Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη από την Πειραϊκή Εκκλησία.

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το Ψαλτολόγιο αρέσει δεν αρέσει υπάρχει. Εξυπηρετεί σημαντικούς σκοπούς στην έρευνα και στην Ψαλτική. Στην πορεία μπήκαν-εξυπηρετήθηκαν και άλλα στοιχεία. Κάποιοι άγνωστοι έγιναν γνωστοί είτε το άξιζαν είτε όχι. (Δεν είχα ακούσει ποτέ το όνομα του κ. Γιάννου, του κ. Σκρέκα, του κ. Ρουστέμη, του κ. Ζαγκανά, κ.α. Τώρα και τους γνώρισα και τους άκουσα. Σημαντικό στοιχείο στην έρευνα). Δυστυχώς σε πολλά σημεία το καταντήσαμε κουτσομπολίστικο φόρουμ. Για παράδειγμα δείτε πως εξελίχθηκε η ανάρτηση για την τιμητική εκδήλωση του κ. Αγγελόπουλου. Όπως έγραψα σε μέλος του Ψ. σε προσωπικό μήνυμα η ζημιά σε πνευματικά ζητήματα είναι τεράστια σε πολλούς από εμάς. Στεναχωρήθηκα πολύ από τον κ. Ρουστέμη με αυτά που έγραψε. Πιστεύω τα έγραψε, συνέβει και σε εμένα, φορτισμένος. Λοιπόν, ας κρατήσουμε τα ωραία του Ψ. και νομίζω αυτά που έγραψε ο Γιάννης Αρβανίτης πρέπει όλοι μας να τα ακολουθήσουμε.
Χριστός Ανέστη

Κουίζ, ευτράπελον και πάνυ διδακτικόν, θαρρώ:

Ποιές σημαντικές εκδόσεις με συνθέσεις τις νεώτερης μελοποιΐας αγνοεί ο συντάκτης του μηνύματος; Σε ποιά έρευνα αναφέρεται;

Η απάντηση εν μέρει εδώ...


δ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Κουίζ, ευτράπελον και πάνυ διδακτικόν, θαρρώ:

Ποιές σημαντικές εκδόσεις με συνθέσεις τις νεώτερης μελοποιΐας αγνοεί ο συντάκτης του μηνύματος; Σε ποιά έρευνα αναφέρεται;

Η απάντηση εν μέρει εδώ...


δ.
Άγνωστοι ο Γιάννου και ο Ζαγκανάς, ένας από τους γνωστότερους μαθητές του Θρασύβουλου Στανίτσα και ο μόνιμος επιμελητής των βιβλίων του Δημοσθένη Παϊκόπουλου... Δεν είμαστε με τα καλά μας, αυτό κι αν είναι για τα ευτράπελα... Ελπίζω τουλάχιστον να έχει ξεσκονιστεί από το αναλόγιο το Πεντηκοστάριο του Χρυσάνθου...
 
S

Sotres

Guest
Κάποιοι κάποτε πήγαν να σπουδάσουν τα ψαλτικά και οι Δασκάλοι τους τους έδιωξαν ως παράφωνους. Ακόμα μας ξύνουν τα αφτάκια μας όταν ψάλλουν, αλλά έχουν άποψη και κρίνουν...εβδομηντάχρονους!!! Κάποιοι μιλούν για Θεοδοσόπουλο και ποτέ δεν ανέβασαν κάτι δικό τους να τους ακούσουμε βρε αδερφέ. Μιλούν λοιπόν περί μουσικής. Κάποιοι άλλοι σπούδασαν ιστορία και το μόνο που κατάφεραν είναι να ζηλεύουν τους νομικούς και τους μουσικούς προσπαθώντας να τους μιμηθούν...και μετά ρωτάμε: γιατί η ψαλτική μας έφτασε εδώ που έφτασε...Ναι κύριοι τον κ. Γιάννου δεν τον γνώριζα είναι κακό; Άλλος ένας καλός ψάλτης στους τόσους πολλούς που μιμείται τον Δάσκαλό του. Αισθάνομαι από καιρό ότι δίνω τροφή για κουβεντούλα με το να γράφω. Τελικά το Ψ. είναι μεγάλη παγίδα. Μπορείς να βρεις σημαντικότατες πληροφορίες αλλά και να χάσεις πολύτιμο χρόνο με ανθρώπους που έλυσαν το βιοποριστικό τους πρόβλημα και έχουν τον χρόνο να γράφουν μόνο για να γράφουν...Καλή συνέχεια λοιπόν κύριοι...Διδάξτε μας. Περισσότερο λυπάμαι για κάποιους που βρέθηκαν στην Εσπερία και δεν κατάφεραν να πάρουν τίποτε από εκεί....
Χριστός Ανέστη!!!!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Κάποιοι κάποτε πήγαν να σπουδάσουν τα ψαλτικά και οι Δασκάλοι τους τους έδιωξαν ως παράφωνους. Ακόμα μας ξύνουν τα αφτάκια μας όταν ψάλλουν, αλλά έχουν άποψη και κρίνουν...εβδομηντάχρονους!!! Κάποιοι μιλούν για Θεοδοσόπουλο και ποτέ δεν ανέβασαν κάτι δικό τους να τους ακούσουμε βρε αδερφέ. Μιλούν λοιπόν περί μουσικής. Κάποιοι άλλοι σπούδασαν ιστορία και το μόνο που κατάφεραν είναι να ζηλεύουν τους νομικούς και τους μουσικούς προσπαθώντας να τους μιμηθούν...και μετά ρωτάμε: γιατί η ψαλτική μας έφτασε εδώ που έφτασε...Ναι κύριοι τον κ. Γιάννου δεν τον γνώριζα είναι κακό; Άλλος ένας καλός ψάλτης στους τόσους πολλούς που μιμείται τον Δάσκαλό του. Αισθάνομαι από καιρό ότι δίνω τροφή για κουβεντούλα με το να γράφω. Τελικά το Ψ. είναι μεγάλη παγίδα. Μπορείς να βρεις σημαντικότατες πληροφορίες αλλά και να χάσεις πολύτιμο χρόνο με ανθρώπους που έλυσαν το βιοποριστικό τους πρόβλημα και έχουν τον χρόνο να γράφουν μόνο για να γράφουν...Καλή συνέχεια λοιπόν κύριοι...Διδάξτε μας. Περισσότερο λυπάμαι για κάποιους που βρέθηκαν στην Εσπερία και δεν κατάφεραν να πάρουν τίποτε από εκεί....
Χριστός Ανέστη!!!!

Ex oriente lux....
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;
Αντί να χαίρεστε που τόσοι νέοι άνθρωποι μαθαίνουν και ψάλλουν (γιατί η χορωδία του κ. Αγγελίδη έχει κυρίως νέους), έστω κι αν δεν είναι απόλυτα του γούστου σας, πετάτε συνεχώς δηλητήριο. Αν είστε ικανοί, κερδίστε τους εσείς λοιπόν!

Και δεν είναι μόνο για τον κ. Αγγελόπουλο και τον κ. Αγγελίδη κλπ. Εδώ και να πεί "Καλημέρα" κανείς σ' αυτούς θεωρείται ύποπτος και "αιρετικός"!

Πόσες φορές γράφτηκε για τον κ. Μαφίδη ότι ξεκούτιανε και ξεμωράθηκε και γι' αυτό πάει στην Αγ. Ειρήνη!
Πόσες φορές γράφτηκε ότι ο κ. Νεραντζής "χάλασε", γιατί πάτησε το πόδι του στη Σχολή του Καρά!

Αλλά και για ανθρώπους άσχετους με τη Σχολή Καρά.
Πόσες φορές υποτιμήθηκε και λοιδωρήθηκε π.χ. ο Π. Νεοχωρίτης και θεωρήθηκε ανάξιος για συνεχιστής των παλιών Θεσσαλονικέων! Το ίδιο συνέβη και για τον κ. Ι. Λιάκο. Έ, αναστήστε λοιπόν τους πεθαμένους και βάλτε τους να ψάλουν!
Ή πόσες φορές προσπάθειες ανθρώπων που σε μικρά μέρη και με ελάχιστο προσωπικό και βοήθεια προσπαθούν να μεταδώσουν το έστω και λίγο που μπορούν και να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της Ψαλτικής (βλ. π.χ. παιδιά από τη Βοστώνη) κατηγορήθηκαν και λοιδωρήθηκαν!

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;

Κρίμα και πάλι κρίμα! Φθορά στη φθορά προσθέτουμε.



________________________________________
Αγαπητέ Γιάννη δια της παραθέσεώς σου αυτής δικαιώνεται η επιλογή μου να συζητήσω μαζί σου σε άρθρο που αφορούσε τον φιλοπόνως εργαζόμενο και τιμηθέντα δάσκαλό σας και όχι αμιγώς εσένα.
Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;

Γιάννη πολύ γρήγορα μεταβάλεις το α’ πληθυντικό σε β’ και από εν δυνάμει ειρηνευτής γίνεσαι σαφής κατήγορος.

Αντί να χαίρεστε που τόσοι νέοι άνθρωποι μαθαίνουν και ψάλλουν (γιατί η χορωδία του κ. Αγγελίδη έχει κυρίως νέους), έστω κι αν δεν είναι απόλυτα του γούστου σας, πετάτε συνεχώς δηλητήριο.

Μαθαίνουν ; τι μαθαίνουν ;
Αγαπητέ Γιάννη όπως έλεγε ο Μανώλης Ρασσούλης
στην μεγάλη αμαρτία ( εδώ σφάλμα – λάθος )
έχετε όλοι απαρτία…..δάσκαλοι κα μαθητές
και μεις να χαιρόμαστε για αυτό ;

Δηλ ο Αγγελίδης που επικαλείται τον αείμνηστο Τασσόπουλο,
Άκουσε π. χ. α’ ήχο και β’ ήχο σαν αυτό που ψάλλει και διδάσκει ;
Δηλ. αν ακούσωμε όλοι τον Πρίγγο … Πεντηκοστήν εορτάζομεν…
Μετά θα πρέπει να ψάλλουμε αυτό που όλοι ακούσαμε ή αυτό που ο Αγγελίδης διδάσκει και ψάλλει η χορωδία του ;
Εκ τούτου συνάγεται
1) ¨Ασε τον Πρίγγο και αυτός αδιάβαστος ήταν . αφού δεν έδωσε ,δεν άφησε σημειώσεις σε μαθητές του . ( κατά τον ομότροπό σας στην Ψαλτική SOTRES.

2) Τα ψάλλουμε όπως τα έλεγε ο Πρίγγος αλλά σεις δεν έχετε αυτί .(συμπεριλαμβάνοντας στους μη έχοντας αυτί και τον Καραμάνη, και τον Στανίτσα που έψαλλε απένατί του 19 χρόνια…. )

3) Δεν ακούμε τον Πρίγγο , είναι αναξιόπιστη πηγή . Εχουμε πηγή τα βιβλία. ( Ισως και άλλα συμπεράσματα )
Αν μου βρείτε κάποιον που έμαθε ομιλία εξ οράσεως…..με ανάγνωση,
Εγώ θα ξεχάσω την ψαλτική που πρωτάκουσα από παιδάκι 5 ετων ( από τον Χρ. Σερέτη ) και θα αφιερώσω την υπόλοιπη ζωή μου στην ……ανάγνωση.

Η Ψαλτική γοητεύει και θα γοητεύει και παιδιά και εφήβους . Και τους φανατίζει. Εύπλαστα τα παιδιά . Αγραφο χαρτί ο νούς ,πρωτακούει και διδάσκεται με τον τρόπο σας αλλά και την νοοτροπία σας.
Θεωρείτε ότι κατέχετε την αλήθεια της Μουσικής της Ψαλτικής ανόθευτο, πλήρη και εξ…αποκαλύψεως . Αυτό το μεταβιβάζετε στα παιδιά και ετσι
δημιουργείτε ……..
. Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν , εξαιρούνται τα χαρισματικά παιδιά , αυτά έχουν ελπίδα !


Αν είστε ικανοί, κερδίστε τους εσείς λοιπόν!
¨Έρχεσαι ως ειρηνοποιός και ξαφνικά γίνεσαι διεκδικητής την στιγμή που διαμορφώσατε ( φιλοπόνως εργασάμενοι ) συνθήκες παραγκωνισμού στους έχοντες διαφορετικές αντιλήψεις και απόψεις.
Μας γράφεις μην μαλώνουμε ρε παιδιά και ξαφνικά μας προκαλείς αν είμαστε ικανοί ;
Μας γράφεις ότι η Ψαλτική είναι θέμα γούστου , μας στέλνεις να κοιμηθούμε ήσυχοι και μετά μας λέγεις να τους κερδίσουμε εμείς .
Αυτό καλλίτερα να μην το χαρακτηρίσω.

Και δεν είναι μόνο για τον κ. Αγγελόπουλο και τον κ. Αγγελίδη κλπ. Εδώ και να πεί "Καλημέρα" κανείς σ' αυτούς θεωρείται ύποπτος και "αιρετικός"!
Πόσες φορές γράφτηκε για τον κ. Μαφίδη ότι ξεκούτιανε και ξεμωράθηκε και γι' αυτό πάει στην Αγ. Ειρήνη!


Ο γέρων Μαφίδης αναφέρθηκε και πρίν την Μ. Εβδομάδα ωσάν εκλεκτός επισκέπτης στην Αγ. Ειρήνη. Τώρα για να καταλά-βουμε , χρησιμοποιείτε τον πολιό γέροντα για την από Κωνσταντινουπόλεως επιδοκιμασία σας και με τον τρόπο αυτό αποδοχής σας;
Όχι φίλε μου δεν ξεκούτιανε . Εν γνώσει του έλεγε ότι σαν τον Πρίγγο
η Πόλη είχε ….εκατόν.
Η τότε αντίληψίς του ίσως αντανακλά στα κριτήριά του σήμερα.

Πόσες φορές γράφτηκε ότι ο κ. Νεραντζής "χάλασε", γιατί πάτησε το πόδι του στη Σχολή του Καρά!
Και που πάτησε το πόδι του ,τι έγινε δηλαδή ; αυτός ούτε αλλοιώνεται ούτε αλλοτριώνεται ,ούτε και απαλλοτριώνεται.
Ούτε και διαθέτετε κάτι για τον συμπληρώσετε.
Δεν πιστεύω να το αναφέρεις ωσαν περιστατικό που θα προσέδιδε κύρος και επιβεβαίωση της νοο- τεχνοτροπίας σας.
Αλλά και για ανθρώπους άσχετους με τη Σχολή Καρά.
Πόσες φορές υποτιμήθηκε και λοιδωρήθηκε π.χ. ο Π. Νεοχωρίτης και θεωρήθηκε ανάξιος για συνεχιστής των παλιών Θεσσαλονικέων! Το ίδιο συνέβη και για τον κ. Ι. Λιάκο.

Αναδεικνύεσαι πολύ πρώιμος υπερασπιστής τους και δεν το έχουν ανάγκη. Αρκεί στην Θεσσαλονίκη ο δίαυλος επιρροής της από τη Πόλη.
Τι σε καίει φίλε μου η Ψαλτική της Θεσσαλονίκης . Είναι τόσο μεγάλη η Αθήνα. Εδώ είναι τα κέντρα αποφάσεων. Εκεί υπάρχουν Μητρο-πολίτης , ιερείς, γραμματείς , ψάλτες…λαός. Θα βρούνε την λύση αυτοί. Και αν δεν βρεθεί από την γενιά αυτή , ίσως στην επόμενη , την μεθεπόμενη . Κυριολεκτικά έχει ο Θεός. ¨Όπως δεν άφησε την Ψαλτική ο Θεός τόσους αιώνες δεν θα την αφήσει ούτε και τώρα.
Χρειάζεται τωρατην από Αθηνών κηδεμονία;
Έ, αναστήστε λοιπόν τους πεθαμένους και βάλτε τους να ψάλουν!

Εμείς τους αναφέρομε ως αείμνηστους.

Για ζωντανούς και αείμνηστους στην Θεσσαλονίκη θα σας απαντήσω σύντομα .Παραθέτοντας εκεί που πρέπει.
Διαφαίνεται πως εσύ όπως και ο SOTRES και άλλοι δημιουργείτε μια αμφιμονοσήμαντη ( δανεικός όρος ) απαξίωση δασκάλων και μαθητών τους στην Θεσσαλονίκη.
Και ζητάς να σιωπήσουμε;
Μήπως κάνω λάθος . Λέτε να χρειασθούν μεσσίες εξ Αθηνών ;

Ή πόσες φορές προσπάθειες ανθρώπων που σε μικρά μέρη και με ελάχιστο προσωπικό και βοήθεια προσπαθούν να μεταδώσουν το έστω και λίγο που μπορούν και να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της Ψαλτικής (βλ. π.χ. παιδιά από τη Βοστώνη) κατηγορήθηκαν και λοιδωρήθηκαν!

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;


Είναι ζήτημα κόστους ο καλός λόγος;
Η σιωπή ; Γιατί φίλε μου σιωπή;
Τόσα χρόνια την σιωπή όσων σιωπούν την εκλαμβάνετε ως αποδοχή ,αδυναμία και ασχετοσύνη την δε αντίρρησή τους ύβριν. ( SOTRES ) ή κοπάνημα.( Αρβανίτης )
Αυτήν την νοοτροπία ομονούντες θα την μεταβιβάσετε στους
μαθητάς σας ;
Σας έχει αφεθεί πεδίο δράσεως ελεύθερο . Σας έχουν παρασχεθεί media απλόχερα ..
Σας τρέλανε η ισχύς ώστε να θεωρείτε εαυτούς αλάθητους;
¨Η μήπως η αλαζονεία είναι και αυτή μέσα στο πακέτο διδασκαλίας και διδακτικής που παραλάβατε και θέλετε να καθιερώσετε .

Κάθε κρίση ή κριτική όπως και η δική μου στο σεβαστό πόνημά σου
προσλαμάνεται ωσάν προσωπική επίθεση!. Δεν κρίνεται συλλήβδην όλο το έργο του δημιουργού από ένα και μόνο μελώδημά του.
Ούτε να ανησυχείς φίλε ούτε να προσβάλλεις αυτόν που σε προσκάλεσε τιμώντας σε.
……………πετάτε συνεχώς δηλητήριο
Κρίμα και πάλι κρίμα! Φθορά στη φθορά προσθέτουμε.

Και πάλι αφού γλιτώσατε από το δηλητήριό μας και συνυπάρχουμε …..επαναφέρεις σε α’ πληθυντικό.

Αυτό το τελευταίο επειδή δεν το αντιλαμβάνομαι ποιώ την ανάγκη υποχρέωση και παρακαλώ τον κατά Ηράκλειτο πολεμήτορα domesticus ,αν θέλει ας συνδράμη με τον τρόπο του.
Αλλά και οποιοσδήποτε άλλος μπορεί.
 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Είναι θέμα διαφορετικής αντίληψης πιστεύω κύριε Θεόδωρε. Το δικό μου μυαλό στο συγκεκριμένο μήνυμα του κυρίου καθηγητή δεν μπόρεσε να το ερμηνεύσει με το δικό σας τρόπο αλλά με εντελώς διαφορετικό, παρότι πέρα από το Ψαλτολόγιον δεν είχα ποτέ καμία προσωπική επαφή όπως εσείς με τον κ. Αρβανίτη. Αυτό που πιστεύω και το έχω ξαναγράψει είναι ότι οι σύγχρονες τουλάχιστον ψαλτικές διαφωνίες, στην πραγματικότητα δεν είναι ψαλτικές, με τίποτα μα με τίποτα ψαλτικές, αλλά οφείλονται στις ανθρώπινες αδυναμίες. Και να μην υπήρχε η ψαλτική θα είχαμε δημιουργήσει κάτι άλλο στο οποίο θα διαφωνούσαμε μεταξύ μας. Και αυτό αφορά όλους μας, όλους τους ανθρώπους, είτε το γράψουμε με πρώτο είτε με τρίτο πληθυντικό είτε όπως αλλιώς.
Προσωπικά δε θα μου έκανε εντύπωση στη θέση των κουστουμαρισμένων κυρίων του παρακάτω βίντεο να έβλεπα ψάλτες από τους πιο γνωστούς μέχρι τους πιο αγνώστους και τον εαυτό μου άλλοτε να ανήκει στη μία πλευρά των επιτιθέμενων άλλοτε στους αμυνόμενους.


Αυτό που για μένα έγραψε ο κύριος Αρβανίτης ή τουλάχιστον αυτό που κατάλαβα εγώ πως έγραψε είναι να προσπαθούμε όσο γίνεται σαν άνθρωποι να μειώνουμε τις μεταξύ μας διαφωνίες που δεν μας πάνε μπροστά. Αφορά όλου μας ανεξαιρέτως, εκφράζει ένα παράπονο και μια στεναχώρια που είμαι σίγουρος πως και εσείς κάποιες στιγμές έχετε νιώσει ακριβώς το ίδιο και καμία σχέση με την εξήγηση που εσείς δώσατε.
Το ίδιο διαφορετικά κατανόησα τη συνέντευξη του κ. Αγγελίδη σε σχέση με εσάς και όλα αυτά που γράφετε περί τελείων και αλάνθαστων μουσικών και όλα τα σχετικά.
Να είστε καλά.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
________________________________________
Αγαπητέ Γιάννη δια της παραθέσεώς σου αυτής δικαιώνεται η επιλογή μου να συζητήσω μαζί σου σε άρθρο που αφορούσε τον φιλοπόνως εργαζόμενο και τιμηθέντα δάσκαλό σας και όχι αμιγώς εσένα.
Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;

Γιάννη πολύ γρήγορα μεταβάλεις το α’ πληθυντικό σε β’ και από εν δυνάμει ειρηνευτής γίνεσαι σαφής κατήγορος.

Αντί να χαίρεστε που τόσοι νέοι άνθρωποι μαθαίνουν και ψάλλουν (γιατί η χορωδία του κ. Αγγελίδη έχει κυρίως νέους), έστω κι αν δεν είναι απόλυτα του γούστου σας, πετάτε συνεχώς δηλητήριο.

Μαθαίνουν ; τι μαθαίνουν ;
Αγαπητέ Γιάννη όπως έλεγε ο Μανώλης Ρασσούλης
στην μεγάλη αμαρτία ( εδώ σφάλμα – λάθος )
έχετε όλοι απαρτία…..δάσκαλοι κα μαθητές
και μεις να χαιρόμαστε για αυτό ;

Δηλ ο Αγγελίδης που επικαλείται τον αείμνηστο Τασσόπουλο,
Άκουσε π. χ. α’ ήχο και β’ ήχο σαν αυτό που ψάλλει και διδάσκει ;
Δηλ. αν ακούσωμε όλοι τον Πρίγγο … Πεντηκοστήν εορτάζομεν…
Μετά θα πρέπει να ψάλλουμε αυτό που όλοι ακούσαμε ή αυτό που ο Αγγελίδης διδάσκει και ψάλλει η χορωδία του ;
Εκ τούτου συνάγεται
1) ¨Ασε τον Πρίγγο και αυτός αδιάβαστος ήταν . αφού δεν έδωσε ,δεν άφησε σημειώσεις σε μαθητές του . ( κατά τον ομότροπό σας στην Ψαλτική SOTRES.

2) Τα ψάλλουμε όπως τα έλεγε ο Πρίγγος αλλά σεις δεν έχετε αυτί .(συμπεριλαμβάνοντας στους μη έχοντας αυτί και τον Καραμάνη, και τον Στανίτσα που έψαλλε απένατί του 19 χρόνια…. )

3) Δεν ακούμε τον Πρίγγο , είναι αναξιόπιστη πηγή . Εχουμε πηγή τα βιβλία. ( Ισως και άλλα συμπεράσματα )
Αν μου βρείτε κάποιον που έμαθε ομιλία εξ οράσεως…..με ανάγνωση,
Εγώ θα ξεχάσω την ψαλτική που πρωτάκουσα από παιδάκι 5 ετων ( από τον Χρ. Σερέτη ) και θα αφιερώσω την υπόλοιπη ζωή μου στην ……ανάγνωση.

Η Ψαλτική γοητεύει και θα γοητεύει και παιδιά και εφήβους . Και τους φανατίζει. Εύπλαστα τα παιδιά . Αγραφο χαρτί ο νούς ,πρωτακούει και διδάσκεται με τον τρόπο σας αλλά και την νοοτροπία σας.
Θεωρείτε ότι κατέχετε την αλήθεια της Μουσικής της Ψαλτικής ανόθευτο, πλήρη και εξ…αποκαλύψεως . Αυτό το μεταβιβάζετε στα παιδιά και ετσι
δημιουργείτε ……..
. Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν , εξαιρούνται τα χαρισματικά παιδιά , αυτά έχουν ελπίδα !


Αν είστε ικανοί, κερδίστε τους εσείς λοιπόν!
¨Έρχεσαι ως ειρηνοποιός και ξαφνικά γίνεσαι διεκδικητής την στιγμή που διαμορφώσατε ( φιλοπόνως εργασάμενοι ) συνθήκες παραγκωνισμού στους έχοντες διαφορετικές αντιλήψεις και απόψεις.
Μας γράφεις μην μαλώνουμε ρε παιδιά και ξαφνικά μας προκαλείς αν είμαστε ικανοί ;
Μας γράφεις ότι η Ψαλτική είναι θέμα γούστου , μας στέλνεις να κοιμηθούμε ήσυχοι και μετά μας λέγεις να τους κερδίσουμε εμείς .
Αυτό καλλίτερα να μην το χαρακτηρίσω.

Και δεν είναι μόνο για τον κ. Αγγελόπουλο και τον κ. Αγγελίδη κλπ. Εδώ και να πεί "Καλημέρα" κανείς σ' αυτούς θεωρείται ύποπτος και "αιρετικός"!
Πόσες φορές γράφτηκε για τον κ. Μαφίδη ότι ξεκούτιανε και ξεμωράθηκε και γι' αυτό πάει στην Αγ. Ειρήνη!


Ο γέρων Μαφίδης αναφέρθηκε και πρίν την Μ. Εβδομάδα ωσάν εκλεκτός επισκέπτης στην Αγ. Ειρήνη. Τώρα για να καταλά-βουμε , χρησιμοποιείτε τον πολιό γέροντα για την από Κωνσταντινουπόλεως επιδοκιμασία σας και με τον τρόπο αυτό αποδοχής σας;
Όχι φίλε μου δεν ξεκούτιανε . Εν γνώσει του έλεγε ότι σαν τον Πρίγγο
η Πόλη είχε ….εκατόν.
Η τότε αντίληψίς του ίσως αντανακλά στα κριτήριά του σήμερα.

Πόσες φορές γράφτηκε ότι ο κ. Νεραντζής "χάλασε", γιατί πάτησε το πόδι του στη Σχολή του Καρά!
Και που πάτησε το πόδι του ,τι έγινε δηλαδή ; αυτός ούτε αλλοιώνεται ούτε αλλοτριώνεται ,ούτε και απαλλοτριώνεται.
Ούτε και διαθέτετε κάτι για τον συμπληρώσετε.
Δεν πιστεύω να το αναφέρεις ωσαν περιστατικό που θα προσέδιδε κύρος και επιβεβαίωση της νοο- τεχνοτροπίας σας.
Αλλά και για ανθρώπους άσχετους με τη Σχολή Καρά.
Πόσες φορές υποτιμήθηκε και λοιδωρήθηκε π.χ. ο Π. Νεοχωρίτης και θεωρήθηκε ανάξιος για συνεχιστής των παλιών Θεσσαλονικέων! Το ίδιο συνέβη και για τον κ. Ι. Λιάκο.

Αναδεικνύεσαι πολύ πρώιμος υπερασπιστής τους και δεν το έχουν ανάγκη. Αρκεί στην Θεσσαλονίκη ο δίαυλος επιρροής της από τη Πόλη.
Τι σε καίει φίλε μου η Ψαλτική της Θεσσαλονίκης . Είναι τόσο μεγάλη η Αθήνα. Εδώ είναι τα κέντρα αποφάσεων. Εκεί υπάρχουν Μητρο-πολίτης , ιερείς, γραμματείς , ψάλτες…λαός. Θα βρούνε την λύση αυτοί. Και αν δεν βρεθεί από την γενιά αυτή , ίσως στην επόμενη , την μεθεπόμενη . Κυριολεκτικά έχει ο Θεός. ¨Όπως δεν άφησε την Ψαλτική ο Θεός τόσους αιώνες δεν θα την αφήσει ούτε και τώρα.
Χρειάζεται τωρατην από Αθηνών κηδεμονία;
Έ, αναστήστε λοιπόν τους πεθαμένους και βάλτε τους να ψάλουν!

Εμείς τους αναφέρομε ως αείμνηστους.

Για ζωντανούς και αείμνηστους στην Θεσσαλονίκη θα σας απαντήσω σύντομα .Παραθέτοντας εκεί που πρέπει.
Διαφαίνεται πως εσύ όπως και ο SOTRES και άλλοι δημιουργείτε μια αμφιμονοσήμαντη ( δανεικός όρος ) απαξίωση δασκάλων και μαθητών τους στην Θεσσαλονίκη.
Και ζητάς να σιωπήσουμε;
Μήπως κάνω λάθος . Λέτε να χρειασθούν μεσσίες εξ Αθηνών ;

Ή πόσες φορές προσπάθειες ανθρώπων που σε μικρά μέρη και με ελάχιστο προσωπικό και βοήθεια προσπαθούν να μεταδώσουν το έστω και λίγο που μπορούν και να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της Ψαλτικής (βλ. π.χ. παιδιά από τη Βοστώνη) κατηγορήθηκαν και λοιδωρήθηκαν!

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;


Είναι ζήτημα κόστους ο καλός λόγος;
Η σιωπή ; Γιατί φίλε μου σιωπή;
Τόσα χρόνια την σιωπή όσων σιωπούν την εκλαμβάνετε ως αποδοχή ,αδυναμία και ασχετοσύνη την δε αντίρρησή τους ύβριν. ( SOTRES ) ή κοπάνημα.( Αρβανίτης )
Αυτήν την νοοτροπία ομονούντες θα την μεταβιβάσετε στους
μαθητάς σας ;
Σας έχει αφεθεί πεδίο δράσεως ελεύθερο . Σας έχουν παρασχεθεί media απλόχερα ..
Σας τρέλανε η ισχύς ώστε να θεωρείτε εαυτούς αλάθητους;
¨Η μήπως η αλαζονεία είναι και αυτή μέσα στο πακέτο διδασκαλίας και διδακτικής που παραλάβατε και θέλετε να καθιερώσετε .

Κάθε κρίση ή κριτική όπως και η δική μου στο σεβαστό πόνημά σου
προσλαμάνεται ωσάν προσωπική επίθεση!. Δεν κρίνεται συλλήβδην όλο το έργο του δημιουργού από ένα και μόνο μελώδημά του.
Ούτε να ανησυχείς φίλε ούτε να προσβάλλεις αυτόν που σε προσκάλεσε τιμώντας σε.
……………πετάτε συνεχώς δηλητήριο
Κρίμα και πάλι κρίμα! Φθορά στη φθορά προσθέτουμε.

Και πάλι αφού γλιτώσατε από το δηλητήριό μας και συνυπάρχουμε …..επαναφέρεις σε α’ πληθυντικό.

Αυτό το τελευταίο επειδή δεν το αντιλαμβάνομαι ποιώ την ανάγκη υποχρέωση και παρακαλώ τον κατά Ηράκλειτο πολεμήτορα domesticus ,αν θέλει ας συνδράμη με τον τρόπο του.
Αλλά και οποιοσδήποτε άλλος μπορεί.
'Ολα αυτά είναι δικές σου ερμηνείες και επεκτάσεις και δεν έχουν καμία σχέση μ' αυτά που εννοώ εγώ.
Οπότε
Γειά σου.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
'Ολα αυτά είναι δικές σου ερμηνείες και επεκτάσεις και δεν έχουν καμία σχέση μ' αυτά που εννοώ εγώ.
Οπότε
Γειά σου.

Ο στρατιώτης Βλέπει μόνον την Μάχη

Ο στρατηγός πέρα απο την Μάχη

Ο στρατηγός πάντα αποκρύπτει απο τους στρατιώτες τα πέρα απο την Μάχη.

Κλαούζεβιτς - Η φιλοσοφία του πολέμου
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Ο στρατιώτης Βλέπει μόνον την Μάχη

Ο στρατηγός πέρα απο την Μάχη

Ο στρατηγός πάντα αποκρύπτει απο τους στρατιώτες τα πέρα απο την Μάχη.

Κλαούζεβιτς - Η τέχνη του πολέμου

Για ποιά μάχη μιλάμε?
Άλλο είναι το θέμα μας!
Ο κ. Αγγελίδης μίλησε τόσο ειρηνικά κι όμορφα...........................................
Ειρήνη ημίν...........................................................................................
Χριστός ανέστη!
 

Κοσμάς Ν.

β' ψάλτης Ι.Ν.Αγίας Σκέπης Παπάγου
Για ποιά μάχη μιλάμε?
Άλλο είναι το θέμα μας!
Ο κ. Αγγελίδης μίλησε τόσο ειρηνικά κι όμορφα...........................................
Ειρήνη ημίν...........................................................................................
Χριστός ανέστη!

Μήπως στρατηγό εννοεί τον αγγελόπουλο ;; :D:D:D:D

και στρατιώτη τον αγγελίδη;;:D:D:D:D:D:D:D
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Μήπως στρατηγό εννοεί τον αγγελόπουλο ;; :D:D:D:D

και στρατιώτη τον Αγγελίδη;;:D:D:D:D:D:D:D

Ρωτήστε τον ίδιο!
Νυχθημερόν, προσευχόμαστε υπέρ ειρήνης του σύμπαντος κόσμου!
Δυστυχώς, "ο αρχέκακος δράκοντας", πέτυχε να μας διαιρέσει κάνοντάς μας, αντί να τον πολεμάμε, με πνευματικά όπλα, ενωμένοι σαν μια γροθιά, να ονειρευόμαστε μάχες και μεταξύ μας πολέμους με Στρατηγούς & στρατιώτες!
Χριστός ανέστη!
 

Κοσμάς Ν.

β' ψάλτης Ι.Ν.Αγίας Σκέπης Παπάγου
Ρωτήστε τον ίδιο!
Νυχθημερόν, προσευχόμαστε υπέρ ειρήνης του σύμπαντος κόσμου!
Δυστυχώς, "ο αρχέκακος δράκοντας", πέτυχε να μας διαιρέσει κάνοντάς μας, αντί να τον πολεμάμε, με πνευματικά όπλα, ενωμένοι σαν μια γροθιά, να ονειρευόμαστε μάχες και μεταξύ μας πολέμους με Στρατηγούς & στρατιώτες!
Χριστός ανέστη!
έτσι είναι όπως τα λέτε αγαπητέ μου!! Αληθώς ανέστη:rolleyes:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ο κ. Αγγελίδης μίλησε τόσο ειρηνικά κι όμορφα...........................................
Ειρήνη ημίν...........................................................................................
Χριστός ανέστη!
Την τακτική της γνωστής σχολής την ξέρουμε: μια ζωή μιλούν "ειρηνικά και όμορφα" (κατά την τακτική των αιρετικών, που σε πλησιάζουν και αυτοί "ειρηνικά και όμορφα"...), υπονοώντας όμως μέσα απ' αυτό σημεία και τέρατα, όπως την ανάδειξη εαυτών ως μόνων σύγχρονων φορέων της παράδοσης και τη συνακόλουθη υποβάθμιση των έμπειρων παλαιών ψαλτών, με απώτερο σκοπό φυσικά τη δική τους επικράτηση, μέσα από τις μεθόδους εισχώρησής τους σε μουσικά σχολεία, πανεπιστήμια κλπ. Δυστυχώς αυτά δεν μπορεί να τα καταλάβει ένας ανυποψίαστος, που βλέπει τα "ειρηνικά και όμορφα" και τους ακολουθεί, χωρίς να ξέρει το μέγεθος αλλοίωσης της παράδοσης. Ευτυχώς όμως που κατά τις δικές τους συναντήσεις τα λένε κάποτε και "έξω απ' τα δόντια", αποκαλώντας τους φορείς της παράδοσης ως "ένα μάτσο παπούδες που δεν ξέρουν γρι από θεωρία" και άλλα τινά, τα οποία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο μαθαίνονται και ξέρουμε πλέον από πρώτο χέρι τις προθέσεις τους...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Την τακτική της γνωστής σχολής την ξέρουμε: μια ζωή μιλούν "ειρηνικά και όμορφα" (κατά την τακτική των αιρετικών, που σε πλησιάζουν και αυτοί "ειρηνικά και όμορφα"...),

Ήθελα να διαβάσω όλο το μηνυμά σας, αλλά δυστυχώς σταμάτησα εδώ...
παρομοιάζετε κάποιους με αιρετικούς;;;;;;;;;;;;;
είναι πολύ άσχημο, για να μην πώ κάτι άλλο.
Θα σας παρακαλούσα να το αφαιρέσετε, αλλά μάλλον είναι ανώφελο.
 
P

PANROUST

Guest
Ήθελα να διαβάσω όλο το μηνυμά σας, αλλά δυστυχώς σταμάτησα εδώ...
παρομοιάζετε κάποιους με αιρετικούς;;;;;;;;;;;;;
είναι πολύ άσχημο, για να μην πώ κάτι άλλο.
Θα σας παρακαλούσα να το αφαιρέσετε, αλλά μάλλον είναι ανώφελο.
Τα παρακάτω όμως είναι πιο ενδιαφέροντα...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν έχουν να κάνουν με εμένα.
Λυπάμαι πολύ!!!

εγώ λυπάμαι για τις πρώτες σειρές που παραπέμπω. Αν εσείς, σ' αυτές δε βρίσκετε κάτι επιλήψιμο, και προσπαθείτε να "αναδείξετε" τα υπόλοιπα.... σα να μη συμβαίνει τίποτα πιο πρίν, τότε τί να πω;;;; σηκώνω τα χέρια. είναι ανώφελο να μη μιλάμε.
 
P

PANROUST

Guest
εγώ λυπάμαι για τις πρώτες σειρές που παραπέμπω. Αν εσείς, σ' αυτές δε βρίσκετε κάτι επιλήψιμο, και προσπαθείτε να "αναδείξετε" τα υπόλοιπα.... σα να μη συμβαίνει τίποτα πιο πρίν, τότε τί να πω;;;; σηκώνω τα χέρια. είναι ανώφελο να μη μιλάμε.
Αν τα παρακάτω δεν ισχύουν,τότες μην ανησυχείτε για τα παραπάνω μέχρι εκεί όπου σταματήσατε...
 
Top