Άσχετα εάν η μίμηση είναι πετυχημένη ή όχι, το ως άνω είναι ένα θλιβερό γεγονός. Το ότι τέτοια παραδείγματα κατ' εμέ δεν θεωρούνται προς αποφυγήν, αλλά προς μίμησιν, αποτελεί άλλο ένα, ίσως πιο θλιβερό από το πρώτο.
Άσχετα εάν η μίμηση είναι πετυχημένη ή όχι, το ως άνω είναι ένα θλιβερό γεγονός. Το ότι τέτοια παραδείγματα κατ' εμέ δεν θεωρούνται προς αποφυγήν, αλλά προς μίμησιν, αποτελεί άλλο ένα, ίσως πιο θλιβερό από το πρώτο.
Σαν και τα πιο πάνω παραδείγματα ηχογραφήσεων, υπάρχουν, παρόμοια, εκατοντάδες!
Απαιτείται, να βρούμε τη δύναμη ώστε να μπορέσουμε να πούμε όχι, σε κάθε τι έξω - Εκκλησιαστικό, έξω - παραδοσιακό, απ' όποιον κι αν λέγεται!
Ο π. Νικόδημος, ψάλλει Κοινωνικό σε ήχο Άγια:
Σίγουρα, θα ήταν πιο κλασσικός, διαβάζοντας μουσικές γραμμές του Πέτρου ή του Ιωάννου ή του Θ. Φωκαέως κ.ά.
Όμως, "μην χτυπάμε", διότι στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε, (όχι όλοι), ως πρότυπες, τέτοιες "σολιστικές - αμανεδίστικες εκτελέσεις"!
Αν παρατηρήσετε όλο το βίντεο θα διαπιστώσετε προϊόν φόντο μοντάζ όπως και άλλα πράγματα πρόσθετα τα οποία είναι σκηνοθεσία του ερμηνευτή αυτό αλώστε έχει σπουδάσει και βέβαια ο ήχος επεξεργασμένος όπως πάντα σε όλα τα βίντεο του ερμηνευτή
Εφ' όσον ασχολείστε με "το ψάλλειν", θα γνωρίζετε ότι λίγες είναι οι περιπτώσεις που ολοκληρώνουμε το Κοινωνικό!.
Ακολουθεί, συνήθως, κήρυγμα και το αφήνουμε ημιτελές!
Αυτό, ακριβώς, συνέβη και εδώ. Βλέπετε, τον π. Νικόδημο να κοιτάζει προς την Ωραία Πύλη, ο βοηθός του να του κάνει νόημα να τελειώσει κι αυτός, όπως, όπως να "κλίνει το Κοινωνικό"!
Ακούμε και Εκφωνήσεις - Αιτήσεις από άλλη Ακολουθία:
"Μέγας μεν Αντώνιος, αρχή Πατέρων
Θείος δ' Αθανάσιος ένθεον τέλος". (στίχοι από το Συναξάριον)
Από τον π. Νικόδημο, "τραγουδιστικώ τω τρόπω", ακούμε το Απολυτίκιου του Αγίου Αθανασίου:
"Την εν σαρκί ζωήν, σού κατεπλάγησαν Αγγέλων τάγματα, πως μετά σώματος, προς αοράτους συμπλοκάς, εχώρησας πανεύφημε, και κατετραυμάτισας, των δαιμόνων, τας φάλαγγας· όθεν Αθανάσιε, ο Χριστός σε ημείψατο, πλουσίαις δωρεαίς· διό Πάτερ, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών."
Σαν και τα πιο πάνω παραδείγματα ηχογραφήσεων, υπάρχουν, παρόμοια, εκατοντάδες!
Απαιτείται, να βρούμε τη δύναμη ώστε να μπορέσουμε να πούμε όχι, σε κάθε τι έξω - Εκκλησιαστικό, έξω - παραδοσιακό, απ' όποιον κι αν λέγεται!
Ο π. Νικόδημος, ψάλλει Κοινωνικό σε ήχο Άγια:
Σίγουρα, θα ήταν πιο κλασσικός, διαβάζοντας μουσικές γραμμές του Πέτρου ή του Ιωάννου ή του Θ. Φωκαέως κ.ά.
Όμως, "μην χτυπάμε", διότι στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε, (όχι όλοι), ως πρότυπες, τέτοιες "σολιστικές - αμανεδίστικες εκτελέσεις"!
Αυτό το ηχόχρωμα του ισοκρατήματος δηλ. Β.F και το basso, το έβγαζε ο Βασιλικός σε ηχογραφήσεις stoudio με 10 ισοκράτες, τους αειμνηστους Μπάσους ισοκράτες Βαλλή,Βεντούρη & Κατινιώτη μαζί με 6-7
άτομα να κάνουν B.F.
Eδώ αυτό το ηχόχρωμα βγαίνει από 2 άτομα και μάλιστα απ'οτι βλέπω στο χαλαρό!!
Ο κύριος με τα γυαλιά που ισοκρατεί, τι έχει πίσω από τη πλάτη του???
Αυτό το ηχόχρωμα του ισοκρατήματος δηλ. Β.F και το basso, το έβγαζε ο Βασιλικός σε ηχογραφήσεις stoudio με 10 ισοκράτες, τους αειμνηστους Μπάσους ισοκράτες Βαλλή,Βεντούρη & Κατινιώτη μαζί με 6-7
άτομα να κάνουν B.F.
Eδώ αυτό το ηχόχρωμα βγαίνει από 2 άτομα και μάλιστα απ'οτι βλέπω στο χαλαρό!!
Ο κύριος με τα γυαλιά που ισοκρατεί, τι έχει πίσω από τη πλάτη του???
Συμφωνώ απόλυτα με τον Ανδρέα .
Τα χουμε γράψει και παλαιότερα , έγιναν και κάποια καυστικά σχόλια και κάποια δεν ειπώθηκαν από κάποιους επειδή σεβάστηκαν το σχήμα .
Ενοχλητική αισθητική , επιτηδευμένα πράγματα , υπέρμετρη προβολή στο διαδύκτιο .
Κάτι με ενοχλεί .
Και δεν είμαι ο μόνος...
Αυτό το ηχόχρωμα του ισοκρατήματος δηλ. Β.F και το basso, το έβγαζε ο Βασιλικός σε ηχογραφήσεις stoudio με 10 ισοκράτες, τους αειμνηστους Μπάσους ισοκράτες Βαλλή,Βεντούρη & Κατινιώτη μαζί με 6-7 άτομα να κάνουν B.F.
Eδώ αυτό το ηχόχρωμα βγαίνει από 2 άτομα και μάλιστα απ' ο,τι βλέπω στο χαλαρό!!
Ο κύριος με τα γυαλιά που ισοκρατεί, τι έχει πίσω από τη πλάτη του???
Συναυλιακή ηχητική! Δεν θυμίζει ώρα Θ.Λατρείας.
Συνάδελφε, για τον τεχνητό ισοκράτη, έχω πάρει, επίσημα αρνητική θέση. Όμως, ο π. Νικόδημος μιμείται τους δασκάλους - Μεγάλα ονόματα, - "φίρμες", επιγόνους των Πατριαρχικών ανά την Ελλάδα, που ακολουθούν την ίδια τακτική, στις Ι. πανηγύρεις προσκεκλημένοι να ψάλλουν κι όχι μόνο!
Ισχύει η ρήση του Κυρίου: "ὁ ἀναμάρτητος, ὑμῶν, πρῶτος τον λίθον βαλέτω"!
Φαίνεται πως δεν παρακολουθείται όλα τα μηνύματά μου!
Συνάδελφε, για τον τεχνητό ισοκράτη, έχω πάρει, επίσημα αρνητική θέση. Όμως, ο π. Νικόδημος μιμείται τους δασκάλους - Μεγάλα ονόματα, - "φίρμες", επιγόνους των Πατριαρχικών ανά την Ελλάδα, που ακολουθούν την ίδια τακτική, στις Ι. πανηγύρεις προσκεκλημένοι να ψάλλουν κι όχι μόνο!
Ισχύει η ρήση του Κυρίου: "ὁ ἀναμάρτητος, ὑμῶν, πρῶτος τον λίθον βαλέτω"!
Φαίνεται πως δεν παρακολουθείται όλα τα μηνύματά μου!
[Σημείωμα συντονιστή] Ο π. Νικόδημος απ΄οτι φαίνεται έχει ηχογραφήσει απολυτίκια για όλες τις μέρες του χρόνου. Δεν υπάρχει λόγος να μας τα παραθέτετε κάθε μέρα. Πολύ περισσότερο να μας δίνετε το συναξάρι των αγίων. Διαγράφηκαν ως εκτός θεματολογίας του φόρουμ. Διαβάζετε τους κανόνες λειτουργίας και συμμετοχής, μην ενοχλείτε και μη προκαλείτε.
Aγαπητέ Νεκτάριε, με το θάρρος της μαθητείας μας στον δάσκαλό μας τον αείμνηστο Σουρλαντζή, θα ήθελα να σου εκφράσω την εκπληξή μου να σε βλέπω να εξαντλείς την προσφορά σου στο ψαλτολόγιο κυρίως με κοινοποιήσεις αυτού του τύπου.Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο ταιριάζει στο επίπεδο του δασκάλου μας και σε όσα μας δίδαξε.Ανέβασε αν θες κάτι από σένα ή από κάποιο ψάλτη που έχει να δώσει σε έναν τέτοιο ειδικό χώρο και άσε τα δήθεν ψαλσίματα ώστε να μην προκαλείς όπως σου γράφει και πατήρ Μάξιμος.Πάντα γειά
Κατ' αρχήν να ζητήσω συγγνώμη για το πιθανόν άσχετο με τον τίτλο του θέματος σχόλιο, αλλά εάν πάρουμε υπόψη μας ότι ο τίτλος έχει συγκεκριμένη ημερομηνία και επεκτείνεται σε Απολυτίκια του ενιαυτού, ίσως να μην αμαρτάνω τόσο...
Κύριε Κούγια σε αυτό μου το μήνυμα απαντήσατε:
Εάν θεωρείτε ότι αυτό το άκουσμα είναι εξωεκκλησιαστιακό, εφόσον μιμείται παρόμοιες και κατακριτέες συμπεριφορές μεγάλων εκπροσώπων της ψαλτικής, γιατί το διαφημίζετε; Η δε αντίφαση συνεχίζεται:
Σίγουρα, θα ήταν πιο κλασσικός, διαβάζοντας μουσικές γραμμές του Πέτρου ή του Ιωάννου ή του Θ. Φωκαέως κ.ά.
Όμως, "μην χτυπάμε", διότι στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε, (όχι όλοι), ως πρότυπες, τέτοιες "σολιστικές - αμανεδίστικες εκτελέσεις"!
Εγώ πάλι πιστεύω ότι το να "χτυπάς" όχι με μόνο γνώμονα τα πρόσωπα, αλλά τις συμπεριφορές, είναι όχι μόνο πιο αξιοπρεπές, σε κάνει και πιο σταθερό στις απόψεις σου. Απ' ότι καταλαβαίνω από τα γραφόμενά σας, ο π. Νικόδημος ακολουθεί μία τακτική μίας εξωεκκλησιαστικής έκφρασης της ψαλμωδίας, η οποία όμως απορρέει από παραδείγματα μεγάλων του πρόσφατου παρελθόντος. Εάν εχω καταλάβει λάθος διορθώστε με, αλλά η πρώτη παραπομπή του μηνύματός σας αυτή την εντύπωση μου δίνει. Το όχι που μας προτρέπετε να πούμε σε κάθετί εξωπαραδοσιακό, πρέπει να περιλαμβάνει και αυτούς που εννοείτε, αλλά και αυτόν που παρουσιάζετε, εφόσον μιμείται του πρώτους. Ειδάλλως, τι διαφορετικό πράττετε από τους "μονόφθαλμους"; Απλά αυτοί έχουν το αριστερό μάτι ανοικτό, ενώ εσείς το δεξί. Νομίζετε ότι υπάρχει κάποια ουσιώδης διαφορά μεταξύ σας;
Συμφωνώ κι εγώ με την απορία του κ. Τσακίρογλου...
Ομοίως και για τον μηχανικό ισοκράτη που έγινε παραπάνω μια αναφορά... επειδή (κακώς) κάποιοι "μεγάλοι" τον χρησιμοποίησαν, πρέπει να δικαιολογηθεί και η χρήση του από τον π. Νικόδημο; Δεν νομίζω...
Στα βίντεο εμφανίζεται, αν δεν κάνω τραγικό λάθος, και ο π. Ιωάννης Μπούτσης, που είναι διάκονος του Αρχιεπισκόπου και συνόδεψε τον π. Νικόδημο και σε μια συναυλία στο εξωτερικό πρόσφατα. Αν όντως είναι αυτός (μου φαίνεται ότι αποκλείεται να κάνω λάθος), μιλάμε για μια πραγματικά εξαιρετική φωνή, εκπληκτικά εύστροφη. Αν και έχει επιρροές από την συμψαλμωδία με τον π. Νικόδημο, εν τούτοις τον έχω ακούσει να ψάλλει και με βυζαντινότατο ύφος και να βγάζει άνετα από στήθους το "Άγιος Ισχυρός" από τη δύναμη του Στανίτσα, σε κάποια φάση που ο αριστερός δεν μπορούσε... Επειδή έχει τύχει να συνυπάρξουμε σε κάποιες αγρυπνίες και άλλες ακολουθίες, εκείνος λειτουργός και εγώ μαζί με άλλους στο αναλόγιο, θυμάμαι να έχουμε μείνει με ανοιχτό το στόμα στις καταλήξεις του στα πληρωτικά (τελείως χαλαρά άνω ΠΑ, επίσης χαλαρά κάτω ΓΑ σε πλάγιο πρώτο-αλλά σε οποιοδήποτε ήχο έλεγε, "κεντούσε", με λίγες υπερβολές βέβαια ).
Μου κάνει εντύπωση που στα εν λόγω βίντεο δεν ψάλλει και ο ίδιος - νομίζω ότι είναι σαφώς ανώτερος του προεξάρχοντος.
Χερουβικός ύμνος σ' ελευθέρα εκτέλεση...............................................
Έτσι, όπως τον ψάλλουν "μεγάλα Ιεροψαλτικά ονόματα"!
Εάν έψαλλαν πιο παραδοσιακά, θα ήταν ανάλογο και το ψάλσιμο του π. Νικοδήμου!
Πιστεύω ότι αυτοί τον επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό!
Εφ' όσον ασχολείστε με "το ψάλλειν", θα γνωρίζετε ότι λίγες είναι οι περιπτώσεις που ολοκληρώνουμε το Κοινωνικό!.
Ακολουθεί, συνήθως, κήρυγμα και το αφήνουμε ημιτελές!
Αυτό, ακριβώς, συνέβη και εδώ. Βλέπετε, τον π. Νικόδημο να κοιτάζει προς την Ωραία Πύλη, ο βοηθός του να του κάνει νόημα να τελειώσει κι αυτός, όπως, όπως να "κλίνει το Κοινωνικό"!
Ακούμε και Εκφωνήσεις - Αιτήσεις από άλλη Ακολουθία: