agis panas
Παλαιόθεν φίλος
Πάντως έχετε αλλάξει πολιτική. Εκεί που στα πρώτα μηνύματα προσπαθούσατε δήθεν να ακυρώσετε ή να συμπληρώσετε τα λεγόμενά μου και σας αντέκρουα με φράσεις που έγραψα ήδη στο αρχικό μου μήνυμα, το γυρίσατε στις ευθείες προσβολές της φρασεολογίας μου και ειρωνίες επί των συμπερασμάτων που εξάγονται από τα λεγόμενά μου. Αυτό κάτι δείχνει...
Δεν το διατύπωσα αυτό που είπα όπως στο συμπέρασμά σας. Για τον Ιωάννη μπορεί να ισχύει, για τον Πέτρο όχι. Δεν μελετούμε την παράδοση με σκοπό να απορρίψουμε τους προγενέστερους. Αυτοί είναι η βάση, πάνω σε αυτούς χτίστηκαν αυτά που ψάλλονται σήμερα. Πολλές φορές άκουσα από το δάσκαλο και δεξιό μου, αφού έψαλλα κάποια Καταβασία από τον Πέτρο ή τον Ιωάννη, την ερώτηση: «δεν έχεις ακούσει πώς ψάλλονται αυτά στην Πόλη;». Μπορεί όντως να μην τα είχα ακούσει, αλλά μου κινούν το ενδιαφέρον να τα αναζητήσω για να δω πώς έχουν διαμορφωθεί, κατά κανόνα επί το εκφραστικότερον, στη ζώσα προφορική παράδοση.
Και, για να μη μακρυγορούμε, παρακάτω σας παραθέτω ένα τμήμα του «Τους σους υμνολόγους» από τον Πέτρο, τον Ιωάννη και το Γεωργιάδη. Πείτε μου ποιο σας φαίνεται ορθότερα γραμμένο, ποιο θα περιμένατε να ακούσετε διά στόματος ενός Πατριαρχικού. Έτσι, για να μη λέμε λόγια άνευ ουσίας και για να γίνει κατανοητό τι εννοώ αφαίρεση πλατειασμών και γραμμές δοσμένες τονικά σωστά και επί το εκφραστικότερον...
ΥΓ: Την κατάληξη στο «συγκροτήσαντας» του Γεωργιάδη στο Βου αντί του Πα των παλαιοτέρων μην τη θεωρήσετε και δεσμευτική, μια εκδοχή κατέγραψε ο άνθρωπος.
Αγαπητέ μου ούτε πολιτική έχω αλλάξει,ούτε ειρωνικά σάς απαντώ,ούτε προσβάλλω την φρασεολογία σας.Μάλιστα επαίνεσα και ως πολιτισμένη και γόνιμη την αντιπαράθεσή μας.Τώρα αν εσείς το γυρνάτε στα προσωπικά γιατί κάπου νοιώθετε άβολα....δικό σας το πρόβλημα.
Οσο γιά το συμπέρασμα.Οποιοσδήποτε διαβάσει τα λεγόμενά σας που παρέθεσα αυτούσια αυτό καταλαβαίνει.Τώρα αν και εσείς βλέπετε φραστική αδυναμία...διορθώστε τη.
Γι αυτά που λέτε ότι σας είπε ο Δάσκαλός σας.Είναι πρωτάκουστο Δάσκαλος να ακούει τον μαθητή του να ψάλλει καταβασία από Πέτρο ή Ιωάννη και να τον επιτιμά.Θα σας πρότεινα λύση,αλλά δεν μου πέφτει λόγος.....
Τέλος αφού παραθέσατε καταβασίες,θα παραθέσω και εγώ κάτι γιά να αποδείξω σε όσους παρακολουθούν την αντιπαράθεσή μας με καλή προαίρεση (γιατί εσείς είσθε ανίκητος-δεν πείθεσθε με τίποτα) κάτι που είναι και το κομβικό σημείο όλων των αντιπαραθέσεων.Αυτό το κομβικό σημείο είναι η πρίν και μετά τον Ναυπλιώτη (ίσως και τον Πρίγγο) Πατριαρχική παράδοση.Γιατί πρέπει όλοι να καταλάβουμε σε τι ψαλτική δίνη μας έχει περιπλέξει η "ασυδοσία" στα Πατριαρχικά ψαλτικά που επεκράτησε από το β' μισό περίπου του Κ' αιώνος και δώθε.Δεν μιλώ γιά Ελλαδικά ψαλτικά.Αυτά είναι....άλλων παπάδων Ευαγγέλια.
Ακούστε λοιπόν τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη,που όλοι νομίζω συμφωνούμε ότι είναι ηχητικά η γέφυρα μεταξύ παλαιάς και νεώτερης Πατριαρχικής ψαλτικής,να ψάλλει την Α και Θ ωδή,από τις σε πλ.Α εκ του ΚΕ,καταβασίες της Αναλήψεως.Και διαπιστώστε από πού και πώς τις ερμηνεύει.Σίγουρα πάντως δεν τις ερμηνεύει από τα προταθέντα "Πατριαρχικά" ειρμολόγια............
Και ερωτώ ως επίλογο.Αν κάποιος σήμερα,εδώ στην Ελλάδα ή όπου γής,ψάλλει (ή προσπαθεί να) όπως ο Ναυπλιώτης και από τα ίδια κλασικά βιβλία είναι εκτός της ζώσας παράδοσης????Γιατί στο τέλος θα τρελαθούμε από τα κολλήματα είτε της μιάς είτε της άλλης παρατάξεως.
Μέση οδός δεν υπάρχει???????????
Α-Π
σ.σ-Μέσα στο βιντεάκι στο τέλος,έβαλα και την Πατριαρχική σφραγίδα που είχαν τα γνήσια και εγκεκριμένα Πατριαρχικά βιβλία.Ετσι γιά να θυμόμαστε τι πάει να πεί Πατριαρχική Ψαλτική.......
Last edited: