροπαλάτισα..
Δεν νιώθω ότι απειλούμαι , ή ότι κινδυνεύω να χάσω την θέση μου από κάποια επίδοξη ψάλτρια .
Αηδιάζω , αισχύνομαι , απογοητεύομαι και από αυτά που λαμβάνουν χώρα και από τον τρόπο αντίδρασης .
Υπάρχουν κανόνες . Ιεροί και απαράβατοι .
Τώρα αν κάποιος θέλει να ανάγει το θέμα σε σεξιστικό και φεμινιστικό , με γεια του με χαρά του. (όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού)
Για ακόμη μία φορά περιμένω κάποια σοβαρή αντίδραση και από πλευρά της εκκλησίας αλλά και από τον σύλλογο.

Μαλλον θα περιμένουμε πααααρα πολυ!.... ;)
 
Last edited:
1). Υπάρχουν ιεροί κανονες .
2). Υπάρχει διοικουσα εκκλησια , συνοδικά όργανα κ.λ.π.
3). Υπάρχουν ψαλτικοί συλλογοι .
Εδώ απλα ειναι ενα διαδικτυακό φορουμ ανταλαγης απόψεων .
Το τι κανει ο καθένας , μονος του , πως αντιδρα και με τι τρόπο , γούστο του καπελο του.
Η στάση μου (μας) στο αναλογιο, το πως ψάλλω , το ρεπερτόριο που χρησιμοποιώ , με (μας) χαρακτηριζει και αν θελεις ειναι και μιά συνειδητή , στάση ζωής.
... εν πολλοις με καλυψε ο κ. Παπαζαρης και αναμενω.
 
Last edited:
Αγαπητά μέλη του ψαλτολογίου και φίλοι συνάδελφοι,
παρακολουθώ με μεγάλη προσοχή τη συζήτηση που έχει ανοίξει σχετικά με την ίδρυση Συλλόγου Ψαλτριών ή Γυναικών που ασχολούνται με την Ψαλτική Τέχνη. Πρώτα απ'όλα θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι όσον αφορά την ΟΜΣΙΕ και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών, τον αρχαιότερο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών, θα ασχοληθούν άμεσα με το θέμα που προέκυψε. Όμως, έχω τη γνώμη, ότι θα πρέπει να χαμηλώσουν οι τόνοι, ιδιαίτερα ως προς τους διάφορους χαρακτηρισμούς που διακινούνται μέσω των ηλεκτρονικών μηνυμάτων και με νηφαλιότητα να συνεργαστούμε όλοι για την καλύτερη επίλυση του θέματος που προέκυψε. Κρίνω απαραίτητη την επικοινωνία των πρωτεργατών της κίνησης αυτής προκειμένου να ακούσουμε τις απόψεις τους και να τους πούμε τις δικές μας οι οποίες εδράζονται στους κανόνες της Εκκλησίας μας, ελπίζοντας ότι θα υπάρξει πλήρης σύμπτωση απόψεων και από τις δυο πλευρές και οι οποίες θα είναι σύμφωνες με τα όσα πρεσβεύει η Εκκλησίας μας. Η συνέχιση αντεγκλήσεων και φωνασκιών κάθε άλλο παρά βοηθά στην επίλυση του προκύψαντος προβλήματος. Πάντως, θα πρέπει να κατανοήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι ότι η επιθυμία ή πρόταση για συζήτηση για την καλύτερη δυνατή λύση στο θέμα που προέκυψε δεν αποτελεί αδυναμία! Τέλος, η επίκληση Αγίων ανθρώπων για την εδραίωση των πράξεων μας που προφανώς είναι αντίθετες προς του Κανόνες της Εκκλησίας μας, δεν επιτρέπεται και αποτελεί, ας μου επιτραπεί η έκφραση, "ασέβεια"!
Φίλοι συνάδελφοι,
με την ευκαιρία αυτή, για μια ακόμη φορά, σας παρακαλώ να πλαισιώσετε τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών έτσι ώστε και με τη δική σας παρουσία να συμβάλλετε στη δυνάμωση της φωνής του Συνδέσμου μας και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, παλιοί και νέοι, να ανοίξουμε καινούρια ξέφωτα και καινούρια πορεία μακρυά από από αυτά που μέχρι σήμερα, δήθεν, χώριζαν τον κλάδο των Ιεροψαλτών και που πολλοί για ιδιοτελείς σκοπούς καλλιεργούσαν.
Σας περιμένουμε στην Εκλογοαπολογιστική μας Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή,23 Μαρτίου και ώρα 12.00 στο Ξενοδοχείο POLIS GRAND στην οδό Πατησίων και Βερανζέρου 19, σύμφωνα με την πρόσκληση που έχει κοι νοποιηθεί σε όλους σας μέσω της φιλόξενης ιστοσελίδας του Ψαλτολογίου.
Φιλικά και συναδελφικά
Αθανάσιος Χρ.Παπαζαρής
Γενικός Γραμματέας Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών και μέλος του Δ.Σ. της ΟΜΣΙΕ.
Πολύ αγαπητέ κ. Παπαζαρή,
απαντώ στο μνμ σας λόγω της παράθεσής σας.
Οι σύλλογοι και οι ομοσπονδίες θα έπρεπε να έχουν ήδη επιληφθεί του θέματος. Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί προϊόν άλλων κινήσεων που έχουν προηγηθεί και αφήνουν αδιάφορα τα θεσμικά όργανα ή ακόμη και εμάς τους ιεροψάλτες.
Αναρτήθηκε ότι επίσκοπος έδωσε ευλογία, ο Άγιος Πορφύριος έδωσε ευλογία κλπ Όταν έψαλλαν οι κυρίες ή οι δεσποινίδες αυτές σε διάφορους ναούς κανείς δεν το αντιμετώπισε ως έπρεπε. Ακόμη ακόμη και εκλεκτό μέλος του φόρουμ, προς την οποία τρέφω μεγάλο σεβασμό και εκτίμηση, μετέχει του ιεροψαλτικού γίγνεσθαι, συμμετέχει στον τοπικό σύλλογο Ιεροψαλτών ενεργά, (συμ-)ψάλλει σε αναλόγια και βεβαίως προσφέρει τα μάλα στο φόρουμ.
Δεν ξέρω εάν θέλει (και αν μπορεί) ο Σύνδεσμος να αντιμετωπίσει το εν λόγω θέμα. Χρειάζεται μία ομοβροντία αντιδράσεων. Από τα θεσμικά όργανα και τον καθένα ξεχωριστά. Παρατηρώ όμως μία διπλωματική αποχή των "μεγάλων" ψαλτών, ακόμη και αυτής της Πανεπιστημιακής κοινότητας (της Θεολογικής και της Μουσικής).
Εν κατακλείδι -και να με συγχωρείτε-θα ήθελα να εντοπίσουμε τα κίνητρα τέτοιων κινήσεων. Εν πολλοίς τα κατέδειξε ο κ. Καλπακίδης. Υπάρχουν κι άλλα; Είναι μία προσωπική κίνηση που καλύπτεται πίσω από το σύνολο ενός συλλόγου; Υπάρχει ιδιοτέλεια; Υπάρχουν φιλοδοξίες; Ματαιοδοξίες; Κρυφές κινήσεις με ιθύνοντες;
Ενδεχομἐνως κ. Παπαζαρή, εάν δεν προσέξουμε, να βρεθούμε προ εκπλήξεων, προ τετελεσμένων γεγονότων και αποφάσεων.
Αυτά, με πολύ σεβασμό προς το πρόσωπό σας.
Ηλίας Γ. Παπαδόπουλος
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Όπως λχ ένας Δικηγορικός σύλλογος έχει και άντρες και γυναίκες το ίδιο ισχύει και σε εμάς. Εφόσον υπάρχει Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιεροψαλτών η ίδρυση Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών δείχνει σνομπισμό απέναντι στον υπάρχοντα σύνδεσμο και μια σεξιστική αποστασιοποίηση.
Γιατί δεν έρχονται στο σύλλογο μας οι γυναίκες και κάνουν δικό τους; αν φταίμε σε κάτι να μας το πουν, εμείς τις αγαπάμε!!! <3 <3 <3
Ντρέπονται; Φοβούνται;
Δεν μπορώ να το εξηγήσω... :confused:
 

paganus

Παλαιόν μέλι
Τι ακριβώς ενοχλεί;
Το ότι ιδρύουν σύλλογο ή το ότι ψάλλουν ενώ είναι γυναίκες;
Εάν μας ενοχλεί το δεύτερο, πού λέει ότι οι γυναίκες δεν ψάλλουν;
Εάν μας ενοχλεί το πρώτο, πού λέει ότι οι χριστιανοί ιδρύουν συλλογους;
Ο "σύλλογος" είναι κάτι έξω από την έννοια της Εκκλησίας, οπότε είναι τόσο παράλογη η ίδρυσή του όσο και η ίδρυση ενός αντίστοιχου ανδρικού.
Επίσης:
Οι άνδρες ψάλτες θίγονται ως χριστιανοί; ως καλλιτέχνες ή ως επαγγελματίες;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τι ακριβώς ενοχλεί;
Το ότι ιδρύουν σύλλογο ή το ότι ψάλλουν ενώ είναι γυναίκες;
Εάν μας ενοχλεί το δεύτερο, πού λέει ότι οι γυναίκες δεν ψάλλουν;
Εάν μας ενοχλεί το πρώτο, πού λέει ότι οι χριστιανοί ιδρύουν συλλογους;
Ο "σύλλογος" είναι κάτι έξω από την έννοια της Εκκλησίας, οπότε είναι τόσο παράλογη η ίδρυσή του όσο και η ίδρυση ενός αντίστοιχου ανδρικού.
Επίσης:
Οι άνδρες ψάλτες θίγονται ως χριστιανοί; ως καλλιτέχνες ή ως επαγγελματίες;

Προσωπικὰ μὲ ἐνοχλεῖ ἡ ἀντιπαράθεση καὶ ἡ πόλωση ποὺ καλλιεργεῖ ὁ ἐν λόγω Σύνδεσμος μεταξὺ τῶν φύλων, εἰσάγοντας μιὰ διαμάχη ποὺ μόνο στὸν Ἀγγλικανισμὸ καὶ τὸν Καθολικισμὸ εἴχαμε παρατηρήσει ὡς τώρα. Τὰ ὑπόλοιπα δὲν μὲ ἐνδιαφέρουν.

Μὲ ἐνοχλεῖ τὸ ψευδαδελφικὸ κάλυμμα, ἐνῶ οἱ σκοποὶ τοῦ Συνδέσμου εἶναι φανεροὶ στοὺς ἀναγνῶστες τῶν ἀναρτήσεών τους στὸ facebook.

Θὰ μοῦ πεῖς γιατὶ δὲν τοὺς ἀναφέρω ἀφοῦ τοῦς ἔχω καταλάβει. Ἀπ' ὅτι βλέπω οἱ ἐμβριθεῖς νομικὲς σπουδὲς τῆς Προέδρου εἶναι φανερὲς στὶς ἀναρτήσεις, ἀποτελοῦν τὸν βασικὸ πυρήνα τῶν ἰσχυρισμῶν της καὶ φοβοῦμαι πὼς ἄν γράψω καὶ ἀναλύσω ἐλεύθερα, τὰ ἐξώδικα θὰ πᾶνε καὶ θὰ ἔλθουν. Μόνο ὁ Ἀπ. Καλπακίδης τόλμησε, ἀλλὰ καλὰ θὰ κάνει νὰ προσέχει γιὰ νὰ μὴν μπλέξει.

Ἄλλωστε ὅταν κάποιος κινεῖται ἐπαγγελματικὰ καὶ συστηματικὰ στὸν καλλιτεχνικὸ χῶρο γνωρίζει πολὺ καλὰ καὶ νὰ προωθεῖ τὰ συμφέροντά του καὶ νὰ τὰ ὑπερασπίζει κατὰ τὸ δοκοῦν.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
1). Υπάρχουν ιεροί κανονες .
2). Υπάρχει διοικουσα εκκλησια , συνοδικά όργανα κ.λ.π.
3). Υπάρχουν ψαλτικοί συλλογοι .
Εδώ απλα ειναι ενα διαδικτυακό φορουμ ανταλαγης απόψεων .
Το τι κανει ο καθένας , μονος του , πως αντιδρα και με τι τρόπο , γούστο του καπελο του.
Η στάση μου (μας) στο αναλογιο, το πως ψάλλω , το ρεπερτόριο που χρησιμοποιώ , με (μας) χαρακτηριζει και αν θελεις ειναι και μιά συνειδητή , στάση ζωής.



Συγκεκριμενα,θα ήθελα να πω,πως αν εμεις οι ιδιοι δεν ''τσιγκλισουμε'' τις καταστάσεις,δηλ. να παρακινήσουμε συναδελφους,Εκκλησια,κλπ δεν νομίζω οτι μπορουμε να περιμένουμε απο τους αλλους(Εκκλησία,συλλόγους,κλπ) να κινηθουν πρώτοι....:wink:

Τώρα,σαν συνέχεια της ροής του θέματος,θα ηθελα και εγω να συμφωνήσω με καποιους συναδέλφους,οι οποιοι ειναι επιφυλακτικοι,ως προς τον τίτλο του συλλογου, ''ψαλτριες'' και πως καποια κατασταση υποβοσκει,γύρω απο αυτη την....κίνηση!....

Αντε να δούμε....
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής

Είμαι περίεργος για το τι ακριβώς συνέβη και ανακινήθηκε ξαφνικά το θέμα τώρα, μετά την ανωτέρω δημοσίευση και αναδημοσίευση της συγκεκριμένης αναφοράς (μοναδικής πρόσφατης) από δεκάδες μπλογκ και ιστοσελίδες μετά από σιωπή δύο χρόνων, μια που ο σύλλογος ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2012 (όπως και η σελίδα στο Facebbok). Μέχρι τώρα κανείς δεν είχε πάρει είδηση;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Είμαι περίεργος για το τι ακριβώς συνέβη και ανακινήθηκε ξαφνικά το θέμα τώρα, μετά την ανωτέρω δημοσίευση και αναδημοσίευση της συγκεκριμένης αναφοράς (μοναδικής πρόσφατης) από δεκάδες μπλογκ και ιστοσελίδες μετά από σιωπή δύο χρόνων, μια που ο σύλλογος ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2012 (όπως και η σελίδα στο Facebbok). Μέχρι τώρα κανείς δεν είχε πάρει είδηση;

Ἐγὼ εἶχα ἀκούσει νὰ ἀποκαλοῦν σὲ μιὰ συνέντευξη ἤ σὲ τηλεοπτικὴ ἐκπομπή, πέρσι τὸ Πάσχα, τὴν κ. Καραντζῆ πρόεδρο τῶν ψαλτριῶν τῆς Ἑλλάδας, ἀλλὰ δὲν ἔδωσα σημασία, μοῦ φάνηκε ἄλλο ἕνα ἐμπορικὸ πυροτέχνημα γιὰ προβολή.

Ὅταν πρόσεξα τὴν δημοσίευση μὲ τὸ συγκεκριμένο περιεχόμενο τὸ ἀνέφερα. Ἄλλωστε ἄν προσέξει κανεὶς τὶς ἐξιδανικευμένες φωτο τοῦ blog ἀντιλαμβάνεται περὶ τὶνος πρόκειται ...
 

Δημήτρης Μαούνης

Παλαιό Μέλος
Να αποφασίσουμε όμως για τι πράγμα μιλάμε και να μη μπλέκουμε τα θέματα.

Μιλάμε για τη σχέση της γυναίκας με την ψαλτική; (έχουν γραφτεί εκατοντάδες ποστ στο φόρουμ αυτό, μερικά νήματα θαρρώ και κλειδώθηκαν).

Μιλάμε για την αισθητική ενός καλλιτέχνη που ενοχλεί κάποιους με τη δημοσιότητά του;

Ή μιλάμε για το αν δικαιούται κάποιος να ιδρύσει νόμιμο σωματείο σε μια δημοκρατία του 2014 -ειδικά αν όντως υπάρχουν σαφὠς δεδηλωμένες καλές προθέσεις;

Η συζήτηση για το τρίτο ως αφορμή για τα δύο πρώτα (ειδικά με τον τρόπο που βλέπω ότι αρχίζει να γίνεται στο facebook) νομίζω ότι προσδίδει στην όλη υπόθεση χαρακτήρα ανταγωνισμού, που εκθέτει τους ψάλτες γιατί μαρτυρά ανασφάλεια, και γεννάει άλλη μία, εντελώς απροσδόκητη και αναίτια πηγή διχασμού μέσα στην εκκλησία.

Μακάρι να σταματούσε ο θόρυβος που κακώς ξεκίνησε.

Αγαπητέ κ. Γιώργο. Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι ουδέν από τα τρία θέματα που αναφέρετε θεωρώ ότι ισχύει στην προκειμένη περίπτωση, τουλάχιστον ως προς τη δική μου εμπλοκή στη συζήτηση.
Το πρώτο (η σχέση της γυναίκας με την ψαλτική) θεωρώ ότι είναι ξεκαθαρισμένο. Άλλο είναι το θέμα αν επιχειρείται από το Σωματείο να το "επαναδιαπραγματευθεί", όταν από τη μια γίνεται επίκληση ότι ο σχετικός Ιερός Κανόνας δεν αμφισβητείται και από την άλλη επιχειρείται διάλεξη και περί των μεθόδων και των τρόπων με τους οποίους μπορεί να γίνει και κάποια διαφορετική ερμηνεία του, κατά πώς μας βολεύει!
Το δεύτερο με αφήνει αδιάφορο και προσωπικά δεν νομίζω ότι γι' αυτό γίνεται όλος αυτός ο ντόρος. Δικαίωμα κάθε "καλλιτέχνη" είναι και με την αισθητική του και το προφίλ του να επιδιώκει την προβολή του, μέσα στα επιτρεπόμενα και θεμιτά πλαίσια και, βεβαίως, για όλους τους ψάλτες, εκτός του Ναού. Βεβαίως η δημοτικότητα του οποιουδήποτε είναι κάτι που κερδίζεται και δεν επιβάλλεται.
Ή ίδρυση σωματείου είναι και συνταγματικά κατοχυρωμένο και αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός, αρκεί να τηρεί το Σύνταγμα και τους νόμυς του Κράτους. Αλλά και κάτι ακόμα: να μη γίνεται για παραπλάνηση ή να μην υποκρύπτεται πίσω του κάποιος άλλος μη νόμιμος και μη προβλεπόμενος σκοπός, όπως επί παραδείγματι, να χρησιμοποιείται το νομικό πρόσωπο για την προσωπική συνεχή προβολή ενός προσώπου ή κάποιων προσώπων, πράγμα που δεν μπορεί να περιλαμβάνεται και στους καταστατικούς σκοπούς του.
Τέλος ως προς την ανασφάλεια και την ανταγωνιστικότητα δεν με αφορούν δεδομένου ότι ούτε στασίδι κατέχω, ούτε και σκοπεύω να αποκτήσω, καίτοι είμαι βέβαιος, ότι αυτά δεν απευθύνονται προσωπικώς σ' εμένα. Έχω δε την άποψη ότι ούτε και την πλειονότητα τουλάχιστον των ιεροψαλτών ενδιαφέρουν, σε σχέση με την προκειμένη περίπτωση.
 

Οδυσσέας Εσκιτζής

Παλαιό Μέλος
ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ψαλτριών ουσιαστικά είναι ανώνυμος,
για να μην πω αβάπτιστος
και χρειάζεται ένα όνομα,
κατά προτίμηση κάποιου αγίου/αγίας ή κάποιας πόλης/χωριού.

(στην φώτο ο νονός ανακοινώνει το όνομα που σκέφτεται να δώσει στον
Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ψαλτριών: "Ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης" με την υπογράμμιση -τον ευλαβείται η δεσποινίς πρόεδρος ιδιαιτέρως)
 

Attachments

  • ton evlaveitai h despoinis proedros.jpg
    ton evlaveitai h despoinis proedros.jpg
    76.9 KB · Views: 15
Top